Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1656

    Galaxy S8 ön sipariş rakamları ile dikkat çekiyor

    0

    Ekran Resmi 2017-04-14 17.06.08

    Samsung Galaxy S8, şüphesiz yılın en önemli üst segment akıllı telefon modellerinden biri. Güney Kore merkezli teknoloji şirketinin iddialı donanım argümanları ve şık bir tasarım ekseninde sunduğu Android’li cihazın ön sipariş rakamları da gelmeye başladı…

    Samsung Galaxy S8’in Güney Kore’de ilk haftasında 720 bin adede varan ön sipariş aldığı duyuruldu. Şirketin önceki amiral gemisi maiyetindeki modelinde söz konusu ön sipariş rakamı 400 bin adet seviyesindeydi. Diğer yandan Galaxy S8’in Türkiye’de dahil birçok ülkede ön siparişleri alınmaya devam ediliyor ve tüm dünyada yoğun talep gördüğü kaydediliyor.

    Galaxy S8 ve S8+’ın tüm özelliklerini detaylı şekilde incelemek için buraya tıklayabilirsiniz…

    Samsung Mobile Başkanı Koh Dong-jin tarafından yapılan açıklamada müşterilerin güveninin ve ilgisinin yeniden kazanılacağının altı çizilirken piyasa tepkisinin beklenenden iyi olduğu, ön sipariş sürecinin Pazartesi gününe kadar devam edeceği vurgulandı.

    Sektör uzmanlarının görüşleri, Güney Kore özelinde Galaxy S8’in 1 milyon ön sipariş almasının sürpriz olmayacağı yönünde.

    İddialı özelliklerle geliyor

    Galaxy S8’de şık tasarım ve güçlü donanım özelliklerinin yanında AI özelliği sunan Bixby’ye özel bir butona sahip olması, parmak izi sensörünün yanı sıra iris tarayıcısı ile güvenlik anlamında önemli yapı taşları barındrıması ve ön kısmında fiziksel buton olmaması gibi dikkat çeken birçok yenilik söz konusu.

    Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    HTC One X10 resmileşti

    0

    HTC One X10

    Tayvanlı tüketici elektroniği şirketi HTC’nin yüksek segmentli akıllı telefon modeli One X10, ilk etapta Rusya’da resmi olarak görücüye çıktı. Android işletim sistemli cihaz iddialı özelliklerle geldi.

    HTC One X10 modelinin emareleri uzun süredir gündeme geliyordu, cihazın güçlü teknik detaylara sahip olacağı, tasarım anlamında da modern özellikler sunacağı güçlü olasılıklar arasındaydı. Ve nihayet söz konusu cihaz resmi olarak göründü. (naturalkitchenschool.com)

    5.5 inç Full HD ekranlı model, MediaTek Helio P10 işlemciye sahip. 32 GB dahili depolama alanına ek olarak 2 TB’a kadar microSD desteği sunuyor. 3 GB RAM ve 4000 mAh pil kapasitesi diğer öne çıkan özellikleri arasında konumlanıyor. Cihazın çift SIM desteği de sunduğu kaydedildi.

    16 MP kameraya sahip

    Gümüş ve siyah renk alternatifleri ile gelen, 152.9 x 75.6 x 8.23 mm ölçülerinde olan 175 gram ağırlığa sahip akıllı telefonun arka kamerası 16 MP çözünürlükte fotoğraf çekimine imkan tanıyor. Ön kamera da gayet iddialı; 8 MP formunda.

    Boost + özelliği ile dikkat çekiyor

    HTC açıklamasında göre cihazın sahip olduğu pil verimliliğine dönük optimizasyon modu Boost + ile tüm kaynaklar dinamik olarak yönetiliyor ve performansın ‘gerektiğinde’ artırıldığı bir sistem yazılımsal olarak devreye giriyor. Oyun oynandığında Boost + otomatik şekilde devreye giriyor; gereksiz enerji tüketimi önleniyor ve çalışma süresi uzuyor.

    Instagram Hikayeler 200 milyon günlük aktif kullanıcıya ulaştı

    https_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_344628_30def656-07f9-4f87-92ae-aeed298e539e

    Instagram, son yılların en önemli sosyal medya trendlerinden biri. Özellikle Facebook tarafından satın alınmasının ardından gerek kullanıcı tabanı, gerekse kullanım aralığı ve yoğunluğu bağlamında ciddi bir tırmanışa geçtiği de aşikar. Popüler fotoğraf ve video paylaşım ağının geçtiğimiz aylarda kullanıma sunduğu Hikayeler (Stories) özelliği ise belki de tarihi boyunca yapılan onca büyük ölçekli yeni özellik sunumu arasında en başarılısı.

    Bu noktada aktarılan veriler, her gün 200 milyon Instagram kullanıcısının Hikayeler kısmına gelip video ya da fotoğraflara göz attığı etrafında birleşiyor. İlginç detay ise daha önce benzer bir özellikle adeta fenomen halini alan Snapchat uygulamasının günlük aktif kullanıcı sayısının 200 milyonun altında olması. Tam da bu noktada ilginç olduğu kadar dramatik bir kıyaslama söz konusu olabilir…

    Temelde Snapchat’ten ilham alınarak sunulan Instagram Hikayeler, günlük kullanıcı sayısıyla fark yaratırken, bir tür tehlike sinyali de içeriyor. Kullanıcıların gittikçe daha az kullandığı Snapchat, buna karşın ilginin her geçen gün arttığı Instagram Hikayeler…

    İşte buradan yola çıkılarak Facebook’un önemli bir platform ve aynı zamanda rakibi olan Snapchat’e karşı rekabette üstün taraf olmayı bildiği görülüyor. Sosyal medya dünyasında yakın gelecekte başka sürprizler de yaşanabilir, örneğin Snapchat’in Facebook tarafından satın alınması.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Google Görseller artık stil ipuçları da sunuyor

    https_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_447021_d578b11b-650f-4fbc-be7d-5f4656855845

    Google, arama motorunu alışveriş yapmaya yardımcı bir platform olarak geliştirmeye devam ediyor. Bunun son örneği bir hayli ilgi çekici…

    Google, akıllı telefonlarla bir moda ürünü için arama yapıldığında, stil fikirlerini de içeren sonuçların gösterileceğini duyurdu. 13 Nisan Perşembe günü gerçekleştirilen açıklamada aracın ‘Stil Fikirleri’ adını aldı. Modaya dair ürünlerin gerçek yaşamda nasıl göründüğünün ve nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesinin hedeflendiği kaydedildi.

    Örneğin X markasına dair yapılan bir ‘çanta’ aramasında, söz konusu çantayla poz veren kadınlar da görüntüleniyor. Bunu arama sonuçlarında belli bir kısımda sunan Google, kullanıcılarına ürünün kullanımına ve ne tür giysi kombinleri ile uygun olabileceğine dair ipuçları veriyor. Bu sayede sadece çantanın değil, diğer tamamlayıcıların da görülebileceği, çok daha fazla ‘arama tetikleyici’ bir özellik kullanıma sunulmuş olunuyor. Diğer yandan satın alıma yönelik bir ek özelliğin sunulmadığı dikkatlerden kaçmıyor. Google, bu şekilde yeni özellik ekseninde satın alma değil, veri ve temele –öneri- odaklı bir yapı vaat ediyor.

    https_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_447046_7fd7fd49-16b6-42f7-a6b9-6aed6352512b

    İlginç hamlenin arka planında ise Amazon yer alıyor… BloomReach’in araştırmasına göre alışveriş yapanların artan bir kesimi Google yerine Amazon’u tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 55’inin önceki seneye göre söz konusu aramalarda Amazon’u, Google’dan daha fazla tercih ettiği kaydedildi. Tam da bu aşamada Google’ın ek özellikler sunarak öne çıkmak istediği görülüyor. Amazon ve Google arasındaki e-ticaret odaklı rekabetin hız kesmeden devam etmesi bekleniyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Bir ayda 1 milyona yakın Nintendo Switch satıldı

    nintendo-switch

    Switch, en hızlı sürede en çok satan Nintendo oyun konsolu oldu. İşte detaylar…

    Nintendo’nun yeni hibrit oyun konsolun Switch, açıklanan rakamlara göre ilk ayında 1 milyona yakın satışa ulaştı. Şirketin önceki oyun konsollarına kıyasla önemli bir başarı elde ettiği görülen Nintendo Switch’in birçok ülkede henüz satışa sunulmadığı da altı çizilmesi gereken detaylardan.

    2012 yılının üstelik ‘Noel Tatili’ ve birçok ülkede alışveriş çılgınlığının yaşandığı Kasım ayında satışa sunulan Wii U bile ilk haftasında 400 bin adet satmış, ancak 1,5 ay süre sonunda 890 bine ulaşabilmişti. Elbette bu da son derece çarpıcı bir satış başarısı, ancak Switch’te görüldüğü kadar değil…

    Diğer yandan Switch ve Wii U’da, beraberlerinde gelen oyunlarla ilgili Nintendo stratejisi benzerlik gösterse de arada önemli bir fark vardı; Nintendo Switch sistemi satışları, bir adet oyunun gördüğü yoğun ilgiliden pozitif yönde ve oldukça büyük oranda etkilendi.

    Bu oyun satışları etkiledi

    The Legend of Zelda: Breath of the Wild adlı oyun, Nintendo Switch versiyonunda 925 bin adetlik satış adedi yakaladı. Çığ gibi büyüyen ilgi, çok net bir şekilde  konsol satışlarına da yansıdı. İlginç bir detay olarak söz konusu yapım, Wii U versiyonunda da 460 bin adet satmayı başardı (Toplam 1 milyon 300 bin adet). Bu göstergeler aynı zamanda Nintendo tarihinin en kısa sürede en çok satan Zelda oyunununu da gözler önüne seriyor.

    [vsw id=”1rPxiXXxftE” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Oyun dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalınız…

    Başarılı bir marka hikayesi: Electrolux 105 yaşında!

    Marka olmak, markalaşmak, uzun zaman ve sabır isteyen zorlu bir süreç. İş hayatında başarılı olmuş markaları yakından incelediğinizde markalaşmak için yeni buluş ve iş fikirleri geliştirdiklerini, inovasyona yatırım yaptıklarını görürsünüz. Zaman içerisinde yapılan bu yatırımlar markalara fazlasıyla geri dönecek ve marka bilinirliğini daha fazla arttıracaktır. Günümüzde başarılı bir marka olmak ve sadık müşterilere sahip olmak için markalar mutlaka tüketicinin ilgisini çekebilecek ürün ve hizmetler ortaya koymak zorunda. Electrolux, geliştirdiği yeni teknolojilerle bunu başarmış bir marka. Bu hafta Electrolux Küçük Ev Aletleri ve Süpürge Grubu Pazarlama Müdürü Fatih Şengül ile bir araya gelerek, markanın başarı hikayesini dinledim.

    Fatih Sengul_Electrolux Turkiye KEA ve Supurge Grubu Pazarlama Muduru

    Electrolux hakkında bilmedikleriniz

    Electrolux, ev aletleri ve profesyonel ürünlerde dünya lideri bir marka. Bizzat tüketicileriyle birlikte yeni ürünlerini tasarlayan, yenilikçi ve enerji tasarrufunu göz önünde bulundurarak yeni çözümler sunuyor.  Markanın ürünleri arasında elektrikli süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, pişirme ürünleri, set üstü ocaklar, bulaşık makineleri, klimalar ve küçük ev aletleri yer alıyor. Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire ve Electrolux Grand Cuisine markalarını bünyesinde bulunduran grup, her yıl 150’den fazla ülkede 60 milyonun üzerinde ürün satışı gerçekleştiriyor. Şirket 58.000 çalışanı ile 2015 yılında 124 milyar İsveç Kronu (SEK) değerinde satış gerçekleştirdi. Fatih Şengül ile gerçekleştirdiğimiz sohbette hala çalışan Electrolux’ün ilk elektikli süpürge modelini de deneme fırsatı buluyorum. İşin ilginç tarafı süpürge halen çalışıyor! Fatih bey konu ile ilgili şu şekilde konuşuyor: “ Electrolux olarak elektrikli süpürge üretiminde 105 yılı geride bıraktık ve köklü bir marka olarak tüketicilerimizin yaşamlarını kolaylaştırıyor ve evlerinde geçirdikleri zamanı daha keyifli hale getirmeye çalışıyoruz. Marka olarak sürekli yeni teknolojiler geliştirmeye ve müşterilerimize inovatif ürünler sunmaya devam edeceğiz. ”

    Electrolux_105_YIL

    Electrolux elektrikli süpürge üretiminde 105. yılını kutluyor

    Evlerde elektrikli süpürgenin kullanılmaya başlaması çok eski yıllara dayanıyor. O zaman tamamen ihtiyaca yönelik olan elektrikli süpürgeler bugün gelişmiş tasarım ve son teknolojinin kullanıldığı ürünlere dönüştü. Örneğin Electrolux, tam 105 yıl önce ilk elektrikli süpürgeyi üretmeye başlamasıyla kuruldu. Alex Wenner-Gren tarafından 1912 yılında İsveç’te kurulan Electrolux’ün tarihi, o dönem ev ortamında kullanılması çok zor olan devasa elektrikli süpürgeler yerine kompakt ve ulaşılabilir fiyatta elektrikli süpürgeler geliştirilip satışa sunmasıyla başladı.

    Electrolux’ün ihtiyaca yönelik tasarladığı ilk elektrikli süpürge modeli Lux, yıllar içinde tozu sıkıştırarak dağılmasını önleyen siklon teknolojisine sahip UltraCaptic ve tamamen sessiz bir süpürme deneyimi sunan UltraSilencer ZEN gibi üst düzey teknolojiye sahip elektrikli süpürge modellerine dönüştü.  

    Elektrikli süpürge alanında fark yaratan yeniliklerin tarihçesi:

    • 1912’de ürettiği ilk elektrikli süpürge modeli Lux 105 yıllık deneyiminin başlangıç noktası oldu.
    • 1921 yılında evlerde çığır açan Model V ile elektrikli süpürge tarihinde bir kilometre taşı oluşturdu.  
    • 1930 yılında İsveç’te ilk elektrikli süpürge mağazası açıldı.
    • 1964 yılında Luxomatic ile zamanın ötesinde bir ürün tanıtıldı. Electrolux’ün bugünkü vizyonunu anlatan bir model oldu.
    • 2001 yılında dünyanın ilk robot süpürgesi Trilobite Electrolux tarafından üretildi.
    • 2003 yılında ilk kablosuz şarjlı ikisi bir arada kullanılan süpürgesi Ergorapido lansmanı yapıldı.
    • 2008 yılında Electrolux Green süpürge konseptini tanıttı ve “Denizden Gelen Süpürgeler” isimli sosyal sorumluluk projesini başlattı.
    • 2013 yılında süpürgede çığır açan teknolojisiyle UltraCaptic tanıtıldı. Electrolux, haznede tozları sıkıştıran patentli bir inovasyona sahip oldu.
    • 2014 yılında 10 milyonuncu Ergorapido üretildi. Ergorapido, 3 nesildir pazarın en başarılı ürünü haline geldi.
    • 2014 yılında dünyanın ilk AAAA performans ve enerji verimli elektrikli süpürgesi UltraOne Quattro modelini piyasaya sundu.
    • 2015 yılında Electrolux UltraFlex, Reddot ve Plus X Award tarafından tasarım ödüllerine layık görüldü.
    • 2016 yılında ürettiği en sessiz süpürgesi UltraSilencer ZEN ile 58 desibel sessizliğe ulaştı.

    ELECTROLUX_History

    Öğretmenler İçin Mobil Uygulamalar

       Cep telefonu kullanımının oldukça arttığı günümüzde, mobil uygulama kullanımı da doğru orantılı olarak artıyor. Bu haftaki yazımda; hepimizin üzerinde büyük emekleri olan değerli öğretmenlerimizin kullandıklarında gerek kendilerine ve gerekse de öğrencilerine yararlı olacağını düşündüğüm mobil uygulamalardan bahsedeceğim.

    ClassDojo

       ClassDojo uygulaması, harika sınıf toplulukları oluşturmak için öğretmenlerin öğrenci ve velileri ile bağlantı kurabilmesini sağlar. ClassDojo’yu oyunlaştırılmış bir sınıf yönetimi uygulaması olarak da tanımlayabilirim. Uygulama ile öğretmenler, öğrencilerine rozetler vererek teşvik edebilir, kendilerini daha fazla geliştirmelerinin yolunu açabilir. Öğretmenler ders esnasında kullandıkları akıllı telefonlar ya da tabletler ile öğrencilerin derse katılımlarını rozetler ile ödüllendirerek, motive edip, daha fazla rozet almaları için çabalamalarını sağlamaya çalışırlar. Öğretmenin veliye verdiği ClassDojo kodu sayesinde, velinin öğrenci davranışlarını ve motivasyonunu takip etme şansları olur. Bu uygulama sayesinde, veli toplantılarında öğrencinin değerlendirilmesi de kolaylaşmış olur.

    Google For Education

       Google’ın özel olarak öğretmen ve öğrenciler için geliştirdiği bir çözüm olan bu servis, öğrencilerle herhangi bir anda, herhangi bir yerden ve herhangi bir mobil cihazdan etkileşime geçmek için kullanımı kolay araçların olduğu bir platform olarak tanımlanabilir. Aynı şekilde yine bu platformu, Google’ın okullara ve eğitim kurumlarına ücretsiz olarak sunduğu üretkenlik uygulamalarının bulunduğu bir paket olarak da ifade edebiliriz. Bu platform, iletişim ve işbirliği uygulamaları olan Gmail, Takvim, Bulut depolama alanı, Dokümanlar ve Siteler’i de içinde barındırıyor.

       Google for Education uygulaması üç bölümden oluşuyor;

       Tamamen ücretsiz üretkenlik araçları: Classroom, Gmail, Dokümanlar ve daha fazlası ile işler basitleştiriliyor ve zaman kazanılıyor.

       Sınıf İçeriği: Öğretmenler tarafından belirlenmiş ve onaylanmış binlere uygulamaya ve kitaba ulaşılabiliyor.

       Cihazlar: Uygun fiyatlı ve yönetimi kolay dizüstü bilgisayarlara ve tabletlere uygun koşullarda sahip olunabiliyor.

    Evernote

       Evernote, alınan notları bir arada tutmayı sağlayan, o notları tablet, PC ve mobil cihazlar ile senkronize edebilen bir uygulamadır. Bir proje için yapılacaklar listesi oluşturabilir, notlar için hatırlatıcılar oluşturabilirsiniz. Bir kez not oluşturduktan sonra, her zaman, gittiğiniz her yerde notlarınıza erişebilirsiniz.  Notunuzu alıp kaydettiğinizde,  uygulamanın yüklü olduğu diğer mobil ortamlardan anında erişebilirsiniz.

       İster metin, ister görüntü, isterse belge olsun notlar alabilir, el yazılarını bile aratarak bulabilirsiniz.  Önemli olan her şeyi, anında istediğiniz kişilerle paylaşabilir,  çalışma arkadaşlarınızla mobil ortamlardan işbirliği yaparak, fikirlerinizi bir grup not defteri olarak paylaşabilirsiniz.

    My class schedule

       My Class Schedule, öğretmenlerin ders programlarını takip edebileceği, yazılı tarihlerini girebileceği, ödev kontrolü yapabileceği ve bunun gibi bir çok işi organize edebileceği bir uygulamadır.  Uygulamadaki zaman çizelgesi hem öğretmenlere hem de öğrencilere ne zaman hangi dersin olacağını gösterir. Bu uygulama sayesinde zamanı organize ederek daha verimli kullanabilirsiniz.

       Bulut yedekleme sistemine de sahip olan uygulama ile planları yedekleyebilir ve mobil ortamlardan her an, her yerden ulaşabilirsiniz.

    Random Student

       Random Student, öğretmenlerin ders esnasında sözlüye kaldırmak veya soru sormak için rastgele öğrenci seçiminde  kullanabilecekleri bir uygulamadır. Hangi öğrenci kaç soruya doğru cevap verdi, kaç soruya yanlış cevap verdi veya toplamda kaç kere söz hakkı aldı gibi bilgileri kaydedebilirsiniz.

    CamScanner

       CamScanner, öğretmenlerin ödev verirken ya da elindeki farklı ders kitaplarından konu anlatırken, öğrencilerine anlattığı sayfaları tarayıp paylaşabileceği bir uygulamadır. Telefonun kamerasını tarayıcıya dönüştüren bu uygulama sayesinde, taranan dosyalar pdf’e çevrilip kaydedilebilir.

       Uygulama ile daha önce kaydedilen pdf dokümanlarını kolayca tasnif edebilirsiniz. Öğrencilerinde kullanabileceği uygulama ile öğretmenin tahtaya yazdığı bilgileri tarayıp saklayabilirsiniz.

     

    Oyunculara özel Asus VG245Q tanıtıldı

    Asus-44

    Tayvan merkezli tüketici elektroniği şirketi Asus, oyuncular için geliştirilen yeni bir monitör modelinin duyurusunu gerçekleştirdi. VG245Q model ismine sahip monitör, yüksek performans özelliklerini küresel pazarlara mütevazı bir fiyat etiketiyle sunma planları yapıyor.

    Yeni Asus VG245Q, Full HD çözünürlüklü bir model. AMD çıkışlı bir teknoloji olan FreeSync desteği sayesinde daha düşük takılma, yüksek stabilizasyon özellikleri vaat ediliyor. Akıcı bir oyun deneyimi için geliştirilen FreeSync’in yanı sıra üründe Ficker Free teknolojisi de bulunuyor; uzun süreli oyun deneyimlerinde gözlerin yorulmasın önlemeyi esas alan özellikle titreşim seviyesi azaltılıyor.

    Mat yüzeye sahip 24 inç boyutlu VG245Q, 16:9 en/boy oranı sunuyor. Yüzde 72 renk doygunluğuyla gelen modelin kontrast oranı (Asus açıklamasına göre ‘akıllı’ kontrast oranı’) 100.000.000:1 seviyesinde. Yenileme hızı 75 Hz ve tepki süresi 1 saniye.

    Asus VG245Q’nun diğer özellikleri arasında D-Sub, ses çıkışı ve kulaklık girişi ile HDMI ve DisplayPort üründeki bağlantı noktaları durumunda. 2 adet 2W’lık hoparlörler stereo ses sunan monitörde ayarlanabilir tasarım da dikkat çekiyor.

    Asus’un kısa süre önce duyurduğu modelin önümüzdeki günlerde belirlenen ilk pazarlarda satışa sunulacağı açıklandı, diğer yandan Türkiye pazarına dair satış tarihi ve fiyat konumlandırması hakkında ise henüz bir bilgi paylaşılmış değil.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Jelly Cam sizi okyanusa götürüyor

    Ekran Resmi 2017-04-13 13.33.07

    Baharın gelişi, havaların ısınması beraberinde doğal hayatın en gözalıcı yönlerini ve bir yandan da bu alandaki yayınların hareketlenmesini sağlıyor. Doğaya dair herhangi bir noktadan canlı yayın gerçekleştiren sayısız kanal var, üstelik havaların ısınmasıyla sayıları da hızla artıyor. İşte son dönemin en iddialı platformu Jell Cam…

    Her yıl bir kameranın diğerlerinin önüne geçtiği bir konu, doğal hayatı görüntüleme eksenindeki yayınlar. Örneğin 2015’te Bear Cam ilgi görmüştü. Geçtiğimiz sene ise Eagle Cam’in yılı oldu. Ancak her birinin 2008’de fenomen haline dönüşen Puppy Cam ile hiçbir şekilde yarışamadığı biliniyor. Yeni yıldız ise Jell Cam oldu. Monterey Körfezi Akvaryumu’nda yer alan zehirli denizanalarını canlı canlı izleyenlere aktaran Jell Cam, büyük ilgi görüyor…

    Bu denizanası türünün dokunaçları felç edici kimyasallar barındırıyor. İhtişamlı olduğu kadar tehlike dolu bu canlıları mümkün olabilecek en yakın mesafeden izlemek ise Jell Cam sayesinde gerçekleşiyor.

    Diğer canlı yayın kameralarına göre daha düşük aksiyon, durağan ve bir nebze de olsa stresi azaltıcı görüntüler sunan Jell Cam, rahatlamanıza da yardımcı oluyor. Daha fazla detay için sizi haberin devamındaki yayına davet ediyoruz. Yayının günün her saati açık olmadığını belirtelim. İyi seyirler…

    [vsw id=”0QH58nc6xGU” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Facebook Messenger 1,2 milyar aktif kullanıcıya ulaştı

    facebook-messenger

    Popüler sosyal medya ağı Facebook’un anlık mesajlaşma platformu Messenger’ın 1 milyar 200 milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaştığı duyuruldu. Yeni kilometre taşı, ilgi boyutunun ve kullanım sıklığının geldiği inanılmaz boyutu ifade ediyor…

    Facebook Messenger, 1,2 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Messenger ekibi bu önemli kilometre taşını, uygulamayı kullananlara Facebook Sayfası üzerinden teşekkür ederek kutladı. Peki aylık aktif kullanıcı sayısı nedir?

    Facebook Messenger’ın ulaştığı rakam, ‘aylık’ ibaresi içeriyor; bu da ayda bir kez dahi olsa kendi hesabına giriş yapıp mesajlaşan kullanıcı sayısı anlamına taşıyor. 1 aylık süre zarfında 1 milyar 200 milyon kullanıcının Messenger’a giriş yaptığı anlamına gelen veri, diğer popüler ağların (Instagram, Twitter, vb) söz konusu verisinin 2 katından daha fazla olduğu gibi, WhatsApp’la aradaki makasın da gittikçe kapandığı anlamına geliyor.

    Diğer yandan Facebook Messenger’da önceki aylarda gelen 1 milyar aylık aktif kullanıcı sayısına ulaşıldığı yönündeki duyurunun ardından yaşanan gelişme sürpriz olarak yorumlanmıyor. Platformun sonraki hedefi ise 1,5 milyar…

    Messenger’ın son birkaç ayda yaptığı yenilikler arasında grup video aramaları; etiketler, maskeler, çerçeveler ve efektlerin yer aldığı güçlü ve hızlı kamera ve hayatın her anının kolay ve eğlenceli bir şekilde paylaşılmasını sağlayan özellikler yer alıyor. Messenger, aynı zamanda grup sohbetlerini daha eğlenceli ve çekici hale getirmek üzere bir süre önce Mentions ve İfadeler’i de kullanıma sunmuştu. Messenger Lite ile de uygulamanın daha fazla ülkede kullanılabilmesini sağlayan Messenger için yenilikler üzerinde çalışılmaya devam edildiği kaydediliyor.