2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri

0

2021 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz akımlar netleşti.

2021 yılının bitmesine sayılı günler kala, 20212 Yılı Sosyal Medya Trendleri de belli olmaya başladı. Bu makalemde sizler için hem 2021 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2022 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

 

2021 yılında;

  • Uygulama içi alışveriş trendi katlanarak arttı.
  • Yeni özellikler ile beslenen Instagram Hikayeler, etkili pazarlama yapmak isteyenlerin odağındaydı.
  • Ürün detay videoları ile birlikte kısa videoları daha fazla gördük.
  • İster uzun ister kısa olsun, efektli veya efektsiz kullanılsın, 2021 yılı videoların hiç olmadığı kadar rağbet gördüğü bir yıldı.
  • YouTube’da tüm kategoriler arasında ilk sırada yer alan “Nasıl Yapılır” videoları ve hikâye anlatan videoların yükselişi sürdü.
  • Twitter kullanıcı kontrolünü artırmayı mümkün kılacak yeni özelliklerini yıl boyu kullanıma sürdü.
  • Clubhouse ile başlayan ses destekli sohbet odaları, Twitter’in kullanıma sunduğu sohbet odaları ile birlikte büyük bir rağbet gördü.
  • 2021 yılında 84.69 milyon kişiye ulaşan nüfusumuzun 77.7’i (65.80 milyon kişi) Internet, %70.8’i ise (60 milyon kişi) sosyal medya kullanıcısıydı. 

 

2021 yılında sosyal medya platformları aşağıdaki kullanım oranları ile sıralandı.

  • YouTube (%94.5)
  • Instagram (%89.5)
  • WhatsApp (87.5)
  • Facebook (%79)
  • Twitter (%72.5)
  • LinkedIn (%37.5)
  • TikTok (%32.2)

 

 

2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri

2022’nin neler getireceğini kimse kesin olarak bilmese de, pazarın geçen yıl içinde nasıl geliştiğine dair sonuçlar net ve sosyal medyanın popülaritesi yükselmeyi sürdürüyor.

2022’ye girerken çoğu pazarlamacının birincil hedefleri arasında şunlar yer alıyor;

  • Marka bilinirliğini artırmak/yeni kitlelere ulaşmak 
  • Müşterilerle ilişkileri geliştirmek/marka sadakatini artırmak 
  • Müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve elde tutmak 
  • Tüketicinin çevrimiçi satın alma deneyimini geliştirmek geliyor. 

 

2022 yılında yeni kitlelere ulaşmak için işletmelerin sosyal medyayı önceliklendireceğini, sosyal satışlara olan talebin artacağını ve pazarlama bütçelerinin bu alana kaydırılacağını göreceğiz. 2022 yılında daha fazla konuşacağımız ve odaklanacağımız alanlara gelince;

 

Hareketli içerikler yükseliyor. 

Sosyal medyadaki varlığınızı artırmak için gönderilerinizde aktif ve tutarlı kalmanız, trendlerden ve hareketli içerikten yararlanmanız hala çok önemli.

Kullanıcıların yarattığı içeriğe olan ilgi sürüyor. 

Son dönem yapılan araştırmalar dünya genelindeki kullanıcıların %79’u sosyal medyada kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin satın alma kararlarını önemli ölçüde etkilediğini ortaya koyuyor. 

B2B alanındaki işletmelerin Instagram ve Twitter’daki yatırımları artıyor.

Twitter 2020’nin 3. çeyreğinde yıllık %29 artışla yaklaşık 200 milyon günlük aktif kullanıcıya ulaştı.

Instagram ise 2019-2020 yılları arasında kullanıcılarının uygulamada geçirdikleri süreyi yaklaşık %14’lük bir artışla kapatarak, günde ortalama 30 dakikaya çıkardı.

Twitter ve Instagram başarılı olmaya devam ettikçe, 2022’de pazarlama bütçelerinin her iki platforma kaydırılacağını söyleyebiliriz. 

İşletmelerin influencer ortaklıkları büyüyor.

Sosyal medya ve e-ticaret arasındaki uyum güçlendikçe, işletmeler satışlarını artırmak için daha fazla influencer ortaklığı yapıyor. Olgunlaşma dönemine giren influencer marketing, hiç olmadığı kadar güçlü konumda. Birçok kullanıcı pandemi sırasında markalardan çok influencer’lara güvenmişti. Pandemi dönemi kısa / uzun video içeriklerinin yanı sıra Mikro Influencer ve Nano Influencer gibi takipçisi “az olmasına rağmen niche alanlarda etkisi güçlü” isimlerden oluşan kullanıcıların etkisini büyüttü. 

Sosyal satışlar katlanıyor.

Sosyal medya platformları markaların sponsorlu reklam vermelerini, yaratıcı içerikler oluşturmalarını ve potansiyel müşterilerine ulaşmalarını mümkün kılıyor. Sosyal satışı artıracak geliştirmeleri ise yıl boyunca sistemlerine dahil ediyor. Önümüzdeki yıl çevrimiçi mağazalarını sosyal medya hesaplarına bağlayan, ürün satışına odaklanan daha fazla işletmeyi sosyal medyada göreceğiz. İşletmeler, oluşan rekabet ortamı ile birlikte kullanıcıların ilgi alanlarını ve tercihlerini daha derin ve daha kişisel bir düzeyde anlamak için yoğun çaba göstermek zorunda kalacak.

 

2022 Yılı Sosyal Medya Trendlerinden faydalanmak için;

  • İçerik planınızda mümkün olduğunca daha fazla videoya yer verin.
  • İçerik planınızı kısa, orta ve uzun videolarla destekleyin.
  • Mobil odaklı olun. Algoritmalardan etkilenmeyen ve sabit kullanım sunan tüm özellikleri (reels, profil, öne çıkanlar, hikayeler gibi) kullanın.
  • Hedef kitlenizle daha derin bir bağlantı oluşturmak için ürün veya hizmetinizin ötesine geçerek markanızın farklı yönlerini ortaya koyun.
  • Kullanıcılarınızın katılım düzeylerini artırmak için takipçilerinize sorular sorun, geri bildirim isteyin veya hikayeler anlatın.
  • İlişkilendirilebilir, sürdürülebilir içerikler oluşturun.
  • Müşteri ile duygusal bağ yaratın. Şirketinizin taşıdığı misyonu veya amaçları vurgulayın. 
  • Yenilikleri denemekten, trendlere uyum sağlamaktan çekinmeyin.
  • Topluluk yönetimini iletişiminizin merkezine koyun.
  • Kendi influencer’larınızı yaratın ve geri bildirimlerini önemseyin.
  • Son olarak her zaman vurguladığım bir başlığı tekrar hatırlatmak isterim. “Tüm mecralarda bulunun ama bir tanesinin uzmanı olun ve tüm özelliklerini kullanın.”

 

2022 Yılı Sosyal Medya Trendleri ile yakınlaşmak etkinizi büyütmek konusunda fayda sağlar ama…

Sosyal medya platformlarında reklamsız harika içerikler yayınlamak ne yazık ki karanlık bir odada dans etmeye benzer. Algoritmalar sebebiyle belki harika olan figürlerinizi ne yazık ki kimse göremez. Reklam bütçenizi artırmak, yeniden hedefleme reklamlarına başvurmak, sonuç odaklı sosyal medya reklam stratejilerine odaklanmak olmazsa olmazınız olmalı. 

 

2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri 

2021 Yılı Sosyal Medya Trendlerini hatırlamak isterseniz aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz.

2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

 

Cevap bırakın