Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 168

    OPPO, dünya çapında fikri mülkiyet sıralamasında 5 yıldır ilk 10’da

    0

    OPPO, Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nde yayınladığı “İnovasyon ve Fikri Mülkiyet Raporu”nda uzun vadeli inovasyon taahhüdüne ve proaktif savunma fikri mülkiyet stratejisine dikkat çekti.

    Önde gelen global teknoloji şirketi OPPO, 26 Nisan Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nde inovasyona ve fikri mülkiyet koruma konusuna olan kararlılığını vurgulayan İnovasyon ve Fikri Mülkiyet Raporu’nu yayınladı. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’ne (WIPO) göre OPPO, 2023 yılında Patent İş Birliği Anlaşması (PCT) kapsamında yapılan patent başvurularında dünya genelinde dokuzuncu sıraya yerleşti. Böylece şirket beş yıl üst üste ilk 10’a girmeyi başardı. 31 Mart 2024 itibarıyla dünya çapında 101.000’den fazla patent başvurusunda bulunan OPPO, bugüne kadar 55.000’in üzerinde patent aldı.

    “İnsanlık için teknoloji, Dünya için iyilik” misyonuyla hareket eden OPPO, bir yandan sektör lideri ürün ve hizmetler yaratmak için inovasyon yatırımlarını sürdürürken, diğer yandan pratik adımlarla küresel fikri mülkiyet ekosisteminin gelişimine katkıda bulunmaya da devam ediyor. Makul lisans ücretleri talep etmek ve zorlayıcı patent davalarından kaçınmak, bulunduğu ülkelerde meşru yasal hak ve çıkarlarını savunmak amacıyla OPPO, dünya çapında çok sayıda patent sahibiyle imzaladığı, tüm tarafların fikri mülkiyet haklarının değerini tam olarak yansıtan müzakere ve çapraz lisanslar ile bugüne kadar çok sayıda fikri mülkiyet lisansı sorununu çözdü.

    OPPO’dan yapay zekâ telefonlarını geliştirme ve yaygınlaştırma sözü

    OPPO; görüntü işleme, bilgisayarla görme, konuşma teknolojisi, doğal dil işleme ve makine öğrenimi gibi alanlara yaptığı yoğun Ar-Ge yatırımlarıyla akıllı telefonlarda yapay zekâ teknolojisinin gelişmesine ve yaygınlaşmasına öncülük ediyor. Şirket 31 Mart 2024 itibarıyla yapay zekâ ile ilgili dünya çapında toplam 5.399 patent başvurusunda bulundu. Fikri mülkiyet medya kuruluşu IPRdaily tarafından 22 Nisan 2024 tarihinde yayınlanan Yapay Zekâ Patent Sıralaması’na göre OPPO, Çin’de yapay zekâ ile ilgili aldığı toplam 3.743 faydalı patent ile dokuzuncu sırada yer alıyor.

    Philips, ürün ve hizmetleriyle sağlıklı yaşamı destekliyor

    0

    Philips, bu yıl ikincisi düzenlenen Wellbeing Konferansı’nda sağlıklı yaşam alanındaki ürünlerini ve çözümlerini katılımcılara sundu.

    Philips’in IPSOS iş birliği ile 2023 yılında dördüncüsünü gerçekleştirdiği Türkiye Sağlık Trendleri Araştırması’na göre “Saç ve cilt bakımı konusunda kendimi bakımsız hissettiğimde, kendimi sağlıksız hissederim” diyenlerin oranının yüzde 66 olduğu görülüyor. Bu da iyi hissetmek, sağlıklı olmak ve özgüven arasındaki sıkı bağı gösteriyor. Philips’in kadın ve erkek bakım portföyündeki ürünleri tüketicilerin iyi ve bakımlı görünmelerini sağlarken kendilerini daha sağlıklı ve özgüvenli hissetmelerine de yardımcı oluyor. Philips’in kişisel bakımlarından ödün vermek istemeyen kadınlar için IPL teknolojisinden, günlük kullanımın vazgeçilmezi epilatörlere, düzleştiriciden, maşa ve saç kurutma makinesine; erkekler için tıraş makinelerine kadar geniş bir ürün gamı bulunuyor.

    Sağlıklı bir hayat, sağlıklı ağız ve diş sağlığı ile başlıyor. Philips Sağlık Trendleri Araştırması’na göre tüketicilerin yüzde 79’u diş sağlığının genel sağlık durumu ile ilişkili olduğunu düşünüyor. Philips Sonicare ürünleri kişilerin ağız ve diş sağlığı için doğru bakımı yapmasını destekliyor, yenilikçi ve kişiselleştirilmiş çözümler sunuyor.

    Philips Avent ebeveynlerin ve bebeklerinin, doğumdan itibaren tüm deneyimlerinde yanlarında yer alıyor. Philips Avent portföyünde yer alan ürünler temelde annelerin ve bebeklerin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bebeklerin hayata sağlıklı bir başlangıç yapmaları, ebeveynlerin ise bu süreçte işlerini kolaylaştırmak amacıyla geliştiriliyor.

    Philips Türkiye, doğum izninin ardından iş hayatına geri dönen annelere de destek olmayı amaçlıyor. 2015 yılında başlayan ve 8 yıldır devam eden “Philips Avent Süt Saatim Projesi” kapsamında şirketlere, kuracakları süt sağma odaları konusunda hijyen, mahremiyet ve konfor standartları çerçevesinde danışmanlık veriyor. Şimdiye kadar 500’den fazla şirket Süt Saatim’e başvurdu ve asgari şartları karşılayan 250’den fazla iş yerinde 40 binin üzerinde kadına destek olundu

    1. Wellbeing Konferansı’nda konuşmacı olarak yer alan Philips Kişisel Sağlık Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Genel Müdürü Sibel Yıldız, “Amacımız insanların hayatını anlamlı ürün ve çözümlerimiz ile iyileştirmek. 2030 yılına kadar yılda 2,5 milyar insanın hayatını iyileştirmeyi hedefliyoruz. Sağlığı, ruh-beden-zihin sağlığı olmak üzere bütüncül bir yaklaşımla ele alıyoruz. Bu nedenle sağlıklı yaşam yolculuklarında yaşam tarzına bağlı riskleri azaltmak için insanları, kendi sağlıklarının kontrolünü ellerine almaya teşvik ediyoruz. Kişisel Sağlık alanındaki, kadın ve erkek bakımı ürünlerimiz, ağız ve diş sağlığında Philips Sonicare ve anne-bebek sağlığı alanındaki Philips Avent ürünlerimiz ile tüketicilerin sağlıklı yaşam sürecinde yanlarındayız. Bunun yanı sıra kurumsal iyi yaşam uygulamalarını da sahipleniyoruz ve bu doğrultuda çalışanlarımıza destek olmak için konusunda uzman kişiler ile farklı eğitimler, yoga, ruhsal farkındalık, ses terapileri gibi aktiviteler düzenliyoruz. Aynı zamanda, hibrit çalışma modelimiz ile çalışanlarımızın iş ve özel hayat dengelerini sağlamalarına yardımcı olurken mentorluk programlarımızla kadın çalışanlarımızın liderlik yolculuklarına destek oluyoruz.” dedi.

    Acer, 50 ton plastik atık toplayacak

    0

    Acer ile Plastic Bank arasındaki iş birliği, 2,5 milyon plastik şişe eş değerindeki plastik atığın okyanusa karışmasını engellemeye yardımcı oluyor ve az gelişmiş toplumlarda atık toplayarak sağlanan geçimi destekliyor.

    Bu yılın Dünya Günü teması olan “Gezegen vs Plastik” temasını sahiplenen Acer, Plastic Bank ile iş birliğine giderek 2024 yılında çevreden en az 50 ton plastik atığı toplamayı ve geri dönüştürmeyi taahhüt ediyor. Kanada merkezli bu sosyal girişim, plastik kirliliği sorununu ele alarak geri dönüşüm ekosistemleri oluşturmaya ve savunmasız kıyı bölgelerinde geçim fırsatları yaratmaya odaklanıyor.

    Acer’ın Plastic Bank ile birlikte yürüttüğü Etki Programı Ortaklığı kapsamında Güneydoğu Asya’daki atık toplama üyelerinin de çabalarıyla, 2,5 milyonu aşkın  plastik şişenin[2] okyanuslara girmesinin önlenmesi öngörülüyor. Üyeler, topladıkları plastikleri yerel piyasa fiyatı karşılığında; ek gelir sağlayabilmelerine ve sosyal yardımlara erişmelerine yardımcı olan bonuslar karşılığında Plastic Bank toplama şubelerine getiriyor.

    Acer’ın Plastic Bank ile iş birliği, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını (SKA’lar) destekliyor. Bunlar arasında yoksulluğa son için SKA 1, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme için SKA 8, sorumlu üretim ve tüketim için SKA 12, sudaki yaşam için SKA 14, hedeflere yönelik ortaklıklar için de SKA 17 yer alıyor. Acer’ın çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) hedefleri arasında ayrıca 2025 yılına kadar bilgisayarlarda ve ekranlarda yüzde 20-30 tüketici sonrası geri dönüştürülmüş plastik (PCR) içeriğin adapte edilmesi ve 2050’ye kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşmak da yer alıyor. Acer, tüketici elektroniği ürünlerinde PCR plastiği türlerini kullandığı çevreye duyarlı Vero serisiyle büyük adımları hayata geçirdiği gibi Aralık 2023’te tanıtılan ilk karbon nötr bilgisayarı Acer Aspire Vero 16’nın piyasaya sürülmesiyle karbon nötrlüğüne bağlılığını da güçlendirdi. Acer, operasyonlarının ve çevrenin uzun vadeli sürdürülebilirliği için yenilikçi ve çevreye duyarlı çözümleri teşvik ederek sektörle ve değişen yaşam tarzlarıyla birlikte gelişmeye devam edecek.

    2024 Dijital pazarlama trendleri

    Dijital bir çağda, tüketicilerin söz sahibi olduğu bir dünyada yaşıyoruz. CEO’ların gemiyi tek başlarına yönettiği günler geride kaldı; artık tüketiciler, markaların rotasını belirleyen baş aktörler haline geldiler. Markalar da bu değişime ayak uyduruyor; dijital stratejilerini kişisel, hızlı ve etkileyici deneyimlerle harmanlayarak tüketicilerin dikkatini çekmeyi başarıyorlar. Peki, dijital pazarlama trendleri nereye gidiyor? Bu hafta sizler için yeni trendleri ve eğilimleri araştırdım!

    Dijital pazarlamada yeni trendler

    Pazarlama dünyası, sürekli değişen ve gelişen bir alan olarak bilinir. Bu değişime ayak uydurmak ve rekabette öne geçmek için markaların, en son pazarlama trendlerini takip etmeleri kritik önem taşıyor. Bu yüzden yenilikçi pazarlama kampanyaları yürütmek, hedef kitlenin dikkatini çekmek ve markayı öne çıkarmak için vazgeçilmez bir stratejidir diyebiliriz.

    2024, pazarlama dünyasında bir fırtına gibi esen ve yeni trendlerle şekillenen bir yıl olacak gibi görünüyor. Bu yıl radarımıza almamız gereken yeni pazarlama trendlerini sizin için listeledim. Bu trendler, markaların başarıya ulaşmasına yardımcı olacak ve rekabetin önünde olmalarını sağlayacak önemli ipuçları sunuyor. Haydi, birlikte bu trendlere bir göz atalım:

    2024 Dijital pazarlama trendleri: Yapay zeka
    2024 Dijital pazarlama trendleri: Yapay zeka

    Yapay zeka trenini kaçırmayın!

    Yapay zeka hayatımıza yıkıcı ve yenilikçi bir teknoloji olarak girdi. Pazarlamacılar artık yapay zeka (AI) araçlarını, günlük görevlerini daha verimli ve hızlı bir şekilde yerine getiren yeni yardımcılar olarak kullanmaya başladılar. İçerik ve görsel oluşturma, ses klonlama, veri analizi, müşteri hizmetleri ve kodlama gibi birçok konuda yapay zekadan destek alabiliyoruz. Markalar da yapay zekayı reklam kampanyalarına entegre etmeye başladılar. En son 23 Nisan’da bir markanın TV reklamına denk gelmiştim. Ozmo, sokak röportajı formatı ile çocuklara ‘nasıl bir dünya hayal ettiklerini’ sorup tek cümlelik yanıtları; yapay zeka desteğiyle filme dönüştürmüştü. Film 23 Nisan’da ulusal kanallarda ve sosyal medyada yayına girdi. Benzer bir kampanyayı Scania markası da hayata geçirmişti. Bu da bize gösteriyor ki geleneksel reklamcılık devri bitti, yapay zeka reklamcılığı dönemi başladı. Keza yeni nesil TV reklamları da yapay zeka teknolojisinden faydalanarak hazırlanıyor.

    Ancak, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin dikkatli bir şekilde gözden geçirilmesi gerekiyor. İçerik oluşturma görevini tamamen yapay zekaya bırakmak şu an için çok da mümkün değil. Konuya hakimiyet ve insani dokunuşlar olmadan istediğiniz kalitede  sonuç alamıyorsunuz. Bir de işin telif boyutu var. Yapay zeka platformları şu sıralar telif davaları ile karşı karşıya. Bu nedenle yapay zeka ile de içerik oluşturursanız, telif haklarını göz ardı etmemek gerekiyor.

    Etnik güzellik ve özgünlük ön plana çıkıyor 

    Sosyal medya, güzellik tanımını yeniden şekillendiriyor. Artık doğallık ve özgünlük, sahte görünümlerin ve yapay güzellik standartlarının yerine geçiyor. Filtrelerle elde edilen mükemmel görünümler artık demode bulunuyor, yapaylık yerini gerçek ve doğal güzelliğe bırakıyor. Herkesin kendine özgü bir tarzı ve güzelliği olduğu kabul ediliyor ve bu, etnik güzelliklerin ve farklılıkların ön plana çıktığı bir döneme işaret ediyor.

    Bu dönemde, özgün içerik üreten ve kendine özgü tarzlarıyla dikkat çeken influencer’lar büyük ilgi görüyor. Markalar da, bu tür profillerle işbirliği yaparak, daha samimi ve gerçekçi bir marka imajı oluşturmayı tercih ediyorlar. Artık başkası olma devri bitti, kendimize döndük!

    Arama motorları kullanımı giderek azalıyor 

    Yapay zekanın ve sosyal medyanın yaygınlaşması ile birlikte arama motorlarının kullanımında ciddi bir düşüş yaşanmaya başlandı. Haliyle bu durumdan arama motoru reklamcılığı da nasibini alacağa benziyor. Zaten uzunca bir süredir arama motorları SEO içeriklerle kirletilmiş durumdaydı ve aradığımızı bulmak samanlıkta iğne aramaya benziyordu. Şu an aradığımız bilgiye doğrudan yapay zekaya sorarak ulaşabiliyoruz. Bu değişimle birlikte, kullanıcıların bilgiye erişme alışkanlıklarında önemli bir dönüşüm yaşanıyor. Bu değişim, dijital pazarlamayı kökten değiştirecek yenilikleri de beraberinde getiriyor.

    Kullanıcılardaki bu davranış değişiklikleri, dijital pazarlamada yeni fırsatlar yaratırken, aynı zamanda markaların daha esnek ve yenilikçi olmalarını gerektiriyor. Bu süreçte markalar dijital pazarlama stratejilerini sürekli olarak güncelleyerek ve değişen tüketici davranışlarına uyum sağlayarak, rekabette üstünlük sağlayabilirler.

    Ghost of Tsushima Director’s Cut – PC İnceleme

    Sucker Punch Productions, Nixxes Software ve PlayStation Studios aracılığıyla PC’ye gelen Ghost of Tsushima Director’s Cut ile kendi yolumuzu çizip, adanın saklı güzelliklerini keşfediyoruz.

    Daha önce hem PS4 hem de PS5 sürümlerini oynayıp incelediğim, benim için Japon kültürünü tanımamı ve muazzam bir aksiyonu görmemi sağlayan Ghost of Tsushima Director’s Cut artık PC oyuncuları için oynanabilir konumda.

    Yapım konsolda olduğu gibi yine aynı çizgide bizi Japon kültürüne ve Moğol işgaline götürüp kendi yolumuzu çizmemiz için olanak tanıyor. Daha önce eğer konsolda oynadıysanız ve tekrar oynamak, PC’nin gücünü görmek istiyorsanız sizin için tekrar bir seçenek olabilir bu oyun. Daha önce hiç oynamamış oyuncular için ise harika grafikleri, oynanış mekanikleri ve sunduğu açık dünya konsepti ile nimet değerinde bir oyun diyebilirim.

    Bu oyun özelinde ortaya konan sinematik anlatım beni oldukça etkilemişti. Açık dünya oyunları tüketmeyi seven biri olarak daha önce deneyimlemediğim Japon kültürünün bu oyunda işlenme tarzı, oyuncuya sunulan iletişim dili ve ortaya çıkan sonuç çok başarılı. PC oyuncuları bu konuda oldukça şanslı. Oyunun doğrudan özel sürümüne sahip oluyorlar. Bildiğiniz gibi yapım önce normal sürüm arkasından Director’s Cut olarak çıkmıştı. Hatta PC özelinde NVIDIA DLSS teknolojileri dahil performansı artırıcı tüm destekler de birlikte sunulmuş. Genel olarak PC sürümünde bize sunulan ekstralara hızlıca bir bakalım.

    • Ghost of Tsushima – Tsuşima’nın Hayaleti’ni açılmış kare oranı ve son model PC’lerden taşınabilir PC oyun cihazlarına kadar geniş bir skalaya uygun tasarlanmış çeşitli grafik seçenekleriyle tecrübe edebilmemizi sağlıyor.
    • Ultra Geniş (21:9), Süper Ultra Geniş (32:9) ve 48:9 Üçlü Monitör desteğiyle aksiyona bambaşka bir perspektif getiriyor.
    • NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3 ve Intel XeSS gibi yukarı ölçeklendirme ve kare üretimi teknolojileriyle oyun performansını destekliyor. NVIDIA Reflex ve görüntü kalitesi geliştirici NVIDIA DLAA desteği de bulunmakta.
    • Japonca dudak uyumu – Sinematiklerin PC’niz tarafından gerçek zamanlı oluşturulmasıyla mümkün kılınan, Japonca dublaja uyumlu dudak hareketleriyle daha gerçekçi bir tecrübe oyuncuları bekliyor.
    • İster kablolu DualSense kontrol cihazının dokunsal geri bildirimleri ve uyarlanabilir tetikleriyle, isterseniz de kontrolü tamamen özelleştirilebilir fare ve klavyeyle oynayabiliyorsunuz.
    • DualSense kontrol cihazının gerçekçi dokunsal geri bildirimiyle farklı bir kılıç deneyimi yaşatıyor.
    • Uyarlanabilir tetik direnciyle ok atışlarınızı daha isabetli hâle getiriyor.

    Bunlar her zaman çoğu oyunda bulamadığımız bazı özel noktalar. PlayStation oyunları PC tarafına adım attığında bu gibi detayların çoğunluğu da taşınıyor. Özellikle PC tarafında daha yüksek kare hızları ile daha büyük çözünürlüklerde çok daha göze güzel görünen grafiklerle bu oyunları oynamak başka bir keyif.

    Hikayenin gidişatı ile alakalı bu tarz her oyunda olduğu gibi spoiler vermeyi sevmiyorum ve tercih etmiyorum. Bu sebeple bütün deneyimi görmeniz, yaşamanız ve oyundan alacağınız keyfi birebir gözlemlemenizi isterim. Ama kabaca bir fikir vermem gerekirse, yolda açılan, tutorial gibi başlayıp çeşitlenen, harita üzerinde sizi aksiyonlara sürükleyen bir oyun var karşınızda. Benzer açık dünya oyunlarından ayıran kısmı ise Japon kültürüne bağlı sunulan bütün detaylar diyebilirim. Duygusal iniş – çıkışlar, tematik dokunuşlar çok yerinde ve güzel. Kılıç dövüşlerinde ustalaşmanız gereken, benzer açık dünya oyunlarından birkaç adım daha ilerde olan sistem benim en sevdiğim yanı diyebilirim. Oynarken gerçekten kılıç ustası gibi düşünmek ve hareket etmeniz isteniyor. Üzerinizde yer alan ve RPG öğeleri gibi süslenmiş eşyalarla oyun pratiğinizi güçlendirebiliyorsunuz.

    Oyunun içinde birbiri ile akalı akan çeşitli ana ve yan hikayeler bize aslında büyük bir serüvenin kapısını açıyor. Kendimizi rüzgara bırakarak oradan oraya savrulacağımız bir anlatım mevcut.

    Açık dünya konseptini seven her PC oyuncusunun arşivinde mutlaka olması gereken yapım oldukça iyi duruyor ve bizden tam not alıyor!

    Tineco’nun yeni amiral gemisi FLOOR ONE S5 MediaMarkt’ta!

    0

    Tineco, zemin temizliği alanında yenilikçi adımlar atmaya devam ediyor ve amiral gemisi FLOOR ONE S5 ile ev temizliğinde yeni bir çağ başlatıyor. Akıllı sensörler, olağanüstü emiş gücü ve kullanıcı dostu tasarımı ile FLOOR ONE S5, ev temizliğinde çıtayı bir adım daha yükseltiyor.

    1998 yılında kurulan Tineco, güçlü süpürgeler üreterek yaşamı kolaylaştırma vizyonuyla yola çıktı ve bu süreçte temizlik endüstrisinde devrim yaratarak sektörde birçok yeniliğe imza attı. Tineco, kablosuz süpürgeler alanında ilk akıllı modeli geliştirerek endüstriye öncülük etmiş ve bugün küresel çapta milyonlarca ürün satan bir portföy ile inovatif bir marka haline gelmiştir. Bu liderliğini sürdürerek, şimdi de yeni amiral gemisi FLOOR ONE S5 modeliyle ev temizliği deneyimini baştan şekillendiriyor. Müşterilerinin karşısına yenilikçi ve kullanıcı odaklı ürünlerle çıkan Tineco, daha etkili, kullanımı kolay ve zahmetsiz bir temizlik deneyimi sunmayı hedefliyor. FLOOR ONE S5,18.999 TL lansman fiyatıyla MediaMarkt’ta tüketicilerle buluşuyor.

    Dünya Çapında 12 Milyon Mutlu Müşteri

    Tineco’nun akıllı temizlik çözümleri alanında çığır açan yeni ürünü FLOOR ONE S5, gelişmiş akıllı teknolojiyi ve güçlü temizlik performansını birleştirerek, kullanıcılarına benzersiz bir temizlik vadediyor. Amiral gemisi bu model, akıllı sensörleriyle farklı yüzey türlerini otomatik olarak algılayarak ve emiş gücünü otomatik olarak ayarlıyor. Bu benzeriz özellik, enerji tasarrufu sağlarken aynı zamanda temizlik etkinliğini de maksimize ediyor. Tineco FLOR ONE S5’in entegre LED ekranı, gerçek zamanlı temizlik bilgileri sağlayarak kullanıcıların cihazı daha etkin bir şekilde kontrol etmelerine yardımcı oluyor.

    Kesintisiz Temizlik 

    Özel FLOOR ONE S5 fırça başlığı, zorlu köşeler ve süpürgelikler gibi ulaşılması zor alanları temizlemek için özel olarak tasarlandı. Bu özellik, evin en göz ardı edilen kısımlarının bile pırıl pırıl olmasını sağlıyor. Ayrıca, cihazın daha büyük kapasiteli temiz ve kirli su tankları sayesinde, daha geniş alanlar kesintisiz bir şekilde temizleniyor ve böylece temizliğin daha verimli ve uzun süreli hale gelmesi sağlanıyor. Bu iki özellik birleştiğinde, FLOOR ONE S5 kullanıcılarına hem zaman kazandıran hem de etkin bir temizlik deneyimi sunuyor.

    Kablosuz ve hafif tasarımıyla Tineco FLOOR ONE S5, evin her köşesine kolayca erişiyor. Uzun süre dayanan bataryasında aldığı güç ile tek bir şarjla geniş alanları temizleyebilme kapasitesi sunuyor. Ayrıca, Tineco’nun yenilikçi gürültü azaltma teknolojisi sayesinde de ONE S5, düşük ses seviyesinde çalışırken bile güçlü temizlik performansından ödün vermiyor.

    FLOOR ONE S5,18.999 TL lansman fiyatıyla MediaMarkt’ta tüketicilerle buluşuyor.

    MediaMarkt’ın Sadakat Programı MediaMarkt CLUB, 6 milyon üyeye ulaştı

    Geniş ürün yelpazesiyle teknoloji severlere konforlu alışveriş keyfi sunan MediaMarkt Türkiye’nin, 2019 yılında elektronik perakendeciliği sektöründe bir öncü olarak başlattığı sadakat programı olan MediaMarkt CLUB, 6 milyon üyeye ulaştı.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, bir yandan mağazalar açarak Türkiye’deki yatırımlarına devam ederken bir yandan da teknoloji severler için hayata geçirdiği özel hizmetlerle ‘Deneyim Şampiyonu’ olma iddiasını sürdürüyor.

    Beş yıl önce başlayan ve Türkiye elektronik perakendecilik sektöründe önemli bir fark yaratan MediaMarkt CLUB, şu anda ülkenin en kapsamlı sadakat programlarından biri olarak öne çıkıyor. Kullanıcılarına sunduğu cazip tekliflerle büyük ilgi çeken program, 6 milyon kişilik devasa bir topluluğa ulaştı.

    Teknoloji severler, MediaMarkt CLUB üyeliği ile mağazalardan mediamarkt.com.tr‘ye, Çağrı Merkezi’nden mobil uygulamaya kadar her yerde bu ayrıcalıklı programdan faydalanabiliyor. Böylelikle, kendilerine özel avantajlara her zaman ulaşma imkanına sahip oluyorlar.

    MediaMarkt CLUB’a üye olmak çok kolay

    MediaMarkt CLUB’a üye olmak ise oldukça kolay. Teknoloji tutkunları MediaMarkt CLUB’a tüm MediaMarkt mağazalarından veya mediamarkt.com.tr/CLUBuyelik adresine tıklayarak hızlıca üye olabilirler.

    En iyi altyazı oluşturma ve dublaj uygulamaları

    0

    Video içeriklerinizi küresel bir kitleye ulaştırmak için altyazı oluşturma ve dublaj büyük önem taşıyor. Videoların sadece belirli bir dil konuşan izleyicilerle sınırlı kalması, geniş bir kitleye ulaşmanın önündeki en büyük engellerden biridir. Bu noktada, altyazı ve dublaj kullanımı, içeriklerinizi daha erişilebilir hale getirmenin yanı sıra, farklı dillerdeki izleyicilere de hitap etmenizi sağlıyor.

    Altyazılar, işitme engelli bireylerin yanı sıra, farklı dillerde konuşan izleyicilere de içeriklerinizi anlama imkanı sunuyor. Ayrıca, bazı izleyiciler sessiz bir ortamda video izlemek zorunda kaldıklarında da altyazılar büyük bir kolaylık sağlıyor. Altyazı eklemek, videolarınızın Google ve YouTube gibi platformlarda daha yüksek sıralamalara çıkmasına da yardımcı olabilir.

    Dublaj ise, izleyicilere ana dillerinde içerik sunmanın en etkili yollarından biridir. Dublaj sayesinde, izleyiciler videolarınızı kendi dillerinde dinleyebilir ve daha iyi anlayabilir. Özellikle eğlence ve eğitim içerikleri için dublaj, izleyici deneyimini önemli ölçüde artırabilir. İşte videolarınıza altyazı ve dublaj eklemek için kullanabileceğiniz bazı popüler araçlar ve uygulamalar…

    Subtitle Workshop

    Subtitle Workshop, her ne kadar geliştiricisi uzun süredir güncellemiyor olsa da altyazı oluşturma ve düzenleme için kullanılan popüler bir yazılımdır. Kullanıcı dostu arayüzü ve geniş format desteği sayesinde altyazı dosyalarını kolayca düzenlemenize olanak tanır. Yazılım, metin senkronizasyonu, otomatik hata kontrolü ve çoklu dil desteği gibi özellikler sunarak, özellikle film ve dizi çevirmenleri için ideal bir araçtır. Subtitle Workshop, aynı zamanda çeşitli altyazı formatlarını destekler ve bu sayede farklı medya oynatıcıları ve cihazlar için uyumlu altyazılar oluşturmanıza yardımcı olur.

    subtitle workshop
    subtitle workshop

    Aegisub

    AegiSub, video dosyaları için altyazı oluşturma ve düzenleme amacıyla kullanılan güçlü ve esnek bir yazılımdır. Kullanıcı dostu arayüzü ve gelişmiş özellikleri ile dikkat çeken AegiSub, altyazı senkronizasyonu, stil düzenleme, yazı tipi yönetimi ve zamanlama gibi birçok işlevi içerir. Anime, film ve dizi çevirileri için yaygın olarak kullanılan bu yazılım, ASS (Advanced SubStation Alpha) formatını destekler ve video üzerinde gerçek zamanlı ön izleme imkanı sunar. AegiSub, çevirmenlerin ve altyazı hazırlayıcılarının iş akışını hızlandıran ve kolaylaştıran kapsamlı bir araçtır.

    Amara

    Amara, video içerikleri için altyazı oluşturma, düzenleme ve çeviri yapma olanağı sağlayan bir çevrimiçi platformdur. Amara, kullanıcıların video içeriklerini daha erişilebilir hale getirmelerine yardımcı olur ve dünya genelinde dil bariyerlerini aşmak için etkili bir araç sunar. Kullanıcı dostu arayüzü sayesinde, amatör ve profesyonel çevirmenler, eğitimciler ve içerik üreticileri kolayca altyazı ekleyebilir ve mevcut altyazıları düzenleyebilir. Amara’nın işbirlikçi yapısı, birden fazla kullanıcının aynı proje üzerinde çalışmasına izin vererek topluluk tabanlı çevirilere olanak tanır. YouTube, Vimeo gibi popüler video platformlarıyla entegre çalışması da, videoların geniş kitlelere ulaşmasını sağlar.

    Rev

    Rev, transkripsiyon, altyazı ve çeviri hizmetleri sunan bir çevrimiçi platformdur. Profesyonel ve hızlı hizmetleriyle bilinen Rev, müşterilerin video ve ses dosyalarını metin formatına dönüştürmelerine yardımcı olur. Platform, geniş bir serbest çalışan ağına sahiptir ve bu sayede çeşitli dillerde ve aksanlarda yüksek kaliteli transkripsiyon ve çeviri hizmetleri sunar. Rev, kullanıcı dostu arayüzü sayesinde dosya yüklemeyi ve sipariş vermeyi kolaylaştırır. YouTube, Vimeo ve diğer popüler video platformlarıyla entegrasyonu sayesinde, kullanıcılar videolarına kolayca altyazı ekleyebilirler. Rev, özellikle medya, eğitim ve iş dünyasında sıkça tercih edilen bir araçtır.

    Dotsub

    Dotsub, video içeriklerinin altyazılandırılması ve çevirisi için kullanılan bir çevrimiçi platformdur. Dotsub, kullanıcıların videolarına kolayca altyazı eklemelerine ve bu altyazıları farklı dillere çevirmelerine olanak tanır. Platform, medya kuruluşları, eğitim kurumları ve şirketler tarafından video içeriklerinin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak amacıyla yaygın olarak kullanılır. Kullanıcı dostu arayüzü ve işbirlikçi yapısı sayesinde, birden fazla kişinin aynı proje üzerinde çalışmasına ve altyazıları düzenlemesine izin verir. Dotsub, aynı zamanda video içeriklerinin erişilebilirliğini artırarak, engelli bireyler ve farklı dil konuşucuları için büyük kolaylık sağlar. YouTube ve Vimeo gibi popüler video platformlarıyla entegrasyonu sayesinde, videoların geniş kitlelere ulaşması kolaylaşır.

    Sonix

    Sonix, ses ve video dosyalarının otomatik transkripsiyonu, altyazılandırılması ve çevirisi için kullanılan bir çevrimiçi platformdur. Yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojileri ile güçlendirilmiş olan Sonix, hızlı ve doğru transkripsiyon hizmetleri sunar. Kullanıcı dostu arayüzü ve gelişmiş düzenleme araçları sayesinde, transkriptlerinizi kolayca inceleyebilir, düzenleyebilir ve istediğiniz formatta indirebilirsiniz. Sonix, çok dilli destek sağlayarak, içeriklerinizi farklı dillere çevirmenize ve küresel bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur. Ayrıca, video platformları ve bulut depolama hizmetleri ile entegrasyon sağlayarak, dosya yükleme ve yönetimi süreçlerini oldukça basitleştirir. Eğitim, medya, hukuk ve iş dünyasında yaygın olarak kullanılan Sonix, verimlilik ve erişilebilirlik açısından güçlü bir araçtır.

    Kapwing

    Kapwing, kullanıcıların video içerikleri oluşturmasına, düzenlemesine ve paylaşmasına olanak tanıyan çevrimiçi bir platformdur. Video düzenleme araçları, altyazı ekleme, animasyonlu GIF oluşturma, meme yapımı ve daha birçok özellik sunar. Kapwing, kullanıcı dostu arayüzü sayesinde hem amatör hem de profesyonel içerik üreticileri için ideal bir çözüm sunar. Platform, çeşitli medya dosya formatlarını destekler ve bulut tabanlı yapısıyla projelerinizi herhangi bir cihazdan erişilebilir kılar. Ekip çalışması ve işbirliği özellikleri, birden fazla kişinin aynı projede çalışmasına ve içerikleri birlikte düzenlemesine olanak tanır. Kapwing ayrıca, sosyal medya entegrasyonları sayesinde, içeriklerinizi doğrudan platformdan paylaşmanızı kolaylaştırır. Eğitim, pazarlama ve sosyal medya yönetimi gibi alanlarda yaygın olarak kullanılan Kapwing, yaratıcı süreçlerinizi hızlandıran ve kolaylaştıran kapsamlı bir araçtır.

    Xiaomi 14 alınır mı?

    0

    Akıllı telefon dünyasında, maliyet, performans ve gelişmiş özellikleri dengeleyen bir cihaz bulmak zor bir iştir. Yakın zamanda tanıtılan Xiaomi 14, bu talepleri karşılamayı hedefliyor. Bu videomuzda, Xiaomi’nin en son serisindeki en uygun fiyatlı model olarak Xiaomi 14’ün değerini ve yeteneklerini değerlendirdik.

    Xiaomi 14 alınır mı?

    Xiaomi 14, estetik ve işlevsel kalite ile etkilemek için tasarlanmıştır. Arka tarafta kare bir modül içinde konumlandırılmış Leica markalı üçlü kamera kurulumuna ve ön tarafta delikli bir ekrana sahiptir. Telefonun yapısı şık, ince çerçeveleri premium hissini artırıyor. Sağlam özelliklerine rağmen kompakt ve kullanımı kolaydır, tek elle kullanım için mükemmeldir. Tasarım sadece görsel olarak çekici değil, aynı zamanda ergonomik olarak pratiktir, fiyat segmentinde dikkat çeken bir özellik kazandırır.

    Xiaomi 14’ün cazibesinin merkezinde, 120 Hz yenileme hızına ve 2670×1200 piksel çözünürlüğe sahip ekranı bulunuyor. Bu, günlük kullanım ve multimedya tüketimi için uygun olan net, akıcı bir görsel deneyim sağlar. Ekran 3000 nit parlaklığa kadar destekleyerek, parlak ışık altında bile netliği garanti eder. Pro HDR ekran teknolojisi, yüksek çözünürlüklü videoları izlerken veya oyun oynarken ideal olan canlı renkler ve derin kontrastlar sunar.

    Xiaomi 14, 3.2x optik zum yapabilen 50 MP ana sensör, ultra geniş lens ve telefoto lens içeren güçlü bir kamera sistemine sahiptir. Bu kurulum, geniş manzaralardan detaylı portrelere kadar çeşitli fotoğrafçılık deneyimleri sunar. Leica’nın görüntüleme teknolojisinin entegrasyonu, farklı çekim koşulları ve tercihler için çeşitli modlar ve efektler sunarak fotoğraf kalitesini artırır.

    Altında, Xiaomi 14, yoğun görevleri ve çoklu görevleri kolayca halledebilen Snapdragon 8 Gen 3 çipiyle birlikte 12 GB RAM ve ek 6 GB sanal RAM içerir. İster oyun oynama, video düzenleme veya günlük işlemler olsun, telefon gecikme veya termal boğulma olmadan performans gösterir, güç kullanıcıları için güvenilir bir seçenek yapar.

    Xiaomi 14’ün ana özelliklerinden biri pil ömrü ve şarj teknolojisidir. 90W kablolu ve 50W kablosuz şarjı destekleyen 4610 mAh pil içerir. Bu hızlı şarj yeteneği, telefonun sıfırdan tamamen şarj olmasını sadece yarım saatte sağlar, bu da sürekli hareket halinde olanlar için uygun bir özelliktir.

    Xiaomi’nin özel işletim sistemi olan Hyper OS üzerinde çalışan Xiaomi 14, optimize edilmiş ve kullanıcı dostu bir arayüz sunar. En son bağlantı seçeneklerini içerir, Bluetooth 5.4 ve Wi-Fi 7 gibi, evde veya seyahat ederken hızlı ve stabil bağlantılar sağlar.

    Telefon, büyük dosyaları depolayanlar veya mobil oyun oynayanlar için harika bir seçenek olan 512 GB dahili depolama ile birlikte gelir ve hızlı veri erişimi ve aktarım hızları için UFS 4.0 teknolojisini kullanıyor.

    Western Digital’dan hızlı ve güçlü 8 TB masaüstü SSD

    Western Digital, bugüne kadarki en yüksek kapasiteye sahip harici masaüstü katı hal sürücüsü (SSD) olan yeni 8 TB* SanDisk® Masaüstü Sürücüsü ile SanDisk portföyünü genişletiyor.

    Bir SSD’nin hızına ve güvenilirliğine sahip olan bu yeni sürücü sınıfı, dijital içerik üreticilerine ve iş dünyası profesyonellerine yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını, videolarını ve dosyalarını tek ve kullanışlı bir konumda hızlı bir şekilde yedekleme ve erişim imkanı sunuyor. Fotoğraf ve video uzmanlarından teknoloji meraklılarına kadar, daha fazlasını çok daha hızlı yapabilmek amacıyla esnek ve yüksek kapasiteli depolama çözümlerine ihtiyaç duyan, büyük miktarlarda içerik üreten dijital içerik üreticilerin sayısı artıyor.

    Western Dijital Tüketici Çözümlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Susan Park konuyla ilgili şu yorumu yapıyor: “Oluşturulan dijital içeriklerin sayısı hızla büyümeye devam ettikçe, bu içeriklerin yönetilmesine ve korunmasına yardımcı olacak yüksek performanslı ve yüksek kapasiteli depolama çözümlerine olan ihtiyaç da giderek artıyor. SSD portföyümüzü genişletmek, içerik üreticilerin yaratıcılıklarını desteklemek için ihtiyaç duydukları hız ve esnekliği sunan yedekleme çözümleri sunmada attığımız ilk adım oluyor. Önümüzdeki yıl SanDisk Desk Drive’ın kapasitesini iki katına çıkararak tek bir masaüstü SSD üzerinde 8 TB’den 16 TB’ye çıkarmayı planlıyoruz.”

    SanDisk Desk Drive’ın temel özellikleri: 

    Kapasite – Fotoğraf ve video koleksiyonları, CAD dosyaları veya 3D renderları, büyük yapay zeka tarafından üretilen dosyalar, müzik kütüphaneleri, önemli belgeler ve daha fazlası için 4 TB ve 8 TB kapasite* seçenekleri.

    Performans – 8K video içerikler gibi en ağır dosyalar için bile 1.000 MB/s1’a kadar okuma hızlarıyla daha hızlı içerik erişimi – masaüstü bir HDD3’den 4 kata kadar daha yüksek hızlar.

    Yedekleme – Apple Time Machine kullanarak fotoğrafları, videoları ve dosyaları SSD hızlarında hızlı bir şekilde yedekleme veya Western Digital’ın dahili indirilebilir Acronis® True Image™ yedekleme yazılımı2 ile otomatik yedekleme.

    Tasarım – 2024 Red Dot Tasarım Ödülünün sahibi4, kompakt ve modern tasarım, masaüstü kullanım alanını maksimize ederek herhangi bir profesyonel veya ev ortamına son derece doğal şekilde uyum sağlar.

    Uyumluluk – Kutudan çıkan USB Type-CTM kablosu yardımıyla yapılacak exFAT formatlamayla, Windows® veya macOS ile uyumlu.