Android Oreo duyuruldu
Android’in sonraki işletim sistemi versiyonunun ‘O’ harfiyle başlayacağı biliniyordu. Geçtiğimiz aylarda yayınlanan Google’ın işletim sisteminin beta versiyonunun ardından ‘O’ harfinin ne olacağı uzun süre gündemde yer edinmişti. Sonunda yanıtı açıklık kazandı; Android O, Android Oreo adıyla gelecek. Şekerli bir seçim…
Android Nougat sonrasındaki ana işletim sistemi versiyonu, Google açısından sunulan işletim sistemlerine tatlı isimler verme geleneğinin de devamı. Oreo, ülkemizde de satışa sunulan ve tüm dünyada ilgiyle tüketilen bir bisküvi markası. Peki Android Oreo, kullanıcılarına neler vaat ediyor? Hangi cihazlara ne zaman gelecek?
İlk etapta Pixel ve Nexus cihazlarda sunulacak olan versiyon bunun ardından Samsung, LG, Sony, Huawei gibi markaların üst segment modellerine gelmeye başlayacak.
Öne çıkan yenilikleri ise Uygulama Rozeti adını alan ve temelde simgelerin üzerine basılı tutulduğunda son alınan bildirim gibi bazı ek özelliklerin de görülebilmesini sağlayan özellik. Apple’ın 3D Touch özelliğine benzediğini belirtmek mümkün.
Picture-in-picture adını alan bir diğer dikkat çekici yenilikte ise aynı anda birden fazla işlem yapma özgürlüğü mobile geliyor.
Daha fazla emoji, gelişmiş bildirim yönetimi, güvenlik ve daha fazla stabilite, yeni Android versiyonu Oreo’nun diğer özellikleri arasında.
Google Pixel, Pixel XL, Pixel C, Nexus 6P, Nexus 5X ve Nexus Player ile birlikte Sony Xperia X, Sony Xperia XZ, Sony Xperia XA1, HTC U11, Nokia 3, 5, 6, 8, OnePlus 3, 3T, 5 ve Samsung’un 2017 yılında sunduğu tüm Galaxy modelleri ilgili işletim sistemini alacak. Listenin önümüzdeki süreçte daha da uzayacağını belirtelim.
Twitter hashtag’in 10. yılını kutluyor
Bundan tam 10 yıl önce doğan hashtag, günlük konuşmalarımızın bir parçası haline gelmekle kalmadı, aynı zamanda online iletişimin tabiatını da değiştiren çok güçlü bir araç olmayı başardı. Twitter ise 10. yılın şerefine hashtag tarihine ilişkin birbirinden ilginç veriler paylaştı.
Günümüzde yoğun şekilde kullanılan hashtag bundan tam 10 yıl önce, 23 Ağustos 2007’de Twitter’da doğdu. Geçtiğimiz 10 yıl içinde ise hashtag, Tweet’leri ‘etiketlemek’ veya kategorize etmekten dijital çağın en bilinen ve en çok kullanılan sembollerinden biri haline geldi. Hashtag, geçen zaman içinde günlük konuşmamızın bir parçası haline gelmekle kalmadı, online iletişimin tabiatını değiştirdi ve küresel çapta konuşmaları ve akımları bir araya getirmek için güçlü bir araç haline geldi.
Twitter’da heyecanla her gün 125 milyon hashtag paylaşılıyor küresel çapta ve bu hashtag’ler Twitter’daki insanlara dünyadaki olayları görmek ve o anda konuşulan şeyleri keşfetmek için yardımcı oluyor.
Dünyada bir şeyler olduğunda, Twitter’da da oluyor. Buna paralel olarak hashtag’lar son on yıldaki en önemli anlarından bazılarını canlandırmaya yardım etti. Türkiye’de de Twitter kullanıcılarının hashtage ilgisi büyük. Markaların kampanyaları, spor müsabakaları ve toplumsal olaylarla ilgili her gün birbirinden farklı hashtagler kullanılıyor.
10 yıl önce Chris Messina @chrismessina adlı kullanıcı, ilk kez #barcamp tweeti ile Twitter’da hashtag kullanmış oldu.
Şu anda, günde ortalama 125 milyon hashtag tweetlerde kullanılıyor.
Bu, Ağustos’un başında günde ortalama 7/1’e denk geliyor.
2007’de en çok tweet edilen hashtag 9000 kez kullanıldı.
Şimdiye kadar 2017 yılında en çok kullanılan hashtag ise 300 milyondan fazla kez kullanıldı.
#FollowFriday:
İlk #Followfriday hashtag’i 16 Ocak 2009’da gerçekleşti ve o tarihten bu yana yarım milyarın üzerinde #FF (veya #followfriday) hashtag’i kullanılıyor.
#NowPlaying:
# Nowplaying / # np hashtagi’nin ilk kullanımı, 2007’de De Lavender Diamond’ın “Open your Heart” adlı şarkısıyla ilgili bir cümlede geçti.
#NowPlaying (veya #np), 1 milyondan fazla kez tweet edildi.
Donald Trump @realdonaldtrump
#Trump2016
#MakeAmericaGreatAgain
#CelebApprentice
Justin Bieber @justinbieber
#BELIEVE
#BOYFRIEND
#BELIEVETOUR
Ödül Gösterileri:
Son on yılın en büyük hashtag’lerinden beşi, ödül şovlarını izleyen hayranların bir ödüle oy vermek ya da bir olaydan bahsetmek için kullandığı tweetlerinden geliyor.
İşte bu beş hashtag 3 milyardan fazla kez kullanıldı.
#MTVHottest
#MTVStars
#KCA
#iHeartAwards
#BestFanArmy
Sanatçılara oy vermek için kullanılan en büyük hashtaglardan bazıları da şunları içeriyordu:
#BTSBBMAs
#EMABiggestFansJustinBieber
# EMABiggestFans1D
# vote5sos
#PushAwardsKathNiels
TV / Filmler:
Tüm zamanların hakkında en fazla tweet atılan televizyon şovu #TheWalkingDead
Tüm zamanların en çok yorumlanan filmi ve hashtagı #StarWars’tır.
Spor Dalları:
Hakkında en fazla tweet atılan küresel spor etkinliği ve hashtagi #Euro2016.
ABD’deki en çok tweet atılan spor etkinliği #SuperBowl.
Hakkında en çok tweet atılan lig hashtagı #NFL’dir.
En çok tweet atılan takım hashtagı #MUFC’dir.
Oyun:
Tüm zamanların hakkında en çok tweet atılan oyun hashtag’i, 269 milyondan fazla kullanılan Trèkle (TreCru / Treasure Cruise).
#ThrowbackThursday
#ThrowbackThursday ve #tbt hashtagleri 120 milyon kez paylaşıldı
League of Legends 2017 Türkiye Büyük Finali
Son teknoloji yüzlerce ürün çeşidi ile oyun severlerin vazgeçilmez adreslerinden biri olan MediaMarkt, 19 Ağustos’ta Ülker Spor ve Etkinlik Salonu’nda gerçekleşen League of Legends 2017 Türkiye Büyük Finali heyecanını 12 binden fazla oyun tutkunuyla birlikte yaşadı. MediaTrend yazarımız Murat Oktay, bu muhteşem etkinliği sizin için izledi.
Ekrandaki çizikleri yok etme odağındaki patent heyecan yarattı
Akıllı telefonların kullanım sıklıkları ve tarzları ile paralel şekilde ekranlarında kılcal çiziklerin oluşabildiği bilinir. Bir Lenovo şirketi olan Motorola, tam olarak bu duruma odaklanan bir teknolojik çalışma içerisinde.
Motorola patenti son derece ilginç; ortaya çıkan resmi bir patent başvurusuna dayandırılan detaylara göre ekranlardaki çiziklerin, kendi kendine onarılabileceği yeni bir metadoloji esas alınıyor.
Ekran çizikleri kendiliğinden yok olabilecek
Akıllı telefon ekranlarında bulunan çizikler, Motorola imzası taşıyan yeni bir çalışma sayesinde yok edilebilecek. Kendi kendini onarabilen ekranların mantığı özetle şu şekilde; öncelikle ekranın kırılmayacak kadar sağlam olması ve herhangi bir çizilme oluştuğunda da bunların kendi kendine onarımı üzerine kurulu. Bu, telefonun içerisinde bulunan metaryaller ile ekranın çizik olan bölgesini belli bir seviyede ısıtması ve yine belli bir noktaya kadar çizikleri yok etmesi şeklinde olacak. Cihaz bunları yaparken kullanıcının ise telefonu kullanmaması gerekiyor.
Diğer yandan söz konusu onarım süreci için cihazın işletim sistemi yazılımında ‘repair’ yani tamir adını alacak bir de uygulama konumlandırıldığı görülüyor.
Motorola tarafında, söz konusu çalışmalarının nasıl gittiğine dair bir bilgi bulunmuyor. Yalnızca bu konu hakkında yoğun çalışmalar içerisinde olunduğu açık. Gelişmeler teknoloji çevrelerinde heyecan uyandırırken sonraki aşamalar merakla bekleniyor.
Yeşil Ekran (Green Screen) nedir ve ne amaçla kullanılır?
Fotoğraf ve video çekimi konusunda kendinizi geliştirdikten sonra bir basamak öteye geçmek isterseniz ilk öğrenmeniz gereken konu Yeşil Ekran (Green Screen) tekniğidir. Kullanımı çok basit gibi görünse de ciddi bilgi birikimi ve tecrübe isteyen faydalı bir yöntem olarak dikkat çeker. Bu tekniği kullanarak İki farklı görüntüyü birbirinin üstüne oturtarak çekmesi oldukça zor ve pahalı olan bazı sahneleri kurgulayabilirsiniz. Aslında bu yöntem chroma key (kilit renk) diye adlandırılan bir çekim hilesinden başka bir şey değildir.
Konuyu teknik olarak anlatmak gerekirse; bir görüntü üzerinde yok edeceğiniz bir renk ve yerine koyacağınız başka bir görüntüyü fon olarak belirleme esasına dayanır. Aynı zamanda yeşil renk ton ve kontrast açısından oldukça kullanışlıdır. Gelişen fotoğraf/video teknolojisi ve buna paralel olarak gelişen yazılımlarla birlikte günümüzde yeşil ekran tekniği pek çok filmde ve reklam ajansında yaygın olarak kullanılmaktadır.
Yeşil Ekran Hangi Alanlarda Kullanılır?
Bir yere giderek orada çekim yapmanın maliyetli hatta tehlikeli olduğu her yer için oraya gitmeden oradaymış gibi stüdyo ortamında Yeşil Ekran tekniği kullanılarak çekim yapılabilir. Hatta artık bireysel eğlence amacıyla bile kullanılmaktadır. Çekim yeşil bir perdenin önünde yapılır ve daha sonra yapılan bu çekimler çeşitli fonların önüne yerleştirilir. Bu tekniği kullanmanın en büyük avantajı; üretim aşamasında eklenecek çeşitli animasyonlar için de uygun bir platform sağlamasıdır.
Nelere Dikkat Edilmelidir?
Bu teknikte yeşil renk kullanılmasının en büyük özelliği insan üzerinde pek bulunmayan bir renk olmasıdır. Kullanılacak yeşil perde kumaştan oluşuyorsa düzgün ve ütülü olmalıdır. Kırışıklıklar gölge oluşturacağından görüntü üzerinde pot oluşmasına zemin hazırlar. Teknik olarak ışıklandırmanın biçimi ve yeşil perdeye yansıtma açıları iyi ayarlanmalıdır. Böyle yapılmadığı takdirde yeşil ekran çekimi istenilen kalitede olmayacağı için ya görüntü kullanılamaz ya da yeniden çekilmesi gerekebilir.
Önce yeşil fonun önünde nesnenin veya kişinin istenilen görüntüsü çekilir. Sonrasında montaj aşamasında ayrıştırıcı olan renk görüntüden silinerek o rengin yerine arka plan giydirme işlemi yapılır. Odanın etraftaki ışıkları yansıtacak kadar küçük olması, çekilen video veya fotoğrafın kalitesi, kullanılan ışığın kalitesi ve daha bir çok etken iyi sonuç almanızı etkileyecektir. İşin önemli püf noktalarından bir tanesi de perdeye çok yakın olmamaktır. Çekim yapılacağı zaman nesne veya kişinin perdenin bir adım önünde konumlandırılması önerilir.
Zaman ve Maliyet Avantajını Bir Örnek Vererek Açıklayalım
Diyelim senaryo gereği Brezilya’da değişik plajlarda çekim yapmanız gereken bir dizi veya film çalışmanız var. Yapılması gereken senaryoda rolü olan oyuncularla birlikte çekimi yapacak olan tüm ekibin çekimi yapacak gerekli donanımla Brezilya’ya gitmesidir. Ekibin gidiş-dönüş uçak bilet masrafı, konaklama ve yeme-içme giderleri ile çıkabilecek ekstra harcamalar düşünüldüğünde oldukça maliyetli ve uzun zaman alacak bir çalışma söz konusudur. Eğer bu kadar para ve zaman harcamak istemiyorsanız o zaman stüdyo ortamında Yeşil Ekran tekniğini kullanarak bir anlamda Brezilya’yı ayağınıza getirebilirsiniz. Böylece dünyanın bir diğer köşesine ekibi göndermek yerine stüdyo da toplayarak tüm plaj sahnelerini bu tekniği kullanarak çok kısa zamanda stüdyo ortamında çekebilirsiniz.
Hangi Yazılım Daha Başarılı?
Yeşil Ekran tekniğini hem bizzat deneyip kullanan hem de internet üzerinden sürekli araştıran birisi olarak bu iş için After Effects programını kullanmanızı öneriyorum. Belki diğer birçok program ile bu tekniği kullanıyor olabilirsiniz ama After Effects bu konudaki oldukça fazla ince ayar seçeneğiyle çok başarılı işler yapabiliyor. Hatta ışığın yetersiz, perdede kırışıklıkların çok olduğu bozuk sayılabilecek çekimlerde bile çok başarılı sonuçlar ortaya çıkarıyor.
Lenovo’dan yeni Legion Tower PC serisi
Popüler teknoloji şirketi Lenovo, yenilediği oyun bilgisayarı ailesi Legion’ın en son modellerini Köln’de düzenlenen Gamescom etkinliğinde tanıttı.
Forumlar ve sosyal medyadan toplanan geri bildirimler dikkate alınarak geliştirilen ve VR desteğine sahip Legion Y920, Y720, Y520 Tower modelleri performansları ve tasarımlarıyla da fuarın favorileri arasında yer aldı.
VR uyumlu yeni Lenovo Legion Y920 Tower, zorlu bilgisayar oyunları için tasarlandı. Windows 10 ile birlikte gelen bu kompakt cihaz visseral’den FPS oyunlarına kadar en zorlu oyunları çalıştırmak üzere 7. nesil Intel Core i7-7700K dört çekirdekli işlemcisi ile öne çıkıyor.
NVIDIA GeForce GTX 1080 8 GB grafik kartıyla güçlendirilen ve 32 GB’ye kadar 2800Mhz CORSAIR VENGEANCE LPX DDR4 bellek ile gelen bilgisayar aynı zamanda opsiyonel Asetek sıvı soğutma sistemi de sunuyor.
VR desteği, Windows 10 işletim sistemi ve 7. nesil Intel Core i7-7700 işlemcisi ile gelen Legion Y720 Tower ise geliştirilmiş oyun performanı sunuyor.
Legion Y520 Tower
Ailenin son üyesi Lenovo Legion Y520 Tower ise “oyun dünyasına giriş yapmak isteyen yeni kullanıcılar” için özel olarak geliştirildi. 7. nesil Intel Core i7-7700 işlemci ve Windows 10 işletim sisteminin yanı sıra NVIDIA GeForce GTX 1060 GPU’ya sahip.
Yeni oyun monitörü Lenovo Legion Y25f de tanıtılan yeni ürünlerden biriydi; 24,5 inç’lik Full HD (FHD) ekranı ile oyunseverlerin beğenisini topladı.
MediaMarkt, League of Legends TBF2017 şampiyonluk heyecanına ortak oldu
Son teknoloji yüzlerce ürün çeşidi ile oyun severlerin vazgeçilmez adreslerinden biri olan MediaMarkt, 19 Ağustos’ta Ülker Spor ve Etkinlik Salonu’nda gerçekleşen League of Legends 2017 Türkiye Büyük Finali heyecanını 12 binden fazla oyun tutkunuyla birlikte yaşadı.
League of Legends Şampiyonluk Ligi 2017 Türkiye Büyük Finali’nde şampiyonluk kupası sahibini buldu. Rakibini 3-0’lık skorla mağlup eden 1907 Fenerbahçe Espor, büyük finalin sonunda kupayı kucaklayan takım oldu. 12 binden fazla League of Legends ve espor tutkununun Ülker Sport ve Etkinlik Salonu’nda, bir milyondan fazla seyirciyi ekran başına kilitleyen büyük final coşkusuna MediaMarkt da ortak oldu.
e-Spor’a verdiği desteği hız kesmeden sürdüren Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, 30 takipçisine bilet kazandırarak final heyecanını yerinde yaşama fırsatı sağladı. 11-12-13 Ağustos tarihlerinde MediaMarkt’ın Facebook , Instagram ve Twitter sayfalarından sorulan soruları doğru yanıtlayan oyunseverler, TBF2017’ye bir arkadaşıyla birlikte ücretsiz olarak gitme şansı yakaladı.
Muhteşem finalde Cosplay’lerin renklendirdiği stant ile katılımcılara eğlenceli anlar yaşatan MediaMarkt, sürpriz hediyelerle de ziyaretçilerin yüzünü güldürdü. Yüzlerce katılımcı tarafından yoğun ilgi gören stantta, ziyaretçiler Cosplay’lerle fotoğraf çektirmek için birbirleriyle yarıştı.
Genç, global, dijital ve her geçen gün çeşitlenerek ve katma değer katarak büyüyen e-spora olan desteğini hız kesmeden sürdürdüklerini belirten MediaMarkt İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “MediaMarkt olarak, hem mağazalarımızda hem de e-spor alanında yapılan etkinliklerde, oyuna ve e-spor faaliyetlerine ilgisi olan müşterilerimizi yalnız bırakmıyoruz. Bu yıl, ülkemizde geniş bir kitleye hitap eden League of Legends’ın Türkiye Büyük Finali’nde, Türkiye’deki oyuncularla aramızdaki bağı güçlendirme yolunda önemli bir adım atarak, oyun tutkunu tüketicilerimize eşlik ediyoruz. MediaMarkt olarak binlerce kişi ile birlikte bu tarihi ve mükemmel etkinliğe destek vermekten de son derece mutluyuz” dedi.
Oyunseverlerin uğrak adresi MediaMarkt, mağazalarındaoyuncular için oluşturulan GameZone alanlarında son teknoloji oyuncu ürünlerini, en uygun fiyatlarla tüketicilerle buluşturuyor. MediaMarkt’taki oyuncu ürünleriyle ilgili daha fazla bilgi için mediamarkt.com.tr/tr/category/_gamezone-643542.html adresini kullanabilirsiniz.