Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1749

    Battlefield 1’de kalınan yerden devam edilmeyecek

    battlefield

    Spor oyunları açısından altın değerindeki eylül ayı geride kaldı, FIFA, PES gibi ülkemizde yoğun ilgi gören serilerin en yeni versiyonları meraklılarıyla buluşurken ekim ayına da girildi. Evet, yapraklar hızla sararacak ve akşam soğuklarının da kendini iyiyden iyiye hissettirmesi muhtemel. Ancak konu yeniden oyun olduğunda heyecanı tavana çıkarması beklenen yapımların da sahne alışına tanıklık edilecek önümüzdeki süreçte. İşte bu video oyunlarından biri Battlefield 1…

    21 Ekim 2016 itibarıyla efsanevi oyun serisinin 1. Dünya Savaşı eksenindeki savaş ortamını oyun meraklılarıyla buluşturacak Battlefield 1’e dair tanıtım çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Edinilen son bilgiler ise yapımın ilginç bir özellikle geleceğine işaret ediyor…

    rendition1_img

    Buna göre Battlefield 1’de prolog kısmında (giriş bölümü) çatışmada öldükten sonra önceki kontrol noktasından, yani kalınan yerden devam edilmeyecek gibi görünüyor. Yayınlanan bir videoda ölen karakterin doğum ve ölüm tarihleri ekrana geliyor ve ardından başka bir karakter üzerinden devam ediliyor. Edinilen bilgiler bunun oyunun giriş kısmında olacağı, devamında ise değişeceği yönünde. Oyun mekaniği konusunda DICE, Battlefield 1 ile başka hangi alanlarda oyun meraklılarını şaşırtacak? PS4, PC ve Xbox One için çıkışını gerçekleştirmesine sayılı zaman kalan oyuna dair gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    WhatsApp’a selfie’lere emoji ekleme özelliği geliyor

    3026678-poster-p-1-facebook-is-buying-whatsapp-for-16-billion

    Günümüzün en popüler mobil platform uygulamalarından biri olan WhatsApp, güncellemelerle kendisini geliştirmeye ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik yeni özellikler sunmaya devam ediyor. Yakın zamanda kullanıma sunulacak özelliklerden birinin detayları şöyle…

    WhatsApp’ta fotoğraf ve videoların kişiselleştirilmesi yönünde ilginç bir özellik kullanıma sunuluyor. Buna göre WhatsApp’ta ön kameranın arayüz üzerinden kullanımı, kaydedilen video veya çekilen fotoğrafa da emoji ekleyerek gönderme özelliği geliyor. Yeni kamera özelliği selfie’lerin daha eğlenceli hale getirilmesi adına ilgi göreceğe benziyor.

    Zoom özelliği de var

    Öte yandan videolarda yine WhatsApp arayüzü üzerinden yakınlaştırma yapılabilecek. Bunun için parmağın yukarı ve aşağı yönde kaydırılması yeterli olacak. Android’e gelmeye başlayan yeni özelliklerin kısa süre içinde iPhone (iOS) için de yayınlanacağı resmi olarak duyuruldu. iOS uygulaması ile ilgili WhatsApp açıklamasında net bir tarih verilmezken ‘yakında’ ifadesi kullanıldı.

    Daha fazla konuşmayı teşvik edecek

    Günlük 100 milyon telefon görüşmesi gerçekleştirilen WhatsApp, yeni özelliği ile uygulamanın konuşma temelindeki kullanımı teşvik etme odaklı olduğu anlaşılıyor.

    1 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan WhatsApp, Facebook Messenger ile birlikte pazardaki en popüler anlık mesajlaşma uygulaması durumunda.

    Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalınız…

    Microsoft Band 2 satışlarına son verildi

    1454403151_band-2

    Teknoloji şirketleri açısından yeni ürün lansmanları olduğu gibi bazı ürün grupları için satışların durdurulması kararları da zaman zaman gündeme gelebiliyor. Resmi açıklamaya göre Microsoft, akıllı bilekliği Band 2 satışlarını sona erdirdi. İşte konuya ilişkin detaylar…

    Microsoft, giyilebilir teknoloji konusundaki adımlarından biri olan akıllı aygıtı Band 2 için satışları durdurma kararı aldı. Android, iOS ve Windows cihazlar üzerinden kullanılabilen akıllı bilekliğin satışlarına dair beklentilerin karşılanmadığı anlaşılıyor.

    Ayrıca şirketin online mağazasından kaldırılan aygıt, artık Microsoft’un internet platformu üzerinden satın alınamıyor. Küresel pazarlarda çeşitli teknoloji mağazalarında satışta olan ürünlerden sonra tedariğin sağlanmayacağı da anlaşılıyor.

    Önceki dönemde Microsoft’un sonraki nesil Band modeli (Microsoft Band 3) üzerinde çalıştığı yönünde haberlerin basına yansıdığı düşünülürse gelişmenin sürpriz olarak nitelendirilmesi doğal görünüyor. Bir diğer detay da Band ve Band 2’nin arkasındaki ekibin başka projeler üzerinde çalışmaya başladığının da bildirilmesi.

    Resmi Microsoft açıklamasında Band 2 satışları ve bu yıl başka bir Band cihazı duyurmak için herhangi bir planın olmadığı, yazılım tabanında ise mevcut müşterilerin desteklenmeye devam edileceği; iOS, Android ve Windows uygulamalarının yayının süreceği kaydedildi.

    Microsoft Band deneyi böylelikle donanım tarafında rafa kaldırılırken yazılıma dair sürecin devam edeceği belirtiliyor.

    Photokina 2016

    photokina_03

    İki yılda bir Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen Photokina fuarı bu yıl 20-25 Eylül tarihleri arasında yapıldı. Fuarda öne çıkan ürün ve teknolojileri sizler için bir araya getirdim.

    Her ne kadar fuarların eski önemi kalmasa da (teknoloji ve özellikle internet sayesinde) yine de halen ilgi çeken bazı fuarlar bulunuyor. Bunlardan biri de iki yılda bir düzenlenen Photokina. Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen fuar bu yıl 20-25 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bu yıl yapılan fuarı 133 farklı ülkeden 191 bin kişi ziyaret etti. Bir sonraki Photokina’nın 25-30 Eylül 2018 tarihleri arasında yine Köln’de yapılacağını da hatırlatayım.

    photokina_05

    Sony a99 II

    Fuarda tanıtılan ürünlerden biri Sony’nin Alfa serisi olarak da bilinen a serisinin 99 modelinin ikinci sürümü oldu. A99 modelinin duyurulmasından 3 yıl geçtikten sonra piyasaya sürülen II isimli yeni ürün 42.2 Megapiksel çözünürlük sunan Full Frame bir sensöre sahip. Hibrit yüz tanıma özellikli otomatik netleme fonksiyonu bulunan fotoğraf makinesi bu netleme sistemi 399 nokta ile çalışıyor. 5 eksenli imaj sabitleme, saniyede 12 kare seri çekim ve 4K video kayıt gibi özellikleri bulunan fotoğraf makinesinin Kasım ayında piyasaya sürüleceği ve sadece gövde fiyatının Avrupa’da 3600 Euro olacağı açıklandı.

    photokina_nikon

    Nikon KeyMission ailesini genişletiyor

    Photokina’ya katılan ünlü fotoğraf markası Nikon, yeni fotoğraf makinesi duyurusu yapmadı. Fakat bunun yerine firmanın KeyMission adını verdiği ve her yıl ABD’de düzenlenen CES fuarında geçen yıl tanıttığı 360 kodlu ürünü nihayet satışa sundu. Bu yeni kamera hem aksiyon hem de VR yani 360 derece görüntüleme kamerasıydı. Firma Photokina’da sadece aksiyon kamerası olarak kullanılabilecek KeyMission 170 ve KeyMission 80 isimli 2 yeni modeli daha tanıttı. İsminden de anlaşılacağı gibi 170 kodlu ürün biraz daha gelişmiş bir model. 4K ve suya dayanıklılık gibi özelliklere sahip. 80 modeli ise biraz daha basit bir ürün ve 4K gibi özellikleri bulunmuyor. Ancak 180 modelinden farklı olarak iki kamerası var ve ön yüzdeki kamera selfie çekimleri için kullanılabiliyor. Ürünlerin yurtdışı fiyatları sırasıyla 399.95 ve 279.95 dolar olarak açıklandı. Bu yıl başında duyurulan KeyMission 360’ın satış fiyatı ise 499.95 dolar olacak.

    Canon yeni modelleri de oradaydı

    Her ne kadar Canon yeni fotoğraf makineleri için fuara özel bir tanıtım yapmadıysa da kısa bir süre önce duyurduğu 5D Mark IV ve EOS M5 modellerini dünya çapında ilk kez Photokina’da görücüye çıkardı. Canon’un efsane model serisinin son üyesi olan 5D Mark IV, son teknolojik dokunuşları ve 4K gibi özellikleriyle zaten iyi olan fonksiyonları bir üst seviyeye taşıyor. Bu ürünle ilgili detayları merak edenler daha önce yazdığım yazıya göz atabilirler.

    photokina_06

    Aynasız modellere biraz mesafeli duran Canon’un bugüne kadar M ailesi için çıkardığı birkaç model bulunuyor. Ailenin son üyesi olan M5, orta seviye özellikleri aynasız bir gövdede birleştiren bir model. Teknik olarak bakıldığında firmanın orta seviye modeli EOS 80D’nin küçük halini anımsatan M5, Dual Pixel, döndürülebilir ekran, uzaktan kullanım için Bluetooth gibi özelliklere sahip. Her iki modelde ziyaretçiler tarafından Photokina’da Canon’un standında görücüye çıktı.

    Panasonic

    Fuarda en fazla yeni fotoğraf makinesi tanıtan markalardan biri Panasonic oldu. Firma kısa bir süre önce bilgilerini internete düşen Lumix GH5 modelini fuarda resmi olarak duyurdu. Ürünün en önemli özelliği 4K çözünürlüğünde saniyede 60 kare video çekebiliyor olması. Bu özelliğin kendi kategorisinde bir ilk olduğunu da belirteyim. Ürün aynı zamanda 6K Photo adı verilen ve videodan 18 Megapiksel fotoğraf yakalamayı sağlayan bir özelliği de sahip.

    Panasonic ayrıca Lumix G80, LX15, LX10, FZ2000 modellerini de fuarda duyurdu ve ziyaretçilerin beğenisine sundu.

    GoPro

    Aksiyon kamerasının mucidi olan GoPro, son yıllarda Çinli üreticilerin uygun fiyatlı modeller geliştirmesiyle ciddi anlamda rekabet yaşamaya başlamıştı. Fuarda yeni ürünlerini sergileyen GoPro, aksiyon kamerası ailesinin en son modeli olan Hero 5 Black’i duyurdu ve tanıttı. Bu modelin en önemli özelliği su geçirmez olması ve dokunmatik bütünleşik bir ekranının bulunması. Bunlar dışında sesli komutlarla kullanılabilen GoPro Hero 5 Black, diğer modellerin ilk duyurulduğunda olduğu gibi 499 dolardan satışa sunuluyor.

    GoPro ailesinin giriş seviyesi modeli olan Session modeli de Hero 5 Session olarak güncellendi. Bütünleşik su geçirmeyen bir gövdesi olan ürünün yenilenen en önemli özelliği artık 4K desteği sunuyor olması.

    GoPro’nun fuarla ilgili en önemli bombası ise Karma ismini verdiği drone modeli oldu. Bu modelin en önemli özelliği katlanabiliyor olması ve bu sayede rahatlıkla taşınabilmesi. Özel bir kumanda ile kullanılabilen Karma’nın kamerasız fiyatı 799 dolar olarak açıklandı. Hero 5 Black modeli bir kamera ile de satın alınabilen ürünün bu haliyle fiyatının ise 1099 dolar olacağı açıklandı.

    Olympus OM-D E-M1 Mark II

    Fuarda yeni modellerini tanıtan bir diğer marka ise Olympus oldu. Olympus OM-D E-M1 Mark II modelini duyuran firma 20.4 Megapiksel çözünürlük sunuyor. Saniyede 18 kare gibi yüksek bir seri çekim hızı sunan yeni model, firmanın 4K video kayıt özelliğine sahip olan ilk aynasız modeli.

    Orta formatta aynasız savaşları

    Fujifilm fuarda orta format aynasız modeli GFX 50S’i tanıttı. Bilindiği üzere son aylarda aynasız teknolojileri orta format fotoğraf makinelerine de gelmeye başladı. Bu alandaki ilk örnek Hasselblad X1D-50c modeli olmuştu. O ürünle ilgili detaylı bilgiyi https://mediatrend.mediamarkt.com.tr/orta-formatta-aynasiz-donemi/ adresindeki yazımda bulabilirsiniz. 43.8 x 32.9 mm büyüklüğünde bir sensörü bulunan Fujifilm GFX 50S’te yukarı ve aşağı hareket edebilen bir vizör bulunuyor. Fotoğraf makinesinin en önemli özelliği ise gövde ağırlığının sadece 800 gram olması. Orta format bir fotoğraf makinesi için bu ağırlığın çok hafif olduğunu belirtmekte fayda var.

    Elbette fuarda onlarca yeni ürün ve teknolojinin tanıtıldığını da belirtmek isterim. Burada hepsine yer vermek mümkün olmasa da Kodak, Zeiss ve benzeri markalar da fuarda yer alıyordu. Ayrıca irili ufaklı flaş, stüdyo ekipmanları, fotoğraf teknolojileri, tripod üreticileri ve daha birçok benzer firma da fuarda yer aldı.

    Dünyada fotoğraf teknolojileri konusunda Photokina kadar geniş kapsamlı bir başka fuar bulunmuyor. Yazımı bir sonraki fuarın 2018’i yılında yapılacağını hatırlatarak sonlandırıyorum.

    Işığınız bol olsun…

    En iyi parola yöneticileri

    Web sayfaları, bulut uygulamaları ve sosyal ağlar bir parolaya ihtiyaç duyuyor. Günümüzde parola kullanmadığımız bir alan kalmadı demek abartılı olmaz. Bir parola yöneticisi yazılımı kullanarak, hesaplarınızın kötü niyetli kişilerin eline geçmesini önleyebilirsiniz.

    ZTE Blade V7 Lite : Ucuz etin yahnisi

    Orijinal ürünlerin kısıtlı sürümü olan Lite ürünlerin üretimi, tüm hızıyla devam ediyor. Öyle ki daha çok giriş ve orta seviye ürünleri ile piyasada yer edinmek isteyen Çinli üreticiler, bile bu trend için özel ürünler üretmeye başladılar. Tıpkı ZTE Blade V7 Lite gibi.

    Akıllı telefonlar artık hayatımızın bir parçası haline geldiler. Her yerde karşımıza çıkan bu akıllı telefonlara herkes sahip olmak istiyor. Tek bir fark ile. En yeni iPhone yada Samsung ürünleri için kimse sırada beklemiyor. Bir an önce sahip olma devri bitti. Orta seviye ve hatta giriş seviyesi akıllı telefonlar bile, birçok işi rahatlıkla yapabiliyor olmaları, ilgileri bu yöne çevirdi. Öyle ki bir iPhone’a ödediğiniz paranın ¼’ünü giriş seviyesi bir telefona harcadığınızda, metal kasa tasarımı ve birçok işinizi görebileceğiniz zengin donanım birleşenlere sahip olabiliyorsunuz. Buna en iyi örnek bu ay inceleme fırsatı bulduğumuz ZTE Blade V7 Lite.

    zte-1

    Bildiğimiz bir marka

    Birçok kişi ZTE’yi tanımıyor veya Çin menşeli olduğundan dolayı uzak duruyor olabilir. Oysa ZTE dünyanın en büyük telefon üreticilerinden biri. Öyle ki,  Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom gibi birçok marka ürünlerini bu firmaya üretiyorlar. Dolaysıyla her ne kadar tanınmamış olsa da hayatımızda uzun süredir var olan bir marka olduğunu söylemeliyiz.

    ZTE Blade V7 Lite, ZTE Blade V7’nin bildiğiniz kırpılmış bir ürünü. Yani donanım birleşenleri zengin olmayan sürümü. Metal bir kasa tasarımına sahip olan bu ürün, arka kısmında üst ve alt kenar bölgesinde plastik malzeme kullanıyor.

    143,8x70x7,9 mm boyutu ile Blade V7’den daha küçük ve daha kalın olan  ZTE Blade V7 Lite, tıpkı abisi gibi 135 gr ağırlığında. En önemli farkı ise 5.2 inç yerine 5 inç’lik bir ekran kullanması.  Kullanılan bu ekran ne yazık ki 1080×720 piksel çözünürlüğüne ulaşıyor.  294 ppi piksel yoğunluğuna sahip olan ZTE Blade V7, maliyeti düşük tutmak için vasat bir ekran tercih etmiş. Parlaklık değerinin de düşük olması ürünü dış ortamlarda kullanılmasını zorlaştırıyor. ZTE Blade V7 Lite, çok daha iyi bir ekran kullanmalıydı.

    zte-4

     Performans

    Alüminyum çerçevenin altında dört çekirdekli MediaTek MTK6735P işlemcisi yer alıyor. Bu işlemci ile temel fonksiyonları sorunsuzca çalıştırabiliyorsunuz. Fakat piyasada bulunan diğer  giriş seviyesi akıllı telefonlar  daha güncel işlemciler kullandıklarını söylemeliyiz.  MTK6735P ne yazık ki günümüzün şartlarına göre zayıf kalıyor. Zaten ürünü yeni sürüm Android işletim sistemi ile kullandığınızda performansının yeterli olmadığı hemen anlaşılıyor. Menüler arasında sanki işlemcinin frenine basılmış gibi. Uygulamaları açmak için de beklemeniz gerekiyor. Üründe  kullanılan 2 Gbyte’lık bellek bile durumu kurtaramıyor.  Yaptığımız Benchmark testlerinde, ZTE Blade V7 Lite’ın Samsung Galaxy S3 ayarında olduğunu gördük. Yani 4 yıl önce piyasaya çıkan bir ürün ile aynı.

    zte-3

     Kamera

    ZTE, Blade V7 Lite’ın ekranında ve performansında cimri davrandı. Kamera konusuna gelince ise herhangi bir kısıtlamaya gitmedi. Bu sayede arka kamera 13 MP’lik ön kamera da 8 MP’lik sensöre sahipler.  Arka kamera, ortalamanın altında bir performans gösteriyor. Gündüz çekimlerde renk doğruluğu ve keskinlik ciddi bir zayıflık gösteriyor. Çekilen fotoğraflar ne yazık ki zengin detaylara sahip değil. Loş ortamlardaki performansı konuşmaya değer değil.

    Ön kamera ise bizi şaşırttığını söylemeliyiz. ZTE burada Selfie tutkunlarını hedef alıyor ve bunu da iyi beceriyor. Bu yüzden olsa gerek ön tarafta da LED flaş yer alıyor.

    zte-2

     Sonuç

    2500 mAh’lik bir pile sahip olan ZTE Blade V7 Lite, tüm gün boyunca rahatlıkla çalışabiliyor. Bununla birlikte bir parmak izi sensörünün olması bizi şaşırttı. ZTE, uygun maliyetli bir telefonu pazara sunayım derken, donanım birleşenler konusunda fakir olan bir ürün ile karşımıza çıktı. Durum böyle olunca, genel olarak oldukça vasat olan bir ürünü kullanıcıya beğendirmeye çalışıyor.  Bizim tavsiyemiz, ucuz olan bir telefondan çok işinizi görebileceğiniz bir telefon tercih etmek ve ucuz etin yahnisi yavan olur durumuna düşmemek.

    Huawei ve Media Markt’tan stratejik ortaklık

    1475220705_img_5189

    Dünyanın en büyük üçüncü akıllı telefon markası Huawei ve Avrupa’nın bir numaralı elektronik market zinciri Media Markt, Media Markt’ın Viaport Outlet içerisinde yer alan amiral mağazası açılışında stratejik ortaklıklarını açıkladı

    Media Markt ve Huawei arasında gerçeleştirilen stratejik işbirliği kapsamında Türkiye pazarındaki yükselişini devam ettiren Huawei, ürünlerinin Media Markt müşterilerine özel ayrıcalıklı kampanyalar ile ürün ve hizmet deneyiminin ön planda olduğu bir satın alma deneyimi sunmayı hedefliyor.

    Media Markt Viaport mağazasının hizmete girmesiyle birlikte Huawei’nin Türkiye’de ilk kez uygulanan mağaza içi deneyim konseptinin açılışı da Media Markt ve Huawei’nin üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşti.

    İşbirliği kapsamda Media Markt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım: “Bu özel açılışta Huawei’yi yanımızda görmek ve yeni stratejik partnerliğimizi açıklamak bizlere mutluluk veriyor. Huawei’nin dünyadaki gücüyle beraber Türkiye’deki yükseliş ve potansiyelini izliyoruz. Hem mağaza içi özel alanlarında hem de ürün, kampanya bazında gerçekleştireceğimiz partnerliğin uzun vadeli ve iki taraf için de çok faydalı olacağına inanıyoruz” dedi.

    Açılışta Huawei Türkiye Ülke Müdürü James Yang “Huawei dünyanın üçüncü büyük akıllı telefon üreticisi. Türkiye’de özellikle bu yıl yaptığımız kampanyalarla yükselişimiz daha da ivme kazandı. Hedefimize giden yolda Media Markt gibi bir lideri yanımızda görmek büyük sevinç veriyor” dedi.

    1475220706_huawei_shopinshop__viaport

    Huawei’nin yeni mağaza içi deneyim konsepti ilk Kez Viaport’ta

    Media Markt’ın en yeni mağazası Media Markt Viaport’ta Huawei 25m2’lik özel alanıyla Türkiye’deki yeni nesil ilk mağaza içi özel deneyim alanını yatırımlarına hız verdi. İlk aşamada 15 Media Markt satış noktasında uygulanacak bu yeni konseptle Huawei, kullanıcılara üstün bir ürün deneyimi sunmayı hedefliyor. Mağaza içi deneyim alanları sayesinde kullanıcılar, Huawei ürünlerini yakından tanıma ve deneyimleme fırsatı bulmakla beraber, Media Markt’a özel Huawei kampanya ve fırsatlarından faydalanabilecek ve detaylı bilgi alabilecekler.

    Pokémon Go trendinde sona yaklaşıldı

    0

    Pokemon

    Temmuz ayında başlayan olağanüstü Pokemon GO çılgınlığı, görününe bakılırsa –en azından oyunun araştırılması noktasında- sona ermeye çok yakın. Yaz döneminin bitmesi, okulların başlaması gibi faktörlerin etkisi tartışılmaz, ancak mobil oyunun temelde hızlıca tüketilen bir diğer popüler kültür noktası olduğu yorumları da gündemde yer almaya devam edecek gibi görünüyor.

    Yukarıdaki çıkarımın kaynağı Google Trendler. Popüler arama motorunda en sık aratılan kelime ya da kelime öbeklerini ele alan araştırmadan elde edilen bulguya göre Pokemon GO, Temmuz ayı verilerine kıyasla 10 kat daha az ilgi görüyor. Özetle internette daha az aratılıyor…

    pokemon-go-google-trend

    iOS ve Android platformlarında 500 milyon kişi tarafından indirildiği kaydedilen yapım, net bir şekilde artık Google’da pek fazla aratılmıyor ve bu veriye ilişkin hızlı düşüş dikkat çeken ayrıntı olarak öne çıkıyor.

    Niantic tarafından geliştirilen fenomen-üstü uygulamanın araştırılma tarafının ilgi kaybettiği açık, ancak yine de bu göstergeler sadık bir kesim tarafından oynanılmaya devam edildiği gerçeğini değiştirmiyor. Yapım, uzun süre daha milyonlarca kişi tarafından büyük bir tutkuyla oynanacak.

    Pokemon GO, kesinlikle yılın en önemli mobil oyunları arasında zirvede.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Bir yanlış anlama vakası: iPhone 7’ye kulaklık girişi açmak!

    ekran-resmi-2016-09-29-20-19-33

    Apple’ın geçtiğimiz haftalarda lanse edilen akıllı telefon modelleri iPhone 7 ve iPhone 7 Plus’ın dikkat çeken özelliklerinden biri de 3.5 mm kulaklık girişine sahip olmamalarıydı. Ayrı bir aparat yardımıyla cihazların Lightning girişine takılan kulaklıklar eleştiri oklarını üzerine çekerken bir YouTube kanalında, iPhone 7’ye matkapla kulaklık girişi açılıp bu ilginç konuya neşeli bir yaklaşım gösterdi. Tamamen şaka olan bu YouTube videosunu, inanması güç bir şekilde ciddiye alanlar da oldu…

    İlk olarak söz konusu videonun altındaki yorumlarla tedirginliğe neden olan ve ‘acaba gerçek mi sanıldı’ sorusuna neden olan durumun çok daha ciddi olduğu ortaya çıktı. Yorumlarda matkabın boyutunu soranların ardından bazı iPhone 7 sahiplerinin de cihazlarını matkapla deldiği ortaya çıktı. Üstelik 1000’e yakın kişinin yeni akıllı telefonuna kulaklık girişi açmaya çalıştığı kaydedildi. Binlerce TL’lik cihazına delik açmaya kalkan kimseler varlığı kesin olurken durumun bir diğer nedeninin de uluslararası basında YouTube videosuna ilişkin haberde konunun ‘tamamen şaka’ olduğunu vurgulanmaması olduğu görülüyor.

    Buraya tıklayarak görebileceğiniz haberde yanlış anlaşılmaların önüne geçmek adına sıklıkla ‘şaka olduğu’ vurgulanmıştı. Bu yönde okurların ya da izleyenlerin daha fazla bilgilendirilmesi gerektiği de bir kez daha görülmüş oldu.

    Haberin devamında olay yaratan YouTube videosunu görebilirsiniz. Aman gerçek sanmayın… İyi seyirler.

    [vsw id=”5tqH-Un9SFU” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    HP’den dünyanın en küçük hepsi bir arada yazıcısı

    ekran-resmi-2016-09-27-23-06-59

    Köklü teknoloji şirketi HP (Hewlett Packard), dünyanın en küçük hepsi bir arada (All-in-One) yazıcı modelini duyurdu. HP DeskJet Ink Advantage 3700 adıyla gelen yazıcı, 40 cm x 18 cm x 13 cm’lik ölçüleri ve 2,3 kg ağırlığıyla kompaktlık tanımını adeta yeniden ele alıyor.

    HP’nin Samsung’un yazıcı bölümünü satın almasının ardından tanıtılan yeni modeli, otoritelere göre son derece inovatif ve modern özelliklere sahip. Üst kısmı tarama fonksiyonu sunan aygıtın alt kısmından ise çıktılar alınabiliyor. Siyah-beyaz baskı hızı dakikada 8 olan modelin renkli baskı hızı ise dakikada 5,5 şeklinde.

    600 x1200dpi tarama, 600 x 300dpi kopyalama yapılabilen üründe kopyalama hızı renkli için dakikada 2,5, siyah-beyaz için ise 4.

    Kağıt tepsisi 85 adede kadar kağıt alıyor.

    Hedef kitlesi gençler

    Gençler ve öğrencilerin hedeflendiği HP DeskJet Ink Advantage 3700’de kablosuz kullanıma imkan tanıyan WiFi özelliği öne çıkıyor. HP Social Media Snapshots uygulaması sayesinde de sosyal medya fotoğrafları ya da albümdeki görseller direkt olarak çıktı alınabiliyor.

    Farklı renk alternatifleri de sunan HP DeskJet Ink Advantage 3700’ün Türkiye pazarında yer alıp yer almayacağı henüz netlik kazanmış değil.

    Media Markt’taki her bütçeye uygun yazıcı alternatiflerini incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…