Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaSosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

    Sosyal Ağlar insanların interneti kullanma biçimlerini tamamen değiştirdi ve dünyadaki diğer kullanıcılarla aramızdaki sınırları ortadan kaldırdı. Bu durum işletmeler ve markalar için geçerli.

    Büyümenin odağında kullanıcılar var.

    Kullanıcılar sosyal ağlara bağlandıklarında benzer davranışları sergiler. Kullanıcılar şirket ve sektör haberlerini paylaşır, ilerlemenin – daha iyi olmanın yollarını tartışır ve marka elçileri olarak hareket ederler. İşletmeler ise marka bilinirliklerini artırır, müşterilerini dinler, ürünlerini tanıtır, sektör trendleri hakkında bilgi verir ve trafiklerini artırtmak için bir strateji geliştirirler. Bu yapı sosyal ağların etkisiyle en küçüğünden en büyüğüne çevrimiçi faaliyet gösteren tüm işletmeler için geçerlidir.

    Sosyal ağlar, tutkularınızı başkalarıyla paylaşmanızı, rakiplerinizden farklılaşmanızı, markanızı mümkün olan en geniş kitleye ulaştırmanızı da sağlar. Böylelikle hedef kitlenizi genişleterek insanların sizi bulmasını, takip etmesini ve sizinle iletişim kurmasını sağlayabilirsiniz.

     

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

    Sosyal ağlar ile işinizi büyütmek için strateji geliştirmek, odaklanmak, planlamak ve analiz etmek yapmanız gereken çalışmaların en başında gelir. Sosyal ağları üzerinden durumunuzu kullanıcılar ile paylaşırken yeni takipçilere ulaşmak, mevcut ve potansiyel müşterilerinize iyi bir imaj sunmak için aşağıdaki adımları iş planınıza dahil edebilirsiniz.

     

    İçerik Planı Oluşturun

    İşinizin niteliği gereği sosyal medyada güvene dayalı ilişkileri geliştirmek bir zorunluluktur. Sosyal ağlar üzerindeki paylaşımlarınızla müşterilerinizin sorularına yanıt vermeli, yenilikleri göstermeli, onları heyecanlandırmalı ve zaman zaman içeriklerinize dahil etmelisiniz.

     

    Güvene Dayalı İlişkiler Geliştirin

    İçeriğinizi yalnızca reklam amaçlı kullanmanız faydadan çok zarar getirebilir. İşinizin niteliği gereği sosyal medyada güvene dayalı ilişkileri geliştirmek zorundasınız. Planlamanıza dahil edeceğiniz anlamlı ve ilişkilendirilmiş paylaşımlar işinizi daima kolaylaştırır.

     

    Sosyal Ağları Birer Dinleme Platformu Olarak Kullanın

    Pek çok marka ve işletme sosyal ağları reklam amaçlı kullanmanın yanı sıra; müşterileri dinlemek, bilgi toplamak, bağlantılar oluşturmak ve etkinlikler düzenlemek için de kullanır. Kullanıcılar ürünleriniz hakkında ne düşünüyor, hangi markalarla sizi özdeşleştiriyor, müşteri deneyimleri nasıl yaşanıyor, satın alma kararlarını neler etkiliyor… bu ve bunun gibi pek çok sorunun karşılığını sosyal ağlar aracılığıyla bulabilirsiniz. Özel paylaşım görselleri hazırlamak, anket yapmak ve kurumsal hashtag’inize bağlı paylaşım yapılmasını motive etmek bu konuda uygulayabileceğiniz yöntemlerin başındadır.

     

    Her Platforma Özel İçerik Stratejisi Oluşturun

    Her platformun kendine has kullanım özellikleri bulunur. Bu bazen görsel boyutlar, kullanılan dil, sunulan seçenekler ve bazen kelime kısıtlamaları ile ilgilidir. Müşterinizi bilgilendiren ve eğiten içeriklere yer vermeniz paylaşımlarınızın kalitesini yükseltir. Bir paylaşımı içerik planınıza dahil ederken “Bu içerik takipçilerime katkı sağlıyor mu?” sorusunu daima kendinize sorun. Kullanıcıların benimsedikleri platform özelliklerini siz de stratejinize dahil edin. Sosyal ağların sunduğu yenilikleri kullanmak konusunda çekingenlik göstermeyin.

     

    Sosyal Ağlar ile İşinizi Büyütün

     

    Tüm Platformlarda Bulunun, Bir Tanesinin Uzmanı Olun

    Günümüzde pek çok farklı sosyal ağ var. Tümünde aynı enerji ile bulunmak ise her düzeyde işletme için çok zor. Her sosyal ağ farklı avantajlar sunar ama bir tanesi işletmenize yakın hissettiğiniz, içeriğinizi daha rahat geliştirebileceğiniz, müşterilerinizin daha yoğun bulunduğu bir platform olabilir. Hem zaman hem de bütçe yönetimi için tüm özelliklerini kullanmakta uzmanlaşacağınız bu platformu diğerlerinden daha yoğun ve nitelikli şekilde kullanabilirsiniz. Uzmanlaştığınız her platform, kullanıcılar önünde sizi bir adım öne taşır ve bilinirliğinizi artıracaktır.

     

    Rakiplerinizi İzleyin

    Sosyal ağlar rakiplerinizi izlemeniz için mükemmel bir yoldur. Rakiplerinizden farklı olarak ortaya koyduğunuz her yenilik öne çıkmanızı ve dikkat çekmenizi sağlar. Rakiplerinizin hangi sosyal medya kanallarında baskın olduğunu görebilir, o kanallara daha fazla yatırım yaparak rekabette öne geçebilirsiniz.

     

    Sosyal Ağların Verimliliğini Ölçün

    Sosyal ağların en faydalı tarafı size bu platformlarda aldığınız aksiyonları ölçümlemenize imkan vermesidir. Her paylaşımınızın kaç kişiye ulaştığını, “web sitesi yönlendirmesi kullandıysanız” kaç defa tıklandığını, “bütçe kullanacaksanız” kaç kişiye ulaşma ihtimaliniz olduğunu bilebilirsiniz. Bu ölçümleme bir sonraki çalışmalarınız için sizi yönlendirir, olası riskleri en aza indirir. Ölçümlemek ve doğru analiz etmek her işletme için başarıya giden bir yol haritası sunar.

    Her işletme sosyal ağlar aracılığı ile işlerini büyüterek potansiyel yeni müşteriler edinebilir. İnsanlarla iletişim sosyal ağların özüdür.

     

    Alternatif sosyal mecralar ile günlük rutininizi değiştirmeye ne dersiniz?

    Mevcut kullandığınız sosyal ağların yerine kullanabileceğiniz pek çok farklı alternatif sosyal mecra var. Alternatif platformlarda rekabet daha az ve pek çok yeni fırsatlarla dolu. Aşağıdaki yazımda ilginizi çekebilecek alternatif sosyal mecralar konusunda örneklere yer verdim.

    Alternatif Sosyal Mecralar

     

     

    Fayda görmeniz dileğiyle.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN