Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1682

    2016’nın gözde spam e-posta konuları açıklandı

    hacker

    Kötü niyetli e-postalar, çağımızın en önemli dijital tehditleri arasında. Her yıl milyarlarca dolarlık fidye talebi, sayısız kişi ve kuruluşun mağduriyeti, bu noktada öne çıkan sonuçlar. Bir siber güvenlik yazılımları şirketi, 2016 yılındaki kötü amaçlı e-postalarda öne çıkarılan konuları ele alan araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Buna göre kimlik avcıları 2016 yılının en önemli olayı olarak görülen Brezilya’daki Olimpiyat Oyunları ile birlikte gelen fırsatı kaçırmak istemedi.

    Sahte spam gönderileri, Avrupa Futbol Şampiyonası’nın yanı sıra, 2018 ve 2022’de yapılacak olan Dünya Kupaları da dahil olmak üzere diğer önemli spor etkinliklerinden de istifade etti. Spam göndericileri, bu olaylarla ilgili sahte piyango kazanım bildirimleri gönderdiler. Piyango resmi bir organizasyon tarafından yürütülmüş ve alıcının adresi milyonlarca başka adres arasından rastgele seçilmiş gibi gösterilmişti. Bu tema aynı zamanda kötü amaçlı spamlerde de kullanıldı.

    E-postalar, Trojan-Downloader.Script.Generic olarak tespit edilen bir JavaScript indiricisini barındıran bir ZIP arşiv ekini içeriyordu. Bu zararlı yazılım, kurbanların bilgisayarlarına diğer kötü amaçlı yazılımları indirdi.

    Son yıllarda, özellikle Suriye’deki gerginliğin etrafında önemli bir küresel mesele olarak yerini koruyan terör konusu da spam maillerde istismar edildi. Nijerya mektupları olarak bilinen ve terörizm ile mültecilerin sorunlarını değerlendiren birçok e-posta, hem devlet teşkilatı çalışanları hem de bireyler adına kullanıcılara gönderildi. Hikayelerin ayrıntıları farklı olsa da, gönderenlerin niyetleri aynıydı: alıcının dikkatini büyük miktarda para vaadiyle çekip, bir sohbete dahil olmalarını sağlamak.

    İstenmeyen e-postalardan fidye yazılımı çıktı

    1487836127_spam

    Bir antivirüs yazılımları şirketinin “2016’da Spam ve Kimlik Avı” raporuna göre, 2016 yılının dördüncü çeyreğindeki tüm istenmeyen e-postaların (spam) yaklaşık %20’si fidye yazılımları içeren Truva atlarının yayılmasına sebep oldu.

    2016 yılında spam hacmi, genel e-posta trafiğinin %58,31’i oranına yükseldi ve 2015’e kıyasla %3,03 arttı. Spam göndermek ve kişisel verileri çalmak için kullanılan Trojan.Win32.Bayrob, e-posta yoluyla dağıtılan en popüler zararlı yazılım ailesiydi.

    2016’da büyük miktarda kötü amaçlı spam kaydedildi. Spam’e liderlik edenler ve kurbanının bilgisayarına fidye yazılımı indiren Truva atlarıydı. En yaygın olanı, kullanıcı bilgisayarlarına Locky şifreleyicisini bulaştırmak için gönderilen toplu spam postalarıydı. Bununla birlikte, Petya, Cryakl ve Shade gibi diğer fidye yazılımları da yaygındı.

    Kötü niyetli yazılımların sayısı artıyor

    Aralık 2015’te artmaya başlayan kötü niyetli programların sayısı ertesi yıl boyunca da dalgalı bir şekilde büyümeye devam etti. Grafikteki keskin düşüşler esas olarak, siber suçluların Locky’yi yaymakta olan spam postaların çoğundan sorumlu olan Necurs botnetini geçici olarak devre dışı bırakmalarından kaynaklandı.

    Kaspersky Lab Spam Analizi Uzmanı Darya Gudkova, “2016 yılı spam akışı açısından çeşitli değişiklikler görürken, fidye yazılımı içeren kötü niyetli toplu e-postaların sayısında da artış oldu” dedi.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Samsung yenilikçi VR projelerini MWC 2017’de sergileyecek

    1487862186_Vuildus_MWC_2017_C_Lab

    Samsung, günümüzün en önemli teknoloji trendlerinden Sanal Gerçeklik (VR) ve Zenginleştirilmiş Gerçeklik (AR) ile geniş bir deneyim yelpazesi sunan dört yenilikçi Creative Lab (C-Lab) projesini Berselona’da düzenlenecek Mobil Dünya Kongresi’nde (MWC) sergileyeceğini duyurdu.

    MWC 2017’de sergilenecek dört yenilikçi proje, Samsung çalışanlarından gelen ve yenilikçi fikirleri besleyen bir girişim inkübasyonu programı olan C-Lab kapsamında ortaya çıktı. Projeler, yeni girişimlere odaklanan bir platform olan 4 Years From Now (4YFN) (Bundan 4 Yıl Sonra) kapsamında sergilenecek ve dört yıl sonra yatırımcılarla tanışma ve bağlantı kurma potansiyeline sahip olacaklar.

    Sergilenecek projeler arasında; görme engelliler için akıllı destek, ekransız PC izleme gözlüğü, sanal gerçekliğe dayalı ev dekorasyonu çözümü ve 360-derece seyahat deneyimi platformu bulunuyor.

    Relúmĭno

    Relúmĭno, kısmen ya da tamamen görme engelli kişiler için geliştirilmiş ve Gear VR ile birlikte çalışan yepyeni bir görsel yardım uygulaması.

    Monitorless

    Monitorless (Ekransız), tüketicilerin akıllı telefon ve bilgisayar gibi cihazları bir ekran olmadan kullanmalarını sağlayan uzaktan kumandalı VR/AR çözümü

    VuildUs

    Ev iç mekan ve dekorasyon çözümü olan VuildUs (üstte), kullanıcıların yeni alacakları bir mobilyanın nasıl görüneceğini ve odaya sığıp sığmayacağını satın almadan önce gerçek zamanlı olarak görmelerini sağlıyor.

    TraVRer

    TraVRer, kullanıcıların seyahatlerinin öncesi ve sonrasında gerçekçi bir sanal seyahat deneyimlemelerini sağlayan 360-derece video platformu.

    Oscar’a giderken: La La Land Spotify’da önde gidiyor

    la-la-land-585c617a5f650

    Bu yılın Akademi Ödülleri’nde pek çok dalda adaylığı bulunan “La La Land”, Spotify dinleyicilerinin kalbini çoktan kazandı. Öyle ki La La Land’in soundtrack albümü, Spotify üzerinden bugüne kadar 170 milyondan daha fazla dinlendi. Hafta sonu gerçekleşecek Akademi Ödülleri öncesinde Spotify, Emma Stone, Ryan Gosling ve John Legen’in de içinde yer aldığı La La Land soundtrack albümü ile ilgili verileri açıkladı.

    Spotify verilerine göre, soundtrack albümü içerisinde dinlenme trafiği en yüksek şarkı, filmin açılış sahnesi de olan City of Stars. Bu veriye göre, filmin soundtrack’inin yayınlandığı 9 Aralık tarihinden bu yana, her gün evi ile işi arasında gidip gelen Los Angeles’lılar, aynı dönemde trafikte geçirdiği sürenin yarısı kadar La La Land sountrack albümünü dinledi.

    Diğer veriler ise şöyle:

    • Damien Chazelle’nin new-age müzikal soundtrack albümü en büyük ilgiyi Amerika’da gördü. Albüm Amerika’dan sonra en çok İngiltere, Meksika, İspanya ve Brezilya’da beğeni topladı.
    • “City of Stars” 21 milyon dinlenme ile global olarak en çok dinlenen şarkı oldu.

    Listenin tamamını aşağıda görebilirsiniz.

    [vsw id=”GTWqwSNQCcg” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Global olarak en çok dinlenen şarkılar:

    1. City Of Stars
    2. Another Day Of Sun
    3. Someone In The Crowd
    4. Mia & Sebastian’s Theme
    5. A Lovely Night
    6. Start A Fire
    7. Audition (The Fools Who Dream)
    8. Epilogue
    9. Planetarium
    10. Engagement Party

    LG G6 FullVision ekranla gelecek

    640_lg-store

    LG G6, 18:9 görüntü oranı ve bütünsel kullanıcı arayüzü ile mobil içeriklerin keyfini daha önce çok daha iyi bir şekilde yaşatma iddiasında. İşte detaylar…

    LG Electronics, herkesin merakla beklediği yeni akıllı telefonu LG G6 ile birlikte cihazın FullVision özelliğine sahip ekranından en iyi şekilde faydalanmayı sağlayacak olan en yeni mobil UX 6.0 kullanıcı arayüzünü de İspanya’nın Barselona şehrinde düzenlenecek Mobile World Congress 2017 kapsamında tanıtacağını açıkladı.

    Duyuruya göre 5.7 inçlik QHD+ FullVision (2880×1440) ekrana sahip LG G6’nın 18:9 görüntü oranı ise akıllı telefonun ön yüzünü tamamen kaplayacak. LG G6’nın boyutlarının ise mevcut ve gelecekteki dijital içeriklerden maksimum keyif alabilmek adına ergonomik bir yapıda tasarlandığı kaydedildi.

    FullVision özelliği sayesinde;

    • Video klipleri izlerken ya da internette gezinirken her içeriğe göre farklılaştırılmış bir deneyim yaşanabiliyor
    • Kamera özelliğinin geliştirilen kullanıcı arayüzü, 18:9 görüntü formatı ile fotoğraflar için çok daha fazla alan sağlıyor.
    • Akıllıca tasarlanan GUI (Grafik Kullanıcı Arayüzü) sayesinde kullanıcılar kare şeklinde iki pencereyi yan yana açarak çok daha verimli ve üretken çoklu görev tecrübesi yaşayabiliyorlar.

    LG G6’nın FullVision ekran özelliği ile kullanıcılara yepyeni bir görüntü deneyimi sunulacağı ifade ediliyor. Üst ve alt bölümleri genişletilmiş ekranı ile kullanıcıların internette gezinirken ya da e-kitaplarını okurken çok daha fazla bilgiyi görebileceğinin altı çiziliyor.

    LG G6 kısa süre içinde resmi olarak tanıtılacak. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Apple Park açılıyor!

    0

    applepark

    Apple, yaptığı basın açıklamasında uzun süredir inşası devam eden, uzay gemisini andıran kapüsün adını ve ne zaman açılacağını duyurdu. Apple Park, Nisan ayında çalışanlarına açılıyor.

    175 dönümlük bir araziyi kapalayan yerleşkeye yaklaşık 12 bin insanın taşınması 6 ayı bulacak. Taşınma sürteci içersinde ve yaz boyunca park alanı ve bazı binaların inşasına da devam edilecek.

    Apple’ın efsanevi kurucusu Steve Jobs’ın ölmeden önce planladığı Apple Park, Santa Clara Vadisi’nin kalbinde oldukça dikkat çekici bir görüntüye sahip. Halka şeklindeki 2.8 milyon metrakarelik bina dünyanın en büyük kavisli cam panelleriyle kaplanmış durumda.

    Cupertino’lu şirket, 62. yaşına giren Steve Jobs’ı unutmadı elbette. Kampüste bu yılın sonuna doğru kullanıma açılacak olan 1000 kişilik oditoryuma Steve Jobs Theatre adı verilerek efsanenin adı yaşatılacak. Apple’ın burada her zamanki ürün tanıtımlarını ve önemli konferanslarını gerçekleştirmesi bekleniyor.

    Steve Jobs Tehatre

    Steve Jobs Theatre

    Apple Park bir Apple Store, halka açık kafetarya ve bir ziyaretçi merkezi de içeriyor. Foster + Partners ortaklığıyla tasarlanan yerleşke 17 megawatt’lık güneş panelleriyle birlikte yüzde 100 yenilenebilir enerjiyle besleniyor.

    Apple’a yeni bir soluk getirecek olan bu iş merkezi teknoloji şirketleri adına dikkat çekici düzeyde. Şirketin böyle bir yerde Steve Jobs’ın anısını yaşatması da takdire şayan.

    Markanızın online etkisini artırmanın yolları

      Firmalar için hedef kitlenin kararlarını kendi lehine çevirip, mümkün olan en büyük kitleye ulaşmak için online ortamlar büyük fırsatlar sunuyor. İnternet ortamı, geleneksel pazarlama ortamlarına göre çok daha fazla fırsat barındırıyor.

      Bu haftaki yazımda; Markaların sanal ortamda etkinliğini artırma yollarından bahsedeceğim.

    Marka Savunucuları

      İnternet ortamında etkiyi artırma yöntemlerinden bir tanesi, online alanlarda etkileşim sahibi kişilerin, markanızı temsil eden ürünlerden bahsediyor olmasıdır. Özellikle markanızı beğenen kişilerin, etkileşim sahibi kişiler ile iletişime geçmesi, markanızın olumlu etki yaratması bakımında oldukça önemlidir. Sosyal medya ortamında marka hakkında olumlu bir hava oluşması, firma için iyi bir reklam olacaktır.

    Özgün Olmak

      Hedef kitle online deneyimi seviyor olsa bile, aynı zamanda samimi, dürüst olmak oldukça etkilidir. Müşterileriniz zaman ve mekan olarak çok uzak olabilir ama sadece müşteri ilişkileri çerçevesinde kalmak yerine, samimi etkileşimlerde bulunmak, müşteriyi kazanmak ve elde tutmak adına etkili olacaktır. Bu etkileşimi online ortamlarda gerçekleştirmek, farklı fikirler ile özgünlüğünüzü ortaya koymak, bağımlılığınızı artırma yönünde etken rol oynayacaktır.

    Kaliteli Teslimat

      Firma ürünü hakkında çok iyi bir reklam kampanyası geliştirebilir. Sosyal Medya da çok başarılı olabilir.  Sattığı ürün müşteri eline kaliteli şekilde ulaşmıyorsa, marka olumsuz etkilenebilir. Online ortamlarda ürünün müşteriye ulaşımı konusunda bilgi vermek, bu konuda örnekler ortaya koymak, daha önce farklı firmalarda olumsuz fikir sahibi müşteriler üzerinde, olumlu etki yaratacaktır.

    Can kulağı ile Dinle ve Cevapla

      Şirket müşterilerinin talep ve şikayetlerine ne kadar önem verirse, o kadar da çok taktir görür. Olumlu sonuçlanmamış olsa bile, samimi olarak ilgilenmek, müşteride güven oluşmasına yardımcı olur. Online ortamlarda sorulan sorulara ve şikayetlere anında cevap verebilecek bir yapı oluşturmak oldukça önemlidir. Dinlemek ve cevaplamak, markanın ciddiyetinin ve ürününe ne kadar sahip çıktığının bir göstergesidir. Gerektiğinde online ortamlarda promosyon çalışması yapmak, markaya artı değer katacaktır.

    Tutarlı Olmak

      Markanın fikirlerini, ürünlerini tüketicilere sunarken kullandığı söylem, içerik, resim, video gibi araçlarda tutarlı olması, güven oluşmasında etkilidir. Online ortamlarda anlık olarak paylaşılan bilgi, resim ve video içeriklerinde güven temelli olmak, şirketin samimiyetini ve tutarlılığını etkilediği için, paylaşımlardan önce, konunun uzmanlarından destek almak gerekebilir.

    Tutkulu ve Pozitif Olmak

      Online ortamlarda  heyecan ve coşkunuzu hedef kitleye aktarabilmek, müşteriler için ilham kaynağı oluşmasına neden olacaktır. Olumlu mesajlar vermek, günün yorgunluğu içinde olabilecek müşteriler için dikkat çekici bir etkiye neden olabilir.

    Mütevazi Olmak

      Alçakgönüllülük bir şirketi zayıf görünümlü yapmaz, bilakis müşteri değerlendirmelerinde olumlu sonuçlara da neden olabilir.  Mütevazi olmak müşteri gözünde şirketi daha güçlü kılar.

    Pes Etmemek

      Online ortamlarda anında sonuç beklenilen bir dünyada yaşıyoruz. Sosyal Medya dünyasında, sorulara anlık cevap almak, tüketicinin en büyük beklentileri arasında geliyor. Bu gibi durumda sabırlı olmak oldukça etkilidir. Samimi şekilde karşılık vermek, pes etmemek, müşteri kazanma yönünde atılacak adımların başında gelir.

    Şeffaf Olmak

      Markanın online ortamlarda etkinliğini artırmanın bir diğer yolu da şeffaf olmaktır. Hedef kitleden gelen sorulara açık ve net cevaplar vermek etkilidir. Şirketin online ortamlarda tanıtımını yapan çalışanlarına, saydamlığın korunması yönünde gerekirse eğitim aldırılmalıdır. Saydamlık, müşteri tarafında güven oluşması ve marka bağlılığının pekiştirilmesi açısında olumlu etki yaratacaktır. Sosyal medya üzerinden ulaşabildiğiniz kitlelere, şeffaf ve özverili bir hizmet sunmak, belki şirketi hemen çok büyük satış rakamlarına ulaştırmayabilir, fakat zaman içinde kalıcı olarak satış oranlarında artış olacaktır.

    Geleceğin müzisyenleri ile tanışın!

    muzik-egitimi
    Taş plaklar, kasetler, CD’ler, dijital müzik teknolojileri ve en sonunda yapay zeka! Y kuşağı olarak adeta müzik sektörünün evrimine tanıklık ediyoruz. Peki ama müzik sektörü nereye gidiyor? Bizleri yakın gelecekte ne tür yenilikler bekliyor?

    Yakın gelecekte müzisyenlere gerek kalmayacak mı?

    Geçtiğimiz yıl Sony Computer Science Research Laboratory’den (Sony CSL) bir grup bilim insanı, tamamı yapay zeka tarafından üretilen ilk pop şarkısı “Daddy’s Car”ı yayınladı. Sony CSL’ye ait yapay zeka teknolojisiyle üretilen şarkı, efsanevi müzik grubu “The Beatles”ın sound’ını hatırlatıyor ve oldukça başarılı. Şarkıyı oluşturabilmek için onbinlerce parçayı tarayarak, çeşitli müzik türlerini öğrenen Flow Machines teknolojisi yakın zamanda top listleri altüst edecek “hayali şarkıcıların” da ortaya çıkmasına neden olabilir. Hali hazırda bu teknolojiyle pek çok farklı müzik türünde orjinal şarkılar besteleyebiliyor,  müzik tarzlarında etkileşim yaparak yeni konseptler geliştirebiliyor. Bu da akıllara yakın zamanda acaba müzisyenlere gerek kalmayacak mı sorusunu getiriyor. Pek çok sektörde olduğu gibi müzik sektörünün ara katmanlarındaki çalışanlara da yakın zamanda ihtiyaç kalmayabilir. Hatta müzik yapmak için enstrüman çalan müzisyenlere de gerek duymayabiliriz. Yapay zeka teknolojisi ve inovasyonla gelişen müzik endüstrisi sayesinde bu artık mümkün hale geliyor.

    muzik-egitimi-2

    Müziğin temeli matematiktir

    Eski çağlardan beri yapılan pek çok araştırmada müzik ve matematik arasındaki ilişki daima ilgi çekmiş ve fark edilmiştir. Tarih boyunca Pisagor, Öklid ve Leonardo Fibonacci gibi pek çok bilim insanı müzikle matematik arasında bağ kurmuş, hatta Pisagor matematiksel hesaplarla enstrümanlardan çıkan sesleri hesaplayarak kendi müzik aletini geliştirmiştir. Aynı zamanda Beethoven’in “5 senfonisi” matematikteki altın oranla oluşturulmuş şaheserlerden biridir.  Görüldüğü üzere müziğin temeli matematiktir ve dijital teknolojilerle herhangi bir enstrümana ihtiyaç duymadan müzik yapılabilir.  Bu noktada müzisyenlerin dijital müzik teknolojilerine kendilerini adapte etmeleri ve gelecekte müzik konusunda kariyer yapmak isteyen gençlerin kodlama öğrenmesi gerektiği sonucunu çıkarabiliriz. 

    gelecegin-muzisyenleri-playlab-turkiye

    PlayLab çocuklara müzikle kodlama öğretiyor

    Yaklaşık 6 ay önce Levent Karadağ ile birlikte hayata geçirdiğimiz PlayLab Türkiye’de çocuklara özel eğitimler tasarlıyoruz. Bu eğitimlerde çocuklar robot yapıyor, kendi oyuncak ve mobil oyunlarını tasarlayabiliyor, drone uçuruyor,  aldıkları kodlama eğitimini başka disiplinlerle buluşturup, yeni teknolojiler geliştirebiliyorlar. Yeni hayata geçirdiğimiz  “Müziğini kodla” hareketi ile çocuklar; kodlama, donanım ve popüler müzik yazılımlarının yanı sıra elektronik müzik prodüksiyonu ve performansı konularında da eğitim alacaklar. Burada edindikleri deneyimi, kendi tasarladıkları enstrümanları ve müzikal arayüzleri geliştirecek/üretecek şekilde kullanacaklar. Programın yönetimini Altın Portakal ödüllü besteci, elektronik müzik sanatçısı ve prodüktörü Başar Ünder’le birlikte yürütüyoruz. Eğitmen kadrosunda Yıldırım Gülsever, Çağrı Temel ve Umut Ayyıldızlı gibi alanında uzman isimler yer alıyor. 

    STEM ve STEAM metodu ile PlayLab Türkiye tarafından özel olarak geliştirilen eğitim programı kapsamında çocuklar ve gençler; 4 ve 8 haftalık eğitim programlarıyla kendi müziklerini yapmayı ve kendi enstrümanlarını üretmeyi öğrenecekler.  Eğitimler UNIQ Istanbul’da, ZUHAL Müzik Stüdyoları’nnda gerçekleştirilecek. 

     

    Beyninizi zinde tutacak en iyi uygulamalar

    0

    Yaşlandıkça beyin fonksiyonlarımızın azalması bir sır değil, gözle görülen bir gerçek ve araştırmaların birçoğu da bunun gerçek olduğunu işaret ediyor. Zihinsel olarak aktif kalmanın, bilişsel işlevin sürdürülmesine yardımcı olmak için uzmanlar beyni çalıştırmayı sağlayan çeşitli önerilerde bulunuyorlar. Bulmaca çözmek, kitap okumak gibi aktiviteler beyin fonksiyonlarını çalıştırmamıza yardımcı olan en büyük araçlar olarak karşımıza çıkıyor. Bu tarz aktivitelerin aynı zamanda Alzheimer ve bunama gibi çeşitli hastalıkları da geciktirdiği söyleniyor. Kitap okumak, bulmaca çözmek, oyun oynamak beyni çalıştıran en basit etkinlikler, neredeyse hepimizin cebinde bir akıllı telefon var yani bunların hepsini kolayca yapabilmeniz mümkün. Bu haftaki yazımızda beyninizi çalıştıracak, ruh sağlığınızı koruyacak çeşitli uygulamaları ve oyunları sizler için derledik.

    Lumosity

    Geliştirilmesine bilim insanlarının yardımcı olduğu Lumosity, insanların zihinlerini çalıştırmaya yönelik bir zihin egzersizi uygulaması. Bu uygulamayla hafızanızı, dikkatinizi ve daha fazlasını sınayabiliyorsunuz. Dünya çapında milyonlarca kullanıcı bu uygulamayı indirmiş ve kullanmaya devam ediyor. Uygulamada 25’in üzerinde zihin çalıştırmaya yönelik oyun bulunuyor. Tüm bu oyunları size göre günlük bir plana oturtuyor. Uygulama sayesinde hem kendiniz hem de zihniniz zinde bir hale geliyor. Uygulamanın ne yazık ki Türkçesi yok. Google Play’de birçok kişi bundan şikayet etmiş ancak İngilizce’si de çok rahat kullanılabiliyor. Uygulamayı ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. Çeşitli uygulama içi satın alma seçenekleri bulunuyor.

    Android tabanlı cihazlar için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lumoslabs.lumosity&hl=tr

    iOS tabanlı cihazlar için: https://itunes.apple.com/us/app/lumosity-brain-training/id577232024?mt=8

    Peak

    Google tarafından 2016 yılında En İyi Android Uygulaması seçilen bu uygulama, barındırdığı çeşitli oyunlarla hem eğlenmenizi hem de zihninizi geliştirmenizi sağlıyor. Hem Android hem iOS cihazlarda kullanılabilen uygulamada 30’un üzerinde minik oyun bulunuyor. Çevrimdışı da çalışabilen uygulamada aynı zamanda arkadaşlarınızla da rekabet edebiliyorsunuz. Ne yazık ki bu uygulama da İngilizce. Uygulamayı ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. Çeşitli uygulama içi satın alma seçenekleri bulunuyor.

    Android tabanlı cihazlar için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brainbow.peak.app&hl=tr

    iOS tabanlı cihazlar için: https://itunes.apple.com/us/app/peak-brain-training/id806223188?mt=8

    Elevate

    Listemizdeki üçüncü uygulama yine milyonlarca kullanıcı tarafından indirilmiş olan Elevate. Uygulamanın içinde 40’ın üzerinde zihni çalıştırmayı amaçlayan oyun bulunuyor. Uygulamada kişisel program yapma mümkün. Uygulamayı kullandıkça zihninizin daha da açıldığını rahatça hissedebiliyorsunuz. Uygulama içi performansınızı takip edebiliyor, günlük çalışmalarınızı kişiselleştirebiliyor, zorluk seviyesini yükseltebiliyor ve sürekli motive kalabiliyorsunuz. İngilizce olan uygulamanın kullanımı oldukça basit ve kolay. Uygulamanın hem Android hem de iOS cihazlar için sürümü bulunuyor. Uygulamayı ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. Çeşitli uygulama içi satın alma seçenekleri bulunuyor.

    Android tabanlı cihazlar için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wonder&hl=tr

    iOS tabanlı cihazlar için: https://itunes.apple.com/us/app/elevate-brain-training/id875063456?mt=8

    Fit Brains Trainer

    Hem Android hem de iOS cihazlarda kullanılabilen bu uygulamada günlük yapabileceğiniz egzersizlerle zihninizi zinde tutuyorsunuz. Milyonlarca kişi tarafından indirilen ve kullanılan uygulama ile hafızanızı güçlendirebilir, hatırlama yeteneğini artırabilir ve dikkatinizi geliştirebilirsiniz. Alanında uzman bilim insanları tarafından geliştirilen uygulamada günde birkaç dakikanızı harcayarak zihninizi zinde tutabilirsiniz.

    Android tabanlı cihazlar için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vivitylabs.android.braintrainer&hl=en?utm_source=fitbrains_website

    iOS tabanlı cihazlar için: https://itunes.apple.com/us/app/fit-brains-trainer/id565200595?mt=8

    Beyin Eğitimi

    Tamamen Türkçe olan bu uygulama, beyninize kısa süreli hafıza, konsantrasyon, odaklanma, hız ve doğruluk egzersizleri yapabilmenizi sağlayan 20 farklı beyin egzersizi oyunu ile birlikte geliyor. Bu oyunların her biri beyninizin farklı bir bölümünü çalıştırmak üzere hazırlanmış. Çok işlevli beyin eğitimi, hızlı arama beyin eğitimi, matematik beyin eğitimi, hafıza gücü eğitimi, sol beyin sağ beyin çalıştırma, yüzleri hatırlama, hızlı karar verme gibi çeşitli oyunlar uygulamada yerini almış. Uygulama sadece Android tabanlı cihazlar için mevcut.

    Android tabanlı cihazlar için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.raghu.braingame&hl=en%3Futm_source%3Dfitbrains_website

     

     

    Media Markt yeni nesil elektronik perakendeciliği ile liderliğe koşuyor

    1487844327_DSC_3876

    Türkiye’nin en hızlı ve istikrarlı büyüyen yeni nesil elektronik perakendecisi Media Markt, müşteri memnuniyeti odağının karşılığını alarak, 2016 yılını sektörün üzerinde büyüme ile kapadı.

    Dünya markalarını, bol çeşit, rakipsiz fiyat, çoklu kanal ve müşteri odaklı hizmet anlayışı ile sunan, Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik market zinciri Media Markt, 2016 yılını Türkiye’deki bugüne kadarki en hızlı büyüme oranına ulaşarak tamamladı. Açık ara sektör liderliği hedefine doğru emin adımlarla ilerleyen Media Markt Türkiye, Türkiye’nin en hızlı ve istikrarlı büyüyen yeni nesil elektronik perakendecisi oldu. 2016 yılında tüm elektronik perakende pazarı ortalama yüzde 11 civarında büyürken, Media Markt Türkiye sektörün üzerinde büyümeyi başardı. 2017 yılına da bu başarıyı daha da yükseğe taşıyarak başladı.

    2016 yılında elde edilen başarıların temelinde müşteri memnuniyeti odaklı çalışmaların yer aldığını dile getiren Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakendecisi olma vizyonumuz doğrultusunda, odağımıza hem müşterilerimizi hem çalışanlarımızı hem de tedarikçilerimizi aldık. Bunun sonucunda ise Türkiye’nin en hızlı ve istikrarlı büyüyen elektronik perakendecisi olduk. 2017’de de, büyüme trendimizi arttırarak sürdüreceğiz ve tüketicilerimiz için cazip yeni lokasyonlarda mağaza açmaya devam edeceğiz” dedi.

    Yeni nesil perakendecilik yatırımları ile müşteri memnuniyeti artıyor

    Müşterilerin mağazaları kendi evleri gibi görmeleri ve Media Markt çatısı altında vakit geçirmekten keyif alması için raf aydınlatmasından yerdeki kaplamaya kadar her şeyi yenilediklerinin altını çizen Gökyıldırım, “Müşterilerimizin sadece akıllarındaki bir ürünü almaya geldikleri bir adres olmanın ötesine geçmeyi, onları tüm dijital gelişmelerden, yeni teknolojilerden, dünyadaki inovasyonlardan haberdar eden bir deneyim merkezi olmayı istiyoruz” dedi.

    Yeni nesil perakendeciliği DNA’sında bulunduran Media Markt’ın, dünyada perakende alanında uygulanabilecek tüm yenilikleri müşterilerin ayağına getirdiklerini vurgulayan Gökyıldırım, müşteri deneyimini merkeze alarak tüm mağazalarında müşteri deneyimi yöneticileri atadıklarını belirtti. Bununla birlikte inovasyon adaları ve VR deneyim standları kurarak ziyaretçilerine inovatif ürünleri deneme imkânı sunduklarını aktaran Gökyıldırım, mağaza içinde ücretsiz internet bağlantısı sunarak, tüketicilerin alışveriş haricinde vakit geçirebilmeleri için lounge’lar yarattıklarının altını çizdi.

    Media+Markt+Logo

    Büyük veri yönetimi yeni nesil perakendeciliği şekillendiriyor

    Müşteri memnuniyetini sağlamak için büyük veriyi de etkin bir şekilde kullanan Media Markt, talep planlama optimizasyonu, dinamik kapasite yönetimi ve dinamik fiyatlandırma sistemi ile her zaman en uygun fiyata talep edilen ürünün stoklarda yer almasını sağlıyor. Toplanan veriler sayesinde geliştirilen akıllı sistem, talebin arttığı ürünlerin en doğru mağazada yer alması için analitik bir yaklaşım sunuyor.

    Önümüzdeki dönemde ise yatırım önceliklerinin dijital müşteri hizmetleri, mağaza içi dinamik müşteri takip sistemi ve baştan sona servis ağının entegrasyonu olduğunu ifade eden Gökyıldırım, yeni nesil perakendecilik yatırımlarına son hız devam mesajını verdi.

    Dijital ile fiziksel arasındaki sınırlar kalkıyor

    Dijital ile fiziksel mağaza arasındaki ayrımın kalkmaya başladığı dünyada, tüketicilerin aradığı kesintisiz çoklu kanal deneyimi sunmayı hedefleyen Media Markt, sonsuz raf sistemi sunan mağaza içi kiosk’lar sayesinde müşterilerine o an stokta olmayan ürünlerin bile hızlıca gönderimini sağlıyor. Ayrıca, elektronik etiket ile her an güncellenebilen, tüketicilerin her zaman en doğru fiyatlarla alışverişlerini yapabilecekleri sistem mağazalarda yerini aldı. Bununla birlikte Media Markt çalışanları, yakın zaman içinde sahip oldukları tabletlerden tüketicilerin tüm sorularını dijital dünyanın entegre çözümleri ile yanıtlayabilecekleri bir altyapıya kavuşuyor.

    2016’da MediaMarkt’ın e-ticaret hacmi büyüdü

    Mediamarkt.com.tr adresi 2016 yılında 75 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yaptı ve her ziyaretçi sitede ortalama 2.42 dakika zaman geçirdi. Yenal Gökyıldırım, “E-ticaretimizin yükselişini gururla takip ettik. Geçtiğimiz yıl, e-ticaret ciromuz toplam Grup ciromuzun %9’unu oluşturdu. mediamarkt.com.tr’nin satış hacmi 2016 yılında çok önemli oranda büyüdü. 2017 yılında bu büyümenin de üzerine çıkacağımız trendi yakalayacağız” dedi.