Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1895

    2015 yılının konsept otomobilleri

    0

    Her yıl şirketler özellikle otomobil fuarlarında yeni konsept otomobillerini sergiliyor ve bu otomobillerle büyük ilgi görüyorlar. Konsept otomobiller aslında otomobil üreticilerinin birer gövde gösterisi. Bu otomobillerle ulaştıkları noktayı sergilerken aynı zamanda geleceğin otomobillerinin nasıl olacağını da gösteriyorlar. Bu otomobillerin birçoğu seri üretime geçmiyor ama sergilenen özelliklerin bir kısmına ya da benzer bir görünüme sahip otomobiller belirli bir süre sonra yollarda görülmeye başlanıyor. Aslında bir nevi müşterilerin nabzı da yoklanmış oluyor. Eğer merak ediyorsanız konsept otomobiller görevlerini tamamladıktan sonra genellikle parçalanarak ortadan kaldırılıyor ya da sergilenmek üzere üreticinin müzesine gidiyor. Uzun yıllardır otomobillere büyük ilgi duyan birisi olarak bilişim teknolojilerinin de otomobillerin vazgeçilmez bir hale gelmesiyle birlikte bu yıl dikkatimi çeken konsept otomobilleri sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada şuna değinmeden de geçmek istemiyorum, son birkaç yıldır konsept otomobillerdeki en önemli eğilim kendi kendine gidebilen ya da minimum sürücü etkileşimine ihtiyaç duyan teknolojiler. Elektrikli otomobilleri de unutmamak lazım.

    Volvo Concept 26

    Volvo, Los Angeles’ta gerçekleştirilen LA Auto Show’da Consept 26 adını verdiği otomobil iç tasarımını tanıttı. Volvo’nun büyük ilgi gören bu fütüristik tasarımı aslında önümüzdeki birkaç yıl içerisinde otomobillerin nasıl olacağı konusunda çok önemli ipuçları veriyor. Tasarımda otomobili otomatik sürüş moduna aldığınızda ev ya da ofis ortamı rahatlığı sağlaması amaçlanmış. Bu modda rahat bir şekilde dinlenebiliyor, film seyredebiliyor ya da dizüstü bilgisayarınızda çalışabiliyorsunuz.

    concept_26

    Scion C-HR

    Yine LA Auto Show’da sergilenen ve 2016 yılında yollarda olması beklenen bir diğer konsept otomobil ise Toyota’nın Scion C-HR oldu. İlginç tasarımı ile dikkat çeken bu otomobil, büyük tekerlekleri, alçak tavanı ve fütüristik çizgileri ile dikkat çekiyor. Açıkçası ilk bakışta bana biraz spor biraz SUV karışımı ama güçlü bir otomobil gibi geldi.

    Scion_C_HR

    Mercedes Benz G-Code

    Bu yıl benim en çok hoşuma giden konsept otomobillerden birisi G-Code oldu. Hem dış görünümü hem de iç görünümü ile oldukça farklı bir görüntüye sahip olan bu otomobil motoruyla da farklı. Artık otomobil üreticilerinin en önemli hedeflerinden birisi fosil tabanlı yakıtlardan kurtulmak. Bu konsept otomobil de bunu yansıtan bir tasarıma sahip. Otomobilin arka tekerlekleri gücünü elektrikli motordan alırken, ön tekerlekler ise hidrojen yakıt kullanan motordan alıyor. Otomobilin üzerinde bulunan ve elektrikli motora elektrik sağlayan aküler şebekeden gelen elektriğe bağlanarak şarj ediliyor. Bu aküler aynı zamanda otomobilin dış yüzeyi hem güneş hem de rüzgardan elde edilen elektrikle şarj edilebiliyor. Ayrıca süspansiyonlardan ve fren sistemlerinden elde edilen güçle de aküler şarj ediliyor.

    g-code_1

    Chevrolet FNR

    Chevrolet’nin bu konsept otomobili gerçekten tam bir fütüristik tasarıma sahip. Dış görünümü, iç tasarımı ve diğer özellikleriyle gelecekten günümüze zaman makinesiyle gönderilmiş gibi duruyor. Üzerindeki sensörler ve tavanında bulunan radarlar sayesinde sürücüsüz olarak kullanım sağlayacak şekilde tasarlanmış.

    chevrolet_fnr

    Lexus LF-SA

    Lexus’un bu yılın başında duyurduğu bu konsept otomobil özellikle şehir içi kullanım göz önünde tutularak tasarlanmış. Yüksek manevra kabiliyeti ve çevikliği de eklendiğinde dış görünüm olarak oldukça asi bir görüntüye sahip. Otomobili ilginç hale getiren özelliklerinden birisi ise holografik ekrana sahip bilgi-eğlence sistemi.

    lexus

    Porsche Mission E

    Geçtiğimiz aylarda Frankfurt’ta tanıtılan Porsche’un elektrikli konsept otomobili Mission E oldukça etkileyici özelliklere sahip. Otomobil sadece 3,5 saniye içerisinde 0’dan 100 KM’ye çıkabiliyor. Bataryalar tam şarj edildiğinde 500 KM yol alabiliyor. Otomobil ayrıca oldukça hızlı bir şekilde şarj edilebiliyor.

    porsche

    2015 yılında başarılı girişim patlaması!

     

    Ekran_Resmi_2015-11-25_02_48_36

    2015 yılı, teknoloji dünyasında çok sayıda gelişme ile birlikte kapanmak üzere. Yılın en önemli patlama noktaları arasında akıllı telefon ve sosyal ağların yanı sıra birbirinden başarılı mobil uygulamalar, ilginç giyilebilir teknoloji cihazları, robotik mühendislik dehaları da var. Yılın dikkat çeken detaylarından biri ise başarılı girişimcilik hikayelerinde görülen artış…

    Değeri 1 milyar doların üzerine taşınan girişimlerde patlamanın yaşandığı 2015 yılı, 2010’ların başı ile kıyaslandığında ayrı bir sükseyi devreye sokuyor adeta. 2011’de Dropbox, Jawbone, Spotify ile birlikte 20 kadar başarılı girişimin sahneye çıkmayı başardığı görülürken 2015 yılında söz konusu sayı 100’ü aşıyor.

    Yıla damgasını vuranlar

    Haberin devamında görebileceğiniz grafik, 2011-2015 yılları arasındaki başarılı girişimleri sunuyor. Oldukça zayıf 2013 yılı ile kıyaslandığında 2014 ve 2015’teki başarılı girişim sayısındaki artış çarpıcı. Dikkat çeken başlıca startup’lar arasında Vox, Zomato, BuzzFeed, BlaBla Car, DJI, Prosper’ın da adı geçiyor.

    12186852_10206213044897559_7899451846128458482_o

    Snapchat, Uber, Pinterest ve niceleri

    Bu arada adından söz ettiren Tango, Stripe, Slack, Snapchat, Uber, Pinterest, SpaceX’in de kuruluşlarından üzerinden henüz birkaç yıl geçmesine karşın gösterdikleri başarılı performansa vurgu yapmak da gerekiyor.

    2016’da da devam edecek

    Girişimcilik hikayelerinin global ve yüksek segmentli başarı öykülerinin yanı sıra devasa başarısızlıklar, milyonlarca dolarlık iflaslar içeren bir diğer yönü daha bulunuyor. En nihayetinde ise fikirlerin cesurca fikir bulduğu girişimlerin önümüzdeki yıllarda sayılarının artmaya devam etmesine kesin gözüyle bakılıyor.

    Başarılı girişim ekosistemine dair gelişmeleri 2016 yılında da izlemeye devam edeceğiz…

    Radyasyon vız gelir! Fallout ayakkabıları da hazır

    0

     

    fallout

    Fallout 4’ün oyun dünyasında getirdiği ses, emin olun sadece Minecraft ya da daha eskilere gidilecek olursa Tetris gibi kült yapımların gölgesinde kalabilecek düzeydeydi. Yapım, tüm dünyada hatrı sayılır bir çıkış gerçekleştirirken, gerek tutarlı konusu gerekse görsel tasarımı ile övgü almayı başardı.

    Karanlık bir gelecek ve kaynakların kısıtlılığına dair bir dünya senaryosu sunan Fallout 4’ün 1000’lerce doları bulan özel koleksiyon paketleri de gündeme gelmişti. Şimdi ise oyun severleri sevindirecek yeni bir gelişme söz konusu: Fallout ayakkabıları…

    Oyunun yayımcısı Bethesda tarafından sunulan Fallout resmi ayakkabıları, Vault 111 Sneaker adıyla geliyor. 85 dolar fiyat etiketi ile ABD’de satışlarına başlanan ayakkabı, koleksiyonerler için olduğu kadar aslında ayakkabısını güvenle kullanmak isteyenlere de geliyor. Fiyatı ile Nike ya da Adidas’la rekabet edeceği kesin…

    Mavi ve sarı renklere sahip olan Vault 111 Sneaker, açıklamaya göre yüksek kaliteli süet malzemeden üretildi. İç kısmında hafif ve yumuşak tabanı ve EVA tabanı da diğer öne çıkan detayları arasında. Bethesda, suya dayanıklılık konusunda ise uyarıyor.

    Bu noktada zor şartlara dayanmanın kritik önem taşıdığı Fallout 4’ün, resmi ayakkabısı söz konusu olduğunda bir nebze daha dayanıklı olması beklenebilirdi. Erkekler için geldiği belirtilen ayakkabının, kadınlar tarafından da giyilebileceği düşünülüyor.

    Vault 111 Sneaker Türkiye’ye gelir mi?

    Türkiye’de önümüzdeki günlerde yerel e-ticaret siteleri ya da şimdiden uluslararası alışveriş platformları üzerinden edinilebilmesi mümkün olabilir.

    Google’ın Star Wars bombardımanı devam edecek!

    google-star-wars

    Google Star Wars’ı gerçekten tutkuyla bekliyor gibi görünüyor. 2 Aralık 2015’te vizyona girecek yeni film öncesinde teknoloji şirketinin hemen hemen tüm hizmetlerinde Star Wars vurguları dikkat çekiyor. Google şirketlerinden YouTube’u mu açtınız, bir videoyu açtığınızda ışın kılıcı efektleri; Gmail’de e-postalarınızı kontrol mu edeceksiniz, arka planda Star Wars teması… Hangi tarafı seçiyorsunuz sorusunu ise hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz günlerde haberlerimize taşımıştık. Buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.

    Yeni gelişme ise Google’ın sanal gerçeklik fonksiyonalitesi sunan gözlüğü Cardboard için de Star Wars’a dair bir etkileşim sunmak istediği hakkında. Etraf, iyiden iyiye Star Wars fenomeni ile sarılacak gibi görünüyor, bu kez sanal gerçekliğin fütürizm kokan doğası gereği gerçekten sarılacak gibi görünüyor hatta…

    Ekran_Resmi_2015-11-25_02_46_43

    Gelen bilgilere göre Google, Disney ile anlaştı ve kullanıcılarına Cardboard kullandıklarında, özel Star Wars içerikleri sunulacak. Bu yönde atılan adımların Google adına bir mali gelir kalemi oluşturması da bekleniyordu ki öyle oldu; sanal gerçeklik (VR) deneyimini Star Wars ile birlikte getirecek olan teknoloji şirketi, bunun için ücretli ve ücretsiz seçenekler sunacak.

    Aralık ayında vizyona girecek Star Wars 7: Güç Uyanıyor, daha önceki başarısı ve marka kimliği baz alındığında yılın en çok izlenecek filmlerinden biri olabilir. Bu arada haberin devamında filme dair yayınlanan etkileyici tanıtım videolarından biri yer alıyor, izlemenizi öneriyoruz. İyi seyirler…

    [vsw id=”sGbxmsDFVnE” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Huawei Watch’a Fornasetti dokunuşu

    1448282157_fornasetti_huawei_02

    Huawei’nin yeni nesil akıllı saati, İtalyan tasarımcı Barnaba Fornasetti’nin farklı yorumuyla, özel bir koleksiyona dönüştü. Tasarım ve teknolojiyi buluşturan Huawei Watch Fornasetti Edition, ayrıca Milan Moda haftası çerçevesinde moda fotoğrafçısı Mario Testino’nin objektifinden süper modeller; Karlie Kloss ve Sean O’Pry’ın göz alıcı görselleri ile gündeme geldi.

    Huawei’nin, ilk olarak geçtiğimiz Mart ayında duyurulan akıllı saati Huawei Watch, ünlü İtalyan tasarımcı Barnaba Fornasetti’nin elinde yeniden şekillendi. Milan Moda Haftası’nda tasarım ve teknoloji tutkunlarının beğenisine sunulan Huawei Watch Fornasetti Edition, enerjiyi yaydığına inanılan yeşil malakit taşının şık dokusu ve konsept ürün kutusuyla dikkat çekiyor.

    Android Wear işletim sistemine sahip Huawei Watch, klasik yuvarlak hatlara sahip kol saati görselliğinde tasarlandı. Dayanıklı yapısıyla dikkat çeken ürünün, tam dokunmatik 1,4 inç ekranı 400×400 piksel çözünürlüğe sahip. Paslanmaz çelik gövdesi, safir kristal ekranı, dâhili kalp ve hareket sensörüyle de dikkat çeken Huawei Watch aynı zamanda markanın bu segmentteki ilk ürünü. Huawei Watch, çizilmelere ve hava koşullarına dayanıklı paslanmaz çelik yapısıyla pazardaki benzer ürünlere göre yüzde 40 daha dayanıklı.
    1448282016_fornasetti_huawei_01

    Sezgisel dokunmatik ekranı, kullanım kolaylığı ve konfor açısından da Huawei Watch’u öne çıkarırken, stil sahibi renk seçenekleri onu çekici kılan diğer unsurlar. Kişiselleştirilebilir arayüzü, 40 farklı saat tasarımı sunarken, mıknatıslı şarj ünitesi kullanımı kolaylaştıran bir diğer etken.

    Tıklayın, Media Markt’ta Huawei Talkband B1’e yakından bakın.

    Telefon üreticisinden hava temizleme aygıtı

    0

     

    xiaomi-hava-temizleyici

    Çin’de büyük şehirlerde hava kirliliğinin ulaştığı boyut ürkütücü. Sorunun kaynağının önüne geçmek, 1,4 milyara koşan nüfus düşünüldüğünde oldukça zor görünüyor. Yollarda otobüsler, motosikletler ve elbette sürekli hayata dair diğer havayı kirletici etmenler söz konusu. Ülkedeki önde gelen teknoloji markalarından biri Xiaomi, tam da bu noktada ilgi çekici bir adım attı…

    Akıllı telefonları ile Çin’de en çok satan markalar arasında yer alan Xiaomi, hava temizleyicisini satışa sundu. Tam adı Xiaomi Mi Air Purifier 2 olan bu cihaz, evlerde havanın bir nebze de olsa temiz olmasına yardımcı oluyor. Cihaz, geçen yıl tanıtılan Xiaomi Mi Air Purifier’den biraz daha zarif ve kompakt.

    Xiaomi’ye göre yeni model, öncekinden 20 cm daha kısa ve taban alanı da A4 kağıdı büyüklüğünde. Yani evde çok fazla yer tutmayacak bir şekilde tasarlandığını belirtmek mümkün. Çift fanlı tasarımı ile 23 m2’lik bir odayı 10 dakikada temizleyebileceği kaydediliyor.

    Ekran_Resmi_2015-11-25_02_57_21

    Çin’de hava kirliliği.

    Bu noktada detaylara inildiğinde düşük ve yüksek modlarda çalıştırıldığında 330 m³ ve yüksek modda 388 m³ havayı temizleyebildiği belirtiliyor. Açıkçası Çin gibi şehirlerde hava kirliliğinin yüksek olduğu bir ülke için verimli görünüyor.

    Xiaomi Mi Air Purifier 2 fiyatı ise Çin’de yaşayan insanlar için yüzlerde gülümseme faktörü oluşturabilir cinste; 109 dolardan başlayan fiyatlarla geliyor. 26 dolar daha fazla harcandığı taktirde geliştirilmiş filtreli versiyonu satın alınabiliyor.

    Buraya tıklayın, Media Markt’taki hava temizleyicilere yakından bakın.

    Pebble’a iPhone’a mesajla yanıt özelliği geliyor

    Ekran_Resmi_2015-11-24_21_05_21

    Giyilebilir teknoloji ürünleri ile adından söz ettiren, oldukça genç ve dinamik marka Pebble’ın en son akıllı saatlerine iPhone’a mesajla yanıt gönderebilme özelliği geliyor.

    Daha önce mümkün olmayan söz konusu özellik, genel olarak dış dünyaya (farklı yazılım ve donanımlara) kapalı olduğu yönünde eleştirilen Apple ekosistemindeki engellerden birinin aşılması olarak yorumlandı.

    iOS cihazlar için tasarlanan beta özellik, Pebble Time, Pebble Time Steel ve Pepple Time Round modellerine kısa süre içinde final sürümü ile gelecek. Yazılacak mesaj, sesli mesaj ya da daha önceden tanımlanmış bir metin mesajı iPhone cihazlarına gönderilebilecek.

    pebble

    Uzmanlar uyardı

    Pebble kullanıcıları için uzmanların tavsiyelerinin dikkate alınması ise önem taşıyor. Beta süreci tamamlanana kadar özelliğin dikkatli kullanılması gerektiği bildiriliyor. Çünkü özellikle ilgili olarak hatalar bekleniyor.

    İlk etapta ABD’de mobil operatör AT&T kullanan kişiler için akıllı saat güncellemesi sonrasında geçerli olduğu kaydedilen özelliğin, daha sonra Verizon, Sprint ve T-Mobile için de kullanıma sunulması beklenirken Avrupa ve Türkiye’deki kullanıcıların, Pebble ile Apple iPhone modellerine metin mesajı gönderebilme özelliğini ne zaman kullanmaya başlayacakları henüz net bir şekilde bilinmiyor.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz…

    Web sitenize nasıl trafik çekersiniz?

    gorsel52

    Diyelim yaptığınız işle ilgili yeni bir web sitesi açmanız gerekti. Tasarım ve kullanım kolaylığı ile ilgili uzun haftalar çalıştınız ve ortaya da oldukça başarılı ve zengin içerikli bir web sitesi çıktı. Siteniz tasarım olarak  bir hayli şık oldu ve dopdolu bir içerikle yayın hayatına başladı. Bunca çalışmaya ve başarıya rağmen sitenize gelen ziyaretçi sayısı o kadar az ki, tam bir hayal kırıklığı diyebiliriz. Peki böyle bir durumda ne yapabilirsiniz? Elbette sitenize gelen trafiği artırabilmeniz için bir şeyler yapmanız gerekecek. İşte tam olarak sitenize trafik sağlayabilecek yöntemlerin neler olduğunu önem sıralamasına göre anlatmaya çalışacağım.

    Web Sitenize Ziyaretçi Trafiği Sağlamanın Yolları

    Benzeri Olmayan İçerik : Arama motorlarından trafik çekme konusunda “Altın Kural” olarak isimlendirebileceğimiz bir maddemiz var. Arama motorları tarafından değerli bulunmak ve aramalarda üst sıralarda çıkmak istiyorsanız siteye gireceğiniz içeriğin başka bir yerde olmamasına özen göstermelisiniz. Yani içeriğiniz size özel olmalı başka bir yerden kopyalanmış olmamalıdır. Kendi oluşturacağınız özgün içerikler her zaman sizi üst sıralara taşıyacaktır.

    İçerik Eklemede Süreklilik : Özellikle Google siteleri ön sıralarda sıralamaya alabilmek için sitenize sürekli içerik eklenip eklenmediğini ve bunun ne kadar sıklıkla yapıldığını yani sitenizin güncel olup olmadığını kontrol eder. Her gün en az 1-2 farklı zamanda sitenize içerik eklemeyi kesinlikle ihmal etmeyin. Sitenize eklenen içerik ne kadar fazla olursa aramalardan gelen trafiği sitenizin alma şansı artmaktadır.

    Başka Sitelerde Tanıtım Yapın : Özellikle yüksek üye kapasitesine sahip forumları ve popüler blogları kullanın. Buralarda yapacağınız tanıtımlar sitenize sadece trafik sağlamakla kalmayacak isminizin tanınırlığını da artırmanızı sağlayacaktır.

    Ziyaretçilerin Tekrar Geri Gelmesi İçin Neden Yaratın : Sitenizi ziyaret edenlerin sitenize tekrar gelmeleri için neden oluşturarak ve onları sitenize tekrar gelmeye teşvik edici faaliyetlerde bulunun. Onlara sitenizde fırsatlar veya avantajlar sağlayın. Hediye ve promosyon ürünleri dağıtın. Popüler gündem konularında iddialı anketler yapın. Uzun sözün kısası ziyaretçilerinize sitenizde daha fazla zaman geçirtecek konu başlıkları ve ilginç içerikler oluşturun.

    İçerikte Kullandığınız Resim Dosyalarına Dikkat  Siteye içerik eklerken resim dosyalarında kullanacağınız dosya isimlerine uygun etiketler kullanın. Çünkü arama motorları resimlerdeki isimlerle içerikte kullandığınız etiketler aynı olduğunda görsel aramalarında da sitenize trafik sağlarsınız.

    Sosyal Medyayı Etkili Kullanmak Her Zaman Avantajınıza Olur : Sosyal medyadan gelebilecek trafiği önemseyin ve sosyal medyada sitenizi farklı hale getirebileceğiniz çalışmalar yaparak yeni arayışlarda olun. Sosyal ağlarda özellikle sizin kuracağınız grupları büyüterek veya başka grupları kullanarak site tanıtımınızı buralarda yapın.

    Başka Mecralara Reklam Verin : Küçük de olsan bir reklam bütçesi oluşturun ve hedef kitlenize en uygun düşen mecralarda reklamınızı yapın. Google, Facebook ve bazı popüler forum ve bloglar ilk akla elen tercihler arasında olabilirler. Reklam bütçeniz büyüdükçe de elbette mecra sayısını da orantılı olarak artırabilirsiniz.

    Kesinlikle Arama Motorlarını Kandırmaya Çalışmayın :  Arama motorlarında kullanılan algoritma sürekli yenilenmekte ve arama motoru botları sitenize geldiğinde ciddi bir zeka örneği sergileyerek içeriğiniz ile ilgili bir değerleme yapmaktadırlar. Karşınızda çok zeki bir yazılım olduğunu bilerek ona göre strateji belirlemelisiniz. İçeriği oluştururken kullanacağınız etiketler mutlaka içerik ile ilişkili olsun. Sitenizdeki içerikleri mümkün olduğunca uzun tutun. Çünkü arama motorları çok kısa metinden oluşan içerikleri pek sevmezler. İçerikte mutlaka ara başlıklar bulunsun ve içerikte kullanacağınız kelimeleri de özenle seçmeye çalışın.

    Bütün bunları yaptıktan sonra sitenize gelen trafikte ciddi bir artış olduğunu göreceksiniz.

     

    Evinizi daha konforlu hale getirecek ürünler

    Yeni bir ev demek, yeni bir hayat demektir. Boş bir evi yaşam alanına çevirmek ise bazen yılları bulabilir. Bu ay sizler için evinizde olmazsa olmaz favori markalarımın en iddialı ürünlerini seçtim.

    BOSCH i-DOS

    Bosch Dokunmatik Ekranlı Serie 6 i-DOS çamaşır makineleri: Yeni Bosch Serie 6 i-DOS çamaşır makineleri, makineye her seferinde deterjan koyma işlemine son veren akıllı dozaj sistemi ve ısı, sıkma devri gibi yıkama ayarlarını dokunmatik led ekranı üzerinden yapılmasına izin  veren DirectSelect özelliği ile hem dizayn hem de teknolojik inovasyon olarak yeni çağın temsilcisi. 8 ve 9 kg’luk 2 farklı modeli olan Bosch Serie 6 i-DOS çamaşır makineleri ayrıca 10 yıl ek motor garantisi ile de evinizde güvenebileceğiniz en büyük yardımcınız.

    Akıllı dozaj özelliği ile israfa dur deyin

    Yeni Bosch Serie 6 i-DOS çamaşır makinesi, sahip olduğu akıllı otomatik dozaj sistemi ile makinenin deterjan çekmecesine, şişenin tamamı bir kez konan konsantre sıvı deterjan ile bir daha deterjan çekmecesini açmaya gerek kalmadan 40 defaya kadar yıkama yapıyor. Özel sensörleri sayesinde makineye yüklenen çamaşırın ağırlığını, kirlilik derecesini ve kumaş cinsini belirliyor. Bu bilgilere dayanarak da kullanacağı yıkama programını, uygun sıcaklık derecesini ve devir sayısını kendi seçiyor, ne kadar deterjan ve yumuşatıcı alması gerektiğini de kendi belirliyor. A+++ -%30 enerji sınıfı ile en üst enerji sınıfı olan A+++’dan yüzde 30 daha az enerji tüketiyor.

    ElectroluxZSPCSILENT_1

    Electrolux’ün doğa dostu sessiz süpürgeleri: 1919 yılında kurulan Electrolux, İsveç merkezli bir firma. Ev aletleri ve profesyonel ürünlerde dünya lideri olan Electrolux, her yıl 150’den fazla ülkede 50 milyonun üzerinde ürün satıyor. Electrolux ayrıca evlerde kullanılan ilk elektrikli süpürgenin de yaratıcısı. Benim evimde de kullandığım ve performansından oldukça memnun olduğum bir marka.

    Hem güçlü hem de tasarruf imkanı sağlıyor

    Electrolux, geçtiğimiz günlerde 1 Eylül 2015 itibariyle Türkiye’de elektrikli süpürgelerin enerji verimliliğine yönelik başlayan enerji etiketi uygulaması doğrultusunda yeni enerji verimli ürünlerini duyurdu. Bu uygulamaya göre artık 1600 Watt üzeri yüksek enerji tüketimli ürünlerin satışı engellenecek ve her ürünün üzerinde enerji verimliliği sınıfı ve performans kriterlerini gösteren etiketler yer alacak. Bundan sonra enerji tüketimi, emisyon, toz toplama performansı ve sessizlik gibi kriterler önem kazanacak.  Bu etiket sayesinde artık nihai kullanıcı satın almak istediği ürünle ilgili çok daha fazla bilgiye sahip olacak.  Örneğin bu etiket üzerinde toz emiş standartları ve enerji tasarrufu gibi kriterler da “A” ile “G” arasında tanımlanacak. Yani, “Ne kadar emiş gücüne ihtiyacım var?” ya da “Onun yerine enerji tasarrufu mu tercih edeyim?” soruları arasında artık çok rahat bir şekilde karar verilebilecek. Önceden süpürgelerde daha çok emiş gücüne bakılıyordu. Fakat şu anda süpürgede Watt’ların düşürülmesiyle beraber daha iyi performans almak için birçok Ar-Ge yatırım yapmanız gerekiyor. Bu yatırımlarda tabii ki ilk önce ürünün zeminle temas eden başlıklarının performansına önem vermek gerekiyor ki  daha düşük Watt’lı motorlarla tozu toplayabilsin. Aynı şekilde başlıklardan tozu aldıktan sonra hazneye ya da torbaya gitmesi için de teleskopik borunun performansının da çok kuvvetli olması gerekiyor. Dolayısıyla önceleri ürün seçiminde yüksek motor gücü ilk kriter olurken şu anda ürün içinde daha fazla teknoloji barındıran Ar-Ge yatırımı yapılmış ürünler öne çıkıyor.

    Bu kapsamda Electrolux daha yüksek performansı daha düşük enerjiyle sunan EcoForce serisinin devamı olan ürünler sunmaya devam ediyor. EcoForce, Electrolux mühendislerinin Ar-Ge çalışmaları sonucunda geliştirdikleri elektrikli süpürge serilerimizdir. Performansı arttırırken, enerji tüketimini azaltan bu teknoloji ile tüm elektrikli süpürge modellerimiz var olan özelliklerini de korur. Bu sayede Electrolux grubunun globalde koymuş olduğu hedef doğrultusunda 2020 yılında enerji tüketimini 2005 yılına kıyasla %50 indirmeyi amaçlıyor.  Markanın yeni çevreci ürünleri Silent Performance Cyclonic grubunda yer alan ZSPCSILENT, ZSPCCLASS ve ZSPCPARKET ve Power Force grubunda yer alan ZPFPARKETT ve ZPFCLASSIC modeli elektrik süpürgelerini bundan böyle sadece 700 ve 800 Watt’lık enerji tüketerek yüksek temizlik performansı sunmaya devam edecek.

    Çevreci ve sessiz süpürgeler geliyor

    Electrolux’un yeni çevreci ürünleri Silent Performance Cyclonic grubunda yer alan ZSPCSILENT ve ZSPCPARKET modeli elektrik süpürgeleri sürahi yapısı ve sesi asgari düzeye çeken yeni DustPro sessiz başlığı sayesinde temizlik performansından ödün vermeksizin daha sessiz temizlik imkanı sunuyor. Clean Air Filtration özelliği ise havadaki alerjen ve diğer kirleticileri yok ederek temizlik sırasında alerjik reaksiyonları ortadan kaldırıyor. Ayrıca Easy Empty sistemi sayesinde makinenin toz haznesini kolayca çıkartma ve rahatlıkla temizleme fırsatı sunuyor.

    Power Force grubunda yer alan ZPFPARKETT güçlü PowerForce motoru ve DustPro başlığı ile hem halı hem de sert zeminde mükemmel temizliği garanti ediyor. Ayrıca 360 Motion Technology sayesinde ürünlerde yer alan küçük döner tekerlekler küçük eşyaların ve erişimi kolay olmayan yerlerin rahatlıkla temizlenebilmesini sağlıyor. Toz torbasını hızlı ve temiz bir şekilde boşaltabilmek için 180° açılan kapak, elektrik süpürgesinin gövdesine kolay erişim sunuyor ve böylece toz torbasının birkaç saniye içerisinde değiştirilmesini sağlıyor.

     

    siemens_supurge_post

    Siemens VSQ8PET1 animalSpecialist: Siemens’in, hayvanseverlere özel olarak geliştirdiği yeni elektrikli süpürgesi  VSQ8PET1 animalSpecialist,  sahip olduğu mükemmel halı temizleme performansı ile   evlerdeki küçük dostların geride bıraktığı tüy ve kirlerin hijyenik bir şekilde temizlenmesi için tasarlandı. . Uluslararası Reddot Tasarım Ödüllü VSQ8PET1 animalSpecialist elektrikli süpürgenin toz torbası dolsa dahi performansı hiç azalmıyor.

    İleri teknolojiyi daha fazla kolaylık ve konfor için hayata kazandırmaya devam eden Siemens, hayvanseverlere özel olarak geliştirdiği yeni elektrikli süpürgesi  VSQ8PET1 animalSpecialist’i Türkiye’de tüketicilerin beğenisine sundu. Yeni Siemens VSQ8PET1 animalSpecialist elektrikli süpürge, evimizi paylaştığımız sevimli  dostlarımızın geride bıraktığı tüy ve diğer kirleri sorun olmaktan tamamen çıkararak  önemli bir fark yaratıyor.

    quattroPower , powerSensor teknolojileri, powerProtect toz torbası ile donatılan yeni Siemens VSQ8PET1 animalSpecialist elektrikli süpürge,  sevimli dostlarımızın bıraktığı tüy ve kirleri hijyenik bir şekilde  temizlemenin yanı sıra sahip olduğu bionicFilter sayesinde kötü kokuları da giderir. s Üstelik uluslararası tasarım yarışması Reddot 2014’te tasarım ödülü bulunan halı uzmanı VSQ8PET1 animalSpecialist elektrik süpürgesinin, halı, sert zemin ve dışarı verdiği hava emisyon değerlerinin hepsi “A” sınıfında yer alıyor. A sınıfı, bu üç kategoride ulaşılabilecek en yüksek değerleri ifade ediyor.

    Kullanımı çok kolay

    Yıkanabilir hijyenik HEPA filtresi özellikle alerjik bünyeler için ideal. Bionic filtresi sayesinde  istenmeyen kokuların giderilmesine katkıda bulunuyor. Ekstra kuvvetli temizleme performansı sağlayan sessiz kullanımlı SilentClean Premium özel parke ucu, halıya yapışmış evcil hayvan tüyleri gibi zorlu temizlikte bile yüksek performans sağlayan özel turbo fırçası, XXL koltuk ve kanepe süpürme başlığı ile kullanıcıyı yormuyor ve çok kolay bir kullanım sunuyor. Parke veya fayans aralıklarının temizliği için özel olarak geliştirilmiş sert zemin ucu ise çizmeden zarar vermeden temizlik yapılmasını sağlıyor.

    Tüm bu üstün özellikleri ile Siemens VSQ8PET1 animalSpecialist elektrikli süpürge özellikle  evini sevimli dostlarıyla paylaşanlar ve evlerinde maksimum  hijyen arayanların tercih edeceği elektrikli süpürgelerin başında yer alıyor Otomatik kablo toplama özelliği, elektronik güç ayarı, elektronik toz torbası doluluk göstergesi, mobilya ve duvarları çizilmelere karşı koruyan softBumper hava yastıkları, yine çizilmelere karşı özel kaplamasıyla üstün manevra özelliği bulunan tekerlekleri ile dikey ve yatay park etme özellikleri de Siemens’in ince düşünülmüş ayrıntılarını yansıtıyor.

    profilo-buzdolabi

    Profilo Maksima Kombi Buzdolabı: Profilo Maksima Kombi Buzdolabı serisi  hacim, fonksiyonellik ve enerji tasarrufu beklentilerini optimum seviyede karşılıyor. Derin dondurucusu alt bölümünde konumlanan yenikombi buzdolabı serisi Maksima diğer buzdolaplarına göre yüzde on daha geniş hacimli 559 litrelik iç hacmi buzdolabına sığamadığı için hep mutfak köşelerine atılan karpuzların bile yüzünü güldürüyor.

    Profilo Maksima yiyeceklerin daha uzun süre taze kalması için yepyeni teknolojilerle donatıldı. VitaPlus sensörleri, buzdolabının içindeki sıcaklığı sabit tuttuğu için yiyecekler daha uzun süre taze kalıyor. ExtraFresh çekmecesi, nem kontrol mekanizması sayesinde yiyeceklerin en uygun nem seviyesinde saklanmasını sağladığı için sebze ve meyvelerin tazeliği daha da uzun süre korunuyor. Profilo Maksima’nın ExtraCold çekmecesinin ayarlanabilir sıcaklık kontrol mekanizması sayesinde ise, bu bölmede buzdolabının diğer bölümlerinden daha soğuk bir ortam oluşuyor. Üstelik bu bölmelerin yerleri ile oynayıp tercihize göre buzdolabınızın içini organize edebilirsiniz.

    Tüm bu özellikleri ve kullanışlılığının yanı sıra A++ enerji verimliliğine sahip olan, Profilo Maksima Buzdolabı, Aralarında inox, beyaz ve siyah cam kapı olmak üzere   beş farklı modelden oluşuyor.

    BREVILLE BGR 200 GRILL 2400 W Tost Makinesi

    Breville BGR 200 Grill 2400 W Tost Makinesi:  Sabahları en lezzetli tostu hazırlamak için kullanabileceğiniz Breville BGR 200 Grill 2400 W Tost Makinesi ile isterseniz yiyeceklerinizi ezmeden de pişirebilir, tost makinenizi ızgara olarak kullanabilirsiniz. Ayrıca yatırılabilen ızgara plakaları sayesinde besinlerin yağı damlama tahtasına dökülür, daha hafif ve Glisemik Index değeri düşük yiyecekler hazırlamanıza yardımcı olur.

    De'Longhi Extra Chef Multifry

    De’Longhi Multifry: Her kadın kendini mutfakta kanıtlamak ister ve bunun için ise çeşitliliği artırarak mutfakta fark yaratmak ister. De’Longhi’nin yepyeni ürünü ile mutfakta tek bir ürün kullanarak sınırsız tarifi hazırlamanız artık mümkün. Multifry ile bir ölçek yağ kullanarak dilediğiniz tarifi deneyecek, mutfakta ustalığınızı konuşturacaksınız.

    Çoklu pişirme sağlayan De’Longhi Multifry ile patatesten risottoya, kuskustan pizzaya, güveçten pilava, yahniden türlüye, biftekten balık filetoya, kekten turtaya kadar farklı yemekler hazırlayabilir, alışılmış menülerin dışına çıkabilirsiniz. De’Longhi Multifry ile simit, lahmacun, tas kebabı gibi geleneksel Türk lezzetlerini de evinizde deneyebilirsiniz.

    En iyi pişirme performansı ile hem aparatlı hem de aparatsız olarak kullanım sunan De’Longhi Multifry sayesinde ekmek, browni, cookie gibi lezzetler ile misafirlerinizi ve kendinizi şımartabilirsiniz. Farklı atıştırmalık alternatifleri arıyorsanız istediğiniz kuru meyveler ile damak tadından ödün vermeden hazırlayacağınız müsli bar ile de sağlığınızı ve formunuzu koruyabilirsiniz.

    Dilediğiniz tarifi Multifry yapsın, zamanınız size kalsın!

    Mutfakta zaman kazanmak isteyenlere pratik bir kullanım sunan Multifry, SHS 360 derece pişirme özelliğiyle yemekleri kısa bir sürede pişirmenizi sağlıyor. Kendiliğinden ısı yayımı ve ızgara pişirme tekniği sunan De’Longhi Multifry, yemeklerin pişerken kurumasını da önleyerek lezzetli yemekleri sofralarınıza taşıyor.

    Siz de sınırsız tarifleri deneyip mutfakta harikalar yaratmak istiyorsanız De’Longhi Multifry ile tanışmanın tam zamanı!

    Kenwood El Blenderlı Mutfak Robotu (2)

    Kenwood El Blender Seti: Kenwood’un yeni mutfak robotlu el blender seti, turbo hızı ve 5 fonksiyon özelliği ile mutfaktaki en büyük yardımcınız olacak! Mutfakta yemek yaparken, ihtiyacınız olan her şeyi bir arada sunan yeni Kenwood Mutfak Robotlu El Blender seti ile yemeklerinizi lezzetli, pratik ve çok daha hızlı bir şekilde hazırlamanın keyfini yaşayacaksınız.   

    Yeni Kenwood Mutfak Robotlu El Blender setinin maksimum hız performansıyla hem yarattığınız lezzetlerde kontrolü ele alacak, hem de kendinize vakit ayırabilmenin tadına varacaksınız. Yeni Kenwood Mutfak Robotlu El Blender setinin 1000 W gücündeki mutfak robotu ile meyve, sebze, yeşillik, peynir gibi tüm gıdaları istediğiniz gibi ve hızla doğrayacak ve rendeleyeceksiniz. İkili mikseri ile kremadan pasta hamuruna her şeyi kolaylıkla çırpacak, blender sayesinde de çorbadan smoothieye farklı tatlar hazırlayarak mutfakta kısa zamanda birbirinden özel lezzetlere imza atmanın keyfini yaşayacaksınız.

    Arcelik-Telve
    Arçelik Telve:
    Kırmızı, beyaz ve siyah olmak üzere üç renk seçeneğiyle sunulan yeni Arçelik Telve, şık tasarımı ve geniş kapasitesiyle tüketicilerle buluşuyor. Arçelik Telve’nin en yeni modeli olan K3300, Cooksense teknolojisi sayesinde bol köpüğüyle gerçek Türk kahvesi lezzetini sunuyor. Paslanmaz çelik tabanlı cezvesi ile geleneksel damak zevkine uygun Türk kahvesi pişirme imkânı veren üründe, tek seferde bir fincan kahve yapılabildiği gibi, 3 kişi için de kahve hazırlanabiliyor. Taşmayı önleyen özel sistemiyle dikkat çeken üründe tek tuşla kolayca kahve yapılabiliyor. Kahveler hazır olduğunda sesli uyarı ile bildiren ürün, kompakt yeni tasarımı sayesinde az yer kaplıyor.

    Arzum-FITSENSE_3CCArzum Fitsense Vücut Analiz Baskülü: Yeni yılda formda kalmanıza yardımcı olacak. 100 gr’lık değişimleri bile anında görmenizi sağlayan Arzum Fitsense Vücut Analiz Baskülü hem kilonuzu hem de sağlıklı bir vücut için takip edilmesi gereken yağ, su, kemik ve kas ölçümünü evinizin konforunda yapıyor.

    Küçük dokunuşlarla büyük farklar yaratan Arzum, Fitsense Vücut Analiz Baskülü’yle yeni yılda formda kalmanıza yardımcı olacak. Sağlığına özen gösterenler için güzel bir hediye alternatifi olan Arzum Fitsense Vücut Analiz Baskülü hem kilonuzu hem de sağlıklı bir vücut için takip edilmesi gereken yağ, su, kemik ve kas ölçümünü evinizin konforunda yapıyor.

    Arzum Fitsense Vücut Analiz Baskülü yağ, su, kemik ve kas ölçümünü ayrı ayrı yaparak kilo kontrolüne yardımcı oluyor. Kişisel veriler girildikten sonra detaylı vücut analizi yapan Arzum Fitnense, 8 farklı hafıza kaydı yapabiliyor. LCD dijital ekranı, geniş cam yüzeyi ve iki satırlı görüntüleme özelliğiyle veriler rahatça okunabiliyor. Ayrıca ağırlık birimi ve boy için uzunluk birimi değiştirme düğmesi bulunan Arzum Fitnense, hassas algılayıcılarıyla 100 gr kilo hassasiyeti sağlayarak en doğru analizi yapıyor. Arzum Fitsense Vücut Analiz Baskülü maksimum 150 kiloya kadar ölçüm yaparken, otomatik sıfırlama ve kapanma özelliğine de sahip.

    Ödüllü Braun Carestyle 5 Serisi (2)

    Braun Carestyle 5 Buharlı Ütü: Alman teknolojisi ve kalitesinden vazgeçmeyenler için Braun Carestyle 5 serisi, hem zaman hem de stresten tasarruf etmenizi sağlıyor. Carestyle 5, kompakt tasarım ve sahip olduğu özellikleri ile sizi ütülemenin ağır yükünden kurtararak, mükemmel ütüleme deneyimleri yaşatıyor.

    Elbiselerinizi ideal sıcaklıkta ütüleyin

    Dünyada bir ilk olan yuvarlak hatlara sahip, yukarıya doğru kıvrılan 3D Eloxal BackGlide tabanıyla en inatçı kırışıklıkları bile kolayca açıyor.  Ütülemede zorlandığınız fermuar, düğme, dikiş gibi engellerin üzerinden de takılmadan, rahatça kayabilen Braun Carestyle 5, üstelik kıyafetlerinizin bu detaylarına asla zarar vermiyor. Yeni iCare teknolojisi, akıllı kumaş koruma sistemi sayesinde kumaş türünüz ne olursa olsun, ideal sıcaklığı ayarlayarak en hassas kumaşlar da bile koruma sağlıyor. “

    En iyi ürün seçilen Braun Carestyle 5, kullanımı kolaylaştıran, dijital kontrol paneli, kolay kilit sistemi, akıllı kumaş özelliği ve otomatik kapanma fonksiyonu ile sizi hayalinizdeki ütüye ulaştırıyor!

    Hacker’lar şirketleri hedef almaya devam ediyor

    hacker

    Uzmanların 2015’in üçüncü çeyreğindeki BT tehditleri analizleri, Avrupa’daki kullanıcıların ortalama %35’inin yerel ağlar ve taşınabilir ortamlarla ilgili güvenlik ihlalleriyle karşılaştığını, %20’sinde ise web bağlantılı tehditler algılandığını ortaya koyuyor.

    Avrupa’daki şirketlerin %48’i 12 ay içinde virüsler, solucanlar, casus yazılımlar ve diğer zararlı yazılım programlarıyla karşılaştıklarını, %18’i ağa izinsiz giriş algıladıklarını, %12’si siber casuslukla karşılaştıklarını ve %8’i kendilerini hedefli saldırı altında bulduklarını söyledi. Ayrıca şirket içi tehditler açısından kurumların kullandıkları yazılımlarda zayıf noktalarla (katılımcıların %29’u rapor etmiştir) ve personelin bilgi sızdırmasıyla (yanlışlıkla (%21) veya kasten (%11)) karşılaştıkları belirtildi (Kaynak: Kasperski Lab).
    Virüs nasıl temizlenir?

    Gartner’e göre tipik bir şirket, BT Güvenlik bütçesinin %90’ını önlemeye ve sadece %10’unu algılama/yanıtlamaya ayırıyor. Ancak bu yüzdelerle bile kurumlar tarafından, farklı ölçeklerde kurumların ve sektörlerin güvende kalmasını sağlayabilen İstihbarat Servislerine yönelik talep git gide artıyor. Önde gelen güvenlik yazılımları şirketlerinden biri tarafından tavsiye edilen güvenlik önlemleri ise şöyle sıralanıyor:

    • Personelinize siber güvenlik eğitimi verin.
    • Aleyhinde konuşanları dikkate almayın ve fazladan koruyucu katmanıyla olgun ve çok katmanlı bir Uç Nokta koruması uygulayın.
    • Zayıf noktaları en başında ve sık sık yamalayın ve bu süreci otomatik hale getirin
    • Mobil olan her şeye dikkat edin
    • Haberleşme ve hassas bilgiler için şifreleme uygulayın
    • Ağ geçitleri, e-posta ve birlikte çalışma gibi tüm altyapı unsurlarını koruyun

    Peki ya bireyler?

    • Tüm cihazlarınız için sağlam bir güvenlik çözümü satın alın
    • Koruma çözümünüzle birlikte verilen Şifreleme ve Otomatik Yedekleme gibi ekstra seçenekleri keşfedin ve en iyi şekilde kullanın.
    • Siber güvenliğin temellerini öğrenin ve sevdiklerinize öğretin
    • Şifreli haberleşmeye geçin
    • Çevrimiçi alışkanlıklarınızı yenilemeyi ve hangi bilgileri paylaştığınızı düşünün. Yüklendikten sonra bilgi sonsuza dek İnternette kalır ve size ve şirketinize karşı kullanılabilir.