Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 706

    Mobil uygulamalarda en çok vakit geçiren ülkeler: Türkiye kaçıncı sırada?

    İlk olarak 1983 yılında Motorola DynaTAC 800X modeli ile hayatımıza giren cep telefonları, teknolojinin hızla gelişmesi ile daha da akıllı hale gelmeye başladı. Her işimizi kolaylıkla halledebildiğimiz bu akıllı kutulardan açıklanan verilere göre tüm dünyada sekiz milyarın üzerinde bulunuyor.

    Doğal olarak insanların en çok vakit geçirdiği mecraların başında akıllı telefonlar ve bu doğrultuda geliştirilen mobil uygulamalar geliyor. Peki dünyada mobil uygulamalarda en çok vakit geçiren ülkeler hangileri? Gelin hep birlikte göz atalım…

    Türkiye kaçıncı sırada?

    Mobil veri ve analitik firması App Annie, yayınladığı raporda 2021 yılının üçüncü çeyreği itibariyle mobil uygulamalarda en çok vakit geçiren ülkeleri gözler önüne serdi. Rapora göre, dünyanın dört bir yanındaki insanlar akıllı telefonlarındaki mobil uygulamalarda günlük ortalama 4 saatten fazla zaman harcıyorlar.

    Bu alanda ise zirvede Endonezya yer alıyor. Günlük ortalama 5.5 saatini mobil uygulamalarda geçiren ülkenin ardından 5.4 saatle Brezilya geliyor. Üçüncü sırada ise 5 saatle son dönemde Squid Game dizisiyle adından sıkça söz ettiren Güney Kore bulunuyor.

    Mobil uygulamalarda en çok vakit harcayan ülkeler listesinde dördüncü sırada günlük 4.8 saatle Hindistan bizleri karşılıyor. Hindistan’ın ardından Meksika ve Japonya’da 4.8 saatle beşinci ve altıncı sıradan kendisine yer bulmuş. 

    Listenin yedinci sırasında günlük 4.4 saatle Kanada, sekizinci sırada 4.2 saatle ABD ve yine 4.2 saatle Türkiye dokuzuncu sırada karşımıza çıkıyor. Tüm liste ise şöyle:

    1. Endonezya – 5.5 saat
    2. Brezilya – 5.4 saat
    3. Güney Kore – 5 saat
    4. Hindistan – 4.8 saat
    5. Meksika – 4.8 saat
    6. Japonya – 4.8 saat
    7. Kanada – 4.4 saat
    8. ABD – 4.2 saat
    9. Türkiye – 4.2 saat
    10. Avustralya – 4.1 saat
    11. Birleşik Krallık – 4 saat
    12. Arjantin – 3.6 saat
    13. Fransa – 3.6 saat
    14. Almanya – 3.3 saat
    15. Çin – 3.2 saat

    Ülkemizin bu alanda günlük 4.2 saatle dokuzuncu sırada yer alması konusunda ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

    XPG’nin GENESIS DDR5 belleklerine Good Design Award ödülü

    XPG’nin GENESIS DDR5 bellekleri Good Design Award’un sahibi olurken XPG HEADSHOT oyuncu faresi bu ödülün yanında Golden Pin Design Award’un da sahibi oldu.

    XPG, 2021 Good Design Awards kapsamında 4D baskı yöntemiyle üretilen faresi XPG HEADSHOT’ın ve DDR5 RAM modeli XPG GENESIS’in tasarımda mükemmeliyet dalında ödül kazandığını açıkladı.

    XPG HEADSHOT Gaming Mouse

    4 boyutlu baskı teknikleri ve yapay zekâ teknolojisi kullanılarak üretilen XPG HEADSHOT gaming Mouse bu yönüyle ilginç bir ürün. 4D baskıyla oluşturulan çapraz şeritler fareye değişebilen, hareketli bir yüzey sağlarken son derece hafif ve dayanıklı bir gövde yaratıyor. 4D baskı sayesine HEADSHOT’ın şekli kullanıcısının eline uyacak şekilde ayarlanabiliyor.

    HEADSHOT’ın tasarımında çıkış noktası olarak üç kıstas belirlenmiş. Hafiflik, benzersiz ergonomi ve şık tasarım. Tüm bu kıstasları karşılayan fare, Japonya’nın en prestijli tasarım ödüllerinden Good Design ödülü yanında Tayvan’ın en köklü tasarım ödüllerinden Golden Pin tasarım ödülüne de layık görüldü.

    XPG GENESIS DDR5 Bellek

    XPG’nin yeni nesil DDR5 bellek ailesinin ilk üyesi olan GENESIS DDR5 RAM, PC oyuncularına daha önce görmedikleri yeni nesil bir performans sunmayı vadediyor.

    Performans bakımından iddialı olan GENESIS, Good Design Award alarak tasarım konusundaki iddiasını da kanıtlamış oldu. Biri parlak diğeri mat iki farklı yüzey yapısına sahip olan bellek, birbirini kesen geometrik çizgiler ve yükseltiler ile zarif bir görünüme kavuşuyor.

    Xiaomi 12 Pro’nun tasarımı ortaya çıktı!

    Huawei’nin 2019 yılında Çin devletiyle doğrudan bağlantısı olduğu gerekçesiyle kara listeye alınmasının ardından elde ettiği şansları iyi değerlendiren Xiaomi, günümüzde yüzde 14’lük pazar payıyla en büyük üçüncü akıllı telefon üreticisi konumunda.

    Bu doğrultuda çalışmalarına hız kesmeden devam eden şirket, önümüzdeki aylarda merakla beklenen Xiaomi 12 serisini kullanıcıların beğenisine sunacak. Hatta kısa süre önce serinin Pro modelinin tasarımı ortaya çıktı.

    Xiaomi 12 Pro’nun tasarımı sızdırıldı

    Xiaomi 12 serisinin lansman tarihi yaklaştıkça hakkında ortaya çıkan sızıntıların sayısında da ciddi bir artış söz konusu. Bu noktada geçtiğimiz günlerde serinin standart modelinin render görüntüleri LetsGoDigital tarafından sızdırılmıştı.

    Bu sızıntıdan kısa bir süre sonra ise serinin Pro modelinin ön panel tasarımı Çinli mikroblog sitesi Weibo’da gözler önüne serildi. Sızdırılan görseli göz önünde bulundurduğumuzda ise cihazın premium modellerde sıklıkla karşımıza çıkan kavisli ekran tasarımını benimsediği görüyoruz. Bu da ekran-gövde oranının oldukça yüksek olacağı anlamına geliyor.

    xiaomi 12 pro tasarımı

    Bunun yanı sıra son dönemde fazlasıyla popüler olan ekran altı kamera teknolojisinin bu cihazda yer almadığını söyleyebiliriz. Zira selfie kamerası ön panele nokta şeklinde konumlandırılmış. Ekran altı kamera teknolojisinin serinin en güçlü modelinde neden kullanılmadığı ise büyük merak konusu.

    Şu an için Xiaomi 12 Pro’nun sızdırılan ön panel tasarımının doğru olup olmadığı net olarak belli değil. Bu nedenle akıllı telefon tanıtıldığında oldukça farklı tasarıma sahip bir cihaz da görebiliriz. Serinin lansman tarihi konusunda da elimizde net bir bilgi yok. Ancak sektörde güvenilir sızıntılarıyla bilinen Ice Universe, Xiaomi 12 serisinin aralık ayında tanıtılacağını iddia ediyor.

    Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Xiaomi 12 Pro’nun sızdırılan ön panel tasarımı sizleri memnun etti mi? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

    Samsung’un Eğlence Modu yeni AR filtreleriyle geliyor

    Samsung, Eğlence Modu’ndaki AR filtrelerini Galaxy Kamera uygulamasında yerleşik hale getirdi.

    İlk olarak bu yılın başında Galaxy A Serisi cihazlarda piyasaya sürülen Samsung’un Eğlence Modu, Snapchat’in gerçekliğe yeni biçimler kazandıran AR filtrelerini Galaxy Kamera uygulamasında yerleşik hale getirdi.

    Söz konusu özellik aynı zamanda Snapchat’in en yeni 3D tam boyut izleme teknolojisinin kullanıldığı eğlenceli ve ilginç hareketli öğeleri içerecek şekilde geliştirilerek, Ultra Geniş merceklere uyum sağlamak üzere optimize edildi. Bu sayede kullanıcılar, kendilerini sosyal medyada öne çıkaran filtreler ile gönderiler yayınlayabiliyor. Daha fazla kullanıcının kendini ifade etmesi ve daha iyi fotoğraf ve videolar oluşturabilmesi için Eğlence Modu artık Galaxy M serisi cihazlarda da kullanılabilecek.

    Samsung, son olarak ünlü K-Pop sanatçısı ve şarkıcı-söz yazarı BIBI ile yaptığı iş birliğiyle, BIBI’nin “The Weekend” parçası için çektiği en son müzik videosunda da kullandığı Snapchat AR Fashion Filtrelerini Eğlence Moduna ekledi. Son dönemin ünlü dijital moda tasarımcıları Ines Alpha, Adiella Bachshe, Taşkın Göç, Aliina Kauranne, Gwen Kim ve Linxi Zhu ise yepyeni ve göz alıcı AR görünümleri tasarladı. Artık kullanıcılar BIBI’nin en güzel kombinlerini sanal olarak deneyebilecek ve en sevdikleri kombinleri sosyal mecralarda paylaşabilecek. Kullanıcılar, Eğlence Modundaki BIBI kombinleriyle fotoğraflarını ve kliplerini süslerken içlerindeki moda ikonlarını da ortaya çıkarabilecek.

    OPPO Reno 7 serisi hakkında kullanıcıları üzen iddia!

    Huawei’nin 2019 yılında Çin devletiyle doğrudan bağlantısı olduğu gerekçesiyle kara listeye alınmasının ardından Xiaomi ile birlikte elde ettiği şansları iyi değerlendiren şirketlerden biri de OPPO. Geçtiğimiz günlerde yayımlanan Canalys raporuna göre yüzde 10’luk pazar payına sahip şirket, bu alanda beşinci sırada yer alıyor.

    Özellikle son dönemde piyasaya sürdüğü ekran altı kamera teknolojisine sahip telefonlarıyla kullanıcıların beğenisini kazanan OPPO, diğer taraftan her yıl olduğu gibi yeni Reno serisi üzerinde çalışıyor. Ancak ortaya çıkan iddialar şirketin bu noktada kullanıcıları fazlasıyla üzecek bir karar aldığı yönünde.

    OPPO Reno 7 Pro+ rafa kaldırılabilir

    Hatırlanacağı üzere mayıs ayında Reno 6 serisi vitrine çıkmıştı. Güçlü özellikleriyle dikkat çeken seri, doğal olarak en güçlü modeli Reno 6 Pro+ ile daha fazla ön plana çıkmıştı. Ancak son günlerde ortaya atılan iddialara göre OPPO, önümüzdeki aylarda piyasaya sürmeye hazırlandığı Reno 7 serisinde Pro+ modeline yer vermeyecek.

    Akıllı telefon sektöründe güvenilir sızıntıları ile bilinen Digital Chat Station, Reno 7 serisinde Pro+ modelinin olmayacağını, bunun yerine standart ve Pro modellerinin ekran, kamera ve işlemci performansı açısından ciddi yükseltmelerle kullanıcı karşısına çıkacağını iddia etti.

    Şu an için bu durumun sadece iddiadan ibaret olduğunu belirtelim. Zira OPPO, özellikle Çin pazarında satış rakamlarında kendisini fazlasıyla memnun eden bir modeli rafa kaldırır mı açıkçası büyük bir merak konusu.

    Reno 7 serisinin ne zaman tanıtılacağı konusunda da şu an için net bir bilgi yok. Ancak Reno 6 modellerini 2021’in ilk yarısında piyasaya süren şirket, bu doğrultuda Reno 7 serisini de 2022’nin ilk yarısında vitrine çıkarabilir.

     

    FIFA 22’nin şaşırtıcı Ekim ayı istatistikleri yayınlandı

    Heyecan kasırgası yaratan FIFA 22, neredeyse 85 milyon yıllık oynanma süresini ilk ayından geride bıraktı.

    Ekim ayının ilk gününde PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC, PlayStation 4, Xbox One ve Switch için çıkışını gerçekleştiren yılın merakla beklenen oyunu FIFA 22’ye ilişkin ‘ilk ay istatistikleri’ yayınlandı. Veriler, FIFA 22’nin önceki yıllardaki ilgiyi koruduğuna işaret ediyor. Buna göre yapım, halihazırda 46 trilyon dakikalık oynanma rakamına ulaşıldı. Ultimate Team moduyla heyecan kasırgası yaratan oyunun neredeyse 85 milyon yıllık oynanma süresini ilk ayından geride bıraktığı görülüyor. 60 milyon yıl önce yok olan dinozorlar bile şaşkın!

    Ek olarak;

    • Oyunun 200’den fazla ülkede (yani her yerde) oynandığı,
    • Günde ortalama 89 milyon adet maç yapıldığı,
    • Toplam maç adedinin 2 milyarı geçtiği,
    • 5 milyardan fazla gol atıldığı,
    • Satın alanların 2,1 milyonunun Kariyer Modu’nu oynadığı (herkes oynamalı, mükemmel) ve 3,1 milyonun kendi kulübünü oluşturduğu,
    • Pro Club modunda toplamda 57.7 milyon maç yapıldığı,
    • FIFA 22 ile seriye eklenen mini oyunların 11,2 milyon kişi tarafından denendiği,
    • Volta Football için 1.5 milyondan fazla avatar yaratıldığı belirtildi.

    FIFA 22, oyun dünyasını daha uzun süre sallamaya devam edecek gibi görünüyor. Eğer hala yapımı satın almadıysanız buraya tıklayabilir, kısa süre içerisinde sipariş verebilirsiniz.

    İyi oyunlar!

    Redmi Note 11 serisinin hızlı şarjı onaylandı: Mix 4 ile aynı!

    Uygun fiyatlı telefonlarıyla kullanıcıya hitap eden Redmi, önümüzdeki günlerde en yeni modelleri Redmi Note 11 serisini piyasaya sürecek. Cihazlar henüz tanıtılmamasına rağmen sürekli olarak gündeme gelirken, teknik özellikleri de lansmana doğru yaklaşırken netleşmeye devam ediyor.

    Orta segmentte yeni bir rekabetin temellerini atacak Redmi Note 11 serisi, pek çok özelliğiyle amiral gemisi telefonları andıracak. Bunlardan biri de hiç şüphesiz hızlı şarj olacak. Zira Redmi Note 11 serisi, Mix 4 ve Mi 10 Ultra ile aynı olan 120W hızlı şarj ile piyasaya çıkacak.

    Redmi Note 11 serisi, 120W hızlı şarj desteğine sahip olacak

    Teknolojinin ilerlemesi, hiç şüphesiz hızlı şarj konusunda da büyük bir ilerleme kaydetti. Eski modelleri saatler boyu şarj etmeye çalışırken, artık son yıllarda bu sorun ortadan kaldırılmaya başlandı.

    Piyasaya çıkan yeni telefonların hemen hemen hepsi, 120 ya da 65W gibi hızlı şarj desteğiyle geliyor. İşte Redmi Note 11 serisi de bu alanda dikkatleri üzerine çekecek.

    Kısa süre önce yeni Note serisi hakkında paylaşımlar yapan Redmi, Note 11 serisinde 120W hızlı şarj desteğine yer vereceğini onayladı. Şu anda piyasada 120W desteğe sahip olan modellerin çoğu amiral gemisi. Örneğin Mi Mix 4, Mi 10 Ultra gibi güçlü telefonlar 120W hızlı şarj desteğine sahip.

    Görünüşe bakılırsa Redmi, yeni orta sınıf modelleriyle yine ses getirecek. Pek çok yanıyla iddialı telefonlar hazırlayan üretici, teknik özellikler konusunda  da cömert davranacak. 120W hızlı şarj ile gelecek olan bu telefonlar, işlemci tarafında ise gücünü MediaTek yonga setlerinden alacak.

    Öte yandan her iki cihazda, ön tarafında 120Hz yenileme hızına sahip AMOLED ekranlar ile gelecek. Ayrıca Wi-Fi 6 ve NFC desteğine sahip olacağı da gelen bilgiler arasında.

     

    MediaMarkt Startup Challenge’ın kazananı belli oldu

    MediaMarkt Türkiye tarafından perakende dünyasının geleceğine yön vermek amacıyla 4 yıl önce başlatılan MediaMarkt Startup Challenge yarışmasının bu yılki kazananları belli oldu. 22 Ekim tarihinde düzenlenen Challenge Day’de finale kalan 11 girişimci arasından yeni nesil rota optimizasyonu çözümü sunan ve yakıt maliyetlerini yüzde 20’ye yakın azaltan Optiyol birinci oldu. 46 ülkeden başvuru alan yarışmada ikinciliği MoEngage ve üçüncülüğü ise Qumpara aldı.

    Bir vizyonerin fikriyle başlayan birçok proje, bugün milyarlarca dolarlık değerleme ile dünyanın en önemli şirketleri arasında yer alıyor. Tüketimin arttığı, tüketici alışkanlıklarının değiştiği, dijitalin hayatın merkezine yerleştiği bir dünyada geleceğe uzanan, uygulanabilir, yaratıcı ve verimli projeler üreten girişimcilerin önemi çok büyük. Bu ekosistemin her geçen gün daha da büyüdüğü günümüzde ise pek çok girişimci, finansal veya finansal olmayan çeşitli ihtiyaçlar duyuyor.

    Bugünün inovatif fikirleriyle geleceğin perakende dünyasına yön vermek isteyen MediaMarkt Türkiye, bu amacı doğrultusunda MediaMarkt Startup Challenge projesini 4 yıl önce başlattı. Bu yıl Lenovo Türkiye iş birliği ile gerçekleştirilen yarışma, perakende satış teknolojileri, satış sonrası teknolojiler ve kurumsal dijitalleşme süreçleri alanlarında başvurular geldi. Ağustos ayında başlayan başvuru sürecinin ardından İngiltere’den İsrail’e, Mısır’dan Pakistan’a ve Hollanda’dan ABD’ye dünyanın pek çok ülkesinden başvuru alan MediaMarkt Startup Challenge’ın finali, 22 Ekim Cuma günü Türkiye’nin dijital etkinlik ve sektörel içerik platformu Digital Network Alkaş aracılığıyla gerçekleştirildi.

    Kazanan girişimci Optiyol oldu!

    Ön elemeyi geçen 11 girişimcinin uzman jüriye sunumlarını yaptığı “Challenge Day”de kazanan girişimci Optiyol oldu. Satış sonrası teknolojiler kategorisinde başvuru yapan, Tuba Yılmaz Gözbaşı ve Uzan Gözbaşı’nın kuruculuğunu üstlendiği Optiyol, perakende ve nakliye firmalarının yakıt ve lojistik maliyetlerini düşürmek için bir algoritma oluşturdu. Yeni nesil rota çözümü olarak da tabir edilen bir B2B uygulaması hazırlayan Optiyol, yakıt maliyetlerinde yüzde 15 – 20 ve sefer sayılarında yüzde 5 – 10 oranlarında azaltırken, zamanında teslimat oranlarında ise yüzde 30’a varan gelişmeler sağlıyor.

    İkinci proje Almanya’dan

    MediaMarkt Startup Challenge’ın ikinci olan projesi ise MoEngage. Almanya’da temeli atılan girişim; müşteri davranışlarını analiz etmeye ve onlarla internet sitesi, mobil ve e-posta ile kişiselleştirilmiş etkileşim kurulmasını sağlayan akıllı müşteri etkileşimi platformu. MoEngage, tek bir ekranda güçlü müşteri analitiği, yapay zeka destekli müşteri yolculuğu düzenlemesi ve kişiselleştirmesi sunuyor. Raviteja Dodda and Yashwanth Kumar’ın kuruculuğunu üstlendiği girişim de satış sonrası teknolojiler kategorisinde bulunuyor.

    Kişiselleştirilmiş ilişki kurulmasını sağlayan Qumpara üçüncü oldu

    Nilhan Gür ve Banu Turgut Ahıska’nın kurucu ortaklığını üstlendiği Qumpara, tüketicilerin alışveriş yaptıktan sonra fişlerini yükledikleri bir mobil uygulama. Qumpara bu sayede tüketici ve marka arasındaki iletişim boşluğunu dolduruyor ve birebir kişiselleştirilmiş ilişki kurulmasını sağlıyor. Ayrıca tüketiciye yeni teklif ve marka sadakati sunuyor. Kullanıcılar her ay kampanyalı noktalar, ürünler veya ürün gruplarından sürpriz hediyeler ve Qumpara Puan kazanırken bu puanlar çeşitli ödüllere veya alışveriş çeklerine dönüştürülebiliyor, biriktirip banka hesabına aktarılabiliyor.

    Yarışmaya hem ev sahipliği yapan hem de jüri koltuğunda bulunan MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, Türkiye’de iyi işlere imza atan ancak sesini istediği gibi duyuramayan, büyümek için güçlü ve yetkin bir desteğe ihtiyaç duyan girişimcilerin sesi olmak için yola çıktıklarını söyledi. Gökyıldırım “Her yıl birbirinden değerli iş fikirlerini değerlendiriyoruz ve bunu, girişimcilerimizle geleceğe yön vermek için yapıyoruz. Başka bir değişle MediaMarkt Startup Challenge ile projelerin hayata geçmesinde bir kaldıraç görevi görüyoruz. Geçmiş yılların bazı başarılı girişimcileriyle çalışmalarımızı çoktan hayata geçirdik, bazılarıyla da çalışmalarımız sürüyor.  Bu nedenle girişimcilerin projemize olan talebinde her yıl artış yaşanıyor. Son 4 yılı göz önünde bulundurduğumuzda en yoğun başvuruyu bu yıl aldığımızı söyleyebilirim. Bu, doğru yolda olduğumuzun da net bir göstergesi ve baktığınızda bu yıl tam 46 ülkeden başvuru aldık. Bununla gurur duyuyoruz. Ayrıca başta Optiyol, MoEngage ve Qumpara başta olmak üzere tüm girişimcilerimizi kutlarım” diye konuştu.

    Yarışmada jüri koltuğunda bulunan Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak işe şunları söyledi: “Globalde ve Türkiye’de teknolojide akıllı dönüşümün öncülüğünü üstlenen Lenovo olarak MediaMarkt ile iş birliği içinde dijitalleşmeyi iş süreçlerine en yaratıcı şekilde katan girişimcileri MediaMarkt Startup Challenge projesiyle tanımaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İnovasyona olan bağlılığımızla, bu yıl 4’üncüsü düzenlenen projede yarışan, perakende satış teknolojileri, satış sonrası teknolojiler ve kurumsal dijitalleşme süreçlerine yönelik çözümler üreten tüm girişimcilerin inovatif projelerini tebrik ediyoruz. Yarışmanın birincisi yeni nesil rota optimizasyonu çözümü sunan Optiyol’u ve sırasıyla ikincilik ve üçüncülük ödüllerinin sahibi olan MoEngage ve Qumpara’yı gönülden kutluyoruz. Mediamarkt ile iş birliği yaptığımız MediaMarkt Startup Challenge projesinin geleceğe yön verecek girişimcilere cesaret katacağına inanıyoruz.”

    Jüri koltuğunda başarılı isimler yer aldı

    MediaMarkt Startup Challenge’ın bu yıl jüri üyeleri arasında MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım, MediaMarktSaturn N3XT Operasyon Direktörü Sonja Moosburger, Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak, Inbusiness Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Sabah Gazetesi Köşe Yazarı Hülya Güler, Hackquarters Kurucusu ve CEO’su Kaan Akın bulunuyordu.

    Başvuran projeler hakkında

    • 46 ülkeden başvuru geldi.
    • Bunlardan 114’ü perakende satış teknolojileri,
    • 60’ı kurumsal dijitalleşme süreçleri,
    • 18’i satış sonrası teknolojilerle ilgili girişimler oldu.
    • Geri kalan başvurular ise farklı alanlarda yapıldı.
    • Başvuran girişimlerden 113’ü yatırımcılardan fon toplamayı başardı.

    Geçmiş yıllarda MediaMarkt Startup Challenge

    4 yıl içerisinde 600’e yakın girişimci MediaMarkt Startup Challange’a başvurdu.

    Bunların dağılımlarına bakıldığında;

    • 268 girişim perakende satış teknolojisi
    • 145 girişim kurumsal dijitalleşme süreçleri
    • 54 girişim satış sonrası teknolojileri
    • 56 girişim de diğer olarak nitelendirdiğimiz perakende dışı projelerden oluşuyor.

    Bu girişimler içinden 6’sı şu anda MediaMarkt Almanya ve MediaMarkt Türkiye’de kullanılıyor.

    Oppo A54 : Uygun fiyata büyük ekran ve güçlü pil

    Yeni bir Android akıllı telefon almayı düşünüyor ve bütçeniz kısıtlı ise Oppo A54 ’yakından bakmanızı tavsiye ederiz. Büyük ekran ve güçlü bir pile sahip olan A54 tam bir fiyat/performans ürünü.

      Oppo A54 , temel olarak üç özelliğiyle ön plana çıkıyor; Bu özelliklerden ilki devasa bir ekrana sahip olması. İkincisi ise birçok kişinin kesinlikle vazgeçemeyeceği bir özellik olan yüksek pil kapasitesi. Üçüncü özellik de ve birçok kişi için çok önemli olan fiyat performans dengesi

    Cihaz, kristal siyah ve yıldızlı mavi olmak üzere iki farklı renk seçeneği sunuyor. Ürünümüzün kutusunda, koruyucu şeffaf kılıf ve kablolu kulaklık barındırdığını da belirtelim.

    Oppo A54

    Tasarım

    Oppo A54, 8.4mm kalınlıkta ve 192 gram ağırlıkta. Güzel bir ekranı ve özellikle farklı ışık açılarında parlayan arka yüzeyi var. Temiz ve sağlam kullanım için, koruyucu şeffaf kılıfı da kullanmanızı öneriyoruz.

    Telefon, güvenli kullanımlar için yüz tanıma sistemi ve parmak izi okuyucu sensöre sahip. Parmak izi okuyucu sensör, sağ yan tarafta konumlandırılmış ve oldukça hızlı çalışıyor. Deneyimlerken bir sorunla karşılaşmadık.

    Oppo A54

    6.5 inç ekran ve oyun oynama deneyimi

    Oppo A54, 6.5 inç ekranı sayesinde size güzel izleme deneyimleri, okuma deneyimleri ve oynama deneyimleri sunabilir. LCD panel tercih edilen ekran, 1600×720 çözünürlüğe sahip ve 269ppi piksel yoğunluğunda. Ekran, özellikle iç mekân kullanımlarında başarılı sonuçlar veriyor ve dokunuşlara cevapları da gayet seri.

    Ekran ayarlarına göz attığımızda, “Karanlık Mod” ve “Göz Rahatlığı” gibi seçenekleri görüyoruz. Bu sayede, gözlerimiz rahatsız olmadan uzun süreli deneyimler de mümkün.

    Telefon, MediaTek Helio P35 işlemcisine, 4GB RAM ve 128GB dahili depolamaya sahip. İsterseniz microSD kart yardımıyla 256GB’a kadar artırma şansınız da var.

    Oppo A54

    Android 10 işletim sistemine sahip olan telefon, gündelik kullanımlarda pek çok ihtiyacınızı karşılayabilir. Sosyal medyada gezintilere çıkabilir, videolar izleyebilir, bir şeyler okuyabilir ya da yüksek grafik gücü gerektirmeyen oyunları rahatlıkla oynayabilirsiniz.

    “Peki ya iyi grafikli oyunlarda durum nedir?” diye merak ediyorsanız, son yılların popüler online oyunlarından Call of Duty Mobile’ı da genel olarak akıcı bir şekilde bu telefonda deneyimleyebiliyorsunuz.

    Oppo A54

    Üçlü kamera sistemi

    Oppo A54’ün arka tarafında üçlü kamera sistemi konumlandırılmış. Yapay zekâ destekli bu sistem, pek çok farklı çekim imkânı sunuyor. Kamera sistemi 13+2+2MP’den oluşuyor.

    13MP ana kamera ile özellikle iyi ışıklı ortamlarda, sabit çekimlerde güzel sonuçlar elde edebilirsiniz. Kamera, 1080p 30FPS değerde videolar çekmenize izin veriyor.

    Oppo A54

    Çekim modlarına baktığımızda; portre modu, gece çekim modu, ağır çekim modu, hızlı çekim modu ve makro çekim modu gibi detaylarla karşılaşıyoruz. Özellikle makro çekim ve ağır çekim modlarında, ortam ışığının iyi olmasına dikkat etmenizi öneririz.

    Ön tarafa geldiğimizde ise, 16MP selfie kamera ile karşılaşıyoruz. Bu kamera da selfie’ler ve görüntülü görüşmeler için yeterli performansa sahip. 1080p 30FPS değerde videolar çekebilirsiniz. Ayrıca, portre modu ve hızlı çekim moduna sahip olduğunu da ekleyelim.

    Oppo A54

    5000 mAh pil kapasitesi

    Oppo A54, 5000mAh değerde pille geliyor. 18w hızlı şarj teknolojisine sahip olan bu pil, gündelik kullanımda tek şarj ile 2 günü rahatlıkla çıkarmanızı sağlıyor. Ayrıca, piliniz azaldığında ve o an şarj etme imkânınız yoksa, süper güç tasarruf modunu aktifleştirerek bir süre daha kullanım elde edebilirsiniz.

    Diğer detaylara baktığımızda cihaz, NFC ve Bluetooth 5.0 gibi kablosuz bağlantı teknolojilerini de bünyesinde barındırıyor.

    Oppo ürün ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın

    Apple’ı bile etkileyen kriz için yeni tarih verildi

    0

    Küresel bir çip krizi yaşıyoruz. Haliyle teknoloji devleri de bu noktada etkilenenler arasında yer alıyor. Özellikle Apple ve Samsung gibi dev şirketler üretim bandını güncellemek zorunda kaldı. Otomobil firmaları da alınan siparişleri yetiştiremiyor, üretim durdurmak zorunda kalıyor. (tropicanabakery.com) Çip krizinin etkileri daha ne kadar sürecek? İşte o tarih:

    Çip krizinin etkileri en az 2 yıl daha sürecek

    Global şirketlerin adeta işine çomak sokan çip krizi uzmanlara göre 2022 yılında da etkisini sürdürecek. Hatta tahminlere göre bu etki 2023 yılının sonuna kadar devam edecek. Eğer süreç benzer şekilde ilerlerse 2023 yılının sonlarına doğru sorun çözülecek gibi düşünülüyor.

    Akıllı telefon ve bilgisayar tarafında hissedilen bu kıtlık sebebiyle teslimatlar sürekli erteleniyor. Kovid-19’un devam eden etkileri, dünyanın ‘iş’ düzeninin değişmesi gibi sebepler başta olmak üzere alışkanlıklar da değiştiği için krizin patlak verdiği biliniyor.

    Apple

    Bu krizin etkilerini en yakın dönemde yaşamış olan Apple, iPhone 13 odağında stok sorunu yaşamıştı. 2021 üretim hedeflerini adet bazında 10 milyon azaltan Apple, 80 milyonluk üretim hedefiyle yoluna devam etme kararını ‘zorunlu’ olarak almıştı.

    Samsung da yeni akıllı telefonlarının tanıtım tarihlerini bu sebeple ertelemek zorunda kalacak gibi duruyor.