Ghost of Tsushima İnceleme

0

Birçok oyuncunun dilinden düşürmediği Ghost of Tsushima, sizi büyüleciyi bir dünyaya davet ediyor. PlayStation 4’ün leziz isimlerinden biri haline gelen Ghost of Tsushima, kesinlikle herkese göre bir oyun değil. Öncelikle Japonya kültürü, Moğol işgali derken ilginç temalara adım atıyoruz.

Sekiro: Shadows Die Twice gibi bir yapımdan sonra Ghost of Tsushima için de beklentilerin bir hayli yüksek olduğunu tahmin edebiliyoruz. Kontrol ettiğiniz karakter bir samuray, Jin Sakai  ve hikayemiz bizi Tsushima Adası’na götürüyor. Moğol İmparatorluğu, yurdunuzu ele geçirmiştir. Siz de bu işgalden sağ çıkmaya çalışırsınız. Daha girişiyle oyuncuları ekran başına kilitleyen Ghost of Tsushima, görsel anlamda gerçekten muazzam ve hayran kalmamak imkansız.

Hikaye kısmından spoiler vermeyelim ancak beğeneceğinizden şüphe yok. Kocaman bir açık dünya ve birçok karakter, yürüdüğünüz yolda karşınıza çıkan düşmanlar ve dahası. Özellikle Japon kültürü ilginizi çekiyorsa, zaten durduğunuz hata. Ancak birçok artının aynında eksileri de var elbet. Belki eksi demek yanlış ancak oynanış mekaniğinin Assassin’s Creed ile benzer olması, bazı oyuncuların canını sıkabilir. Zira başka oyunların dinamikleri bazılarını rahatsız eder. Derseniz oynanış deneyimini  bozuyor mu? Asla. Aksine buna iyi bir noktadan da bakabilirsiniz. Diğer tarafta Sekiro: Shadows Die Twice gibi bir yapımdan sonra Ghost of Tsushima’nın daha etkileyici bir hikaye ve farklı oynanışla karşımıza çıkmasını beklerdim. Ancak burada yapmanız gereken oyuna zaman tanımak.

Eğer Ghost of Tsushima’ya yeterli zamanı verirseniz, oynanışa alışacak ve belki de beğenecek, hikaye açıldıkça hoşunuza gidecek, çeşitli entrikaların tadını çıkartabileceksiniz. Ayrıca bu oyunun en tatlı kısmı hiç kuşkusuz kılıç dövüşleri. Öyle HackNSlash kafasında önünüze geleni biçmek değil, ustalaşmanız gereken tekniklerinize odaklanmanız gerekiyor. Özellikle boss savaşları bayağı zor zamanlar yaşatabiliyor. Etrafınızı saran düşmanlar olduğunda kaçışınız zor ancak kötü kısım yapay zeka gerçekten kötü. İki düşmandan birini (belli yakınlıkta olsalar bile) yakaladığınızda, diğerinin ruhu duymuyor falan. Belki bir Souls zorluğu beklemiyoruz elbet, ancak yapay zekanın biraz daha mantıklı davranması yerinde olabilirdi. Her ne kadar kılıç konusunda usta olsak bile diğer düşmanlar sadece kılıçla karşımıza çıkmıyor.

Malum, ortam Moğol dolu. Doğal olarak onların farklı silahlarının olması oyundaki atmosferi daha fazla renklendiriyor. Dilerseniz düşmanlara kafalama dalabilirsiniz, diğer tarafta gizlilik daha önemli. Oyunda ilerledikçe farklı duruşlar öğreniyor ve buna göre dövüş stilinizi değiştiriyorsunuz. Ayrıca eklemek gerek ki vuruş hissiyatı gerçekten başarılı. Çatışmalar sırasında sadece katanalar değil, mızraklar, kalkan ve ok gibi silahların da hissiyatı aynı derecede başarılı. Bir düşman size kalkanıyla vurduğunda karakterin yaşadığı acıyı oynanışta hissediyorsunuz.

Ses, müzik ve görsel anlamda her şey başarılı. Özellikle müzikler, ortama ayak uyduruyor ve kimi zaman saatlerce manzaranın tadını çıkartıp, melodilere kendinizi bırakabiliyorsunuz. Başlarda belki hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz ancak Ghost of Tsushima’ya şans verirseniz ve biraz zaman harcarsanız, beğeneceğinizden şüphemiz yok.

Cevap bırakın