Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal Medya2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2022 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz akımlar netleşti.

    2022 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri de belli olmaya başladı. Bu makalemde sizler için hem 2022 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2023 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

     

    2022 yılında;

    Dünya nüfusu 8 milyarı geçmeye ramak kalmışken; küresel mobil kullanıcıları 5,48 milyara ulaştı. Günümüzde kullanılan cep telefonlarının neredeyse 5’te 4’ünü akıllı telefonlar oluşturuyor. İnternet kullanıcıları ise Ekim 2022’de yüzde 3,5 artarak yılın son çeyreğine girerken 5,07 milyara ulaşmış durumda.

    En son veriler, çalışma çağındaki tüm internet kullanıcılarının yaklaşık yarısının markalar hakkında bilgi edinmek ve satın almayı düşündükleri ürünleri/hizmetleri araştırmak için aktif olarak sosyal platformlarını ziyaret ettiğini de ortaya koyuyor.

    Alışverişin sosyal medyaya yönelmesi, yıllık büyüklüğünün ise 1 trilyon doları aşması bekleniyor.

    Sosyal medya üzerinden yapılan ticaret, geleneksel e-ticareti de geride bırakıyor. Dünyada sosyal medyadan yapılan ürün ve hizmet harcamalarının 2023’te 1 trilyon doları aşacağı tahmin ediliyor. Geçen yıl 2 milyardan fazla insanın sosyal medya üzerinden alışveriş yaptığı göz önüne alındığında 2022’de bu kanal üzerinden 800 milyar dolar olan alışveriş hacminin gelecek yıl yüzde 25 büyüyeceği öngörülüyor. Deloitte Global’in yaptığı bir araştırmaya göre, sosyal medya fenomenleri Y ve Z kuşağının satın alma kararlarını X kuşağına daha çok etkiliyor. Yakın gelecekte de sosyal medya üzerinden yapılan ticaretin evrim geçireceği ve yeni ürünleri bulmanın daha kolay, ödeme yapmanın daha basit ve daha hızlı olacağı belirtiliyor.

     

    Sosyal Medya

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2023’ün neler getireceğini kimse kesin olarak bilmese de, pazarın geçen yıl içinde nasıl geliştiğine dair sonuçlar net ve sosyal medyanın popülaritesi yükselmeyi sürdürüyor.

    Sosyal medyanın tüketicilerin hayatındaki önemi göz önüne alındığında pazarlamacılar ve işletmeler, hedef müşterileriyle bağlantı kurma umuduyla sosyal platformlara akın ediyor.

    2023 yılında daha fazla konuşacağımız ve odaklanacağımız alanlara gelince;

     

    Sosyal Alışveriş ve Sosyal Ticaret

    2022 yılında, sosyal medya kullanıcılarının doğrudan sosyal medya üzerinden ürün satın almalarını sağlayan sosyal ticaretin istikrarlı yükselişine tanık olduk. 2023 yılında sosyal medya platformlarının tüketiciler için popüler alışveriş noktaları olmaya devam etmesi bekleniyor. 2026 yılına kadar küresel sosyal ticaret satışlarının 6 trilyon dolara ulaşacağı diğer tahminler arasında.

    Kısa Video İçerikler

    Önünümüzdeki dönemde kullanıcı yöneliminin kısa süreli ve tek lokmalık içeriklerde olması bekleniyor.İnsanların %73’ünün bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek için kısa bir video izlemeyi tercih ettiği göz önüne alındığında bu yükselişin uzun bir süre devam edeceği aşikar.

    Kısa biçimli videolar gibi tek lokmalık içerik, aynı zamanda, ortalama insan dikkat süresinin artık 8,25 saniye olduğu günümüz izleyicilerinin daha kısa bir dikkat süresine sahip olmasına rağmen markaların etkileşimi artırmasına olanak tanıyor.

    Sosyal Medyada Kısa Video Savaşlarının Galibi Kim?

    Bu konuda daha fazla okuma yapmak isterseniz aşağıdaki makalemde, bir dakikadan daha kısa süreli videoların kullanıcılar üzerindeki etkilerini ve neden bu denli talep gördüklerini anlatmıştım.

    Sosyal Medyada Kısa Video Savaşlarının Galibi Kim?

     

     

     

    Kullanıcı Deneyimi

    Dijital pazarlamadaki algoritmalar ve yapay zeka tabanlı sistemler daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için tasarlanıyor. İşletmenizin uzun vadede varlığını sürdüreceğinden emin olmak istiyorsanız, müşteri deneyimine odaklanmanız çok önemli. Algoritmalar sürekli olarak güncellenir ve geliştirilir ve buna ayak uyduramazsanız, müşterilerinizi kaybetme riskine karşı savunmasız olabilirsiniz. Müşteri deneyiminizi geliştirmezseniz, takipçisi çok olan bir sosyal medya hesabına sahip olmak pek bir önem taşımıyor.

     

    Kişiselleştirme

    Sosyal medya 7/24 açık bir ortam ve bu durum kullanıcılara daha kişiselleştirilmiş içerik sağlamanın bir zorunluluk haline geldiğini vurguluyor. İçeriğinizi kişiselleştirdiğinizde doğru kişilere doğru zamanda doğru reklamları gösterdiğinizden emin olmanız gerekiyor. Sosyal medya gönderilerinizi kişiselleştirmezseniz, kullanıcılar arasında yankı uyandırma şansları daha da azalıyor. Metaverse’e yönelimin artışı ve algoritmaların değişmesiyle birlikte içeriklerin daha fazla kişiselleştirilmesi olmazsa olmazlar arasına yerleşiyor.

     

    Gizlilik ve Şeffaflık

    2023 yılına kadar üçüncü taraf çerezlerin (tanımlama bilgilerinin)  sonunu görmeye başlayacağımız tahmin ediliyor. Üçüncü taraf tanımlama bilgileri, markaların hedef kitlelerine daha kişiselleştirilmiş deneyimler sunmasına olanak tanırken, artan gizlilik endişeleri nedeniyle tepkilerle karşılaşıyor. Üstelik tüketiciler bu konuda hayal kırıklığına uğramakta ve acil bir çözüm arıyor. Önümüzdeki yıllarda, güvenilir birinci taraf çözümlerin oluşturulması gibi önlemlerin uygulamaya konduğunu görmeyi bekleyebilirsiniz. Ayrıca, GDPR’ye benzer yasa ve düzenlemelerin dünya çapında geliştirilmeye devam etmesini bekleyebileceğimiz için, markalar ve sosyal medya platformlarının tüketici gizliliğine ve şeffaflığa öncelik vermesi de gerekecek.

     

    Yapay Zeka

    2023, yapay zeka için daha da önemli olacağı, daha fazla geliştirmeyi gözlemleyeceğimiz bir yıl olacak. Twitter, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında, daha fazla kullanıcı etkileşimi sağlamak için yapay zeka tarafından önerilen daha fazla içerik görmeyi bekliyoruz. Örneğin Facebook, bir kullanıcının haber akışında daha fazla önerilen içerik görüntülemek gibi önlemler de alıyor. Bu, ana akışımız dışında “Keşfet” bölümüne ayıracağımız zamanın artacağının  ve bu bölümden ulaşacağımız içeriklerin yükselişine işaret ediyor.

     

    Entegrasyonlar

    Popüler sosyal medya platformlarında gördüğümüz entegrasyonlar kullanıcı tarafında ilgi görmeye devam ediyor. Facebook’un Metaverse’de etkileşimi teşvik etmek için dijital avatarları entegre etmesi ve karşılaşılan yolun ilgi bunun önemli bir örneği. İçerik oluşturucuların gelir elde etmesi için entegre edilen formlar ve geliştirmeler de bir diğer örnek olarak göze çarpıyor. Şimdiye dek yapılan geliştirmelerin diğer platformlar tarafından da benimsenmesi ve entegrasyonların artması beklenen diğer ana akım trendler arasında bulunuyor.

     

    Micro ve Nano influencer’lar

    Geçtiğimiz yıldan beri Micro (10.000 – 100.00 arası takipçiye sahip hesaplar) ve Nano (500 – 10.000 arası takipçiye sahip hesaplar) influencer’ların etkisinin artışına şahit oluyoruz. Empati ve yönlendirme yönü güçlü, takipçilerinden gelen soru ve yorumlara hızlı yanıt veren bu influencer’lar, niş alanları çevresinde toplayabilme gücünü de koruyor. Günümüz tüketicileri giderek daha özgün deneyimlere yöneliyor ve yalnızca değer değil, aynı zamanda özgünlük de sunan markalar ve influencer’lar ile ilişki kurmaya önem veriyor. Nispeten daha az takipçiye sahip olmalarına rağmen, nano ve mikro influencer’lar daha yüksek etkileşime sahip olmalarıyla çok kıymetli ve bu yönleri ile önümüzdeki dönemde marka iş birliklerinde daha fazla kullanılacaklar.

     

    2023 Yılı Sosyal Medya Trendleri için Kısa Başlıklar

    Geçtiğimiz yıllarda gözlemlediğimiz, 2023 yılında da gücünü korumasını beklediğimiz başlıkları aşağıda bulabilirsiniz.

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik taçlanacak

    Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ücretsizdir ve markalı içerikten çok daha özgündür.

    TikTok büyüyecek

    Kısa süreli video içeriklerinin daha popüler hale geleceği düşünüldüğünde, TikTok’un daha da büyüyeceği ve yeni reklam modellerinin tercih edileceği aşikar.

    Küçük Ağlara ilgi artacak

    Apple’ın 2022’nin başlarında Facebook’un kullanıcılarının önemli bir bölümünü hedefleme yeteneğini engelleyeceği duyurusu reklam bütçesi olan markaları alternatif platformlara yönlendiriyor. Pinterest Business ve Snapchat reklam istatistikleri bunun en büyük göstergesi.

    Video içeriklerin hakimiyeti sürecek

    Video içerikler, en ilgi çekici içerik biçimlerinden biri olmaya devam ediyor. Yakın gelecekte videolar sosyal medyaya hakim olacak ve bunun farkında olmayan herkes zor zamanlar geçirecek. Uzun sürekli içerikler ise kısır döngüye girmiş durumda, etkileyici kısa biçimli videoların artık tüketicilerin tercihi olduğunu anlamak için Hikayeler, Reels ve TikTok’un başarısına bakmak yeterli.

     

    2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Lütfen unutmayın, sosyal medya dinamik ve rekabetçi bir alandır. Bunu unutmamak ve buna göre strateji ve yol haritası belirlemek her zaman önemlidir. 2022 Yılı Sosyal Medya Trendlerini hatırlamak isterseniz aşağıdaki yazımı da okuyabilirsiniz.

    2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN