Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 814

    DigitalTalks İlkbahar21’de konuşan Çağanur Atay Uçtu: “Türkiye’de tüketici elektroniği sektörü yüzde 31 büyüdü.”

    DigitalTalks İlkbahar21 etkinliği kapsamında “Perakendenin Gelişimi ve Hızlı Ticaretin Yükselişi” başlıklı oturuma konuşmacı olarak katılan MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim & E-ticaret Direktörü Çağanur Atay Uçtu, sektördeki büyümeye işaret etti.

    MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim & E-ticaret Direktörü Çağanur Atay Uçtu, DigitalTalks İlkbahar-21 adlı online etkinliğin “Perakendenin Gelişimi ve Hızlı Ticaretin Yükselişi” başlıklı oturumuna konuşmacı olarak katılarak çeşitli bilgiler paylaştı.

    DigitalTalks YouTube kanalında canlı yayınlanan oturumda Uçtu, “13 ülke ve 1000’i aşkın mağazası olan global bir tüketici elektroniği devi olarak pandeminin ülkeler üstü etkilerini yaşadık. Çok fazla kötü durum senaryosu hazırlarız ama biri çıkıp da ‘900 mağazayı kapatıp sadece e-ticaretten iş yapacaksınız’ dese büyük ihtimalle inanmazdık. Bu noktada 2016’dan beri başlattığımız müşteri odaklı dijital dönüşüm projesi bu noktada bize büyük kolaylık sağladı. Dönüşümü ve değişimi yönetecek şekilde birçok adımı önden atmıştık, temelleri daha da güçlendirerek süreci başarıyla yönettik. Bundan sonrası için de aynı şekilde devam edeceğiz…” dedi.

    “Türkiye’de tüketici elektroniği sektörü yüzde 31 büyüdü”

    “MediaMarkt olarak Türkiye’de 10 hafta süresince mağazalarımızı kapalı tuttuk. Tüketici elektroniğinde tüm dünyada genel olarak pazar büyüdü. Bilgisayar, sağlık, kişisel bakım gibi alanlarda hızlı bir büyüme kaydedildi” diyen Uçtu sözlerini şöyle sürdürdü:
    “Evden okul, çalışma, evde eğlence, temizlik, sağlık, kişisel hijyen gibi konular herkesin gündemine düştü ve Türkiye’de tüketici elektroniği sektörü yüzde 31 büyüdü. MediaMarkt Türkiye olarak bizler de ciro bazında yüzde 45’lik büyüme yaşadık…”

    Büyümenin istisnasız tüm sektörde görüldüğünün altını çizen Uçtu, “Güven, kolaylık, bilgilendirilebilmek ve satış sonrası hizmetin en az fiyat kadar önemli. Online’ın en az mağaza kadar güçlü bir şekilde konumlanması stratejilerimiz arasında. Bu kapsamdaki beklentilere en iyi şekilde yanıt vermeye devam edeceğiz…” diyerek sözlerini tamamladı.

    Pandemi akıllı telefon satışlarını arttırdı! İşte raporlar

    Canalys araştırma şirketi akıllı telefon satışlarının ilk çeyrek tablosunu yayınladı. Raporlara göre pandemi sürecinde telefona duyulan talep arttı.

    Pandemi süreci son yıllarda sosyal hayatı tamamen felç etmiş durumda. İnsanlar artık zamanın çoğunu evlerinde, teknolojik ürünleriyle geçiriyor. Zira bu alanda da en başta akıllı telefonlar geliyor. Kullanıcıların tüm ihtiyaçlarını gideren cep telefonları; gerek oyun, gerekse diğer alanlarda çok önemli bir rol oynuyor.

    Akıllı telefonlara daha fazla odaklandığımız bu sürede üreticilerinde yüzü güldü. Zira araştırma şirketi Canalys‘nin raporu, akıllı telefonlara duyulan talebin arttığını gösteren yeni mali raporları yayınladı

    Akıllı telefon satışları arttı

    Canalys’nin yayınladığı mali rapora göre 1. çeyrekte Hindistan’a gönderilen akıllı telefon sayısı 37.1 milyona ulaştı. En büyük teknoloji pazarı unvanına sahip olan Hindistan’da, cep telefonuna talep ilk çeyrekte daha fazla arttı.

    Geçen yıl ile karşılaştırıldığında bu yıl ki akıllı telefon satışları yüzde 11’lik bir artış gösterdi. Kıyasıya rekabetin olduğu Hindistan pazarında zirvenin sahibi 10.5 milyon ile Xiaomi oldu. Yüzde 28’lik pazar payına sahip olan Çinli üretici, telefon sevkiyatı konusunda zirveyi ikinci defa kimseye kaptırmadı.

    Akıllı telefon
    akıllı telefonlara talep ilk çeyrekte arttı.

    Xiaomi’nin yanı sıra Koreli üretici Samsung‘da 7 milyonluk sevkiyat yaptı. Kıyasıya rekabette şirket yüzde 19’luk pazar payıyla Xiaomi’nin altında yer aldı. Samsung’u ise yüzde 18′lik pazar payıyla Vivo takip etti. Son yıllarda dikkat çeken ürünleriyle karşımıza çıkan Vivo, Hindistan pazarında üçüncü sıraya yerleşti. Diğer yandan Vivo‘yu da yine Çinli bir üretici olan OPPO takip etti. 4.7 milyon sevkiyat yapan OPPO, yüzde 35’lik pazar payıyla da diğer rakiplerini geride bıraktı. Ancak akıllı telefon satışında beklenen hedefe ulaşamadı.

    Galaxy F52 5G teknik özellikleriyle sızdırıldı

    Samsung’un orta seviye modellerine yakında bir yenisi daha eklenecek. Yeni sızıntılar, Galaxy F52 5G modelinin teknik özelliklerini ortaya koyuyor.

    Birkaç haftadır sızıntılarıyla gündeme gelen Galaxy F52 5G, artık piyasaya  sürülmeye çok yakın. Son olarak Hindistan’da sertifika siteleri tarafından onaylanan bu cihaz, şimdi de temel özellikleriyle Google Play Console sitesinde görüldü.

    Her zaman olduğu gibi Google Play Console listesi, yine cihazın işlemci ve diğer donanım özellikleriyle ilgili bir takım bilgiyi ortaya çıkarıyor. Bu bağlamda Galaxy F52 5G’de, 8 GB RAM ile desteklenen bir yonga setine yer verilecek.

    Galaxy F52 5G
    F52 5G teknik özellikler

    Galaxy F52 5G için geri sayım başladı

    Daha önce de sızdırıldığı gibi F52 5G, Qualcomm’un orta sınıf yonga seti Snapdragon 750G‘den güç alacak. İşlemcinin yanı sıra cihaz; 1080 x 2009 piksel çözünürlüklü ekranla donatılacak.

    Google Play Console aynı zamanda telefonun ön tasarımını da ortaya çıkarıyor. Bu bağlamda F52 5G, ekranın sol üst köşesine yerleştirilmiş bir deliğe sahip olacak. Bu deliğin içerisinde de selfie kamerası bulunacak.

    Pil tarafında ise F52 5G, 25W hızlı şarjı destekleyen 4.350 mAh pil ile donatılacak. Öte yandan cihaz 164.63 x 76.3 x 7.7 mm boyutlarında olacak. Yazılım tarafında ise bu telefon; kutudan direkt olarak Android 11 tabanlı One UI 3.1 arayüzüyle çıkacak. Kamera özellikleri hakkında ise şu anda bir bilgi bulunmuyor.

    Orta segmentte dikkat çekmesi beklenen bu telefon, önümüzdeki günlerde resmiyet kazanacaktır diye tahmin ediyoruz.

    Xiaomi’nin yeni tableti pil kapasitesiyle sızdırıldı

    Xiaomi’nin yakında piyasaya süreceği yeni tableti, MIUI kodlarında pil özellikleriyle beraber sızdırıldı.

    Çin menşeili teknoloji şirketi Xiaomi, akıllı telefonlarına ek olarak yakında yeni bir tablet ile karşımıza çıkacak. Uzun süredir pek çok sızıntısıyla gündeme gelen bu tablet, şimdi pil özellikleriyle netlik kazandı.

    XDA geliştiricileri, Xiaomi’nin MIUI arayüzündeki kodlarında yeni tablet hakkında bir takım bilgiye ulaştı. Tabletin pil özelliği burada ortaya çıkarken, aynı zamanda  birkaç yeni ürünle ilgili sızıntılar da burada keşfedildi.

    Xiaomi tabletin pil kapasitesi belli oldu

    Xiaomi’nin yeni tableti daha önce defalarca kez sızdırıldı. Bu sızıntılarda tabletin 12.400 mAh pil ile geleceği söyleniyordu. Ancak bugün MIUI kodlarında tespit edilen yeni bilgiler, tabletin 8.720 mAh pile geleceğini ortaya koyuyor.

    Xiaomi tablet MIUI kodlarında sızdırıldı

    Pil özelliklerine ek olarak tablet; 2560 x 1600 piksel çözünürlüklü bir ekran ile gelecek. 16:10 en boy oranına sahip olan bu ekran, söylentilere göre Samsung tarafından sağlanacak.

    Donanım özellikleri açısından ise Xiaomi’nin yeni tableti, gücünü Snapdragon 8 serisi bir işlemciden alacak. Bu işlemcinin hangisi olacağı tartışılırken, kaynaklar Snapdragon 870 olduğu yönünde iddialarda bulunuyor.

    MIUI kodlarında yeni ürünler ortaya çıktı

    Xiaomi tablete ek olarak geliştiriciler, şirketin piyasaya sürmeye hazırlandığı diğer ürünlerle ilgili bilgileri de ortaya çıkardı. Bu bilgilere göre Çinli üretici; Enuma, Elish ve Nabu kod adlarında üç yeni ürün hazırlıyor.

    Bunların arasından Enuma ve Elish, Qualcomm’un Snapdragon 870 yonga setinden güç alacak. Nabu kod adındaki cihaz ise Snapdragon 860 işlemciyle desteklenecek. Ayrıca tüm ürünlerde 120Hz IPS LCD ekrana yer verilecek.

    Epson, 2050’ye kadar yeraltı kaynaklarından bağımsız hale gelecek

    Epson, Çevre Vizyonu 2050’yi yenilediğini duyurdu. Buna göre 2050’ye kadar salınandan daha fazla karbonu atmosferden çekerek ‘karbon negatif’ şirket olacak ve yeraltı kaynaklarından bağımsız hale gelecek.

    Baskı sektörünün öne çıkan markaları arasındaki Epson, sürdürülebilirliği sağlamak ve toplumları zenginleştirmek için şirketin 2050 çevre hedeflerinin temeli olan Çevre Vizyonu 2050’yi yeniledi. Epson, 2050 yılına kadar ‘karbon negatif’ (salınandan daha fazla karbonun atmosferden çekilmesi) olacak ve yer altı kaynaklarından bağımsız hale gelecek.

    Epson, Japonya’nın Nagano kentinin zengin bir doğaya sahip olan bölgesi Suwa’da 1942 yılında kuruldu. Faaliyet gösterdiği toplumlarla uyumlu bir şekilde birlikte yaşama, her zaman şirketin temel taşlarından biri oldu ve faaliyetleri küresel olarak genişlemiş olsa bile çevreye saygı kültürü sarsılmadı. Her zaman iddialı çevresel hedeflerini sürdürdü. Epson, 2008’de Çevre Vizyonu 2050’yi kurdu ve 2018’de onu değişen bir çalışma ortamına göre yeniden düzenlemek için revize etti.

    Bu son revizyon, şirketin arzu edilen hedefi olarak ‘sürdürülebilirliğe ulaşmayı ve toplulukları zenginleştirmeyi’ belirleyen Epson 25 Renewed kurumsal vizyonunun bir parçası olarak yapıldı. Spesifik olarak Epson, karbondan arındırma ve kaynak geri dönüşümü gibi önemli toplumsal sorunların üstesinden gelme taahhüdünü açıkça gösteren hedefler belirliyor ve bunları başarmak için somut çabalarla ilerliyor.

    Epson, sürdürülebilirliği sağlamak ve toplumları zenginleştirmek için 2050’ye kadar karbon negatif ve yeraltı kaynaklarından bağımsız olacak. Ayrıca Epson, dünya çapındaki grup tesislerinin tümünün elektrik ihtiyaçlarını 2023 yılına kadar yüzde 100 yenilenebilir enerji kaynaklarından (yenilenebilir elektrik) karşılamaya karar verdi.

    Ücretsiz Dans Eğitimi Alabileceğiniz 5 Web Sitesi

    Ücretsiz Dans Eğitimi

    Evlerde kaldığımız salgın günlerinde dans tutkunları dans eğitimi alabilecekleri siteleri keşfetmeye başladı. Size ücretsiz dans eğitimi alabileceğiniz 5 web sitesi hakkında bilgi vereceğim. Son aylarda bazı dans kursları YouTube, Zoom, ve Instagram Live üzerinden çevrimiçi dersler vermeye başladı. Buna ek olarak bazı dansçılar da kendi sınıflarını sosyal medyada ücretsiz olarak yayınlamaya başladı. Böylece dansa tutkuyla bağlı olanlar bilgisayarlarının başına geçerek online dans kurslarına ciddi zaman ayıyorlar.

    Ücretsiz Dans Eğitimi Alabileceğiniz 5 Web Sitesi

    dancing4beginners.com

    Dancing4beginners nasıl dans edileceğini öğrenmek isteyenlerin tam aradığı seçenek. Nasıl başlayacağınızdan emin değilseniz sizin için farklı alternatifler var. Dahası Vals, Foxtrot, Cha Cha, Salsa, Tango, Rumba, Samba, Jive ve Swin gibi danslara ilk adımı rahatlıkla atabilirsiniz. Burada dans olabildiğince kolay ve eğlenceli hale geliyor. Siz kalan sadece pratik yapmak. Site kullanımı oldukça basit ve ücretsiz. Dans etmeye başlamak için asla çok geç olmadığını düşünenler bu siteyi mutlaka incelesinler.

    dancing4beginners.com

    www.addicted2salsa.com

    addicted2salsa size salsa hareketlerini öğretmeye odaklanan ve bunun için birçok video eğitimi içeren bir site. Bollywood salsa gibi farklı salsa stilleri yapmayı öğrenebilirsiniz. addicted2salsa’da eğitim videoları dışında en son sosyal salsa performanslarından video örnekleri var. Dans ederken kullanılan figürleri bu videoları izleyerek öğrenebilirsiniz. Çok fazla sayıda video sitede kullanıma açık. Bu videoları seviyenize göre filtreleyebiliyorsunuz. Yeni başlayanlar için orta, ileri gibi seviyeler var. Siz de seviyenize göre bunlardan herhangi birini seçerek dans etmeye başlıyorsunuz.

    www.addicted2salsa.com

    essencebellydance.com

    Adından da anlaşılacağı gibi, web sitesi özellikle size oryantal dans hareketlerini öğretiyor. Web sitesinde çok sayıda oryantal dans videosu, koreograftan dersler ve çok daha fazlası var. Sitenin video yelpazesi oldukça geniş. Özellikle de oryantal dansa yeni başlayıp bazı temel hareketleri öğrenmek isteyenler için harika ders videoları eklenmiş. Sitedeki videolar duruşu, temel oryantal dans adımlarını ve benzer hareketleri öğretiyor. Essencebellydance size çok değişik göbek hareketlerini, bu hareketlerin isimlerini öğretirken nasıl yapıldığı ile ilgili de videolar sunar.

    essencebellydance.com

    Youtube.com

    YouTube, giriş seviyesinde dans eğitimi ve video dersleri almak, dans etmeyi öğrenmek için ücretsiz başvurulacak siteler arasında önemli bir yeri olan kaynak. Temel dans hareketlerini ve dans ederken takip etmeniz gereken temel teknikleri burada sunulan videolardan öğrenirsiniz. YouTube size kendi çektiğiniz dans videoları da yükleme ve başkalarıyla paylaşma olanağı sunar. Sadece dans hareketlerini öğrenmekle kalmadığınız gibi aynı zamanda da kendi videolarınızı da yükleme şansına sahipsiniz. Ek olarak kullanıcılar isterlerse kendi dans hareketlerinin videolarını da yükleyebilirler.

    Youtube.com

    learntodance.com

    learntodance, kayıt olmaya gerek olmadan size dans dersleri verir. Bale, Balo Salonu, Hip Hop, Arjantin Tango ve benzer dans stilleri site içeriğini oluşturuyor. Ayrıca siteye rutin olarak yüklenen yeni dans videoları var. Benzer şekilde Learntodance sitesinde bir çok dans stili için metin dersleri mevcut ve bunlar sürekli olarak yenileniyor.

    learntodance.com

    Disiplinli Çalışın

    Salgın boyunca evlerde mecburi kaldığımız zamanı en iyi değerlendirebileceğimiz ve kendimizi dans konusunda geliştirebileceğimiz oldukça bol zamanımız var. Sizin yapmanız gereken sadece yukarıdaki web sitelerine tıklamak ve disiplinli çalışmak.

    Espor turnuvası Razer Invitational 7 Mayıs’ta başlıyor

    Razer Invitational Season 2020’nin müthiş başarısından etkilenen Razer, 2021 sezonuna bomba gibi başlıyor ve Kuzey Amerika’ya tüm oyuncular için en büyük e-spor turnuvasını getiriyor.

    Oyuncular için önde gelen küresel yaşam tarzı markası Razer, 7 Mayıs’ta başlayacak turnuva elemeleriyle tüm Kuzey Amerika oyun topluluğuna açık en büyük bölgesel online e-spor turnuvası olan Razer Invitational’ın yeni sezonunu duyurdu. Razer Invitational Season 2020’nin küresel başarısının ardından, turnuva serisi, 2021 sezonuna Kuzey Amerika’da ilk kez başlayarak, bölgedeki rakipleri mayıs ayı boyunca ve haziran ayının başlarına kadar haftalık üç ayrı turnuvada yarışmaya davet ediyor.

    Her hafta, e-spor dünyasının her köşesinden sporcular, sadece şan ve şöhret için değil aynı zamanda oyun donanımı ve 30.000 dolara kadarlık ödül havuzu için Fortnite (PC, Konsol, Mobil), Rainbow 6 Siege (PC) ve Brawl Stars (Mobil) dahil olmak üzere farklı oyunlarda rekabet etme fırsatına sahip olacak.

    Tam anlamıyla eşsiz bir espor turnuvası

    Razer Kıdemli Global Espor Lideri Khang Thai, “Razer Invitational, her sporcunun oyun içi sıralamasına, sponsorluk durumuna veya takım üyeliğine bakılmaksızın rekabet etme şansına sahip olduğu saf ve rekabetçi bir platform oluşturma fikri üzerine kuruldu” dedi. “Artık e-spor topluluğu içinde kapsayıcılığı temsil eden küresel bir fenomen haline gelen Invitational’ın oldukça başarılı geçen 2020 sezonunun ardından, daha da büyük bir 2021 sezonu ile e-spor vizyonumuza devam ederek, rekabetçi turnuva oyunlarını dünyanın her yerinden herkes için erişilebilir kılıyor ve yeni nesil e-spor sporcuları yetiştiriyoruz.”

    Redmi K40 Gaming Edition 120Hz ekranıyla tanıtıldı

    Xiaomi çatısı altında faaliyet gösteren Redmi, ilk oyuncu telefonu Redmi K40 Gaming Edition’u piyasaya sürdü.

    Akıllı telefonlarıyla dikkat çeken Redmi, kullanıcıların merakla beklediği Redmi K40 Gaming Edition modelini nihayet tanıttı. Şirketin ilk oyuncu telefonu K40 Gaming Edition, diğer rakiplerine göre farklı bir yonga seti ile geliyor. Cihazın kalbi, MediaTek’in Dimensity 1200 işlemcisiyle atıyor.

    Redmi’nin yeni oyuncu telefonu, RAM ve bellek konusunda da oldukça iddialı. LPDDR4x ve UFS 3.1 bellek teknolojisine sahip olan bu cihaz; 8/12 GB RAM ve 128/256 GB’da dahili hafıza seçenekleriyle geliyor. Ayrıca buharlı soğutma teknoloji sayesinde de performansından ödün vermiyor.

    Redmi K40 Gaming Editon 120Hz ekrana sahip

    Ekran özelliklerine değinecek olursak Redmi’nin ilk oyuncu telefonu, 120Hz yenileme hızını destekleyen AMOLED ekranla donatılıyor. 6.67 inç boyutundaki bu ekran, 480Hz‘e kadar da örnekleme hızını destekliyor.

    Redmi K40 Gaming Edition Dimensity 1200 işlemci ile destekleniyor

    Redmi’nin yeni oyuncu telefonunu üstün kılan bir diğer özelliği ise içerisindeki soğutma teknolojisidir.  “LiquidCool” adındaki bu teknoloji, en yoğun kullanımda bile cihazın sıcaklığını dengede tutuyor. Sistem buharla çalışıyor ve diğer sıvı soğutuculardan da biraz farklı.

    Kamera tarafında ise Redmi’nin yeni canavarı, 64 Megapiksel ana kamera ile destekleniyor. Buna; 8 Megapiksel ultra geniş açı ve 2 Megapiksel de makro sensör eşlik ediyor. Cihazın ön tarafında ise ekranın üzerine yerleştirilen 16 Megapiksel selfie kameraya yer veriliyor.

    Redmi K40 Gaming Edition teknik özellikler

    • Ekran: 120Hz yenileme hızını destekleyen 6.67 inç AMOLED ekran: 120Hz yenileme+480Hz örnekleme hızıyla
    • İşlemci: Sekiz çekirdekli MediaTek Dimensity 1200 yonga seti
    • RAM: LPDDR4X destekli 8 GB+12 GB
    • Bellek: UFS 3.1 destekli 128 GB+256 GB dahili hafıza
    • Arka Kamera: 64+8+2 Megapiksel
    • Ön Kamera: 16 Megapiksel
    • Pil: 5.065 mAh pil (67W hızlı şarj desteğiyle)
    • Yazılım: Android 11 tabanlı MIUI 12.5 arayüzü

    Redmi K40 Gaming fiyat

    Dört farklı bellek seçeneğiyle gelen Redmi K40 Gaming’in fiyatları ise şöyle;

    • 6 GB+128 GB: 309 dolar
    • 8 GB+128 GB: 340 dolar
    • 8 GB+256 GB: 370 dolar
    • 12 GB+256 GB: 416 dolar 

     

    Geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakıyor

    Birçok farklı yöntemi barındıran dijital pazarlama popüler hale geliyor. Pandeminin de etkisi ile fiziksel alışverişin yerini sanal alışverişe bıraktığını belirten uzmanlar, sosyal medya fenomenleri tarafından paylaşılan tavsiyelerin alışverişlerde etkili olduğuna dikkat çekiyor.

    Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Nihal Toros, son yıllarda geleneksel pazarlamanın yerini alan dijital pazarlama yöntemleri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Dijital pazarlama stratejileri denildiğinde akla öncelikle sosyal medya ağlarının geldiğini belirten Dr. Öğretim Üyesi Toros, “Marka farkındalığını artırmak ve satışa destek olmak için Facebook, YouTube, Instagram ve Twitter gibi mecralar ve bu mecralarda sunulan içerikler ön plana çıkıyor. 2018 yılında yayınlanan bir rapora göre markaların en çok tercih ettiği sosyal medya platformları arasında Instagram yüzde 65 ile ilk sırayı, YouTube yüzde 30 ile ikinci sırayı alıyor. Tam da bu noktada influencer marketing/fenomen pazarlaması devreye giriyor…” diye konuştu.  

    Tüketiciler ürün alırken fenomenleri dinliyor

    Ağızdan ağıza pazarlamanın öneminin zaten bilindiğini ifade eden Dr. Öğretim Üyesi Nihal Toros, “Tüketicilerin herhangi bir ürün ya da hizmetle ilgili olumlu deneyimlerini 5 kişiyle, memnuniyetsizliklerini ise 9 kişiyle paylaştıklarını düşünürsek tavsiyenin gücünü bir kez daha görmüş oluruz. Fenomen pazarlamasının hedef kitlelerini etkileme gücüne sahip içerik üreticiler vasıtasıyla ürün ya da hizmetleri ile ilgili bilgi ve yorum paylaşımına imkân veren bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz. Like Public & Big Cat Research tarafından 2018 yılında yapılan Türkiye Influencer Marketing araştırması; Türkiye’deki instagram kullanıcılarının yüzde 51’inin Instagram fenomenlerinin, YouTube kullanıcılarının da yüzde 26’sının bu alandaki fenomenlerin tavsiyeleri doğrultusunda ürün satın aldıklarını gösterdi.” dedi.

    iPhone 13 farklı şekillerde ortaya çıktı!

    Apple’ın önümüzdeki aylarda piyasaya süreceği iPhone 13 serisinin tasarımını gösteren farklı görseller paylaşıldı.

    Apple geçtiğimiz hafta bir etkinlik düzenledi ve bu etkinlikte bir dizi yeni ürününü tanıttı. Bu sene yeni güncellenmiş tasarıma sahip iMac‘leri görürken, aynı zamanda yeni iPad Pro modelleriyle de tanışma fırsatı yakaladık. Öte yandan herkesin merakla beklediği yeni iPhone’lar birkaç ay sonra resmiyet kazanacak. Apple’ın yaz aylarını sonuna doğru iPhone 13 serisini duyurması bekleniyor.

    Son zamanlarda pek çok sızıntısıyla gündeme gelen iPhone 13 serisi, şimdi ise farklı renklerde sızdırıldı. Ayrıca sızdırılan bu görseller mevcut iPhone 12 serisiyle de karşılaştırıldı.

    iPhone 13 serisi yeni tasarımla sızdırıldı

    Eylül ayında tanıtılacağı öne sürülen iPhone 13 serisi, tasarım konusunda ufak çaplı değişiklere uğrayacak. Cihazın arka kamerası farklı bir modül ile donatılırken, aynı zamanda ekran üzerindeki çentik için de bir takım değişiklikler olacak.

    iPhone 13 serisi farklı kamera modülüne sahip olacak.

    Yukarıdaki görüntülerden ilki iPhone 13, ikincisi ise iPhone 12‘yi gösteriyor. Her iki cihaza uzaktan bakıldığında çok fark yok gibi görünüyor. Zira tasarım ve kamera dizilimi hala aynı. Diğer yandan şirket kamera tasarımını değiştirmek yerine modül üzerinde oynama yapmayı tercih ediyor. Görsellere göre yeni iPhone’ların lens dizilimi bir öncekinden farklı olacak. Ana kamera ve yardımcı sensör birbirlerine çapraz olarak yerleştirilecek.

    Öte yandan Apple, iPhone 13 serisinde renk çeşidini de artıracak. Özellikle son yıllarda bu konu üzerine ağırlık  veren şirket, yeni iPhone’larında; mavi, gül, altın, beyaz, siyah, mercan, kırmızı ve yeşil renk seçeneklerine de yer verecek gibi görünüyor.

    iPhone X’ten bu yana devam eden çentik tasarımı, iPhone 13 serisinde de devam ettirilecek. Lakin şirket bunun yerine farklı bir çözüm sunacak. Sızdırılan görsellerden ve önceki bilgilerden yola çıkacak olursak Apple, yeni iPhone’larında çentik tasarımını biraz küçültecek. Mevcut sensörlerde bu çentiğin içerisine sığacak şekilde geliştirilecek.

    Donanım açısından ise iPhone 13 serisi, TSMC’nin 5 nm’lik işlem sürecinden geçen A15 yonga setiyle donatılacak. Bu işlemci performans konusunda A14’ten çok farklı olmayacak. Fakat güç tüketimi ve ısı konusunda bazı geliştirmelere yer verilmesi bekleniyor.