Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1929

    Apple, yeni iPhone 6s ve iPhone 6s Plus’ı tanıttı

    0

    iphone-6s-iphone6s-plus

    Apple, 9 Eylül 2015 tarihinde ABD’nin San Fransisko şehrinde bulunan Bill Graham Civic Auditorium’da gerçekleştirdiği lansman ile yeni iPhone 6s ve 6s Plus’ı tanıttı. Şirketin en üst düzey isimleri tarafından özellikleri detaylı şekilde açıkanan akıllı telefon modellerinin, fiyatları, pilot ülkeler için ön sipariş ve satış tarihleri de açıklandı.

    iphone-6s-iphone6s-plus

    iPhone 6s ve iPhone 6s Plus modelleri bir dizi teknoloji geliştirmesi ile gelirken seriye ‘Rose gold’ adı altında yeni bir renk seçeneği eklendi. Pembe altın olarak Türkçeye çevrilebilen renk, feminen görünümü ile dikkat çekti. (Xanax) Apple’ın tanıttığı akıllı telefonlarının her ikisinde de görsel tasarım açısından öncül modeller iPhone 6 ve iPhone 6 Plus’tan ayrılmadığı görüldü.

    iphone-6s-iphone6s-plusiPhone 6s; 4.7 inç ekranda retina HD çözünürlük, yeni A9 işlemci, 12 megapiksel arka/5 megapiksel ön kamera, 4K video kaydı özelliği, 24 saate varan konuşma süresi, dayanıklılığı artıran 7000 serisi olarak tanımlanan alüminyum kasa, geliştirilmiş LTE standardı, 2. nesil Touch ID, dayanıklılığı artırılmış ekran kaplaması ve 3D Touch adlı yeni bir özellik ile geldi. 3D Touch, ekrana baskı uygulanması yoluyla çeşitli işlemlerin gerçekleştirilebilmesinin önünü açan teknoloji olarak özetlenebilir. 16, 64 ve 128 GB olmak üzere üç farklı depolama seçeneği ve 4 renkle gelen iPhone 6s için belirtilen fiyatın da iPhone 6 ile hemen hemen aynı olduğu görüldü.

    iPhone 6s modeli ise iPhone 6s’ten 5.5 inçlik daha büyük ekranı, ölçüleri, ağırlığı ve daha gelişmiş ana kamerası ile ayrılıyor. Bunun haricindeki tüm özellikler ortak. Her iki akıllı telefon modelinin iOS 9 işletim sistemi ile geleceği kaydedilirken aralarında ABD’nin de yer aldığı ilk parti ülkelerdeki satışlarına 25 Eylül 2015 itibarıyla başlanacağı duyuruldu.

    En yeni ürün ve teknolojiler IFA 2015’de sergilendi

    0

    Dünyanın en önemli tüketici elektroniği fuarlarından birisi olan IFA, her yıl olduğu gibi bu yıl da Almanya’nın Berlin şehrinde gerçekleştirildi. Her geçen gün büyüyen IFA dünyanın dört bir yanından gelen yüz binin üzerinde ziyaretçiye ev sahipliğini yaparken, 25 salondan oluşan devasa fuar alanında 300’ün üzerinde şirket yeni ürün ve teknolojilerini sergiledi.  Her yıl olduğu gibi bu yıl da IFA’yı Berlin’de sizler için yakından takip ettik. Bu arada Türkiye’den bu yıl Arçelik ve Vestel haricinde 40’ın üzerinde şirketin fuarda yer aldığını da söylemeden geçmeyelim. Beyaz eşya, elektronik ve yan sanayi üreticileri stantları ile IFA 2015’de yerlerini aldılar.

    Geçtiğimiz yıl olduğu gibi IFA 2015’in odağında yine giyilebilir teknolojiler ve internete bağlı cihazlar vardı. Diğer taraftan geçtiğimiz yıl televizyonlarda 4K olan görüntü teknolojisi bu yıl yerini 8K’ya bırakmıştı. Vestel, Samsung, LG ve diğer üreticiler 8K görüntüye sahip televizyonlarını sergilediler. Henüz 4K’yı konuşsak da çeşitli yayın kuruluşları şimdiden 8K yayın için hazırlanmaya başlamış durumdalar. Bu arada 8K için geliştirilen video oynatıcıların da yayınlardan çok önce geleceğini söylemekte fayda var. 8K yayınları için şu an öngörülen tarih 2020 gibi, ama rekabet böyle devam ederse daha erken de olabilir elbette. Bu arada Vestel’in fuarda sergilediği televizyonun çözünürlüğü 7680 x 4320. Televizyon tarafından baktığımızda 3D ve kavisli televizyonlar hala ilgi görmeye devam ediyor.

    vestel_8K

    Elektrikli otomobiller unutulmadı                                          

    IFA 2015’in bir diğer odak noktası ise elektrikli ve internete bağlı otomobiller oldu. İnternete bağlı otomobiller için eğlence sistemleri, elektrikli otomobiller için akıllı şarj noktaları ve diğer teknolojiler etkinlikte sergilendi. Bu arada birçoğumuzun belki de birkaç defa seyrettiği Geleceğe Dönüş filmlerinde yer alan Dr. Emmett Browne’ın DeLorean da IFA 2015’de yerini aldı.

    bmw_connected

    Akıllı saat fırtınası yaşandı

    IFA 2015’de Samsung, Asus, Huawei, Motorola, ZTE, Philips, LG ve TomTom gibi çeşitli şirketler yeni akıllı saatlerini tanıttılar. Samsung, Gear S2 ve Gear S2 Classic modellerini tanıttı. Yuvarlak hatlara sahip olan yeni saatler şık görüntüleriyle dikkat çekti. Tizen işletim sistemine sahip yeni saatleri kullanabilmek için illaki Samsung marka telefona sahip olmak gerekmiyor. Android 4.4 sonrası işletim sistemine sahip telefonlarla kullanılabiliyor. Huawei  ise Dünya Mobil Kongresi’nde tanıttığı saatleri IFA’da sergiledi. Asus ise 170 – 190 dolar civarında satılacak olan yeni saati ZenWatch 2’yi tanıttı. ZenWatch 2’nin dikkat çeken özelliği ise şarj edildikten sonra 4 güne kadar kullanım sağlayabilmesi.

    asus_zenwatch2

    Beyaz eşyalar ve elektrikli ev aletleri de akıllanıyor

    Fuarı gezerken oldukça ilginç cihazlara rast gelmedik değil. Özellikle cam temizleyen ve elektrikli süpürge görevini gören robotlar fuarda büyük ilgi gördüler. Geçtiğimiz yıl da bu robotlar vardı ama bu yıl özellikleri daha da gelişmişti. Yüksek katlı binalarda camları silmek artık bu cihazlar sayesinde oldukça kolay. Camın her iki tarafını da silebiliyorlar. Robot süpürgeler ise koltuk altları ve köşeler gibi yerlere rahatlıkla ulaşıp temizleyebilme kabiliyetine kavuşmuşlar. Şu anda fiyatları oldukça pahalı ama geçen seneye göre fiyatlarının büyük ölçüde düştüğünü söyleyebiliriz.

    robot

    heier_duoFuarda gördüğüm dikkatimi çeken bir diğer ürün ise çift taraflı çamaşır makinesi oldu. Alman markası Heier tarafından üretilen çamaşır makinesinin iki tamburu bulunuyor. İki hazneli bu çamaşır makinesinin her iki tarafı birbirinden bağımsız olarak çalışıyor ve programlanabiliyor. Buna en çok ev hanımları sevinecek sanırım.

    Bosch, Vestel, Arçelik, LG, Samsung ve diğer şirketler de birbirleriyle ağ üzerinden konuşabilen cihazları sergilediler. Özellikle akıllı evlere yönelik teknolojiler genç yaşlı birçok kişinin ilgisini çekti.

    Buzdolabı tarafında ise en çok ilgimi çeken manyetik soğutma sistemi oldu. Bu sistem çok daha fazla enerji tasarrufu sağlıyor ve en önemlisi gecenin bir yarısında duyduğunuz buzdolabının motorundan gelen sesin tamamen ortadan kalkmasını sağlıyor. Bu teknolojiyle çalışan buzdolapları inanılmaz derecede sessiz.

    IFA 2015’de benim gördüğüm ve ilgimi çeken teknolojiler şimdilik bunlar. Önümüzdeki haftalarda diğer ürünlerden de bahsetmeye çalışacağım.

    delorean

    Uzay Turizmi ve Mars’ta Koloni

    0

    Londra, Paris, Roma gibi klasik üçlemeler, Peru, Tibet gibi mistik diyarlar ya da Arjantin ve Japonya gibi uzak rotaların hepsinin pabucu dama atıldı. Turizm sektörünün temelinde yer alan farklı ve keşfedilmemiş yerleri görme güdüsünü tatmin edecek yegane lokasyon artık daimi uydumuz Ay. Evet, kredi kartına taksit imkanı var mı bilinmez ama 300 milyon dolara Ay’a gidip gelebiliyorsunuz. Çok değil 60’ların sonuna kadar Rusya ve ABD arasında Soğuk Savaş’ın rüzgarlarını estiren Uzay’a artık hiç olmadığı kadar yakınız. Uzay Turizmi şu an zirveye ulaşan bir sektör. 70’lerden sonraki sessizliği ise 30 Nisan 2001 yılında Uzay’a turistik amaçlı olarak ilk çıkan kişi unvanını kazanan Dennis Tito kazandı. Ardından bu sayı her yıl birkaç kişinin katılımıyla artarak büyüdü. 1997’de ilk defa NASA’nın “Siviller de Uzay’a çıkabilir,” konulu raporu yayımlamasının üzerine bugün Uzay Turizmi yıllık 10 milyar doların döndüğü niş ama dev bir sektör olmayı başardı. Görünen o ki henüz emekleme aşamasında olan bu sektör katlanarak büyüyecek. Uzay Turizm Toplumu (Evet, böyle bir kuruluş var. Bkz. Space Tourism Society) başkanı John Spencer, çok daha havalı ve lüks araçlarla kendinizi Uzay’da süzülen bir yatta hissedeceksiniz diyor. Uzay’da kokteylinizi yudumlayıp Spa’lardan faydalanmak da mümkün olacak. Peki, bu işe yatırım yapıp bizi yukarı taşıyacak olanlar kim? Gelin onları tanıyalım.

    VMS_Eve_Maiden_Flight
    Virgin Galactic’in uzay araçlarından biri…

     

    Çılgın CEO’su Richard Branson’ın vizyoner kişiliği sayesinde dünyanın en radikal hava yollarından biri olarak bilinen Virgin Galactic bu işin ilklerine imza atmış durumda. Müşterileri arasında Brad Pitt, Ashton Kutcher, Angelina Jolie, Leonardo DiCaprio ve yazık ki Justin Bieber bulunuyor. John Trovalta’nın da dünya üzerinde bazı uçakları uçurduğu bu hava yolları belki Bieber’ı uzaya bırakır belli olmaz. Şu an için ilk uçuşun tam tarihi belirli değil ancak 2015 sonları ya da en geç 2016 içerisinde ünlüler kervanının Dünya’ya tepeden bakacakları kesin. İlk uçuş bileti ise 250,000 dolar. Tabii burada kilit nokta nasıl bir araç ile yukarı çıkılacağı. Burada da devreye SpaceShipTwo giriyor. Özel tasarım bu uçak 100 km yüksekliğe çıkıp 6 dakika boyunca oksijen sağlayabiliyor. 18 metre uzunluğundaki araç 4000 km hız yapabiliyor ve Dünya’ya döndüğünde uçak gibi piste iniş yaparak yolculuğu tamamlıyor. Şu an için 6 yolcu ve 2 pilot ile toplam 8 kişi taşıyabilen geminin kısa sürede geliştirilmesi bekleniyor.

    nasa.human_.colony.mars_.house_.palazzo_occupycorporatism

    Mars’a tek gidiş bilet!

    Uzay sadece Ay ile sınırlı değil. Uzun zamandır ilgimizi çeken Mars için de bugün de yolcular kuyrukta. The Mars One Project ismiyle hayata geçen proje şu an için gönüllüleri topluyor. Eğer birçok kritere uyum sağlayıp seçilecek olursanız Mars’a giden ilk insan olacaksınız. Kriterler arasında koloni kurmaya yetecek inşaat ve mühendislik beceriler ile nesli devam ettirecek kültür ve sportif özellikler aranıyor. Bir de sağlam psikoloji! Neredeyse kusursuz insanların arandığı ve katlımın tamamen ücretsiz olduğu projede geri dönüş olmayacak. Evet, gidenler Mars’ta yeni bir koloni kurup orada yaşamaya devam edecekler. Eğer seçilecek olursanız 2016 ve 2021 yılları arasındaki eğitimlere ücretsiz katılmanız zorunlu. Mars’taki yaşam bizler için de örnek teşkil edecek. Mesafe nedeniyle bir gün gecikmeli olarak canlı yayın eşliğinde oradaki yaşam geride kalan bizlere aktarılacak. Daha fazla bilgi ve hatta bu ulvi göreve katılım için http://www.mars-one.com/about-mars-one sitesini ziyaret edin.

    Uzay turizminin Mars projesine renk kattığı gerçeğinin dışında bir de ticari yaklaşımlar söz konusu. Reklamcılar henüz tam anlamıyla keşfedilmemiş “Uzay toprakları” üzerine pazarlama çalışmalarına başlamış durumda. Yakın gelecekte yörüngemizde bir alışveriş istasyonu ya da Dünya Kupası finali Dünya dışında bir yerde oynanırsa şaşırmayın. Bir zamanlar fetih ve yıkım uğruna cennet toprağı vaadinde bulunan zihniyet emin olun Uzay’da da keskin kıvraklığını konuşturacaktır.

    Android Lollipop kullanım oranı yüzde 20’yi geçti

    android

    5 Android cihazının 1’inde Google’ın en son mobil işletim sistemi sürümü yüklü. Şirketin 10 ay önce yayınlanan Android Lollipop sürümünün, ulaştığı yeni eşik, tartışmaları da beraberinde getiriyor. Çünkü sürüm, oldukça düşük bir hızla daha fazla cihaza yüklü halde kullanılıyor ve düşük hızın beraberinde getirdiği bir diğer sonuç da oldukça az sayıda cihazda yüklü olması.

    İlk kez Google tarafından Nexus 9 adlı cihaz üzerinden önyüklü olarak kullanıma sunulan ilgili sürüm, daha sonra diğer birçok cihazla birlikte gelmiş çeşitli akıllı telefon ve tabletlere de yazılım yükseltme yoluyla entegre olmuştu. İki ayrı API üzerinden (Android 5.0 ve Android 5.1) gelen işletim sisteminin ulaştığı net rakam ise 7 Eylül itibarıyla yüzde 21 olarak kaydedilmiş durumda. Bu oran, Android Lollipop’un en çok kullanılan üçüncü Android işletim sistemi sürümü olduğuna da işaret ediyor.

    androidÖte yandan şu anda kullanımda olan Android cihazlarda en çok görülen işletim sistemi sürümünün yüzde 39.2 ile Android 4.4 KitKat olduğu görülüyor. Üç farklı versiyonda gelen Android Jelly Bean ise az bir farkla ikinci sırada yer alıyor. Jelly Bean için 4.1.x versiyonunun oranı yüzde 12.1, 4.2.x sürümünün oranı yüzde 15.2 ve 4.3 için söz konusu veri yüzde 4.5 şeklinde. İlginç bir detay ise ilk 5 yaşındaki Android sürümü Froyo’nun halen kullanımda olduğu cihazların olması. Froyo sürümü binde 2’lik bir oranla halen dolaşımda olan Android cihazlarda. Gingerbread ve Ice Cream Sandvich için de verilen son oranlar sırasıyla yüzde 4.1 ile yüzde 3.7.

    WhatsApp kullanıcıları bu tuzağa dikkat!

    whatsapp-hack-valunerbility-app

    Siber saldırılar özellikle son yıllarda ciddi düzeyde artmış durumda. Özellikle web tarafında her geçen gün yeni tehditlerle karşılaşılıyor. Son gelişme ise popüler bir uygulamanın web sürümü ile ilgili çok ciddi bir riske işaret ediyor.

    Anlık mesajlaşma hizmeti WhatsApp, akıllı cihazlardan sonra kısa süre önce web sürümü ile bilgisayarlara da taşınmıştı. iOS cihazlardaki WhatsApp’ın dizüstü bilgisayar ya da masaüstü PC’ye taşınması anlamına gelen sürüme dair büyük bir güvenlik açığı tespit edildi.

    Bir yazılım güvenliği şirketi tarafından bulunan açık, kötü amaçlı yazılımın bilgisayarlara bulaştırılması yönünde yeni bir metot durumunda. İşleyişi ise yapılan açıklamaya göre WhatsApp web sürümü üzerinden vCard yani kişi kartı gönderimi ve bunun da açılması şeklinde işliyor. Açılan kişi kartı aslında .BAT dosyası halinde geliyor ve bilgisayara yüklenen virüs anlamı taşıyor.

    Ekran_Resmi_2015-09-09_15_51_34

    Bu konuda WhatsApp’ın bilgilendirildiği, web sürümünü için yeni bir patch (yama) hazırlandığı ve açığın kapatıldığı kaydediliyor. Öte yandan WhatsApp web ya da mobil kullanıcılarının yine de bir süre daha kişi kartı gönderimi ile karşılaştıkları taktirde temkinli olmaları, ilgili dökümanı açmamaları tavsiye ediliyor. Ayrıca mobil sürümün de en yeni sürüme güncellenmesinin de faydalı bir önlem olacağı belirtiliyor.

    Sonuç olarak WhatsApp’ı en son sürümlerine yükseltiniz, size gönderilmiş kişi kartı gördüğünüzde de şüpheli bir durumla karşılaştığınızı unutmayınız. Karşınızdaki kişiye bunu gönderip göndermediğini sorunuz ve WhatsApp üzerinden güvenilirliğinden emin olmadığınız dosyaları açmamaya da özen gösteriniz.

    Sağlık sorunları için hastane tavsiyeleri sunan arama motoru yayında

    archimedicxSağlık alanında dünya genelindeki teknolojilerin yansımaları olağanüstü. Robotik aygıtların kullanıldığı ameliyat metotları ile tamamen insana dayalı daha klasik ameliyat prosedürlerine göre çok daha başarılı sonuçlara ulaşılabiliyor örneğin. Bu konuda çok sayıda form faktör sunulabilir. Kanser tedavisi ya da nakil işlemlerinde gelinen nokta umut verici. İnternet dünyasında ise her geçen gün yeni fikirlerin vücut buluşuna tanıklık ediliyor. Kimi fikirler doğrudan gelir odaklı yapılar sunarken bazıları çok daha farklı bakış açılarına sahip olabiliyorlar. İşte yeni bir fikir, bu kez sağlık ve internet kavramlarını son derece ilgi çekici şekilde buluşturuyor.

    Archimedicx adlı yeni bir web sitesi, dünya genelindeki önde gelen hastane ve en temel tanımıyla uzman klinikleri hastalara öneren yeni bir arama motoru. Temelde, hastalığına dair bilgiyi girip ‘arama’ butonuna tıkladığında kullanıcının karşısına, ilgili hastalık ya da sağlık sorunu alanında yetkin olduğu kaydedilen hastaneler getiriliyor. Listelemede söz konusu sağlık sorunun tedavisi için talep edilecek ücret ve tedavi süresine dair bilgiler de veriliyor. En önemli detaylardan biri ise iletişim bilgilerinin de sunulması.

    archimedicx

    Böylelikle spesifik sağlık sorunları ile karşılaşıldığında ya da mücadele edildiğinde, tedavi, vb. yönelik dünya üzerindeki en iyi hastanelerin bulunması amaçlanıyor. Bu ilginç web sitesi fikrinin şu anda 1800’den fazla klinik ve 300’den fazla hastaneyi 200’den fazla sağlık sorununa yanıt verebilecek şekilde arama sonuçlarında gösterebildiği belirtiliyor.

    ABD, İspanya, Fransa, Rusya, Avustralya gibi ülkelerdeki sağlık kuruluşlarının listelendiği Archimedicx portalında Türkiye’den de çok sayıda hastane ve üniversite bulunuyor.

     

    İpince bir akıllı telefon daha: Blu Vivo Air LTE

    0

    Ekran_Resmi_2015-09-09_11_37_18 2Akıllı telefon pazarındaki en son trendlerden biri de cihazların mümkün olduğunca ince olması. Bu tasarım odaklı konuda iPhone 6 serisinin dikkat çeken popüler cihazları temsil ettiğini belirtebilmek mümkün. Ancak dünyanın çeşitli ülkelerinde sınırları bir miktar zorlayan markalarla da karşılaşılabiliyor. İşte bunlardan sonuncusu ABD menşeili Blu.

    Şirketin Vivo Air LTE adını alan yeni akıllı telefon modelindeki incelik yalnızca 5.1 mm. Bu ölçüm, cihazı dünyanın en ince akıllı telefonu yapmasa da ‘en inceleler’ arasında konumlanmasını sağlıyor. Bu sınıfta 5mm civarında başka alternatifler de bulunuyor. En ince model ise 4.85 mm’lik kalınlığa sahip. Android işletim sistemli cihazın tasarımı da son derece olumlu tepkiler almış durumda. LTE özelliği vurgulayan akıllı telefon, ABD’de bu özelliğe sahip en ince model olma iddiası ile hazırlandı. Peki diğer teknoloji özellikleri, fiyatı, çıkış tarihi ve öne çıkan detayları neler?

    Blu Vivo Air LTE, orta seviye sınıfında bir model durumunda. Cihazın donanım özellikleri arasında dört çekirdekli Qualcomm Snapdragon 410 işlemci, 2 GB RAM, 720 x 1280 piksel (HD) çözünürlüklü 4.8 inç Super AMOLED ekran, 8 megapiksel ana kamera/5 megapiksel ön kamera, 2050mAh batarya ve 16 GB dahili depolama alanı öne çıkıyor.

    Android Lollipop işletim sistemi ise cihazın yazılım tabanını oluşturuyor. Bu inceliği ile ön planda akıllı telefon için belirlenen fiyat 199 dolar ve satışlarına da 22 Eylül itibarıyla ABD’de başlanacağı kaydediliyor. Türkiye gelir mi sorusu ise şimdilik olumsuz bir yanıtla karşılanıyor.

    Instagram reklamları Türkiye’de

    Instagram-logo2

    Dünyanın en önemli sosyal ağlarının Türkiye pazarına yönelik kurumsal genişleme faaliyetleri hız kesmesen devam ediyor. 300 milyonu aşkın global kullanıcıya sahip olan ve Türkiye’de de önemli bir ivme ile her geçen daha daha fazla ilgi gören fotoğraf/video paylaşım platformu Instagram, reklam hizmetlerini Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 30’dan fazla yeni ülkeyi kapsayacak şekilde genişlettiğini duyurdu.

    30 Eylül’den itibaren dünyanın dört bir yanındaki her ölçekten reklam veren platformun reklam servisinden yararlanarak kampanyalar düzenleyebilecek. Bu gelişmenin Türkiye’deki Instagram kullanımı ve bakış açısına yeni boyutlar kazandırması beklenirken, sosyal medya platformunun gelirlerine de pozitif yansımalarının olması bekleniyor.

    instagram-reklam

    Instagram reklamlarının tüm dünyadaki her ölçekten işletmenin kullanımına açılmasına ek olarak platformun reklam formatlarına yeni özellikler de eklendi. Bunları dört maddede sıralayabilmek mümkün.

    • Yaratıcılığı tetikleyecek ve reklamlara daha sinematik bir his verecek Landscape fotoğraf ve videolar
    • Markaların daha zengin hikaye anlatımı yapabilmeleri için 30 saniyeye kadar uzayan video süresi
    • Kısa zamanda geniş kitlelere ulaşılmasını sağlayan Marquee
    • Facebook ve Instagram’da yapılan çapraz kampanyaların yönetimi ve etkin performansı için servis ve optimizasyon araçları

    Instagram reklam hizmetlerine dünyada en yoğun talep e-ticaret, seyahat, eğlence ve perakende sektörlerinden geliyor. Platformun Türkiye’de işbirliği yaptığı ilk iş ortakları da açıklandı. Buna göre Boyner (Boyner Online), P&G (Pantene), Trendyol&Modagram, Turkcell (Bip), Türk Hava Yolları ve Vodafone Instagram’ın reklam servisi üzerinden kampanyalar düzenleyecek ilk markalar arasında.

    Konuyla ilgili daha fazla bilgi için buraya tılayabilir ve Instagram’ın İngilizce blog yazısına göz atabilirsiniz.

    Çocuğunuz ilk ders ziline hazır mı?

    0

    Koskoca bir yaz tatilini daha geride bıraktık. Kimi zaman sıcaklardan bunaldık, kimi zaman kendimizi denizin serin sularına bırakıp tatilin tadına vardık. Ancak her güzel şeyin sonu olduğu gibi, bu sene de yaz tatilinin sonuna gelindi. Eylül ayının gelmesiyle birlikte, hazırlık çanları okullar için çalmaya başladı. Kısa bir süre sonra okullar açılacak ve yeni eğitim-öğretim yılı başlayacak. Şimdi ise alışveriş zamanı. Çocuğunuzun kalem, defter, silgi dışında, eğitimini kolaylaştıracak bazı teknolojik cihazlara da ihtiyacının olduğunu aklınızdan çıkarmamakta fayda var… İşte sizin için hazırladığımız ufak bir liste:

    Students with digital tablets

    1-Dizüstü bilgisayar
    Günümüzde artık teknolojinin hayatımızın her alanında kullanıldığını bilmeyen kalmadı. Eskinden bir ödev hazırlamak için kütüphanelere gider, ansiklopedileri karıştırır, gerekirse de alanında uzman kişilerden görüşler alınırdı. Sınav zamanı kırtasiyelerden kalın kalın test kitapları alınır ve akşamları televizyondan uzak bir köşede testler çözülmeye başlanırdı. Şimdi ise çocukların ihtiyacı olan her türlü bilgiyi internetten bulabiliyorsunuz. Testleri de internet üzerinden çözebiliyorsunuz. Bunun için çocuğunuzun ihtiyacı olan tek şey bir dizüstü bilgisayar. Masaüstü bilgisayarları da tercih edebilirsiniz ancak çocuğunuzu tek bir yere sabitlemektense gittiği her yerde bilgileri yanında taşıyabilmesi daha iyi bir seçenek olabilir.
    Farklı dizüstü bilgisayar modelleri için buraya tıklayabilirsiniz.

    2-Yazıcı
    Eğitim gören çocuğunuzun ihtiyacı olabilecek bir diğer ürün de yazıcı. Artık günümüzde öğretmenlerin verdikleri ödevler el yazısı ile teslim edilmiyor. Hatta uzun zamandır A4 kağıdı çıkışlı ve öğretmenin uygun gördüğü yazı karakterinde yazılmış ödevler isteniyor. Hazırlanan ödevler Powerpoint ya da daha farklı programlar sayesinde bir düzene sokuluyor, konulara göre çeşitli renklerle sınıflandırılıyor ve özenle tasarlanmış bir kapak yapılarak öyle teslim ediliyor. Evinize alacağınız bir yazıcı sayesinde çocuğunuzu kırtasiyelere götürmekten ve onlarca para vermekten kurtulabilirsiniz. Birçok yazıcı fotokopi özelliğine de sahip. Bu özellikteki ürünleri tercih ederek, çocuğunuzun, arkadaşından aldığı ders notlarını çoğaltmasına da yardımcı olmanız mümkün.
    Birbirinden farklı özellikteki yazıcıları ve yan ürünlerini incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

    3-Projeksiyon
    Yeni nesil eğitim sisteminde çoğu sınıfta projeksiyon kullanılıyor. Duvara ya da perdeye yansıtıldığında neredeyse bir tahta büyüklüğünde genişleyebilen ekrana sahip projeksiyonlar, sınıflarda oldukça kullanışlı oluyor. Görüntüler büyük olduğunda, anlatılanlar çok daha fazla akılda kalabiliyor. Bu teknolojiyi evinizde de kullanabilirsiniz. Çocuğunuzun çalışma odasına bir projeksiyon alarak onun daha dikkatli çalışmasını sağlayabilirsiniz. Örneğin, çocuğunuzun zayıf olduğunu düşündüğünüz bir alanda, evde öğretmenden özel ders aldırmak yerine, e-eğitim programlarından birini tercih edebilirsiniz. Bunun için projeksiyon da çocuğunuza sınıftaymış hissi yaratabilir.
    Farklı ürün seçenekleri için buraya tıklayabilirsiniz.

    4-Kablosuz modem
    Çocuğunuzun masa başında, kablonun uzanabildiği yakınlıkta çalışmasını istemezsiniz herhalde. Dizüstü bilgisayar alarak, çocuğunuzu masa başından kaldırırken, internete bağlanması için kabloya mahkum etmek de olmaz tabii ki. Bunun için kablosuz modemleri tercih ederek, çocuğunuzun evin her köşesinden internete bağlanmasını sağlayabilirsiniz. Sonuçta bu işin uzmanları da belirttiği üzere, çocukların verimli olmaları için nerede isterlerse orada çalışmaları gerekiyor. Biz de toplantı yaparken bazen ofisin 4 duvarı arasından kaçmak isteyip, tercihimizi güzel bir restorandan yana kullanmıyor muyuz?
    Evinizdeki tüm teknolojik cihazları bağlayabileceğiniz kablosuz modem seçenekleri için buraya tıklayabilirsiniz.

    5-USB bellek
    Çocuğunuzun en çok kullanacağı ürünlerden biri de USB bellekler. Yaptığı ödevleri bilgisayarına kaydetmiş olabilir ancak her zaman başka bir platformda yedeğini almakta da fayda var. Çok özenerek hazırladığı ödevinin kağıt çıkışlarına bir çay ya da kahve dökülebilir. O gün teslim etmesi gereken bir ödevse, yanında taşıdığı USB belleği bir bilgisayara takıp, etrafında bulacağı bir yazıcı sayesinde hemen yenisinin çıktısını alabilir. Ve öğretmenine de çay döküldü gibi bir maruzatla gitmek zorunda kalmaz.
    Kapasitelerine göre değişen USB bellek seçenekleri için buraya tıklayabilirsiniz.

    Sosyal Medyada Görgü Kuralları

    gorsel41

    Günümüzde internet kullanıp da sosyal medyayı kullanmayan kişi sayısı parmakla gösterilecek kadar az. Durum böyle olunca da bu sosyal medya platformunda aynı günlük hayatta olduğu gibi bazı görgü kurallarına uymak gerekiyor. Başkalarına rahatsızlık vermemek ve bu mecrada görgüsüz biri olarak anılmak istemiyorsanız aşağıdaki kurallara dikkat etmeniz faydalı olacaktır.

    Yorumları Yanıtsız Bırakmayın

    Sizinle arkadaş olan birisinin veya bir takipçinizin abuk-subuk olmayan ve hakaret içermeyen yorumlarına kısa süre içinde samimi cevaplar vermeye özen gösterin. Cevapsız bırakılan yorumlar sizin nezaketten uzak ve kaba biri olduğunuz algısını oluşturabilir. Bu arada imla kurallarına da uymayı ihmal etmemek gerekir.

    Kimsenin İzinsiz Olarak Fotoğraflarını Yüklemeyin

    Fotoğraf konusu hemen herkesin çok hassas olduğu bir konudur. İzni olmadan kimsenin fotoğrafını paylaşmayın. Paylaştığınız fotoğraflarda kişilerin gözlerinin kapalı olmamasına ve iyi göründüklerine mutlaka emin olun. Beğendiğiniz bir fotoğrafı paylaşıyorsanız bile mutlaka sahibinin kim olduğunu belirtin.

    Tüm karşılıklı yazışmalarda En Önömli Kural: Nezaket

    Sosyal ağlarda yapılan tüm paylaşımlarda nezakete özen gösterin. Cinsiyet ayırımı yapmadan genel geçer bir kural olarak nazik olmaya çalışın. Unutmayın ! Keskin sirke küpüne zarar verir.

    Kimseyi Zorla Gruplara Eklemeyin

    Karşınızdakinin onayı olmadan onun adına karar vererek kişiyi bir gruba eklemek de hoş karşılanılan bir davranış değildir. Gruba ekleme yapmadan önce mutlaka iznini alın ve kişiyi hiç ilgisi olmayan gruplara eklemeye çalışmayın.

    “Dürt”meyin !

    Zaten kulağa da pek hoş gelmiyor. Dürtmek iyi bir iletişim ve dikkat çekme yolu olmadığı gibi bunu yaptığınız için arkadaşlıktan bile çıkarılabilirsiniz.

    Yedikleriniz Sizin Olsun

    Sürekli yediğini içtiğini paylaşan, ne yiyorsa tabağını çekip insanların önüne “bakın ben ne yiyorum” diye koyan biri olmayın. Hem görgüsüz hem itici olduğunuzu bilin. Elbette zaman zaman görsel olarak göze hoş gelen ve özel bir tabak sunumuyla gelen yemeklerin fotoğrafları istisna sayabiliriz.

    Ayrımcılık ve Irkçılık Yapmayın

    Ayrımcılık ve ırkçılık yaparsanız zaten hızlı bir biçimde tüm arkadaşlarınız ve takipçileriniz tarafından dışlandığınızı görürsünüz. Irkçılık yapmanın dünyanın birçok yerinde suç sayıldığını da hatırlatalım.

    Kendinizin Değilse Kaynak Gösterin

    Sosyal medyada paylaştığınız bir içeriğin kaynağını mutlaka belirtin. Eğer paylaştığınız içerik size aitse sorun yok. Fakat bir alıntı yapmışsanız veya bir başkasına ait bir şeyleri paylaşıyorsanız kime ait olduğunu bildirmek önemli bir görgü kuralıdır.

    Hastalık ve Hastane Görüntüleri Paylaşmayın

    Herkes sizin hastayken nasıl göründüğünüzü, hastanede ameliyat sonrası kolunuzda serum ile nasıl acı çektiğinizi görmek zorunda değil. Sevimli 1-2 kare belki ama ameliyat yerini ve yaraları paylaşmayı asla yapmayın.

    Kalitesiz ve Flu Fotoğraflar Paylaşmayın

    Karanlık, net olmayan hatta oldukça flu görünen fotoğrafları asla paylaşmayın. Pırıl pırıl net fotoğrafları paylaşmak varken kalitesiz cihazlarla karanlık ortamlarda çekilmiş fotoğrafları paylaşmakta inat edenleri anlamak mümkün değil. Kalitesiz fotoğraflarda her zaman olduğunuzdan çok daha çirkin göründüğünüzü asla unutmayın.

    Argo ve Küfür Asla !

    Paylaşımlarda argo kelimeler ve küfür kullanmanızdan birçok kişi hoşlanmayacaktır. Kelimeleri çok daha dikkatli seçmenizde fayda var.

    Sürekli Aynı Paylaşımlar Can Sıkar

    Dönüp dolaşıp sürekli aynı içerikleri paylaşıyorsanız belirli bir zaman sonra paylaşımlarınız oldukça sıkıcı bir hal alacaktır. Paylaşımlarınızın farklı ve orjinal şeyler olmasına gerekli hassasiyeti göstermelisiniz.

    Duvarı Sohbet Yeri Değildir.

    Özellikle Facebook duvarı bir sohbet etme yeri eğildir. Karşılıklı yazışmalarınız için özel mesaj veya grupları kullanın.

    Sürekli Şikayet Etmeyin

    Sürekli olarak benzer konularda şikayette bulunmak karşınızdakilerin canını sıkacaktır. Hiç şikayet paylaşımları yapmayın demiyoruz ama dozunu iyi ayarlamanızı öneriyoruz.