Google arama sonuçları online itibarınızı nasıl etkiliyor?

0

Hayatımızın her geçen gün daha fazla dijitalleşmesi ile birlikte online itibarın önemi de oldukça arttı diyebiliriz. Bu şartlarda “Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunuz söyleyeyim” atasözünü güncellemek gerekecek. Keza artık kim olduğunuzu arkadaşınız değil, online görünürlüğünüz yani arama sonuçları belirliyor!

Online itibar neden önemli?

İşletmenizin ve kişisel markanızın başarısı için online itibar yönetiminin önemini anlamak önemlidir. Olumsuz arama sonuçlarını önleyerek veya temizleyerek, işinizi karlı bir hale getirebilir, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.

Online itibarınızı öncelikli olarak kendiniz inşa etmelisiniz. Startup’lar, doğru bir dijital iletişim stratejisi ile girişimleri için güçlü bir çevrimiçi itibar oluşturabilir. İşe ilk olarak responsive yani bilgisayar, tabletler ve telefonlarda sorunsuz görüntülenebilen bir web sitesi ve sosyal medya hesapları ile başlayabilir. Bu sayede potansiyel müşteriler, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi Google veya diğer büyük arama motorlarını kullandıklarında kolayca bulabilir.

Özellikle Facebok, Twitter, Instagram ve LinkedIn gibi sosyal ağlar erişilebilirliği artırdığı, zahmetsiz pazarlama olanağı sağladığı, ilişkileri ve tüketici güvenini geliştirdiği için online görünürlüğünüze de olumlu anlamda katkı sağlayacaktır. Girişimciler ve kişisel markasını oluşturmak isteyenler için Arama sonuçlarını aslında ön bilgi, bir referans olarak da kabul edebilirsiniz. Hakkınızda yazılmış ne kadar olumlu haber ve içerik varsa, o oranda daha fazla dönüşüm ve müşteri alma şansı elde edersiniz. Aynı zamanda web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Kara listeye girmeyin

Kendinizi en iyi ifade edeceğiniz platform kendi web sitenizdir. Haliyle arama sonuçlarında ilk olarak kişisel web siteniz veya kurumsal web sitenizin listelenmesi gerekir. Web sitenizde zararlı bir yazılım söz konusuysa eğer bu durum arama sonuçları açısından hiç de iyi bir referans olmayacaktır. Örneğin sitenizi ziyaret eden bir ziyaretçi aşağıdaki mesajları aldığında Google’ın kara listesine girmeniz söz konusu olabilir.

  • Yanıltıcı bir siteye girmek üzeresiniz
  • Bu site güvenli değil
  • Girmekte olduğunuz site zararlı programlar içermektedir
  • Gideceğiniz site kötü amaçlı yazılım içeriyor

Peki ya itibar puanınız kaç?

Çoğu insanın internetteki her şeyi aradığı modern dünyamızda, çevrimiçi ayak izlerini nasıl yöneteceklerine dair yatırım yapması ve online itibar notunu yüksek tutması gerekiyor.  İşinizi kurmak ve büyütmek için çok fazla zaman, çaba ve para harcansa da, yeni müşterilere ulaşmanın uzun vadeli ödülü tüm zorlukları aşmaktadır. Bu zorlu süreçte hedef kitlenize ulaşmak kadar, hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığınız ve değerlendirildiğiniz de oldukça önemli. BrandYourSelf.com bu anlamda size dijital bir karne oluşturuyor ve dijital itibar puanınızı belirliyor. 14 yaşımda başladığım iş hayatım ve 20 yıl boyunca internete bıraktığım ayak izlerine bakarsak,  itibar puanım şu anda oldukça iyi gözüküyor.  Siz de sitenin ücretsiz versiyonunu kullanarak genel itibar görünümünüzü elde edebilirsiniz. Dilerseniz ücretli üyelik satın alarak, çok daha detaylı analizler yapabiliyorsunuz. Profesyonel olarak itibar yönetimine ihtiyaç duyuyorsanız bu tür dijital hizmetler oldukça faydalı olabilir.

Negatif yorumları nasıl yönetebilirsiniz veya kaldırabilirsiniz?

Hepimiz hatalar yapabiliriz. Bazen yaptığımız hatalar oldukça büyük olabilir ve bedelini ödesek de geride bıraktığımız izler hayatımızın geri kalanını çekilmez bir hale getirebilir. Bu noktada internet ortamındaki karanlık sırlarınızı gizlemenin en iyi yollarından biri “unutulma hakkı”dır. Diğer bir çözüm ise Google arama sonuçlarının ikinci veya üçüncü sayfasına gerilemektir diyebiliriz. Ayrıca, ürün veya hizmetlerinizle ilgili kötü yorumları engellemek için fiziksel dünyadaki tutum ve davranışlarınızın da oldukça önemli olduğunu bilmenizi isterim. Keza sosyal medya gerçek hayatın dijital bir yansıması. İş ve özel yaşamınızdaki olumsuz davranışlarınız haliyle online itibarınızı da olumsuz yönde etkiliyor. Son olarak, online görünürlüğünüz uzun vadeli hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. İyi bir itibar yönetimi için internet ortamında yazdığınız yorumlara ve paylaşımlara yani bıraktığınızı dijital ayak izlerine dikkat edin!

 

 

Cevap bırakın