Kurumlar neden sosyal medyada olmalı?

0

Sosyal ağların yaygınlaşmaya başladığı dönemlerde bireylerin neden sosyal medyada olmaları gerektiğini sıkça yazılıyor, sosyal medyanın aslında akıllıca kullanıldığında nasıl bir güç olduğunu ve bu gücü kullananlara neler sağladığı örnekler verilerek anlatılıyordu. Günümüzde artık internet kullanıcılarının yarısından fazlası en az bir sosyal ağa üye durumda. Şu an sadece 2 Milyar civarında Facebook kullanıcısı olduğunu düşünürsek böylesine büyük bir gücün sadece bireylerin tekeline bırakılmadığı, kurumların da bu gücün potansiyelini keşfettiği bir dönemi yaşıyoruz.

Kurumlar aslında bir şeyin ciddi olarak farkına vardılar. O da işin başında pek değer vermedikleri Facebook, Twitter ve Instagram gibi aşırı büyüyen sosyal medya platformlarının markalara satışa yönelik çok kıymetli bilgiler  sağlıyor olmasıydı. Üstelik sosyal ağ platformlarının her biri müşteriler hakkında çok rahat gözlem ve araştırma yapma ortamı sunuyordu. Kurumlar, potansiyel müşterileriyle ilgili çok yararlı bilgileri bu platform üzerinden alabileceklerini fark edince sosyal medyayı satışlarını artırıcı bir araç olarak görmeye başladılar.

Bu yazımızda kurumların sosyal medyayı neden aktif olarak kullanmaları gerektiğini maddeler halinde anlatmaya çalışacağım.

Hedef Kitlenize Hızla Ulaşım Sağlarsınız

Kurumlar hedef kitlelerine sosyal medya kanalları üzerinden çok daha etkili ve hızlı ulaşabilirler. Üstelik bunu yapabilmenin maliyeti de çok düşüktür. Bu platformlar üzerindeki en büyük avantaj rakamların çok net olmasıdır. Sosyal ağlarda açtığınız kurumsal bir sayfayı kaç kişinin takip ettiğini, kaç kişinin beğendiğini, kaç kişinin yorum yazarak etkileşime geçtiğini ve tüm bunları yapanların kimler olduğunu açıkça görerek potansiyel müşterilerini hakkında cinsiyet, yaş ve meslek bazlı anlık raporlamalar yapabilirsiniz.

Marka Tanınırlığını ve Müşteri Sadakatinizi Artırırsınız

Sosyal medya kanalları markanızın tanınırlığını arttırmak ve müşteri sadakatini devam ettirebilmeniz için birer fırsat kapılarıdır. Müşterilerinizi bu platformlarda daha iyi tanıyacak anketler oluşturabilir böylece onları daha iyi daha çok anlar, anladıkça daha çok yardımcı olabilir ve onlara yol gösterebilirsiniz. Tüm bu adımları müşterilerinize değer vererek ve onlarla etkin bir iletişim kurarak kendilerini özel hissedecek şekilde yaklaşırsanız marka tanınırlığınız ve müşteri sadakati artacaktır.

Satış ve Teknik Destek Verebilirsiniz

Artık müşteriler klasik yöntemler yerine markalara daha modern yöntemlerle ulaşıyor. Mağazaya gidip alışveriş yapmak yerine e-ticaret sitelerini tercih ediyor. Teknik destek almak için telefon etmek yerine sosyal medyayı kullanıyor. Durum böyle olunca da sosyal medya hem ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satabileceğiniz hem de teknik destek verebileceğiniz bir mecra haline geliyor. Bir de bütün bu hizmetleri hiç kapanmayan ve sürekli açık olan bir platform üzerinden verdiğinizde rakiplerinizden çok hızlı ve belirgin bir biçimde farklılaşabilirsiniz.

Web Sitenize Yeni Ziyaretçiler ve Potansiyel Müşteriler Kazandırabilirsiniz

Kurumlar sosyal medyayı web sitelerine daha çok ziyaretçi ve potansiyel müşteri çekmek amacıyla da kullanabilirler. Bu platformlarda oluşturacağınız içeriklerle ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak her içerikten ayrıntılı bilgi alması için web sitenize bir yönlendirme yapılırsa sosyal medyadan web sitenize hatırı sayılır bir trafik aktarabilirsiniz. Bu da satışlarınızı arttıracaktır.

Rakipleriniz Hakkında Çok Kolay İstihbarat Toplayabilirsiniz

Sosyal medyadaki rakiplerinizin hesaplarını takibe alarak neler yaptıklarını, stratejilerini, düzenledikleri kampanya ve sosyal sorumluluk projelerini rahatlıkla takip edebilir. Kendi hesaplarınızdaki eksiklik ve yanlışları düzeltebilir. Buradan alacağınız bilgiler doğrultusunda karşı stratejinizi belirleyerek daha rahat hareket edebilirsiniz.

Buradan toplayacağınız istihbarat belki de sizin rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlayacak kadar önemli olabilir. Rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını anlık takip ederek onların fiyat indirimi veya kampanyalarına hızlıca reaksiyon verebilirsiniz.

Kampanya ve Duyuruları Hızlı ve Ekonomik Şekilde Paylaşabilirsiniz

Kurumların sosyal medya hesapları kampanya ve duyurularını en hızlı ve ekonomik olarak duyurabilecekleri alanlardır. Gazete ilanı veya televizyon reklamı gibi maliyetli olmadığı gibi hedef kitleye yönelik çalışma yapıldığında sosyal medya hesaplarına eklenen bir video bazen büyük işler yapabilir.

Özetle, kurumların günümüzde sosyal medya hesaplarının olması artık neredeyse bir zorunluluktur. Sosyal medya hesabı olmayan bir kurum müşterilerine satış, pazarlama, iletişim ve destek vermek konusunda hep bir adım geride kalacaktır.

Cevap bırakın