Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1829

    Yandex Metrica hizmeti kullanımı

    2016_nisan_03

    Web sitesi sahipleri bilirler. Kendilerine en çok sorulan  “Ziyaretçi sayınız kaç?” sorusudur. Web sitelerinde bunu öğrenmenin değişik teknik yolları olmasına rağmen bu yazıda size web sitenize gelen ziyaretçilerin sayısıyla beraber birçok istatistiksel ek bilgiyi de sunan bir servis olan Yandex Metrica hizmetini ve bu servisi kullanarak web sitenizle ilgili hangi bilgilere ulaşabileceğinizi anlatmaya çalışacağım.

    Eskiden Web Sitelerinde Sayaçlar Vardı

    Eskiden web sitelerinde sayfa gösterimlerini gösteren çok basit sayaç kodları vardı. Hiçbir ayrıntıya girmeden her sayfa gösterimini sayar ve sayfa gösterildikçe sayaç tek tek artardı. Uzun yıllar boyunca web sitelerinde bu sayaçlar kullanıldı Daha sonra bu sayaçların yerini çok daha profesyonel web servisleri almaya başladı. Bu yeni servisler sadece sayfaları saymakla kalmıyor, site ile ilgili her türlü istatistiksel ayrıntıyı da birkaç tuş hareketiyle raporluyordu. Site sahiplerinin ilk tanıştığı servis Google Analytics hizmetiydi. Çünkü bir dönem alternatifi olmadığı için neredeyse tüm site sahipleri bu servisi kullanıyordu.

    Şimdiki durum ise biraz daha farklı ve değişik alternatifler mevcut ama Google’ın Analytics’e gerçekten rakip olabilecek bir hizmet arıyorsak Yandex.Metrica servisini iyi bir alternatif olarak düşünebilirsiniz.

    Zaten Yandex.Metrica, size kayıt olmadan önce özelliklerini deneyebilmeniz için tüm istatistiksel bilgilerin bulunduğu program alanını size denemeniz sunuyor. “Deneme Sürümü” başlığı altındaki bağlantıya tıkladığınızda web sitenizdeki hangi trafik bilgilerinin size nasıl bir biçimde istatistiksel olarak sunulacağını canlı bir örnek üzerinden görebiliyorsunuz.

    Yandex.Metrica Nedir ?

    Yandex.Metrica; sitelere gelen ziyaretlerin bu esnadaki davranışlarını analiz etmek için hazırlanmış ücretsiz bir web arayüzüdür. Yandex.Metrica; site ziyaretçilerinin sitedeki davranışlarını ayrıntılı olarak size raporlar ve ziyaretçilerin sitenizde tam olarak neler aradığını öğrenmenize yardımcı olur.

    Yandex.Metrica Nasıl Kullanılır ?

    Yandex.Metrica’yı kullanabilmek için ilk yapılması gereken bir Yandex hesabına sahip olmanızdır. Eğer bir Yandex hesabınız varsa bu hesap bilgileri yardımıyla hemen Yandex.Metrica hizmetini kullanmaya başlayabilirsiniz. Kullanımı oldukça basit olan bu servisin raporlarından hızlı bir biçimde yararlanmaya başlayabilmeniz için sitenize eklenmek üzere size özel hazırlanmış kodu web sitenize eklemeniz gerekir.

    Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra artık sitenizi ziyaret edenler kayıt altında tutulmaya başlanır. Böylece sitenize gelen günlük ziyaretçi ve sayfa gösterim sayısını öğrenebilir hem de yapılan ziyaretlerle ilgili diğer istatistiklere (Ülke, cinsiyet, yaş bilgisi, tarayıcı türü vs.)  büyük bir rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

    Webvisor Özelliği Web Sayfasında Yapılanları Kayda Alır

    Yandex.Metrica kullanmaya başlayanların en sevecekleri özelliklerden biri de Webvisor özelliği olacak. Bu özellik yardımıyla web sayfasını kullanan ziyaretçilerin fare ve klavye haraketlerini takip edebileceğiniz gibi aynı zamanda web sayfanızda yapılan her şey kayıt altına alınır. Yani sitenizden hangi bağlantılara tıklandığı, fare imlecinin hareket yolculuğu gibi ayrıntıları görebiliyor olacaksınız.

    Yandex.Metrika’nın Webvisor özelliğini aktif hale getirdiğiniz zaman sayaç kodunuzda bir değişiklik oluşur. Ancak bu yeni sayaç kodunu sitenize eklediğinizde ziyaretçilerinizin davranışlarını analiz edebiliyor olacaksınız.

    Webvisor özelliğini Nasıl Etkin Hale Getirirsiniz?

    Yandex.Metrika servisine girdikten sonra “Sayaç Düzenleme” kısmından

    – “Webvisor” seçeneğini bulduktan sonra seçiminizi yaparak “Kaydet” tuşuna basmanız gerekir.

    – Bu durumda sayaç kodunuzda bir değişiklik olacak ve sitenize bu yeni kodu eklemeniz lazım.

    – Webvisor özelliği aktif hale gelip veriler oluştuğunda “Davranış” menüsü üzerindeki Webvisor kısmına tıklayarak artık ziyaretçi davranışlarını ayrıntılı bir biçimde raporlayabilirsiniz.

    Son olarak Yandex.Metrika hizmetinin kullanımının son derece basit olduğunu ve bu servise geçmek istediğinizde sadece birkaç dakika içinde kullanıma başlayabileceğinizi söyleyebilirim.

    Diğer tüm ayrıntılar ve servisin kullanımı için: https://metrica.yandex.com.tr

     

    Aksiyon kamerası ile canlı yayın dönemi

    aksiyon_kamerasi_02

    Son iki yıldır popüler olan canlı yayın günümüzde birçok sosyal ağın sunduğu ve desteklediği bir özellik haline geldi. Twitter, Facebook, YouTube, YouNow, Twitch, Ustream gibi sosyal ağlar üzerinden canlı yayın yapılabiliyor. Bu canlı yayınlar mobil cihazlar yardımı ile yapılabildiği gibi (telefon ve tablet) bilgisayar yardımı ile de gerçekleştirilebilir.

    Öte yandan popülariteleri giderek artan aksiyon kameraları da bu canlı yayınlar için kullanılabiliyor. Ancak bu özellik her model ve her sosyal ağ için kullanılamıyor. Belli sosyal ağlar, belli aksiyon kameralarını kullanmaya izin veriyor. Bunun dışında kalanlar için ‘şimdilik’ aksiyon kameraları üzerinden canlı yayın hizmeti sunmuyor.

    Neden aksiyon kamerası?

    Bu sorunun cevabı biraz soruda gizli. Bir aksiyonun ortasından canlı yayın yapmak çok eğlenceli ve takipçiler açısından ilgi çekici bir olay. Düşünün Rize’de rafting yapıyorsunuz ve bunu canlı olarak takipçilerinizle paylaşıyorsunuz. Güzel bir canlı yayın olurdu bu. Ya da bir motosiklet yarışındasınız. Yine bir canlı yayın yapıyorsunuz. İşte bunlar hep aksiyon kameraları sayesinde yapılabilecek etkinlikler. Yukarıda verdiğim örnekler telefonla da yapılabilir ancak telefonların hassas yapıları göz önüne alındığında bu tarz aksiyonlu ortamlarda kullanılmalarının zor olduğu ortaya çıkar. Kullanılabilse bile pratik olmaktan uzak olduklarından çoğu zaman tercih edilmezler.

    Bu yüzden aksiyon kameralarının bu tarz kullanımı da giderek artıyor.

    aksiyon_kamerasi01

    Hangi sosyal ağlar neyi destekliyor?

    Twitter üzerinden canlı yayın yapma imkanı sunan Periscope, geçtiğimiz günlerde yaptığı bir açıklama ile GoPro aksiyon kameraları üzerinden canlı yayın yapılabileceğini duyurdu. Periscope’un bu özelliği şimdilik sadece GoPro Hero 4 Silver ve Black sürümleri tarafından ve yalnızca iOS işletim sistemine sahip iPhone 5S, 6, 6 Plus, 6S ve 6S Plus modelleri tarafından destekleniyor. GoPro’nun bu özelliğini nasıl kullanabileceğinizi buradaki linkten görebilirsiniz (İngilizce). Uyumlu cihazlarla bu özelliği kullanabilirsiniz.

    GoPro aynı zamanda bir diğer canlı yayın platformu olan Livestream üzerinden de benzer şekilde kullanılabiliyor.

    Bir diğer aksiyon kamerası desteği sunan sosyal ağ ise Ustream. Özellikle ABD’de çok popüler olan canlı yayın uygulaması Ustream. Bu sosyal ağı da aksiyon kameraları üzerinden kullanabiliyorsunuz. Bu sosyal ağ ise Sony’nin bazı modellerini destekliyor. Bu modellerden birine sahip olanlar Ustream’i aksiyon kamerası ile kullanabiliyorlar. Bu konudaki detaylı bilgiyi de buradaki linkten görebilirsiniz.

    HTC’nin RE ismini verdiği kamerasını da benzer bir şekilde kullanabiliyorsunuz. RE YouTube üzerinden canlı yayın yapabilme özelliğine sahip. Bunun için bir telefon ve bu telefonu kurulan uygulama ile bir adet RE aksiyon kamerasına ihtiyaç var. Bunları temin ettikten sonra siz de RE ile YouTube üzerinden canlı yayın yapabilirsiniz.

    Özellikle aksiyon sporlarıyla ilgilenenler için aksiyon kameraları üzerinden canlı yayın gerçekten de faydalı bir çözüm sunuyor. Özellikle zor şartlar altında oldukça iyi işler çıkarabilen aksiyon kameraları canlı yayın için güzel bir çözüm. Bir gün lazım olabilecek bu çözümü bir kenara not alın. Zamanı geldiğinde kullanırsınız.

    Işığınız bol olsun…

    Minecraft neden başarılı oldu?

    0

    Grafikleri bundan neredeyse 20 yıl öncesinin bilgisayarlarını akla getirecek kadar basit olan Minecraft, bir karakter, hikaye ya da amaca sahip olmasa da, dünyayı kasıp kavurmaya devam ediyor. Üzerine yazılan kitapların bile peynir ekmek gibi sattığı bu oyunun sırrı ne?

    Apple iPhone SE: Kendisi küçük ama performansı dev gibi

    iPhone 6S’in gücünü ve iPhone 5’in görünümünü alan iPhone SE, uygun fiyatı ile de kendisnden çok fazla söz ettirecek.

    Apple, bu sefer geri adım attı. Boyut olarak sürekli büyüyen iPhone ailesi, yeni çıkan iPhone SE ile küçüldü. Apple, iPhone 6s’in 4.7 inç ve iPhone 6s Plus’ın 5.5 inç boyutlarına karşın, tıpkı iPhone 5 gibi  tekrar 4 inç telefonu ile karşımıza çıktı. Buradaki en önemli fark ise,  iPhone SE her ne kadar küçük görünümlü olsa da,  iPhone 6s teknolojisini 4 inç büyüklüğündeki kasa sisteminin içinde barındırması. 2

    iPhone SE’ye yakından baktığımızda iPhone 6s’in tasarım teknikleri yerine iPhone 5’in tasarım tekniklerini kullandığı hemen belli oluyor. Öyle ki, ürünü yakından incelediğinizde iPhone 5’e tıpa tıp benzediğini hemen fark ediyorsunuz.  Söylediğimiz gibi. Apple, iPhone 5S’in tüm tasarım detaylarını iPhone SE’ye entegre etti. 123,8×58,6×7,6 mm’lik boyutundan tutun, ağırlık (112 gr’dan 113 gr oldu), kamera lensinin konumu ve tuşlar tamamen aynı. Dolaysıyla iPhone 5s’de kullanılan koruma kılıfları iPhone SE’de de kullanılabiliyor.

    iPhone Se’nin ekran boyutu 4 inç büyüklüğünde ve çözünürlük değeri de 1136×640 piksel değerinde. 326 ppi’lik piksel yoğunluğunda da bir değişiklik yok. Burada kullanılan bilindik Retina ekran kullanıldı. Bu ekran ve piksel yoğunluk değeri iPhone 6s’in ekranından aşağı kalır bir yanı yok. Farkı, iPhone 6S’de kullanılan 3D Touch teknolojisinin  iPhone SE’de yer almaması.

    5

    Performans

    iPhone SE’nin performansı  herkesin en çok merak ettiği bir konu. Bu ürün her ne kadar tasarım olarak iPhone 5S’e benzese de performans anlamında dağlar kadar fark var. İşlemci ve grafik yongasına yüklenen uygulamalarda iPhone SE’nin performansı görülmeye değer. iPhone SE, neredeyse iPhone 6S kadar yüksek bir performansa sahip. Büyük boyutlu bir PDF dosyayı 2 saniyenin altında açıyor. Bir dakikaya düşürülen iki dakikalık Full HD bir videonun işlenmesi ve açılması saniyeler içinde gerçekleşmesi hepimizi şaşırttı. 4K videolarda ise biraz daha zaman isteyen iPhone SE, bu alanda da ortalamanın üzerinde bir performans ile çalıştığını söylemeliyiz. Bu yüzden olsa gerek iPhone SE’nin,  iPhone 5S ile kıyaslandığında, performansını ikiye katlamasına şaşırmadık.

    Kapasite konusuna gelince, Apple’ın pazarlama stratejisi burada hemen göze çarpıyor. iPhone SE, sadece 16 ve 64 Gbyte kapasiteli seçenekleri ile satılıyor. iPhone 6S’deki gibi 32 ve 128 GByte’lı versiyonları olmayacak. 16 Gbyte’lık iPhone SE ürünü tercih ettiğinizde size sadece 12.7 GByte’lık bir alan kalıyor.  Multimedya verilerini saklamak isteyen kullanıcılar uygun fiyatlı olan 16 GByte kapasiteli iPhone SE ile yetinemeyecekler. Bu kişiler biraz daha maliyetli olan 64 GByte’lık sürümü tercih etmeleri  gerekiyor.

    Unutmadan söyleyelim. Apple iPhone SE, 1624 mAh’lik bataryası ile yaklaşık 11 saatlik bir kullanım sunuyor. Bu değer iPhone 6s’in kullanım süresi ile neredeyse aynı.

    4

    Kamera

    iPhone SE’nin 12 MP’lik arka kamerası iPhone 6S’in kamerası ile aynı teknik özeliklere sahip. Yalnız burada kullanılan kameranın montajı biraz daha farklı. iPhone 6S’de hafif bir çıkıntı ile yerleştirilen bu kamera iPhone SE’de çıkıntısız olarak yer alıyor.  Bunun dışında tıpkı iPhone 6S gibi 4K video, ağır çekim, Timelab ve HDR fotoğraf çekimleri yapabiliyorsunuz. Yaptığımız testlerde iPhone SE’nin fotoğraf kalitesini çok beğendiğimizi söylemeliyiz. Çektiğimiz fotoğrafların kalitesi iPhone 6s ile neredeyse birebir. Renkler canlı, keskin  ve net.  Buna karşın loş ortamlarda, çok yüksek bir kalite beklemek yanlış olur.  iPhone 6s Plus’da yer alan optik titreşim engelleme özelliği iPhone SE’de ne yazık ki yer almıyor. 1.2 MP’lik ön kamerası ise Selfie için yeterli. Ön kameranın çekim detaylara indiğimizde, keskinliğin ve renk parlaklığının daha iyi olmasını isterdik.  

    1

     Kompakt tasarımda güncel teknoloji

    Apple iPhone SE, kompakt bir tasarıma sahip olmak isteyen fakat teknolojiden de geri kalmak istemeyen kişiler için biçilmiş kaftan. Uygun fiyata iPhone 6S’in performansını yakalamak bu ürün ile mümkün.

    Size uygun bir 4,5G tarifesi mutlaka var

    iStock_000078516129_Medium

    Cepten bilgisayarlarımızı bile kıskandıracak hızda internet  keyfi, yani 4,5G hayatımıza gireli şunun şurasında daha bir ay bile olmadı. Saatler gece yarısı 00.01’i gösterirken 1 Nisan günü başlayan 4,5G hizmetiyle birlikte herkesin aklında bir sürü soru vardı. Bunların arasında en yaygın olanlardan biri de daha hızlı internetle birlikte paketlerin daha hızlı bitirilip bitirilmeyeceğiydi. Aslında bu sorunun yanıtı hem evet hayır… Buna havuz problemlerindeki gibi bir yanıt verecek olursak, diyelim 1000 litre su dolu bir havuzunuz var. Bu havuzdan bir 30 mm çapında bir boru ile suyu dışarı akıtıyorsunuz. Boruyu değiştirdiniz ve 45 mm çapında bir tane taktınız… Su daha hızlı boşalacaktır ama havuzdaki miktar 1000 litre olduğu için eninde sonunda tüm su boşaldığında bu rakam 1000 litre olacaktır.

    Yani operatörünüzden aldığınız datayı ister 3G ile daha yavaş, isterseniz 4,5G ile daha hızlı kullanabilirsiniz. Ancak, öte yandan bu mantık çok da doğru değil her zaman… Şöyle ki… Diyelim ki, Instagram kullanıyorsunuz. 3G ile açtığınızda hızınıza bağlı olarak daha eski resimlerin yüklenmesi zaman alacaktır. Aşağıya doğru sürüklediğinizde daha az resim görürsünüz. 4,5G kullandığınızda ise daha fazla resim açılır. Bu da fazladan veri anlamına gelir. Dolayısıyla paketinizdeki verileri daha çabuk tüketirsiniz.

    Bu soruların dışında herkesin sorduğu bir başka soru da hangi tarifenin kendilerine uygun olduğu… Ülkemizde hizmet veren üç operatör de o kadar farklı ve çok tarife sunuyorlar ki, herkesin kafası karışmış durumda. Ben sizler için operatörlerin web sitelerindeki tarifeleri tek tek kontrol ettim. Paketlere genellikle konuşma ve kısa mesaj servisleri de dahil… Ama ben tamamen veri üzerine odaklandım. Ayrıca bir de taahhüt konusu var elbette… Şayet operatöre hizmetini belli bir süre kullanma sözü verirseniz, bu fiyatlar sizin lehinize aşağı çekiliyor. Yani burada gördüğünüz fiyatlar taahhütlü olanlardır, akıllar karışmasın…

    Türk Telekom’dan paketler, tarifeler

    Önce Türk Telekom’la başlayalım… Türk Telekom 4,5G konusunda tam anlamıyla bir tarife zengini… O kadar çok seçenek var ki, hepsini buraya yansıtmak mümkün değil… Önce iki ana başlığa ayırarak inceleyelim… Faturalı ve faturasız hatlar… Eğer hattınızı faturasız olarak kullanıyorsanız ve 4,5G’nin nimetlerinden yararlanmak istiyorsanız bu tarifelerden bir tanesi mutlaka sizin için…

    Türk Telekom’da 2GB internet paketleri “Bol ve Hızlı 2GB” ve “Yeni Yıl 2GB” 19 TL fiyat etiketi taşıyor. Özellikle çocuklarına faturasız hat alan aileler, 2GB’lık bu paketi düşünebilirler. Ekstradan 2GB daha gerekirse bu da ekstra 7 TL anlamına geliyor. “Bol ve Hızlı” paketleri internet paketleri sırasıyla 3GB – 25 TL, 5GB – 35 TL ve 7GB – 45 TL olarak devam ediyor. Bunun yanında “Yeni Yıl” paketleri de daha fazla internet kullananlara hitap eden seçenekler sunuyor. Şöyle ki, 6GB – 39 TL, 8GB – 49 TL ve 10GB – 59 TL…

    Türk Telekom’un özellikle gençlerin ilgi gösterdiği Woops kulübü üyeleri için de özel tarifeleri bulunuyor. “İnternet Dolu Paket” alan Woops üyeleri 4GB’lık pakete 25 TL öderlerken gece 00.00-06.00 saatleri arasında da paketlerini bedava olarak kullanıyorlar. Bununla birlikte internetini sınırsız olarak ama yalnızca Facebook ve Twitter’da kullanmak isteyen aboneler için de 6 TL’lik bir paket bulunuyor.

    Faturalı hatlar için olan tarifelerle birlikte özellikle interneti profesyonel amaçla kullananların göz önünde bulundurulmuş olduğunu gözlemliyorum. “Ultra” 12GB aylık 79 TL’lik faturasıyla en üst paket olarak kendini gösteriyor. 10GB – 69 TL, 8GB ise 59 TL ücretle sunuluyor.

    Türk Telekom’daki ilginç bulduğum tarifelerden biri ise “Ailece 15GB” idi… Ailenin beş bireyi arasında paylaştırılabilen 15GB’lık paketin ücreti 79 TL…

    Turkcell’den paketler, tarifeler…

    Turkcell, daha önce 3G de olduğu gibi 4,5G’de de frekans ihalesinde ön plana çıkmıştı. Özellikle teknoloji konusunda öteki operatörlerle kıyaslandığında daha agresif bir tutum içerisinde olduğunu görüyorum. Tarifelerine baktığımda özellikle Türk Telekom’la karşılaştırdığımda çok daha sade oldukları belli oluyor.

    Faturalı hatlarla birlikte Turkcell’in üst düzey müşterilerine, iş dünyasının profesyonellerine sunduğu en uç noktadaki Platinum 20GB paketi 119 TL’lik bir fiyat taşıyor. 15GB – 99 TL, 10GB – 79 TL… Ayrıca “Turbo” adı verilen bir paket de mevcut… Bu paket 6GB internetle 59 TL’den başlıyor. 4GB – 49 TL, 2GB ise 39 TL…

    Faturasız hatlarda da sade bir tarife sunuyor Turkcell… “Hazır Kart”la birlikte sunulan “Uçuran” paketlerinde en üst paket 6GB, 50 TL’ye satılıyor. 4GB – 40, 3GB – 35 ve 2GB – 30 TL…

    Vodafone’dan paketler, tarifeler…

    Vodafone tarifelerine bakıldığında 4,5G’yi ön plana çıkartan bir yaklaşımdan söz etmek çok mümkün değil… Üst düzey tarifelerini “Red” markası altında bir araya getiren operatör, 15GB’lık “Red Elite” paketini 159 TL fiyatla sunuyor. 8GB – 89 TL, 6GB – 69 TL, 5GB – 59 TL, 3GB – 49 TL…

    Vodafone’un faturasız tarifelerine bakıldığında “Esnek” adı verilen paketler ilgi çekici… Minimum pakette yer alan 1GB’lık tarife 17 TL’ye sunuluyor. 2GB – 22 TL, 3GB – 28 TL, ekstra 1 GB internet içinse ekstra 5 TL ödemek gerekiyor.

    Aslında operatörler internet hizmetleriyle birlikte katma değerli servisler de sunuyorlar. Tüm bu detaylara burada girmedim. Bu servisler arasında TV, sosyal medya, müzik, video vs. gibi ekstralar da mevcut. Tüketiciler bu servislere göre de seçimlerini yönlendirebilirler. Ayrıca 4,5G’de önemli olan unsurlardan biri de sıklıkla bulunduğunuz noktadaki servis kalitesi… Fiyat kadar hizmetin de kalitesinin önem taşıdığını hatırlatmam gerekiyor. Daha detaylı bilgi almak için operatörlerin web sitelerini ziyaret edebilirsiniz. 4,5G’nin tadını çıkartmanız dileğiyle…

    Apple altın eriterek yılda 40 milyon dolar kazanıyor

    apple-geri-donusum

    Tüketici elektroniği şirketleri açısından, hizmet ve cihazların satılması şeklindeki sıcak para akışı sağlayan işleyişin haricinde, ‘zekice’ ve pek de bilinmeyen gelir modelleri var. İşte bunlardan birine, dünyanın en değerli teknoloji markalarından Apple nezdinde yakından bakacağız…

    Yıllık ekoloji raporuna göre Apple, eski cihazlarındaki altın, bakır ve gümüşün geri dönüşümü ile yılda 40 milyon dolar gelir elde ediyor. Bu inanılmaz gelir modeli, şirketin ‘eski iPhone’u getir, yenisini götür’ tarzındaki kampanyaları ile elde edilen cihazlardan sağlanıyor. Cihazlardaki bakır iletkenleri, kablolar, devre kartları, kulaklık, Lightning girişi gibi kısımlardan elde edilen materyaller eritilip nakde dönüştürülüyor ya da sonraki cihazlar için kullanılıyor.

    macbook usb-c

    Her sene milyonlarca iPhone, iPad ve Mac satan Apple adına göstergeler sansasyonel, akıllı saatlerinin de (Apple Watch) yakında geri dönüşüm programlarına dahil edileceği düşünüldüğünde geri dönüşüm gelirlerinin daha da artması kesin gibi. Bu alanda diğer birçok teknoloji şirketinin de önemli oranda gelir elde ettiği tahmin ediliyor. (Ambien)

    Bir araştırma şirketine göre tipik bir masaüstü bilgisayarda 25-30 miligram arası altın var; bunun değeri de 9 dolar civarında. Tüketicilerin ‘eski cihazları neden geri alıyorlar’ sorusu için -altın değerinde- bir yanıt değil mi?

    Sağlık odaklı giyilebilir cihazlar kapış kapış gidebilir!

    healthcare_-_technology

    Sağlık odaklı giyilebilir teknoloji ürünleri ile kısa süre önce tanışıldı. Temelde çeşitli aktiviteler sırasındaki kan basıncı değeri, tansiyon gibi konularda sunulan cihazlar teknoloji raflarına adeta renk getirdi. Ancak ilk göstergeler henüz ‘emekleme’ evresinde olunduğuna işaret ediyordu.

    2015 yılında, sağlık odağındaki giyilebilir teknoloji ürünlerinin global satışları 1 milyar doların altında gerçekleşti. 2016 için ise beklentiler çok daha yüksek, 2 milyar dolarlık bir satışla yılın kapanması bekleniyor. Tanınmış araştırma şirketi Tractica ise 2021 yılına kadar uzanan satış adedi tahminlerini içeren yeni bir rapor yayınlayarak konuya oldukça iyimser bir yaklaşım sergiliyor…

    Ekran Resmi 2016-04-15 15.39.14Söz konusu rapora göre 2016 ve 2017’den sonra bu kategorideki ürünlere ilgi patlama yapacak. 2019 itibarıyla 20 milyonun üzerinde sağlığa dair özellikler sunan giyilebilir teknoloji ürünü satışı gerçekleştirilecek ve bunun getirisi de 4 milyar doları aşacak. Ve 2020, tam anlamıyla bu aygıtların her eve girdiği bir yıl olacak; satış adetleri 60 milyona dayanırken, elde edilen gelirler de 10 milyar dolar sınırına gelecek.

    İddialı tahmin

    En nihayetinse ise 2021’in tahminleri, 17,8 milyar dolarlık satış ve 150 milyona yakın cihaz şeklinde. Bu alanda yatırım yapan, gelişimi bekleyen marka ve startup’lar için haberlerin en azından 2020 ve sonrasında oldukça iyi göründüğü aşikar. Analizlerin Tractica’nın 2016’ya ilişkin dikkat çeken araştırmalarından biri olarak kabul edildiğini belirtelim.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    Minecraft sadece erkeklere hitap etmiyor!

    0

    minecraft-windows-10

    Tüm zamanların en çok oynanan yapımlarından Minecraft, her ne kadar yavaş yavaş eskimeye başlasa da dünya genelinde hayal gücünün olduğu her noktada tutkuyla deneyimlenmeye, heyecanını korumaya devam ediyor. New York Times’ın haberine göre Minecraft, her fün 10 bin adetlik satış ortalamasına sahip ve bu veri, kimi oyunlarının toplam satışlarına yakın bir göstergeyi ortaya koyuyor. Yayınlanan yeni bir rapor ise Minecraft oynayan kimselerdeki merak edilen bir istatistike, kadın-erkek oranlarındaki dağılıma işaret ediyor. Sürpriz sonuçların söz konusu olduğunu baştan söylemek gerek…

    Microsoft tarafından yapılan açıklamaya göre günümüzdeki Minecraft oyuncularının yüzde 40’ı kadın. Bu sansasyonel oran, ‘oyun erkek işi’ algısının yüksek olduğu oyun pazarında adeta ışıl ışıl parlıyor. Kadınların da video oyunlarına ne denli ilgi gösterdiğine dair önemli parametreler arasında yer alıyor. Daha önce de belirttiğimiz gibi Minecraft, en çok satan oyunlar arasında ve milyonlarca kadının da bu çarpıcı oyunu keyifli oynadığı anlaşılıyor.

    minecraft-10-700x393

    Ortalama yaş da şaşırttı

    Rapordaki bir diğer ilgi çekici veri de oyuncuların yaş ortalaması ile ilgili. Oyun severlerin yaş ortalamasının 28-30 olduğu kaydediliyor. Bu da yine oyun dünyası açısından Minecraft’ın ortalamanın üzerinde bir yaş grubuna hitap ettiğini gösteriyor.

    Haberin devamında uzun zamandır haberlere konu olmayan Minecraft’a ilişkin keyifli bir videoyu izleyebilirsiniz. İyi seyirler.

    [vsw id=”MmB9b5njVbA” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Rainbow Six: Siege bu haftasonu ücretsiz!

    1PVz4M1

    Son dönemin en fazla ilgi gören fps oyunlarından Tom Clancy’s Rainbow Six Siege’in bu haftasonuna özel olarak ücretsiz olarak indirilebileceği duyuruldu. Yapım, Steam üzerinden indirilebilir durumda, sadece 17 Nisan pazar günü akşamına (23:00) kadar oynanabilecek olması üzücü olmakla birlikte, yapımın deneyimlenmesi için sunulan imkan yine de gayet hoş. Üstelik iyi bir haber daha var; ücretsiz oynanma süresinin sonunda yüzde 33 oranındaki indirimle satın alınabilecek.

    Kendine has bir oyun deneyimi sunan Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, Ubisoft’un başarılı yapımları arasında gösteriliyor. Oyunda bir anti-terörist birimine dahil olup düşmanları etkisiz hale getirmeniz bekleniyor.

    Teknoloji öğelerinin üst seviyede senaryoya dahil edildiği yapımda, örneğin Twitch adındaki karakter ile drone kullanıyor, düşmanlarınızı uzaktan elektrik şoku ile yok ediyorsunuz. Smoke adlı karakter ise istenilen yerlere zehirli gazlar yerleştiriyor ve daha sonrasında da patlatarak büyük zaiyat veriyor.

    Asimetrik bir yapı sunan Tom Clancy’s Rainbow Six Siege’de takım oyunu büyük önem taşıyor ve bu noktadaki son dönemin sevilen PC yapımları arasında gösteriliyor. İndirimin ya da deneme versiyonun söz konusu olmadığı Sony PS4 ve Microsoft Xbox One versiyonlarının da bulunduğunu belirtelim.

    Media Markt’ta satışa sunulan video oyunlarına yakından bakmak ister misiniz? Buraya tıklayınız.

    Dünyanın en pahalı cep telefonları

    0

    lüks telefon Mobil cihazlar özellikle akıllı telefonlar hayatımızın vazgeçilmezi haline gelmiş durumdalar. Bugün insanların telefonları kadar bağlı oldukları başka bir şey bulunmuyor. Çünkü bir insanın cep telefonu hayatındaki herşeyle arasında bağlantı kuran bir araç niteliğinde. Günde en az 250 defa baktığımız ve hemen her işimizi yapabildiğimiz akıllı telefonlara giderek artan ilgi ise üreticileri bu alanda farklı segmentasyonlar yamaya teşvik ediyor. Bunlardan biri de farklı tasarım ve zengin görselliği ile daha varlıklı bir kitleye hitap eden lüks telefon modelleri. Bu haftaki yazımda dünyanın en pahalı cep telefonlarını sizler için yazdım.

    Vertu Signature Diamond
    Lüks telefon üretimleri ile meşhur olan Vertu tarafından üretilen Vertu Signature Diamond en pahalı telefonlar listesi hazırlarken ilk akla gelen cihazlardan. Makine kullanılmadan elle montaj edilen telefon platinyum kullanılarak üretilmiş. Yalnızca 200 parçadan oluşan elmaslarla süslenmiş telefonun fiyatı 88 bin dolar.
    iPhone Princess Plus
    Perfromans olarak diğer iPhone’larla aynı seviyede olan Princess Plus’ı diğerlerinden ayıran en önemli özelliği elmaslarla süslü olması. Avusturyalı ünlü tasarımcı Peter Aloisson tarafından tasarlanan cihazda prenses kesim ve en kalitelisinden 180 adet elmas kullanılmış. Cihazın fiyatı 176 bin 400 dolar.
    üçBlackDiamond VIPN Smartphone
    Listemdeki diğer cihaz BlackDiamond VIPN Smartphone Sony için Jaren Goh tarafından tasarlanmış. Ayna detaylı cihaz polikarbonat ve organik LED teknoloji ile üretilmiş. Üzerinde biri navigasyon tuşunda diğer arka tarafta olmak üzere iki adet elmas bulunuyor. Cihazın fiyatı 300 bin dolar.
    Vertu Signature Cobra
    Vertu Signature Cobra dünyanın en pahalı telefonlarından biri. Özel tasarım olan telefonların üzerinde kobra figürleri bulunuyor. Fransız tasarımcı Boucheron tarafından tasarlanan cihaz üzerinde farklı kesimlerde iki elmas ve 439 adet yakut bulunuyor.
    Gresso Luxor Las Vegas Jackpot
    İlk olarak 2005 yılında İsviçre’de üretilen cihaz 180 gram ağırlığında saf altından üretilmiş. Cihazın arka panelinde dünyanın en pahalı ahşabı olarak bilinen 200 yıllık Afrika ağacı kullanılmış. Cihazın tuşları ise safir kristalden yapılmış. Fiyatı ise tam tamına 1 milyon dolar.
    altıDiamond Crypto
    Lüks aksesuar üreticisi Peter Aloisson tarafından tasarlanan cihaz Windows CE tabanlı. 1.3 milyon dolarlık fiyatı ile dünyanın en pahalı cihazlarından biri. Üzerinde 10 tanesi nadir bulunan mavi elmaslardan olan 50 adet elmas bulunuyor. Ayrıca bazı bölümlerinde altın kaplama bulunuyor. Cihazın hırsızlık ve teknolojik dolandırıcılığa karşı koruması bulunuyor.
    GoldVish Le Million
    Ünlü mücevher ve saat tasarımcısı Emmanuel Gueit tarafından tasarlanan cihaz, ilk olarak İsviçre’de üretilmeye başlanmış. Cihaz 2006 yılında Fransa’da dünyanın satılan en pahalı telefonu olarak Guinness rekorlar kitabına girmeyi başarmış. Fiyatı 1.3 milyon dolar olan GoldVish Le Million üzerinde 18 ayar beyaz altın ve 20 karat elmaslar bulunuyor.
    iPhone 3G King’s Button
    iPhone 3G King’s Button’un tasarımcısı Avusturyalı ünlü mücevher tasarımcısı Peter Aloisson. Üzerinde 138 elmas bulunan cihazın fiyatı 2.4 milyon dolar. Ana ekran tuşu üzerinde yer alan 6.6 karatlık elmas telefonun güzelliğini de artırıyor.
    ikiSupreme Goldstriker iPhone 3G
    Dünyanın en pahalı telefonlarından olan Supreme Goldstriker iPhone 3G’nin fiyatı 3.2 milyon dolar. Üzerinde 271 gram 22 ayar saf altın ve 53 adet 1 karatlık elmas yer alıyor. Ana ekran tuşu üzerinde ise 1 adet 7.1 karatlık elmas mevcut.
    Diamond Rose iPhone 4
    8 milyon dolarlık fiyatı ile dünyanın en pahalı telefonu olan Diamond Rose iPhone üzerinde toplamı 10 karatın üzerinde olan 500 adet kusursuz elmas bulunuyor. Cihazın arkası pembe altın ve Apple logosu üzerinde 53 elmas bulunuyor.