Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1840

    Apple 21 Mart akşamında neler tanıtacak?

    apple-21-martTeknoloji şirketi Apple, 21 Mart Pazartesi günü, Türkiye saati ile 19:00’da başlayacak özel etkinlik çerçevesinde yeni ürünleri ve duyurmak istenilen gelişmeler hakkındaki tüm detayları kamuoyuyla paylaşacak. Beklentiler yeni bir iPhone ve iPad’in tanıtılacağı yönünde. Elbette başka sürprizler de söz konusu…

    Apple’ın nispeten daha ekonomik fiyatlı bir akıllı telefon duyuracağı yönünde güçlü bir beklenti hakim. 2015’in sonuna doğru iyiden iyiye güçlenen raporlar da bu konudaki tezleri, iddiaları birçok kez destekledi. Söz konusu modelin iPhone SE adıyla geleceği belirtiliyor ve özellikle fiyat etiketi ile global rekabete yeni bir faktör kazandırabileceği ifade ediliyor. Modelle ilgili tahminler arasında öne çıkan nokta ise iPhone 5s’teki ekran boyutlarının daha gelişmiş teknoloji ekseninde sunulacağı yönünde.

    Yeni iPad beklentisi var. Söz konusu modelin iPad Pro’nun daha küçük ekranlı bir versiyonu olacağı iddia ediliyor. Bu noktada yeni bir iPad Air de gelebilir. iphone-6

    Apple Watch için ise her şey muamma. Analistler şirketin yeni kordon/kayış duyurusuyla yetineceği noktasında birleşiyor. Mac ailesi için yeni işlemciler (güncelleme) ve iOS 9.3 sürümünün final versiyonunun yayınlanması da etkinlik kapsamındaki diğer gelişmeler olabilir.

    Etkinliği internet üzerinden canlı olarak takip edebilmek mümkün. Bunun için Apple’ın HTTP Live Streaming (HLS) teknolojisini kullanan cihazlardan biri yeterli. Desteklenen cihazlarla ilgili detaylar ve temel yazılımsal gereklilikler şöyle; iOS 7 veya üzeri, Safari ile iPhone, iPad veya iPod touch; OS X 10.8.5 veya üzerinde Safari 6.0.5 ile Mac; Microsoft Edge yüklü bir Windows 10 ile PC, Apple TV (2 ve 3. nesil) Yazılım 6.2 ve Apple Events uygulaması yüklü 4. Nesil Apple TV.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    Yeni detayları ile Samsung Galaxy J7 (2016)

    Ekran Resmi 2016-03-21 14.07.15Samsung’un 2016’daki en büyük yıldızları Galaxy S7 ve Galaxy S7 edge artık teknoloji raflarındaki yerini almış durumda. İlginin gayet iyi olduğu da gelen haberler arasında. Media Markt online alışveriş sitesinden siparişe de hazır. Buraya tıklayarak detaylarına göz atabilirsiniz. Öte yandan Kore merkezli tüketici elektroniği şirketinin akıllı telefon segmentine dair çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Yeni bilgiler, sonraki orta/üst segment modeli Samsung Galaxy J7 (2016) ile ilgili…

    Çin’deki TENAA sertifikasyon kayıtlarına göre söz konusu akıllı telefonun görüntüsü (üstte ve altta) belli oldu. Cihazın şık bir tasarımla geleceğini belirtmek mümkün. Ön yüzünde fiziksel butonu var, oldukça ince ekran çerçevesi dikkat çekici. Samsung Galaxy J7 (2016) modelinin sofistike bir görünüm sunan yuvarlatılmış hatları ve genel olarak kullanışlı tasarımı ile ön planda yer alabileceğini belirtelim. Peki teknik detayları nasıl olacak?
    Ekran Resmi 2016-03-21 14.07.29 Android işletim sistemi ile gelen Samsung Galaxy J7 (2016), 5.5 ve 5.2 inç olmak üzere iki farklı ekran boyutu seçeneği sunacak. TENAA kayıtlarına göre 5.5 inç AMOLED ekranlı modelin Full HD ekran çözünürlüğü dikkat çekici. Üründe işlemci tarafında Snapdragon 615 veya Exynos 7870, 3 GB RAM, 16 GB dahili depolama kapasitesi dikkat çekecek özellikler arasında. Ayrıca microSD ile hafızasının artırılabilir yapıda olacağı kaydediliyor. Görüntüleme tarafında ise 13 MP arka/5MP ön kamera söz konusu. Daha fazla bilgi ve resmi çıkış tarihlerinin kısa süre içinde duyurulacağının altını çizelim.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    HTC 10 işte böyle görünebilir!

    Ekran_Resmi_2016-03-21_14_10_442016’nın üst segment akıllı telefonları arasında merakla beklenen modellerden biri de HTC 10. ‘HTC One M9’ modelinin devamı niteliğindeki Android işletim sisteminin tasarımı ve donanımsal özellikleri ile ilgili çok sayıda yeni detay açığa çıkmaya devam ediyor. HTC tarafından doğrulanmayan bu bilgilerin kesin olmadığını belirtelim, ancak yukarıda ve hemen aşağıda görülen görsellerin HTC 10’a ait olduğu iddia ediliyor.

    İddianın kaynağı, tanınmış teknoloji muhabiri Evan Blass, @evleaks kullanıcı adıyla uzun yıllar benzer haberler paylaşan Blass, bu kez de HTC 10’ın görsellerini paylaştı. Büyük olasılıkla HTC’ye yakın bir kaynaktan elde ettiği görsellere bakılırsa oldukça şık bir cihaz, teknoloji raflarında yer almaya hazırlanıyor…
    Cd_B8iqWAAAHXaRÖzellikleri ile ses getirebilir

    Öte yandan söz konusu akıllı telefona dair teknik detaylar da konuşulmaya devam ediliyor. Tayvan merkezli şirketin HTC 10 modelinde ‘dünya standartlarında’ bir kamerayla geleceği, özellikle son derece yetenekli bir ön kamera sunulacağı belirtiliyor. Bununla birlikte Super LCD 5 ekran ve 3000 mAh pil kapasitesine de sahip olacağı son dönemde çeşitli mecralarda yer bulan detaylar arasında.

    HTC 10’ın 5.1 inç ekran, Qualcomm Snapdragon 820 yonga seti, 4 GB RAM, 32 GB dahili depolama kapasitesi, artırılabilir hafıza, USB Type-C bağlantı noktası özelliklerine sahip olması bekleniyor. Cihazın resmi duyurusunun önümüzdeki nisan ayında gerçekleşeceği belirtiliyor.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz.

    Twitter 10. doğumgününü kutluyor

    wersm-twitter-birthday-cake-657x360

    Dünyanın en önemli sosyal medya platformlarından biri ve şüphesiz bugüne kadar milyonlarca kişinin hayatına etki etti. Bu ağın adı Twitter ve yeni bir eşiği, 10. doğumgününü kutluyor.

    Twitter’ın kurucularından ve bugünkü CEO’su Jack Dorsey’in bir kağıda çizdiği eskizle başlayan heyecan; 2006’da gerçeğe dönüştü. Jack Dorsey’in 21 Mart’ta attığı ilk Tweet de aslında yepyeni bir dünyanın kapıları aralandı. Twitter’ı mesajlaşmak, fikirlerini aktarmak, resimler paylaşmak için kullananların sayısı her geçen gün arttı.

    Önce yüzler sonra binler bugünse milyonlarca kişi için Twitter artık hayatın en vazgeçilmez öğeleri arasında. Sabah uyanınca haberleri okumak, merak ettiğimiz kişilerin neler yaptıklarını öğrenmek için Twitter’a başvuruyoruz. Kültür-sanat, eğlence, spor, haber, hava durumu dahil istediğimiz tüm bilgilere Twitter üzerinden ulaşıyoruz. Hatta birçok kurum resmi açıklamalarını yapmak için sadece Twitter’ı kullanarak ne denli saygın bir platform olduğunu bir kez daha vurguluyor.

    Sadece dünyada değil Türkiye’de de en önemli platformlardan biri olan Twitter, üyelerinin bu denli ilgisine ve verdiği değere bir karşılık olarak da 10 yıldır en yeni gelişmelerle platformu güncelliyor. Birçok teknolojik yeniliğe imza atan Twitter’ın son 10 yılına ilişkin bazı detayları haberin devamında görebilirsiniz. Nice 10 yıllara Twitter!

    Ekran Resmi 2016-03-21 13.39.15

    Ekran Resmi 2016-03-21 13.39.25

    Ekran Resmi 2016-03-21 13.39.41

    Uçmaya hazır olun, 1 Nisan’da 4,5G geliyor!..

     

    iStock_000035164002_Medium

    İletişim dünyasındaki teknolojik evrimler “generation” (nesil, kuşak) kavramlarıyla tanımlanıyor. Yani 2009’dan itibaren kullanmaya başladığımız ve cebimizdeki akıllı telefonlarla mobil genişbandın nimetlerinden yararlandığımız 3G ile gündemde yer eden bu “G” harfinin anlamı aslında çok büyük. Ülkemiz iletişim dünyasındaki bu gelişmeleri bazılarında göre “geç kaldığından” bazılarına göre ise özellikle “ihtiyatlı” davrandığından bir takım ülkelere oranla biraz geriden takip ediyor. Her ne kadar geriden denilse de yatırım maliyetleri ve kalite açısından bu gecikmenin yararlarını da görüyor elbette.

    Nitekim, 4G konusunda da aynı durum söz konusu oldu… Aslında teknolojiler kendi içlerinde de farklı kodlar taşıyorlar. GPRS, EDGE, HSPA gibi… Her ne kadar 3G de denilse, kullandığımız sürümler bir anlamda 3,5 hatta 3,75G’ye bile tekabül edebiliyor. Bir biçimde 4G teknolojisinde de buna benzer bir durum yaşandı. Aslında bu teknolojinin genel kodu LTE… Ancak Türkiye’de “LTE Advanced” sürümü devreye girecek… Ve eminim, kısa zaman içinde 4G de kendi içinde evrilecek… Her ne kadar teknolojinin 4,5G olarak tanım bulması ben de dahil birçok kişiyi rahatsız etmiş olsa da, aslında çok da yersiz bir tanım değil…

    İşin ilginç yanı, bu yıl Barcelona’da düzenlenen Mobile World Congress’de (MWC) önemli bir yer kaplayan Huawei’nin 4,5G terimini kullanıyor olmasıydı. Bizden çok daha önce 4G teknolojisini kullanmaya başlayan ülkelerin operatörlerine sundukları yeni teknolojinin adı her ne kadar “LTE Advanced Pro” olsa da, Huawei de bu evrilmeyi tanımlamak adına 4,5G ifadesini kullanmayı tercih etmişti… Ve bize söylenene göre 4G hizmeti vermekte olan 60 civarında operatör bu yeni teknolojiyi kullanmak üzere altyapılarında değişiklik yapıyorlardı.

    1 Nisan 2016, Türkiye’de 4,5G hizmetinin başladığı gün olacak. Hani bir zamanlar sıkça kullandığımız, ancak şimdi operatörlerin sundukları paketlerde binlercesini bir arada verdiği “Short Message Service” yani SMS’i ilk kullanmaya başladığımız günlerde bağlantı hızımız yalnızca 8-13 kb/s idi… GPRS ile 60 kb/s’ye ulaştık. Hatırlayanlar bilir, o zamanlar cep telefonumuzu bilgisayarlara bağlayarak internete giriyorduk. WAP ve EDGE’den sonra 177,6 kb/s’i bulmuştuk. 3G’ye geçtiğimizde kb devri geride kalmıştı artık: 144 Mb/s… 4,5G ile ortalama 300 Mb/s ve üstü hızlara ulaşacağız.

    Peki bu hız artışı bize neler getirecek? Öncelikle ekonomik olarak önemli bir refah artışı getirecek. Çünkü yapılan araştırmalar şunu gösteriyor; genişbant erişimindeki yüzde 10’lk bir artış bir ülkenin Gayri Safi Milli Hasılası’nda yaklaşık, yüzde 1-1,5 gibi bir büyümeye neden oluyor. Erişim hızının yükselmesiyle internet ortamındaki kaynaklardan daha hızlı ve daha verimli olarak faydalanacağız. İndirme hızları dakikalardan saniyelere düşecek. Özellikle ülkemizde de başlayan “online streaming” (çevrimiçi akım) eğlence hizmetlerini almamız çok daha kolay olacak, 4K gibi yüksek çözünürlüklü filmler, takılma olmadan rahatça izlenebilecek.

    Akıllı cihazlar, özellikle “connected” (ağa bağlı) eşyalar yaygınlaşacak, “Internet of Things” (Nesnelerin İnterneti) teknolojisi sayesinde milyarlarca cihaz birbirine bağlanacak. Bu gelişmelerin getirdiği yenilikler hayatımızı kolaylaştıracak. Bu sayede evlerimiz, hatta otomobillerimiz daha da akıllanacak, güvenliğimiz artacak, yaşam kalitemiz yükselecek…

    TP-Link Archer C9 AC1900: Yeni nesil Internet keyfi

    TP-Link Archer C8 modelini Archer C9 ile yeniledi. 802.11ac standardına sahip olan bu yeni yönlendirici, özellikle yüksek veri aktarım hızı ile göz dolduruyor.

    TP-Link’in yeni ürünü olan Archer C9 AC1900, Archer C8’in bir üst sürümü olarak konumlandırılıyor. Archer D serisinin birçok özelliğini de üzerinde barındıran Archer C9, AC1900 isminden de anlaşılacağı üzere 802.11 ac standardını destekliyor. TP-Link’in bu modelinin benzer ürünlerle farkı ise hem 2.4 hem de 5 GHz frekans bandını desteklemesi ve bu sayede de teorik olarak 1900Mbit/saniyelik bir transfer oranına ulaşabilmesi. TP-Link Archer C9, elbette fiyat/performans oranı ile de büyük bir avantaj sağlıyor. Ama bundan da önemlisi ise sahip oduğu 3 MIMO anteni sayesinde ağ ortamında HD videoları ve online oyunları takılmadan istemcilere aktarabilmesi.

    tp1

    Başarılı ergonomi

    Archer C9, tasarım olarak Archer D9’a çok benziyor. Farkı ise sadece bir yönlendirici (Router) olarak görev yapması. Yani ADSL bağlantısına sahip olmaması. Bu ürünü ADSL modeme bağlayarak Internet trafiğinizi yönetiyorsunuz. Yinede şunu belirtmekte fayda var. Archer C9’u bir erişim noktası (Access Point) cihazı ile karıştırmamak lazım. Erişim noktaları çihazları kablolu bir bağlantıyı kablosuza çevirirler. Ağ ortamında akan paketlerle ilgilenmezler. Yönlendirici cihazlar buna ek olarak ağ trafiğini etkileyen paketleri kontrol edip yönlendirirler. Buna ek olarak da farklı ağ yapılarını tek bir ağa bağlarlar.

    tp2

    Archer C9, tasarımı ve ergonomisi ile başarılı bulduğumuz bir yönlendirici. Bu ürün gerek ofis ortamına gerekse de ev kullanımı için uygun olarak tasarlandı. Önünde bulunan led takımı kullanıcıya birçok bilgi verebiliyor. Üzerinde bulunan antenlerin rahatlıkla çıkarılabilmesi de iyi düşünülmüş bir özellik. İsteyen kullanıcılar bu özellik sayesinde daha güçlü antenler takabiliyorlar. Bununla birlikte malzeme kalitesi ve işçiliği hemen göze çarpıyor. Archer C9 oldukça sağlam bir ürün olduğu hemen belli oluyor.

    tp3

    Kolay kurulum

    Archer C9’a web arayüzünden ulaşılıyor. Buradaki kurulum oldukça basit. TP-Link, kullanıcılara basit ve gelişmiş bir arayüz sunuyor. Basit arayüz ile çihazı birkaç adımla kurmak mümkün. Gelişmiş arayüz ise, cihazı istediğiniz gibi ayarlamanızı mümkün kılıyor. IT yöneticilerine hitap eden bu arayüz ile en ince ayrıntılara girebiliyorsunuz. Üründe beğendiğimiz bir özellik misafir kullanıcı oturumunu açtırabilmesi. Buna ek olarak da SPI güvenlik duvarı ile de güvenliği elde bırakmaması da önemli bir avantaj. Gelişmiş VPN özelliklere de sahip olan Archer C9, özellikle şirketler için güvenli bağlantı çözümleri sunuyor. Bitmedi. TP-Link bu üründe ebeveynleri de düşündü. Ebeveyn kontrolü sayesinde çocuğunuzun Internet bağlantısını rahatlıkla kontrol etmeniz mümkün.

    Unutmadan söyleyelim. Her ne kadar IPv6 yaygın olmazsa da, Archer C9 bu standardı da ileriye dönük olarak destekliyor.

    tp4

    Performans

    Archer C9’un üzerinde üç adet anten yer alıyor. Bunun anlamı 5 GHz bandında teorik olarak 1300 MBit/sn (3 x 433 Mbit/sn ) veri transfer hızına ulaşması. Bu hıza ulaşabilmek için dizüstü sistemi veya PC sisteminizin WLAN yongası üç adet antene bağlı olması gerekiyor. Teoride bu değer anten başına 433 Mbit/sn, gerçekte ise %40’lık kayıp oluşuyor. Bu kayıp, başka WLAN cihazların yakında olması, aktarım hataları veya protokol değişikliğinden meydana gelebiliyor. Dolaysıyla yaptığımız testlerde yaklaşık 300 Mbit’sn’lik bir değere ulaşmamız gayet başarılı olduğunu söylemeliyiz.

    tp5

    Archer C9, uzak mesafelerde de iyi bir performans sergiliyor. Duvarlı bir ortamda veri transfer hızı 100 Mbit’e kadar düştü. Ama benzer ürünlerle kıyasladığımızda bu değerin de gayet başarılı olduğunu ve Internet kullanımı için fazlasıyla yeterli olduğunu söylemeliyiz.

    Uzun lafın kısası. Archer C9, gerek ergonomisi gerekse de fonksiyonelliği ve performansı ile beğenimizi kazandı. Kolay kurulum sunan bu ürün, ekstra özellikleri ile de her türlü ortamda rahatlıkla kullanılabiliyor.

    Teknolojinin geleceğinde grafenin yeri

    grafen21. yüzyılın mucizelerinden biri olarak kabul edilen grafen dünyanın en ince, en dayanıklı ve iletkenliği en yüksek malzemesi olarak biliniyor. İngilizce’de “Graphite” ve “ene” kelimelerinden türetilen “graphene” terimi türkçede grafen olarak karşılık bulmuş. Günlük hayatta kurşun kalemlerde, pillerde ve elektrik motoru fırçalarında bulunan grafen, 1940’lı yıllardan beri teorik olarak biliniyor. Bununla birlikte ilk üretiminin 2004 yılında Manchester Üniversitesinde Rus kökenli İngiliz vatandaşı Konstantin Novoselow ve Hollandalı Andre Geim tarafından gerçekleştirildiğini belirtelim. Her iki bilim adamının da 2010 yılında Nobel ödülünü kazanmasıyla birlikte grafen ticari bir malzeme halini aldı. Süper ince, süper güçlü ve süper esnek grafen elektriği bakırdan daha iyi iletebiliyor ve ısı iletkenliği bilinen herhangi bir malzemeden daha iyi.

    Çok hafif ve transparan bir madde olan grafen aynı zamanda esnek ve çelikten 200 kat daha güçlü. 1 milyon yaprak grafen 1 milimetre kalınlığa denk geliyor. Akıllı telefonların inceliklerinde milimetrik ölçümlerin yapıldığı günümüzde grafenin bu alanda oldukça etkileyici bir malzeme olacağını söyleyebiliriz. Grafenin en önemli özelliği ise batarya ömrüne sağlayacağı fayda. Grafen ile bataryaların elektrik kapasitesi 10 kat arttırılabiliyor. Bu da akıllı telefonların şarjlarının bir hafta gitmesi anlamına geliyor. Grafen data iletimi, çocukların ve hayvanların yerini belirleme gibi amaçlar için kullanılan radyo frekans (RFID) iletimini 50 kat arttırıyor. Manchester Üniversitesindeki bilim adamları tarafından geliştirilen grafen anten çok daha güçlü RFID iletimi sağlıyor.

    İnternet hızında devrim yaratacak
    Bununla birlikte grafen internet hızında da devrim yaratacak bir güce sahip. Araştırmacılara göre grafen internet veri iletimi hızını 100 kat arttırıyor. Elektronlar grafen üzerinde, slikon üzerinde olduğundan 250 kat hızlı ve neredeyse ışık hızına yakın bir hızda hareket edebiliyor. Ancak silikonun grafen ile değiştirilmesi için bilim adamlarının öncelikle bazı problemleri çözmeleri gerekiyor ki bu birkaç yıl alabilir. Şu anki teknoloji ile grafen transistörlerin kapatılması zor. Bu durum oldukça önemli çünkü elektronik cihazları kapatma ihtiyacımız bulunuyor. Bu durum bandgap problemi olarak biliniyor.

    Henüz ticarileşememesinin nedenleri
    Peki teknoloji dünyası açısından bu kadar kıymetli bir malzeme olan grafen henüz neden ticari olarak kullanılmaya başlanmadı? Bunun nedeni grafen kullanımına uygun bir teknolojinin henüz geliştirilmemiş olması. Teknoloji geliştikçe grafen içeren ürünlerin kullanımının da artacağına inanılıyor. Şu anda grafen üzerine çalışan Nokia, Alcatel Lucent, Philips, Ericsson, Basf gibi 150’nin üzerinde şirket mevcut.

    Grafen üretimi ile ilgili problemler de mevcut. Grafen üretim sürecinde yıpranıyor ve bu kırılganlığa yol açıyor. Öte yandan NASA’nın Spitzer Uzay Teleskopu, 2011 yılında, uzayda yassı karbon parçacıklarına yani grafene rastladı. Laboratuvar ortamında yapay olarak üretilen grafene uzay boşluğunda rastlanılması, oldukça karmaşık bir yapıya sahip olan bu karbon molekülünün, uzayda kendiliğinden oluşabileceğini gösterdi. Grafen sağlık için de tehlikeli olabilecek bir madde. Çok küçük olan bu maddeler hücrelere zarar vererek akciğer ve cilt kanserine yol açabilecek nitelikte.

    Grafen üretiminde Çin başı çekiyor
    Grafen üretimi çok kolay olmadığı gibi çok kolay bulunan bir malzeme de değil. Güney Kore, Hindistan, Meksika, Ukrayna, Kuzey Kore, Brezilya, Türkiye ve Çek Cumhuriyeti üretici ülkelerden ancak üretimde çoğunluk Çin’de. Son yıllarda fiyat artışları ile dikkat çeken grafendeki bu durum talep artışına bağlanıyor. Karbonun en stabil hali olan grafen golf sahası, tenis raketi, elektik malzemeleri ve devre üretiminde kullanılıyor. Grafen konusunda güncel gelişmelerden bir diğeri ise 2015 yılın sonunda MassachusettsInstitute of Technology (MIT) araştırmacılarının grafenden geliştirdiği mikroskobik sensörler. Bu sensörler sayesinde akıllı telefonların kameralarına gece görüş özelliği eklenebileceği konuşuluyor.Bunun nedeni ise grafenin, kızılötesi algılama yetenekleri en iyi olan maddelerden bir tanesi olması.

    Üretim konusundaki handikapların aşılması halinde ise grafen, teknolojinin farklı alanlarında sıklıkla kullanılmaya başlanacak. Grafenin plastik üzerine kaplanabilmesi sayesinde birçok elektronik cihaz çok daha hafif olarak üretilebilecek. Elektrikli araç teknolojilerinden uçak ve otomobil sanayisine kadar her alanda grafeni göreceğiz.

    Görsel kaynak: nbcnews

    Media Markt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım: “Perakende sektörü değişiyor”

    1443424092_Media_Markt_CEO_Yenal_G__ky__ld__r__m

    Media Markt Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, Yıldız Teknik Üniversitesi tarafından düzenlenen 18. Kalite Günleri’ne katıldı. Gökyıldırım, etkinlikte yaptığı konuşmasında, dijitalleşen yeni dünyada değişen tüketici beklentilerine ve yeni perakende yaklaşımına yönelik açıklamalarda bulundu.

    Media Markt Türkiye’nin İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, 16-18 Mart tarihleri arasında 18’inci kez düzenlenen Kalite Günleri’ne katıldı. Üniversite öğrencileri, öğretim görevlileri ve çeşitli sektörlerin önde gelen CEO’larını ağırlayan etkinlik, bu yıl “Dijital Çağ” başlığıyla ele alındı. Etkinliğin açılış oturumunda sahne alan Gökyıldırım, değişen tüketici kavramıyla birlikte değişen perakende yaklaşımı hakkında katılımcılarla bilgi ve deneyimlerini paylaştı.

    “ Tüketicilerin %56’sı çok kanallı alışveriş yapmayı tercih ediyor”

    Türkiye’de 46,7 milyon internet kullanıcısı bulunduğunu, bu rakamın 37,5 milyonunu ise mobil internet kullanıcılarının oluşturduğunu ifade eden Yenal Gökyıldırım:” Tüketiciler artık her an her yerde bilgiye ulaşmak istiyorlar. Türkiye’de 42 milyon aktif sosyal medya hesabı var. Teknolojideki bu hızlı değişim hem tüketici davranışlarını hem de perakende sektöründeki dinamikleri çok yakından etkiliyor” dedi.

    Gökyıldırım, her 3 tüketiciden birinin mağaza içindeyken cep telefonuyla fiyat kıyasladığını, tüketicilerin yüzde 56’sının da artık çok kanallı alışveriş yapmayı tercih ettiğini söyledi. Online dünyanın hızlı yükselişine karşın mağazaların da önemini koruduğunun altını çizen Yenal Gökyıldırım, buna örnek olarak sadece online alanda hizmet veren global oyuncuların açtığı fiziksel mağazaları gösterdi.

    Media+Markt+LogoEtkinlikte Media Markt’ın dijitalleşen dünyada yaptığı çalışmalar hakkında da bilgi veren Yenal Gökyıldırım: “Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakende zinciri Media Markt olarak, Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakende zinciri olma yolunda ilerliyoruz. Günümüz dünyasının en önemli kavramlarından olan dijitalleşme öncelikli yatırım alanlarımız arasında yer alıyor. Mağazalarımızda elektronik etiket uygulamasını başlattık. Online kiosklar, elektronik etiketler ve yenilenen mobil uygulamalarımız, mağazalarımızda hayata geçireceğimiz dijital dönüşümün bir parçası olacak. Bunun yanı sıra çok kanallı yapımızı da güçlendiriyoruz.

    Huawei’nin yeni marka yüzü Lionel Messi

    1458297755_huawei_01

    Dünyanın en iyi futbolcularından biri olarak gösterilen Lionel Messi, Huawei’nin yeni nesil akıllı telefonlarının iletişiminde, şirketin marka yüzü oluyor. Dünyanın en iyi futbolcuları arasında gösterilen Messi’nin mükemmeliyetçi oyun ve tutkulu mücadele anlayışı ile Huawei’nin iletişim anlayışı, bu işbirliği özelinde bir araya geliyor…

    Bilgi ve iletişim teknolojisi şirketi Huawei, Arjantinli futbolcu Lionel Messi’nin şirketin global marka yüzü olduğunu açıklarken söz konusu işbirliğinin, Huawei’nin marka değerine ve kitle iletişimi deneyimine de yeni bir boyut kazandıracağı ifade ediliyor.

    Huawei Terminal İş Birimi Başkanı Kevin Ho, yaptığı açıklamada şunları söylüyor; “Lionel Messi ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği, Huawei markasının kitlelerle iletişimine yeni bir soluk ve canlılık getirirken, özellikle marka bilinirliğine ve sadakatine, önemli oranda katkı sağlayacak.”

    1458297757_huawei_02

    Messi, marka değeri en yüksek aktif futbolcuların başında geliyor. 

    Messi: “Hayallarinize ulaşmak için mücadele etmelisiniz…” 

    Lionel Messi ise şu ifadeleri kullandı; “Hayallerinize ulaşmak için mücadele etmelisiniz. Büyük hayaller fedakârlık gerektirir. En üst noktaya ulaştığınıza inandığınız anda dahi, diğer hedeflere odaklanarak, en iyi şekilde çalışmaya devam etmelisiniz.”

    Huawei, spora ve futbola önem veren teknoloji şirketleri arasında. Son yıllarda, tüm dünyanın ilgiyle takip ettiği; América, Santa Fe, Sporting Cristal, Arsenal, Atlético de Madrid ve AC Milan gibi birçok kulüple birlikte, marka ile aynı değerleri taşıdığına inanılan; Robert Lewandowski, Alexis Sánchez ve son olarak da Lionel Messi ile bu kapsamda işbirlikleri gerçekleştirildi.

    “Tüketici Memnuniyeti” ödülü Vestel’in

    1458289617_d__l

    T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 19.’su düzenlenen Tüketici Ödülleri’nde tüketici memnuniyetini ilke edinen firmalar, tüketicileri koruyan kuruluşlar ve bilimsel çalışmalar ödüllendirildi. Türk teknoloji şirketi Vestel, “Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü”nü kazandı.

    Tüketici memnuniyetini firma politikası olarak benimsemek ve buna uygun faaliyetlerde bulunmak, tüketicisine mevzuatla tanınan haklardan daha ileri haklar tanımak, tüketicilere yönelik telefon ve elektronik ortamda hizmet veren çağrı merkezini büyük bir başarıyla yürütmek, tüketici danışma hattı ile tüketicileri ve kendi çalışanlarını bilgilendirici çalışmalar yürütmek Vestel’e bu büyük ödülü getirdi.
    vestelTürkiye’nin teknoloji devi Vestel, 19.’sunu düzenlediği Ödülle ilgili konuşan Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, “Vestel, sadece teknoloji üreten bir firma değil. Kusursuz Vestel deneyimi için tüketici memnuniyetini en önemli ilkelerimizden biri. Son yıllarda üst üste gelen ödüller doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” diye konuştu.

    Vestel’in son 3 yıldır müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalara özellikle odaklandığını belirten Turan Erdoğan, çağrı merkezini Vestel bünyesine alıp müşteri hizmetlerini ayrı bir genel müdürlük olarak yapılandırdıklarını, memnuniyet oranlarını sürekli analiz edip ihtiyaçlara göre Vestel müşterilerine farklı ve özel bir deneyim yaşattıklarını sözlerine ekledi.

    Media Markt’ta satışa sunulan her bütçeye uygun tüketici elektroniği ürünlerine yakından bakmak için buraya tıklayınız.