Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1843

    Bir adet Galaxy S7 Samsung’a ne kadara maloluyor?

    galaxy-s7-3

    Özellikle son birkaç yıldır akıllı telefon ekosistemindeki rekabet uç noktalarda. Şirketlerin tasarım, inovasyon, teknoloji gibi parametreleri içeren her adımının önemi büyük. Elbette sonucu da; daha fazla müşteri ve gelir…

    Son dönemin en çok konuşulan mobil cihazı ise Samsung’un Galaxy S serisinin en yeni iki üyesi: Galaxy S7 ve Galaxy S7 edge. Akıllı telefonların birçok yönden öncül modelleri Galaxy S6 ve S6 edge’i ileri noktalarda tanımladıkları görülüyor. Öte yandan fiyat etiketleri de açıklanmış durumda. Galaxy S7 için giriş seviyesi modelinde belirlenen fiyat 2799 TL şeklinde. Peki bir adet Galaxy S7, Samsung’a ne kadar maloluyor? İşte bu soruya odaklanan bir çalışmanın sonuçları yayınlandı. Resmi olmayan fiyatlara göre maliyetler, önceki nesil Galaxy S serisi modellerindekiyle hemen hemen aynı. İşte detaylar…

    snapdragon-815

    Galaxy S7’nin Qualcomm imzası taşıyan çipseti Snapdragon 820’nin Samsung’a 62 dolara mal olduğu belirtiliyor. İşlemcinin cihazın donanım yapısına montaj işleminin ise 5 dolar olduğu dile getiriliyor. Arka kamerasının ise 12 dolar fiyatla tedarik edildiği söyleniyor. Yine kameranın takılması için de maliyetin 5 dolar olduğu noktasında birleşiliyor. Şirketin Galaxy S7’yi toplamda 255 dolara mal ettiği iddia ediliyor.

    Elbette her üründe olduğu gibi Galaxy S7’de de pazarlamadan ulaşım harcamalarına, sayısız kalemdeki diğer giderleri de hesaba katmak gerekiyor.

    Galaxy S7’yi 18 Mart’a kadar Media Markt’tan ön siparişle alın, 199 TL değerinde Clear View kılıf hediyesinin sahibi olun. Detaylar için buraya tıklayınız.

    Yeni bütçe dostu modeller LG K5 ve K8 duyuruldu

    0

    lg-k5Kore merkezli teknoloji şirketi LG, akıllı telefon yelpazesini genişletmeye devam ediyor. Geçtiğimiz dönemde amiral gemisi olarak nitelendirilen LG G5’in duyurulmasının ardından daha önce ABD’de tanıtımı gerçekleştirilen K10 ve K7 modelleri ile adından söz ettiren LG K serisine iki yeni üye daha eklendi. Söz konusu akıllı telefonlar LG K5 ve LG K8 model adlarıyla geliyorlar. Peki teknik detayları neler? Hangi özellikleri ile öne çıkacaklar?

    Her iki model de ekonomik fiyat etiketleri ile birlikte gelişmekte olan pazarlara yönelik yapı taşlarına sahipler. LG K8’in 720p çözünürlükte 5 inç ekranı bulunuyor. Android işletim sistemi ile gelen cihazda 1.3 GHz’lik saat hızlarına ulaşabilen MediaTek MT6735 işlemci kullanılıyor. 1,5 GB RAM, 8 GB/32 GB dahili depolama kapasitesi, microSD desteği, 2125 mAh kapasiteli pil öne çıkan diğer özellikleri arasında. Ayrıca 8 MP arka/5MP ön kamerayla geliyor.

    Duyurulan diğer model LG K5 ise 5 inçlik FWVGA ekranla geliyor. LG K8’de kullanılan işlemciye sahip. Ayrıca 1 GB RAM, 8 GB dahili depolama kapasitesi, 1900 mAh pil gibi giriş seviyesi donanım özellikleri sunuyor. 5 MP arka/2MP ön kamerası bulunuyor.

    Cihazların giriş seviyesi donanım özelliklerine sahip olduğu görülüyor. LG K8 ise, donanım açısından bir adım önde konumlanıyor. LG K5’in Android 5.1 Lollipop önyüklü şekilde satışa sunulacağı, K8’in Android 6.0 Marshmallow ile geleceği de dikkat çeken ayrıntılar arasında.

    Modeller üç renk seçeneği ile satışa sunuluyor: Beyaz, altın ve mavi. Orta Doğu, Güney Amerika, Asya, Afrika ve bazı Avrupa ülkelerini kapsayan pazarlarda satılacakları belirtilen telefonların fiyatları ise henüz netlik kazanmış değil.

    Dijital fotoğrafta 2016 trendleri

    0

    Dijital fotoğraf makinesi üreticileri akıllı telefonların fotoğraf makinesine gerek bırakmadığı algısını kırmak için savaşıyorlar. Bunun sonucunda karşımıza az sayıda, ancak kaliteli özellikler taşıyan modeller çıkıyor. Daha çok ekipman ve yeni özellikler de cabası.

    DSLR cihazlarda 4K dönemi

    nikon

    Dijital SLR fotoğraf makineleri de 4K yani Ultra HD çözünürlüğünde video kayıt özelliğini desteklemeye başladı. Bu teknolojiye sahip modellerin sayısı giderek artıyor.

    4K son yılların yükselen yıldızı. Videoda yüksek çözünürlüklü format anlamına gelen 4K temelde 3840×2160 piksel çözünürlüğe karşılık geliyor. Yani 4K video dendiğinde genelde aklımıza bu çözünürlük gelmeli.

    Günümüzde cep telefonları, video kameralar, aynasız fotoğraf makineleri gibi ürünler bu teknolojiyi destekliyor. Ancak şimdilik yeni bir teknoloji olduğundan genelde bu kategorilerindeki üst düzey cihazlar tarafından desteklenen bir teknoloji. Yani 700 TL fiyata sahip bir cep telefonunda ‘şimdilik’ bu teknoloji bulunmuyor.

    Dijital SLR modellere ise bu teknoloji biraz geç geldi. İlk örnek Canon tarafından geliştirilen ve 2012 yılında piyasaya sürülen EOS-1 D C modeli oldu. 4K desteği veren ilk DSLR model olan EOS-1 D C, üst düzey bir model olduğundan ağırlıklı olarak profesyonellerin kullanımına yönelik bir fotoğraf makinesi olarak kaldı.

    Bu yılın başlarına kadar DSLR camiasında 4K desteği sunabilen ikinci bir model bulunmuyordu. Ocak ayında ise ikisi Nikon’dan biri Canon’dan 3 farklı yeni DSLR modeli bu teknolojiyle donatılarak piyasaya sürüldü.

    Nikon’dan 4K destekli 2 yeni DSLR

    Video konusunda bugüne kadar daha az iddialı bir marka olan Nikon, D5 ve D500 adını verdiği iki yeni dijital SLR modelini 4K video destekli olarak tasarladı. Bu iki yeni modelden D5 profesyonellere yönelik bir ürünken, D500 ise daha çok amatör ya da ileri seviye amatör kullanıcılara hitap ediyor.

    Bu iki modelin 4K desteğini sunması önümüzdeki dönemde bu özelliğin yavaş yavaş giriş seviyesi modellere doğru geleceğinin ilk sinyali olarak kabul edilebilir. Zira özellikle D500, orta seviye bir cihaz olduğundan bir sonraki ya da iki sonraki nesil giriş seviyesi DSLR modellerine bu özelliğin geleceğini söylersek yanılmış olmayız.

    canon

    Canon da boş durmadı

    Elbette video alanındaki en iddialı fotoğraf makinesi markalarından olan Canon da 4K konusunda daha fazla destek vermeyi sürdürdü. Firmanın Ocak ayında tanıttığı EOS-1 D X modeli de 4K desteği sunuyor. Üstelik bu model Nikon’daki modellerden farklı olarak saniyede 60 kare desteği sunabiliyor. Yani saniyedeki kare sayısı Nikon modellerine göre daha yüksek.

    4K destekli DSLR modellerin avantajları

    DSLR olarak tabir edilen objektifi değiştirilebilir fotoğraf makineleri günümüzde yaygın olarak ayın zamanda video işleri için de tercih ediliyor. Özellikle kalite objektiflerle iyi sonuçlar veren bu cihazlar bütçesi yeterli olmayan ya da küçük bütçelerle çalışmak zorunda olan ekipler tarafından tercih ediliyor. Son yıllarda amatör ya da yarı profesyonel birçok kişi ya da ekip tarafından tercih edilen DSLR modellerinin 4K desteği sunmaya başlaması bu alanda çözünürlüğün artacağı anlamına geliyor.

    Giderek yayılan bir teknoloji olan 4K, televizyonlardan kameralara, fotoğraf makinelerinden cep telefonlarına kadar birçok alanda karşımıza çıkmaya devam ediyor. Televizyon yayıncılığı konusunda da adımların atılmaya başladığı 4K’da video kayıt yapabilen cihazların sayısının artması önemli ve olumlu bir gelişme.

    Merak edenlerin Nikon D500 ön incelemesini buraya tıklayarak izleyebileceklerini de hatırlatmak isterim.

    Işığınız bol olsun…

    Drone yarışından çeyrek milyon dolar kazandı

    Ekran Resmi 2016-03-14 16.01.54

    Drone, teknoloji şirketleri için ilginç bir alan. Önde gelen üreticilerin gelir bazlı hedefleri sürekli olarak yükseliyor. Örneğin DJI’ın 2016 hedefi, 2015’in tam olarak iki katı. Üstelik pazara GoPro gibi yeni ama marka bilinirliği yüksek şirketler de eklemlenme hazırlığı içerisindeler. Tam da bu noktada drone’lar için ‘sportif’ konular da yavaş yavaş gündeme gelmeye devam ediyor. Geçtiğimiz hafta sonu, Dubai’de toplam 1 milyon dolar ödüllü World Drone Prix’i düzenlendi.

    Ekran_Resmi_2016-03-14_14_47_20

    Yarışmada dünyanın her yerinden birbirinden iddialı drone yarışçıları sahne aldı. Yarışmacılar, drone’ları üzerine monte edilmiş bir sanal gerçeklik gözlüğü ile birlikte joystick kullanarak aygıtları uçurdular. Ancak yarışlarda kapsam bununla sınırlı kalmadı; kullanıcılar F1 tarzı tulumlar giymişti, ayrıca atılacak turlar sonunda pillerin bir kez değiştirilmesi için yine F1 tarzı bir ‘pit-stop’ da yapıldı. Heyecan dolu yarışlara ilgi büyüktü, tribünlerde 2000 kişi vardı. Hedef ise en hızlı olmaktı ve yarışmayı 15 yaşındaki genç bir drone kullanıcısı kazandı.

    [vsw id=”bIrIvKGSFVU” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    İngiltere’den gelen Luke Bannister adlı genç, birincilik ödülü olarak 250 bin doların sahibi olurken adını da tarihe yazdırmayı başardı. Bu sene 150 takımın katıldığı yarışların önümüzdeki yıllarda da düzenleneceği kaydedildi.

    Konuyla ilgili konuşan BAE Sivil Havacılık Genel Müdürü Saif Muhammed el-Suwaidi; ‘Drone uçurmak sadece bir oyun değil, el ve zihin arasındaki yüksek uyumu gerekli kılan, zihinsel odaklanma gerektiren bir spor’ açıklamasında bulundu.

    Genç YouTuber Zoella aylık kazancı ile şaşırtıyor

    zoella_3134280b

    YouTube fenomenlerinin izlenme sayıları ile orantılı olarak hatrı sayılır rakamlar kazandığı biliniyor. Bu alanda en tanınmış isimlerin başında PewDiePie kanalının sahibi Felix Kjellberg geliyor. Yılda 10 milyon dolardan fazla gelir elde eden ünlü isim, kazancını durmaksızın yükseltmeye de devam ediyor. Ancak konunun ‘çok kazananlar’ listesindeki isimler saymakla bitmiyor. İşte bunlardan biri de İngiliz YouTuber Zoe Sugg. 10 milyondan fazla aboneye sahip Zoella adlı kanalın sahibi, makyaj, moda ve ilişkiler hakkındaki videolarıyla ilgi görüyor. En son açıklama ise aylık gelirleri hakkında…

    Buna göre Zoella kanalının sahibinin aylık 50 bin Euro YouTube geliri var. Bu da yılda 650 bin Euro yapıyor. Dolar-Euro kur dönüştürücüs kullanıldığında 1 milyon dolara yakın gelir elde ettiği anlaşılıyor. Bu çarpıcı rakamlara dair ilginç bir detay ise sadece 1 buçuk sene önce yılda 400 bin Euro kazanıyor olması. Yani genç YouTuber’ın gelirleri yüzde 50’den fazla artmış durumda.

    Vlogger, ülkedeki en popüler isimler arasında. Örneğin çıkarmış olduğu kitap, sadece bir haftada 100 bine yakın satmayı başararak rekor kırmıştı. Ayrıca kendisinin 1 milyon Euro degree sahip lüks bir evde yaşadığı da biliniyor. Adeta sosyal medya üzerinden büyük paralar kazanma konusunda ilham veriyor Zoe Sugg.

    Ülkemizde çok sayıda YouTuber bulunuyor. Sayıları her geçen gün artan kanal sahiplerinin oyundan lifestyle’a, modadan bilim kurguya sayısız başlıkta içerik ürettikleri görülüyor. Bununla birlikte gelirleri hakkında çok net rakamlar yok. Bununla birlikte ilgili rakamların hızla arttığı biliniyor. Sosyal medyanın yükselişi ve sunduğu fırsatlar katlanarak artmaya devam edeceğe benziyor. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.

    LG G5 Türkiye fiyatı ne olacak?

    lg-g5

    2016 yılının en önemli akıllı telefon modellerinden biri de LG G5. Şubat ayında İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenen ve Media Trend ekibinin yerinde takip ettiği lansmanda duyurulan cihaz, inovatif özellikleri ile dikkat çekmişti. Kore merkezli şirketin iddialı modelinde öne çıkan özelliklerin başında ise modüler tasarım özellikleri geldi. Cihaza ekstra batarya ya da kamera takılabiliyordu. Daha fazla detay için buraya tıklayabilirsiniz.

    LG G5 Türkiye fiyatı ise yanıtı merakla beklenen soru işaretlerinden biri. 15 Mart 2016 Salı günü, İstanbul’da düzenlenecek lansman etkinliği ile ilk kez Türk teknoloji basının karşısına ‘Türkiye sınırları içerisinde’ çıkacak olan Android’li telefon için fiyat beklentileri 2500-3000 TL aralığında. Ancak tam da bu noktada ilginç bir gelişme yaşandı. Bir satış platformunda önsiparişleri alınmaya başlanan LG G5 için belirlenen fiyatın 2799 TL olduğu görüldü. Resmi olmayan bu fiyat detayı, kısa süre sonra doğrulanabilir…

    lg-g5

    Merak edilen soru…

    LG G5 için 2799 TL fiyat etiketi uygulamaya konulduğu taktirde fiyatının bir diğer iddialı akıllı telefon modeli Samsung Galaxy S7 ile birebir aynı olacağı görülecek. Potansiyel kullanıcıların, Media Markt mağazaları ve e-alışveriş sırasında hangi tercihi yapacakları merak konusu. Siz hangisini satın almayı planlıyorsunuz? Samsung Galaxy S7 mi LG G5 mi?

    Güncelleme/14 Mart 2016-13:50

    15 Mart için düzenleneceği duyurulan LG G5 Türkiye lansmanı ileri bir tarihe ertelendi.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Porsche elektrikli süper-otomobili Mission-E’ye odaklanıyor

    porsche-mission-e-3Alman otomobil üreticisi Porsche, 2015 yılına dair satış adetleri, gelir ve net karlılığına dair bilgileri kamuoyuyla paylaştı. Şirket, tarihinin en iyi mali yılının geride bırakıldığını duyururken gelecek planlarından da bahsetti…

    Rekor tablo!

    Lüks otomobil şirketi, 2015’te 225 bin adetlik satış gerçekleştirildiğini duyurdu. Bu rakam, bir önceki yıla göre yüzde 19 artışa işaret ederken dünya genelinde günde 600’den fazla satışa işaret ediyor. Elde edilen satış gelirlerinin 21,5 milyar euro olduğu belirtilirken net karın da 3,4 milyar Euro olduğu kaydedildi. Söz konusu rakamlar, Porsche açısından harikulade bir yılın geride kaldığını gösterirken ilginç bir veri daha paylaşıldı…

    Buna göre Porsche, 2016’nın ilk iki ayında da 35 bin adet araç satmayı başardı. Bu da geçtiğimiz yılın rakamlarının yüzde 14 üzerine çıkıldığı anlamına geliyor. Alman şirketin özellikle Orta Doğu, Asya Pasifik ve Amerika bölgelerindeki yükselişi dikkat çekiyor.

    porsche-mission-e-2

    Mission-E için çalışmalar devam ediyor…

     Mission-E 2017’de hazır

    Porsche AG CEO’su Oliver Blume konuya ilişkin açıklamasında ‘olağanüstü bir yılı geride bıraktık’ ifadesini kullanırken geleceğe dair planlamalarında elektrikli otomobilleri Mission-E’nin ayrı bir yeri olduğunun altını çizdi. Gelecek vizyonu açısından modelin önemine değinen Blume, aracın satışa sunulacak son halinin 2017 başına yetiştirilmesi için çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

    porsche-mission-e

    Dünya genelinde çok sayıda otomobil üreticisi için elektrikli araç fikri geleceğe yönelik odak noktaları arasında. Bu alanda lüks üreticilerin de adımları ilgiyle izlenmeye devam ediliyor. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.

    Android 7.0 N geliştirici sürümü yayınlandı

    android-nutella

    Google, sonraki mobil işletim sistemi sürümünün geliştirici sürümünü(Developer Preview) yayınladı. Beklenildiği üzere Android 7.0 N adıyla gelen yazılımın son kullanıcıya sunulacak final versiyonunun sonbahar aylarında hazır olması bekleniyor.

    Android N, yoksa Nutella mı?

    Android 7.0 N’deki ‘N’ Google’ın Android sürümlerindeki harf sırasının geldiği nokta. Daha önce …K (KitKat), L (Lollipop), M (Marshmallow) şeklinde devam alfabetik sıra ile eden sistem sürümlerinin sonraki adı ‘N’ harfiyle başlayacak, ancak N’in ne olacağı final sürümünde açıklanacak. Otoritelerin bir kısmı Android 7.0’ın büyük olasılıkla ‘Nutella’ adıyla geleceğini tahmin ediyorlar.

    İşletim sisteminin önizleme sürümü, final versiyonuna ilişkin çok sayıda işareti de beraberinde getiriyor. Bunlar arasında ‘çoklu pencere’ desteği öne çıkıyor. Bu özellik, aynı ekranda birden fazla uygulamanın kullanımı şeklinde özetlenebilir.

    android-nHangi özellikler öne çıkacak?

    Diğer yenilik ise “Picture-in-Picture” özelliği. En basit tanımıyla YouTube’daki video küçültme özelliğine benziyor. Bildirim paneli üzerinden cevap yazma, her uygulama için sunulacak bildirim panelleri, bildirimleri tek harekette silme, hızlı ayarlar ve arayüz ile stabilite odağındaki geliştirmeler de diğer dikkat çeken Android N özellikleri olacak.

    İşte beta için uygun cihazlar

    Android 7.0 N Beta’ya uygun olan cihazla da açıklandı: Nexus 6, Nexus 5X, Nexus 6P, Nexus Player, Nexus 9 ve Pixel C. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.

    OTT, TTO’ya karşı…

    BiPKonuya yabancı olanlar muhtemelen başlığı görünce, yeni bir süper kahraman filmi eleştirisi okuyacaklarını zannedebilirler. Ancak mobil dünyanın profesyonelleri durumun farkındadırlar, eminim… Çünkü, geçtiğimiz günlerde İspanya’nın Barcelona kentinde yapılan Mobile World Congress’in ilginç konularından biri de buydu aslında…

    Over the Top (OTT) nedir?

    Önce kısaltmaları ve anlamlarını açıklayarak başlayalım. “Over the Top” kelimelerinin baş harflerinden oluşan OTT, günümüzde mobil operatörlerin sesli veya yazılı iletişim (SMS) için sunmuş hizmetlerden “kaçınmak” için internet üzerinden kullanılan uygulamaları temsil eden kavramdır.

    Örneğin neredeyse hemen hepimizin görüntülü görüşme için kullandığı Skype, ya da sesli görüşme yaptığı Viber, birbirimize mesaj attığımız WhatsApp, ya da Weechat gibi uygulamaları OTT’ler arasında sayabiliriz. OTT hizmetleri kullanıcının verileri üzerinden WiFi, sabit hat, ya da mobil hat üzerinden kullanılabilir. OTT hizmetleri internet ve diğer tarafların yeterli bant genişliğine sahip olarak çevrimiçi olmalarına ihtiyaç duyar.

    Kaçınılmaz olarak OTT hizmetleri, operatörlerin belirgin bir şekilde gelir kaybına uğramalarına neden olmuştur. Bu gelir kaybı nedeniyle operatörler fiyatlarını daha da aşağı çekmek, birçok fırsatı da kaçırmak zorunda kalmışlardır.

    Kullanıcılar açısından bakıldığında, görüşmelerin ve mesajlaşmaların internet üzerinden yapılıyor olması ekonomik açıdan tercih nedenidir. Çünkü operatör üzerinden yapılacak olan ses ve mesaj görüşmeleri çok daha pahalıya mal olur. Uluslararası görüşmeler, ya da roaming bedelleri de göz önünde bulundurulduğunda OTT hizmetleri kullanıcıların tek seçimi olmuştur.

    Peki, kaçan fırsat nedir? İnternet üzerinden iletişim, sosyal anlamda ve iş yapma biçimleri açısından zengin bir network oluşturma fırsatı sunuyor. Ne yazık ki mobil operatörlerin sunduğu hizmetler, görüntü ve video desteği içermiyor.

    Türkiye’de de TTO için güzel örnekler var

    Gelelim TTO’ya… “Through the Operator” kelimelerinin baş harflerinden oluşan TTO, mobil operatörle ortak olarak çalışan bir sistemin operatöre tıpkı OTT’lerin sunduğu nitelikte hizmet sunma imkanı vermesidir. Bu da operatörlere yeni bir gelir kaynağı, kanal ve mobil operatörün kendi ağında oluşacak sosyal ve ticari iletişim imkanları sağlıyor.

    Ülkemizde de mobil operatörlerin önemli TTO çalışmaları var. Bunların arasında en çok ön plana çıkanlardan biri de Turkcell’in BİP uygulaması… Geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamaya göre BİP mesajlaşma uygulaması 187 ülkeden, 6 milyon kullanıcı tarafından indirilmiş durumda…

    Tamamen yerli kaynaklar ve yerli bilgi birikimi ile Türkiye’de geliştirilen ve hizmete sokulan BİP, yalnızca Turkcell abonelerine değil, iOS veya Android işletim sistemine sahip akıllı telefon sahibi olan, operatör bağımsız bütün kullanıcılara açık olan bir uygulama… Sürekli geliştirilmekte olan BİP’in bir süre sonra kaybolan mesaj gibi farklı, değişik bir özelliği de var. Yani bazen yollamış olduğunuz mesajın bir süre sonra kendiliğinden yok olmasını isteyebilirsiniz. BİP de size bu fırsatı sunuyor.

    Mobil iletişim dünyasında fırsatlar büyüyor

    Yine bir başka BİP özelliği, sosyal medya ortamında çok popüler olan “caps”li mesaj gönderebilme imkanı… Kullanıcılar kendi “caps”lerini oluşturabiliyor ve bunları birbirleriyle paylaşabiliyor.

    OTT’lerin sunmakta olduğu sesli ve görüntülü arama özellikleri de BİP’te mevcut… Aboneler, dilediklerinde BİP üzerinden istedikleri kişiye sesli, ya da görüntülü arama yapabiliyorlar. Burada operatör, yani Turkcell, abonelerine şöyle bir ekstra hizmet sunuyor. Her ay hatlarına yalnızca BİP’te kullanılmak üzere 100 MB’lık bir ekstra internet alanı veriyor. Bu 100 MB ücretsiz… Bunu Turkcell aboneleri, sesli ya da görüntülü görüşme yapmak için kullanıyorlar. Yurtiçi, ya da yurtdışı fark etmiyor.

    Türkiye’de ve dünyanın başka yerlerinde de mobil operatörler de OTT ile mücadele etmek için TTO uygulamaları geliştiriyorlar. Bazı operatörler ise, kendi iç yapılarında üretmek yerine dış kaynak kullanımını tercih ediyor, kendisine bu tür uygulamalar konusunda yardımcı olacak ortaklar buluyor. MWC 2016’da bu konuda çalışmalar yapan birçok yazılım şirketi de yer alıyordu. Bu da şunu gösteriyor: Mobil iletişim dünyasında fırsatlar büyüyor!