Hacker’lar şirketleri hedef almaya devam ediyor

0

hacker

Uzmanların 2015’in üçüncü çeyreğindeki BT tehditleri analizleri, Avrupa’daki kullanıcıların ortalama %35’inin yerel ağlar ve taşınabilir ortamlarla ilgili güvenlik ihlalleriyle karşılaştığını, %20’sinde ise web bağlantılı tehditler algılandığını ortaya koyuyor.

Avrupa’daki şirketlerin %48’i 12 ay içinde virüsler, solucanlar, casus yazılımlar ve diğer zararlı yazılım programlarıyla karşılaştıklarını, %18’i ağa izinsiz giriş algıladıklarını, %12’si siber casuslukla karşılaştıklarını ve %8’i kendilerini hedefli saldırı altında bulduklarını söyledi. Ayrıca şirket içi tehditler açısından kurumların kullandıkları yazılımlarda zayıf noktalarla (katılımcıların %29’u rapor etmiştir) ve personelin bilgi sızdırmasıyla (yanlışlıkla (%21) veya kasten (%11)) karşılaştıkları belirtildi (Kaynak: Kasperski Lab).
Virüs nasıl temizlenir?

Gartner’e göre tipik bir şirket, BT Güvenlik bütçesinin %90’ını önlemeye ve sadece %10’unu algılama/yanıtlamaya ayırıyor. Ancak bu yüzdelerle bile kurumlar tarafından, farklı ölçeklerde kurumların ve sektörlerin güvende kalmasını sağlayabilen İstihbarat Servislerine yönelik talep git gide artıyor. Önde gelen güvenlik yazılımları şirketlerinden biri tarafından tavsiye edilen güvenlik önlemleri ise şöyle sıralanıyor:

  • Personelinize siber güvenlik eğitimi verin.
  • Aleyhinde konuşanları dikkate almayın ve fazladan koruyucu katmanıyla olgun ve çok katmanlı bir Uç Nokta koruması uygulayın.
  • Zayıf noktaları en başında ve sık sık yamalayın ve bu süreci otomatik hale getirin
  • Mobil olan her şeye dikkat edin
  • Haberleşme ve hassas bilgiler için şifreleme uygulayın
  • Ağ geçitleri, e-posta ve birlikte çalışma gibi tüm altyapı unsurlarını koruyun

Peki ya bireyler?

  • Tüm cihazlarınız için sağlam bir güvenlik çözümü satın alın
  • Koruma çözümünüzle birlikte verilen Şifreleme ve Otomatik Yedekleme gibi ekstra seçenekleri keşfedin ve en iyi şekilde kullanın.
  • Siber güvenliğin temellerini öğrenin ve sevdiklerinize öğretin
  • Şifreli haberleşmeye geçin
  • Çevrimiçi alışkanlıklarınızı yenilemeyi ve hangi bilgileri paylaştığınızı düşünün. Yüklendikten sonra bilgi sonsuza dek İnternette kalır ve size ve şirketinize karşı kullanılabilir.

Cevap bırakın