Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaSosyal Medyada Yapay Zeka Nasıl Kullanılıyor?

    Sosyal Medyada Yapay Zeka Nasıl Kullanılıyor?

    Sosyal medyada yapay zeka kullanımına dair yenilikleri, uygulamaları ve güncel örnekleri yazımda bulabilirsiniz.

    Günlük olarak hayal edilemez miktarda verinin oluşturulduğu bu dijital çağda, yapay zeka büyük ölçüde sosyal medya platformlarına gelen bu geniş veriyi yönetmede önemli bir rol oynuyor. Tüm sosyal medya platformları, yapay zeka algoritmaları veya makine öğrenme sistemi üzerinden her sosyal medya gönderisi için, oluşturduğunuz içeriğin ve satın aldığınız reklamların kullanıcıların önüne nasıl yerleştirildiğini düzenliyor.

     

    Sosyal Medyada Yapay Zeka Nasıl Kullanılıyor?

    Yapay zeka araçları; metin ve görsel içerik oluşturma, sosyal izleme, reklam yönetimi, influncer araştırması, marka farkındalık kampanyaları gibi birçok kullanım senaryosu için sosyal medya platformlarının özelliklerini geliştirmeye ve sosyal medya faaliyetlerini ölçeklendirmeye yardımcı oluyor.

     

    Sosyal medyadaki yapay zeka kullanımına dair uygulamaları ve güncel örnekleri aşağıdaki gibi detaylandırabiliriz:

    Reklam yönetimi

    Yapay zeka destekli araçlar reklam yönetiminde ve optimizasyonunda yardımcı oluyor. Bu araçlar genellikle reklam varyasyonlarını analiz ederek, hedeflemeler yapıyor ve müşteri segmentasyonu gerçekleştiriyor

     

    Veri analizi, sıralama ve etiketleme

    Yapay zeka tabanlı araçlar, reklamcılık ve moderasyon amaçları için kullanıcı tarafından oluşturulan büyük miktarda veriyi toplayarak analiz edip, etiketliyor.

     

    Otomatik yayınlama ve zamanlama

    Yapay zeka araçları, sosyal medya platformlarıyla entegre olarak içeriği belirli zamanlarda veya en fazla etkileşim alacakları zamanlarda yayınlamak ve zamanlamak için kullanılıyor.

     

    İçerik oluşturma

    Yaratıcı yapay zeka, metin veya görsellerle sosyal medya gönderileri oluşturmak, bir hesap veya bir gönderi için hashtag’ler oluşturmak için kullanılıyor.

     

    Influencer marketing

    Yapay zeka destekli araçlar belirli bir reklam kampanyasını tanıtmak için en iyi influencer’ları beliriyor. Farklı hedef kitle demografilerine sahip ve farklı erişimlere sahip influencer’ları listelemeyi mümkün hale getiriyor.

     

    İçerik moderasyonu

    Yapay zeka destekli botlar, spam içerikleri, kurallara aykırı veya uygunsuz içeriği bulmak ve filtrelemek için verileri tarıyor. Yapay zeka araçları ayrıca bu tür içerikleri paylaşan hesapları otomatik olarak engelliyor.

     

    İçerik önerileri

    Yapay zeka araçları, algoritmaların da yardımıyla daha önce tüketilen içeriğe dayanarak kullanıcıların beğenebileceği video, metin veya görsel içerikler öneriyor.

     

    Video filtreleme

    Yapay zeka, yüz tanıma yazılımında kullanılarak kullanıcıların yüz yapılarını tanıyarak, kullanıcıları veya aşırı düzenlenmiş filtreleri tespit etmeye yardımcı oluyor.

     

     

    Yapay zeka destekli bu araçların sosyal medya platformlarında nasıl kullanıldığına gelince: 

    Snapchat, gerçek zamanlı olarak yüzünüzle birlikte hareket eden filtrelerin eklenmesi için bir yapay zeka teknolojisi olan bilgisayarlı görüntü işleme gücünden faydalanıyor. Snapchat ayrıca ChatGPT teknolojisine dayanan My AI adlı bir yapay zeka sohbet botu da yayınlamıştı. Bu bot sayesinde kullanıcılar, My AI ile sohbet ederek öneriler alabilir, soruları yanıtlayabilir veya ChatGPT’ye benzer diğer görevleri tamamlayabilir hale geldi.

    Diğer sosyal medya platformları olan Twitter, Facebook, Instagram ve LinkedIn, içerik moderasyonunda yapay zekayı kullanmayı sürdürüyor. Bu platformlar ayrıca kullanıcıların etiketler oluşturmasına olanak sağlayan Instagram gibi diğer alanlarda da yapay zekayı kullanıyor.

    Örneğin, Twitter, bir kullanıcının zaman çizelgesi için hangi içeriği önerileceğini belirlemek için bir yapay zeka aracı kullanıyor. Twitter ayrıca IBM Watson ve doğal dil işleme araçlarını kullanarak saldırgan içeriklerin moderasyonunu da yapıyor.

    Facebook, kullanıcılara içerik sunmaktan fotoğraflarda yüzünüzü tanımaya ve kullanıcılara reklam hedeflemede kadar her şeyde gelişmiş makine öğrenimini kullanıyor.

    Tıpkı Facebook gibi Meta’ya ait olan Instagram, görselleri tanımak için yapay zekayı kullanıyor. Diğer bir örnek olarak, Instagram’ın spam içerikleri filtrelemek için yapay zekayı kullanımını gösterebiliriz. Platform, yapay zekadan aldığı güçle ve metin tabanlı derin analizlerle nefret söylemi içeren veya siber zorbalığı teşvik eden gönderileri tespit ederek siliyor. Instagram’ın ayrıca kullanıcılara yönelik reklam hedeflemesinde yapay zeka araçlarını kullandığı da yaygın bilinen bir gerçek.

    Son dönemin gözdesi LinkedIn ise işe alım ekiplerine iş tanımları yazmalarında yardımcı olmak için yapay zekayı aktif olarak kullanıyor.

     

    Bunlar, dünyanın en popüler sosyal ağlarının özelliklerine güç sağlamak için yapay zekanın nasıl çalıştığına dair sadece birkaç örnek. Tüm sosyal medya platformları, yapay zeka algoritmaları veya makine öğrenme sistemi üzerinden her sosyal medya gönderisi için, oluşturduğunuz içeriğin ve satın aldığınız reklamların kullanıcıların önüne nasıl yerleştirildiğini düzenliyor. Üstelik bunu tamamen şeffaf olmayan bir şekilde yapıyor.

     

    e-Ticaret İçin Sosyal Medya

    e-Ticaret İçin Sosyal Medya kullanımınızı geliştirmeye ne dersiniz? Çevrimiçi mağazanızı büyütmek için kullanabileceğiniz kaynakları yazımda bulabilirsiniz.

     

    e-Ticaret İçin Sosyal Medya Kullanımı

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN