Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Sosyal Medya2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri ve yükselişe geçmesini beklediğimiz akımlar netleşti. Bu makalemde yaşayacağımız değişime ışık tutuyorum. 2023 yılının bitmesine sayılı günler kala, 2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri de belli olmaya başladı. Bu makalemde sizler için hem 2022 yılında öne çıkan başlıkları hem de 2024 yılında beklediğimiz yenilikleri derledim.

    2023 yılında Sosyal Medya

    Dünya nüfusu 2023 yılında 72 milyon arttı ve 8,06 milyar kişiye ulaştı. Aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı ise 4,95 milyara ulaştı. Bu oran nüfusun yüzde 61,4’üne denk geliyor. Bu oran geçtiğimiz yıla göre yüzde 4,5 artan yeni kullanıcı sayılarının altını çiziyor. Dünya nüfusunun %65.7’si internet’e bağlı ve her kullanıcı ortalama 6 saat 41 dakikasını internet’te geçiriyor. Bu konuda 9 saat 29 dakika ile Güney Afrika liderliğini korurken, Türkiye 7 saat 36 dakika ile Birleşik Arap Emirlikleri’nin hemen önünde yer alıyor. Dünya genelinde günlük sosyal medya tüketimi ise 2 saat 24 dakikaya ulaşmış durumda. Türkiye’de toplam nüfusun %66.9’u sosyal medya kullanıcısı olarak öne çıkıyor. Haber sitelerinin trafikleri azalırken, sosyal medya ana akım medya olarak konumlanıyor. Sosyal medya platformlarının politikaları ve algoritmaları ve hatta isimleri değişiyor. Değişmeyen tek şey ise platformların günlük hayatımızdaki kalıcı etkisi.

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    2024’ün neler getireceğini kimse kesin olarak bilmese de, pazarın geçen yıl içinde nasıl geliştiğine dair sonuçlar net ve sosyal medyanın popülaritesi yükselmeyi sürdürüyor.

    Her yıl kaleme aldığım trend dosyasında ilk olarak sizlerle genel değerlendirmelerimi paylaşmak istiyorum, akabinde yükselişe geçmesini beklediğim alanlarla makalemi tamamlıyorum.

    TikTok

    Geçtiğimiz yıl doğal ve farklı hayatları görme ihtiyacımız bizi TikTok’a yönlendirdi. Gördüğümüz ve karşılaştığımız hikayelerin bu yıl bizi kanaat önderlerine ve güven veren isimlere yönlendireceğini düşünüyorum. Dolayısıyla kaliteli içerik ve üreticilerine olan ihtiyaç artacak.

    X – Twitter

    Gittikçe ana akım medya haline gelen Twitter, bu yıl X’e dönüştü ancak hem doğal gelmeyen algoritması hem de gündem altında sıraladığı ilgisiz içerikler canımızı sıktı. Dolayısıyla burada var olmak, fark edilebilmek için daha fazla tweet atmak ve doğru bilgi almak için güvenilir kaynaklar sunan kullanıcıları yakın takibe almak gerekecek. Gündeme göre hareket etmek yerine tek bir alanda olsa bile gündem yaratmaya çalışmak, topluluk yönetme etkisi taçlanacak.

    Instagram

    Instagram’da instapods, keşfet alanına düşmek, hediye dağıtmak ve algoritmayı delmek artık o kadar kolay değil. Daha yaratıcı içerikler, içerikleri çeşitlendirmek, anlamlı ilişkiler kurmak, yorum yapmayı, fikir almayı tetikleyeciler zorunlu hale gelecek.

    Kısa videolar, fikir veren ancak doyurucu olmayan reels videoları ve hikayeleri daha fazla kullanacağız. Tüm içerik türlerini birbirine bağlayarak anlamlı bir hikaye oluşturmaya çalışacağız. Bu hikayeyi birbirine bağlayan temel öge ise metin ve metnin gücü olacak.

    X’e rakip olarak çıkan Threads kullanıcı sayılarını katlıyor ancak etki olarak hala umulan seviyede olduklarını düşünmüyorum. Benzersiz bir özellik sunulmadığı takdirde buralara harcanacak enerjinin düşmesini bekliyorum.

    YouTube

    İzlemeyi tercih eden kullanıcıların favorisi YouTube, dinlemeyi seven kesimin de vazgeçilmez. Yapay zeka destekli çevirilerin yaygınlaşması ile birlikte bu alana yönelimin artacağını düşünüyorum. Yakın gelecekte videolar sosyal medyaya hakim olacak ve bunun farkında olmayan herkes zor zamanlar geçirecek. Uzun sürekli içerikler ise kısır döngüye girmiş durumda, etkileyici kısa biçimli Shorts videoları kullanmak zorunlu hale gelecek.

    Uzun videoları hazırlamak hem zaman alıyor hem de izlemek, vakit ayırmak kolay olmuyor. Bu sebeple Shorts gibi teaser tadında çalışmalar hazırlamaya daha fazla ihtiyaç duyacağız.

    LinkedIn

    Son iki yıldan beri yükselişini sürdüren LinkedIn, iş hayatını ve B2B’leri bir arada tutmayı sürdürüyor. Ancak burada da içerik çeşitliliğine ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. Bilgisini görsel ve sesle destekleyecek tüm markalara ve kanaat önderlerine duyulan ihtiyacın artacağını düşünüyorum.

    2024 Sosyal Medya Trendlerine Dair Konuşacağımız ve Odaklanacağımız Alanlar

    Sosyal medya trendleri konusunda daha fazla konuşacağımız ve odaklanacağımız alanlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri
    2024 Yılı Sosyal Medya Trendleri

    Benzersiz içerik

    Benzersiz ve orijinal içerik her zamankinden daha önemli olacak. Yapay zeka daha yaygın olarak kullanılan bir araç haline geldikçe özgün ve benzersiz içerik öne çıkacak. Bu bir bakıma sosyal medya yöneticilerini daha yaratıcı düşünmeye zorlayacak.

    Tüketiciler akışlarındaki içerik konusunda giderek daha seçici ve temkinli hale gelecek. Bu tür içerikler, tüketicilerin sosyal medyada markalardan yeterince görmediği bir içerik türü. Takipçilerle sohbete ve doğrudan etkileşime girmeyi mümkün kılacak, ilgi çekecek bu tür içerikler toplumsal olarak hissedilen yalnızlık duygusunu da kıracak.

    Marka iş birlikleri

    Micro ve macro influncerlar ile yapılan iş birlikleri artık olgunluk dönemine girdi. Doğru eşleştirme yapabilen markalar hem kazançlı çıktı hem de etkilerini katladı. Doğru strateji ile ilerleyen, işleyen bir kimya tutturan markalar iş birliklerinin kapsamını genişletecek. Özgünlük ihtiyacı ve talebi arttıkça daha fazla markanın bu yolda ilerleyeceğini göreceğiz.

    Müşteri hizmetleri yönetimi

    Müşteriler sosyal medyayı müşteri hizmetleri için giderek daha fazla kullanıyor. Bu da müşteri hizmetleri ekiplerini platformlar üzerinden kurgulamayı zorunlu hale getiriyor. Sosyal müşteri hizmetlerini ölçeklendirmek için sıkça sorulan sorular, formlar ve sohbet robotları gibi müşteri self servis araçlarını ve kaynaklarını kullanmak zorunlu hale geliyor.

    İçerik çeşitliliği

    TikTok’un ve kısa videoların yükselişi sürüyor. Diğer yandan bu kadar hareketli ekranlarlarla vakit geçirmek bıkkınlık yaratıyor. Geçen yıl kısa videoların yükseleceğini söylemiştik, öyle de oldu. İlk ilgiyi çeken, tüketmesi kolay olan bu içerikler adeta yılı şampiyon kapadı. Bu yıl içeriği çeşitlendirmeye odaklanmanın  zamanı geldi.  Kaydırmalı veya tek görsel, metin ve hareketli videoların karma şekilde kullanılacağı ve birbirini destekleyecek bir planlama bu yıl şart olacak. Platformlara özel oluşturulacak içerikler beklenen etkileşimin kilit anahtarı olacak.

    Anlamlı veri

    Sosyal medyayı yönetmek, hesapları büyütmek ve doğru stratejiyi kurgulamak gittikçe zorlaşıyor. Sosyal medya pazarlaması daha karmaşık hale geliyor. Kampanya performansını doğru bir şekilde ölçmek için gelişmiş analiz ve ölçüme ihtiyaç duyuyoruz. Hedef kitlenin sıkıntılı noktalarını, tercihlerini ve hatta diğer favori markalarını ve ilgi alanlarını tahmin etmek zorlaşıyor. Personalar çeşitlenirken hep daha fazlasını yapmak durumunda kalıyoruz. Bu da sadece verinin yetmediğini, anlamlı verinin gerekliliğini vurguluyor.

    Anlamlı veri elde etmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz!

    • Veri kullanımınız ne kadar karmaşık olursa, raporlarınız da o kadar spesifik olmalıdır.
    • Özel amaçlarınız ve diğer ekipler için özel raporlar oluşturmak başarının anahtarıdır.
    • Verilerinizi anlamlı hale getirmek için veri hikaye anlatımından ve veri görselleştirmelerinden yararlanabilirsiniz. Bu şekilde fikir ve öngörülerinizi hem ekibinize hem de diğer departmanlara kolayca anlatabilirsiniz.
    • Veriyi anlamlandırırken odağa topluluk yönetimini almanızı, sosyal dinleme, rekabet analizi ve hedef kitle duyarlılığı gibi çalışmaların dönemini daha sık tutmanızı da öneririm.

    Yapay zeka

    Görselden metin oluşturmaya ve hatta çeviri hizmetine, analizden raporlamaya kadar yapay zekanın etkisi var. 2024 yılında yapay zeka, sosyal pazarlamacıların benimsemesi gereken önemli bir araç olmaya devam edecek. Ancak izleyiciler ve pazarlamacılar yapay zeka tarafından oluşturulan dile temkinli yaklaşıyor. Bunun güven üzerindeki etkisine karşı duyulan endişeler derinleşiyor. Şöyle ki sosyal medya ekiplerinin özgün, kişiselleştirilmiş ve marka sesini koruyan çalışmalar yapması gerekiyor. Bu da deneme ve yanılmayı beraberinde getiriyor. Benim önerim yapay zeka tarafından oluşturulan herhangi bir kopyayı markanızın sesine uyacak ve müşteri hizmetleri yanıtlarında kişiselleştirilmiş ve insani olacak şekilde ayarladığınızdan ve düzenlediğinizden emin olmanız yönünde.

    Sosyal medya dünyası sürekli değişiyor. Sosyal pazarlamacıların ve ekiplerin çalışma biçimleri de öyle. Dolayısıyla iyi analiz eden, denemekten korkmayan, yaratıcı ve güven veren, teknolojiyi doğru kullananların kazanacağı bir yıla hep birlikte giriyoruz.

    Lütfen unutmayın, sosyal medya dinamik ve rekabetçi bir alandır. Buna göre strateji ve yol haritası belirlemek her zaman önemlidir.

    Geçmiş Yılların Sosyal Medya Trendleri neler? 

    Geçtiğimiz yılları ele aldığım Sosyal Medya Trendlerini hatırlamak isterseniz aşağıdaki yazılarımı okuyabilirsiniz.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN