Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 269

    Vodafone’un “Agile Hikayemiz” isimli kitabı yeniden yayımlandı [İndir]

    Vodafone, yalın ve hızlı olmaya, çabuk karar almaya ve esnek olmaya dayanan 9 yıllık Agile (Çevik) yolculuğunu anlattığı “Agile Hikayemiz” isimli kitabı güncelleyerek yeniden yayınladı.

    Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, 9 yıldır başarıyla uyguladığı Agile (Çevik) çalışma modeliyle çalışan deneyiminde fark yaratmaya devam ediyor. Vodafone, Agile deneyimini anlatmak üzere ilk kez 2019’da yayınladığı “Agile Hikayemiz” isimli kitabı güncelleyerek yeniden yayınladı. Yeni versiyonda Agile Koç Reskill (Agile Koç Yeni Beceri Kazandırma) programına da yer veren şirket, programla ilgili merak edilen tüm detayları ve bu konuda kazanılan öğrenimleri paylaşıyor.

    Vodafone’un “Agile Hikayemiz” kitabına https://cms.vodafone.com.tr/static/files/23-09/08/book-file-vodafone.pdf adresinden ulaşılabiliyor.

    Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Nazlı Tlabar Güler, şunları söyledi:

    “Vodafone’da çalışan deneyimine büyük önem veriyoruz. Takım arkadaşlarımızın değişen beklentilerini temel alarak organizasyonumuzu daha da ileriye taşımayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda odaklandığımız alanlardan biri de Agile çalışma modeli. Değişen dünyaya Agile ile uyum sağlarken, aynı zamanda bu alanda öncülük ediyoruz. Agile maceramız, 9 yıl önce teknoloji fonksiyonları içinde kurduğumuz çevik takımlarla başladı. Her bir takımda farklı uzmanlıklara sahip 10-12 kişi, hiyerarşik olmayan bir düzen içinde aynı amaç için bir arada çalışıyor, hızlı ve çevik bir şekilde çıktı üretiyor. Agile maceramız iş dünyasının da ilgisini çekiyor ve dönüşüm hikayemizi öğrenmek isteyen pek çok kurum ya da kişi oluyor. ‘Agile Hikayemiz’ kitabını yolculuğumuzu merak edenlere öğrenimlerimizle ışık tutmak amacıyla hazırladık. Kitapta, iş yapış şeklimizi Agile ile nasıl değiştirdiğimizi, uzaktan çalışma sistemine Agile ile nasıl hızla adapte olduğumuzu ve şirket içinde yeni yetkinlikleri Agile ile nasıl geliştirdiğimizi anlatıyoruz. Kitabımızın içeriğini sürekli güncelliyoruz. Agile yolculuğumuzda önemli bir kilometretaşını temsil eden Agile Koç Reskill programını da eklediğimiz yeni versiyonu iş dünyasıyla paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.”

     

    OpenAI’da yaşananlar neden bizi bu kadar ilgilendiriyor?

    0

    Yılın belki de en beklenmedik gelişmelerinden birini, büyük bir krizi geride bıraktık. Milyarder ve yapay zeka evanjelisti Sam Altman, OpenAI’deki CEO’luk görevinden şirketin yönetim kurulu tarafından atıldı. Ancak Altman’ı kovan yönetim kurulunun bu kovma sebebini net bir şekilde açıklayaması işleri iyice karışık bir noktaya taşıdı.

    Kurul, açıklamasında Altman’ın ayrılışını Altman’ın yönetim kurulu ile iletişiminde tutarlı olmamasına bağladı ve Altman’ın sorumluluklarını yerine getirmediğini belirtti. Altman’ın tam olarak nasıl tutarsız davrandığını ve ne gibi görevleri yerine getirmediğini hiçkimse hala bilmiyor.

    Ancak Altman’ın sürpriz bir kararla kovulmasının ardından yaşananlar bir film senaryosundan farksızdı. Silikon Vadisi bu ayrılığı kabullenemedi ve yapay zeka sektöründe ve vadide ağırlığı olan Altman’ın sebepsiz kovuluşu pek çoklarını hem tatmin etmedi hem de rahatsız etti. Öyle ki OpenAI’ın 500’ün üzerinde çalışanı yönetim kurulunu açıkça tehdit ederek Altman’ın tekrar göreve getirilmesi yönünde bir mektup imzaladı. Microsoft’un da Sam Altman dahil OpenAI’ın tüm ekibine kucak açtığını söylemesiyle kriz bambaşka bir noktaya evrildi.

    Nihayetinde baskılara daha fazla direnemeyen OpenAI yönetim kurulu verdikleri kararden mecburen dönmek durumunda kaldı ve Altman yeniden ve daha da güçlenerek şirkete yeniden CEO oldu.

    Peki yapay zekaya yön veren bir şirkette yaşananlar neden tüm dünyayı ayağa kaldırdı ve milyonların bir anda ilgisini bir şirkete çevirdi?

    OpenAI, ChatGPT ile yazımın başında belirttiğim gibi milyonlarca insana ulaşıyor ve pek çok şirket de bu teknolojiden, bu hizmetten yararlanıyor. Haliyle ChatGPT’nin arkasındaki şirkette yaşanacak krizin yansıması da büyük oldu.

    Altman kovulmadan önce, belirtilmemiş bir atılımdan bahsetmişti. Aynı sıralarda Altman, Financial Times’a OpenAI’nin GPT-5 üzerinde çalıştığını da söyledi. GPT-4’ü henüz hazmedememişken GPT-5 ile yapay zekada sınırların nasıl zorlanacağını düşünmek bile oldukça güç.

    Altman’ın yapay zeka geliştirmede korkusuz olduğu ve güvenliği çok dikkate almadığı sıkça konuşuluyor. GPT-5 ile birlikte yapay zekanın kurallarını belirleyen OpenAI’ın sorumsuzca yapay zekaya yön vermeye çalıştığı düşüncesi Altman’a yönelik tepkileri son zamanlarda büyütüyordu.

    Haliyle GPT-5’in bilmediğimiz bazı özellikleri, yönetim kurulunu bu denli karıştırmış olabilir. Kimse bunu sesli dillendirmese de, Altman’ın bazılarımızın tadını kaçıracak, bazılarımızı ise fazlaca mutlu edecek bir iyileştirme, geliştirme yaptığı düşünülüyor.

    Kurumsal çatışmalar aslında yeni değil ve OpenAI’da da ilk kez yaşanmadığı ortada. Ancak OpenAI’da yaşananların dünyaya bir yansıması var. OpenAI tüm bu anlattıklarımdan yola çıkarak sıradan bir şirket olmadığı gayet açık. Tüm zamanların en hızlı büyüyen teknoloji ürünlerinden biri olan ChatGPT’yi ortaya çıkardı ve hem dünyanın en iyi yapay zeka uzmanlarını istihdam ediyor hem de ChatGPT ile dünyaya adapte olmuş durumda.

    Bir başka önemli nokta da Altman’ın atacağı bir sonraki adım. Yapay zekada güvenlik endişeleri zaten gittikçe büyürken, üstüne GPT-5 ile karşımıza neyin çıkacağını kestiremiyoruz ve bu belirsizliğin rahatsız edici yanı var.

    Gün geçtikçe daha güçlü hale gelen yapay zeka çözümlerine nasıl hükmedileceği ve herkesin üstüne düşen sorumluluğu ne kadar alacağı belirsiz. Yapay zekanın insanları işinden etmesinden çok bence işin güvenlik ve risklerini daha sık konuştuğumuz bir döneme giriyoruz.

    Kaspersky Insight Story podcasti geri dönüyor

    Kaspersky’nin gelişmekte olan teknolojileri konu alan podcast serisi Insight Story, ikinci sezonuyla geri dönüyor.

    Proje, iş liderlerinin teknoloji yatırımları konusunda doğru kararlar almalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Seride Kaspersky’nin Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Bölgesi Küresel Araştırma ve Analiz Ekibi Başkanı Dr. Mohamad Amin Hasbini’nin işletmelerin siber tehditlere karşı güvenliğini sağlamaya yönelik tavsiyeleri de dahil olmak üzere, küresel teknoloji liderlerinden içgörüler ve yorumlar yer alıyor. Yeni bölümlerde ele alınan konular arasında üretken yapay zeka, nesnelerin endüstriyel interneti (IIoT) ve yapay zeka etiği konuları işleniyor.

    Dijital dönüşüm iş dünyasının yerleşik bir parçası haline gelse de bu konudaki yolculukları sona ermiş değil. Boston Consulting Group tarafından yakın zamanda yapılan bir ankete göre, şirketlerin yaklaşık %60’ı yeni iş modelleri geliştirmek ve daha fazla sürdürülebilirliğe ulaşmak için 2023 yılında dijital dönüşüm yatırımlarını artırmayı planlıyor. Yıkıcı teknolojiler arasında doğru seçimleri yapmak için işletmelerin ortaya çıkan teknoloji trendlerini doğru yönlendirmesi gerekiyor.

    Insight Story podcast serisinin her bir bölümünde dinleyiciler, doğru seçimler yapmalarına yardımcı olmak üzere kanaat önderlerinin teknoloji trendleri hakkındaki düşüncelerini ve dünyanın dört bir yanındaki uzmanların gerçek deneyimlerini dinleme fırsatı buluyor. Podcastin yeni bölümleri, günümüz işletmeleri için üretken yapay zeka, endüstriyel IoT, kuantum bilişim, dijital egemenlik, teknoloji yatırım getirisi ve yapay zeka gibi merak uyandıran teknolojilere ışık tutacak şekilde kurgulandı.

    Serinin sunuculuğunu Kaspersky’nin iş dünyası liderlerine yönelik dijital dergisi Secure Futures’ın Genel Yayın Yönetmeni Susi O’Neill üstleniyor. Neill, “Insight Story’nin ilk sezonu, dünyanın dört bir yanından katılan uzmanların teknoloji trendlerinin bir adım önünde olmak için ne yapmamız ve ne yapmamamız gerektiğini anlattığı, en son teknoloji trendlerine doğru harika bir yolculuktu. İkinci sezonda daha da fazla içgörü sunmaya ve podcast yayınlarımız aracılığıyla neşeli ve ilgi çekici bir şekilde işletme yöneticilerinin başarılı olmalarına yardımcı olmaya hazırlanıyoruz” diyor.

    LG, BEGE ile Eğlenceyi BOOM’luyor

    0

    LG’nin, karaoke özellikli taşınabilir yeni Bluetooth hoparlörü LG XBOOM XL7S, çıkışını BEGE olarak tanınan Berkcan Güven’in “Marka Kalite” şarkısıyla yer aldığı reklam filmi ile yapıyor. 

    BEGE, ‘Marka Kalite’ şarkısıyla, mükemmel ses kalitesi sayesinde arkadaş toplantılarını ve ev partilerini bambaşka bir boyuta taşıyan LG XBOOM XL7S’in reklam filmine renk kattı. BEGE’nin yeni albümünün çıkış şarkısı olan ‘Marka Kalite’, LG XBOOM XL7S’in güçlü sesi, dinamik piksel ışıklandırması ve çok renkli halkalarıyla ritmini bütünleştirmiş oldu.

    Reklam filminde Berkcan Güven’in LG XBOOM XL7S’in birçok özelliğini deneyimliyor. BEGE ve arkadaşlarının doyasıya partilediği reklam filminde rengarenk ışıklandırmanın yanı sıra teleskopik tutma yeri ve tekerlekler ile taşıma kolaylığına ve yüksek güçlü sesi ile ev partilerini farklı bir boyuta taşıdığına değinildiği keyifli video çalışması izleyicilerle buluşuyor.

    Ev Partilerine Yeni Soluk

    Arkadaş toplantılarına yeni bir soluk getiren LG XBOOM XL7S, 250 W çıkışa ve 8 inç woofer’a sahip. Etkileyici ses gücünün yanı sıra, dinamik piksel ışıklandırması ve müziğin temposuna uyum sağlayan çok renkli halka ışıklarıyla ortamı adeta bir gece kulübüne dönüştüren LG XBOOM XL7S, metin veya animasyonlarla, davetlileri şaşırtacak bir ışık gösterisi de sunuyor. XBOOM uygulaması aracılığı ile yazılıp, LG XBOOM XL7S’in piksel ekran LED panelinde görüntülenebilen yazılı mesajlar katılımcılara ekstra eğlenceli bir ortam sağlıyor. Dinamik Piksel Işıklandırma üzerinde ayrıca animasyon ön ayarları da sunuyor.

     

    Şarjı en uzun giden akıllı telefonlar belli oldu!

    Akıllı telefon pazarındaki seçenekler her geçen gün artıyor. Bu da doğal olarak yeni bir cihaz satın almak isteyen kullanıcıların kafasını bir hayli karıştırıyor. Tabii bu gibi seçimlerde kullanıcı ihtiyaçları önemli. Peki batarya performansına önem veren ve telefonumun şarjı uzun süreler gitsin diyen kullanıcılar an itibariyle hangi modelleri tercih etmeli? İşte DxOMark verilerine göre şarjı en uzun giden akıllı telefonlar!

    Şarjı en uzun giden akıllı telefonlar – Aralık 2023

    DxOMark’a göre en iyi pil performansı gösteren ve şarjı en uzun süre giden telefon, 152 puanla geçtiğimiz aylarda vitrine çıkan Honor Magic 5 Lite 5G oldu. 5.100 mAh pilden beslenen modeli, 151 puanla yine aynı dönemde tanıtılan Oppo Find X6 Pro takip etti.
    Şarjı en uzun giden akıllı telefonlar – Aralık 2023
    En iyi pile sahip telefonlar listesinin üçüncüsü Honor X7a oldu. 147 puanlı cihazın pil kapasitesi ise 6.000 mAh. Dördüncü sırada ise realme GT Neo 5 karşımıza çıkıyor. 147 puanlı telefonun batarya kapasitesi ise 4.600 mAh. Listenin tamamı için 2. sayfaya geçiniz.

    Innovasion Labs PINC 2 milyon dolar yatırım aldı

    0

    İyon akış mesafesini azaltarak şarj sürelerini saniyelere düşürebilen ve devrim niteliğinde bir enerji depolama teknolojisi sunan PINC, 2 milyon dolarlık yatırım aldı. Bu yatırımla birlikte, şirket toplamda 5 milyon doların üzerinde yatırıma ulaşmış oldu.

    Yeni nesil lityum iyon pil teknolojisi üzerinde çalışan San Diego, California merkezli Innovasion Labs PINC (PINC), 2 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna, Türkiye’nin önde gelen yatırım bankacısı Kerim Kotan ile İnci GS Yuasa (İnci Akü) Başkan Vekili Cihan Elbirlik’in de bulunduğu melek yatırımcılar ve APY Ventures liderlik etti. ABD tarafından ise, California teknoloji ekosisteminin önde gelen yatırım firmalarından Keshif Ventures tura dahil oldu.

    Şirket, devrim niteliğinde bir enerji depolama teknolojisi geliştirmekte olup, pilin belli bileşenlerini geliştirmekten ziyade pil hücrelerinin geometrisini temel alarak malzemenin limitlerini değiştiriyor ve pil performansında daha önce görülmemiş gelişmeler sağlıyor. PINC’in benzersiz geometrisi, geleneksel sistemlerde gördüğümüz anot ve katodun iki tarafında birleşen yapı yerine, anot ve katodun iç içe geçtiği bir yapı kullanarak yüzey alanı yüzlerce kat artırılıyor ve iyon akış mesafesini önemli ölçüde azaltıyor. Bu sayede arabalarda, telefonlarda, dronlarda ve diğer elektronik cihazlarda kullanılan pillerin şarj süresi birkaç saniyeye düşebiliyor. Kullanılan kimyaya göre enerji yoğunluğu var olan teknolojilerle ulaşılan rakamların onlarca kat üstüne çıkabiliyor ve bu da konvansiyonel pillerin şarj sürelerinin birkaç saniyeye düşerken boyutlarının da yüzde 90’lara varan oranlarda küçülmesi anlamına geliyor.

    PINC, ilk prototipi ile yüzde 80 şarj olma süresini 2 saniyeye ve enerji yoğunluğunu 1,000 Wh/kg sınırının üzerine çıkarmayı hedefliyor. Bunu yaparken de yarı iletken nano teknolojilerinin endüstriyel seviyede kullanılan tekniklerini pil üretimine entegre eden firma üretim maliyetini düşük tutmayı hedefliyor.

     

    Kimlik avı e-postaları her zamankinden daha inandırıcı

    Oltalama yeni bir şey değil. Bu sosyal mühendislik taktiğini, saldırganlar onlarca yıldır ceplerinde taşıyorlar; tehdit aktörleri güvenilir kişiler gibi davranıyor ve ardından hassas verileri çalmak için e-posta veya kısa mesaj yoluyla, hiçbir şeyden şüphelenmeyen kurbanları hedef alıyor.

    Fortinet 2023 Küresel Fidye Yazılımı Raporu’na göre, kötü niyetli aktörlerin bir ağa sızmak ve başarılı bir şekilde fidye yazılımı başlatmak için kullandıkları en önemli taktik (yüzde 56) kimlik avı.

    Kötü niyetli aktörler her zaman yasal görünümlü oltalama iletişimleri oluşturmaya çalışsa da bazı siber suçlular bu konuda diğerlerinden daha başarılı. Tarihsel olarak, kimlik avı iletişimleri, yazım hataları ve yanlış dilbilgisi ile dolu dikkatsiz taslaklar nedeniyle genellikle tespit edilmesi kolay olurdu. Ancak yapay zeka güdümlü içerik araçları düşük maliyetle ya da ücretsiz olarak daha yaygın bir şekilde kullanılabilir hale geldikçe, siber suçlular operasyonlarını ilerletmek için bu teknolojilere yöneliyor. Bunu yapmalarının bir yolu, kimlik avı e-postalarının ve metin mesajlarının her zamankinden daha gerçekçi görünmesini sağlamak için yapay zekayı kullanmak ve şüphelenmeyen kurbanlarının kötü amaçlı bir bağlantıya tıklamasını sağlama şansını artırmak oluyor.

    Yapay zeka ile donanmış yeni bir iletişim çağına girerken, çalışanlar ihlal girişimlerine karşı savunmada daha da kritik bir role sahip. Ancak, çalışanlara sadece kimlik avının “geleneksel” özelliklerini aramalarını tavsiye etmek artık kurumları güvende tutmak için yeterli değil. Spam filtrelerini etkinleştirmek ve Çok Faktörlü Kimlik Doğrulamayı (MFA) uygulamak gibi doğru teknolojilere yatırım yapmanın ötesinde, çalışan eğitimi, kurumları kimlik avı ve fidye yazılımlarından koruma çabaları gerçekleştirebilir veya bozabilir.

    Fidye yazılımları arasında kimlik avı 1 numaralı saldırı yöntemi olmaya devam ediyor

    Son araştırmalara göre, kimlik avı, fidye yazılımı dağıtımıyla ilişkili bir numaralı saldırı vektörü olmaya devam ediyor. Saldırganlar bu taktikle başarılı olmaya devam ettikçe, neden tercih edilen vektör olduğunu anlamak da kolay. Siber Güvenlik ve Altyapı Güvenliği Ajansı tarafından yürütülen oltalama değerlendirmelerinden elde edilen verilere göre, kuruluşların yüzde 80’inde en az bir çalışan simüle edilmiş bir oltalama girişiminin kurbanı oldu.

    Zirve şaşırttı! En çok indirilen oyunlar belli oldu

    0
    Oyuncu sayısı, bir oyunun başarılı olup olmadığını gösteren kriterlerden birisi diyebiliriz. Hatta çoğu kişi bir oyunu deneyimlemeden önce topluluğunun genişliğini, yani popülaritesini bir kontrol ediyor ve bu doğrultuda bir karara varıyor. Peki geçtiğimiz ay satın alımlarda TL kullanmayı durduran ve dolar kuruna geçiş yapan Steam’de en çok indirilen oyunlar hangileri? İşte ayrıntılar!

    Steam en çok indirilen oyunlar belli oldu

    Steam hakkında paylaştığı verilerle bilinen SteamDB, haftanın en çok satanları listesini yeniledi. Geçen haftanın en popüler oyunlarına baktığımızda zirvede bir değişikliğin olmadığını görebiliyoruz. Zira burada karşımıza Valve’ın el konsolu Steam Deck çıkıyor. Firmanın konsolunun oyunlarla birlikte sıralamaya sokulma nedeniyle ilgili herhangi bir bilgi söz konusu değil.
    Steam en çok indirilen oyunlar belli oldu
    Listenin ikincisi Lethal Company olurken, üçüncüsü Counter-Strike 2 oluyor. Bunun yanı sıra dördüncü sırada PUBG yer alırken, Call of Duty beşinci sıradan kendine yer buluyor. Tüm listeyi görmek için 2. sayfaya geçiniz.

    Schneider Electric, 3. Çeyrek’te dönemde küresel gelirlerin artırdı

    0

    Schneider Electric, 2023 yılının ilk 9 ayında 26.4 milyar Euro gelir sağladı.

    Enerji yönetimi ve otomasyonun dijital dönüşümüne liderlik eden Schneider Electric, stratejik büyüme hedefleri doğrultusunda güçlü performansını sürdürüyor. Yılın 3. çeyrek döneminde şirket gelirleri %12 organik artışla 8.8 milyar euro olarak gerçekleşti.

    Şirketin Enerji Yönetimi iş kolu, çift haneli organik olarak büyüme kaydederken, Endüstriyel Otomasyonda tek haneli organik büyüme sağlandı. Schneider Electric’in öncü yazılım şirketi AVEVA’da güçlü (ARR) Yıllık Sürekli Gelir büyümesi elde ederken, Servislerde de çift haneli organik büyüme kaydedildi.

    Schneider Electric, 3. çeyrekte %35’lik gelir artışı ile en güçlü büyümeye Kuzey Amerika’da imza attı. Orta Doğu ve Afrika bölgesinde de çift haneli büyüme sağlandı. Bölgedeki gelişimde Türkiye, enerji yönetimi ve endüstriyel otomasyon alanında güçlü bir yatırımcı olmayı sürdürüyor.

    Şirket bu gelişimi sürdürerek 2023 Düzeltilmiş FAVÖK büyümesinin organik bazda %18 ile %23 arasında gerçekleşmesini hedefliyor

    Yıl sonu hedeflerine doğru başarıyla ilerlediklerini belirten Schneider Electric CEO’su Peter Herweck; “Stratejik önceliklendirme ve uygulama sayesinde 3. çeyrekte +%12 organik artışla güçlü bir gelir büyümesi elde ettik. Yapay zekanın da etkisiyle Veri Merkezleri ve enerji dönüşümüne yönelik yatırımlar başta olmak üzere tüm segmentler ve coğrafyalarda ürün ve hizmetlerimize artan bir talep var. Bu durum, otomasyona olan ilginin azalmasına rağmen, 3. çeyrekte Grup varlıklarının daha da artmasını sağladı. Yazılım, servis ve sistem ürünlerimiz, müşterilerimizin elektrifikasyon, dijitalleşme ve karbonsuzlaştırma yolculuğuna hizmet etmeyi sürdürüyor. Bu alandaki esnek ve yenilikçi çözümlerimiz güçlü bir büyüme kaydetmeye devam ediyor. Bu gelişmelerle yılın 3. çeyreğinde süren güçlü büyümemiz, 2023 yılı finansal hedeflerimizi başarıyla gerçekleştireceğimizin de önemli bir göstergesi” dedi.

     

    Yapay Zeka Dolandırıcılığı ve En Çok Kullanılan 6 Yöntem

    Yapay zeka dolandırıcılığı, kötü niyetli insanların, yapay zeka ile birlikte gelen teknolojik yöntem ve araçları kullanarak başkalarını kandırmak hatta zarar vermek amacıyla oluşturdukları dolandırıcılık faaliyetlerine verilen isimdir. Bu tarz dolandırıcılık faaliyetleri genel olarak yapay zekanın gücünden yararlanarak birilerini aldatma veya olmayan bir şeye inandırma amacı güder.

    Yapay zeka dolandırıcılığı, aslında hem kullanıcılar hem de kurumlar için ciddi tehdit oluşturur. Aşağıda yapay zeka dolandırıcılığı çeşitleri ve nelere dikkat edilmesi konusunda bilgi vereceğim.

    1. Yapay Zeka Yoluyla Kimlik Hırsızlığı

    Dolandırıcılar yapay zekayı kullanarak kullanıcı davranış ve tercihleri üzerinde çalışırlar. İçerikleri kişiselleştirip taklit ederek bir tür kimlik hırsızlığı yaparlar. Yapay zeka, bir kişinin ses özelliklerini analiz edip rahatlıkla onu taklit eder. Üretilen sahte ses kayıtları, telefon görüşmeleri veya sesli komut kullanımı ile kişilerin bir çeşit ses kimliği çalınır. Ayrıca yapay zeka, kişilerin yazım tarzını ve dil kullanımını da analiz edip benzerini üretir. Bu teknoloji yardımıyla e-postalar üreterek veya sosyal medya içerikleri oluşturarak o kişiyi taklit ederler. Hatta daha da ileri giderek bir kişinin yüzünü, sesini ve hareketlerini sanki kendisiymiş gibi birlikte kullanırlar.

    2. Sahte Yapay Zeka Uygulamaları

    Bazen dolandırıcılar kullanıcıları kötü amaçlı yapay zeka yazılımları kullanarak hedef alırlar. Bu tarz çalışan sahte uygulamalar için kullanıcılar çok dikkatli olmalıdır. İndirecekleri uygulamaları güvenilir kaynaklardan indirdiklerine emin olmalıdırlar. Sahte yapay zeka uygulamalarının amacı kullanıcıları yanıltmaktır. Bu uygulamalar kişisel bilgileri toplayarak kişileri dolandırmak amacıyla tasarlanmıştır. Çoğunlukla kendilerini yapay zeka ile çalışan veya kullanıcıya özel deneyim sunan uygulamalar olarak tanıtırlar. Bu uygulamalar ağırlıklı olarak fotoğrafların ve videoların yapay zeka ile düzenlenmesini daha cazip hale getirdiklerini iddia ederler.

    3. Yapay Zeka Tabanlı İçeriklerin Manipüle Edilmesi 

    Yapay zeka, ses ve görüntü işleme konusunda oldukça yetenekli olduğunu zaten ispat etmiş durumda. İşte bu yetenekleri kullanan dolandırıcılar sesli mesajlar, video görüşmeleri veya metin tabanlı iletiler aracılığıyla kullanıcılara yönelik manipülasyon yaparlar. Diğer bir deyişle dolandırıcılar, bu yetenekleri kullanarak kişileri yanıltan sahte içerikler oluştururlar. Böyle bir duruma maruz kalıp kanmamak için kullanıcılar, karşılarına gelen içerikleri çok dikkatlice değerlendirmelidir. Güvenilir kaynaklardan geldiğine emin olunmayan hiçbir içeriğe itibar etmemek gerekir.

    4- Sosyal Mühendislik Saldırıları

    Yapay zeka, internet kullanıcılarının internet ortamında dolaşırken davranışlarını çok iyi analiz eder. Sonrasında ise sosyal mühendislik saldırıları için kişiselleştirilmiş taktikler geliştirir. Sosyal mühendislik saldırıları yapay zeka ile çok daha kişiselleştirilmiş olur. Örneğin vermek gerekirse dolandırıcılar hedef olarak seçtiklerin kişinin alışkanlık, arkadaşlık ve davranış bilgilerini kullanarak daha inandırıcı dolandırıcılık girişimleri için senaryo hazırlığı yaparlar.

    5.Finans Sektöründe Yapay Zeka Dolandırıcılığı

    Yapay zeka çoğunlukla finans sektörünü baz alarak sahte hesaplar oluşturur. Ardından algoritmaları manipüle etme yolunu seçer. Özellikle bankalar güvenlik önlemlerine çok büyük önem verseler bile sahte hesap oluşturma, kimlik avı ve benzer dolandırıcılık yöntemleriyle başa çıkmaları güçtür. Yapay zeka, finansal piyasaların kullandığı ticari algoritmaları ve fiyatları manipüle edebilir. Bazı durumlarda ise yanıltıcı işlemler gerçekleştirir. Bu durum yatırımcılara sahte sinyaller göndererek onların maddi kayıp yaşamasına neden olur.

    6. Yapay Zeka İle Manipüle Edilmiş Pazarlama Kampanyaları

    Yapay zeka, analiz ettiği müşteri profillerini kullanarak özelleştirilmiş pazarlama içerikleri oluşturur. Oluşturulan içerikle hazırlanan pazarlama kampanyası ile potansiyel müşterilere kişiselleştirilmiş ve ilgi çekici içerikler sunulur. Saldırganlar, kişisel bilgilerinizi daha inandırıcı ve özelleştirilmiş mesajlarla elde ederler. Dahası tüketicileri yanıltarak kullanıcıları sahte kampanyalara veya dolandırıcılık girişimlerine yönlendirirler.

    Özet

    Yapay zeka dolandırıcılığı yapanlara karşı korunma, hem bireysel hem de kurumsal kullanıcılar için hassas öneme sahiptir. Çünkü yapay zeka dolandırıcılığı, teknolojik gelişmelerle birlikte giderek oldukça karmaşık hale geldi. Bu tehditlere karşı her kullanıcı bilinçli olmalı ve güvenilir kaynakları kullanmalıdır. Yapay zeka tabanlı tehditlere karşı ancak bilinçli bireyler olarak ve sürekli olarak güncellenen güvenlik çözümleri kullanarak önlem alabiliriz.

    www.mediamarkt.com.tr