Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1750

    Türk tüketiciler dijitalleşmeden memnun

    android

    Mastercard, 23 ülkede, 23 bin tüketiciyle yürüttüğü araştırma ile tüketicilerin dijital teknolojiye bakışlarını ve genel tavırlarını değerlendirdi. Araştırma Tüketicilerin %90’ı akıllı telefon kullansa da henüz sadece küçük bir bölümü biyometrik ödeme onayını tercih ettiğini ortaya koydu. Türk tüketiciler ise online bankacılığı ve online alışverişi yoğun kullanıyor, kimlik doğrulama için parmak izini ve SMS ile gönderilen şifreleri tercih ediyor.

    Araştırmaya göre Afrika ve Orta Doğu’daki tüketicilerin %70’inden fazlası akıllı telefonlarıyla ödeme yapmaya hazırken, Batı Avrupa bu teknolojiye daha temkinli yaklaşıyor, henüz 5 tüketiciden sadece 2’si ödemelerini cep telefonlarıyla yapmaya sıcak bakıyor. Yine de tüketicilerin gözünde cep telefonları, plastik kartların alternatifi haline gelmiş durumda.

    Tüm ülkeler toplam değerlendirildiğinde tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi dijital yeniliklerin iyi bir şey olduğunu ve teknolojinin geleceğine olumlu baktıklarını belirtirken, sadece %5 gibi küçük bir kısmı bu yeniliklerin olumsuz etkileri olduğunu düşünüyor. Avrupa ülkeleri ise yeniliklerin topluma etkileri konusunda diğer ülkelere kıyasla daha temkinli yaklaşıyor.

    Türk tüketicilerde genel sonuçlara benzer bir yapı söz konusu tüketicilerin üçte ikisi dijitalleşmeden memnun ve çoğu dijital hizmetlerin daha fazla alanda daha fazla kişi tarafından kullanılacağını düşünüyor. İnovasyonun pozitif etkileri konusunda cinsiyetler arasında bir görüş farklılığı dikkat çekmezken, 30-39 yaş aralığındaki katılımcıların inovasyonun pozitif etkilerine daha çok inandığı gözlemleniyor.

    Türk tüketicisi ayrıca online bankacılığı yoğun şekilde kullanıyor; bu hizmete web sitesinden olduğu kadar, bankaların aplikasyonları kanalıyla da ulaşıyor. Bankaların kredi kartı, banka kartı ve kredi hizmetlerinden de faydalanıyor.

    Microsoft’tan eğitim sektörüne özel çözüm uygulamaları

    1474783325_microsoft_egitim_cozumleri_uygulamalari_img_1354

    Microsoft Türkiye tarafından Microsoft iş ortakları, eğitim kurumları ve öğretmenlere yönelik “Eğitim Sektörüne Özel Çözüm Uygulamaları” etkinliği, Microsoft Türkiye İstanbul Ofisi’nde gerçekleştirildi. “Eğitim Sektörüne Özel Çözüm Uygulamaları” etkinliğinde Azure ve Office 365 üzerinde geliştirilen eğitim sektörüne yönelik kurumsal çözümler tanıtıldı.

    Microsoft’un eğitim sektörünü dijitalleştirmeye yönelik yatırımlarının vurgulandığı ve iş ortağı ekosistemine verdiği desteğin altının çizildiği etkinlikte, Microsoft’un 5 yerel ve 1 global iş ortağı, dijital sınıf yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, uzaktan eğitim, e-Eğitim ve öğrenim yönetim sistemleri gibi çeşitli ihtiyaçlara yönelik çözümlerini paylaştı. Etkinlikte Öğrenim Yönetimi Sistemi (LMS), Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS) ve Öğretmen Mesleki Gelişim Yönetimi (Teacher PD) uygulamaları gibi farklı ihtiyaçlara hitap eden bu çözümler, workshop oturumlarında iş ortakları tarafından anlatıldı.

    Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, “Microsoft olarak eğitim sektörünün dijitalleşmesi son dönemlerde üzerine önemle eğildiğimiz konuların başında geliyor. Avrupa Komisyonu’na göre dünya çapında 414 milyon öğrenci 2030 yılına kadar yükseköğrenim görmeyi planlıyor. Dahası yarının işlerinin yüzde doksanı dijital beceri gerektiriyor. Genç nüfusun gelecekteki hayatlarına ve kariyerlerine tamamen hazır olmalarını garanti altına almak için şu anki dijital dünya ile eğitimi birleştirmek gerekiyor.

    Sınıflarda teknoloji adaptasyonunu hızlandırmak öğretmenlerin eğitim sonuçlarını artıracak, dijital değişime daha iyi adaptasyon sağlayacak, sayısal uçuruma köprü olacak ve en önemlisi öğrencilere bilgi ekonomisinde işlerine geçişte eğitim konusunda çalışmalar yapıyoruz… ‘Eğitim Sektörüne Özel Çözüm Uygulamaları’ etkinliği bizim için büyük önem taşıyor. Eğitim sektöründe çeşitli ihtiyaçlara yönelik çözümlerin paylaşıldığı bu tarz etkinlikleri artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz…” dedi.

    Warcraft yönetmeninden yeni film: Mute

    duncan-jones-warcraft-interview-sdcc-pic

    Warcraft’ın yönetmeninin sonraki filmi, geleceğin Almanya’sında geçecek fütüristik bir macera Mute. İşte detaylar…

    Tüm zamanların en popüler video oyun serilerinden Warcraft’ın sinema uyarlamasının arkasındaki yönetmen Duncan Jones’tan yeni sinema filmi! Bilim kurgu filmi Mute ismi ile geliyor ve geleceğin Almanya’sını konu ediniyor.

    2009’da Moon adlı sinema filmiyle adından söz ettiren, ardından da Source Code ile iyiden iyiye ünlenen Jones, son dönemin öne çıkan isimleri arasında. Warcraft ise başarısını taçlandırdı, yılın vizyon filmleri arasında eleştirmenlerden iyi puanlar alan yapım, gelmiş geçmiş en yüksek bütçeli oyun uyarlamalarından biri olarak da tarihe geçmişti. Şimdi ise sırada Mute var…

    ekran-resmi-2016-09-27-23-06-29

    Uzun süredir üzerinde çalışıldığı kaydedilen filmin senaryosu da yönetmenin elinden çıkıyor. 14 yıl önce yazıldığı açıklanan film senaryosu, Berlin’in geleceğini ele alıyor. Göçmenlerin akınına uğramış şehirde geçen ilginç bir aşk ve devamında karakterlerin etrafında geçen fütüristik serüven şeklinde bayaz perdede kendisine yer bulacağı belirtiliyor. Filmin başrollerinde The Legend of Tarzan’dan tanıdığımız Alexander Skarsgard, Ant-Man’daki başarılı performansıyla Paul Rudd ve Sam Rockwell’i göreceğiz. Filmin çekimlerine kısa süre içinde başlanacağı bildirilirken vizyon tarihi ise netlik kazanmış değil.

    Okuma Tavsiyesi: Warcraft filmi…

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Twitter satış sürecinde!

    Twitter-logo

    Popüler mikro blog ağı Twitter el değiştirmeye hazırlanıyor. Resmi olarak bu yönde çalışmalara başlayan şirketin ilk talipleri de belirmeye başladı. Sürpriz bir gelişme olduğuna şüphe yok, özellikle son dönemde iyiden iyiye yenilenme adımlarından sonra…

    Twitter’da yönetim kurulu toplantısıyla gündeme gelen satış kararı sonrasında finans kuruluşları Goldman Sachs ve Allen & Co. ile anlaşılmış, böylelikle sosyal ağ şirketinin bu yöndeki sürecinin yönetiminde yetkilendirme sağlanmıştı. Şirketin istenilen gelir dengesini bir türlü elde edememesinin, alınan kararda etkili olduğu düşünülüyor. Popüler platform için ilk talipler de ortaya çıkmaya başladı. En azından ilk ‘ciddi’ işaretler, kamuoyunda yer etme durumunda…

    Buna göre Twitter’ı bünyesine katmayı düşünen şirketlerden biri Google. İnternet ve yazılım şirketinin bu yönde adımlar atmaya hazırlandığı iddia ediliyor. Twitter’ın bir Google şirketi olmasının etkisinin çok yüksek olacağına şüphe yok.

    Çeşitli kaynaklara dayandırılan bir diğer iddia ise Walt Disney Company’nin de Twitter’a talip olacağı şeklinde. Gerçekleştiği taktirde son derece büyük bir sürpriz olacağına şüphe yok. Disney’in elini güçlendiren noktanın ise Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey’in aynı zamanda Walt Disney Company yönetim kurulunda da yer alması. Yeni talipler de ortaya çıkmaya devam edecek gibi görünüyor. Kısa süre içinde Twitter’ın satıldığına dair haberlerle karşınıza çıkabiliriz.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz. Takipte kalınız.

    Offline izleme deneyimi sunan YouTube Go yayında

    0

    youtube

    Video paylaşım ve canlı yayın platformu YouTube’da yenilikler, sadece geliştirilen yapısal özellikler ve artırılan çözünürlük seçeneklerinden ibaret değil. Dünyanın her yeri için daha yoğun ve verimli kullanıma yönelik adımlar da atılıyor. işte bunlardan biri de YouTube Go…

    YouTube’u bünyesinde bulunduran Google, video izleme deneyimine yeni bir boyut katan yeni mobil uygulaması YouTube Go’yu yayınladı. Videoların offline olarak izlenmesine olanak tanıyan uygulama, sınırlı bant genişliğine sahip ülkeler için (örneğin Afganistan, Hindistan) ideal yapıda.

    İstenilen zamanda izlenebilecek

    Videoların kaydedilip istenilen zamanda izlenmesi şeklinde işleyen YouTube Go, 2014’te yayınlanan YouTube Offline’ın geliştirilmiş versiyonu. İnternet bağlantı hızının düşük olduğu bölgelerde kaydedilen videonun, istenilen çözünürlük düzeyinde izlenebilmesine olanak tanıyor. Bu yönüyle daha az data tüketimi de vaat ediyor.

    Öte yandan Google, Chrome uygulaması için de bir dizi yeniliği kullanıma sundu. Buna göre internet tarayıcısının yeni Data Saver Mode özelliği çerçevesinde 2G ve altı seviyesinde daha iyi şekilde çalışabileceği kaydediliyor. Bu özelliğin yüzde 70’e yakın oranda daha düşük seviyede veri tüketimi sağlayacağı ifade edildi.

    Chrome’a keşfet özelliği geliyor

    Teknoloji şirketi ayrıca Chrome internet tarayıcısının açılış sayfasına keşfet özelliğini de entegre edeceğini duyurdu. Bu sayede Instagram’dakine benzer şekilde kişiselleştirilmiş internet sayfası önerileri görülebilecek.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Media Markt yeni amiral mağazasını ViaPort’ta açtı

    1475135360_media_markt__acilis

    Türkiye’nin bir numaralı elektronik perakende markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Media Markt, amiral mağazasını İstanbul, ViaPort Outlet’te hizmete açtı

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı perakende zinciri Media Markt, Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Perakende devi, Eylül ayı için planlanan mağaza yatırımları kapsamında 4’üncü ve Türkiye’deki 45. Mağaza yatırımını 29 Eylül’de İstanbul, ViaPort Outlet’te amiral mağaza olarak hayata geçirdi.

    Mağazanın kurdele kesim törenine, Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım’ın yanı sıra, Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin, İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar ve İstanbul Ticaret Odası Meclis Başkanı Şekib Avdagiç de katıldı.

    Media Markt’ın amiral mağazası, içinde heyecan verici birçok teknolojik yeniliği ve uygulamayı barındırıyor.

    Akıllı Hizmet Noktası ile Yüksek Kaliteli Hizmet

    Media Markt’ın ViaPort Outlet’teki mağazası, Akıllı Hizmet Noktası ile müşterilerine ayrıcalıklı bir hizmet sunacak. Akıllı Hizmet Noktasına giden müşteriler, kurulumdan güncellemeye, veri yedeklemekten e-posta aktivasyonuna kadar birçok hizmeti Media Markt’ın uzman danışmanlarından alabilecekler.

    1475135365_acilis2

    Türkiye’nin En Büyük TV reyonu

    Türkiye’nin en büyük TV reyonuna sahip olan yeni mağazada, UHD televizyonlardan kavisli modellere uzanan, farklı boyut ve görüntü özelliklerinde, her beklentiye ve bütçeye uygun televizyon bulunuyor.

    Huawei’nin Türkiye’deki ilk “Mağaza içinde Mağaza” uygulaması

    Media Markt’ın ViaPort Outlet’teki mağazası Huawei’nin Türkiye’deki ilk “Mağaza içinde Mağaza” uygulamasına da ev sahipliği yapıyor. Huawei, mağaza içi özel deneyim alanında en yeni ürün ve teknolojilerini Media Markt’ın ziyaretçileriyle buluşturacak.

    Sanal Gerçeklik ve Drone Deneyim Alanları

    Mağaza, sunduğu pek çok yenilikle de fark yaratacak. Ziyaretçiler, son dönemlerin gözde teknolojisi Drone’u ve Sanal Gerçeklik uygulamasını mağazadaki özel alanlarda deneyimleme fırsatı bulurken; mağaza ziyaretçilerine özel oluşturulan Lounge bölümünde de hem dinlenebilecek hem de kiosklar aracılığıyla online alışveriş yapabilecekler.

    1475135365_acilis3

    Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, açılışta yaptığı konuşmada, dijitalleşmenin öncelikli yatırım alanları arasında bulunduğunu belirterek:” ViaPort Outlet mağazamız dijital dönüşüm uygulamalarımızın canlı bir örneği oldu. Buna ek olarak şu an prototipi üzerinde çalıştığımız robot bilgisayarlarımız da mağazalarımızda dolaşarak basit soruları yanıtlayabilecek ve müşterilerimize keyifli anlar yaşatacaklar” dedi.

    “Hedefimiz, Türkiye’de açık ara pazar lideri olmak”

    Türkiye’nin en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olma vizyonuyla yatırımlarına hız kesmeden devam ettiklerini belirten Gökyıldırım, İstanbul ViaPort Outlet mağazasıyla eşzamanlı olarak, Eylül ayındaki 3’üncü yatırım olan Konya’da Kule Site AVM’deki yeni mağazanın da hizmete açıldığını ifade etti. Yenal Gökyıldırım: “15 ülkede faaliyet gösteren Media Markt, bulunduğu çoğu pazarda açık ara pazar lideri. Türkiye’de sadece pazar lideri olmayı değil, açık ara pazar lideri olmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

    1475135361_ma__aza_i__i

    Açılışa özel etkinlikler ve indirim fırsatları

    Media Markt’ın ViaPort Outlet’teki amiral mağazası ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gördü. Açılışa özel indirimli fiyatlarıyla; Ultra HD televizyonlar, akıllı telefonlar ve notebooklar en çok tercih edilen ürünler oldu.

    İndirimli alışveriş fırsatlarının yanı sıra, düzenlenen birbirinden renkli etkinliklerle de ziyaretçiler keyifli vakit geçirdiler. Hoverboard yarışması, mağaza içinde eğlenceli görüntülere sahne olurken, “Kısa Mesafede Rekor Alışveriş” yarışmasına katılan ziyaretçiler de 2 dakikalık süre içerisinde tutarı en yüksek ürünü toplamak için kıyasıya yarıştılar. Yarışmaları kazananlar, Media Markt’tan sürpriz hediyelere sahip oldular.

    Dünya Kahve Günü’nüz kutlu olsun

    Top view computer notebook and coffee cup

    Her ne kadar ünlü şairimiz Fazıl Hüsnü Dağlarca, “Gönül sohbet ister kahve bahane” demiş olsa da, şöyle mis gibi kokan bir kahvenin keyfi bir başka oluyor. Ne yalan söyleyeyim, ben de bu satırları yazarken kendime yapmış olduğum kahveyi yudumluyorum bir yandan…

    Her ülkenin bir kahve günü var…

    Bugün “kahve” için anlamlı bir gün… Çünkü Mart 2014’te alınan bir kararla Expo 2015’in bir parçası olarak Milano’da “Uluslararası Kahve Günü” kutlanmaya karar verildi ve ilk kutlama 29 Eylül 2015 yılında gerçekleşti. Ancak bu uluslararası günden önce birçok ülke kendi ülkelerinde “Ulusal Kahve Günü” kutlamaları yapıyorlardı. Kostarika’dan Pakistan’a kadar birçok ülke yıllardır kahveyi bir günle anarken, bu kültürde önemli payı olan ülkemizin böyle bir güne sahip olmaması düşündürücü. Ama Uluslararası Kahve Günü, artık ülkemizde de kutlanacak.

    Ülkemizin kültüründe kahvenin önemli bir yeri var… “Bir acı kahvenin 40 yıl hatırı vardır” demiş büyüklerimiz. Hala kız istenirken gelin adayı damat ve ailesine kahve yapar… Ve adına “Türk kahvesi” dediğimiz, bu uğurda Yunanlı dostlarımızla derin bir rekabet içinde olduğumuz bize özgü bir pişirim biçimimiz bile var. Yine deriz ki, bugün Viyana kahve dükkanlarıyla ünlüyse, kuşatmadan sonra terk edilen Osmanlı çadırlarında bulunan kahvenin sayesindedir…

    Kahveyi keçiler keşfetti

    Peki, kahvenin insanlıkla nasıl tanıştığını bilir misiniz? Her ne kadar bir efsane kıvamında olsa da, kahve Etiyopyalı (Habeşistan) bir keçi çobanı olan Kaldi sayesinde keşfedilmiş diyor kaynaklar. Her zamanki gibi keçilerini araziye yayan Kaldi, bir süre sonra keçilerin hoplayıp zıpladığını, hatta geceleri uyumadıklarını görür. Bunun nedenini merak eder ve ertesi gün keçileri takip eder. Keçiler ilginç bir bitki yiyordur. Bu bitkinin meyvelerinde bulunan çekirdekleri toplar ve çevrede bulunan sufi dervişlere götürür. Rivayet o ki, Kaldi’nin hikayesini dinleyen dervişler, “kötü tohum” olarak niteledikleri bu çekirdekleri ateşe atarlar. Ateşte kavrulan çekirdeklerin çıkarttığı o müthiş aromatik koku ortaya yayılınca da, Kaldi ve dervişler çekirdekleri öğütüp suya karıştırarak pişirmeyi önerirler. Sonuç; neredeyse 1500 yıldır hayatımızda olan keyifli bir içecek…

    “Kahve Günü” konusunda ülkemizde henüz resmi bir adım atılmış olmasa da, 6-9 Ekim tarihleri arasında İstanbul Küçükçiftlik Parkı’nda “Istanbul Coffee Festival” adıyla bir etkinlik düzenleniyor. Bu festivale katılanlar, dünyanın birçok yöresinden gelen kahveleri tatma fırsatı bulacaklar, baristaların şovlarını izleyecekler, butik kahve dükkanlarının sunduğu lezzetleri keşfedecekler…

    Aradığınız lezzeti Media Markt’ta bulabilirsiniz

    Tabii kahve keyfi aslında en güzel evinizin sıcak ortamında yaşanır. Türk kahvesi, filtre kahve, espresso, capuccino, sütlü, ya da sütsüz kahve lezzeti yaşatacak müthiş kahve makineleri artık mutfaklarda yaygınlaşıyor. Siz de damak tadınıza uygun kahveler yapacak bir ürün arıyorsanız mediamarkt.com.tr adresinde, “Ev aletleri & Yaşam” sekmesine tıklıyorsunuz ve oradan “Kahve & Çay Yapma” bölümünü seçiyorsunuz. Burada Türk kahve makineleri, cezveler, espresso kahve makineleri, kapsüllü kahve makineleri, filtre kahve makineleri, hatta her daim mis gibi taze kahve içmenizi sağlayacak kahve çekirdeği öğütme makineleri bile bulunuyor. Fiyatlar, 14,99 TL’den başlıyor 9999 T’ye kadar yükseliyor.

    Açıkçası ben, kahve çekirdeğini kendisi öğüten neredeyse yarı profesyonel Breville BES 870 Espresso makinesine hayran kaldığımı itiraf etmek istiyorum. 3499 TL’lik etiket taşıyan bu cihazın evimde yer almasını isterdim. Ama keyiftir bu elbette… Bazen 14,99 TL’lik Essenso Lodi Cezve’de pişen bir kahvenin yerini hiçbir şey tutamaz…

     

     

    Google’dan Görüntülü Arama Uygulaması Duo

    0

    Özellikle ülkemizin yaşadığı çalkantılı dönemin ardından video aramaları önem ve öncelik kazanır hale geldi. Her ne kadar Apple tarafından geliştirilen FaceTime telefonlar üzerinde bu alanda baskın gibi gözükse de işin Android tarafında bir belirsizlik var. Google bu sorunu kökten çözüp tarihe gömmek için kolları sıvadı ve yeni video programı Duo’yu mağazada kullanıma açtı. Duo’nun en büyük özelliği sadece Android’le sınırlı kalmaması. Zaten Latince’de “iki” anlamına gelen Duo sözcüğü anlamının hakkını vererek hem Android hem de iOS kullanıcıları için geliştirildi.

    duo-pr-launch-screens_0003_screen-4

    Pokemon’u indiren darbe

    Uygulama ülkemizde çok yaygın olarak kullanılmasa da Pokemon’un indirme sayısını geçen ilk uygulama olarak kısa sürede dünya çapında büyük rağbet gördü. Skype gibi alternatiflerin yanında Duo’nun kendine kısa sürede yer edinmesi şaşırtıcı gibi gözükse de aslında bu başarının altında birkaç neden yatıyor. Öncelikle Duo 5 MB civarında bir boyuta sahip. Bu da sistemi şişirmeyeceği düşüncesiyle kullanıcılara büyük bir güven veriyor. İkinci olarak Duo’nun direkt olarak video görüşme işine yaraması ve detaylardan uzak durması onu oldukça hızlı kılıyor. Mesaj atmak, resim yollamak veya SnapChat gibi “sevimli” şeyler yapmak yerine Duo sadece video görüşmeler için kullanılıyor. Google’ın İletişim Bölümü Başkan Yardımcısı Nick Fox bu sadeliğin altını çiziyor: “Masaüstünde bulunmayan sadece mobil platformda olabilecek harika bir şey yapmak istedik,” diyor Fox. Masaüstüyle ortak diğer yazılımlara göre yüklerinden kurtulmuş olarak gelen Duo, düşük internet hızlarında bile görüntüyü takılmadan verebiliyor. Denemelerimizde bu özelliğe hayran kaldık. Yazılım, internet düşüşlerini veya Wi-Fi mobil ağ gibi geçişleri çok iyi algılayarak iletişimin devam etmesi adına doğru zamanda görüntü kalitesini belirli bir süre kötüleştiriyor. Bu da özellikle yurt dışı görüşmelerinde çok farklı sağlayıcılara bağlanan kişiler arasındaki inişli çıkışlı bağlantı kalitesinde kendini istikrarlı görüşme olarak gösteriyor. Duo kullanmak için özel bir hesap, e-posta gerekmemesi ve sistemin WhatsApp gibi telefon numaraları üzerinden çalışması onu özellikle Skype’a göre cazip hale getiriyor. Ancak Duo’nun büyük bir eksisi var ki o da konferans görüşmelerini desteklememesi. Eğer ileride bu destek de gelirse Duo rakipsiz bir konuma oynayabilir.

    Her ne kadar Android ve iOS destekli olsa da Google, kendi platformuna birkaç jestte bulunmuş. Bunlardan en önemlisi Knock Knock. Android cihazlar birbirini aradığında karşı taraf telefonu açana kadar kilit ekranında arayan kişinin canlı videosu beliriyor. Bu hem hoş bir özellik hem de büyük bir hız artışı. Çünkü işin yarısı çözülmüş oluyor ve aranın kişi görüşmeyi kabul ettiği anda görüntülü konuşma devreye giriyor. Diğer uygulamalardaki gibi bir geçiş veya bekleme süresi yaşamıyorsunuz. Dolayısıyla standart telefon arama hızını Duo’da video özelliğiyle yaşıyoruz. Ambien Kullanıcıların bu bekleme kaybından video aramalara mesafeli olduğu gerçeğini düşündüğümüzde Google’ın “hızlı” davranma nedeni daha da anlaşılır oluyor.

    Duo’nun gizli geleceği

    Google, Duo ile uzun vadeli bir projenin ilk adımını atmış durumda. Dünya çapında mobil internet hızlarının ve kotalarının artması sonucu kullanıcılarda klasik anlamda telefon araması yapmak yerine internet üzerinden arama yapıldığına dair ciddi bir veriyi tespit eden Google, yakın gelecekte Android’in doğal bir parçası olarak Duo’yu sunmanın peşinde. Bu sayede birini aramak istediğimizde standart seçenek olarak karşımıza Duo çıkabilir. Böyle bir senaryo şu an için özellikle ülkemizde çok olası gelmese de operatörlerin pazarlama stratejilerini değiştirebilecek potansiyele sahip. Çünkü hiçbir operatör sadece internet kanalının kullanılıp normal hat özelliklerinin geri planda kalmasını istemez. Dolayısıyla mobil iletişiminin yakın geleceğine dair Duo’nun gelişimini ve etkilerini hep beraber izleyeceğiz.

    Vestel, Fenerbahçe logolu TV ve telefon üretecek

    0

    ekran-resmi-2016-09-27-23-00-34

    Fenerbahçe ile anlaşan Vestel, taraftarlar için özel televizyonlar ve cep telefonları üretmeye başladı. Fenerbahçe logolu 4K televizyonlar ve cep telefonları Fenerbahçe logosu ile açılacak, ‘Gururla Fenerli’ sloganı ile kapanacak. Fenerbahçelilere özel telefon ve televizyonlar, Fenerium mağazalarında da satılacak.

    Futbolseverlerin taraftar ruhuna renk katacak bu projenin detayları Vestel Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Ergün Güler, Fenerbahçe Spor Kulübü Asbaşkanı Ozan Balaban ve Fenerium Genel Müdürü Sayın Mümtaz Karakaya’nın katıldığı bir basın toplantısıyla kamuoyuna duyuruldu.

    Kadrosuna kattığı yıldız oyuncularla yeni sezonda futbolseverlerin karşısına çıkan Fenerbahçe, Vestel’le beraber taraftarlarına yepyeni bir deneyim sunacak. Vestel’in bu işbirliği kapsamında taraftarlara sunduğu 4K 49” Smart TV ve 43” Smart TV’ler Fenerbahçe logosu ile açılıp, Gururla Fenerli sloganı ile kapanıyor. Vestel 49”4K Smart TV 2399 TL, 43” SMART TV ise 1799 TL’den satılacak.

    549 TL’den başlayan fiyatlarla…

    Proje kapsamında sunulan bir diğer ürün, Türkiye’nin ilk yerli akıllı telefonu Venus ise arka kapağında yer alan Fenerbahçe logosu ile taraftarların karşısına çıkacak. Fenerbahçe’ye özel duvar kağıtları, takım marşlarının yer aldığı üç farklı Venus V3’ler 549 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak.

    Türkiye’de bir ilk 

    Fenerbahçe Asbaşkanı Ozan Balaban “Yaptığı her şeyde taraftarlarımız için en iyisini hedefleyen spor kulübümüz, Vestel ile yaptığı lisans anlaşmasıyla, Fenerium bünyesine Fenerbahçe logolu Vestel TV ve Fenerbahçeli Venus’ü kazandırıyor. Vestel ile yaptığımız lisans anlaşması Türkiye’de bir ilk olacak.” şeklinde konuştu.