Markanızın online etkisini artırmanın yolları

0

  Firmalar için hedef kitlenin kararlarını kendi lehine çevirip, mümkün olan en büyük kitleye ulaşmak için online ortamlar büyük fırsatlar sunuyor. İnternet ortamı, geleneksel pazarlama ortamlarına göre çok daha fazla fırsat barındırıyor.

  Bu haftaki yazımda; Markaların sanal ortamda etkinliğini artırma yollarından bahsedeceğim.

Marka Savunucuları

  İnternet ortamında etkiyi artırma yöntemlerinden bir tanesi, online alanlarda etkileşim sahibi kişilerin, markanızı temsil eden ürünlerden bahsediyor olmasıdır. Özellikle markanızı beğenen kişilerin, etkileşim sahibi kişiler ile iletişime geçmesi, markanızın olumlu etki yaratması bakımında oldukça önemlidir. Sosyal medya ortamında marka hakkında olumlu bir hava oluşması, firma için iyi bir reklam olacaktır.

Özgün Olmak

  Hedef kitle online deneyimi seviyor olsa bile, aynı zamanda samimi, dürüst olmak oldukça etkilidir. Müşterileriniz zaman ve mekan olarak çok uzak olabilir ama sadece müşteri ilişkileri çerçevesinde kalmak yerine, samimi etkileşimlerde bulunmak, müşteriyi kazanmak ve elde tutmak adına etkili olacaktır. Bu etkileşimi online ortamlarda gerçekleştirmek, farklı fikirler ile özgünlüğünüzü ortaya koymak, bağımlılığınızı artırma yönünde etken rol oynayacaktır.

Kaliteli Teslimat

  Firma ürünü hakkında çok iyi bir reklam kampanyası geliştirebilir. Sosyal Medya da çok başarılı olabilir.  Sattığı ürün müşteri eline kaliteli şekilde ulaşmıyorsa, marka olumsuz etkilenebilir. Online ortamlarda ürünün müşteriye ulaşımı konusunda bilgi vermek, bu konuda örnekler ortaya koymak, daha önce farklı firmalarda olumsuz fikir sahibi müşteriler üzerinde, olumlu etki yaratacaktır.

Can kulağı ile Dinle ve Cevapla

  Şirket müşterilerinin talep ve şikayetlerine ne kadar önem verirse, o kadar da çok taktir görür. Olumlu sonuçlanmamış olsa bile, samimi olarak ilgilenmek, müşteride güven oluşmasına yardımcı olur. Online ortamlarda sorulan sorulara ve şikayetlere anında cevap verebilecek bir yapı oluşturmak oldukça önemlidir. Dinlemek ve cevaplamak, markanın ciddiyetinin ve ürününe ne kadar sahip çıktığının bir göstergesidir. Gerektiğinde online ortamlarda promosyon çalışması yapmak, markaya artı değer katacaktır.

Tutarlı Olmak

  Markanın fikirlerini, ürünlerini tüketicilere sunarken kullandığı söylem, içerik, resim, video gibi araçlarda tutarlı olması, güven oluşmasında etkilidir. Online ortamlarda anlık olarak paylaşılan bilgi, resim ve video içeriklerinde güven temelli olmak, şirketin samimiyetini ve tutarlılığını etkilediği için, paylaşımlardan önce, konunun uzmanlarından destek almak gerekebilir.

Tutkulu ve Pozitif Olmak

  Online ortamlarda  heyecan ve coşkunuzu hedef kitleye aktarabilmek, müşteriler için ilham kaynağı oluşmasına neden olacaktır. Olumlu mesajlar vermek, günün yorgunluğu içinde olabilecek müşteriler için dikkat çekici bir etkiye neden olabilir.

Mütevazi Olmak

  Alçakgönüllülük bir şirketi zayıf görünümlü yapmaz, bilakis müşteri değerlendirmelerinde olumlu sonuçlara da neden olabilir.  Mütevazi olmak müşteri gözünde şirketi daha güçlü kılar.

Pes Etmemek

  Online ortamlarda anında sonuç beklenilen bir dünyada yaşıyoruz. Sosyal Medya dünyasında, sorulara anlık cevap almak, tüketicinin en büyük beklentileri arasında geliyor. Bu gibi durumda sabırlı olmak oldukça etkilidir. Samimi şekilde karşılık vermek, pes etmemek, müşteri kazanma yönünde atılacak adımların başında gelir.

Şeffaf Olmak

  Markanın online ortamlarda etkinliğini artırmanın bir diğer yolu da şeffaf olmaktır. Hedef kitleden gelen sorulara açık ve net cevaplar vermek etkilidir. Şirketin online ortamlarda tanıtımını yapan çalışanlarına, saydamlığın korunması yönünde gerekirse eğitim aldırılmalıdır. Saydamlık, müşteri tarafında güven oluşması ve marka bağlılığının pekiştirilmesi açısında olumlu etki yaratacaktır. Sosyal medya üzerinden ulaşabildiğiniz kitlelere, şeffaf ve özverili bir hizmet sunmak, belki şirketi hemen çok büyük satış rakamlarına ulaştırmayabilir, fakat zaman içinde kalıcı olarak satış oranlarında artış olacaktır.

Cevap bırakın