Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 975

    Evden çalışanların işlerini kolaylaştıracak uygulamalar

    0

    Sadece ülkemiz değil tüm dünya daha önce eşi benzeri görülmemiş bir dönemde geçiyor. Dünyanın her köşesinde insanlar COVID-19’dan olumsuz etkilenmeye devam ediyor ve salgının önlenmesi için devletler önlem almaya devam ediyor. Okullar kapatılırken öğrenciler öğrenimine evden devam ediyor, birçok şirket çalışanına evden çalışma olanağı tanıyor. Böylece salgının biraz olsun yavaşlamasına ve çalışanlarının en az düzeyde etkilenmesini sağlamaya çalışıyor. Bu nedenle evden çalışanların sayısı giderek artıyor. Bu yazımızda evden çalışanların en çok işlerine yarayacak uygulamaları derledik.

    Zoom

    Salgının başlamasıyla birlikte en popüler hale gelen uygulamalardan biri Zoom oldu. Eğitimden iş hayatında birçok alanda kullanılan Zoom, pandemi döneminde şirketlerin ve kullanıcıların en büyük kurtarıcılarından biri oldu. Hatta Zoom üzerinden nikah töreni yapan dahi oldu. Zoom, insanların uzaktan birbirleriyle aynı yerdeymiş gibi toplantı yapabilmelerini sağlayan bir yazılım. Son dönemde sanal arkaplanlardan gürültü önlemeye kadar birçok geliştirme yapıldı ve kullanıcılara daha çok fayda sağlayacak şekilde geliştirildi. Uygulama sadece PC’de değil aynı zamanda iOS ve Android cihazlarda da çalışıyor.

    Uygulama hakkında ayrıntılı bilgi almak ve indirmek için: https://zoom.us/

    Slack

    Evden çalışanların en büyük sorunlarından biri iş arkadaşlarıyla olan iletişimleri. İşte bu noktada yine salgın sürecinde en çok popüler olan uygulamalardan biri olan Slack devreye giriyor. Gelişmiş işbirliği ve iletişim özellikleriyle uzaktan çalışanların iletişimini kolaylaştırarak evden çalışma sürecini daha verimli bir hale getiriyor. Çalışanlar arasında kesintisiz iletişim ve ortak bir alan sağlayarak sanal bir ofis görevi görüyor.

    Yazılım hakkında ayrıntılı bilgi almak için: https://slack.com/intl/en-tr/?eu_nc=1

    Trello

    Dünya genelinde en yaygın olarak kullanılan proje yönetim uygulamalarından biri olan Trello, salgın döneminde evden çalışanların işini kolaylaştıran bir diğer uygulama olarak öne çıkıyor. Sürükle bırak mantığıyla çalışan uygulamada panolar ve kartlar oluşturarak yapılacaklar listesi de dahil olmak üzere birçok liste oluşturabiliyor, iş akışları kurgulayabiliyor ve diğer ekip üyeleriyle birlikte çalışabiliyorsunuz. Trello Web ve mobil cihazlar üzerinden kullanılabiliyor. Ayrıca birçok platforma entegre olabiliyor.

    Yazılım hakkında ayrıntılı bilgi almak için: https://trello.com/

    Microsoft Teams

    Microsoft’un ekiplerin çalışmalarını kolaylaştırmak amacıyla geliştirdiği Teams uygulaması gelişmiş video konferan, mesajlaşma, iş birliği, dosya paylaşımı, ekran paylaşımı gibi özellikleriyle uzaktan çalışanların ekip olarak çalışmalarını verimli hale getiriyor.

    Ayrıntılı bilgi için: https://www.microsoft.com/tr-tr/microsoft-365/microsoft-teams/group-chat-software

    Zoom, Türkiye büyüme rakamlarını paylaştı

    Tümleşik iletişim platformu Zoom, 2021 mâli yılı birinci çeyrek değerlendirmesinin ardından Türkiye pazarındaki büyüme oranlarını da açıkladı.

    Video öncelikli tümleşik iletişim sağlayıcısı Zoom Video Communications, kısa süre önce 30 Nisan 2020’de sona eren 2021 mâli yılı birinci çeyrek döneminin değerlendirmesini paylaşmıştı. Belirtilen dönemde toplam gelirini yüzde 169 artırarak 328,2 milyon dolara çıkartan şirket, 10’dan fazla çalışana sahip müşteri sayısını ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 354 artırdı.

    COVID-19 salgını ile dünyanın dört bir yanında çok sayıda kişinin evde kalması, eğitim ve iş hayatının evden sürdürülmesi Zoom’un toplantı katılımcı sayısında da önemli bir değişim yarattı. Aralık 2019’da günlük ortalama 10 milyon toplantı katılımcısı bulunan Zoom, Nisan 2020’de 300 milyon günlük toplantı katılımcısına ulaştı. Nisan 2020’deki kullanım oranları baz alındığında platformun toplam toplantı süresi yıllık 2 trilyon dakikayı geçti.

    Ücretsiz kullanıcı kayıt olma oranı 139 kat arttı

    Bugüne kadar ülke bazında veri açıklamayan Zoom, Ocak-Nisan 2020 arasında Türkiye pazarındaki değişimi de paylaştı. Buna göre, ücretsiz kullanıcı kayıt sayısı Nisan 2020’de Ocak ayına göre 139 kat arttı.

    Açıklamada 10 ve daha fazla çalışana sahip, ücretli Zoom müşterilerinin sayısının 10 kat büyüdüğüne yer verildi.

    100 binden fazla okulda tercih ediliyor

    Koronavirüs salgını öncesinde ağırlıklı olarak iş dünyası tarafından kullanılan Zoom, salgın ile bireysel kullanım, öğretim kurumları ve kamuda da yaygınlaştı. Dünyanın en büyük finans kuruluşlarından telekomünikasyon operatörlerine, sivil toplum kuruluşlarından kamu kurumlarına kadar birçok kuruluşun yanı sıra, yine dünyanın dört bir yanında 100.000’den fazla K-12 seviyesinde okul, en iyi online eğitim deneyimi ve tümleşik iletişim ihtiyaçları için Zoom’u tercih ediyor.

    Instagram hikayeler için yeni bir özellik geliyor

    0

    Sosyal medya hayatımızın her alanında kendisine yer buldu. Gün içerisinde en çok kullandığımız sosyal medya uygulamalarından bir tanesi olan Instagram için yeni bir güncelleme geliyor. Yeni gelen Instagram güncellemesi ile beraber Instagram kullanıcıları daha eğlenceli hikayeler atabilecek.

    Instagram güncellemesi ile hikayeler daha eğlenceli 

    Snapchat’in Snap özelliğinden örnek alınarak karşımıza çıkartılan Instagram hikayeler her geçen gün daha geliştiriliyor. Günden güne yeni özellikler gelen hikayelere gelecek yeni özellik, metinler ile alakalı olacak. Kullanıcılar daha farklı metin seçimleri yapabilecek.

    Test edilen yeni özelliğe göre, Instagram bu sefer hikayelerdeki metni daha eğlenceli hale getirmek için farklı yazı tiplerini de içine alan farklı animasyon stillerini deniyor. Ortaya çıkan bilgilere göre metni daha ilgi çekici hale getirmek için bir süredir çalışmalar yapıyor. Bazı hesap sahipleri, metinler konusunda animasyonlara şimdiden erişebiliyorlar.

    Ekonomik ve Teknolojik Portatif Radyo Önerileri

    Pandeminin getirdiği kısıtlamalar yüzünden evde kaldığımız günlerde portatif radyo modelleri yeniden hayatımıza girmeye başladı. Çünkü radyo dinleme tutkunları daha önce işe gidip dönerken servislerde veya özel araçlarında radyo dinleme keyfini yaşarken artık bu keyfi ofis olarak kullandıkları evlerinde ve yazlıklarında portatif radyo modellerini kullanarak sürdürüyorlar.

    Portatif radyolar, son dönemde en çok dinlenen radyo kanallarına en pratik ve kolay erişim sağlayan en ekonomik cihazlar olarak satış noktalarında göze çarpıyor. FM ve AM radyo yayınlarını en net haliyle dinletebilen portatif radyo modellerinin çoğunda daha yüksek ses kalitesi isteyenler için ek cihazları kullanabilme imkanı sunuluyor.

    Bluetoothlu Radyo Modelleri

    Portatif radyolar arasında daha çok rağbet gören modeller bluetooth teknolojisi ile diğer cihazlarla bağlantıya geçebiliyor olanlar. Bazı modellerde olan USB bağlantı seçeneği, SD kart desteği ve bluetooth bağlantı imkanı ile gelişmiş bir radyo deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Üstelik modeller estetik açıdan da dikkat çekici özelliklere sahipler. Klasik, modern veya retro tasarımlar cihazın kullanıldığı alanın dekorasyonuna da büyük uyum sağlıyor.

    SONY ICF 306 Taşınabilir Radyo

    Klasik, küçük ve sade bir yapıya sahip cihazın kullanım özellikleri ile standart bir radyo deneyimi yaşayabilirsiniz. Ürün oldukça şık ve kaliteli görüntüsü ile dikkat çekiyor. Üzerindeki frekans ayar ve ses ayar düğmeleri hassas ve kullanışlı. Zarif bir taşıma sapına sahip yani radyonun üzerinde gereksiz olan hiçbir özellik özelliğe yer verilmemiş sade bir model.

    https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_sony-%C4%B1cf-306-ta%C5%9F%C4%B1nabilir-radyo-siyah-1147423.html

    PHILIPS AE1530/00 Portatif Radyo

    Oldukça küçük tam bir cebe sığacak boyuttaki Philips MW/FM ile gittiğiniz her yere radyo keyfinizi taşıyabilirsiniz. Ses kalitesi boyutuna göre iyi sayılabilecek düzeyde. Cihazda FM / MW, Analog istasyon ayarı, dahili hoparlör kulaklık jakı bulunuyor ve pille çalışıyor. 159 gr ağırlığındaki cihaz 2 adet AA pil ile çalışmaktadır.

    https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_ph%C4%B1l%C4%B1ps-ae1530-00-portatif-radyo-1055619.html

    GOLDMASTER SR-122 Bluetooth Radyo

    Oldukça yükses ses çıkartabilen, iyi bir ses kalitesine sahip ve bluetooth özelliği ile çok kullanışlı bir portatif radyodur. Cihazın USB / Mikro SD kart desteği, MP3 dosya desteği, Aux ile harici ses girişi özellikleri mevcuttur. Ayrıca oynatma süresi ve frekansı gösteren LCD display, alarm ve dahili batarya ürünün diğer özellikleridir.

    https://www.mediamarkt.com.tr/tr/product/_goldmaster-sr-122-bluetooth-radyo-1174551.html

    Tüm ekonomik ve teknolojik portatif radyo modellerini MediaMarkt güvencesiyle MediaMarkt mağazaları ve online satış sitesinden temin edebilirsiniz.

    https://www.mediamarkt.com.tr/tr/category/_portatif-radyo-504219.html

     

    MediaMarkt’tan Kurban Bayramı’nda en doğru derin dondurucuyu seçme rehberi

    MediaMarkt Türkiye, Kurban Bayramı’nın yaklaşmasıyla bu dönemde tüketicilerin derin dondurucu ve kıyma makinesine yönelik ürün tercihlerini açıkladı. Bayramın yıldız ürünlerinden derin dondurucularda tüketiciler çoğunlukla çekmeceli ve geniş model ürünleri tercih ederken “sandık tipi” model derin donduruculara olan talep ise her geçen gün azalıyor. Bayramın bir diğer yıldız ürünü kıyma makinesinde ise tüketiciler sosis, içli köfte ve domates salçası yapma aparatları olan modelleri tercih ediyor.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, Kurban Bayramı yaklaşırken tüketicilerin derin dondurucu ve kıyma makinesi tercihleri açıkladı. MediaMarkt Türkiye’nin verilerine göre Bayram öncesinde derin dondurucu ve kıyma makinelerine olan talepte yoğun bir artış gözlemleniyor. Bu iki kategoride tüketicilerin tercihleri ise ürünlerin özelliklerine göre değişim gösteriyor.

    Kıyma makinelerinde tüketiciler cihazın gücüne bakıyor

    Tüketiciler kıyma makinesi alırken ilk etapta ürünün gücüne dikkat ediyor. İşlem kapasitesi için ürünün sahip olduğu güç önemli bir etken iken, çok tercih edilen diğer bir özellik ise ürünlerin özel aparatları. Kıyma makineleriyle beraber verilen sosis, içli köfte veya domates salçası yapma aparatları tüketiciler tarafından oldukça talep görüyor. Cihazların kullanım kolaylığı da tüketiciler için önemli bir kriter oluştururken makinelerin parçalarının ayrılabilir olması ise hijyen açısından büyük önem taşıyor.

    Türkiye çekmeceli ve No Frost derin dondurucu satın alıyor

    Kurban Bayramı’nın diğer yıldız ürünü derin dondurucularda ise daha farklı tercih sebepleri bulunuyor. Ülke genelinde çekmeceli ve geniş derin dondurucular tercih edilirken sandık tipi modellere olan ilginin azaldığı gözlemleniyor. Tüketicilerin özellikle çekmeceli ürünleri tercih etmesinde ise kullanım kolaylığı ve ergonomik ürün yapısı yatıyor. Bu kategoride en popüler modeller ise 5 çekmeceli derin dondurucular olurken son zamanlarda 6 – 7 çekmeceli ve No Frost modellere olan talepte de önemli bir artış kaydedildiği belirtiliyor.

    Meyve ve sebzeler için zamanı durduruyor

    Kurban Bayramı’yla gelen talep artışından bağımsız olarak sağlıklı bir yaşam sürmek isteyenlerin de derin donduruculara ilgi gösterdikleri belirtiliyor. Derin dondurucular ile tüketiciler; mevsiminde aldıkları meyve veya sebze gibi ürünleri daha uzun süre muhafaza edebiliyorlar.

    Xiaomi Redmi 9 ve Mi Smart Band 5 duyuruldu

    Xiaomi; Mi Smart Band 5, Mi True Wireless Earphones 2 Basic ve Mi TV Stick modellerini içeren bir dizi yaşam tarzı ürününü ve merakla beklenen akıllı telefonu Redmi 9’u tanıttı.

    Çok amaçlı dört kamera kurulumunu içeren giriş seviyesindeki ilk Redmi akıllı telefon olan Redmi 9, hayata ait özel anları yakalamaya yardımcı oluyor. Redmi 9; hızlıca kare yakalamak, geniş açı grup çekimi yapmak, detaylara sahip bir yakın çekim gerçekleştirmek ya da güzel portreler çekmek isteyenlerin vazgeçilmezi olmaya aday. Ayrıca 6.53 inç FHD+ Dot Drop ekrana sahip olan Redmi 9, optimum görsel deneyim vadediyor.

    Öte yandan Redmi 9, performans cephesinde optimize edilmiş ve önceki nesle kıyasla performansı yüzde 107 iyileştirilmiş MediaTek Helio G80 SoC yongaya yer veriyor. 5020 mAh geniş kapasiteli batarya ile sunulan Redmi 9, günlük iş ve oyun beklentilerinizi karşılayacak gücü içeriyor.

    Redmi 9 üç renk seçeneğiyle geldi: Karbon Grisi, Okyanus Yeşili ve Gün Batımı Moru. 3GB+32GB sürümü 2.799 TL ve 4GB+64GB sürümü 2.999 TL fiyat etiketine sahip olan Redmi 9, Ağustos ayında satışa sunulacak.

    Şık akıllı bileklik…

    Yeni Mi Smart Band 5, içerdiği 1.1 inç renkli AMOLED ekranla görüntü alanını önceki modele kıyasla yüzde 20 artırıyor. 5 ATM suya dayanıklılık sertifikasına sahip Mi Smart Band 5, havuzdan piste ya da sörften duşa kadar ıslak ya da kuru fark etmeksizin birçok ortamda kullanıcıya eşlik ediyor.

    İddia: Çift ekranlı bilgisayarlar için tasarlanan Windows 10X 2021’e ertelendi

    Microsoft’un çift ekranlı bilgisayarlar için tasarlandığı bilinen Windows 10X işletim sistemi 2021 yılına kadar sunulmayabilir. İşte detaylar…

    Çift ekranlı cihazlar için tasarlandığı bilinen Windows 10X işletim sisteminin yayınlanma tarihinin ileriye alındığı iddiaları ABD basınında yer bulmaya devam ediyor.

    Tanınmış medya platformlarından ZDNet, eğitim ve iş amaçlı kullanım için tasarlanan Windows 10X işletim sistemini çalıştıran ilk cihazların 2021 baharında gelmesinin beklendiğini kaydetti. Aynı yayında Microsoft’un söz konusu işletim sistemine uyumlu ilk modeli olması beklenen Surface Neo’nun da 2021 yerine 2022’de duyurulacağı iddialarına yer verildi. Tüm bu iddialar The Verge ve diğer birçok saygın haber platformunda da manşetleri süsledi.

    Yaklaşık bir yıl sonraya sarkan Microsoft’un Surface Neo’su 2022’de tanıtılırsa zamanlama açısından ele alındığında iyiden iyiye fütüristik hale geliyor.

    Öte yandan Microsoft bünyesindeki önemli isimlerden Panos Panay, ‘dünya, çift ekranlı Windows cihaz kategorisi planlarımızı paylaştığımız 2019 Ekim ayına göre günümüzde çok daha farklı bir yer’ ifadelerini kullanarak gecikmenin nedeni olarak koronavirüs salgınına işaret etti.

    Bir diğer gecikme nedeni ise muhtemelen win32 uygulamaları ile ilgili Windows 10X’te karşılaşılan performans sorunları. Ayrıca işletim sistemine entegre edilmek istenen daha karmaşık yazılımlarla ilgili problemlerin de söz konusu olduğu biliniyor. Bu tip engeller, Windows 10X’in gecikmesine ciddi ölçüde katkıda bulundu.

    40,89 megapiksellik CMOS sensöre sahip Leica M10-R tanıtıldı

    Sofistike model, siyah ve gümüş olmak üzere iki renk seçeneği ile geliyor…

    Fotoğraf makinesi endüstrisindeki köklü markalarından Almanya merkezli Leica, M10 serisine yeni bir üye daha ekledi. Şirketin yeni modeli M10-R model adıyla geliyor. İddialı özellikleri ile dikkat çeken yeni Leica M10-R, önceki nesil iki model M10 ve M10-P’ye görsel olarak benziyor. Farklı yönü ise sensör tarafında.

    40.89 megapiksellik CMOS sensöre sahip olan model, böylelikle M10 ve M10-P’deki 24 megapiksel sensöre göre önemli bir geliştirme vadediyor. Aynı zamanda M10 Monochrom’da bulunan 40 megapiksel siyah beyaz sensöre benzer bir argümanı çok daha geniş renk spektrumu için sunuyor. Ayrıca yeni sensör, 100-50.000 ISO aralığına sahip. Ek olarak Leica, M10-R’ın 24 megapiksellik sensörden bir-iki durak daha iyi dinamik aralığa sahip olduğunu iddia ediyor.

    Tüm M10 serisi modellerindeki gibi Leica M10-R da video kaydı işlevinden yoksun. Öbür taraftan WiFi desteği ve Android/iOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlara yüklenebilen FOTOS adlı uygulama üzerinden çalışabilme özellikleri ile birlikte geliyor.

    Diğer özellikleri; yani ekranı, arabirimi, pil, işlemci ve sessiz deklanşörü ise önceki nesil modellerle tamamen aynı.

    Geleneksel imgeler…

    M10-R’nin otomatik odaklama ve gelişmiş otomatik pozlama seçenekleri gibi modern kolaylıkları da kullanıcılarına sunmuyor. Bir nevi ‘klasik’ ve geleneksel duruşu koruyor. Ancak uzak mesafeli çekimler ve odaklama stiline alıştıktan sonra kendine has bir kullanım dinamiği sunarak profesyonel fotoğrafçıların aradığı deneyimi beraberinde getiriyor.

    Sofistike model, ABD pazarında siyah ve gümüş olmak üzere iki renk seçeneği ile 8.295 dolar gibi son derece yüksek bir fiyat etiketi üzerinden satışa sunuldu.

    Samsung’tan 5 Ağustos’ta 5 yeni model!

    0

    Teknoloji dünyasında o yıla damga vuran bazı önemli etkinlikler oluyor. Samsung’un Unpacked etkinliği de bunlardan biri. Her yıl düzenlenen Unpacked etkinliğinde Samsung’un o yıla damga vuran ürünlerini ilk kez bir arada görüyoruz. Bu yıl için de beklenen tarih 5 Ağustos. Peki, bu yıl Samsung Unpacked etkinliği hangi ürünlere sahne olacak?

    Samsung Unpacked etkinliği için geri sayım başladı

    Samsung, yaptığı bir duyuruyla Unpacked etkinliği için 5 Ağustos tarihini belirlediğini açıkladı. Şimdi ise sıra tanıtılacak ürünlere geldi. Daha önce de bilindiği gibi bu etkinliğin yıldızı tabii ki Galaxy Note 20 Serisi olacak. Ayrıca bu model ailesine yeni katlanabilir telefon modeli Galaxy Z Fold 2 eklenecek. Ayrıca tabii ki bu telefonların bazı aksesuarları da yine etkinlikte boy gösterecek.

    Note 20 ailesi ve Fold 2 modelinin yanı sıra etkinlikte tanıtılacak modeller ise Galaxy Tab S7 tablet, Galaxy Watch 3 akıllı saat ve Galaxy Buds Live kablosuz kulaklık modeli olacak.

    Etkinlikle ilgili Samsung Mobile CEO’su Tae-moon Roh’dan da önemli bir açıklama geldi.

    Roh, şirketin 5G cihazlara odaklanmaya devam edeceğini ve AR-GE yatırımlarının da elden geçirildiğini belirtti. Ortaklıklarını güçlendirmek için yeni adımlar da atacak olan Samsung, işletim verimliliğini optimize etme çabalarını da sürdürecek. Unpacked etkinliğinde tanıtılacak 5 cihaz için de konuşan Roh, bu cihazların markanın yenilikçi vizyonunu temsil edeceğinin de altını çizdi.

    Disney’den Facebook’a veto

    Facebook reklamlarını azaltan büyük şirketler kervanına Disney de katılıyor. İşte detaylar…

    Facebook’un nefret dolu paylaşımlara dair tepkiden uzak yaklaşım izleme politikasına yönelik tepki hızla büyüyor. Bu doğrultudaki yeni gelişme eğlence platformu Disney ile ilgili…

    ABD’de saygın medya organlarından The Wall Street Journal’ın haberine göre Disney, Facebook ve sahibi olduğu bir diğer sosyal medya ağı Instagram’da artık daha az reklam harcaması gerçekleştirecek. Şirket, video akış platformu Disney Plus için Facebook’ta, Hulu için Instagram’da yoğun şekilde reklam yayınlıyordu.

    Yeni gelişme ile birlikte Facebook reklamlarını azaltan büyük şirketler kervanına Disney de eklenmiş oluyor. Hershey, Honda, Ben & Jerry ve Verizon gibi köklü şirketlerden de benzer adımlar gelmişti.
    Ayrıca Microsoft, Facebook ve Instagram’daki reklamlarını Ağustos ayına kadar askıya aldığını açıklamıştı.

    6 ayda 210 milyon dolarlık Facebook reklamı…

    The Wall Street Journal’da Disney’in reklam harcamaları hakkında bazı detaylar da aktarıldı. Açıkça görülüyor ki Facebook, oldukça güçlü bir reklam verenin kendisine yönelik yatırımlarını belirsiz bir süre için azaltması durumu ile karşı karşıya kalıyor. Zira şirket, sadece 2020 yılının ilk altı ayında Disney Plus reklamları için yaklaşık 210 milyon dolar harcadı. 15 Nisan – 30 Haziran arasındaki 2,5 aylık dönemde ise Hulu için Instagram’da 16 milyon dolarlık reklam yayını gerçekleştirildi.

    Konuyla ilgili olarak Disney ve Facebook’tan herhangi bir açıklama gelmedi.