Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1624

    Facebook’tan reklamverenlere yönelik yeni güncelleme

    Popüler sosyal medya ağı Facebook, milyarlarca kullanıcısıyla birlikte aynı zamanda dijital dünya açısından güçlü bir reklam ve tanıtım platformu. Milyonlarca farklı marka ve hatta kişi tarafından kullanılan Facebook Reklamları ise, yeni bir ‘Google’ olma yolunda hızla ilerlemeye devam ediyor. Bu noktada yeni bir Facebook Reklamları güncellemesi söz konusu…

    Reklamverenlere Instant Articles’dan, Hedef Kitle Ağı’ndan ve video-içi reklamlardan (in-stream ads) ayrılmak gibi yetkileri halihazırda sunan Facebook, kontrol seçeneklerini genişlettiğini açıkladı. Facebook, önümüzdeki aylarda yeni kontrol seçeneklerini kullanıma sunmasının yanı sıra mevcut kontrollerin de daha kolay kullanılmasını sağlamayı hedefliyor.

    Söz konusu güncellemeler arasında yer alan yenilikler şöyle:

    Kampanya öncesi şeffaflık: Facebook, Hedef Kitle Ağı, Instant Articles ve video-içi reklamlar için kapsamlı, yayıncı seviyesi şeffaflık sunacak. Yayıncılar, ilk kez kampanyalarını yayına almadan önce reklamlarının nerelerde çıkabileceğine dair bir liste görebilecek.

    Hesap seviyesinde engelleme: Engelleme sürecini kolaylaştırmak doğrultusunda reklamverenler engelli listelerini her kampanyaya veya reklam setine girmelerine gerek kalmadan, hesap seviyesinde uygulayabilecek.

    Hedef Kitle Ağı’nda videoların nasıl yerleştirildiğine dair seçenekler: Facebook, reklamverenlere nasıl bir video yerleştirme (örneğin, in-stream veya native ve interstitial) istediklerini belirtme seçeneğini sunmaya başlayacak.

    Facebook, Hedef Kitle Ağı, Instant Articles ve video-içi reklamlar için işletmelere daha fazla şeffaflık, kontrol ve iyi deneyimler sağlamaya yönelik çalışmalarına devam edecek.

    Sony yeni 4K BRAVIA Profesyonel Ekranlarını tanıttı

    0

    Sony, daha yüksek çözünürlüklü daha büyük ekranlara yönelik pazar taleplerini karşılamayı hedefleyen tamamen 4K’ya geçen tek B2B üretici oldu. İşte detaylar…

    Japon teknoloji şirketi Sony, iddialı görüntü kalitesini profesyonel özelliklerle birleştiren, 9 adet 4K HDR BRAVIA Profesyonel Ekrandan oluşan yeni ürün grubunu duyurdu.

    XE8 ve XE9 serisi ekranlar zarif, ince ve sade bir tasarımla ayrıntı, renk ve kontrast tarafında güçlü özellikler sunma iddiasına sahip. Müşteri görüşleriyle şekillendiği kaydedilen yeni XE9 modelleri ayrıca 7/24 özelliğine sahip ilk BRAVIA ekranlar olma niteliğini taşıyor ve mağaza ortamları, havaalanları ve izleme uygulamaları için ideal özellikler sergiliyor.

    Daha önce 4K’ya geçişte fiyat bir engel teşkil ederken, Sony tüm yeni XE8 modellerini artık üretimden kaldırılan Full HD modellerle aynı fiyata sunuyor. Sony Profesyonel Çözümler Avrupa B2B Ekranlar Ürün Müdürü Thomas Issa, şu açıklamayı yaptı: “Mağaza, kurum ve eğitim ortamlarında daha büyük ekranlara yönelik talep artmaya devam ederken, yüksek çözünürlüklere yönelik ihtiyaç, hiç olmadığı kadar artmış durumda. Bugünün görüntü kalitesinden ödün vermek zorunda kalmamaları ve yarının teknolojik yatırımlarını geleceğe dönük hale getirmeleri için, 4K’yı müşterilerimizin kullanımına sunmak istedik.”

    Yeni XE9 modelleri şu anda piyasada bulunuyor, XE8 modelleri ise Mayıs 2017’den itibaren piyasaya çıkacak.

    Seyahatlerinizde Yanınızda Bulunması Gereken Ürünler

    Yaz ayları seyahat bakımından bol geçen dönemlerdir. Siz de gezerken yanınızda teknolojinin nimetlerinden yararlanmak istiyorsanız listemize bir göz atmadan geçmeyin.


    GoPro Hero Session
    İster adrenalin tutkunu olun isterseniz gezip gördüğünüz yerleri belgelemek isteyen sıradan bir kullanıcı olun fark etmez, aksiyon kamera her yerde imdadınıza koşacaktır. Telefonlar elbette birçok işi halledip video çekmenizi sağlıyor ancak GoPro’nun yeri her zaman ayrı. 10 metre suya, toza ve darbeye dayanıklı bu alet 60 FPS 1080p çekim yapabiliyor. GoPro ailesinin en uygun fiyatlı olmasıa rağmen performanstan ödün vermeyen Session modelini bu adresten inceleyebilirsiniz.

    SONY NWWS413L.CEW 4 GB
    Sony’nin vazgeçemediği modellerden biri 80’lerde dünyada devrim yaratmış Walkman. Tabii günümüzde kaset yerine MP3, AAC, Doğrusal PCM, ve WMA formatlarını destekliyor. Dahili olarak 4GB hafızaya sahip ürün su altında kullanılabiliyor. Kulaklık tasarımının da buna uygun geliştirildiği modelin ses kalitesi beklentinin üzerine çıkıyor. Toza karşı da korumalı olarak üretilen bu Walkman, -5 ile 45 derece sıcaklıkta ortalama 10-12 saat çalışabiliyor. Dolayısıyla seyahatiniz dünyanın hangi noktasındaysa yanınızda rahatlıkla bu ürünü bulundurabilirsiniz. Daha fazla bilgi ve satın almak için bu adresi ziyaret etmeyi unutmayın.


    MAXI COSI Maxi-Orginal Çanta
    Şimdi de bebekli aileler için bir ürün önerisinde bulunalım. Maxi Cosi Original çocuk bezi başta olmak üzere birçok malzemeyi rahatça taşımanıza yarar. Ürünün kaliteli kumaşı uzun ömürlü olmasını sağlarken yüksek sayılabilecek fiyatını da doğruluyor. Ürün üzerinde bulunan emniyet kemeri ile sandalyeye sabitlenebilen yükseltici koltuk olarak kullanılabilir. Alt değiştirme minderi ile gelen ürün bebek arabaları ile de uyumlu tasarıma sahip. İki rengi bulunan Maxi Cosi çantalarına bu adresten bakabilirsiniz.


    LG PF1000UT Projektör
    LED projektörler birkaç sene önce hızlı bir çıkış yakaladı ancak ürünlerin devamı gelmedi. Yine de LG firması Full HD özelliğindeki bu küçük projektörle rakipsiz denilebilecek konuma geldi. Sadece 38 santim mesafeden 100 inç görüntü yansıtması yapabiliyor. 30,000 saat pil ömrü ve 1000 lümen parlaklık değeriyle göz dolduruyor. Kablosuz olarak bilgisayar, tablet ve telefona bağlanabilen ürün bluetooth ses çıkışıyla harici ses sistemlerine bağlanabiliyor. Kendi üzerinde Netflix ve Youtube gibi uygulamalar bulunan ürün özellikle yazlığa gidenler için ideal. Bu kadar özellik, haliyle ürünün fiyatını da 3699 lira gibi yüksek rakama çıkarıyor. Daha fazla bilgi için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.
    JBL E25BT Mikrofonlu Kulaklık
    Ünlü ses markası Harman Kardon’un alt markası olarak müzikseverlerin beğenisini kazanan JBL, bluetooth özellikli stereo kulaklıklarıyla şık ve sportif kullanım alanı sağlıyor. Mikrofon ile gelen ürünle telefon aramalarını yapmak da mümkün. Sadece 16 gram ağırlığında olan ürünün 8 saate varan kullanım ömrü oldukça iyi. Farklı renk seçenekleri bulunan ürünü bu adresten inceleyebilirsiniz.


    VIVANCO 32374
    Otomobil sahiplerinin adeta sihirli soketi çakmak girişine takılan bu ürün size normal fişleri kullanma olanağı sağlıyor. Özellikle uzun yolculuklarda dizüstü bilgisayarı gibi elektronik cihazlarınızın şarjı için kullanılabilen ürün ayrıca 5V’luk USB çıkışına da sahip. 229 liraya satılan ürünü buradan inceleyebilirsiniz.


    SWISS Travel Seyahat Adaptörü
    Farklı ülkelerin prizleri başınıza iş açabilir. Yabancı bir ülkede sorun yaşamamak için tedbirli olup adaptör almanızda yarar var. Bu konuda da daha ucuz ve isimsiz ürünler özellikle temas gibi konularda sorun çıkaracaktır. Swiss’in geliştirdiği bu ürün 150’den fazla ülkede kullanılabilen güvenli bir seçenek. Adaptörün üzerinde ayrıca iPhone, iPod, cep telefonları ve benzeri ürünler için USB şarj aparatı da mevcut. 31,99 liraya satılan ürünü buradan temin edebilirsiniz.


    Polarize Filtre
    DSLR ve aynasız fotoğraf makinesi kullanan fotoğrafseverler için bir aksesuar önerisi ile yazımızı noktalayalım. Yazın güneşin çok keskin olduğu durumlarda fotoğraflarınıza doğal kontrast havası katmak için polarize filtre kullanabilirsiniz. Polarize filtreler üretildiği cam kalitesine göre yansımaların da önüne geçtiği için cam ve su gibi yansıyan zeminleri daha başarılı çekebilirsiniz. Buradaki bağlantı ile Camlink’in hem koruyucu hem de polarize filtreden oluşan kitine sahip olabilirsiniz. Son olarak, filtrelerinizi lensinizin çapına göre seçmeyi unutmayın.

     

    Babalar Günü için en baba teknoloji hediyeleri

    0

    Bu Pazar günü Babalar Günü.. Hediye almaya henüz vakit ayıramadıysanız, henüz fırsatınız varken elinizi çabuk tutun ve babanıza seveceği bir hediye alarak bu özel günde onu mutlu edin derim. Elektroniğe ya da teknolojik gereçlere tüm babaların az çok merakı vardır malum, aklınızda bir şey yoksa, çok düşünmeye de gerek yok bence, babanızı en fazla mutlu edecek hediye alternatifi teknolojik gereçler olacaktır. Bundan yola çıkarak bu haftaki yazımda Babalar Günü için teknolojik hediye önerilerini bir araya getirdim. 

    Hediye meselesinde Anneler Günü’nün eline su dökemeyecek olsa da, Babalar Günü son dönemde ilginin giderek artmaya başladığı özel günlerden. Tabii anne ya da babalarımıza hediye almak için özel bir günün gelmesini beklememiz şart  değil ama yine de böylesine anlamlı günler de sevdiklerimizi hoşlarına gidecek hediyelerle sevindirmek ayrı bir mutluluk. Söylediğim gibi Babalar Günü’ne ilgi artsa da rakamlar hala babalarımızı biraz ihmal ettiğimizi gösteriyor aslında. Ulusal Perakende Federasyonu’nun bu yılki istatistiklerine göre ABD’li tüketiciler Anneler Günü’nde 23,6 milyar dolarlık bir harcama yaparken, geçtiğimiz yılki Babalar Günü’nde hediye için yapılan harcamalar yaklaşık 14,3 milyar dolar. Annelerimizin babalarımıza göre hediye konusunda biraz daha fazla beklentiye giriyor olmalarından mıdır, yoksa Babalar Günü’nün hemen Anneler Günü akabinde olmasından mıdır bilinmez arada neredeyse yaklaşık 2 katlık bir fark var. Yakın zaman önce sosyal anket odaklı odaklı bir girişim olan Poltio tarafından Babalar Günü özelinde gerçekleştiren ankette çıkan sonuçlar Türkiye’de de bu durumunun çok farklı olmadığını gösteriyor. 29 Mayıs-7 Haziran arasında 6 bin 595 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ankete göre babaların yalnızca yüzde 29’u Babalar Günü’nde hediye bekliyorlar. Yine Poltio tarafından geçtiğimiz ay bu kez Anneler Günü için yapılan ankette annelerin yüzde 62’si Anneler Günü’nde hediye beklediklerini belirtmişlerdi.

    Bu yıl için yapılan araştırmalar bize neler söylüyor? 
    Statista tarafından 11 Nisan-22 Nisan 2017 tarihleri arasında 18-65 yaş arası 1100 ABD’li ile yapılan araştırmaya göre katılımcıların yüzde 59’u Babalar Günü’nü kutlayacaklarını belirtmiş. Kuru kuru yapılan bir kutlama neye yarar değil mi? Hediyesi nerede bunun diye sorar insan. Aynı araştırma kapsamında 220 ABD’li ile yapılan görüşmelerde katılımcıların yüzde 44’ünün yani aslında çoğunluğunun Babalar Günü hediyesi için harcamayı planladıkları tutar 21 ila 50 dolar arası. Yine katılımcıların yüzde 47’si hediye bakmak ve almak için mağazalara gideceklerini belirtmişler. Hediyelerini online alacaklarını ifade eden grup tüm katılımcıların yüzde 30’una denk geliyor. Teknolojinin Babalar Günü hediye alışverişi üzerindeki etkisi sadece hediye almak için tercih edilen kanallar özelinde değil. Aynı araştırmada babalara sizi en fazla heyecanlandıracak hediye ne olur sorusunda karşımıza yüzde 24 ile tüketici elektroniği ve bilgisayar aksesuarları cevabı çıkıyor.

    Peki Türk insanı Babalar Günü’ne nasıl bakıyor?
    Babalar Günü’nde tüketicilerin ne hediye alacaklarını, bu hediyeleri alacakları kanalları ve hediye bütçelerini öğrenmek adına mobil kitle kaynak platformu Twentify’ın gerçekleştirdiği araştırmanın çıktılarına bir göz atalım. 500 kişinin katılımıyla Bounty mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirilen araştırmaya göre babalara alınacak hediye gruplarında en çok tercih edilen ürün grubu yüzde 55 ile gömlek, tişört ve diğer üst giyim ürünleri olmuş. Bu soruya elektronik alet alacağım diyenlerin oranı yüzde 3,4. Aynı araştırmada hediye satın alma sebeplerini baktığımızda, katılımcıların yüzde 35’i kullanışlı olduğu, yüzde 31’i babalarının ihtiyacı olduğu, yüzde 25’i ilgi alanına uyduğu, yüzde 23’sı ise bütçesine uygun olduğu için bu hediyeleri tercih ettiklerini belirtmişler. Babalar Günü için ayrılan bütçeler son teknolojik hediyelere çok yakın durmasa da eminim bu ankete katılan birçok kişinin dahi iş hediyeyi alma noktasına geldiğinde gönlünden çok daha fazlası geçecek ve hayattaki en değerli varlıkları olan babalarına çok daha özel hediyeler alacaklar. Şimdi rakamları, istatistikleri bir kenara bırakıp; bu özel günde babanıza hediye edebileceğiniz farklı fiyat aralarındaki teknoplojik hediye alternatiflerine birlikte bakalım.

    Her keseye uygun teknolojik hediye alternatifleri
    Açıkçası teknolojik hediye pazarı derya deniz, bu yüzden seçim yapmak pek de kolay değil. Teknolojik hediye denilince ise akla ilk gelen akıllı telefon ve tabletler oluyor. Bu kategorilerde de alternatif çok ama seçimde en belirleyici olan babanızın bu anlamdaki ihtiyacı ve bütçeler olacaktır. Ve tabii babanızın size ara sıra ailenin yeni nesli olarak akıllı telefonlarla ya da tabletlerle ilgili sorduğu soruları da aklınıza getirerek seçiminizi yapabilirsiniz. Örneğin fotoğraf çekmeye merakı olan bir babanız varsa Leica ile işbirliği çok gelişmiş fotoğraf ve kamera özelliklerine sahip olan Huawei P10 iyi bir seçim olacaktır. Tabii P10 içi biraz kesenin ağzını açmanız gerekecek. Emekli olduktan sonra oyuna merak salan bir babanız var ise yüksek performans özellikleri ve sonsuz ekran özelliği ile Samsung Galaxy S8+ iyi bir tercih olacaktır. Ya da limitleri zorluyorum madem, babam da benim iPhone 7’ime özenip duruyordu diyorsanız iPhone 7 ya da iPhone 6S babanızı fazlasıyla mutlu edecektir. Çok fazla bütçeniz yoksa bir Samsung Galaxy A3 de gayet hoş bir sürpriz olabilir. Niyetiniz tablet almak ise yine Samsung Galaxy Tab A serisinden bir model seçebilirsiniz bence.

    Akıllı telefon ve tablet son yıllarda revaçta ama dizüstü bilgisayarları da unutmamak lazım. Bu konuda, pazar araştırma analizlerini yapan BrandZone tarafından sunulan enteresan da bir veri var. 5-11 Haziran 2017 tarihlerini kapsayan söz konusu kampanya verilerine göre; bu Babalar Günü’nde en fazla kampanya düzenlenen kategori 568 kampanyayla dizüstü bilgisayar olmuş. Dizüstü bilgisayarı 366 kampanyayla akıllı telefon, 334 kampanyayla TV kampanyaları izlemiş. 161 kampanyayla oyun konsolu kategorisi 4.sırada, 109 kampanyayla tablet kategorisi 5.sırada yer almış. Dizüstünün yapılan kampanyalar kadar çok talep aldığını düşünmesem de babanızın bilgisayarını yenilemek gibi bir niyetiniz varsa önerim  Lenovo IdeaPad 310 ya da Asus E402SA olacak. Bu aralar kampanyalı fiyatları ile ilginizi çekecektir eminim.

    Hediye konusunda bütçeniz biraz daha darsa bile söylediğim gibi hediye için tercihiniz teknoloji olacaksa bu alanda her keseye uygun alternatifler var. Örneğin emekli olmuş yavaştan da anneninizin de zoruyla sağlıklı yaşam yürüyüşlerine başlamış bir babanız varsa ona adımlarını, uyku süresini ve kalp atış hızını takip edebileceği, çağrı ve mesaj bildirimleri alabileceği bir akıllı bileklik alabilirsiniz. Vestel’in akıllı bilekliği fayda/fiyat açısından iyi bir ürün. Hazır havalar da düzelmişken yaz aylarında park ve bahçelerde piknik konseptine uygun olan  Grundig GSB 150 Bluetooth Hoparlörü de her yerde müzik dinlemeyen seven bir babası olanlara için önermek istiyorum. İyi bir ses deneyimi vaat eden ürün buna karşılık uygun fiyatı ile de dikkat çekiyor. Son önerim olan traş makinelerinin de her zaman memnuniyet garantili hediyeler olduğunun altını çizmek istiyorum. Burada da seçenek çok tabii. Gillette Fusion Proglide Styler Trimmer , Braun 1 Seri/130, Philips Qg3337/15 7si Bir Arada Erkek Bakım Kiti ve Philips S5070 06 tıraş makineleri de gayet güzel seçenekler.

    MediaMarkt’tan Hediye Bulucu uygulaması
    Babanızın hangi teknolojik üründen hoşlanacağı konusunda emin değilseniz, MediaMarkt’ın bu konuda çok hoşunuza gideceğini düşündüğüm bir uygulaması var. Hediye Bulucu isimli bu uygulamayı kullanarak en özel hediyeleri kolaylıkla seçebilirsiniz. İnternet üzerinden erişim sağlayan sistem, sorduğu sorulara verilen yanıtlara göre, kampanyaya dahil olan indirimli ürünlerin de içinde bulunduğu seçenekler arasından, tüketicilerin babalarına en uygun olan ürünü seçmesini sağlıyor.

    Google’dan modanın 3000 yıllık tarihine özel online sergi

    Google dünyadaki en önemli endüstrilerden biri olan modaya ve tarihten bugüne modayı etkileyen, neyi neden giydiğimizi belirleyen trendlere özel online bir sergi açtı.

    Tarihe geçmiş moda ikonları, birbirinden ilginç moda akımları, sanatın birçok dalında modanın yansımaları, unutulmaz trend öncüleri ve modanın ekonomiye etkileri gibi birçok özel başlık içeren sergide 360 derece video ile gezinmek de mümkün. Sergi ayrıca el sanatlarını korumanın ve gelecek nesillere aktarmanın önemine de dikkat çekiyor.

    450’den fazla görsel sergide, tarihi İpek Yolu’ndan İngiliz punk’ının vahşi modasına kadar birçok hikaye bulabilir; bir zamanlar altın arayan kişiler tarafından iş kıyafeti olarak kullanılan kotun ana caddelerde lüks moda unsuru olma serüvenine tanıklık edebilir ve Brezilyalı diva Carmen Miranda’nın 1930’larda platformlu ayakkabıları nasıl popüler yaptığını araştırabilirsiniz.

    Ayrıca Coco Chanel, Cristóbal Balenciaga, Yves Saint Laurent ya da Vivienne Westwood gibi modayı belirleyen kişiler ve moda ikonlarıyla tanışabilirsiniz. Moda tarihini şekillendiren dört ikonik parçanın hikayeleri, bu hikayelerin yaşadığı yerlere adım atmanıza olanak sağlayan sanal gerçeklik filmlerinde canlandırılıyor. Bunları YouTube ya da sanal gerçeklik cihazınızda izleyebilirsiniz.

    Google’ın dünyanın birçok ülkesinden 180’den fazla kurumun katkılarıyla oluşturduğu bu projeye https://www.google.com/culturalinstitute/beta/project/fashion adresinden ulaşmak mümkün.

    Teknoloji, giydiklerimizin ardındaki hikayeleri nasıl açığa çıkarıyor? Haberin devamındaki videoya göz atabilirsiniz.

    [vsw id=”4U3yESDITwM” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Forza Motorsport 7 duyuruldu

    0

    Xbox One X ile 60 fps hızda 4K görüntü çözünürlüğü deneyimine imkan tanıyan Forza serisinin 2017 yılında piyasaya sürülecek yeni bölümü E3 2017 kapsamında duyuruldu. Adrenalin dolu bir video da yayınlandı. İşte detaylar…

    Yarış oyunu denildiğinde söz konusu Xbox ise akla gelen ilk oyunlerdan biri şüphesiz Forza Motorsport. Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleştirilen E3 oyun fuarı kapsamında Microsoft’un beklenen oyunu Forza Motorsport 7 duyuruldu. Oyunun 3 Ekim 2017’de oyun severlerin konsollarına ve PC’ylerine merhaba diyeceği belirtildi.

    Forza Motorsport 7 ile gelen önemli değişikliklerden biri Xbox Play Anywhere özelliği ile bu oyun serisinin artık PC kullanıcıları tarafından da rahatlıkla oynanabilecek olması. Microsoft mağazasından indirilebilecek oyun sadece Windows 10 tabanlı bilgisayarlarda oynanabilecek.

    PC, Xbox One ve Xbox One X platformları için sunulacak

    Yarış oyunu severlerin tüm beklentilerini karşılamayı vaat eden Forza Motorsport 7, Xbox One’ın yanı sıra yeni Xbox One X konsolluyla da oynanabilecek. Oyunun 4K çözünürlükte yayınlanan videosunda yağış efektleri, iddialı otomobiller ve araç içi sürüş deneyimleri oldukça çarpıcı görünüyor.

    Haberin devamında oyunun ‘yok artık’ demenize neden olma potansiyeline sahip duyuru videosunu izleyebilirsiniz. Kemerlerinizi bağlamayı unutmayın, iyi seyirler…

    [vsw id=” 1&v=Dokpy_KIuyA” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Oyun dünyasına dair daha fazla gelişme için takipte kalınız…

    Çocuklar hem eğlensin hem öğrensin

    0

    Artık küçük yaşta çocukların elinde misket, oyuncak yerine cep telefonu ya da tablet var. Çok erken yaşta bu teknolojik cihazları kullanmayı öğreniyorlar ve çok fazla ilgilerini çekiyor. Tabii burada hangi uygulamaları kullandıkları da önemli. Onlara eğlenirken aynı zamanda eğitilebileceği öğretici mobil uygulamalar indirebilirsiniz.

    Hayatımızın en büyük eğlencelerinden biri artık mobil uygulamalar… Çektiğimiz fotoğraflara biraz eğlence katmak ya da dinlediğimiz şarkının kime ait olduğunu öğrenmek için akıllı cihazlarımıza indirdiğimiz mobil uygulamalardan yardım alıyoruz. Bunu daha da çeşitlendirebiliriz; yemek tarifi almak, arkadaşlarımıza hayatımızdaki son gelişmelerin anlık bilgisini vermek, deniz otobüsünün saatini öğrenmek ya da havanın 1 hafta sonra kaç derece olacağını sormak gibi… Mobil uygulamaların çocuklar üzerinde de oldukça büyük bir etkisi var. Çocukların teknoloji çağında büyüdüklerini göz önünde bulundurduğumuzda aslında bunu bir araç olarak da kullanabiliriz. Nasıl mı? Çocuklar için eğitici ve öğretici olacak mobil uygulamaları indirip onların önüne bırakarak tabii ki…

    Lalala!
    Türk sinemasının usta oyuncularından merhum Kemal Sunal’ın kızı Ezo Sunal’ın hayata geçirdiği Lalala! adlı mobil uygulama, okul öncesi çocuklar için oldukça öğretici bilgiler içeriyor. İçerik olarak hikayelerin, müziklerin, ritimlerin, hareketlerin ve aktivitelerin yer aldığı mobil uygulama, videolarla anlatımı da içeriyor. Şarkıların ön plana çıktığı uygulamada, ebeveynler hatta öğretmenler çocuklar ile daha kaliteli vakit geçirebilirler.

    Kids Brain Trainer
    Küçük yaştaki çocukların hafızasının gelişmesine katkıda bulunabilecek ve çocukların da oynarken eğlenebilecekleri en dikkat çekici mobil uygulamalardan biri de Kids Brain Trainer. 144 farklı oyunun bulunduğu bu uygulamada çocukların öncelikle görsel dikkatlerinin kuvvetlenmesi amaçlanıyor. Örneğin ekranda bir hayvan fotoğrafı çıkıyor ve altta da o hayvanın gölgesi olabilecek şekiller var. Burada çocuğunuzun ekranda gördüğü hayvanın gölgelerden hangisine ait olabileceğini seçmesi isteniyor. Bunun dışında çocuğunuzun, herhangi bir cisme ait fotoğrafın hangi renk olduğunu renk seçenekleri arasından bulması tarzında da oyunlar mevcut. Bir diğer hafızayı zorlayacak oyunlardan biri de birkaç fotoğraf arasından hangi fotoğrafın farklı olduğunu bulabilmeleri… Çocuğunuz bu uygulamada birçok farklı kategoride oyunları oynayıp eğlenirken öğrenebilecek.

    384 Puzzles for Preschool Kids
    Bu mobil uygulamada da adından anlaşılacağı üzere çocuğunuzun puzzle’ları tamamlaması isteniyor. Oyunda farklı çeşitlerde puzzle’lar var. Örneğin hayvan kategorisinde at, inek, domuz, ördek, tavuk, maymun gibi 50’nin üzerinde hayvan çeşidi bulunuyor. Çocukların en çok dikkatini çeken hayvan kategorisinin dışında yemek, banyo, mutfak, mobilya, otomobil ve alet-edevat gibi kategorilerde de puzzle’lar mevcut.

    Kids Learning Box
    Çocuklar için eğitici ve öğretici mobil uygulamalar arasında yer alan Kids Learning Box da büyük oranda kullanılan bir uygulama olarak dikkat çekiyor. Bu uygulamada 10 farklı kategori bulunuyor. Harfler bölümünde, bir cisme ait fotoğraf gösteriliyor ve çocuğunuzun o cismin baş harfinden yola çıkarak o harfi aklında tutması bekleniyor. Harfler bölümünde ayrıca çocuğunuzun harfleri boyayabileceği bir bölüm de bulunuyor. Harflerin dışında rakamları da öğrenebileceği bir alan var. Burada da cisimlere ait fotoğraflar, öğretilmesi istenilen sayı kadar gösteriliyor ve çocuğunuzun onları sayarak rakamları öğrenmesi bekleniyor. Harfler ve rakamlar dışında rakamlar ve şekillerle ilgili oyunlar da mevcut.

    Coloring & Learn
    Boyama kitabı olarak kullanılabilen bu mobil uygulamada çocuğunuzun teknolojik olarak boyayabileceği 150’nin üzerinde sayfa bulunuyor. Çocuklar isterlerse kendileri de şekil çizebiliyor ve boyayabiliyor. Çizilen resimlere 100’ün üzerinde sticker yapıştırmaları da mümkün. Daha öğretici olması açısından mobil uygulamada harflerin çizilmesi, boyanması, rakamların birleştirilerek şekiller oluşturulması gibi farklı eğitici aktiviteler de mevcut.

    Kurumlar neden sosyal medyada olmalı?

    0

    Sosyal ağların yaygınlaşmaya başladığı dönemlerde bireylerin neden sosyal medyada olmaları gerektiğini sıkça yazılıyor, sosyal medyanın aslında akıllıca kullanıldığında nasıl bir güç olduğunu ve bu gücü kullananlara neler sağladığı örnekler verilerek anlatılıyordu. Günümüzde artık internet kullanıcılarının yarısından fazlası en az bir sosyal ağa üye durumda. Şu an sadece 2 Milyar civarında Facebook kullanıcısı olduğunu düşünürsek böylesine büyük bir gücün sadece bireylerin tekeline bırakılmadığı, kurumların da bu gücün potansiyelini keşfettiği bir dönemi yaşıyoruz.

    Kurumlar aslında bir şeyin ciddi olarak farkına vardılar. O da işin başında pek değer vermedikleri Facebook, Twitter ve Instagram gibi aşırı büyüyen sosyal medya platformlarının markalara satışa yönelik çok kıymetli bilgiler  sağlıyor olmasıydı. Üstelik sosyal ağ platformlarının her biri müşteriler hakkında çok rahat gözlem ve araştırma yapma ortamı sunuyordu. Kurumlar, potansiyel müşterileriyle ilgili çok yararlı bilgileri bu platform üzerinden alabileceklerini fark edince sosyal medyayı satışlarını artırıcı bir araç olarak görmeye başladılar.

    Bu yazımızda kurumların sosyal medyayı neden aktif olarak kullanmaları gerektiğini maddeler halinde anlatmaya çalışacağım.

    Hedef Kitlenize Hızla Ulaşım Sağlarsınız

    Kurumlar hedef kitlelerine sosyal medya kanalları üzerinden çok daha etkili ve hızlı ulaşabilirler. Üstelik bunu yapabilmenin maliyeti de çok düşüktür. Bu platformlar üzerindeki en büyük avantaj rakamların çok net olmasıdır. Sosyal ağlarda açtığınız kurumsal bir sayfayı kaç kişinin takip ettiğini, kaç kişinin beğendiğini, kaç kişinin yorum yazarak etkileşime geçtiğini ve tüm bunları yapanların kimler olduğunu açıkça görerek potansiyel müşterilerini hakkında cinsiyet, yaş ve meslek bazlı anlık raporlamalar yapabilirsiniz.

    Marka Tanınırlığını ve Müşteri Sadakatinizi Artırırsınız

    Sosyal medya kanalları markanızın tanınırlığını arttırmak ve müşteri sadakatini devam ettirebilmeniz için birer fırsat kapılarıdır. Müşterilerinizi bu platformlarda daha iyi tanıyacak anketler oluşturabilir böylece onları daha iyi daha çok anlar, anladıkça daha çok yardımcı olabilir ve onlara yol gösterebilirsiniz. Tüm bu adımları müşterilerinize değer vererek ve onlarla etkin bir iletişim kurarak kendilerini özel hissedecek şekilde yaklaşırsanız marka tanınırlığınız ve müşteri sadakati artacaktır.

    Satış ve Teknik Destek Verebilirsiniz

    Artık müşteriler klasik yöntemler yerine markalara daha modern yöntemlerle ulaşıyor. Mağazaya gidip alışveriş yapmak yerine e-ticaret sitelerini tercih ediyor. Teknik destek almak için telefon etmek yerine sosyal medyayı kullanıyor. Durum böyle olunca da sosyal medya hem ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satabileceğiniz hem de teknik destek verebileceğiniz bir mecra haline geliyor. Bir de bütün bu hizmetleri hiç kapanmayan ve sürekli açık olan bir platform üzerinden verdiğinizde rakiplerinizden çok hızlı ve belirgin bir biçimde farklılaşabilirsiniz.

    Web Sitenize Yeni Ziyaretçiler ve Potansiyel Müşteriler Kazandırabilirsiniz

    Kurumlar sosyal medyayı web sitelerine daha çok ziyaretçi ve potansiyel müşteri çekmek amacıyla da kullanabilirler. Bu platformlarda oluşturacağınız içeriklerle ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak her içerikten ayrıntılı bilgi alması için web sitenize bir yönlendirme yapılırsa sosyal medyadan web sitenize hatırı sayılır bir trafik aktarabilirsiniz. Bu da satışlarınızı arttıracaktır.

    Rakipleriniz Hakkında Çok Kolay İstihbarat Toplayabilirsiniz

    Sosyal medyadaki rakiplerinizin hesaplarını takibe alarak neler yaptıklarını, stratejilerini, düzenledikleri kampanya ve sosyal sorumluluk projelerini rahatlıkla takip edebilir. Kendi hesaplarınızdaki eksiklik ve yanlışları düzeltebilir. Buradan alacağınız bilgiler doğrultusunda karşı stratejinizi belirleyerek daha rahat hareket edebilirsiniz.

    Buradan toplayacağınız istihbarat belki de sizin rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlayacak kadar önemli olabilir. Rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını anlık takip ederek onların fiyat indirimi veya kampanyalarına hızlıca reaksiyon verebilirsiniz.

    Kampanya ve Duyuruları Hızlı ve Ekonomik Şekilde Paylaşabilirsiniz

    Kurumların sosyal medya hesapları kampanya ve duyurularını en hızlı ve ekonomik olarak duyurabilecekleri alanlardır. Gazete ilanı veya televizyon reklamı gibi maliyetli olmadığı gibi hedef kitleye yönelik çalışma yapıldığında sosyal medya hesaplarına eklenen bir video bazen büyük işler yapabilir.

    Özetle, kurumların günümüzde sosyal medya hesaplarının olması artık neredeyse bir zorunluluktur. Sosyal medya hesabı olmayan bir kurum müşterilerine satış, pazarlama, iletişim ve destek vermek konusunda hep bir adım geride kalacaktır.