Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1436

    Akıllı sanal asistan Bixby nasıl kullanılır?

    Yapay zekâ teknolojisi her alanda karşımıza çıkıyor ve bize hayatımızı kolaylaştıran, değer katan faydalar sağlıyor. Yapay zekânın kullanıldığı alanlardan biri de akıllı sanal asistanlar. Google’ın Asistan, Apple’ın Siri, Amazon’un Alexa ve Microsoft’un Cortana adlı akıllı sanal asistanları bulunuyor.

    Şimdilik üst seviye cihazlarda mevcut

    Samsung’un Bixby adlı akıllı sanal asistanı, şirketin ürettiği üst seviye cihazlarla geliyor ve sesli sorulara cevap vererek kullanıcısına yardımcı oluyor. Biz bu yazıda, Samsung’un akıllı sanal asistanı Bixby’ye yakından bakacağız.

    Samsung hesabınızla oturum açmanız gerekiyor

    Bixby’den yararlanmak için cihazınızda Samsung hesabı ile oturum açmak ve Wi-Fi veya mobil ağdan internete bağlı olmanız gerekiyor.

    ‘Hi Bixby’ diye çağırıp sesli komut verebilirsiniz

    Bixby’i telefonunuzun yanında bulunan özel ‘Bixby’ düğmesine basmanız veya “Hi Bixby’ diyerek çağırmanız, ardından sesli komut vermeniz gerekiyor. Telefonunuzun ekranı kilitli dahi olsa, Bixby’nin ana ekranı açılıyor.

    Bixby

    Bilgi kartlarının seçimi size kalıyor

    Bixby’nin ana ekranında öntanımlı olarak gelen bilgi kartları yer alıyor. Dilediğiniz bilgi kartlarını aktif edip etmemekte özgürsünüz. Bixby ekranı ihtiyacınız olan tüm bilgilere tek ekrandan ulaşmanızı sağlıyor. Telefonunuzun ekranı açıkken Bixby’ye gitmek içinse, ekranı sağa kaydırabilirsiniz.

    İhtiyaç duyduğunuz tüm bilgiler tek ekranda

    Bixby’nin ana sayfasında en çok aradığınız kişiler, ajandanız, randevularınız, hava durumu, Samsung Health tarafından sağlanan spor ve sağlık bilgileriniz, twitter trendler, facebook ve LinkedIn’den son bildirimleriniz, youtube video önerileri, Uber uygulaması bildirimleri, akıllı saatiniz varsa o cihazınızın elde ettiği veriler, en çok ziyaret ettiğiniz web sayfaları, sık kullandığınız uygulamalar, CNN ve Flipboard destekli Briefing uygulamasından son haberler, çektiğiniz son fotoğraflar gibi temel bilgiler tek bakışta görülebiliyor. Uber entegrasyonu sayesinde takviminizdeki bir toplantıya tıklayarak Uber aracı çağırabilirsiniz.

    Alışkanlıklarınızı öğrenerek öneriler sunuyor

    Bixby’nin yapay zekâ teknolojisi rutininizi ve alışkanlıklarınızı öğreniyor ve önceliklerinizi belirleyerek akıllı telefonunuzun size daha faydalı hale gelmesini sağlıyor. Sorularınızı yazarak ya da sesli komutlarla yöneltebilir, dilerseniz kameranızı tuttuğunuz bir obje ya da mekân hakkında bilgi alabilirsiniz.

    Bixby

    Bixby Vision ile kamera gören gözünüz olacak

    Bixby’nin Vision özelliği telefonunuzun kamerasını kullanarak gördüğünüz nesneler hakkında bilgi almanızı sağlıyor. Seyahatte karşınıza çıkan bir tabelayı anında çeviriyle kendi dilinizde görüntüleyebilirsiniz. Çeviri, QR kodu algılama, yakınlardaki yerler, kalori bilgileri, alışveriş gibi hizmetlerden yararlanmak için arka kameranız açıkken ‘Bixby Vision’ simgesine dokunmanız yeterli olacaktır. Vision, çeviri için Türkçe dahil 54 dili tanıyor ve 104 dil için çeviri sonucu sunuyor.

    Bixby

    Sesli komutta Türkçe desteği yok

    Bixby’nin sesli komut özelliği İngilizce, Korece ve Mandarin Çince’sini destekliyor. Üzücü yanı ise Türkçe’yi desteklemiyor oluşu. Umarım en kısa zamanda Samsung, Türkçe’yi de desteklenen diller arasına alır.

    Konuşarak e-posta yazdırın ve gönderin

    Bixby konuşan bir akıllı asistan. Telefonunuzu, mobil uygulamalarınızı sesinizle kontrol etmenizi sağlıyor. Konuşarak e-posta ya da mesaj yazdırmak ve istediğiniz kişile göndermek gibi fonksiyonları çok kullanışlı. Sabahları alarmı kurduğunuzda sizi konuşarak uyandırması çok güzel bir his.

    Bixby

    Hatırlatıcıları sesinizle kontrol edin

    Bixby’deki hatırlatıcıyı sesle kontrol edebilir, ‘Süper markete vardığımda bana çikolata almayı’ hatırlat gibi komutlar verebilirsiniz. Bixby, konum bazlı olarak sizin markette olduğunuzu anladığı anda hatırlatmasını yapacaktır.

    Sorularınız olursa yorumlardan bana ulaştırabilirsiniz

    Bu yazıda size, Samsung’un akıllı sanal asistanı Bixby hakkında bilgi vermeye çalıştım. Konuyla ilgili sorularınız olursa, aşağıdan yorum bırakarak bana ulaştırabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.

    Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede

    YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede


    MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

    Android Go hakkında her şey

    Windows 10’a gelecek yeni özellikler

    Kolay içerik takibi için RSS okuyucu önerileri

    LG V35 ThinQ tasarımı ortaya çıktı

    0

    ThinQ serisi ile telefonlarında yapay zeka desteği katan LG’nin önümüzdeki dönemde çıkacak olan yeni telefonu LG V35 ThinQ tasarımı ortaya çıktı!

    LG V35 ThinQ tasarımı nasıl olacak?

    LG’nin Eylül ayında tanıtılması beklenen yeni telefonu V35 ThinQ modeli, bu adı taşıyan diğer modellerde olduğu gibi, yapay zeka ile desteklenecek. Kamera yetenekleri konusunda seviye atlatacak olan bu özelliğe sahip V35 ThinQ modelinin tasarım hatları da sızdırıldı.

    lg v35 thinq

    LG’nin yeni telefonu, tasarım noktasında, V30 ThinQ modelinin izinden gidecek. G7 ThinQ modeli ile çentikli tasarım anlayışını taşıyan ilk modelini üreten firmanın, yeni telefonu, geleneksel tasarım anlayışını sürdürüyor.

    Yüksek ekran gövde oranı ile dikkat çeken telefonun arka tarafı da bir önceki model ile benzerlikler gösteriyor.

    Telefonun arka tarafındaki çift kamera, yine yatay pozisyona sahip. Hem arka hem de ön tarafın sade tasarımı oldukça dikkat çekici. Bu modelin, teknik özellikler hakkında ise henüz ortaya çıkan bir bilgi yok.

    Xiaomi Mi 7 özellikleri ve fiyatı belli oldu!

    0

    Xiaomi’nin uygun fiyat ve yüksek performans tarafında zirve yaptığı Mi serisinin yeni üyesi Xiaomi Mi 7 hakkında en net detaylar sonunda ortaya çıktı. Çin bazlı bir internet sitesi Xiaomi Mi 7 fiyatını tüm dünyayla paylaştı. Sitede fiyatının yanı sıra cihazın birçok teknik özelliğine de yer verildi.

    Xiaomi Mi 7 fiyatı ne kadar olacak?

    Cihazın fiyatlarının paylaşıldığı internet sitesine göre, Mi 7’nin 6 GB RAM – 64 GB dahili hafıza seçeneği, 2,799 Yuan (440 dolar) fiyat etiketine sahip olurken; 6 GB RAM – 128 GB dahili hafıza seçeneği 3,299 Yuan (519 dolar) gibi bir fiyattan satışa sunulacak.

    Üstelik tek sızan şey fiyat değil. Yine bu siteye göre cihazın belli tasarım özellikleri ve donanımı da ortaya çıkmış durumda. Fotoğrafa göre cihazın ekran tarafında bir çentiğe yer verilecek. Bunun yanı sıra cihaz, ekrana entegre parmak izi okuyucusuna ve 3D yüz tanıma teknolojisine sahip olacak. Çentikli ekranın 5.6 inç boyutunda ve OLED panele sahip olması bekleniyor.

    Ayrıca Mi 7 Snapdragon 845 işlemci modelini kullanacak ve bellek tarafında 6 GB RAM olacak. 3340 mAh bir batarya kapasitesine sahip olacağı tahmin edilen cihaz, Qi kablosuz şarj teknolojisini de destekleyecek.

    EuroCucina 2018’de öne çıkan mutfak teknolojileri

    Bu yıl 22.’si gerçekleştirilen, mutfak tasarımları ve teknolojileri alanındaki son trendlerin tanıtıldığı EuroCucina Fuarı 17-22 Nisan tarihleri arasında İtalya’nın Milano kentinde katılımcılarını ağırladı. 22 bin metrekarelik devasa bir alanda 117 firmanın ürünlerini görücüye çıkardığı fuarda katılımcılar özellikle akıllı ve teknolojik mutfak gereçleri konseptinde pazara çıkacak en yenilikçi ürünleri görme ve deneyimleme şansını buldular. Ben de davetli olarak gezme fırsatı bulduğum bu fuarda dikkatimi çeken ürünleri bu haftaki yazımda genel hatlarıyla anlatmak istedim.

    Smeg ocakları uzaktan kontrol edilebilecek
    Sıradışı tasarımlarıyla teknolojiye tarz kazandıran İtalyan markası Smeg fuarın öne çıkan markalarından oldu. Smeg EuroCucina’da Portofino ocaklarının da dahil olduğu yeni nesil ev gereçlerini tanıttı. Dünyaca ünlü Ligurian limanının renklerinden esinlenerek tanıtılan Portofino ocak modeli 126 litre fırın kapasitesine ve pişirme performansını artıran özel üçlü fan sistemine sahip. Smeg ayrıca yaptığı açıklamada yakın zamanda Portofino ocaklarınının uzaktan kontrolünü sağlayabileceğiniz SmegConnect isimli bir uygulamayı duyuracağının bilgisini verdi.

    Samsung’dan akıllı ve yenilikçi çözümler
    Samsung EuroCucina 2018’de nesnelerin interneti teknolojisi ile desteklenen ev cihazlarını tanıttı. Bunlar arasında öne çıkanlar şunlar; Twin cooling teknolojili(ikili soğutmalı) yani farklı sıcaklık ve nem seviyesine sahip iki ayrı bölmesiyle yiyeceklerinizi doğal yollarla koruyan bir teknolojiye sahip buzdolabı, ikili ısıtmalı yani aynı anda iki farklı yemeği farklı ısılarda pişirebilme özelliğine sahip fırın ve sanal alevli ocak. Samsung’un ikili pişirme özelliğine sahip fırını aynı zamanda SmartThings uygulaması ile uzaktan da kontrol edilebiliyor.

    Hoover’in akıllı fırını ile zamandan tasarruf mümkün
    Bu yılki fuarda öne çıkan diğer teknolojik mutfak gereci Hoover’in Keepheat fırını. Fırının özelliği pişirdiğiniz yemeği aynı lezzet ve sıcaklıkta servis zamanına kadar saklayabilmesi. Bu akıllı fırın sayesinde yemeklerinizi önceden hazırlayabilir ve servis zamanına kadar saklayabilirsiniz. Ayrıca Hoover’in Custom Wizard uygulamasında bir kitap dolusu yemek tarifi de yer alıyor. Üstelik uzaktan kontrol modu sayesinde fırını uzaktan da kontrol edip, ayarlamak mümkün.

    Electrolux’ten daha hızlı soğutma
    Electrolux’ün Blast Chiller soğutucusu fuarda katılımcıların ilgisini çeken ürünlerden oldu. Taze ve pişmiş yemekleri standart bir dondurucudan daha hızlı soğutma ve dondurma kapasitesine sahip ürün bu sayede yemeğin tadını ve görüntüsünü de uzun süre muhafaza etmenize yardımcı oluyor.

    Sanal Kullanıcı Deneyimi Teknolojisi (VUX) ile tezgahlar dönüşüyor
    Arçelik’in üst segment markası Grundig de pişirmeden soğutmaya farklı segmentlerdeki yenilikçi teknoloji ve tasarımlarını EuroCucina Fuarı’nda tüketicilerle buluşturan markalardandı. Grundig’in fuarda tanıttığı ve benim de en fazla ilgimi çeken ürünlerden biri gelişmiş bağlantılı teknolojiler ve sensörlerle donatılan Gourmet Chef fırını. Pişirme sürelerini takip edebildiğiniz 7” dokunmatik TFT ekranı, şefler tarafından hazırlanan yemek tarifleri ve bunlara özel 75 otomatik programı ile dikkat çeken fırın su ve yüksek basınçlı buharla kendi kendini temizleme özelliği ile kolay kullanım imkanı sunuyor. Grundig’in fuarda dikkat çeken diğer ürünü ise Sanal Kullanıcı Deneyimi Teknolojisi (VUX) Hub’ı. Sıradan bir tezgah üstü ocağı etkileşimli, şık bir çalışma yüzeyine dönüştüren bu teknoloji fiziksel buton ve düğmeleri ortadan kaldırarak daha hijyenik ve kolay temizlenen bir yüzey sunuyor.

    Beko, bulaşık makinesine her seferinde deterjan koyma derdinden kurtarıyor
    Beko’nun fuarda öne çıkan ürünlerine baktığımızda ise karşımıza ilk olarak kullanıcıların aynı anda 80 dereceye kadar farklı ısılarda iki ayrı yemek pişirebilmesini sağlayarak zaman ve yer tasarrufu imkanı sunan Split&Cook teknolojili fırınları çıkıyor. Kullanıcıları her seferinde deterjan koyma derdinden bir ay boyunca kurtaran Beko’nun AutoDosing teknolojisiyle donattığı bulaşık makineleri ise bir diğer yenilikçi ürün. Markanın fuarda tanıttığı bir diğer teknoloji ise HobToHood teknolojisi. Bu teknoloji aspiratör hızını doğru hesaplayarak pişirme sırasında ihtiyaç duyulan ideal havalandırma düzeyini otomatik olarak ayarlıyor.

    iPhone’da Uygulamalar Çöktüğünde Yapılması Gerekenler

          Bilgisayarda çalışan uygulamaların kilitlenmesi veya artık kullanılamaması gibi, hayatın vazgeçilmezlerinden olan akıllı telefonlardaki uygulamaların da çökme ihtimalleri bulunuyor. Akıllı telefonlardaki uygulamaların çökmesi çok ta sık karşılaşılan bir durum olmasa da, gerçekleştiğinde oldukça sinir bozucu olabiliyor. Günümüzde akıllı telefonlar en önemli iletişim araçlarımızın başında geliyor. Onların her an düzgün çalışmaları da oldukça önemli hale gelmiş durumda.

          Bu haftaki yazımda, iPhone’da uygulama çökmelerinden bahsederek, alınabilecek önlemlerden söz edeceğim.

          iPhone’da uygulama çökmesi sık karşılaşılan bir durum olmamakla birlikte gerçekleştiğinde yapılması gerekenler sıralandığında, aşağıdaki listedekiler öne çıkıyor.

    iPhone’u yeniden başlatmak

          Bazen en basit adım, en etkili olandır. iPhone’da uygulama çökmeleriyle ilgili sorunların cihaz yeniden başlatıldığında düzelme olasılığı vardır. Yeniden başlatmak, iPhone’u günlük kullanımdan kaynaklanan birçok temel sorunu da çözebilecektir.

    Uygulamayı Güncellemek

          iPhone’u yeniden başlatmak veya uygulamadan çıkıp yeniden açmak sorunu çözmüyorsa, kilitlenmeye neden olan sorunun uygulamalardan birindeki bir hatadan kaynaklanma olasılığı vardır. Uygulama geliştiricileri, hataları düzeltmek için düzenli olarak güncelleme yayınlarlar. Güncellemeler telefonunudaki sorunu çözebilir. Telefonda daha önce yüklenmiş olan uygulamaların düzenli olarak güncellenmesi, cihazınızın olması gereken performansta çalışmasına yardımcı olur.

    Uygulamayı Kaldırıp Yeniden Yüklemek

          Eğer bir uygulamanın iPhone’da sorun yarattığından eminseniz ve uygulamanında yeni güncellemesi yayınlanmamışsa, uygulamayı tamamen kaldırıp yeniden yüklemek sorunun çözümü konusunda yardımcı olabilir. Yeniden yüklenmiş olmasına rağmen sorun halen devam ediyorsa, uygulamayı iPhone’dan kaldırmakta yarar var.

    İşletim Sistemini Güncelleme

          Uygulama geliştiriciler düzenli olarak güncelleme yayınlayarak, uygulamalarını kararlı halde tutarken, aynı zamanda Apple’da iPhone, iPad, iPod touch’da çalışan iOS işletim sistemini sıklıkla günceller. Bir iPhone’da kilitlenme sorununa, uygulamaların sık sık çökmesi problemlerine karşı en uygun çözüm, Apple’ın yayınlamış olduğu son kararlı sürümüne geçmek olmalıdır. Bazı telefonların donanımsal özelliklerinden dolayı, yayınlanan son güncellemeyi alamaması söz konusu olabilir. Bu durumda kullanılan iPhone modelinin en son kararlı sürümünün kullanılmasında gerek güvenlik ve gerekse de kararlılık açısından büyük yarar bulunmaktadır.

    Uygulama Geliştiricilere Ulaşmak

          Yukarıda sıralanan adımların hiçbirisi soruna çözüm üretemiyorsa, kullandığınız uygulama konusunda uzman bir desteğe ihtiyacınız var demektir. Bu gibi durumlarda doğrudan uygulama geliştiricisi ile iletişime geçmek yararlı olabilir. Uygulama geliştiricilerin iletişim bilgilerini kullanarak, sorunu direk geliştirici ile paylaşmak, kısa sürede çözüm bulmanıza yardımcı olacaktır. Eğer, uygulamada geliştirici ile ilgili iletişim ilgisi bulunmuyorsa, AppStore’daki uygulama sayfasında bulabilirsiniz.

          iPhone’unuzla sorunsuz günler geçirmeniz dileklerimle.

     

     

     

    Nisan ayının en popüler sosyal ağı hangisi?

    Aktif hesap sayılarına göre 2018 Nisan’ının en popüler sosyal ağları sıralandı. Statista tarafından aktarılan istatistiğe göre listedenin ilk sırası Facebook’a ait.

    Sosyal medya ağlarının aktif kullanıcı sayısına göre değerlendirildiği, güncel ve detaylı bir analiz paylaşan araştırma kuruluşu Statista, eğilimlere de ışık tuttu. Buna göre en çok aktif kullanıcıya sahip sosyal medya ağı Facebook. Geçtiğimiz ayı oldukça zorlu bir dizi süreç eşliğinde geride bırakan platformun 2 milyar 234 milyon seviyesinde.

    Takipteki platform ise YouTube, popüler video izleme ve yayınlama ağının sahip olduğu aktif kullanıcı sayısı 1,5 milyar. Üçüncü sırada birkaç bin daha az kullanıcı sayısıyla WhatsApp yer alıyor. Listede dördüncü sırayı ise 1 milyar 300 milyon aktif kullanıcısıyla Facebook Messenger alıyor.

    6. sırada Instagram yer alıyor

    En çok aktif kullanıcılı sosyal ağlar listesinde beşinci sırada Çin’de bir numaralı anlık mesajlaşma platformu maiyetindeki WeChat, 980 milyon kullanıcıyla bulunuyor. Altıncı sırada ise Instagram, 813 milyon aktif kullanıcıyla konumlanıyor.

    Tumbr yükselişini sürdürüyor 

    En popüler sosyal ağ platformlarının sıralandığı listede yedinciliği Tumblr, sekizinciliği QQ, dokuzunculuğu QZone ve onuncu sırayı da Sina Weibo alıyor.

    Ülkemizde popüler olan Twitter’ın 330 milyon, LinkedIn’in 260 milyon, Snapchat’in 255 milyon ve Pinterest’in 200 milyon aktif kullanıcısı bulunduğunu da belirtelim.

    Teknoloji dünyasına dair öne çıkan istatistiki verileri tüm ayrıntıları ile aktarmaya devam edeceğiz…

    2018 ilk çeyreğinde kaç milyon tablet satışı gerçekleşti?

    2018 yılı ilk çeyreği için küresel tablet satışlarına ilişkin rakamlar açıklandı. İşte detaylar…

    Küresel ölçekteki tablet pazarına ilişkin yeni veriler IDC tarafından açıklandı. Buna göre 2018 yılının ilk üç ayına tekabül eden ‘1. çeyrek’ dönemi için toplam satış rakamı bilgisi, önceki yılla karşılaştırma ve en çok satan markalar eşliğinde kamuoyuyla paylaşıldı.

    Buna göre 2018 yılı ilk çeyreğinde dünya genelinde 31,7 milyon ünite tablet satışı gerçekleşti. Bu rakam bir önceki yıla kıyasla düşüşe işaret etti. 2017 ilk çeyreğinde toplam 35,8 milyon tablet satışı kaydedilmişti.

    Zirvede Apple var…

    En çok satan ilk beş marka ise şöyle sıralandı:

    1. Apple
    2. Samsung
    3. Huawei
    4. Lenovo
    5. Amazon

    Toplam tablet satışlarının yüzde 65,6’sını gerçekleştiren beş markanın adet bazında ulaştığı rakamlar şu şekilde;

    • Apple – 9,1 milyon adet
    • Samsung – 5,3 milyon adet
    • Huawei – 3,2 milyon adet
    • Lenovo – 2,1 milyon adet
    • Amazon – 1,1 milyon adet

    Diğer yandan şirketlerin pazar payları aşağıda yer alıyor…

    • Apple – % 28,8
    • Samsung – % 16,7
    • Huawei – % 10,0
    • Lenovo – % 6,6
    • Amazon – % 3,5

    Amazon yarı yarıya geriledi

    Amazon tablet satışlarının geçen yıla göre yüzde 49 gerilediği dikkatlerden kaçmazken, Huawei satışlarının yüzde 13, Apple’ın iPad satışlarının yüzde 2,1 ve Lenovo tablet bilgisayar satışlarının da yüzde 1,8 oranında artış kaydettiği görüldü.

    Avrupa’nın açık ara 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt‘ta sunulan her bütçeye uygun tablet seçeneklerini incelemek ve online alışverişle satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

    MediaMarkt Çağrı Merkezi, kategorisinde en beğenilen çağrı merkezi seçildi

    Call Center Life dergisi tarafından 7. kez düzenlenen “En Beğenilen Çağrı Merkezleri” ödüllerinde elektronik perakende sektöründe en başarılı çağrı merkezi MediaMarkt Çağrı Merkezleri seçildi.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt’ın sadece alışverişte değil alışveriş öncesi ve sonrası da “One Stop Shop (Tek Noktadan Hizmet)” vizyonuyla yönetmekte olduğu çağrı merkezinin, alanındaki uzmanlığı bir kere daha tescillendi. Sektörün önde gelen yayınlarından Call Center Life dergisinin 7 yıldır düzenlediği “En Beğenilen Çağrı Merkezleri” ödüllerinden elektronik perakende sektörünün en başarılı firması MediaMarkt seçildi. Müşteriler, sektör yöneticileri ve çağrı merkezi çalışanları arasında yapılan araştırmalar sonucunda MediaMarkt çağrı merkezi, müşteri memnuniyeti kategorisinde ise en beğenilen ikinci perakende çağrı merkezi oldu.

    Çağrı sırasında anlık çözüm sağlanıyor

    Müşteri memnuniyetini odağına alan ve çağrı merkezi uygulamalarıyla fark yaratan MediaMarkt, çağrı sırasında anlık çözüm üretiminin yanı sıra gece saatlerinde de hizmet vererek, müşterilere gereken desteği sağlıyor. MediaMarkt çağrı merkezini arayan müşteriler hızlı bir şekilde müşteri temsilcisine bağlanıp, anlık olarak stok ve fiyat bilgisi alabiliyor. Üstelik müşteriler eve teslimat ile satın alma hizmetinden yararlanabiliyor.

    Sosyal medya üzerinden yapılan şikayetlere en kısa sürede geri dönüş yapılıyor

    Yazılı iletişimlerde de hızlı bir şekilde geri dönüş sağlayan çağrı merkezi, sosyal medya üzerinden oluşturulan şikayetlere ise en kısa sürede cevap veriyor. Yüksek müşteri memnuniyeti için talep edilen bilgileri en kısa sürede sağlayan MediaMarkt, uzatılmış garanti servis taleplerini aynı gün içerisinde servise iletiyor ve satış işlemleri için müşterilere dilediği bir zaman diliminde geri dönüş yapıyor.

    En kısa zamanda en çok satan PS4 oyunu artık yeni God of War

    20 Nisan’da çıkışını gerçekleştiren yeni God of War’ın ilk üç gününe dair ‘rekor’ satış rakamı açıklandı. İşte detaylar…

    God of War, sadece oyun dünyasının en son gözdesi değil, aynı zamanda büyük bir satış başarısı. Sony, serinin en yeni oyununun ilk üç gün satış rakamlarını kamuoyuyla paylaştı. Buna göre God of War, ilk üç gününde 3 milyon 100 bin adet sattı. Bu rakam, şimdiye kadar ki PlayStation oyunları adına en kısa zamanda en çok satan yapımın artık God of War olduğuna işaret ediyor.

    Oyun, 20 Nisan 2018 tarihinde yayınlandı. Serinin önceki oyunları Yunan mitolojisi, aksiyon ve intikam üzerine odaklanırken yeni oyun İskandinav mitolojisi temelinde gelişiyor. Yine bolca aksiyon içeren ve grafik detaylarıyla da beğeni kazanan yapımda stratejik kararlar daha fazla öne çıkıyor. En karakteristik yanı olan baba-oğul ilişkisine dayalı hikayesi, serinin yeni oyununun duygulara hitap eden unutulmayacak özellikleri arasında yer alıyor.

    God of War incelemesi için buraya tıklayabilirsiniz.

    “Bak Atreus, ışığın dokunduğu her şey bizim krallığımızdır.”

    En çok satan PS4 oyunu ünvanını ele geçirebilir

    Hızlı bir başlangıçla yılın en iyi PlayStation oyunları arasında da giren iddialı yapım, tüm zamanların en çok satan PS4 oyunu olmaya da aday. Bu alanda rekorun sahibi 8,7 milyonluk satışıyla Uncharted 4: A Thief’s End. 2016’nın ses getiren oyununu 7,6 milyonla Dawn izliyor.

    Elbette 7 Eylül’de çıkışını gerçekleştirecek olan Insomniac’s Spider-Man’ın de bir diğer satış rekormeni olma olasılığı da hiç azımsanmayacak ölçülerde.

    [vsw id=”CJ_GCPaKywg” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Oyunu satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

    Google arama sonuçları online itibarınızı nasıl etkiliyor?

    Hayatımızın her geçen gün daha fazla dijitalleşmesi ile birlikte online itibarın önemi de oldukça arttı diyebiliriz. Bu şartlarda “Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunuz söyleyeyim” atasözünü güncellemek gerekecek. Keza artık kim olduğunuzu arkadaşınız değil, online görünürlüğünüz yani arama sonuçları belirliyor!

    Online itibar neden önemli?

    İşletmenizin ve kişisel markanızın başarısı için online itibar yönetiminin önemini anlamak önemlidir. Olumsuz arama sonuçlarını önleyerek veya temizleyerek, işinizi karlı bir hale getirebilir, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.

    Online itibarınızı öncelikli olarak kendiniz inşa etmelisiniz. Startup’lar, doğru bir dijital iletişim stratejisi ile girişimleri için güçlü bir çevrimiçi itibar oluşturabilir. İşe ilk olarak responsive yani bilgisayar, tabletler ve telefonlarda sorunsuz görüntülenebilen bir web sitesi ve sosyal medya hesapları ile başlayabilir. Bu sayede potansiyel müşteriler, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi Google veya diğer büyük arama motorlarını kullandıklarında kolayca bulabilir.

    Özellikle Facebok, Twitter, Instagram ve LinkedIn gibi sosyal ağlar erişilebilirliği artırdığı, zahmetsiz pazarlama olanağı sağladığı, ilişkileri ve tüketici güvenini geliştirdiği için online görünürlüğünüze de olumlu anlamda katkı sağlayacaktır. Girişimciler ve kişisel markasını oluşturmak isteyenler için Arama sonuçlarını aslında ön bilgi, bir referans olarak da kabul edebilirsiniz. Hakkınızda yazılmış ne kadar olumlu haber ve içerik varsa, o oranda daha fazla dönüşüm ve müşteri alma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

    Kara listeye girmeyin

    Kendinizi en iyi ifade edeceğiniz platform kendi web sitenizdir. Haliyle arama sonuçlarında ilk olarak kişisel web siteniz veya kurumsal web sitenizin listelenmesi gerekir. Web sitenizde zararlı bir yazılım söz konusuysa eğer bu durum arama sonuçları açısından hiç de iyi bir referans olmayacaktır. Örneğin sitenizi ziyaret eden bir ziyaretçi aşağıdaki mesajları aldığında Google’ın kara listesine girmeniz söz konusu olabilir.

    • Yanıltıcı bir siteye girmek üzeresiniz
    • Bu site güvenli değil
    • Girmekte olduğunuz site zararlı programlar içermektedir
    • Gideceğiniz site kötü amaçlı yazılım içeriyor

    Peki ya itibar puanınız kaç?

    Çoğu insanın internetteki her şeyi aradığı modern dünyamızda, çevrimiçi ayak izlerini nasıl yöneteceklerine dair yatırım yapması ve online itibar notunu yüksek tutması gerekiyor.  İşinizi kurmak ve büyütmek için çok fazla zaman, çaba ve para harcansa da, yeni müşterilere ulaşmanın uzun vadeli ödülü tüm zorlukları aşmaktadır. Bu zorlu süreçte hedef kitlenize ulaşmak kadar, hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığınız ve değerlendirildiğiniz de oldukça önemli. BrandYourSelf.com bu anlamda size dijital bir karne oluşturuyor ve dijital itibar puanınızı belirliyor. 14 yaşımda başladığım iş hayatım ve 20 yıl boyunca internete bıraktığım ayak izlerine bakarsak,  itibar puanım şu anda oldukça iyi gözüküyor.  Siz de sitenin ücretsiz versiyonunu kullanarak genel itibar görünümünüzü elde edebilirsiniz. Dilerseniz ücretli üyelik satın alarak, çok daha detaylı analizler yapabiliyorsunuz. Profesyonel olarak itibar yönetimine ihtiyaç duyuyorsanız bu tür dijital hizmetler oldukça faydalı olabilir.

    Negatif yorumları nasıl yönetebilirsiniz veya kaldırabilirsiniz?

    Hepimiz hatalar yapabiliriz. Bazen yaptığımız hatalar oldukça büyük olabilir ve bedelini ödesek de geride bıraktığımız izler hayatımızın geri kalanını çekilmez bir hale getirebilir. Bu noktada internet ortamındaki karanlık sırlarınızı gizlemenin en iyi yollarından biri “unutulma hakkı”dır. Diğer bir çözüm ise Google arama sonuçlarının ikinci veya üçüncü sayfasına gerilemektir diyebiliriz. Ayrıca, ürün veya hizmetlerinizle ilgili kötü yorumları engellemek için fiziksel dünyadaki tutum ve davranışlarınızın da oldukça önemli olduğunu bilmenizi isterim. Keza sosyal medya gerçek hayatın dijital bir yansıması. İş ve özel yaşamınızdaki olumsuz davranışlarınız haliyle online itibarınızı da olumsuz yönde etkiliyor. Son olarak, online görünürlüğünüz uzun vadeli hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. İyi bir itibar yönetimi için internet ortamında yazdığınız yorumlara ve paylaşımlara yani bıraktığınızı dijital ayak izlerine dikkat edin!