Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Manşet2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılının bitmesine sayılı günler kala 2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri netleşmeye başladı.

    2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2020 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2021 Yılı Sosyal Medya Trendleri de belli olmaya başladı. Bu makalemde sizler için hem 2020 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2021 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

    2020 yılında;

    • Güven sağlama, empati kurma ve sosyal dinlemenin önemi arttı.
    • Tüm platformlara hikayeler özelliği geldi.
    • Canlı yayınlar, kısa veya uzun videolar, eğlence odaklı yayınlar, ses fonksiyonları ve ek özellikleri, AR destekli çalışmalara olan ilgi arttı.
    • Covid-19 ile birlikte twitter’ın düşen repitasyonu toparlandı. Dünyada en çok ziyaret edilen web sitelerinden biri olmayı sürdürdü.
    • Pinterest, kullanıcıların ilgisini canlı tutmak için yeni reklam araçları ve bugün sekmesini ekledi.
    • LinkedIn yeni fonksiyon ve özelliklerini kullanıma sokarak, kullanıcı sayısını artırırdı.
    • YouTube nitelikli içerik üretiminde geriledi. Canlı yayınlar ve “Benimle” odağında (benimle hazırlan, benimle birlikte yap, benimle birlikte izle) geliştirilen içeriklere ilgi büyüdü. YouTube Rewind’ın bu yıl gerçekleşmeyeceğini açıkladı.
    • Instagram dünya genelinde en fazla kullanıcı artışını Eylül 2020 döneminde yaşadı. Facebook’tan bile daha güçlü olan bu büyüme rakamları, reklam erişimlerinde de %7,1’lik bir artışa sebep oldu.
    • Bu büyümeye rağmen hedef kitleye ulaşma konusunda kimse Facebook’un elini bükemedi.

     

    2020 yılında hedef kitleye kolay erişim sağlayan sosyal medya platformları;  

    • Facebook (%78),
    • Instagram (%70),
    • LinkedIn (%42),
    • Twitter (%33),
    • YouTube (%26)

    Olarak sıralandı.

     

    2020 yılında markaların sosyal medya aracılığı ile başarmaya çalıştığı sonuçlar;

    • Yeni müşteriler kazanmak,
    • Marka farkındalığı yaratmak,
    • Dönüşüm artışı (potansiyel müşteriler, satın almalar, ürün sorguları) sağlamak
    • Müşteri deneyimini iyileştirmek,
    • Mevcut bağı geliştirmek,

    Olarak öne çıktı.

     

    Sosyal medya ile hızla yeniden tasarlayan e-ticaret dünyasına olan ilgi büyüdü.

    En küçüğünden en büyüğüne işletmelerin çoğu ya e-ticarete ilk defa giriş yaptı ya da satış kanallarını genişletti. Ekim ayı itibariyle ülkemizde de genelin kullanıma açılan Instagram Shop ve Facebook Shop’un yeni sunulacak fonksiyonları ile birlikte sektörü domine etmesi diğer beklentiler arasında.

    Bu hızlı giriş sonrası sıra şimdi gelin sosyal mecraların son dönem yaşadığı değişimi hatırlayalım ve 2021 yılında beklenen gelişmelere yakınlaşalım.

     

    Instagram 1.16 milyar kullanıcıya ulaştı.

    2021 yılında Instagram’da;

    • Uygulama içi alışveriş trendi katlanarak artacak.
    • Yeni özellikler ile beslenen Intagram Hikayeler, etkili pazarlama yapmak isteyenlerin odağında olacak.
    • Alışveriş özellikler ile desteklenen Instagram Canlı ve IGTV’yi yıl boyunca çok konuşacak ve daha yoğun kullanacağız.
    • Markalı AR filtrelerine ilgi artacak.
    • Instagram keşif özelliğine yeni filtreler gelecek.
    • TikTok ve Twitter üzerinden gelen çapraz paylaşımları sürdüreceğiz.
    • Ürün detay videoları ile birlikte kısa videoları daha fazla göreceğiz.

     

    Facebook 2,14 milyar kullanıcıya ulaştı.

    2021 yılında Facebook’da;

    • Facebook Hikayeler ve Facebook Canlı’ya ilgi ve etkileşimi artıracak yeni özelliklerin duyurulacak.
    • Çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirecek yeni fonksiyonlar eklenecek.
    • Facebook AR ekosistemini büyütmeyi sürdürdü. 19 farklı ülkeden 400.000’in üzerinde geliştirici ile birlikte 1.2 Milyon yeni efekt üzerinde çalışıldığı açıklandı. Bu yıl efekt bombardımanı yaşayacağımızı söylemek sürpriz değil.
    • Facebook video pazarlamasını büyütecek yeni geliştirmelerde son viraja girdi. İster uzun ister kısa olsun, efektli veya efektsiz kullanılsın, 2021 yılı videoların hiç olmadığı kadar rağbet gördüğü bir yıl olacak.
    • Mevcut yaş grubunun büyümesiyle birlikte nostalji içeren paylaşımları daha sık kullanacağız.

    YouTube 2 milyar kullanıcıya ulaştı.

    2021 yılında YouTube’da;

    • YouTube’da tüm kategoriler arasında ilk sırada yer alan “Nasıl Yapılır” videoları ve hikâye anlatan videoların yükselişi sürecek.
    • Canlı yayın videoları geçtiğimiz yıla oranla 8 kat daha uzun süre izlendi. Canlı yayın videolarına olan ilgi artacak.
    • Alışveriş videolarının dönüşüm oranı artacak. YouTube’un “Ürün inceleme videoları, “Benimle” odağındaki içeriklerine olan ilgi katlanarak artıyor. Tüketiciler YouTube’u yararlı bir alışveriş rehberi olarak görüyor.
    • İzleyici kararı ile geliştirilen içerikler olmazsa olmazlardan olacak. İlk zamanlar içerik oluşturucunun tam denetimi ile hazırlanan içeriklerin yerini, izleyiciyle diyalog bazlı olarak geliştirilen içerikler aldı. Canlı videolar, yayın esnasında gerçekleştirilen anketler ve anlık sohbet üzerinden gelen geri bildirimlerin etkisiyle birlikte “Takipçi karar verir” trendinin yükselmesi diğer beklenenler arasında.
    • YouTube hikâye anlatımının başarılı örneklerinden olan “rutin” videolarına talep artıyor. Anlık ihtiyaçlara göre oluşturulan ve günlük rutinleri yansıtan bu videolar yükselen trend.
    • Aşamalı olarak yayınlanan diziler ve belgeseller, her kategoriden ünlü isimlerin YouTube kanalları, 360 derece videolar 2021 yılında daha fazla ilgi görecek akımlar arasında.

     

     

    Twitter 353 milyon kullanıcıya ulaştı.

    2021 yılında Twitter’da;

    • Twitter kullanıcı kontrolünü artırmayı mümkün kılacak yeni özelliklerini duyuracak.
    • Henüz beta aşamasında olan Fleet’e gelecek ek özelliklerin yanında ses odaklı geliştirmeler de yılın başında kullanıma sunulacak. Bireysel veya grup içerisinde sesli sohbete imkân verecek bu yeni özellikler ile daha eğlenceli ve etkileşime dayalı bir yapı sunulması planlanıyor.
    • Önümüzdeki yıl daha sık rastlayacağımız paylaşım türü ise ses klipleri olacak. Dünyaca ünlü isimlerle yapılan çalışmaların örneklerini görmeye başlayacağız.
    • Tüm bu geliştirmeler ışığında Twitter’ın Instagram’ın izinden gittiği ve gündemi bir parçada olsa hafifleterek sunmaya çalışacağı âşikar.

     

    Hootsoite’in yakın dönemde yaptığı geniş kapsamlı ankete göre 2021 yılında;

    • Dünya genelinde işletmelerin %60’ı Instagram üzerindeki bütçelerini artırmayı planlıyor.
    • Aynı durum Facebook (%41) YouTube (%45) ve LinkedIn (%44) ve Twitter (%28) için de geçerli.
    • WhatsApp, Pinnterest, TikTok ve Snapchat’in bütçe planlamalarındaki yeri ise hızla düşüyor.

     

    2021 yılının geleceğinde yine mobil odaklı yaklaşımlar var.

    • Hemen tüm geliştirmeler mobil üzerinden hayata geçiyor ve platformların büyük bir kısmı sadece cep telefonları üzerinden kullanılıyor.
    • Geçtiğimiz yıl gençlere odaklanmış, yaşlı nüfusu geri planda bırakmıştık. Pandeminin de etkisiyle tüm yaş grupları bir zorunluluk olarak dijital alışkanlıklarını geliştirmek durumunda kaldı. Bu grup için tatlı bir nostalji yaşatacak içerikleri, daha duygulu mesajları yıl içerisinde kullanacağız.
    • 2021 yılında dönüşüm hunisinin alt kısmında yer alan “tıklamaları” takip etmek artık yeterli gelmeyecek. Tek mecra üzerinden ilerleyen kampanyaların yerini çok kanallı kampanyalar alacak.
    • Müşterileri dinlemek, görüşlerini önemsemek, satın alma yolculuklarını yeniden tasarlamak elzem hale gelecek.
    • Kullanıcı tarafında oluşturulan içeriğe daha fazla önem verecek, gelen talebi daha hızlı değerlendireceğiz.

     

    Geçtiğimiz yıldan etkisini koruyacak olan 2020 Yılı Sosyal Medya Trendlerine aşağıdaki yazımdan ulaşabilirsiniz.

     

    2020 yılı Sosyal Medya Trendleri

     

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN