Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1831

    “Omni-channel” pazarlama

    2016_nisan_02

    Pazarlama yöntemleri gelişen teknoloji ile birlikte günden güne farklılaşıyor. İnternet ve mobil teknolojiler pazarlama alanında yeni kanalların açılmasına vesile oluyor. Bu değişimlerin bir sonucu olarak pazarlama teknikleri yeni kanallara yöneliyor ve ortaya yeni kavramlar çıkıyor. Bu kavramlardan biri de son günlerde popüler olan “Omni-channel Pazarlama”.  Ayrıca konu oldukça önemli hale geldi çünkü günümüzde başarı sahibi kurumların başarı hikayelerinin büyük bölümü kullandıkları pazarlama kanallarının çokluğu oluşturuyor.

    Öncelikle “Omni-channel pazarlama” nedir sorusuna net bir tanımlama yaparsak;  Omni-channel pazarlama tüketiciyi dijital ve fiziksel kanallarda tümüyle yakalamaya çalışan bir kanaldan kaçırdığını diğer kanaldan yakalamaya gayret eden hatta bir kanalda tüketicinin yarım bıraktığı bir satınalma işlemini daha sonra diğer bir kanaldan kaldığı yerden devam ettirebilmesini sağlayan çoklu pazarlama yöntemi olarak tanımlanabilir.

    Omni-channel pazarlamada açık hedef tüketiciyle her alanda etkileşim içinde kalabilmek ve bu etkileşimi farklı kanallarda tek bir arayüzden yönetebilmektir. Bunu aslında farklı kanalların tek bir ortammış gibi yönetilmesi olarak da düşünebilirsiniz. Yani farklı kanallarda oluşan tüketici bilgilerinin tek bir yerde toplanıp ve toplandığı yerde analiz edilerek müşterilere satışı gerçekleştirebilecek yöntemler olarak sunulmasından bahsediyoruz.

    Omni-channel pazarlama ile müşteri ihtiyaçlarına farklı kanallardan hızla cevap verilebildiği gibi alışverişe başlayan bir müşterinin kayıp vermeden bu alışverişi tamamlaması arzulanmaktadır.

    Kurumsal yapılarda böyle bir pazarlama altyapısını kurmak uzmanlık isteyen, iş süreçlerine entegre edilmesi süreç alan ve aynı zamanda teknolojik bir altyapı gerekliliğinden ötürü pahalı sayılabilecek bir yöntemdir. Henüz Türkiye’de önemi yeni yeni bilinmeye başlamakla birlikte yıllardır bu yöntemi kullanan kurumlarımız da bulunmaktadır. Pazarlamanın geldiği son noktada artık başarılı olmak isteyen ve satışlarını yükseltmeyi hedefleyen kurumların omni-channel pazarlama yöntemini etkin kullanmaları gerekmektedir.

    Omni-channel Pazarlamayı Örnek Vererek Açıklayalım

    Omni-channel pazarlama öncesi alışveriş yapan bir tüketici sadece kendine sunulan alışveriş kanalında satın almaya başlayıp işleme devam edip yine burada işlemi sonlandırabiliyordu. Yani işlem yarım kaldığında mesela internet arızası veya telefon kesilmesinde tüm sürecin tekrar sıfırdan başlaması gerekiyor ve yapılan tüm işlemler boşa gitmiş oluyordu. Böyle bir durum hem ciddi bir zaman kaybına sebep olduğu gibi kimi zaman da tüketicilerin üşengeçliğinden dolayı satışın tamamen kaybedilmesiyle sonuçlanıyordu. Fakat yukarıda ayrıntılarına değindiğim omni-channel pazarlama ile bir kanaldan başlanan bir işlem yarım kalsa dahi farklı kanallar birbirlerine entegre olduğundan tüketicinin kaldığı noktadan kanal bağımsız satın alma işlemine devam edebilmesi  mümkün hale geldi.

    Alışverişe Kaldığınız Yerden Devam Edin

    Böylece satışta süreçlerin tekrar başına dönmek gerekmediği ve hız artışının yanında satışın kaldığı yerden tamamlanmasına olanak verildiği için de tüketici satışı çok rahatlıkla olumlu olarak sonlandırabilir hale geldi.

    Belki bir ürün veya hizmet alımına bilgisayarınızdan web sitesi üzerinden başladınız diyelim. Ürünü veya hizmeti belirleyip kredi kartı ile ödeme aşamasına gelmiş tam da ödeyecekken gelen bir telefon, kesilen elektrik, veya ziyarete gelen bir dost işlemin tamamlanmasının önünde bir engel çıkarmış olabilir. İşte omni-channel pazarlama farkı burada ortaya çıkar ve siz akşam aynı firmanın çağrı merkezi üzerinden telefonla alışverişe kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Dışarıdasınız ve yanınızda sadece akıllı telefonunuz var. Mobil uygulama üzerinden işleme başlarken uygulama sizin kaldığınız yeri doğrudan karşınıza getirirse hoşunuza gitmez miydi?

    Omni-channel pazarlama hayatımıza kolaylık sağlamak üzere girmiş durumda. Kurumlar tüm kanalları birbirine entegre ederek tüketicilerin hayatlarını kolaylaştırarak daha kolay alışveriş yapmalarına olanak sağlıyorlar. Rekabet halinde olmak isteyen kurumlar için omni-channel pazarlama bir gereksinimden ziyade zorunluluk haline gelmeye başladı. Sanırım önümüzdeki günlerde bu kavramla çok daha sık karşılaşacağız.

     

    Saçlarınızı kendiniz şekillendirin!

    Yoğun bir iş hayatım olduğu için kuaföre gitmeye pek zamanım kalmıyor. Kalsa da o zamanı uyuyarak değerlendirmeyi tercih ediyorum. Sabah toplantılarına gitmeden önce kuaföre gitmek ise çekilecek çile değil. Zaten sabahın 7’sinde açık kuaför bulmak mucize! Dolayısı ile bu şartlarda yapılabilecek en akıl karı iş eve saç şekillendiricisi almak! Her ne kadar saç şekillendirme konusunda kuaförüm kadar başarılı olamasam da yaptığım saçlarla günü kurtarıyorum..

    ali-tacir-mos-bebek

    Bu ay kuaförüm MOS BEBEK’ten Ali Tacir’le birlikte Arzum Bellissima Creativity saç düzleştiricisini birlikte test ettik. Ali’ye göre: “Arzum Bellisima Creaivity Saç Düzleştiricisi tüketicinin ihtiyacını görecek bir ürün. Hatta kuaförler bile salonlarında kullanabilir!”

    Arzum Bellissima Creativity Düzleşticisi: Arzum Bellissima Creativity Düzleşticisi, her düzleştiricide olmayan özel tasarımı sayesinde düzleştirmenin yanı sıra mükemmel ve hareketli bukleler yapma imkanı veriyor. Makinenin hareket eden  plakaları ısıyı her noktaya eşit dağıtıyor, bu sayede saçın her yerine aynı şekli verebiliyor. Keratin katkılı seramik kaplama plakaları ile düzleştirirken saçın bakımına da yardımcı olan Arzum Bellissima Creativity Infrared Düzleşticisi’nin sıcaklık ayarı  her saç tipine uygun olarak (130 ºC – 230 ºC) ayarlanabiliyor. Mükemmel bukleler için özel tasarım yuvarlak gövdeye sahip olan ürün, Dual Action System, 4’lü plaka sistemi ve Türkiye’de ilk olan Infrared teknolojisi sayesinde saçın  yıpranmasını önlüyor ve şekillendirirken saçı kurutmuyor ve kırmıyor.  Kategorisindeki diğer ürünlere göre profesyonele yakın bir kalitesi var.  Ürünün kablosunun 360º dönmesi, Ali’nin tabiriyle “mükemmel” bir özellik çünkü bu kablo sorunu nedeniyle saç şekillendiriciler en fazla 1 yıl gibi bir süre kullanılabiliyor.

    arzummarkamarkaj

    Dalgalı saçları seviyorsanız bu ürün tam size göre

    Az miktarda saçı plakaya kullanıp, saçlarınızı kolayca şekillendirebiliyorsunuz. Infrared teknolojisi sayesinde şekillendiriciniz oldukça kısa bir zamanda ısınıyor. Bu oldukça önemli bir avantaj. Ürünün en sevdiğim özelliği ise güzel dalga vermesi ve dalgaların hemen düşmemesi. Ertesi gün bile saçlarınızı doğal görünümlü dalgalarıyla kullanabilirsiniz. Benim gibi dalgalı saçlarıyla çok mutlu olan biriyseniz eğer ürünün tam size göre olduğunu söyleyebilirim!

    Saç şekillendirirken nelere dikkat etmelisiniz?

    • Saçınıza zarar vermeyen keratin katkılı ve infrared olmalı
    • Saçı kurutmamalı,
    • Isıya karşı koruyucu ürünler kullanılmalı,
    • Saç şekillendirilirken 180 derece aşılmamalı,
    • Ürün saçta 10 sn’den fazla tutulmamalı,
    • Saç şekillendirilmeye başlanmadan önce ince bir tarakla saç taranmalı

    poly-toplu

    Saçlarınıza istediğiniz şekli verin

    Fakir Hausgeräte’den, kedine özen gösteren kadınlara şık ve işlevsel ürünler. Fakir Poly Saç Şekillendirici ile saçlarınıza istediğiniz şekli vererek, havalı bir görünüme sahip olacaksınız. 5 farklı saç şekillendirme başlığı, 2 si 1 arada plakalar zig zag ve düzleştirici, 19mm çapında saç maşası, 25mm çapında saç maşası, dalga formu veren oval maşa gibi aparatlarıyla saçınıza birbirinden şık şekiller vereceksiniz. Fakir Poly Saç Şekillendirici, saçın elektriklenmesini, yıpranmasını önleyen seramik turmalin kaplı plaka ve maşalar ile saçlarınıza sağlıklı ve canlı bir görünüm kazandırıyor. Fakir Ion Jet Saç Düzleştirici, düz saç seven kadınları pürüzsüz ve canlı saçlara kavuşturuyor. 120°C – 200°C arası ısı ayarı, seramik kaplı 27 mm genişliğinde plakalarıyla saçlarınızı kolayca düzleştirmenize yardımcı oluyor. Otomatik kapanma özelliğiyle Fakir Ion Jet güvenli kullanım sağlıyor.

    SE_C_29_CH1_other_PH5767D_picture_KF1_front_attachment_ENG_120315

    Saçlarınıza istediğiniz şekli verin ve sabitleyin

    Siemens’ten ışıltılı ve havalı saçlar için iki yeni makine: Siemens Ev Aletleri’nin, yeni geliştirdiği şık tasarımlı, sürekli iyonizasyon fonksiyonlu saç kurutma makineleri ile daha sağlıklı, daha havalı ve parlak saçlara sahip olmak mümkün. Siemens saç kurutma makinesi kullanıcıları saçlarına kolayca kendi tarzlarını yansıtan bir modeli uygulayabilecek.

    Elektriklenmeyi azaltıyor

    Siemens’in yeni PH5767D extremeIon saç kurutma makinesi, 4 kanaldan sürekli ürettiği iyonları en geniş alana yayarak elektriklenmede gözle görülür bir azalma sağlıyor. Bu sayede saçlar elektriklenmeden, parlak, ipeksi, güçlü bir görünüme kavuşuyor. 2000 watt’lık gücüyle kurutma işlemini süratle bitirip saça şekil vermeyi kolaylaştırırken, 2 ayrı hız ve sıcaklık kontrol düğmesi sayesinde 6 farklı ayar yapma imkânı sağlıyor. Beğendiğiniz saç modelini sabitlemek için entegre soğuk hava tuşu bulunan PH5767D extremeIon saç kurutma makinesinin, hava toplama başlığı sayesinde de saçlara kolayca şekil verilebiliyor. Makinenin geniş delikli ve uzun parmaklı difüzörü saçlara daha doğal bir görünüm kazandırıyor. Soft-touch yumuşak tutma yeri ergonomik bir kullanım sağlarken, aşırı ısınmada kendiliğinden kapanma özelliği de güvenlik için önemli ayrıntılardan biri olarak dikkat çekiyor.

    Seyahatler için ideal

    Siemens’in 1800 watt gücünde katlanabilir PH2511D extremeStyle saç kurutma makinesi ise seyahatler için ideal bir ürün. Siyah rengi ve   özel tasarımıyla öncelikle göz zevkine hitap eden PH2511D extremeStyle saç kurutma makinesi, 2 ayrı hız ve sıcaklık kontrol düğmesi sayesinde 6 farklı ayar yapmaya imkân veriyor. Hava toplama başlığı saça istediğiniz gibi şekil vermenizi sağlarken, saçınıza verdiğiniz modeli sabitlemek için de entegre “soğuk hava tuşu” bulunuyor. Ergonomik tasarımıyla kolayca kavranan makine, aşırı ısınma emniyeti ile de güvenli bir kullanım sunuyor.

    PHS7961

    Saçlarınız kuaförden çıkmış gibi olsun

    Bosch ClassicCoiffeur saç kurutma makinesi ve düzleştirici: Bosch ClassicCoiffeur saç kurutma makinesi ve düzleştirici ile kuaförde profesyoneller tarafından şekillendirilmiş gibi göz kamaştırıcı saç modellerini, evinizin rahatlığında ve saçlarınıza zarar vermeden elde etmeniz mümkün.

    Bosch Ev Aletleri, ClassicCoiffeur serisi ile istediğiniz saç modellerini, evinizin rahatlığında elde etmenizi sağlıyor. Yeni nesil saç kurutma makinesi ve düzleştiriciden oluşan ClassicCoiffeur serisi, statik elektriği önleyen iyonizasyon özelliğiyle daha kolay taranan, daha düz ve daha parlak saçlar elde etmenize imkân veriyor. Ürünler, asma halkası ve 1.8 metrelik uzun bağlantı kablosu ile kullanım kolaylığı sağlarken, siyah-kırmızı renk kombiniyle güzellik rutininize şıklık katıyor.

    Saç şekillendirmede en güçlü yardımcınız

    Bosch’un bugüne kadar sunduğu en güçlü saç kurutma makinesi olan ClassicCoiffeur PHD7961, 2300 Watt’lık güçlü hava akımı sağlayan, uzun ömürlü, düşük sesli profesyonel turbo AC motora sahip. Turbo motoru sayesinde sunduğu ekstra güçlü hava akımı ile saçlarınızı çok daha kısa sürede kurutuyor. İki ayrı hız ve sıcaklık kontrol düğmesi sayesinde altı farklı ayar imkânı da bulunan saç kurutma makinesinin ekstra dar profesyonel hava toplama başlığı, saça kolayca şekil vermek için kullanılıyor. Cihazın soğuk hava üfleme özelliği ile saç şeklinin sabitlenmesi mümkün oluyor. Çıkarılabilen hava ızgarası sayesinde temizlemesi kolay olan ClassicCoiffeur PHD7961 saç kurutma makinesi, aşırı ısınma emniyeti özelliği ile de güvenle kullanılıyor.

    Hayalinizdeki saç modelini yaratmak için tek bir cihaz yeterli

    Bosch ClassicCoiffeur PHS7961 saç düzleştirici, 120-200°C sıcaklığı ve saç şekillendirme için ideal ısı dağılımı sağlayan hareketli plakaları ile saçlara zarar vermeden en iyi sonuçları sunuyor. Döner kablosuyla hareket özgürlüğü sağlanırken kilit sistemi sayesinde saklama kolaylığı elde ediliyor. Diğer bir avantajı da düzleştiricinin sadece 25 saniye gibi kısa bir sürede kullanıma hazır hale gelmesi. Bu özelliği ile, son dakikada saçınızı şekillendirmeniz gerektiği zaman yardımınıza yetişiyor. Yuvarlatılmış kenarları sayesinde bukle yapmak için de kullanabileceğiniz ClassicCoiffeur PHS7961 saç düzleştirici, hayalinizdeki saç modeline tek bir cihazla ulaşma imkânı sunuyor.

     

    VESTEL _SAC MASASI_ACELYA_89TL

    Vestel Açelya Saç Şekillendiricileri: Vestel’in Açelya saç şekillendiricileri, sahip oldukları seramik kaplı maşaları ile yıpranmadan şekillenen sağlıklı saçlar yaratıyor. Açelya M ve S olmak üzere iki modelde sunulan saç şekillendiricileri, LCD ekran üzerinden 210˚C’ye kadar ulaşan ayarlanabilir ısı ayarına sahip. 360˚ dönebilen başlıkları kolay kullanım sunarken, aşırı ısınmaya karşı sunulan özel emniyet sistemi güvenliği en üst düzeye taşıyor.

     

    HTC 10 hakkında her şey

    1460466336_HTC_10_Alt__n_3VAndroid işletim sistemine sahip akıllı telefon modeli HTC 10’un tanıtımı gerçekleştirildi. Cihazın tasarımı ve donanım özellikleri ile birlikte öncül model HTC One M9’u ileri bir seviyeye taşıdığı görüldü. Detaylar şu şekilde…

    Akıllı telefon, 146mm uzunluk 72 mm genişlik ve 9 mm kalınlık ölçülerine sahip, 161 gram ağırlığında. Dayanıklık tek parça metal tasarımı ile -20 derece soğuk ile 60 derece sıcaklık değerlerinde 168 saat boyunca sorunsuz şekilde çalışabildiği belirtiliyor. Ayrıca düşme, bükülme, aşınma ve paslanmaya karşı da dayanıklı olduğu kaydediliyor.

    5.2 inç LCD5 ekranı 1440 x 2560 piksel çözünürlük değeri sunuyor. Corning Gorilla Glass 4 kaplı ekran, bu sayede kılcal çizilmelere dayanıklı bir yapı sergiliyor. HTC 10’un işlemci tarafında, daha önce de resmi olarak belirtildiği üzere ABD’li çip üreticisi Qualcomm’un Snapdragon 820 çipseti kullanılıyor. GPU tarafında Adreno 530 bulunuyor. 4 GB RAM’e sahip modelin iki ayrı dahili depolama kapasitesi ile teknoloji raflarında yer alacağı belirtildi: 32 ve 64 GB. Artırılabilir hafıza desteği de (microSD ile), 200 GB kapasiteye kadar mevcut. Pil kapasitesi 3000 mAh. Akıllı telefonun yazılım tarafında HTC Sense arayüzü ile birlikte Android 6.0.1 Marshmallow var…1460466525_HTC_10_Alt__n___stKamera özellikleriyle de ile dikkat çeken HTC 10’un hem ön hem de arka kameralarındaki optik görüntü sabitleyicisi (OIS) öne çıkıyor. f/1.8 diyafram açıklığına sahip lensleri sayesinde düşük ışık koşullarındaki fotoğraflarda da iddialı olan modelin arka kamerası 12 MP, ön kamerası 5 MP çözünürlüklü. 2. nesil lazer odaklama sistemi, 2160p@30fps video kaydı, RAW desteği de diğer detaylar arasında.

    1460467152_7

    Bluetooth 4.2 ve 802.11 a/b/g/n/ac WiFi standardı, USB 3.1, NFC, parmakizi okuyucusu, HTC BoomSound ses teknolojisi, hızlı şarj, 4.5G desteği de diğer teknik detaylar.

    HTC 10’un Türkiye’de Mayıs ayı itibarı ile satışlarına başlanacağı duyuruldu.

    Gartner açıkladı: PC satışlarında son durum…

    pc-satislari

    Araştırma şirketi Gartner, 2016 yılı ilk çeyreğinde küresel PC satışlarının, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,6 oranında gerilediğini yayınladığı rapor ile açıkladı. Yeni rakamlar, PC satışlarının 2007 ilk çeyreğinden bu yana en düşük seviyeye gerilediğine işaret ediyor. 2007’de ilgili dönemde 65 milyon birimin altında gerçekleşen satışların, 2016 için 64 milyon 776 bin ünite seviyesinde olduğu kaydediliyor.

    Marka bazında da detaylar bir hayli ilginç. En fazla satış gerçekleştiren 5 markanın Lenovo, HP, Dell, Asus ve Apple olduğu görülürken; genel olarak düşüş seyri dikkatlerden kaçmıyor. Lenovo’nun 2016 ilk çeyreğinde, geçen yıla göre yüzde 7,2 ve HP’nin yüzde 9 oranında gerileyen satışları ise bu noktada çarpıcı. Asus’un satışlarını yüzde 1,5, Apple’ın ise yüzde 1 arttırdığı görülüyor.

    Öte yandan diğer üreticilerin pazar payındaki gerilemenin yüzde 18,4 seviyesinde olmasının, toplam pazar payı değişiminin temel kaynağı olduğu da öne çıkan detaylar arasında yer alıyor.
    Ekran_Resmi_2016-04-12_00_44_422016 sonunda satışlarda artış beklentisi

    Analistlere göre piyasadaki mevcut göstergelerin aktörü olarak ise dolar kurunda yaşanan dalgalanmanın küresel etkileri belirleyici. Özellikle gelişmekte olan ülke pazarlarında yeni bir PC’ye yönelimde tüketici nezdinde soru işaretleri olduğu kaydediliyor. PC satışlarına dair 2016 beklentileri her ne kadar pozitif seyirde olmasa da özellikle işletmeler nezdinde yıl sonuna dair satış adetlerinde artış görülmesi bekleniyor.

    Tesla Model 3’ün ardından sürpriz ‘geri çağırma!’

    0

    tesla

    Dünyanın en zengin isimlerinden Elon Musk’ın CEO’su olduğu Tesla Motors, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen ‘Model 3’ lansmanı ile büyük ses getirmişti. İlgili elektrikli otomobil modelinin 25 bin dolarlık mütevazi fiyatı ve rekor ön sipariş rakamları da kamuoyunda konuşulmaya devam ediliyor. Son bilgiler Tesla’nın kasasına 10 milyar doları aşkın bir rakamın girmiş olduğu yönünde. Rakamlar çarpıcı; öte yandan son bilgilere göre şirket adına her şey -tamamen- iyi gitmiyor…

    CNBC’nin haberine göre Tesla, Model X adına sahip SUV modelinde tespit edilen bir hata nedeniyle 2700 adet otomobili geri çağırıyor. Hatanın kaynağı ise arka koltuklar…

    Arka koltuklardaki sorunun özetle ‘öne doğru kayma’ ihtimali olduğu belirtiliyor. Tesla’nın bir tedarikçi tarafından üretilen söz konusu koltuklarla ilgili olarak araç sahiplerine e-mail gönderdiği ve otomobillerin tamir edileceğini, bundan öncesinde arka koltukların kullanılmaması gerektiği konusunda müşterilerine uyarıda bulunduğu da edinilen bilgiler arasında. Aksi halde bir kazanın yaşanabileceği de altı çizilen nokta. Tesla, araçlardaki sorunun birkaç saat içinde düzeltileceğini de bildiriyor.

    Öte yandan firmanın arka koltukların kayması ile ilgili olarak şimdiye kadar herhangi bir rapor almadığı belirtildi. Problem, aksi bir durum olmadan çözüme kavuşacak gibi görünüyor.

    Gittikçe daha popüler hale gelen Tesla, daha önce de benzer sorunlarla ürettiği kimi modelleri geri çağırmıştı. Model S Sedan ve Roadster modelleri bu noktada dikkat çekiyor.

    Google Voice Access beta indirilmeye hazır

    google-voice-access

    Akıllı telefonlara soru sormak, yanıtlar almak heyecan verici ama çok yeni değil; Apple’ın Siri adlı teknolojisi ile ilginç sorulara dahi yanıtlar alabilmek mümkün. Elbette yazılım alanındaki fütürizm dolu adımlarda sonraki perde için çalışmalar çok sayıda şirket nezdinde devam ediyor. Google da bunlardan biri…

    Geçtiğimiz yılın haziran ayında ABD’de düzenlenen Google I/O adlı etkinlik kapsamında duyurulan Voice Access özelliği heyecan uyandırmıştı. Akıllı telefonların sesli komutlarla yönetilebilmesi şeklinde özetlenebilen gelişmenin devamında ilginç bir sessizlik oldu. Sesli erişime adeta sessizlik çöktü; Android 6.0 Marshmallow’da dahi ilgili özelliğin sunulmamasının ardından ‘Google bu özelliği rafa mı kaldırdı’ soruları gündeme geldi. Ancak yeni bir gelişmeye göre teknoloji şirketi açısından süreç, yalnızca ‘bir miktar yavaş’ şekilde ilerlemiş; Google Voice Access özelliği, yaklaşık bir sene sonra beta olarak kullanıma sunuldu…

    Buraya tıklayarak detaylarına ulaşabileceğiniz beta sürecinin nihai hali şimdiden merakla beklenmeye başlandı.

    Final sürüm, Android 7.0 N’in son kullanıcı versiyonu ile birlikte gelebilir  

    Voice Access ile Android cihazlarda telefon numarasını söyleyerek arama gerçekleştirmek, komut yardımı almak, cihazın yönetimi gibi işlemler herhangi bir butona ya da ekrana dokunmadan, sesli komutlarla mümkün oluyor. Beta sürecinin ne zaman tamamlanacağı henüz net değil, ancak sonbahar aylarındaki Android 7.0 N final versiyonunun duyurulması ile beraber Google Voice Access’in de final sürümünün (son kullanıcı sürümü) yayınlanması bekleniyor.

    Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

    HTC 10 tanıtım videosu lansmandan önce yayınlandı

    0

    htc-10-promo

    Sürpriz bir gelişme olduğu bir gerçek; HTC’nin merakla beklenen akıllı telefonu kısa süre sonra resmi olarak duyurulacak ve bu noktada çalışmaların uzun süredir devam ettiği de biliniyor, ancak gelen bilgiye göre şirketin resmi tanıtım videosunun YouTube üzerinden yanlışlıkla yayınlanıp kaldırıldığı ortaya çıktı. Elbette çok geçti, video yayınlandığı kanaldan indirilip başka bir hesap üzerinden paylaşıldı. Böylelikle HTC 10 resmi videosu kamuoyuna yansımış oldu. Haberin devamında yer alan video, tüm özellikleri ve detayları ile tanışmak üzere olduğunuz HTC 10’un tasarım argümanlarını net bir şekilde ortaya koyuyor…

    [vsw id=”GVkmWyl4HwU” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    HTC 10’un yekpare bir gövde tasarımına sahip olduğu görülüyor. Daha önce cihazın birçok açıdan görüntüleri, HTC tarafından yayınlanmıştı, ancak yukarıdaki video tüm detayları sergiliyor.

    Tasarımında dikkat çekenler

    Modelin anten çizgileri, kamera açıklığı, flaşı ve arka kısmındaki genel tasarım hatlarında önceki model HTC One M10’dan izler dikkat çekiyor. Alt kısımda ise büyük hoparlör açıklıkları çarpıcı. Bu noktada HTC’nin yüksek ses performansını öne çıkaracağını şimdiden görebilmek mümkün. Keskin hatlar ve metal form da yine yeni akıllı telefon modelinin tasarımına dair diğer konular arasında. HTC 10’a dair tüm ayrıntıları ilerleyen saatlerde aktaracağız…

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz…

    Sanal gerçekliğe hazır bir PC toplayın

    Birden fazla ekran ya da sanal gerçeklik gözlüğü kullanarak oyun oynamak isteyenler için bir PC toplamak, standart bir PC toplamaktan daha farklı bir kurulum gerektiriyor.

    Daha az ışıkla fotoğraf çekmek

    lowlight02

    Gelişen teknoloji fotoğraf sektörünü de değiştirmeye devam ediyor. Dijital öncesi filmli dönemde güneş battığında fotoğraf makineleri kapatılır ve istisnai durumlar dışında fotoğraf çekilmezdi.

    Dijitalle beraber fotoğrafın ışığa olan ihtiyacı giderek azaldı. Yine de günün sonunda fotoğraf için mutlaka bir ışık gerektiğini unutmamak lazım. Ama bu gerekli olan ışık miktarı yıllar içinde giderek azaldı. Son aylarda piyasaya sürülen fotoğraf makineleri hem çok az ışıkta fotoğraf çekebiliyor hem de yüksek ISO değerlerine sahipler. Üstelik çok fazla gren vermedikleri için yüksek ISO ile neredeyse zifiri karanlıkta fotoğraf çekip video kayıt edebiliyorlar.

    Nedir bu ISO?

    ISO değeri sensörün dijital olarak sanki ışık varmış gibi davranmasını sağlayan bir kolaylık. Ancak bu kolaylığın bir bedeli var o da gren. 100, 200, 400, 800 …. şeklinde artarak giden ISO değeri genelde 64 bin, üst düzey profesyonel cihazlarda ise 128 bin hatta 256 bine kadar çıkıyordu. Gelişen teknoloji ile beraber rakamlar 400 ya da 500 bin ve hatta 1 milyona kadar çıkmaya başladı. Üstelik eskiden çok fazla olan gren yeni nesil fotoğraf makinelerinde ciddi anlamda azaltılmaya başlandı.

    İlk örnekler Sony’den gelmişti

    Üst düzey modellerini A7 ailesinde bir araya getiren Sony’nin geçtiğimiz aylarda piyasaya sürdüğü a7S modeli 409.600 ISO gibi yüksek bir değeri kullanabiliyor. Bu değeri kullanmasına rağmen çektiği fotoğraflarda çok az gren olan A7S, bu anlamda çok başarılı sonuçlar veriyor. Hatta yapılan bazı testlerde az ışıkta yüksek ISO değeri verilerek birden fazla fotoğraf makinesi karşılaştırılıyor. Bu karşılaştırma sonucunda Sony A7S modelinin neredeyse zifiri karanlıkta ve çok yüksek ISO değerlerinde bile net fotoğraflar çektiği görülüyor. Rakiplerde ise sonuçlar çok fazla grenli ve net değil.

    Nikon ve Canon da boş durmuyor

    Sektörün en önemli iki markası olan Nikon ve Canon da yüksek ISO değeri kullanabilen fotoğraf makineleri geliştirmeye başladı. Bunlardan Nikon D5, 3 milyon 280 bin (evet yanlış okumadınız milyon) maksimum ISO değerine sahip. Haliyle bu değeri kullanıp fotoğraf çektiğinizde aldığınız sonuçlar ciddi anlamda grenli oluyor. Ama biraz daha düşük değerlerde fotoğraf makinesi neredeyse gren vermiyor.

    Canon’un Şubat ayında tanıttığı 1D X Mark II de 409.600 ISO değerine kadar çıkabiliyor. Bu yüksek rakam fotoğraf makinesinin karanlık ortamlarda bile fotoğraf çekmesine imkan tanıyor.

    lowlight01

    Video da fayda sağlıyor

    Yüksek ISO değerine sahip fotoğraf makineleri sadece fotoğraf anlamında değil aynı zamanda video konusunda da ciddi avantajlar sunuyor. Özellikle loş ışıklı ortamlarda bu ürünler sayesinde video kayıt edilebiliyor. Eskiden mutlaka ışığın kullanılması gereken durumlarda artık ışık kullanmadan da video kayıt edilebilmesi özellikle sinema sektörü açısından önemli bir avantaj sağlıyor.

    Öte yandan Sony A7S ile kayıt edilen örnek bir videoyu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz. Videoda farklı ISO değerlerinde aynı ortamda video kayıt edildiğinde elde edilen sonuçlar gösteriliyor. Gerçekten çok başarılı. Mutlaka izleyin.

    Ne değişecek

    Yukarıda yazdıklarımdan ‘yüksek ISO geldi artık çok daha iyi fotoğraf çekebileceğiz’ gibi bir anlam çıkarmayın. Fotoğraf ve video halen farklı düşünmeyi, tecrübe, bilgi ve beceriye ihtiyaç duyan, kompleks disiplin gerektiren bir kavram. Yüksek ISO değeri yapacağınız çalışmalara biraz daha esneklik ve daha önce yapamayacağınız işlemleri yapabilme kabiliyeti getiriyor. Hafife alınmayacak kadar önemli olan yüksek ISO konusu fotoğrafçılara yeni ufuklar, farklı deneysel çalışmalar ve yepyeni bir dünyanın kapısını açacak. Elbette biraz kabiliyet, biraz zeka, düşünce ve fikir de her zaman işin içinde olacak.

    Işığınız bol olsun…

    Apple Watch sahipleri sonraki modeli bekliyor!

    0

    apple-watch

    Apple’ın 2014’ün sonbahar etkinliği kapsamında duyurup 2015 ilkbahar aylarında küresel satışlarına başladığı akıllı saat serisi ile ilgili olarak ABD’de bir kamuoyu araştırması yapıldı. Fluent adlı piyasa araştırma şirketinin gerçekleştirdiği online ankete 2578 kişi katıldı. Katılımcıların yüzde 8’inin (197 kişi) bir Apple Watch sahibi olduğu ortaya çıkarken göstergeler arasında en fazla dikkat çekeni, cihaz sahiplerinin sonraki modeli bekleyip beklemediğine dair soruya yanıtları oldu.

    Buna göre Apple Watch sahiplerinin yüzde 62’sinin, henüz hakkında herhangi bir resmi detayın söz konusu olmadığı sonraki Apple Watch’u satın almayı planladığı belirlendi. Apple adına kullanıcıları nezdinde marka sadakati akıllı saat serisi için bir hayli yüksek görünüyor.

    apple-watch-2

    Amerikalıların yüzde 75’inin önümüzdeki 10 yıl içinde bir akıllı saat sahibi olmak istediğine işaret eden online anket, gelecekte giyilebilir teknolojilere yönelimin yüksek noktalarda görülebileceğini ortaya koydu.

    Apple Watch, geçtiğimiz yılın en fazla satan akıllı saat serisi oldu. Tüm zamanların en yüksek satış adetlerine ulaşılan 2015’in tetikleyici gücü Apple marka akıllı saatlerdi. Cihazın Türk pazarında da yoğun ilgi gördüğü dikkatlerden kaçmadı. Sonraki Apple Watch (Apple Watch 2 adıyla geleceği iddia ediliyor) için de meraklı bekleyiş devam ediyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Media Markt’taki Apple Watch dahil tüm akıllı saat modellerini incelemek için buraya tıklayınız.