Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1841

    4.5G uyumlu son model akıllı telefonlar Media Markt’ta!

    1458216266_MM_g__rsel_2

    En yeni teknolojileri tek çatı altında tüketicileri ile buluşturan Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi Media Markt, her bütçeye hitap eden 4.5G uyumlu geniş akıllı telefon portföyünü tüketicilerinin beğenisine sunuyor.

    Mobil iletişim dünyasının son teknolojisi olan ve mobil interneti on kat hızlandırması beklenen 4.5G Nisan itibariyle hayata geçiyor. 4.5G’nin sağlayacağı yüksek hızda veri erişimiyle eğlenceden iş hayatına bir çok alanda çarpıcı değişimler yaşanması bekleniyor. Bu teknolojiye uyumlu akıllı telefonlar ile kullanıcılar HD görüntü kalitesinde maçları, dizileri ve canlı yayınları diledikleri yerden kesintisiz izleyebilecekler. Bunun yanı sıra 4.5G teknolojisi, kullanıcılarına mail kutularındaki en yüklü dosyaları maksimum hızda telefonlarına yükleyebilme ve video konferans da yapabilme olanağı sunacak. (Phentermine)

    1458216267_MM_g__rsel

    36 aya varan vade seçenekleri ile

    En yeni teknolojileri uygun fiyatla tüketicileriyle buluşturan Media Markt, 4.5G teknolojisi ile uyumlu her bütçeye hitap eden geniş ürün portföyünü anlaşmalı bankası aracılığıyla 36 aya varan vade seçenekleriyle sunuyor.

    549 TL’den başlayan fiyatlarla onlarca akıllı telefon seçeneği tüm Media Markt satış noktalarında tüketicileriyle buluşmayı bekliyor.

    Media Markt’ta tüketicileri bekleyen 4.5G teknolojisiyle uyumlu akıllı telefonlardan öne çıkanlar:

    iPhone 6s Plus, iPhone 6 Plus, iPhone 6, iPhone 5s; HTC One M9, HTC One A9, HTC One M8; LG V10, Samsung Galaxy S7 edge ve S7, Galaxy S6 edge plus, Galaxy S6 edge ve S6, Note 5, Galaxy A 2016 Serisi; Sony Xperia Z5 Premium, Sony Xperia M5.

    Quora aylık tekil ziyaretçi sayısını açıkladı

    quora

    İnternet platformları açısından aylık aktif kullanıcı sayısının önemi büyük. Bu noktada Facebook’un rakipsiz olduğu biliniyor. Ayrıca Twitter, LinkedIn, Instagram, Tumblr gibi çok sayıda platformun da 100 milyonları aşkın rakamlara sahip oldukları aşikar. Bununla birlikte aylık tekil ziyaretçi sayısı da önemli bir parametre. Bir web sayfasına, bir ay süresince kaç kişinin geldiğini gösteriyor. Bu alanda tanınmış web platformları arasında gösterilen Quora’dan sürpriz bir açıklama geldi.

    Bir tür soru-cevap formatı da sunan ve bilgi odaklı içerikleri ile hatrı sayılır bir kesim tarafından takip edilen Quora’nın aylık tekil ziyaretçi sayısının 100 milyona ulaştığı açıklandı. Bu rakam, özellikle geçtiğimiz aylarda bildirilen 80 milyon aylık tekil ziyaretçi sayısı düşünüldüğünde hatrı sayılır bir büyümeye de işaret ediyor. Web platformu, sadece 3 ayda yüzde 20’den daha fazla ziyaret almayı başarmış durumda. Öte yandan ‘aylık aktif kullanıcı sayısı’ noktasında bilgiler büyük bir titizlikle paylaşılmamaya devam ediliyor. Bu parametre için Facebook’un 1,5 milyarın üzerinde olduğu, Twitter ve Instagram’ın 350 milyona yaklaştığı biliniyor.

    2009 yılında Facebook’un bir dönem CTO’luğunu yapan Adam D’Angelo ve Charlie Cheever tarafından kurulan internet girişimi Quora, şimdiye kadar 141 milyon doların üzerinde yatırım alarak dikkat çekti. Quora’da kurucu ortak ve CEO pozisyonundaki D’Angelo, konuyla ilgili açıklamasında aylık aktif kullanıcı sayısından ziyade içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi daha fazla geliştirmekle ilgilendiklerini ifade etti. İnternet dünyasına dair gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz.

    Ivan Bebek sosyal medyayı salladı!

    Ekran Resmi 2016-03-18 02.13.45

    Ivan Bebek, 17 Mart 2016’da Portekiz’in SC Braga ve Fenerbahçe futbol takımları arasında oynanan UEFA Kupası maçının hakemiydi. Hırvat hakem, maç sırasında ve maçtan sonra gerek Twitter’da gerekse diğer sosyal medya platformlarında en çok konuşulan isim oldu.

    Twitter’da 200 bine yakın tweet’te ‘Ivan Bebek’ ismi yer alırken, hakemin uzun saatler boyunca gündemden düşmediği görüldü. Hakemin futbol karşılaşmasındaki yönetimi hakkında eleştiriler içeren tweet’lerin yanı sıra tepki ağırlıktaydı.

    Öte yandan Portekiz’de oynanan maç, birçok yönüyle sosyal medyayı salladı. Ivan Bebek’in yanı sıra TRT 1’de canlı yayınlanan maçın sunucusu Ersin Düzen, Fenerbahçe’nin Portekizli teknik direktörü Vitor Pereira, futbolculardan Alper Potuk, Kadlec, Fernandao başta olmak üzere birçok isim özellikle Twitter’da en çok konuşulanlar arasında yer aldı.

    Sosyal medyada uzun saatler gündemde kalan Bebek’le ilgili olarak gönderilen tweet’lerden bazılarını haberin devamında görebilirsiniz.

    Ekran Resmi 2016-03-18 02.15.48

    Ekran Resmi 2016-03-18 02.17.43

    Ekran Resmi 2016-03-18 02.17.17

    Futbol karşılaşmasında Hırvat hakemin yönetimi tepkiyle karşılandı. Maçın ardından konuşan Fenerbahçe teknik direktörü, hakemin maçı doğrudan etkilediğini söylerken otoriteler de özellikle Fenerbahçe aleyhine verilen kararları nedeni ile hakemi eleştirdiler.

    Sosyal medya gündemine dair diğer öne çıkan gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz.

    İşiniz İçin Hangi Sosyal Medya Plaformunu Seçmelisiniz?

    0

    Günümüzde sosyal medyadan uzak kalmak neredeyse imkansız. İnsanlar çılgınlar gibi Facebook, Instagram, Twitter ve diğer uygulamaları kullanıyorlar.  Yapılan bir araştırmaya göre: akıllı telefon kullanırken harcadığımız zamanın neredeyse yüzde 86’sını uygulama kullanarak geçiriyoruz. Bu oranda gösteriyor ki; akıllı telefonlarımıza ilk yüklediğimiz ve en fazla kullandığımız uygulamalar; sosyal medya uygulamaları.

    Bu yazımda; işiniz için hangi sosyal medya platformunun daha uygun olabileceğinden bahsedeceğim.

    Facebook

    iStock_000033612336_Small

     

    Facebook’u aylık olarak neredeyse 1.55 milyar kişi ziyaret ediyor. Çevremizde facebook hesabı olmayan birisini görmek neredeyse imkansız hale geldi. Bu kadar kişinin bulunduğu bu mecranın özellikle pazarlama ve daha fazla kişiye ulaşma konusunda sıkıntı yaşayanlar için çok uygun bir ortam olduğunu söylemeliyim.

    Facebook’ta ticari bir web sayfası oluşturmak oldukça basit ve herhangi bir masraf gerektirmiyor. Facebook sayfaları üzerinden ticari sayfanızı kısa sürede açıp, arkadaşlarınıza haber verebiliyorsunuz.  Sayfanıza gün içinde 15-20 dakika zaman ayırıp; mesajları ve yorumları inceleyebiliyorsunuz.  Sayfanızın daha ayrıntılı analiz bilgilerine bakmak için, sayfa raporlarını incelemeniz yeterli. Eğer; sayfanıza daha fazla ziyaretçi gelmesini istiyorsanız, müşteri hedeflemesi yapılabilen reklam verebilme şansınız bulunuyor.

    Facebook, özellikle B2B dediğimiz; online satış ortamlarına yönlendirme için oldukça uygun bir ortam sunuyor. Çoğu kişi aramalarını bile facebook üzerinden yaptığından, sitenizin bulunma olasılığı da oldukça yüksek oluyor.

    Twitter

    Twitter, takipçiler ile gerçek zamanlı iletişime geçmek için oldukça uygun bir iletişim aracı olarak öne çıkıyor. Pazarlama işinizde takipçiler ile direk iletişime geçip, kısa sürede sonuç alınabilecek bir ortamdan bahsediyorum.

    Bir profil oluşturarak kısa sürede güncelleme yapma şansına sahip oluyorsunuz. Potansiyel müşteri profillerini takibe alıp, onlar ile direk iletişime geçme şansınız bulunuyor. Twitter kullanırken yardımcı araç olarak HootSuite ve Tweetbot gibi uygulamaları kullanabiliyorsunuz.

    Ücretsiz bir platform olan Twitter’da istenirse reklam verilerek, ticareti yapılan ürünün daha fazla kişiye ulaştırılması sağlanabiliyor. Tıpkı Facebook’ta olduğu gibi; Twitter’da çalışılan iş ile alakalı kişileri bulma konusunda, oldukça uygun bir ortam.

    Çoğunlukla genç kesimin kullandığı Twitter; bu kesimi hedef olarak seçen iş kolları için oldukça fazla etkileşimin sağlanabileceği bir platform olma özelliği taşıyor.

    LinkedIn

    iStock_000035135258_Small

    LinkedIn; profesyonel bir ağ sitesi. Her konuda iş sahiplerinin bir araya geldiği bu ortam. Gerek iş arayanların gerekse de işindeki son gelişmeleri diğer kullanıcılar ile paylaşmak isteyenlerin buluşma noktası olarak ifade edebiliriz.

    LinkedIn’de şirket için ticari olmasa da tanıtım ve etkileşim oluşturmak için sayfa oluşturmak oldukça kolay. Sayfa oluşturmak için çok fazla bilgi sahibi olmaya da gerek yok.  Ancak; özellikle yapılan işin niteliğine göre oluşturulan sayfadaki bilgilerin güncelliği ve doğruluğu oldukça önemli. Yanlış bilgilendirme yarar yerine zarar getirebiliyor. Bu nedenle; oluşturulan sayfanın devamlı güncellenmesi önemli.

    Kişisel olarak oluşturulan profil bilginiz; hakkınızda bilgi içerdiğinden, bu ortamda paylaşımlarınız neredeyse kişisel kartvizitiniz yerine geçiyor.

    Yaptığınız iş konusunda arama yapanların sizi bulması oldukça kolay olduğundan; profilinizde yazan bilgilerin ciddi ve doğru olması önemli.

    LinkedIn sayesinde; potansiyel müşterilerinize ulaşabilir, işinizle ilgili arandığınızda, kolaylıkla bulunabilirsiniz.

    LinkedIn; B2B şirketleri, işletmeler ve kişisel tanıtım için idealdir.

    YouTube

    YouTube heyecan verici sosyal mecraların başında geliyor. Çoğu site metin içerikli yayın yaparken, YouTube; video içerikli yayın yapmakta.

    YouTube için profesyonel bir kamera olmasına bile gerek yok. Akıllı telefonda çekilen videolar bile oldukça ilgi çekiyor. Yapılan araştırmalar; görselliğin ve özellikle video yayınının, insanların daha fazla ilgisini çektiğini kanıtlamış. Bu sebeple; yaptığınız işin tanıtılması ve etkileşim sağlanması içi, video paylaşımı daha fazla etkili olmakta.

    Yaptığınız iş ile alakalı pazarlama kanalları açabileceğiniz YouTube’da, eğer isterseniz reklam yaptırarakta, hedef kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz. Tabi yayınlayacağınız videoların şirketinizin ciddiyeti seviyesinde olması yine oldukça önemli.

    Instagram

    iStock_000083903677_Small

    Instagram’da da görsellik öne çıkıyor. Resim yayınlayarak kendi markanızı bile oluşturma şansınız bulunuyor. İşinizin genel konseptinin Instagram için uygun olduğunu düşünüyor; fotoğraf çekmeyi seviyor, özgün içerik oluşturabiliyorsanız ve biraz da fotoğraf filtreleme işinden anlıyorsanız; bu ortamın tam size göre. Instagram; son dönemde resim paylaşmak isteyenlerin en fazla uğradığı yer olarak öne çıkıyor.

    Apple iPhone 7 böyle görünebilir!

    iphone-7-arka

    Apple açısından 2016’nın önemi büyük. Aslında şirketin tarihi için en önemli yıllardan biri bile denilebilir bu yıl için. Nedeni basit, tüm zamanların en çok satan akıllı telefon modellerinden iPhone 6’nın devamında, yeni bir hat söz konusu olacak. S ya da S Plus takısı içermeyen, temel bir model gelecek. iPhone 7’den söz ediyoruz ve beklentiler de bir hayli yüksek. Apple, beklentilere ne ölçüde yanıt verir, şimdilik bunun cevabı beklemede, ancak ortaya çıkan bazı –iPhone 7’ye ait olduğu iddia edilen- görseller, özellikle tasarıma dair önemli olasılıklar içeriyor.

    Söz konusu görsellerden ikisi yukarıda ve aşağıda yer alıyor. Gerçek olup olmadıkları henüz kesin değil, kaldı ki iPhone 7’nin üretim bandında olup olmadığı, üretiminde hangi aşamada olunduğu hakkında hiçbir bilgi bulunmuyor. Ancak görseller eğer gerçekten iPhone 7’ye aitse tasarım anlamında iki önemli detay açığa seriliyor…

    iphone-7-kamera

    Bunlardan ilki iPhone antenleri. Görünüşe bakılırsa iPhone 7’deki antenler, baştan aşağı yeni bir tasarımla cihazın arka kısmında konumlanıyor. Ne düzeyde iyi göründükleri elbette tartışmaya açık bir konu, bununla birlikte modelin arka yüzünde antenin sonraki modelde de olacağına dair bir emare söz konusu. Bazı gazeteci ve analistler, Apple’ın akıllı telefonlarındaki antenlerin tasarımları ile ilgili yeni fikirler bulması gerektiğini uzun yıllardır dile getiriyorlar.

    Diğer nokta ise kamera. Yılın önemli trendlerinden birinin ‘çift arka kamera’ olacağı zaten biliniyordu. Bu yönde bolca atılacak adımın izleneceği de. Örneğin Nisan ayında lanse edilecek Huawei P9’un da çift arka kamerayla gelmesi kesinleşti. Bakalım tüm bu görüntüler doğru çıkacak mı? Yanıtı için önümüzdeki yaz mevsiminin bile geride bırakılması gerek, ama biz öne çıkan iddiaları aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalın.

    PlayStation Video Android cihazlara geldi

    Ekran Resmi 2016-03-16 11.56.37

    Sony adına hareketli birkaç gün geride kalmak üzere. Japon teknoloji şirketi oyun endüstrisi açısından merakla beklenen duyurularından birini gerçekleştirerek sanal gerçeklik sistemi PlayStation VR’ın satış fiyatı ile oyun meraklıları ile buluşmaya başlayacağı tarihi açıkladı. Detaylarını incelemek için buraya tıklayabileceğiniz duyurunun yanı sıra bir diğer gelişme de PlayStation Video adlı mobil uygulamaya ilişkindi.

    Sony, PlayStation Video adlı uygulamasını Android cihazlar için yayınladı. Henüz Türkiye’de kullanıma ‘henüz’ sunulmayan uygulamayı; Avustralya, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve İngiltere’de Play Store üzerinden indirebilmek mümkün. Uygulama, ilgi çekici özellikleri ile ilgi görmeye başladı bile.

    Peki ne işe yarıyor? Hangi detayları ile kime hitap ediyor?

    PlayStation Video, PlayStation Store’dan satın alınan video içeriklerin mobil cihazlarda da izlenebilmesini sağlıyor. Bu noktada önceden tanımlı videoların izlenebilmesi önemli, ancak Sony’nin amacı bu alandaki gelirlerini artırmak. Bunu da yoğun bir kullanıcı kesiminin tercihi Android cihazlar üzerinden içerik satın alınması ile sağlamayı amaçlıyor. Üstelik Sony’nin yalnızca PlayStation’a özel bazı dizileri de var. Örneğin haberin devamında videosuna göz atabileceğiniz Powers. İyi seyirler.

    [vsw id=”7BhelkTpCCQ” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Sony Türkiye’den PlayStation Video’nun ülkemizdeki indirilebilme tarihine dair bir bilgi paylaşılmış değil. Bununla birlikte 2016 yılı bitmeden ilgili uygulamanın Android’e gelmesi bekleniyor.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz.

    Ünlülerin hacker’ı 5 yıl hapis istemiyle yargılanacak

    0

    Ekran_Resmi_2016-03-16_12_00_12

    2014 yılı, teknoloji dünyası için şok edici bir dizi gelişmeye sahne olmuştu. Aralarında Jennifer Lawrence, Kate Upton gibi Hollywood yıldızlarının da bulunduğu çok sayıda ismin iCloud ve Gmail hesapları hack’lenmiş, çok sayıda özel video ve fotoğrafları basına sızdırılmıştı. Kamuoyunda ‘büyük bir rezalet’ şeklinde yer bulan olay, bulut depolama konusundaki şüpheleri de artırmıştı.

    Gelen bilgiye göre söz konusu olayı gerçekleştiren isim netleşti. Ryan Collins (aşağıda) adlı 36 yaşındaki hacker, suçunu itiraf etti. Kimlik avı dolandırıcılığı suçundan 18 aya kadar hapsi istenen hacker için sürenin beş yıla kadar çıkabileceği belirtildi. Ayrıca para cezasına da çarptırılacağı açıklandı.

    Ekran_Resmi_2016-03-17_00_41_16

    Görülecek dava, Collins’in hack’lediği Jennifer Lawrence ve Kate Upton’ın da aralarında bulunduğu 100’ün üzerindeki kimsenin de konuyu mahkemeye taşıma hakları bulunuyor. Özetle bu ünlü hacker, işlediği siber saldırılardan ötürü hayatının önemli bir kısmını hapiste geçirebilir.

    Los Angeles’ta yaşayan ABD’li hacker, 2014 yılında 100’ün üzerindeki kişinin kullanıcı adı ve şifresini çalmıştı. Madurlar arasında 18’inin ise tanınmış isimler olduğu kaydedildi. Metot ise sahte e-postalardı. Madurların iCloud ve Gmail hesaplarını, basit e-posta şifre kombinasyonları nedeniyle çaldırdıkları biliniyor. (takes2fitness.com)

    Android’li Fossil Q-Wander ve Q-Marshal tanıtıldı

    Ekran Resmi 2016-03-16 11.57.20Amerikan giyim ve saat markası Fossil, 2015 yılında tanıttığı ilk akıllı saat modelleri ile tüketici elektroniği pazarına dahil olmuştu. Şirketin Android Wear işletim sistemine sahip olan ama aynı zamanda karakterize tasarım çizgisini de koruyan modelleri, geniş bir skalaya yayılan ürün gamına adeta renk kattı ve küresel pazarlarda yoğun ilgi gördü. Ve Fossil, akıllı saat alandaki çalışmalarının en yeni iki meyvesini daha duyurdu…

    Fossil Q-Wander ve Q-Marshal adları ile gelen akıllı saatlerde ince profil yapısı ve modern saat stili görünümler dikkat çekti. Yuvarlak gövde tasarımları ile Moto 360’ı andıran modellerin belki de en önemli avantajları bir teknoloji ürünü olduklarını pek de belli etmemeleri. İşin ilginç yanı sadece gövde boyutları, görüntüleri, satış tarihleri ve fiyatları paylaşıldı. Özetle teknoloji detayları hakkında henüz resmi bilgiler söz konusu değil.

     ABD fiyatları 275 dolardan başlayacak

    Fossil Q Wander’ın 42mm ve Q Marshal’ın 46mm çapa sahip olduğu ifade edildi. Android Wear önyüklü akıllı saatlerde satış dönemi olarak da yaz ayları belirlendi. Her iki model için fiyatların ise ABD için 275 dolardan başlayacağı belirtildi. Fitness odaklı özellikler (adım sayar, kalori ölçer, vb), Bluetooth üzerinden bağlantı ile gelecek akıllı saatlerin şarj dayanıklığı ise merak edilen detaylar arasında.

    Daha fazla detayın önümüzdeki süreçte açıklanması bekleniyor.

    Swatch ve Fossil’in ilk akıllı saatleri hakkında her şey burada. Tıklayın.

    Çift kameralı Huawei P9 kesinleşti

    Ekran Resmi 2016-03-17 01.06.21

    Huawei, 2015’in en çok ses getiren akıllı telefon üreticileri arasındaydı. Dünya genelinde en fazla akıllı telefon satışını gerçekleştiren ilk marka Samsung, ikinci Apple olurken 100 milyon üniteyi aşkın kullanıcıya ulaşarak üçüncü sırada yer almayı başardı. Çin merkezli şirketin 2016 için hedefleri oldukça yüksek. Bu yönde ilk modeller de geçtiğimiz aylarda tanıtıldı. Kısa süre içinde tanıtılması beklenen akıllı telefon modeli ise Huawei P9 ve cihaza dair ilk resmi görüntü de yayınlandı.

    Yukarıdaki görsel, yine önümüzdeki süreçte lanse edilecek HTC One M10 için yürütülen tanıtım kampanyasına göre daha çok detay içeriyor. Arka kamera kısmında iki ayrı lensin olduğu net bir şekilde anlaşılıyor. Daha önce bu yönde çok sayıda iddia gündeme taşınmıştı, Huawei’nin tüm bunları doğruladığı görülüyor.

    Huawei P9’un çift kamerasının yanı sıra 5MP ön kameraya sahip olacağı belirtiliyor. Ayrıca beklenen özellikleri arasında Huawei’nin kendi üretimi olan Kirin 950 çipseti, 3 GB RAM, 3000 mAh batarya, 32 GB dahili depolama kapasitesi ve artırılabilir hafızanın da olacağı söyleniyor. Android 6.0 Marhsmallow önyüklü geleceği düşünülen cihazda güvenilir kaynaklara göre kalınlık ölçüsünün 6,4 mm olacağı ifade ediliyor. Peki Huawei P9 tanıtım tarihi ne zaman?

    Tüketici elektroniği şirketi, büyük bir sürpriz olmadığı taktirde 6 Nisan 2016 tarihinde Huawei P9’u tanıtacak. Tanıtım etkinliğinde ayrıca Huawei P9 Max ve P9 Lite adlı iki versiyonun da duyurulması bekleniyor. Çin basınına göre akıllı telefonun fiyatı etiketi ise 500 dolar olacak.

    Spor uygulamaları ile gerçek eğitmenlerin pabucu dama mı atılıyor?

    0

    Artık birçok günlük ihtiyacımızı karşılamak için sanal dünyayı kullanıyoruz. Kutulu oyun, film ve kitapların yerini yavaş yavaş dijital sürümleri alırken yemek siparişimizden taksiye kadar birçok ihtiyacımızı akıllı telefonlarımız üzerinden halledebiliyoruz. Bu dijitalleşmenin yeni ayağı ise yaşam alanınızı fitness salonuna çevirip başınıza kişisel bir antrenör atamak. Bu iddia ile yola çıkan çeşitli çözümleri beraber inceleyip gerçek dünyada salona gidip gitmeyeceğinize birlikte karar verelim.

    MattRoberts_BodyNe_3494993b

    Body Network

    Ülkemizde de yayın hayatına başlayan NetFlix’in bir süredir geliştirdiği Body Network büyük oranda Matt Roberts’ın başarısına bağlı. Matt Roberts, Naomi Campbell gibi ünlü isimlerin yanı sıra İngiltere Başbakanı David Cameron’ın kişisel antrenörü olarak ülkede James Bond’dan sonra en önemli ikonlardan biri haline geldi. Matt Roberts, NetFlix ile yaptığı anlaşmadan son derece memnun. “Teknolojiyi kullanarak kısıtlamaların önüne geçmek istiyorum. Ayrıca YouTube gibi diğer ortamlarda o kadar çok bilgi var ki insanların kafası karışıyor. Biz de bu noktada fark yaratacağız.” Bir bakıma haklı Roberts, ancak standart üyeliğin üzerine 15 dolar gibi aylık bir ücret istenmesi ya da program başına 3-5 dolar ücret olması insanları düşündürüyor. Program denediğimiz kadarıyla ara birim açısından biraz eski tip kalmış. Kişiye özel takip sisteminin olduğu daha modern ve akıcı bir kütüphaneye ihtiyaç var. 10 ile 30 dakika arasında değişen programlar farklı zorluk seviyeleriyle farklı amaçlara hizmet ediyor. Programın bu sene içerisinde canlı yayına başlaması da gündemde. Daha iyi bir ara birim ve canlı yayın gibi yeniliklerle Body Network, Roberts’ın ününün hakkını verecektir. Ancak şu aşamada başlangıç seviyesindekiler için uygun bir program olduğunu söyleyebiliriz. Yine de duruş bozukluklukları gibi temel hareket bilginiz yoksa Body Network sizi biraz yalnız bırakıyor.

    30-Day Shred

    Amerika’nın en ünlü fitness hocalarından Jillian Michael’ın artık bir klasik haline gelen DVD’si 30 günde 10 kilo vermeyi hedefliyor. Kardiyo ağırlıklı bu DVD bütünlük açısından Body Network’e göre iyi. Tabii DVD olduğu için etkileşim olanakları kısıtlı. Program genel olarak 30 dakikalık yayınlardan oluşuyor ancak sporla aranız iyi değilse 30 dakika sizin için yeterli gelmeyecektir. Kendinizi 40-50 dakikaya göre ayarlayın çünkü yorulacağınızı garanti ederiz. Şu sıralar çeşitli sitelerde fiyatının 10 dolar civarında olduğu için 30-Day Shred’i mutlaka deneyin.

    ibodz

    Sanal fitness uygulamalarının öncülerinden ibodz’un en önemli artısı ücretsiz olması. Her geçen gün içeriği genişleyen ibodz videolar yerine hareketli GIF dosyalarından oluşuyor. Zaman içinde site fitness ve sağlık portalına dönüştüğü için kilo verme, kas yapma ve sağlıklı yaşam ipuçlarından oluşan makaleler de içeriyor. Geniş hareket seçenekleri arasında salon tipinin dışında evde ve aletsiz yapılacak hareketler bulunması önemli bir artı olarak göze çarpıyor. Eğer biraz spor bilginiz varsa ücretsiz içerikler işinize yarayacaktır. Programın yakında Android ve iOS sürümünün geleceğini belirtelim. Aslında bugüne kadar neden böyle bir gecikme yaşandı anlamış değiliz.

    Genel olarak baktığımızda bu üç programın sanal fitness dünyasında öne çıktığını söyleyebiliriz. Bu tarz programlar aslında sporcuya göre değişen verimlilik değerlerine sahip. Öncelikle hiç spor geçmişi olmayan biri olarak kendinizi tamamen sanal ellere bırakmanızı tavsiye etmeyiz. Bir de uzaktan eğitim metodu bazı kişilerin kolaya kaçmasına neden olabilir. Farklı öğrenme tiplerine göre uzaktan eğitim bir artı da olabilir. Bu da kişiden kişiye değişen bir özellik. Bizim genel önerimiz spor hayatınız belli bir uzmanlığa sahip kişilerle düzenlemeniz. İnternet ortamında da güvenilir kaynaklara yönelmeniz sizin lehinize olacaktır. Her şeye rağmen elinizin altında bu tip kaynaklar olması tembelce oturduğunuz koltuktan kaldırıp spor yapmanız için motive edici bir unsur olabilir ki önemli olan biraz da bu ilk adımı atmak.