Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 266

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz akımlar netleşti. Bu makalemde yaşayacağımız değişime ışık tutuyorum. 2023 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri de belli olmaya başladı. Bu makalemde sizler için hem 2022 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2024 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

    2023 yılında Sosyal Medya

    Dünya nüfusu 2023 yılında 72 milyon arttı ve 8,06 milyar kişiye ulaştı. Aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı ise 4,95 milyara ulaştı. Bu oran nüfusun yüzde 61,4’üne denk geliyor. Bu oran geçtiğimiz yıla göre yüzde 4,5 artan yeni kullanıcı sayılarının altını çiziyor. Dünya nüfusunun %65.7’si internet’e bağlı ve her kullanıcı ortalama 6 saat 41 dakikasını internet’te geçiriyor. Bu konuda 9 saat 29 dakika ile Güney Afrika liderliğini korurken, Türkiye 7 saat 36 dakika ile Birleşik Arap Emirlikleri’nin hemen önünde yer alıyor. Dünya genelinde günlük sosyal medya tüketimi ise 2 saat 24 dakikaya ulaşmış durumda. Türkiye’de toplam nüfusun %66.9’u sosyal medya kullanıcısı olarak öne çıkıyor. Haber sitelerinin trafikleri azalırken, sosyal medya ana akım medya olarak konumlanıyor. Sosyal medya platformlarının politikaları ve algoritmaları ve hatta isimleri değişiyor. Değişmeyen tek şey ise platformların günlük hayatımızdaki kalıcı etkisi.

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2024’ün neler getireceğini kimse kesin olarak bilmese de, pazarın geçen yıl içinde nasıl geliştiğine dair sonuçlar net ve sosyal medyanın popülaritesi yükselmeyi sürdürüyor.

    Her yıl kaleme aldığım trend dosyasında ilk olarak sizlerle genel değerlendirmelerimi paylaşmak istiyorum, akabinde yükselişe geçmesini beklediğim alanlarla makalemi tamamlıyorum.

    TikTok

    Geçtiğimiz yıl doğal ve farklı hayatları görme ihtiyacımız bizi TikTok’a yönlendirdi. Gördüğümüz ve karşılaştığımız hikayelerin bu yıl bizi kanaat önderlerine ve güven veren isimlere yönlendireceğini düşünüyorum. Dolayısıyla kaliteli içerik ve üreticilerine olan ihtiyaç artacak.

    X – Twitter

    Gittikçe ana akım medya haline gelen Twitter, bu yıl X’e dönüştü ancak hem doğal gelmeyen algoritması hem de gündem altında sıraladığı ilgisiz içerikler canımızı sıktı. Dolayısıyla burada var olmak, fark edilebilmek için daha fazla tweet atmak ve doğru bilgi almak için güvenilir kaynaklar sunan kullanıcıları yakın takibe almak gerekecek. Gündeme göre hareket etmek yerine tek bir alanda olsa bile gündem yaratmaya çalışmak, topluluk yönetme etkisi taçlanacak.

    Instagram

    Instagram’da instapods, keşfet alanına düşmek, hediye dağıtmak ve algoritmayı delmek artık o kadar kolay değil. Daha yaratıcı içerikler, içerikleri çeşitlendirmek, anlamlı ilişkiler kurmak, yorum yapmayı, fikir almayı tetikleyeciler zorunlu hale gelecek.

    Kısa videolar, fikir veren ancak doyurucu olmayan reels videoları ve hikayeleri daha fazla kullanacağız. Tüm içerik türlerini birbirine bağlayarak anlamlı bir hikaye oluşturmaya çalışacağız. Bu hikayeyi birbirine bağlayan temel öge ise metin ve metnin gücü olacak.

    X’e rakip olarak çıkan Threads kullanıcı sayılarını katlıyor ancak etki olarak hala umulan seviyede olduklarını düşünmüyorum. Benzersiz bir özellik sunulmadığı takdirde buralara harcanacak enerjinin düşmesini bekliyorum.

    YouTube

    İzlemeyi tercih eden kullanıcıların favorisi YouTube, dinlemeyi seven kesimin de vazgeçilmez. Yapay zeka destekli çevirilerin yaygınlaşması ile birlikte bu alana yönelimin artacağını düşünüyorum. Yakın gelecekte videolar sosyal medyaya hakim olacak ve bunun farkında olmayan herkes zor zamanlar geçirecek. Uzun sürekli içerikler ise kısır döngüye girmiş durumda, etkileyici kısa biçimli Shorts videoları kullanmak zorunlu hale gelecek.

    Uzun videoları hazırlamak hem zaman alıyor hem de izlemek, vakit ayırmak kolay olmuyor. Bu sebeple Shorts gibi teaser tadında çalışmalar hazırlamaya daha fazla ihtiyaç duyacağız.

    LinkedIn

    Son iki yıldan beri yükselişini sürdüren LinkedIn, iş hayatını ve B2B’leri bir arada tutmayı sürdürüyor. Ancak burada da içerik çeşitliliğine ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bilgisini görsel ve sesle destekleyecek tüm markalara ve kanaat önderlerine duyulan ihtiyacın artacağını düşünüyorum.

    2024 Sosyal Medya Trendlerine Dair Konuşacağımız ve Odaklanacağımız Alanlar

    Sosyal medya trendleri konusunda daha fazla konuşacağımız ve odaklanacağımız alanlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri
    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Benzersiz içerik

    Benzersiz ve orijinal içerik her zamankinden daha önemli olacak. Yapay zeka daha yaygın olarak kullanılan bir araç haline geldikçe özgün ve benzersiz içerik öne çıkacak. Bu bir bakıma sosyal medya yöneticilerini daha yaratıcı düşünmeye zorlayacak.

    Tüketiciler akışlarındaki içerik konusunda giderek daha seçici ve temkinli hale gelecek. Bu tür içerikler, tüketicilerin sosyal medyada markalardan yeterince görmediği bir içerik türü. Takipçilerle sohbete ve doğrudan etkileşime girmeyi mümkün kılacak, ilgi çekecek bu tür içerikler toplumsal olarak hissedilen yalnızlık duygusunu da kıracak.

    Marka iş birlikleri

    Micro ve macro influncerlar ile yapılan iş birlikleri artık olgunluk dönemine girdi. Doğru eşleştirme yapabilen markalar hem kazançlı çıktı hem de etkilerini katladı. Doğru strateji ile ilerleyen, işleyen bir kimya tutturan markalar iş birliklerinin kapsamını genişletecek. Özgünlük ihtiyacı ve talebi arttıkça daha fazla markanın bu yolda ilerleyeceğini göreceğiz.

    Müşteri hizmetleri yönetimi

    Müşteriler sosyal medyayı müşteri hizmetleri için giderek daha fazla kullanıyor. Bu da müşteri hizmetleri ekiplerini platformlar üzerinden kurgulamayı zorunlu hale getiriyor. Sosyal müşteri hizmetlerini ölçeklendirmek için sıkça sorulan sorular, formlar ve sohbet robotları gibi müşteri self servis araçlarını ve kaynaklarını kullanmak zorunlu hale geliyor.

    İçerik çeşitliliği

    TikTok’un ve kısa videoların yükselişi sürüyor. Diğer yandan bu kadar hareketli ekranlarlarla vakit geçirmek bıkkınlık yaratıyor. Geçen yıl kısa videoların yükseleceğini söylemiştik, öyle de oldu. İlk ilgiyi çeken, tüketmesi kolay olan bu içerikler adeta yılı şampiyon kapadı. Bu yıl içeriği çeşitlendirmeye odaklanmanın  zamanı geldi.  Kaydırmalı veya tek görsel, metin ve hareketli videoların karma şekilde kullanılacağı ve birbirini destekleyecek bir planlama bu yıl şart olacak. Platformlara özel oluşturulacak içerikler beklenen etkileşimin kilit anahtarı olacak.

    Anlamlı veri

    Sosyal medyayı yönetmek, hesapları büyütmek ve doğru stratejiyi kurgulamak gittikçe zorlaşıyor. Sosyal medya pazarlaması daha karmaşık hale geliyor. Kampanya performansını doğru bir şekilde ölçmek için gelişmiş analiz ve ölçüme ihtiyaç duyuyoruz. Hedef kitlenin sıkıntılı noktalarını, tercihlerini ve hatta diğer favori markalarını ve ilgi alanlarını tahmin etmek zorlaşıyor. Personalar çeşitlenirken hep daha fazlasını yapmak durumunda kalıyoruz. Bu da sadece verinin yetmediğini, anlamlı verinin gerekliliğini vurguluyor.

    Anlamlı veri elde etmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz!

    • Veri kullanımınız ne kadar karmaşık olursa, raporlarınız da o kadar spesifik olmalıdır.
    • Özel amaçlarınız ve diğer ekipler için özel raporlar oluşturmak başarının anahtarıdır.
    • Verilerinizi anlamlı hale getirmek için veri hikaye anlatımından ve veri görselleştirmelerinden yararlanabilirsiniz. Bu şekilde fikir ve öngörülerinizi hem ekibinize hem de diğer departmanlara kolayca anlatabilirsiniz.
    • Veriyi anlamlandırırken odağa topluluk yönetimini almanızı, sosyal dinleme, rekabet analizi ve hedef kitle duyarlılığı gibi çalışmaların dönemini daha sık tutmanızı da öneririm.

    Yapay zeka

    Görselden metin oluşturmaya ve hatta çeviri hizmetine, analizden raporlamaya kadar yapay zekanın etkisi var. 2024 yılında yapay zeka, sosyal pazarlamacıların benimsemesi gereken önemli bir araç olmaya devam edecek. Ancak izleyiciler ve pazarlamacılar yapay zeka tarafından oluşturulan dile temkinli yaklaşıyor. Bunun güven üzerindeki etkisine karşı duyulan endişeler derinleşiyor. Şöyle ki sosyal medya ekiplerinin özgün, kişiselleştirilmiş ve marka sesini koruyan çalışmalar yapması gerekiyor. Bu da deneme ve yanılmayı beraberinde getiriyor. Benim önerim yapay zeka tarafından oluşturulan herhangi bir kopyayı markanızın sesine uyacak ve müşteri hizmetleri yanıtlarında kişiselleştirilmiş ve insani olacak şekilde ayarladığınızdan ve düzenlediğinizden emin olmanız yönünde.

    Sosyal medya dünyası sürekli değişiyor. Sosyal pazarlamacıların ve ekiplerin çalışma biçimleri de öyle. Dolayısıyla iyi analiz eden, denemekten korkmayan, yaratıcı ve güven veren, teknolojiyi doğru kullananların kazanacağı bir yıla hep birlikte giriyoruz.

    Lütfen unutmayın, sosyal medya dinamik ve rekabetçi bir alandır. Buna göre strateji ve yol haritası belirlemek her zaman önemlidir.

    Geçmiş Yılların Sosyal Medya Trendleri neler? 

    Geçtiğimiz yılları ele aldığım Sosyal Medya Trendlerini hatırlamak isterseniz aşağıdaki yazılarımı okuyabilirsiniz.

     

    Diablo Immortal’ın yeni güncellemesi 14 Aralık’ta geliyor

    Diablo Immortal’ın en yeni güncellemesi Tarumar Ruhlar, 14 Aralık’ta.

    Bu güncellemeyle birlikte beraberinde yeni Hizmetkârlar, Güney Dehşetdiyar adında yeni bir bölge, yeni bir görev serisi, yeni bir etkinlik ve 5 yeni Helliquary patronu getiren birkaç güncelleme de geliyor.

    • Hizmetkârlar: Hizmetkârlar, oyunculara Korunak’ta eşlik eden sadık müttefiklerdir. Kendilerine özel ilave bonusları ve faydalı özellikleri mevcuttur. Tarumar Ruhlar, 8 Hizmetkâr ile birlikte geliyor.
    • Güney Dehşetdiyar: Ölümsüz’ün hikâyesinin derinliklerinde, Tyrael’in yozlaşmış Dünya Taşı’nı yok etmesinden sonra bir kıyamet düzlemine dönüşen Güney Dehşetdiyar yatıyor. Bu bölgenin ana görevi, seni gitgide büyüyen yerleşim yeri Gridiyar Mıntıkası’na, Staalbreak’in iç kısımlarına ve Arreat Dağı’nın yok edilişiyle oluşan vadilerin eteklerine götürüyor.
    • Nöbetçi’nin Duruşu: Kule savunması tarzındaki bu bölge etkinliğinde Dehşetdiyar’ın yabanlarını koru.
    • 5 Yeni Helliquary Patronu: Bu patronlar ile 3 yeni Azap Zorluk Düzeyi olan IV, V ve VI’da karşılaşabilirsin. Azap IV zorluk seviyesinin kilidini açmak isteyen oyuncular, Gökyüzü Parçalayan Saarodan’ı Azap III zorluk seviyesinde alt etmeli ve en az 1100. Mükemmeliyet seviyesine ulaşmalıdır.

    HP, Pavilion Plus portföyünü ilk 16 inç Dizüstü PC ile genişletiyor

    HP, daha yüksek performans, yeni özellikler ve daha büyük bir ekran seçeneği sunarak kullanıcıların hedeflerine şık bir şekilde ulaşmasını sağlayan ilk 16 inç Pavilion Plus olan yeni HP Pavilion Plus 16 inç Dizüstü Bilgisayarı duyurdu.

    Kullanıcılar ister evde eğlencenin tadını çıkarmak, ister iş yerinde gerçek zamanlı işbirliği yapmak veya hareket halindeyken içerik oluşturmak istesin, HP’nin Pavilion Plus dizüstü bilgisayarları ilham geldiğinde yaratıcılığı teşvik etmek için tasarlandı. HP, yeni Pavilion Plus modellerine ek olarak, bugün üretkenliği bir üst seviyeye taşıyacak yeni HP 420/425 Programlanabilir Bluetooth Mouse’u da tanıtıyor.

    HP’nin güncellenmiş Pavilion Plus portföyü, kendine özgü tarzı ve akıllı geliştirmeleriyle öne çıkıyor:

    ·      Daha fazlasını yaratmak, bağlantıda kalmak ve Wi-Fi 6E ile daha hızlı indirmek için Intel (14 inç ve 16 inç) ve AMD’nin (yalnızca 14 inç) en yeni işlemcilere sahip.

    ·      Eyesafe® sertifikalı ekranda oyun, eğlence ve sunumlarda akıcı ve keskin görseller, daha iyi görünürlük için büyük fontlu, yüksek kontrastlı klavye ile tamamlanıyor.

    ·      Sanal odayı yönetmek için 5MP kamera ve çift dizili mikrofon gibi sezgisel araçlar ve “kamera kapalı” olduğunda daha fazla gönül rahatlığı için manuel kamera deklanşörü bulunuyor. Windows Hello yüz tanıma özelliğinin artırılmış güvenliğiyle hızlıca oturum açılabiliyor ve HP Presence aracılığıyla güvenle iletişim kurmak için akıllı video denetimlerinden yararlanılabiliyor.

    ·      Tarz ve sürdürülebilirlik için yaratılmış şık renklerde tam metal kasası ile 2023 Pavilion Plus dizüstü bilgisayar portföyü, EPEAT® Gold Kayıtlı ve ENERGY STAR® Sertifikalı bir tasarım için yüzde 20 tüketici sonrası geri dönüştürülmüş plastik ve yüzde 50 geri dönüştürülmüş metal kullanıyor.

    eFootball 2024 eFootball’a yeni güncelleme

    0

    My League, Co-op Etkinlik Odası iyileştirmeleri, log-in sırasında karşınıza çıkan mini oyunlar ve çok daha fazlası şimdi sizlerle.

     Konami Digital Entertainment B.V., eFootball 2024’ün en son güncellemesini (sürüm 3.2.0) duyurdu. Bu güncellemeyle eFootball™ 2024’e, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve oyuna yepyeni bir eğlence ve heyecan boyutu katmak için bir dizi özellik geldi. Yeni ‘My League’ oyun modu, dünyanın dört bir yanından liglere yerleştirilen kullanıcıların bir sezon boyunca yapay zekâ tarafından kontrol edilen diğer kulüplere karşı oynamasını sağlayacak.

    Ayrıca, oyuncuların artık kendi başlarına oynayabileceği, maç odalarında başkalarıyla eşleşebileceği ya da 3v3 maçlarında yeni arkadaşlıklar kurabileceği Co-op oyun modunda da iyileştirmeler var. Bitmedi! Oturum açma sırasında her gün ve her ay muhteşem ödüller kazandıracak günlük mini oyunlar da şimdi sizlerle!

    Bu duyurunun yanı sıra KONAMI, eFootball™ Şampiyonası turnuvalarının yeni formatını da açıkladı. 2024’te iki etkinlik düzenlenecek: eFootball™ Championship Open (her zamanki formatta) ve yeni şampiyona formatı, ‘eFootball™ Championship Club Etkinliği’.

    My League, eFootball™ 2024’ün yeni oyun modu. Bu modda kullanıcılar, Rüya Takımlarıyla her sezon yapay zekaya karşı oynayacaklar. Kullanıcılar ligde seçtikleri takımdan kiralık oyuncuları da takımlarına ekleyebilecekler (örneğin, İtalya Ligi’ndeki AC Milan).

    Sezon boyunca oyuncular, değişen hava durumu efektleri, çeşitli yeni ara sahneler ve ligi zirvede tamamlamaları halinde çok özel bir kupa kutlamasını deneyimleyecekler.

    Bu oyun modunu dilediğiniz kadar oynayabilirsiniz; ayrıca bir sezonu tamamladıktan sonra farklı bir lige geçebilirsiniz.

    Xiaomi’den sevilen üç model için HyperOS müjdesi!

    0
    MIUI arayüzünün yerini alan HyperOS için artık geri sayım başladı. Xiaomi, yeni yapıyı ilk olarak Xiaomi 14 serisiyle kullanıcılara sunarken, ürün yelpazesinin geniş olması sebebiyle uzun süren çalışmalar sonucu kapsamlı bir dağıtım takvimi hazırladı. Son ortaya çıkan raporlar sevilen üç modelin daha HyperOS güncellemesi alacağı yönünde.

    Xiaomi, sevilen üç model için HyperOS güncellemesi yayınlayacak

    Xiaomiui tarafından paylaşılan rapora göre POCO F5 Pro, Xiaomi Pad 6 ve Xiaomi 11T için Android 14‘ü temel alan HyperOS güncellemesi yayınlanacak. Sırasıyla OS1.0.1.0.UMNMIXM, 1.0.1.0.UMZCNXM ve OS1.0.1.0.UKWMIXM yapı numaralarıyla gelen güncellemenin bu ayın sonlarına doğru yayınlanacağı ifade ediliyor.
    Xiaomi, sevilen üç model için HyperOS güncellemesi yayınlayacak
    Xiaomi HyperOS; yeni saat stilleri, yazı tipleri, duvar kağıtları ve widget’larla ile kilit ekranında daha fazla özelleştirme sunacağı görülüyor. Kontrol merkezi ise bir önceki sürüm MIUI 14’e kıyasla daha temiz ve daha modern bir tasarıma sahip olacak. Uygulama simgeleri ise benzer, ancak genel tutarlılık artmış gibi duruyor. Yeni sürümle birlikte dikkat çeken bir diğer detay ise Xiaomi HyperOS’un telefonlarda kaplayacağı alan oldu. Çinli şirketin iddiasına göre yapı 8.75 GB boyutlarında ve rakiplerine göre depolama konusunda ciddi bir avantaj sağlıyor. HyperOS, seleflerine kıyasla daha az güç tüketecek ve daha az belleklerde daha rahat çalışabilecek. Bu da özellikle Xiaomi‘nin eski ve donanımsal açıdan yeterli olmayan ürünleri için bir açık kapı bıraktığı anlamına geliyor. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz!

    Otomobille yarışan şarj cihazı ile tanışın

    Artık otomobilleri düşük maliyetli, şık tasarımlı küçük teknolojik ekipmanlarla akıllı ve premium hale getirmek çok kolay.

    İhtiyaca yönelik, ekonomik ve inovatif ürünleri tüketiciyle buluşturmaya devam eden Mcdodo, şimdi de teknoloji sayesinde her geçen gün ‘akıllanan’ hayatımıza yeni bir konfor ekliyor. Artık küçük bir teknolojik aletle akıllı hale gelen evlerimiz, televizyonlarımızdan sonra otomobiller de Mcdodo aksesuarıyla daha pratik hale geliyor.

    Mcdodo’nun, hızlı ve konforlu şarj imkanı sunan 3 portlu 100W hızlı şarj cihazı, şık tasarımıyla aracınıza ayrı bir hava getiriyor. 3 cihazı aynı anda yüksek hızda şarj etmeyi destekleyen cihaz, hızıyla 30 dakikada bir iPhone’u yüzde 65 şarja ulaştırıyor. Cihaz ayrıca tüm Apple ve Android telefonların hızlı şarjını destekliyor.

    Mcdodo’nun 360 derece Dönebilen Manyetik Araç İçi Tutucusu ise sürüş deneyiminizi yeni boyutlara taşıyan bir dizi olağanüstü özelliğe sahip. Şeffaf bir malzemeyle birleştirilmiş sağlam bir metal tabana sahip olan cihaz, bu sayede cihazınızı tutuşundaki gücün yanı sıra, aynı zamanda cihazınızı olası çizilmelere karşı koruyor.

    Manyetik tutucunun mobil cihazınıza kusursuz bir şekilde bağlanmasıyla ortaya çıkan mikro vakumlu ortam, kaymayı önleyerek en engebeli sürüşlere bile dayanabilen sağlam bir tutuş sağlıyor. Mcdodo’nun hem tasarımı hem de fonksiyonelliğiyle kullanıcılarına premium hissi yaşatan en yeni aksesuarlarından olan Tablet ve Telefon İçin Araç İçi Telefon Tutucu, tabletinizi veya telefonunuzu kontrol paneline kolayca monte etmenize olanak tanırken, serbestçe ayarlanabilir olması kullanımı daha da konforlu hale getiriyor.

    2024 Yılında Hangi Teknolojik Gelişmeler Öne Çıkacak?

    0

    Teknoloji ile fazla çok iç içe olduğunuzda, tıpkı bir çiçeği sular gibi, değişimi gözlemlemek zorlaşır. Hiçbir şey ileri gitmiyor gibi yanılgıya kapılırsınız. Oysaki bu doğru değildir. Çünkü her yıl geri dönüp değerlendirme yaparak ne kadar yol aldığımızı görebiliriz. Diğer taraftan geçen yılı incelerken 2024 yılının trendlerine dair de fikrimiz olur. İşte bu yazımızda bu tarz bir fikir jimnastiği yapacağız. Verinin önem kazandığı, internetin hızlandığı bir çağda yeni adımlar ne olabilir? Gelin beraber düşünelim.

    2024
    2024 Yılında Yapay Zeka ile Hayrete Düşmeye Devam Edeceğiz

    2024 Yılında Üretken Yapay Zekayı Konuşacağız

    Yapay zeka iş dünyasında belirgin bir şekilde rol oynamaya devam ediyor. Microsoft, Google, Samsung gibi devler bu alana yatırım yapıyor. Öncelikle ChatGPT gibi dil modellerinin daha da heyecan verici şekilde gelişeceğini göreceğiz. Ardından en büyük değişimi üretken yapay zekada fark edeceğiz. Yapay zeka platformları ucuzlayıp genişledikçe birbiriyle bilgi alışverişi artacak. Sadece teknoloji devleri değil, yeni küçük girişimlerin de fark yarattığını gözlemleyeceğiz. Örneğin sağlık sektöründe ve yeni aşılarda bunun büyük nimetlerini görebiliriz. Yapay zeka üretken olacağı için daha az kontrol noktasına ihtiyaç duyacak. Bu da tüm süreçleri hızlandıracak. 2024’te yapay zeka insanlığa savaş açar mı? Henüz o noktada değiliz ancak yine de şüpheciler için hareketli bir yıl olacak.

    Yeni Batarya Teknolojileri

    Akıllı telefon pillerinden tutun da elektrikli araçlardaki bataryalara kadar her alanda kimyanın sınırları zorluyoruz. Çünkü aslında şöyle bir tezat içerisindeyiz. Ülkeler, şirketler sürdürülebilir ve çevreci olduğu için bataryalı çözümleri teşvik ediyor. Fakat mevcut gidişle bu tarz pilleri üretecek materyallerimiz, nadir elementlerimiz tükenecek. Şu an şirketler kobaltsız (sodyum iyon) veya katı hal piller gibi pillerin kimyasına ilişkin çeşitli teknolojiler araştırıyor. 2024’te bunların ilk meyvelerini vereceğini tahmin ediyorum.

    Platform Mühendisliği Yükselecek

    Önümüzdeki yıl bu terimi çok sık duyacağız. Ancak önce bir tanım yapalım. Platform mühendisliği, uygulamaların teslimini ve iş değeri üretme hızını hızlandırabilen yeni gelişen bir teknoloji yaklaşımıdır. Gartner’ın konu üzerine raporu, 2026 yılına kadar yazılım mühendisliği kuruluşlarının yaklaşık %80’inin bu alana geçeceğini gösteriyor. Bu da demek oluyor ki platform ekiplerine dair yeni bir istihdam alanında bahsedeceğiz. Platform ekipleri yeniden kullanılabilir hizmetler sunarken az masrafla değer üretme odaklı çalışmaya şimdiden başladı. Çünkü platformun modüler ve esnek yapısı bu tarz kolaylıklar sağlayacak.

    2024
    Artık 2 nm işlemciler ve 3D tasarım yeni bir standart haline gelecek

    Yarı İletkenlerde Dönüşüm

    Yarı iletken endüstrisi bir süredir ivmeyi kaybetti. Ancak 2024 yılında  işler biraz değişecek. Çünkü Çipler 2 nm’ye ulaşırken transistörler birkaç atom boyutuna yaklaşıyor. Yapay zeka ile desteklenecek işlemciler geleneksel işlemcilere göre çok daha verimli çalışıyor.  Çipleri daha da küçültmek çok zor olduğu için 3D modeller önem kazanıyor. Tabii bunun için yeni nesil işlemci fabrikaları önem kazanıyor. Böylece başta akıllı telefonlar olmak üzere iletişim ve ulaştırma alanlarında işlemcilerin fark yaratacağı bir yıl yaşayacağız.

    Oyun dünyasında el konsolu rüzgar

    Oyuncular merakla beklenen GTA 6 oyununa, 2025 yılında kavuşacak. Bu nedenle Sony, Microsoft ve PC cephesinde 2024 yılında donanım anlamında bir sakinlik göreceğiz. Ancak asıl haber Nintendo’nun yeni Switch modelini duyurması olacak. Mevcut Switch, donanım anlamında gücünü yitirirken yeni model durgun piyasada büyük fırtına koparır. Diğer taraftan üreticiler bu süreyi el konsollarına yatırım yaparak geçirecektir. Lenovo, Asus, Steam gibi halihazırdaki el konsolu ya da el bilgisayarı üreticilerinin sayısı artacaktır.

    2024 yılının teknoloji anlamında parlak bir döneme başlangıç olması dileğiyle…

    TCL Electronics, Call Of Duty iş birliğini Modern Warfare III ile sürdürüyor

    0

    TCL Electronics, yeni anlaşmalarla oyun deneyimini zenginleştirmeye devam ediyor.

    TCL Electornics, e-spor alanında iş birliklerini yeni anlaşmalarla sürdürüyor. TCL’in oyuncular için gelişmiş özellikler sunan TV modelleri; birçok önemli teknolojik işlevinin yanı sıra, oyun deneyimine getirdiği yenilikçi bir bakış açısıyla yeni dönemde de oyuncuların yanında olacak. Daha önce Call of Duty’nin resmi TV ortağı olduğunu duyuran şirket, bu iş birliğini Modern Warfare III sürümü ile bir sonraki aşamaya taşıdı. TCL’in Call of Duty ile olan mevcut iş birliğini bir üst seviyeye taşıması, şirketin oyuncularla olan bağını güçlendirme ve oyun deneyimini bir üst seviyeye taşıma yolundaki kararlılığının önemli bir adımını oluşturuyor.

    TCL’in 4K HDR PREMIUM 2000 Nit parlaklık deneyimi de dahil olmak üzere ayırt edici oyun özellikleri arasında; Quantum DOT desteği, HDMI 2.1 ile 144Hz’e kadar değişken yenileme hızına (VRR) sahip en yeni nesil Mini LED teknolojisi, 240Hz Oyun Hızlandırıcı, Otomatik Oyun Modu (ALLM), Game Master 2.0 ve AMD FreeSync Premium Pro yer alıyor.

    Neredeyse her kare hızında kesintisiz ve doğal bir oyun deneyimi vaat eden yeni nesil TCL TV’ler, oyun ekranındaki dalgalanmalara ve kırık karelere son veriyor. Dinamik HDR formatlarını da destekleyen ve bant genişliği kapasitesini 48 Gbps’ye kadar yükselterek oyun deneyimini artıran TCL, en akıcı aksiyona ve optimize edilmiş performansa imza atıyor.

    Tüm Dünya Neden eSIM Kullanmaya Başladı?

    İlk kez 2016 yılında hayatımıza giren eSIM, günden güne önemli bir telefon standardı haline geliyor. Her geçen gün daha fazla kullanıcı eSIM’e geçiş sağlarken, telefon üreticileri de SIM kart yuvası olmayan modelleri önemli pazarlarda satışa sürüyorlar. Peki, neden tüm dünya böylesine büyük bir hızla eSIM’e uyum sağlıyor?

    Türkiye, yakın tarihte yeni bir SIM uygulamasına başladı. O tarihten bu yana birçok operatör, kullanıcıların eSIM’e dahil olabilmeleri için altyapılarını geliştirmiş ve tüm gereklilikleri tamamlamıştı. İsteyen kullanıcılar artık fiziksel bir SIM kart kullanmak yerine, destekleyen bir cihazla beraber eSIM uygulamasına kolayca geçiş yapabilirler.

    eSIM kısaca fiziksek bir kart yerine, doğrudan cihaza yerleştirilmiş programlanabilir bir SIM şeklidir. eSIM, öncelerden tanıdığımız SIM kartın aksine, cihaza kalıcı olarak bağlanan ve eUICC yongasına yüklenen bir yazılımdan ibaret. İlk olarak belirtilen bu yongaya eSIM’in taşıyıcı profili yüklenir. Sonrasında taşıyıcı tarafından oluşturulan benzersiz kimlik, profille eşleştirilerek tıpkı normal bir SIM kart görevi görebilir.

    eSIM’in en büyük avantajlarından biri de fiziksel bir değişime gerek kalmadan operatör değişikliği yapılabilir olması. Bu sayede kullanıcılar istedikleri zaman operatör ekleyebilir ve kaldırabilirler.

    eSIM, tüm bu özellikleriyle beraber seyahat ettiğiniz herhangi bir ülkede yerel bir SIM kart alma zorunluluğunu da ortadan kaldırıyor. Çoğu eSIM firmalarını kullanmanız gerektiğinde pasaportunuzu veya diğer önemli belgelerinizi vermeniz gerekmiyor. Aslında bu kullanıcılar için sağlanan en büyük avantaj.

    eSIM

    eSIM ve Seyahat Avantajları

    Ayrıca çoğu eSIM dağıtıcısı, kullanıcılara ülke seyahatine çıkmadan önce eSIM alma ve etkinleştirme konusunda yardımcı oluyor.

    En büyük merak konularından biri de yurt dışında hangi ülkelerin eSIM teknolojisini destekliyor olduğu. Her Avrupa ülkesinde eSIM teknolojisini destekleyen birden fazla operatör bulunuyor. Siz hangi eSIM planını kullanıyorsanız kullanın, telefonunuz otomatik olarak bir sağlayıcıya bağlanacaktır.

    Yurt dışına çıkacağınızı ve bir eSIM satın alıp etkinleştirmek istediğinizi varsayalım. Bu noktada yapmanız gereken tüm işlemler oldukça basit. Tüm adımları sırasıyla takip ederek bir eSIM planı satın alabilir ve hizmeti başlatabilirsiniz.

    • İlk olarak size en uygun servis sağlayıcıdan eSIM satın almak için o servis sağlayıcının internet sitesini ziyaret edin.
    • Bir hesap oluşturun ve giriş bilgilerinizi kaydedin.
    • Daha sonrasında kullanım planınıza göre uygun bir plan seçin ve ödemesini yapın.
    • Satın alma işlemi gerçekleştikten sonra satıcı tarafından mail adresinize bir QR kod gelecek ve bu sizin eSIM’i etkinleştirmenizi sağlayacaktır.
    • Gelen QR kod size operatörün uygulamasını indirmenizi sağlayan bir uygulamaya yönlendirecek.
    • Uygulamayı kurduktan sonra ise otomatik olarak servis hizmetiniz başlayacak ve satın aldığınız plan dahilinde eSIM’i tüm Avrupa içerisinde (destek sağlanan tüm ülkeler) kullanabileceksiniz.

    30 günlük bir hizmet satın aldıysanız etkinleştirme tarihinden itibaren herhangi bir veri kullanmasanız dahi 30 gün sonrasında hizmetin sonuna gelmiş olacaksınız. Bu sebeple hizmeti ne zaman etkinleştireceğinizi göz önünde bulundurun.

    Tüm her şeyi doğru yapmanıza ve telefonunuz eSIM teknolojisini destekliyor olmasına rağmen herhangi bir servise bağlanamıyorsanız endişelenmeyin. Telefonunuz kilitli olabilir. Hem SIM kartı hem de eSIM’i takmadan önce telefonunuzun kilidinin açık olduğundan emin olmanız gerekir. Birçok operatör telefonlarına başka SIM takılmaması adına telefonları yazılım ile kilitleyebiliyor. Böyle bir durumda da tahmin edileceği üzere telefona başka bir SIM taktığınızda çalışmadığını görürsünüz.

    Bu durumda telefonunuzun kilidini açtırabilmek için servis sağlayıcınızı arayıp bu kilidin kaldırılmasını isteyebilir ya da mağazayı ziyaret ederek gerekli bilgiyi oradan alabilirsiniz.

    İster yurt dışına çıkın ister Türkiye’de yaşayın, yine de sürekli kullanabileceğiniz bir eSIM’e sahip olabilirsiniz. Bunun en basit yollarından biri şu anda kullanmakta olduğunuz servis sağlayıcı üzerinden bir eSIM talep etmek. 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren Turk Telekom, Vodafone ve Turkcell olmak üzere 3 hizmet sağlayıcı da hizmet veriyor.

    Size en uygun olan istediğiniz bir servis sağlayıcıdan eSIM alabilir ve uyumlu cihazınızda kullanabilirsiniz. Mevcut servis sağlayıcınızdan bir eSIM almak için gerekli belgelerle birlikte size en yakın bayiye gidin. eSIM için gerekli tüm işlemlerden sonra Android veya iOS telefonunuzda eSIM’i etkinleştirebilmek için bir QR koda ihtiyacınız olacak. Gerekli QR kodu telefonunuz üzerinden okuttuğunuz takdirde servis etkinleştirilecek ve artık fiziksel bir karta gerek kalmadan SIM kullanabileceksiniz.

    eSIM’e geçiş için genellikle hat değiştirme ücretinden başka herhangi bir ücret ödemenize gerek kalmaz. Bunun için de gerekli bilgiyi servis sağlayıcınız üzerinden edinebilirsiniz.

    Dijital çağda yaşadığımızdan dolayı yakın süreçte eSIM uygulamalarını etrafımızda çokça görmeye başlayacağız. Şu an sınırlı cihazlar için mevcut olsa da yakın zaman içerisinde telefon, tablet ve saat dışında daha birçok üründe eSIM teknolojisini görebiliriz.

    Lenovo’dan AMD Instinct MI300X Hızlandırıcılar için tasarım desteği

    Lenovo, AMD’nin bugüne kadar geliştirdiği en gelişmiş yapay zeka hızlandırıcısı olarak yeni piyasaya çıkan AMD Instinct™ MI300X Hızlandırıcılar için tasarım desteğini duyurdu.

    “Herkes için yapay zeka” vizyonunun bir parçası olarak Lenovo, piyasadaki en yüksek performanslı ve verimli altyapı çözümlerini sağlayarak her büyüklükteki işletmelere yapay zeka üretkenliği ve sonuçları sunmak için kararlılıkla çalışıyor. Yakında AMD Instinct MI300 Serisi hızlandırıcılardan güç alacak yeni Lenovo ThinkSystem sunucular, yapay zekanın sınırlarını zorlamak ve tüm işletmeler için kullanıma alma sürecini basitleştirmek için iki şirket tarafından ortak geliştirildi.

    2024’ün ilk yarısında çıkması planlanan sunucular, güçlü Lenovo mühendisliğini AMD Instinct hızlandırıcılarla birleştirerek işletmelerin etkili üretken yapay zeka olanakları için gerekli işlem performansı ve enerji verimliliğinden yararlanmasını sağlayacak.

    Tasarım konusunda işbirliği, bütün sektördeki en geniş kapsamlı ortaklıklardan birine ilerliyor. Lenovo yakın zamanda AMD portföyünü geleneksel raf sunucularının ötesine taşıyarak GPU ana bilgisayar sistemlerine ve Neptune™ sıvı soğutmalı sistemlere genişletti. Şirket ayrıca, AMD EPYC™ 8004 Serisi işlemcilerden yararlanarak devrim niteliğindeki yapay zekayı doğrudan veri kaynağına getiren yeni Lenovo ThinkEdge SE455 V3 sunucuyu görücüye çıkardı.