Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunGod of War İnceleme

    God of War İnceleme

    Kratos‘un yeni bir maceraya başladığı God of War daha ilk dakikalarından itibaren sizi can evinizden vurmayı başarıyor ve ne kadar kasvetli, dramatik bir macera olduğunu göstermeye başlıyor. Oyuna genel olarak baktığımızda seriye yepyeni bir başlangıç yaptığını görüyoruz. Üstelik bunu sadece mitoloji olarak değil, hikaye, oynanış anlamında da yapıyor ve karşımıza yenilenmiş bir şekilde çıkmayı başarıyor.

    God of War 2018 nasıl bir oyun?

    Serinin eski oyunlarına nazaran daha sağlam temellere dayanan , sadece oynanışa, eğlenceye ya da vahşete odaklanan bir yapım yok bu sefer karşımızda. Onun yerine her köşesini merak ettiğiniz ve hayran kaldığınız noktaları olan bir yapım ile karşılaşıyorsunuz. Sony Last of Us ile yapmış olduğu geleneği sürdürüyor ve sadece oynanışa değil hikayeye ve bu hikayenin dramatik gidişatına da odaklanıyor. Oyunda ilerledikçe kendinizi Kratos ile bütünleşmiş bir şekilde hissediyorsunuz.

    Bu hissiyatın en önemli sebeplerinden birisi de oyunun tek kamera seçimi. Evet oyuna başladığınız andan son dakikaya kadar sadece tek bir kamera ile ilerliyorsunuz. Buna ara sahneler de dahil. Hiçbir sahnede bu olgu bozulmuyor ve tüm hikayeyi çok daha akıcı bir şekilde takip ediyorsunuz. Açıkçası bu kamera olayının ne kadar zor olduğu aklıma geldikçe, yapımcıları tek tek kucaklayasım geliyor.

    God of War’ın özünde aslında bir baba, oğul ilişkisi yatıyor. Kratos ve Atreus arasındaki o ilişki, empati yapmanızı sağlıyor ve bazı anlarda kendinizden bir parça bile bulabiliyorsunuz. Baş kesen, kelle koparan Kratos yeni oyunda biraz emekli modunda takılıyor. Etliye sütlüye karışmadan yoluma gideyim dese de tabi ki yeri gelince de lafı gediğine oturtmayı biliyor. Yıllar görsel anlamda Kratos’dan çok şeyler götürse de güç ve kararlılık anlamında her zaman bildiğimiz o karakter ile karşılaşıyoruz. Bu sefer, ana temada olduğu gibi öfkeyle değil, aksine sağlam adımlar ile gitmeye çalışan bir karakter portresi çizilmiş. Atreus için ise söylenecek gerçekten çok fazla şey var. Hani misafirliğe gidersiniz ya da çok tanımadığınız bir çocuk size teslim edilir de onla başa çıkamazsınız ya; İşte Atreus ile geçirdiğiniz ilk dakikalar size bunu fazlasıyla yaşatıyor. İkilinin arasında geçen diyaloglar, sinir olduğunuz, üzüldüğünüz anlar kısa bir süre sonra karakterleri anlamaya çalıştığınız anlara dönüşüyor. Bu ikili karakter olgusu o kadar güzel bir şekilde ilerliyor ki, laralterlerin konuşması için adete ağızlarının içine bakıyorsunuz. Neyse ki karakterler susmuyor ve bu dileğinizi yerine getiriyorlar.

    God of War’un oynanış tarafında daha sağlam temeller üzerine oturtulduğunu söylemiştim. Yani Kratos hem kişilik olarak hem de oynanış anlamında ağırbaşlı bir karakter olarak karşımıza çıkıyor. Thor’un çekicine benzer bir dinamiğe sahip olan baltamız ile birlikte düşmanları alt etmeye başlıyoruz. Serbest kameranın getirilmesi ile birlikte oyunun çehresi de doğal olarak büyük ölçüde değişmiş durumda. Artık her yönden gelen düşmanlara karşı tetikte olmalı ve zamanla kazandığımız kombolar ile birlikte onlara oyun alanını dar etmeliyiz.

    Dövüş dinamikleri Kratos için genel olarak 3 dinamiğe ayrılıyor. Atak, Kalkan ile savunma ve dövüş sisteminin belki de bel kemiği olan dodge sistemi. Bu 3 sistemi düzgün kullandığınızda en kalabalık düşman ataklarını bile kolaylıkla savuşturabiliyorsunuz. Üstelik dodge ve kalkan kullanımında kontra atak sisteminin ortaya çıkması ile birlikte dövüşler çok daha eğlenceli ve stratejik bir hal almaya başlıyor. Baltamız üzerinde yaptığımız geliştirmeler ve rün sistemi ile onu daha efektif bir şekilde kullanabiliyorsunuz.

    Dövüş sistemini tamamlamadan önce bahsetmek istediğim iki husus daha var. Öncelikle balta kullanmak gerçekten çok keyifli. Thor’un çekicini fırlattığında ne hissedebileceğini adeta bu oyunda balta ile hissediyorsunuz. Baltanızı atıp olaya yumruklarınız ile devam ettiğinizde onu geri çağırmak ve ağırlığını elinizde hissetmek acayip bir haz vermeye başlıyor. Üstelik bulmaca dinamiklerini çoğunu da baltamız sayesinde geride bırakıyoruz. Tabi silah konusunda söylemek istemediğim bazı detaylar da var ki bunları artık oyuna bırakmam gerekiyor.

    İşte tüm bu detaylara şahane görseller ve karakter performansları da eklenince ortaya şahane bir oyun çıktığını da söylememiz gerekiyor. Kısacası yeni God of War her anlamda oyuncuyu memnun edecek ve konsol aldırabilecek bir oyun olarak karşımıza çıkıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN