Yakında tanıtılması beklenen Android işletim sistemine sahip akıllı telefon modeli Huawei Enjoy 8’e ilişkin bazı detaylar kamuoyuna yansıdı. İşte o iddialı özellikler…
Huawei’nin sonraki akıllı telefon modellerinden biri olması beklenen Enjoy 8’e dair bazı teknik detaylar ve tasarım özellikleri, resmi sertifikasyon kayıtlarının basına sızmasıyla ortaya çıktı.
İlk kez 2016 yılı sonunda Huawei Enjoy 6 adıyla gelen seri, daha sonra 2017’de Enjoy 7’yle devam etmişti. Sıradaki model ise Huawei Enjoy 8…
Sertifikasyon kayıtlarında açıklık kazanan Enjoy 8’in LDN-TL10 ve LDN-AL20 model isimleriyle listendiği görülüyor. Alt-orta segmentte yer alacak modelin biri daha düşük saat hızı, RAM ve hafıza kapasitesi sunan iki ayrı varyasyon halinde sunulacağı anlaşılıyor.
Bununla birlikte Huawei Enjoy 8, 1440 x 720 piksel çözünürlük değerine sahip 5.99 inç ekran, 1.4 GHz işlemci, 3 GB/4 GB RAM, 32 ve 64 GB depolama alanı özellikleri öne çıkacak.
Çift arka kamerayla geliyor
2900 mAh pil kapasitesiyle gelecek cihazın segmenti açısından dikkat çeken bir ekstra olarak arka kısmında 20 + 13 MP’lik çift kamera bulunacak. Önde ise yine 8 MP’lik iddialı bir diğer kamera.
Parlak metal gövdesi, 155 gram ağırlık, 158.3 x 76.7 x 7.8mm ölçüler ve dört renk seçeneği ise diğer detaylar… Renkler şöyle; şampanya altını, roze altın, siyah ve mavi.
Cihazın tanıtım tarihi henüz netlik kazanmasa da, uzun bir bekleyişin söz konusu olmadığı tahmin ediliyor. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…
Energizer, 16.000 mAh pil kapasitesiyle uzun süre boyunca mobil kalınmasını sağlayacak, oldukça iddialı bir Android telefon duyurusu gerçekleştirmeye hazırlanıyor. İşte detaylar…
Daha çok pilleriyle tanınan Energizer, sansasyonel bir duyuruya imza attı. Teknoloji şirketi, önümüzdeki günlerde düzenlenecek teknoloji fuarı MWC 2018 kapsamında 16.000 mAh pil kapasitesine sahip bir akıllı telefon tanıtacağını açıkladı. Bol sıfırlı bu pil kapasitesi, günümüz mobil cihazlarındakinin neredeyse dört katı…
Günümüz akıllı telefonlarına fark atıyor
Energizer Power Max P16K Pro adıyla gelecek olan Android işletim sistemli ve ‘dev’ bir pile sahip cihaz, MWC 2018’in merakla beklenen yeni teknolojileri arasında yer almaya aday. Hatta bu cihaz, pil büyüklüğü alandaki rekabetin tamamen sona ermesine neden bile olabilir. Peki Energizer bu yüksek profilli şarj dayanıklılığı sunacağı net bir şekilde anlaşılan modelinde başka neler vaat ediyor?
5.99 inç ekranlı bir model söz konusu olacak, ekran çözünürlüğünün 2160 x 1080 piksel olacağı belirtildi. Donanım tarafında öne çıkacak özellikler ise MediaTek Helio P25, 6 GB RAM, 128 GB depolama alanı, 13 + 5 MP arka, 8 MP ön kamera şeklinde. Ayrıca Energizer, ‘ultra ince tasarım’ iddiasını da paylaştı.
Henüz tasarıma dair detayları, yani tam olarak nasıl göründüğü bilinmeyen akıllı telefon modelinin 25 Şubat Pazar günü resmi olarak tanıtılacağı kaydedildi.
Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…
Sosyal medya şirketi Facebook, reklam yayını odaklı özelliklerinde bir dizi yeniliği kullanıma sunuyor. İşte detaylar…
Facebook, işletmelerden aldığı geribildirimler doğrultusunda ölçümlemelerin nasıl yapıldığının daha net bir şekilde anlaşılması için yeni etiketler oluşturduğunu açıkladı. Ayrıca geribildirimler doğrultusunda bazı ölçümlemeleri kullanımdan kaldıracak olan Facebook, aynı zamanda bu konuda Önemli Olanı Ölçümleyin (Measure What Matters) isimli bir eğitim programı başlatacağını da duyurdu.
Facebook, Reklam Yöneticisi’ndeki bazı ölçümlemeleri tahmini ya da gelişmekte olarak etiketleyecek. Facebook, Instagram ve Hedef Kitle Ağı reklamları için görüntülenebilecek olan bu etiketler sayesinde reklam verenler hangi ölçümleme metotlarının ne zaman kullanıldığını görebilecek.
– Tahmini etiketi, örneklendirme ya da modelleme üzerinden yapılan, daha fazla veri toplandıkça ölçüm metodlarının güncellendiği ölçümlemelerde kullanılacak.
– Gelişmekte etiketi ise yeni veya test aşamasında olan, ürünler geliştikçe veya işletmelerden daha çok geribildirim alındıkça değişebilecek ve geliştirilecek ölçümlemelerde kullanılacak.
Bunlara ek olarak, reklam performansını artırmak doğrultusunda pazarlamacıların nadiren kullanıldığını ve zamanı geçmiş olduğunu belirttiği 20 reklam ölçümlemesi de kullanımdan kaldırılacak.
Yenilikler devam edecek…
Facebook, Mart ayında ise Önemli Olanı Ölçümleyin (Measure What Matters) isimli ölçümleme eğitim programını kullanıma sunacak. Biri marka hedeflerine odaklanan, diğeri ise doğrudan tepki hedefleyen reklamverenlere yönelik olmak üzere iki kulvarda eğitim sunacak olan program yaratıcı planlama, reklam yayınlama, çapraz cihaz ölçümü ve video ölçümü alanlarındaki araştırma ve analizlerden yararlanacak.
Yeni Yapay Zeka paketi, günümüzün kullanıcı alışkanlıkları ve ihtiyaçlarıyla paralel bir şekilde çalışıyor.
LG, kendi akıllı telefon ailesinde yer vermeye hazırlandığı ilk yapay zeka teknoloji pakedini İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenecek olan Mobile World Congress 2018’de tanıtacak.
Yeni teknoloji ilk olarak 2018 model LG V30+ ve günümüze kadar gelen gelişmiş amiral gemisi modellerde kendisine yer bulacak.
LG’nin yapay zekanın akıllı telefonlara nasıl entegre edilebileceği konusundaki araştırmaları, CES 2018’de duyurulan yapay zeka platformu ThinQ’den çok daha öncesine dayanıyor. Araştırma ilk etapta, kamera ve ses tanıma özelliklerine odaklanan yapay zeka çözümüyle benzersiz ve daha sezgisel bir kullanıcı deneyimi sunmayı amaçladı. Araştırmanın sonunda ise ortaya, günümüzün kullanıcı ihtiyaçları ve kullanım alışkanlıklarıyla uyumlu bir şekilde çalışabilen yapay zeka teknoloji paketi çıktı.
Vision AI: Yeni nesil görsel tanıma
Vision AI; çift lens, geniş açılı düşük distorsiyon objektifleri ve all-glass Crystal Clear Lens’in yer aldığı etkileyici özellikleri sayesinde LG V30+’ın kamerasını daha akıllı ve kullanışlı hale getiriyor.
Voice AI: LG’nin özel ses komutları
Google Assistant’ın yanı sıra 32 adet (2017 yılında 17 adet) LG’ye özel “Voice AI” ses komutu, Voice AI menü seçeneklerinde arama yapma ihtiyacını ortadan kaldırıp, belirli işlevlerin doğrudan seçilmesini sağlıyor.
Microsoft’un merakla beklenen ve ilk detayları geçtiğimiz eylül ayında duyurulan Office 2019 yazılımına dair çok sayıda yeni bilgi kamuoyuyla paylaşıldı.
2018’in ikinci çeyreğinde önizleme sürümü ve bu yılın ikinci yarısında da final versiyonu sunulacak olan Office 2019’la ilgili öne çıkan bilgiler şöyle;
Microsoft Office 2019 yazılımı, sadece Windows 10 üzerinde çalışabilecek, yani Windows 7 ve Windows 8.1 kullanıcıları, yeni Office 2019’u deneyimlemek için işletim sistemi güncellemesi yapmak durumunda kalacak. Microsoft, yeni yazılımının performansını en verimli şekilde sunmanın yanı sıra Windows 10 kullanıcı sayısını artırmak için yeni bir stratejiyi daha hayata geçirmeye hazırlanıyor özetle.
Uygulamalar; Windows 10 Yarı Yıllık Kanal, Windows 10 Enterprise LTSC 2018 ve Windows Server’ın sonraki LTSC sürümünde desteklenecek.
Word, Excel, PowerPoint, Outlook ve Skype (Kurumsal) olmak üzere istemci uygulamaları, Tıkla-Çalıştır teknolojisiyle çalışacak. Dolayısıyla tek bir kurulum paketi olmayacak. Kullanıcılar için bunun cihazlar açısından veri ve en gelen haliyle zaman ekonomisini beraberinde getirecek bir özellik olduğunu belirtmek mümkün. Detay bilgi ise OneNote, Access ve Publisher’ın artık olmaması.
Bir diğer radikal Microsoft adımı olarak Office 2019 desteği, önceki sürümlerde olduğu gibi 10 yıl sürmeyecek, 5 yıl ve ardından uzatılmış destek sunulacak.
Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalınız…
Özel günlerde de tüketicilerin buluşma noktası olan MediaMarkt, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde yaptığı satışlara ilişkin verileri açıkladı. En fazla satan ürün cep telefonu olurken, en fazla satış İstanbul’da yapıldı
Avrupa’nın en hızlı büyüyen elektronik perakende markası MediaMarkt, 14 Şubat Sevgililer Günü’nde tüketicilerin tercihlerini ortaya koyan verileri paylaştı. Bu özel günde en fazla satılan ürün cep telefonu olurken, bu ürün grubunu kişisel bakım ürünleri ve küçük ev aletleri izledi. Dördüncü ve beşinci sırada ise sırasıyla mutfak eşyaları ve akıllı telefon şarj üniteleri yer aldı.
En fazla satış İstanbul, Ankara ve İzmir’de yapılırken, bu illeri Adana ve Mersin izledi. Erkeklerin kadınlara göre daha fazla alışveriş yaptığı bu özel günde MediaMarkt, tüm yaş grubunda tüketicilerin buluşma noktası oldu.
İki senedir üst üste Avrupa’nın En Hızlı Büyüyen Elektronik Perakendecisi olarak mağazalarda yılda 50 milyon, internet sitesinde 80 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan MediaMarkt, en yeni teknolojileri rakipsiz fiyatlarla tüketicilerle buluşturmaya devam edecek.
Samsung Galaxy Tab S4 ekranı yeni bir tasarım anlayışıyla gelebilir. İşte detaylar…
Kısa süre içerisinde başlayacak olan Mobile World Congress 2018, teknoloji dünyasının özellikle mobil segmenti açısından büyük önem taşıyor. Heyecanla beklenen dev etkinlik, İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenirlen önde gelen tüketici elektroniği üreticilerinin lanse edilecek modelleri için de geri sayım sürüyor. Samsung adına İspanya’da tanıtılması beklenen teknoloji cihazlarından biri de Android işletim sistemine sahip tablet bilgisayar Galaxy Tab S4. Geçtiğimiz dönemde SM-T835 model numarasna sahip olacağı ortaya çıkan tabletin, bazı özellikleri de tanıtımından önce açıklık kazanmıştı. Şimdi de bu cihazın ekran formuna işaret eden yeni bilgiler söz konusu…
Benchmark testlerinde görülen bilgiye göre SM-T835 model numaralı Samsung Galaxy Tab S4’ün sahip olacağı ekran 16:10 formatına olacak. Önceki nesil modelde 16:12 olan (4:3) ekran en/boy oranının önemli seviyede değişebileceği görülüyor.
10.5 inç ekranla gelecek
Öte yandan tabletin 10.5 inçlik ekranının çözünürlük değerinin 2500 x 1600 olacağı, Qualcomm Snapdragon 835 işlemcisi, 4 GB RAM ve 64 GB dahili depolama alanıyla geleceği iddia ediliyor. 12 MP arka / 8 MP ön kamera ve yazılım tarafında da Android 8.0 Oreo, diğer öne çıkacak özellikler olabilir.
Samsung Galaxy Tab S4 nihai detayları için İspanya’daki dev etkinlik heyecanla bekleniyor. Bu arada Samsung Galaxy S9‘un da yine burada duyurulacağını hatırlatalım.
Microsoft Teknoloji Zirvesi yeni teknolojileri takip edip, geleceğin trendlerini yakalamak isteyen kurumları bir araya getirdi.
21 Şubat Çarşamba günü İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Microsoft Türkiye, yüzlerce işletmeyi 21 Şubat’ta İstanbul’da düzenlenen Microsoft Teknoloji Zirvesi’nde bir araya getirdi. Yapay Zeka, Blockchain, Sanal Gerçeklik ve Siber Güvenlik gibi yenilikçi teknolojilerin konuşulduğu zirve, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu’nun ev sahipliğinde gerçekleştirilirken, Microsoft Yapay Zeka Araştırma Birimi Kıdemli Araştırmacısı Ece Kamar da etkinliğe konuşmacı olarak katıldı.
Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, “…2 yıl önce kurulmuş bir şirket 1 milyar dolarlık bir değere ulaşabiliyor. Bunun arkasındaki güç ise teknoloji. Teknoloji artık daha yaygın, daha erişilebilir ve daha ucuz. Yeni fikirler bu sayede daha hızlı hayata geçiyor, milyonlara ulaşıyor ve büyüyor. Global CEO’muz Satya Nadella’nın da dediği gibi misyonumuz dünyada her bireyin ve kurumun daha fazlasını başarabilmeleri için onlara güç katmak. Bunu yapabilmek için de teknolojinin gideceği yönü ve trendleri doğru öngörebilmeliyiz. Biz gelecekte teknolojinin akıllı bulut ve akıllı erişim noktaları çerçevesinde şekilleneceğini düşünüyoruz.”
3000’i aşkın ziyaretçinin ağırlandığı etkinlikte dünyadan ve Türkiye’den müşteri başarı hikayeleri, sürpriz misafir konuşmacılar, Microsoft ve iş ortakları sunumları ve uçtan uca bulut tabanlı akıllı iş çözümleri katılımcılarla buluştu. Zirvede ayrıca, CEO’ların Ajandası: Dijital Dönüşüm panelinde Boyner Grup CEO’su Cem Boyner, Denizbank Finansal Hizmetler CEO’su Hakan Ateş ve Pegasus Havayolları Genel Müdürü Mehmet Nane’nin konuşmaları ilgiyle dinlendi.
Tasarım anlamında yenilik arayan ve yeni açılımlar bulmakta sıkıntı çeken firmaların imdadına yetişen modüler yapı ilerlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda bu alanda en büyük değişimi telefonlarda görmüştük. Google, LG ve Lenovo Motorola’dan bu tarz ürünlere rastlamıştık. LG’nin G5’te kullandığı modüler yapıdan hemen vazgeçmesi ve Google’ın Project Ara’yı başlamadan rafa kaldırması bu konuda sıkıntılar yaşandığının göstergesi. Hatta bu konu ile ilgili daha detaylı bir yazımıza şu adresten ulaşabilirsiniz. Şimdi ise bir başka teknoloji devi Samsung, beklenmedik bir hamle ile modüler yapıda televizyon geliştirdiğini açıkladı.
Modüler yapı ve MikroLED Samsung’un The Wall televizyonu ile bir araya geliyor
Modüler Yapı Nedir?
Aslında ilk olarak modüler yapıya aşina olmayanlar için basit bir tanımlama yapalım. Herhangi bir ürüne çeşitli aksesuarlar takıp çıkararak farklı işlevler kazandırmaya modüler yapı diyebiliriz. Bir başka benzetmeyle Lego gibi parçaları istediğimiz biçimde, ihtiyaçlarımız doğrultusunda birleştirebiliyoruz. Örneğin telefonlar bu sayede Hi-Fi özellikli ses sistemine ya da projektör cihazına dönüşebiliyor. Peki, televizyonlar modüler yapı ile neye dönüşecek? Samsung’un cevabı çok net. Satın aldığımız bir televizyona yeni panel takarak daha büyük ekrana sahip olabileceğiz.
The Wall ismindeki bu televizyon henüz konsept aşamasında olsa da geçtiğimiz günlerde tanıtıldı. 146 inç gibi devasa bir boyutta olan ürünün kaç panel kullanılarak gösterildiği açıklanmış değil. İzleyicilerin yorumlarına bakılırsa yan yana takılan panellerin çerçeveleri, görüntü oynatıldığı zaman fark edilmiyor. Ancak ekran kapalıyken dikkatle bakıldığında ince bir çizgi göze çarpıyor. Tabii telefonların artık çerçevesiz denilebilecek bir noktaya geldiği düşünülürse televizyonların da bu yoldan ilerlemesi son derece normal. Samsung’un bu kadar ince çerçevelerle geliştirdiği panelleri birleştirmesinin amacı müşterinin değişen ihtiyaç senaryolarını karşılamak. Örneğin yeni bir salonda daha geniş bir alana geçen bir kullanıcı televizyonunu yenilemek yerine yeni paneller satın alarak daha geniş ekrana sahip olabilecek. Bu fikir kulağa cazip gelse de işin maliyet kısmına dair bir açıklama yok. Modüler yapıların en büyük sorunu parçaların az üretilmesi nedeniyle yüksek fiyatta olması. Bu da işin astarını yüzünden pahalı hale getirebilir.
MikroLED Teknolojisi
The Wall’un panelleri arasındaki bu sihirli geçişin ardında MikroLED teknolojisi yatıyor. LED’lerin çok daha küçük boyutlarda üretilmesinden oluşan mikroLED’in, canlılık, renklerin doğruluğu ve siyah değerleri bakımından OLED’e rakip olması ve hatta onu geçmesi hedefleniyor. The Wall’un 4K ile sınırlı olması ve olası yüksek fiyatı, 2018’de boy gösterecek 8K televizyonların biraz gölgesinde kalmasına neden olabilir. Bir de The Wall (Duvar) ismi kişisel görüşüme göre sınır, kanun, yıkım gibi olumsuz ve hafif politik çağrışımlar içeriyor. Pink Floyd dinleyerek büyümüş birine ya da Trump yönetimindeki Amerika’da bu The Wall isimli ürünü bir Meksikalı birine
satmak bir hayli ikna çabası gerekebilir.
LG’nin katlanabilir ekranı yaygın kullanıma ulaşabilir mi
Katlanabilir Telefon ve Televizyon
Samsung’un modüler yapıdaki ilk hamlesi televizyonlar olsa da bununla sınırlı kalacak gibi durmuyor. iPhone X’in ardından bu sene içerisinde Samsung’un Galaxy X isimli bir model hazırlığında olduğu iddiaları mevcut. Söylentiler doğru ise Samsung bu yıl katlanabilir telefonu piyasaya çıkaracak. Galaxy X isimli katlanabilir bir telefon modüler yapıyı bir adım ileri taşıyacak potansiyele sahip. Özellikle ürünün katlanır haliyle yeni işlevler kazanması modüler yapı ve tasarım anlayışını kökten değiştirebilir.
Son ürünümüz de LG’nin katlanabilir olarak tasarladığı 18 inçlik OLED ekranı. Birkaç sene önce katlanabilir ekran patenti ile gündeme gelen LG, nihayet hedefi büyütüp duvara poster ya da stor perde gibi asılan / takılan bir ürün geliştirdi. Boyutların küçük olması sizi aldatmasın çünkü LG, bu ürünle mobil pazarı hedefliyor. Her yere taşınabilen ve gerektiğinde rulo gibi katlanıp açılabilen 18 inçlik bir ekranın günlük kullanım alışkanlıklarını ne derece değiştireceğini göreceğiz. Ürünün piyasada yer bulması durumunda elbette daha büyük boyları çıkacaktır. Siz de yeni modelleri beklerken son çıkan ürünleri takip etmek için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.
Yeni mobil uygulama Google Reply hakkındaki detaylar netlik kazandı.
Google’ın mesajlaşma uygulaması Allo, Türkiye’de WhatsApp ve Messenger gibi anlık mesajlaşmanın yıldızları arasında yer bulmasa da adından yavaş yavaş söz ettiriyor. Teknoloji şirketinin Google Allo dışında bu yöndeki adımları da devam ediyor. İşte bu adımlardan Google Reply hakkındaki detaylar açıklık kazandı.
Google Reply, adından da anlaşılacağı üzere bir yanıtlama uygulaması. APK olarak indirilebilen uygulamanın kısa süre içerisinde Android uygulama mağazası Google Play Store’daki yerini alacağını belirtelim. Öne çıkan detay ise sadece Google Allo değil, WhatsApp, Skype, Twitter, Slack Messenger, Google Inbox, WeChat gibi anlık mesajlaşma seçenekleriyle entegre olabilmesi. Bu uygulamalarla birlikte çalışabilen Google Reply’nin fonksiyonu ise gelen mesajlara ‘kişiselleştirilmiş’ ve yapay zeka destekli yanıtlar sunabilmeyi mümkün kılması.
Örneğin konum servisleriyle nerede olunduğunu tespit edebilen uygulama, İstanbul’da mısın diye bir soruya karşılık, ‘Evet, oradayım’ gibi hızlı yanıtlar sunuyor. Örneğin ‘ne zaman eve varırsın’ gibi bir soru karşısında, otomatik olarak varış süresinin hesaplanmasıyla birlikte, ’20 dakikada oradayım’ gibi yanıtlar tavsiye ediliyor. Bu tavsiye yanıtların kullanımıyla iletişim daha hızlı bir hal alabiliyor.
Öte yandan çalışabilmesi için bildirimlerin görüntülenebilme, konum servisine erişim yetkisi gibi ayarların yapılması gerekiyor.