Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Satın Alma RehberiBaşarılı bir marka hikayesi: Electrolux 105 yaşında!

    Başarılı bir marka hikayesi: Electrolux 105 yaşında!

    electrolux_logo
    Marka olmak, markalaşmak, uzun zaman ve sabır isteyen zorlu bir süreç. İş hayatında başarılı olmuş markaları yakından incelediğinizde markalaşmak için yeni buluş ve iş fikirleri geliştirdiklerini, inovasyona yatırım yaptıklarını görürsünüz. Zaman içerisinde yapılan bu yatırımlar markalara fazlasıyla geri dönecek ve marka bilinirliğini daha fazla arttıracaktır. Günümüzde başarılı bir marka olmak ve sadık müşterilere sahip olmak için markalar mutlaka tüketicinin ilgisini çekebilecek ürün ve hizmetler ortaya koymak zorunda. Electrolux, geliştirdiği yeni teknolojilerle bunu başarmış bir marka. Bu hafta Electrolux
    Küçük Ev Aletleri ve Süpürge Grubu Pazarlama Müdürü Fatih Şengül ile bir araya gelerek, markanın başarı hikayesini dinledim.

    Fatih Sengul_Electrolux Turkiye KEA ve Supurge Grubu Pazarlama Muduru

    Electrolux hakkında bilmedikleriniz

    Electrolux, ev aletleri ve profesyonel ürünlerde dünya lideri bir marka. Bizzat tüketicileriyle birlikte yeni ürünlerini tasarlayan, yenilikçi ve enerji tasarrufunu göz önünde bulundurarak yeni çözümler sunuyor.  Markanın ürünleri arasında elektrikli süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, pişirme ürünleri, set üstü ocaklar, bulaşık makineleri, klimalar ve küçük ev aletleri yer alıyor. Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire ve Electrolux Grand Cuisine markalarını bünyesinde bulunduran grup, her yıl 150’den fazla ülkede 60 milyonun üzerinde ürün satışı gerçekleştiriyor. Şirket 58.000 çalışanı ile 2015 yılında 124 milyar İsveç Kronu (SEK) değerinde satış gerçekleştirdi. Fatih Şengül ile gerçekleştirdiğimiz sohbette hala çalışan Electrolux’ün ilk elektikli süpürge modelini de deneme fırsatı buluyorum. İşin ilginç tarafı süpürge halen çalışıyor! Fatih bey konu ile ilgili şu şekilde konuşuyor: “ Electrolux olarak elektrikli süpürge üretiminde 105 yılı geride bıraktık ve köklü bir marka olarak tüketicilerimizin yaşamlarını kolaylaştırıyor ve evlerinde geçirdikleri zamanı daha keyifli hale getirmeye çalışıyoruz. Marka olarak sürekli yeni teknolojiler geliştirmeye ve müşterilerimize inovatif ürünler sunmaya devam edeceğiz. ”

    Electrolux_105_YIL

    Electrolux elektrikli süpürge üretiminde 105. yılını kutluyor

    Evlerde elektrikli süpürgenin kullanılmaya başlaması çok eski yıllara dayanıyor. O zaman tamamen ihtiyaca yönelik olan elektrikli süpürgeler bugün gelişmiş tasarım ve son teknolojinin kullanıldığı ürünlere dönüştü. Örneğin Electrolux, tam 105 yıl önce ilk elektrikli süpürgeyi üretmeye başlamasıyla kuruldu. Alex Wenner-Gren tarafından 1912 yılında İsveç’te kurulan Electrolux’ün tarihi, o dönem ev ortamında kullanılması çok zor olan devasa elektrikli süpürgeler yerine kompakt ve ulaşılabilir fiyatta elektrikli süpürgeler geliştirilip satışa sunmasıyla başladı.

    Electrolux’ün ihtiyaca yönelik tasarladığı ilk elektrikli süpürge modeli Lux, yıllar içinde tozu sıkıştırarak dağılmasını önleyen siklon teknolojisine sahip UltraCaptic ve tamamen sessiz bir süpürme deneyimi sunan UltraSilencer ZEN gibi üst düzey teknolojiye sahip elektrikli süpürge modellerine dönüştü.  

    Elektrikli süpürge alanında fark yaratan yeniliklerin tarihçesi:

    • 1912’de ürettiği ilk elektrikli süpürge modeli Lux 105 yıllık deneyiminin başlangıç noktası oldu.
    • 1921 yılında evlerde çığır açan Model V ile elektrikli süpürge tarihinde bir kilometre taşı oluşturdu.  
    • 1930 yılında İsveç’te ilk elektrikli süpürge mağazası açıldı.
    • 1964 yılında Luxomatic ile zamanın ötesinde bir ürün tanıtıldı. Electrolux’ün bugünkü vizyonunu anlatan bir model oldu.
    • 2001 yılında dünyanın ilk robot süpürgesi Trilobite Electrolux tarafından üretildi.
    • 2003 yılında ilk kablosuz şarjlı ikisi bir arada kullanılan süpürgesi Ergorapido lansmanı yapıldı.
    • 2008 yılında Electrolux Green süpürge konseptini tanıttı ve “Denizden Gelen Süpürgeler” isimli sosyal sorumluluk projesini başlattı.
    • 2013 yılında süpürgede çığır açan teknolojisiyle UltraCaptic tanıtıldı. Electrolux, haznede tozları sıkıştıran patentli bir inovasyona sahip oldu.
    • 2014 yılında 10 milyonuncu Ergorapido üretildi. Ergorapido, 3 nesildir pazarın en başarılı ürünü haline geldi.
    • 2014 yılında dünyanın ilk AAAA performans ve enerji verimli elektrikli süpürgesi UltraOne Quattro modelini piyasaya sundu.
    • 2015 yılında Electrolux UltraFlex, Reddot ve Plus X Award tarafından tasarım ödüllerine layık görüldü.
    • 2016 yılında ürettiği en sessiz süpürgesi UltraSilencer ZEN ile 58 desibel sessizliğe ulaştı.

    ELECTROLUX_History

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN