Google Görseller artık stil ipuçları da sunuyor

0

https_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_447021_d578b11b-650f-4fbc-be7d-5f4656855845

Google, arama motorunu alışveriş yapmaya yardımcı bir platform olarak geliştirmeye devam ediyor. Bunun son örneği bir hayli ilgi çekici…

Google, akıllı telefonlarla bir moda ürünü için arama yapıldığında, stil fikirlerini de içeren sonuçların gösterileceğini duyurdu. 13 Nisan Perşembe günü gerçekleştirilen açıklamada aracın ‘Stil Fikirleri’ adını aldı. Modaya dair ürünlerin gerçek yaşamda nasıl göründüğünün ve nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesinin hedeflendiği kaydedildi.

Örneğin X markasına dair yapılan bir ‘çanta’ aramasında, söz konusu çantayla poz veren kadınlar da görüntüleniyor. Bunu arama sonuçlarında belli bir kısımda sunan Google, kullanıcılarına ürünün kullanımına ve ne tür giysi kombinleri ile uygun olabileceğine dair ipuçları veriyor. Bu sayede sadece çantanın değil, diğer tamamlayıcıların da görülebileceği, çok daha fazla ‘arama tetikleyici’ bir özellik kullanıma sunulmuş olunuyor. Diğer yandan satın alıma yönelik bir ek özelliğin sunulmadığı dikkatlerden kaçmıyor. Google, bu şekilde yeni özellik ekseninde satın alma değil, veri ve temele –öneri- odaklı bir yapı vaat ediyor.

https_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_447046_7fd7fd49-16b6-42f7-a6b9-6aed6352512b

İlginç hamlenin arka planında ise Amazon yer alıyor… BloomReach’in araştırmasına göre alışveriş yapanların artan bir kesimi Google yerine Amazon’u tercih ediyor. Katılımcıların yüzde 55’inin önceki seneye göre söz konusu aramalarda Amazon’u, Google’dan daha fazla tercih ettiği kaydedildi. Tam da bu aşamada Google’ın ek özellikler sunarak öne çıkmak istediği görülüyor. Amazon ve Google arasındaki e-ticaret odaklı rekabetin hız kesmeden devam etmesi bekleniyor.

Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

Cevap bırakın