Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaYouTube Topluluk Yönetimi

    YouTube Topluluk Yönetimi

    YouTube’da izleyicilerle ve abonelerle bağlantı kurma konusunda zorluk çekiyorsanız YouTube topluluk yönetimi ile fark yaratabilirsiniz.

    YouTube her ne kadar geleneksel bir sosyal ağ olarak görülmese bile, hem izleyicilerle hem de abonelerle bağlantı kurma konusunda YouTube topluluk yönetimi ihtiyacı doğabilir. Bu yazımda YouTube topluluk yönetimi konusunda sizlere rehberlik edecek bilgileri derledim.

     

    YouTube topluluk yönetimi nedir? 

    YouTube topluluk yönetimi, platform üzerinde kitlenizle etkileşim kurmak ve kitlenizi büyütmekle ilgili her şeyi temsil eder. YouTube topluluk yönetimi oldukça basit görünebilir, bununla birlikte platformdaki etkileşimler ile diğer mecraların topluluk yönetimi arasında bazı önemli farklılıklar gösterir.

    Topluluk yönetimi belli başlı olarak aşağıdaki eylemleri simgeler. 

    • İzleyicilerden ve abonelerden gelen yorumları yanıtlamak veya denetlemek. 
    • İzleyicileri içeriğe dahil etmek için sorular sormak veya geribildirim istemek.
    • Marka sesinizi korumak için izleyicilerle kalıcı ve sıcak bağlantılar kurmak. 
    • Marka topluluğunu beslemek ve uzun vadeli görüntüleme elde edebilmek için sürdürülebilir ve bağlı videolara yermek.

     

    YouTube topluluk yönetiminde nelere dikkat edilir? 

    YouTube topluluğunuzla olumlu ilişkiler kurmak bir zorunluluktur.

    • Olumlu yorumlara ve etkileşimlerle mevcut abonelerle iyi bir ilişkiye sahip olmak, içeriğinizin yeni izleyiciler için değerli olduğunu gösterecektir. 
    • Daha fazla topluluk katılımı, daha fazla görüntüleme ve abone, daha fazla etkileşim YouTube algoritması için değerlidir. 
    • Yayınladığınız bir videoda ne kadar çok yorum ve etkileşim olursa, sıralamada yükselme olasılığınız artar. 
    • Her dört YouTube kullanıcısından üçü “gerçek, özgün ve ilişkilendirilebilir” içerik arar.
    • Topluluğunuzla sohbet etme veya sıcak iletişim kurma fırsatı yaratmak izleyicileriniz üzerinde anlamlı bir izlenim bırakır. 

     

     

    YouTube topluluk yönetimi nasıl iyileştirilebilir?

    Sorulara ve yorumlara yanıt vermekten topluluğun verdiği içerik fikirlerine kadar, topluluk katılımının faydaları saymakla bitmez. Düzenli olarak video içeriği üretmek, abone veya izleyici sayısını arttırmak ise her zaman yeterli gelmez. İzleyicileriniz arasında topluluk duygusunu oluşturmak ve duygusal bağ kurma fırsatlarını değerlendirmek, kanalınızın uzun vadeli büyümesi için önemlidir. Topluluğunuzu daha iyi yönetmek için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.

     

    Topluluğunuzdan gelen sorulara kayıtsız kalmayın

    Tıpkı sosyal medyada olduğu gibi topluluk yönetiminin temel anahtarı ilgili olmak ve gelen sorulara hızlı ve üzerinde düşünülmüş yanıtlar vermekle doğrudan ilgilidir. Özenli  bir yanıt yazmak için zaman ayırmak yalnızca izleyicinizin ilgisini çekmekle kalmaz, aynı zamanda topluluğunuzla ilgilenen diğer izleyicilere de fikir verir.

     

    Sabitlenmiş yorum kullanın

    Sabitlenmiş yorumlar herhangi bir videoda yorum bölümünüzün en üstünde duran statik anlanlardır. Bu alanda soracağınız bir soru veya etkileşim çağrısı ile topluluğunuzu harekete geçirebilirsiniz. Sabitlenmiş yorumlar, bir tartışma başlatmak ve benzer şekilde yorumları izlemesi kolay tek bir ileti dizisinde birleştirmek için de kullanılabilir.

     

    Topluluğunuzu içeriklerinize dahil edin

    Çoğu marka ve öncü isim topluluktan gelen sorular ve geri bildirimler üzerinden hazırladıkları videolar kullanır. Dönem dönem bu tür videolara yer vermek veya canlı yayınlar gerçekleştirmek topluluğunuza güç ve sıcaklık katar. 

     

    Topluluğunuzun beklentilerini yönetin

    YouTube, konu içerik ve topluluk yönetimi olduğunda  diğer tüm platformlardan daha fazla rekabeti beraberinde getirir. Tutarlı yayınlar, birbirini destekleyen videolar, niche alanda hazırlanan içerikler, düzenli bir görüntüleme modeli oluşturmanıza yardımcıdır. 

     

    Etkileşiminizi artırmak için YouTube topluluk sekmesini kullanın 

    YouTube’un, işletmelerin ve markaların topluluklarıyla iletişim halinde olmasına yardımcı olan özelliklere sahiptir. 500’den fazla abonesi olan hesapların kullanabildiği topluluk sekmesi, izleyicilerle odaklı iletişime geçilmesine olanak tanıyan bir yayınlama ve tartışma merkezidir. Bu sekme üzerinde “Resim, Anket, Video” alt sekmelerinden birini seçerek topluluğunuzu belirli bir konuda sohbet etmesini sağlayabilirsiniz. 

     

    Günümüzde pek çok farklı sosyal ağ var. Tümünde aynı enerji ile bulunmak ise her düzeyde işletme için çok zor. Her sosyal ağ farklı avantajlar sunar ama bir tanesi işletmenize yakın hissettiğiniz, içeriğinizi daha rahat geliştirebileceğiniz, müşterilerinizin daha yoğun bulunduğu bir platform olabilir. Hem zaman hem de bütçe yönetimi için tüm özelliklerini kullanmakta uzmanlaşacağınız bu platformu diğerlerinden daha yoğun ve nitelikli şekilde kullanabilirsiniz. Uzmanlaştığınız her platform, kullanıcılar önünde sizi bir adım öne taşır ve bilinirliğinizi artıracaktır. Umarım verdiğim bu bilgiler ışığında YouTube topluluk yönetimi ve topluluğunuzun heyecanını taze tutmak konusunda sizlere yardımcı olabilmişimdir.

     

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün 

    Sosyal Ağlar insanların interneti kullanma biçimlerini tamamen değiştirdi ve dünyadaki diğer kullanıcılarla aramızdaki sınırları ortadan kaldırdı. Bu durum işletmeler ve markalar için geçerli. Sosyal ağlar, tutkularınızı başkalarıyla paylaşmanızı, rakiplerinizden farklılaşmanızı, markanızı mümkün olan en geniş kitleye ulaştırmanızı da sağlar. Böylelikle hedef kitlenizi genişleterek insanların sizi bulmasını, takip etmesini ve sizinle iletişim kurmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal ağlar ile işinizi büyütmek için strateji geliştirmek, odaklanmak, planlamak ve analiz etmek yapmak isterseniz aşağıdaki makalemi de okuyabilirsiniz.

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN