Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 919

    En başarılı üç mobil Deepfake uygulaması

    0

    Son dönemde birçok başarılı deepfake videosunun YouTube ve diğer sosyal medya kanallarında dolaştığını izliyoruz. Bazılarında ünlü Hollywood yapımlarındaki başrol oyuncusunun başka bir ünlü oyuncuyla değiştirildiğini ya da ABD başkanının eğlenceli bir konudan bahsettiğini görüyoruz. Teknolojideki ilerlemeler sayesinde eskiden Hollywood filmlerinde görülen birçok efekt ve işlem artık cebimizdeki telefonla dahi yapılabiliyor. Deepfake de bunlardan biri. Deepfake uygulamalarıyla bir ünlünün yüzünü alabiliyor ya da bir ünlüye yüzünüzü verebiliyorsunuz. Bu haftaki yazımızda hoşunuza gideceğini düşündüğümüz mobil Deepfake uygulamalarını sıraladık.

    Impressions: Face Swap Videos

    Listemizin ilk sırasında bir Türk tarafından geliştirilen ve oldukça popüler bir hale gelen Impressions uygulaması var. Uygulamada 20 saniyelik bir selfie videonuzu çekiyorsunuz ve uygulama yüzünüzü bir ünlünün yüzüyle değiştiriyor. Uygulamada yüzünüzü değiştirebileceğiniz 100’ün üzerinde ünlünün yüzü bulunuyor ve her gün yenileri ekleniyor. Uygulamada ayrıca 2000’in üzerinde ses klibi de bulunuyor. Hazırladığınız videoları sosyal medyadan paylaşabiliyor ya da arkadaşlarınıza gönderebiliyorsunuz. Uygulamada ücretsiz kullanım haklarınız var, dilerseniz farklı abonelik türleriyle haklarınızı genişletebiliyorsunuz.

    Uygulamayı indirmek için: https://apps.apple.com/us/app/impressions-face-swap-videos/id1489186216

    Deepfake Studio

    Listemizin ikinci sırasındaki uygulama ise Deepfake Studio. Bu uygulamada çeşitli film ve video kliplerdeki ünlülerin yüzlerini kendi yüzünüzle değiştirebiliyorsunuz. Uygulamaya kendi videonuzu, yüzünüzü koymak istediğiniz videoyu yüklüyorsunuz. Gerisini uygulama kendi sunucularında hallediyor. Uygulama Deepfake video oluşturma haricinde düşük çözünürlüklü görsellerin yapay zeka yardımıyla 4 kata kadar iyileştirebilme özelliğine de sahip.

    Uygulamayı indirmek için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.deepworkings.dfstudio

    Reface

    Listemizin son sırasında daha önce adı Doublicat olan ve sonradan Reface olarak değiştirilen deepfake uygulaması var. Reface uygulamasında yüzünüzü çeşitli filmler veya video kliplerdeki ünlülerin yüzleriyle değiştirebiliyorsunuz. Bunun için yüzünüzün uygun bir fotoğrafını çekmeniz yeterli. Gerisini Reface hallediyor. Oldukça başarılı bir uygulama olan Reface ile sadece video değil aynı zamanda GIF de oluşturabiliyorsunuz. Oluşturduğunuz bu videoları ve gif’leri arkadaşlarınızla paylaşabiliyor veya Facebook, Instagram ve diğer sosyal medya mecralarında paylaşabiliyorsunuz. Uygulama hem Android hem de iOS cihazlarda çalışabiliyor.

    Uygulamayı indirmek için:

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=video.reface.app

    iOS: https://apps.apple.com/us/app/reface-face-swap-videos/id1488782587

    Zyxel Armor G5 Router duyuruldu

    Yeni Zyxel Armor G5 Router; home-office, IoT ve yüksek çözünürlüklü video ihtiyaçlarının ortaya çıkardığı yüksek bant genişliği taleplerinin ağlarda yarattığı performans sorununa son derece iddialı bir yanıt maiyetinde…

    Zyxel Networks; video yoğun ve IoT ağırlıklı ağlar için, WiFi 6 yetenekleriyle veri ihtiyaçlarını yüksek verimlilik, kapasite ve Gigabit hızlarla karşılayan Armor G5 AX600012-Stream Multi-Gigabit Security WiFi 6 Router adlı yeni ve güçlü yönlendiricisini tanıttı. En yeni kablosuz bağlantı standardı olan WiFi 6, home-office, IoT ve yüksek çözünürlüklü video ihtiyaçlarının ortaya çıkardığı yüksek bant genişliği taleplerinin ağlarda yarattığı performans sorunlarına yanıt veriyor.

    Zyxel Networks Zincir Mağazalar Satış Müdürü Mehmet Yılmaz, “Her ne kadar erken benimseyenler WiFi 6’nın tam potansiyelinden faydalanamasa da, uyumlu bir WiFi6 yönlendiriciye ihtiyaç duyuluyor. Bu olmadan ağdan faydalanmaya çalışmak bir spor otomobili ikinci viteste kullanmaya benziyor” dedi.

    Sihiri teknik özelliklerinde…

    Armor G5’in sihiri, teknik özellikleri ile başlıyor. Yönlendirici, sahip olduğu 64 bit 2,2 GHz dört çekirdekli işlemcisi, 13 yüksek kazançlı anteni ve 12 WiFi akışı ile hızdan taviz vermeksizin, aynı anda 30’dan fazla bağlantıyı kaldırabiliyor. Kablolu bağlantı tarafında, Armor G5’in 10G Çoklu Gigabit Ethernet LAN yuvaları, çoğu routerdaki1G, 2,5G ve 5G LAN yuvalarına kıyasla adeta kuantum sıçraması yapıyor.

    Lenovo IdeaPad Creator 5i göz alıcı tasarımı ile dikkat çekiyor

    Lenovo IdeaPad Creator 5i, sofistike tasarımı ve güçlü performansı ile ön planda…

    Tasarım, özellikle kreatif işlerde çalışanlar için hayatın her alanında aranan unsurlardan. Bu noktada hedef odaklı modellerden biri de Lenovo imzası taşıyor. Lenovo’nun, güçlü performansıyla içerik yaratıcılığını zirveye taşıyan dizüstü bilgisayarı IdeaPad Creator 5i, şık tasarımıyla da göz dolduruyor.

    IdeaPad Creator 5i, 10. Nesil Intel i7 işlemciye, NVIDIA GeForce 1650 Ti ekran kartına ve full HD ekranıyla ideal renk doğruluğuna sahip. IdeaPad Creator 5i, yaratıcı içerikler hazırlamayı eğlenceye dönüştürecek güçlü bir performans sunuyor. Bu arada Lenovo, IdeaPad Creator serisini Türkiye’de ilk kez IdeaPad Creator 5i ürünüyle satışa sunuyor.

    İncelik performansla buluşuyor…

    IdeaPad Creator 5i, ince çerçeveli 15,6 inç ve 1920 x 1080 piksel çözünürlüklü keskin FHD ekranı 500 nit parlaklık sağlarken 144 hz de tazeleme hızı sunuyor. IdeaPad Creator 5i, her detayına işlenmiş tasarımıyla da göz dolduruyor.

    İddialı model, Full HD ekranı ideal renk doğruluğuyla içerik yaratıcılığını ve tasarımları doğru tonlamalar ve renk ayarlarıyla zirveye taşıyor.

    Adobe %100 ekran renk gamı sayesinde yaratılan her içerik ekranda gerçeğe yakın bir görsel şölene dönüşüyor. IdeaPad Creator 5i, 512 GB SSD depolama kapasitesi ve 16 GB hafızasıyla güçlü bir kapasite de sunuyor.

    MediaMarkt Startup Challenge’ta perakendenin geleceğine yön verecek girişimciler belli oldu

    MediaMarkt Türkiye’nin düzenlediği MediaMarkt Startup Challenge 20’nin kazananı Türkiye’den başvuran Shopi oldu. 39 farklı ülkeden gelen başvurular arasından seçilen Shopi, perakendeciler için bulut tabanlı mobil çözümler sunan bir yazılım hizmeti girişimi olarak faaliyet gösteriyor. Shopi, bu çözümler ile perakendecilerin mağazalarda verimliliği ve müşteri deneyimini artırmasına yardımcı oluyor.

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, MediaMark Startup Challenge ile girişimcilerin fikirlerini uygulamaya dönüştürme yolunda önemli bir güç olmaya devam ediyor. Perakende sektörünün geleceğine önemli katkılar sağlayacak yarışmaya talep her geçen yıl daha da artarken MediaMarkt Startup Challenge bu yıl ABD de dahil olmak üzere tam 39 farklı ülkeden 152 başvuru aldı.

    Tam 152 adet girişim projesi, MediaMarkt Türkiye’nin ön elemesinden sonra projelerini 22 Ekim tarihinde düzenlenen ve yarışmanın finali olan Challenge Day’de tam 11 farklı proje; Girişimcilik Vakfı Genel Müdürü Mehru Aygül, Hürriyet Dijital Dönüşüm Direktörü Şebnem Sezen Çomoğlu, MediaMarktSaturn N3XT Operasyon Direktörü Sonja Moosburger, Google Uygulamalar, Gaming ve Startup Sektör Lideri Sencer Kutluğ, Hackquarters Kurucusu and CEO’su Kaan Akın ve MediaMarktSaturn Perakende Grubu Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım’dan oluşan uzman jüriye sunumlarını yaptılar.

    Türkiye’den çıkan Shopi birinci oldu

    Her biri perakende sektörünün geleceği için önemli çözümler ve fırsatlar yaratan projeler arasından, mağazalarda verimliliği ve müşteri deneyimini artırmaya yarayan ve perakendeciler için bulut tabanlı mobil çözümler sunan Shopi birinci seçildi. Sipariş Yönetim Sistemiyle (OMS) çok kanallı perakende mağaza operasyonları platformu olan Shopi, Türkiye’den çıkan bir girişim.

    MediaMarkt Startup Challenge 20’nin kazananı olan Shopi, Almanya’nın Münih kentinde düzenlenecek Retailtech Hub Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak.

    Polonya’dan katılan ve ikinci olan Yosh.AI, yapay zekalı yazılı ve sesli asistan aracılığıyla işletmeler ve kullanıcılar arasındaki etkileşimi otomatikleştirmeyi hedefleyerek yapay zeka çözümleri ile müşterilerin etkileşimini ve satışları artırmayı hedefliyor. Üçüncü olan ve Türkiye’den katılan B2Metric ise şirketlerin müşteri yolcuğu, fiyatlandırma ve ödeme optimizasyon sorunlarında AI-Native tahminine dayalı analitik çözüm sunarak makine tabanlı öğrenme sunuyor.

    MediaMarktSaturn Perakende Grubu Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım “Artık geleneksel olarak her yıl düzenlediğimiz MediaMarkt Startup Challenge, Türkiye’den başlayarak tüm perakende sektörünün geleceğine çözüm üretebilecek girişimcilere ev sahipliği yapıyor. Geçtiğimiz yıl Akdeniz ülkelerinden ve özellikle Avrupa kıtasından aldığı başvurularla uluslararası bir boyuta gelen MediaMarkt Startup Challenge’a bu yıl, Türkiye dahil olmak üzere 39 farklı ülkeden 152 başvuru geldi, üstelik bu başvuruların 92 tanesi yurt dışından gerçekleşti. Bizi daha mutlu edense bu başvuruların arasında dünyada en fazla girişimcilik yapılan ve desteklenen ülkelerden olan ABD olması.”

    Gökyıldırım “MediaMarkt Türkiye olarak bizi gururlandıran diğer bir konu ise bugün burada yer alan girişimcilerimizle birlikte geleceğe yön veriyor olmamız. MediaMarkt olarak önceki yılların kazananlarıyla çeşitli iş birliklerinde bulunduk, bazı projeleri de hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Başka bir deyişle yarışmamızın kazananlarını sadece ödüller beklemiyor, aynı zamanda o projelerin hayata geçmesinde bir kaldıraç görevi görüyoruz. Baktığınızda perakende sektörünün geleceğine yönelik projelerin ülkemizde çıkması, ülkemiz adına önemli bir gelişme. Bu bağlamda başta kazanan girişimcilerimiz olmakla birlikte tüm katılımcılarımızı tebrik ederim” dedi.

    Facebook kullanıcı sayısı 3 milyara koşuyor

    Popüler sosyal medya ağı Facebook’un aktif kullanıcı sayısı 3 milyara koşuyor. İşte detaylar…

    Facebook, kurulduğu günden bu yana aralıksız şekilde büyüyor. Sosyal medya ağı, her ne kadar inişli çıkışlı dönemler geçirse de ilerlemesini sürdürüyor. Bu noktadaki son veriler, platformun gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.

    2020 yılı ikinci çeyreği itibarıyla dünyadaki aktif Facebook kullanıcı sayısı 2,7 milyar oldu. Platform, böylelikle en fazla kullanıcıya sahip sosyal ağ olma konumunu da daha ileri bir seviyeye taşımış oldu. Facebook 2012 yılının üçüncü çeyreğinde aktif kullanıcıların 1 milyarı aşmasıyla bu bandı aşan ilk sosyal ağ olarak kayıtlara geçmişti. Facebook, geçtiğimiz yıllarda da 2 milyar kullanıcı bandını geride bırakmıştı.

    Aktif kullanıcı sayısı 30 gün içinde Facebook’a giriş yapmış olanlardan oluştu. Bu noktada kullanıcıların bir aylık süre zarfında en az bir defa sosyal ağa giriş yapıyor olması baz alınıyor.

    2008 yılına bakıldığında Facebook kullanıcısı 100 milyon civarındaydı. Mobil kullanımı da oldukça yaygın olan Facebook’un yan uygulaması Facebook Messenger’ın da güncel olarak 1,3 milyar aktif kullanıcısı olduğu gözlendi. bilindiği üzere WhatsApp ve Instagram da birer Facebook kuruluşu durumunda.

    3,14 milyar insanın Facebook’un temel ürünlerinden olan WhatsApp, Instagram veya Messenger’dan en az birini kullandığı kayıtlara geçti.

    HDMI Kablo Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

    HDMI kablo satın almadan önce faydalı olabilecek bazı bilgiler edinmek daha bilinçli bir tercih yapmak açısından yardımcı olacaktır. Öncelikle HDMI kelimesinin İngilizce karşılığı olan “High Definition Multimedia Interface” kısaltmasının ne anlama geldiğini açıklayayım. Türkçe karşılığını “yüksek çözünürlüklü çoklu ortam arabirimi” olarak adlandırabiliriz. Özetle HDMI kablo görüntü ve ses verilerini dijital olarak taşıyarak elektronik cihazlar arasında yüksek hassasiyette bağlantı sağlar.

    HDMI Kablo Nerelerde Kullanılır?

    Yüksek çözünürlüklü görüntüleri aktarmak amacıyla HDMI kablolar birçok yerde kullanılmaktadır. Örnek vermek gerekirse kablo ve uydu alıcıları, oyun konsolları, DVD oynatıcı / kaydediciler, Blu-ray oynatıcılar, dijital video kaydediciler ve HDTV görüntüleme ekranları gibi benzer cihazlarda kullanılır.

    Ne Uzunlukta Olabilir?

    HDMI kablolar görüntü kalitesi düşmeden 15 metre uzunluğa kadar kullanılabilirler. Fakat genellikle son kullanıcılar için en çok satılan kablo çeşitleri 1.5 mt ve 3 mt seviyesindedir.

    HDMI Nasıl Bir Teknoloji Sunar?

    HDMI kablolarda kullanılan teknoloji dijital cihazların birbirleriyle yüksek bant genişliğinde bağlantı oluşturmasını sağlar. Üç farklı HDMI bağlantı şekli bulunur: Bunlar S-video, Kompozit video ve DVI olarak adlandırılır. Son olarak 2017’de geliştirilen 2.1 sürümünde 48Gbps’ye kadar veri aktarımı yapılabilir hale gelmiştir. 

    Altın Uçlu Olması Şart mı?

    HDMI kablolar sinyali karşı tarafa dijital olarak ilettiğinden dolayı kablonun yapıldığı maddenin çok büyük önemi yoktur. Sadece daha az yıprandığı, dayanıklı olduğu ve paslanmadığı için altın uçlu kablolar performans açısından tercih nedeni olabilir ama kesinlikle şart değildir. Nikel uçlu kablolar da rahatlıkla tercih edilebilir.

    HDMI Kablo Çeşitleri ve Özellikleri

    Farklı çeşitlilikte HDMI kabloları vardır. Standart HDMI, Yüksek Hızlı HDMI, Ethernetli Standart HDMI, Ethernetli Yüksek Hızlı HDMI, Standart Otomotiv HDMI, Ethernetli Yüksek Hızlı HDMI, Premium Yüksek Hızlı HDMI ve Ultra Yüksek Hızlı HDMI kablolarını örnek olarak verebiliriz. Son olarak satışa sunulan Ultra Yüksek Hızlı HDMI kablolar ile 8K videonun da dahil olduğu oldukça yüksek bant veri genişliği sağlanır.

    https://www.mediamarkt.com.tr/tr/category/_hdmi-kablo-675564.html

     

     

    iPhone 12’yi 3 kata kadar hızlı şarj edebilen cihaz

    Anker’in PowerPort III Nano adlı yeni şarj cihazı, 20 Watt çıkış gücü ile aralarında iPhone 12 serisinin de olduğu Apple telefonları 3 kat hızlı şarj ederbiliyor…

    Akıllı telefonlarla geçirdiğimiz zaman artarken, birçok tüketici pil ömrü kadar, tam şarj olma süresini de bir satın alma kriteri olarak değerlendiriyor. Gündelik hayatta birden fazla mobil cihaz kullanımı da yaygınlaşırken, hızlı şarj ve cihaz uyumluluğu da teknolojik ihtiyaç haline geliyor.

    Anker’in PowerPort III Nano adlı yeni şarj cihazı, 20 Watt’lık çıkış gücü ile iPhone 8 ve sonraki Apple akıllı telefon modellerine maksimum şarj desteği sağlıyor.

    Orijinal şarj cihazlarıyla kıyaslandığında, Anker Nano, yeni tanıtılan iPhone 12 serisini ve önceki modelleri 3 kata kadar hızlı şarj edebiliyor. 18 Watt’lık standart iPhone şarj aletinden yüzde 50 daha ufak boyutta oluşuyla hem çantada ya da cepte hem de prizde yer kaplamaması da Nano’yu iPhone şarjı için ideal bir seçenek getiriyor.

    Yüksek mobil cihaz uyumluluğu ile hızlı şarj birleşiyor

    Nano’nun 20 Watt’lık çıkış gücü, iPhone 8 ve sonraki modeller, Samsung Galaxy S20 gibi güncel amiral gemisi akıllı telefonlarda olduğu kadar akıllı saat ya da kablosuz kulaklık gibi her gün kullanılan cihazları da hızlı biçimde şarj edebilmeyi sağlıyor.

    Anker’in güncel teknolojisi ile üretilen PowerPort III Nano, özel manyetik bileşenler ile daha ufak boyuta ulaşırken, bu sayede enerji verimliliğini artırıyor ve ısı dağılımını optimize ediyor. Cihazda kullanılan ve yine Anker’e ait PowerIQ 3.0 teknolojisi de çok sayıda şarj protokolünü destekliyor ve her mobil cihaz için uyumluluk sağlamasının yanında, şarj hızlarını da otomatik olarak ayarlıyor.

    Bulaşık makinesi alırken neye dikkat etmeli?

    Şu anda 30. yaşında biri olarak, geçen yıla kadar ailemle yaşıyordum. Tahmin edeceğiniz üzere hem bulaşık makinesi hem de diğer beyaz eşyalar pek ilgi alanıma giren ya da hayatıma dokunan ürünler değildi. Ancak geçen yıl itibarıyla iş arkadaşım Aydoğan ile birlikte, iş yerine yakın bir yere taşındığımızda iki bekar insan olarak beyaz eşya konusu bizim için önemli bir hâl aldı. Ayrıca yoğun çalışan insanlar olduğumuz için ürün seçimini doğru yapmak da bizim için zorunluydu. O nedenle bu makalede, bulaşık makinesi alırken neleri göz önüne almalısınız ve şu anda özellikleriyle öne çıkan modelleri sizler için sıralayacağız.

    Satın almadan önce göz önünde bulundurulması gerekenler konular

    Bulaşık makinelerinde bildiğiniz gibi fiyat segmentine göre farklılık gösteren yıkama programları var. Giriş seviyesindeki modellerde daha az, orta ve üst segment cihazlarda ise daha çeşitli programlara erişebilmek mümkün. Bu noktada yapmanız gereken kendi ihtiyaçlarınızı belirleyip ona göre bir seçim yapmak. Örneğin biz evde sadece iki kişi yaşadığımız için genellikle bulaşık makinesinin tamamını doldurmak vakit alıyor. O yüzden seçtiğimiz modelde yarım yük yıkama özelliğinin olmasına dikkat ettik. Bu sayede makinenin tam dolmasını beklemeden ancak aynı zamanda tasarruftan da vazgeçmeden bir yıkama yapabiliyoruz. Tabii ki siz de bunun gibi kendi ihtiyacınıza yönelik olan programları sunan bir modeli seçmenizde fayda var.

    Tasarruf demişken mutlaka güç tüketimi konusundan da söz etmemiz gerekiyor. Zira bulaşık makineleri bir kere satın alındıktan sonra uzun süre düzenli olarak kullanılan bir ürün olduğu için, hem su hem de elektrik tüketiminin ne seviyede olduğu çok önemli. Bu noktada model seçerken A+ veya A++ gibi enerji sınıfına sahip modelleri seçmenizi tavsiye edebiliriz.

    Satın alma kararı vermeden önce göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer konu ise makinenin iç tasarımı. Çünkü hem kapasite, hem de makineyi kullanırken işinizi kolaylaştırabilecek pratik tasarım çözümleri genel deneyime etki eden bir unsur.

    Ürünün detaylı özelliklerini görüntülemek ve ürünü satın almak için tıklayın

    Bulaşık makinesi önerilerimiz

    Bosch SMS44DW00T

    Fiyat performans kategorisinde ele alabileceğimiz bu model, 4 programlı ve A+ enerji sınıfına ait bir seçenek. Programlar sırasıyla Yoğun 70 °C, Eko 50 °C, Hızlı 65 °C, Hızlı 45 °C olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca yukarıda bahsettiğimiz yarım yük özelliği de bu modelde unutulmamış.

    Yüksekliği ayarlanabilir üç katlı üst sepet ile kullanım kolaylığı vadeden modelde, tasarruf konusunda daha az su ve enerji tüketen ActiveWater akıllı su yönetimi sistemi bulunuyor. Ayrıca ‘Glass Protection’ özelliği sayesinde, cam kaplarınızın daha uzun süre parlak kalması sağlanıyor.

    Siemens IQ300 SN234W00DT

    Yine sunduğu özelliklere göre uygun fiyatı ile dikkat çeken Siemens’in IQ300 serisi SN234W00DR modeli oldu.

    Modelin sunduğu özelliklere baktığımızda yine Yoğun 70 °C, Eko 50 °C, Hızlı 65 °C, Hızlı 45 °C olmak üzere dört programlı bir yapı görüyoruz. Kullanıcılar yarım yük ve hijyenEkstra modlarından birini tercih edebiliyor. Ayrıca enerji verimliliği sınıfı konusunda yine A+ bir üründen söz ediyoruz.

    Siemens bu modelinde daha verimli, sessiz ve uzun ömürlü kullanım vadeden iQdrive motor kullanıyor. Ayrıca modelde deterjan gözünde tamamen çözülüp yıkama sırasında eşit dağılmasını sağlayan dosageAssist teknolojisi kullanılıyor.

    Siemens IQ300 modelinin detaylı özelliklerini görüntülemek ve satın almak için buraya tıklayın

     

    TikTok ve Kansersiz Yaşam Derneği farkındalık projesi için bir araya geldi

    TikTok ve Kansersiz Yaşam Derneği, Meme Kanseri Farkındalık Ayında Kansersiz Yaşam Derneği’nin resmi TikTok hesabında uzman profesörlerin ve doktorların ağırlandığı canlı yayın serisi düzenledi.

    Dünya genelinde her yıl Ekim ayı Meme Kanseri Farkındalık Ayı olarak kabul ediliyor ve konuyla ilgili farkındalık yaratıcı etkinlikler düzenleniyor. Dünyanın önde gelen kısa video platformu TikTok da buradan hareketle, Dida Kaymaz tarafından kurulan Kansersiz Yaşam Derneği’yle bir araya geldi. 15 Ekim – 18 Ekim tarihleri arasında, Kansersiz Yaşam Derneği’nin resmi TikTok hesabında canlı yayın etkinlikleri yapıldı. Etkinliklerde profesörler, doktorlar ve fizyoterapistler meme kanseri farkındalığının önemini vurgularken, semptomlar ve tedavi konusunda eğitici konuşmalar gerçekleştirildi.

    Sağlık Bakanlığı’nın verilerine göre meme kanseri her yıl dünyada yaklaşık iki milyon kadını etkiliyor. Türkiye’de yılda yaklaşık 18.000 kadına meme kanseri teşhisi konuyor. Kansersiz Yaşam Derneği, kansersiz bir dünya olasılığını anlatmayı, eğitimler, motivasyon konuşmaları ve projelerle kanser konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyor.

    Kansersiz Yaşam Derneği bu konuda şöyle bir açıklama yaptı: “Bugüne kadar sağlıklı insanların sağlıklı kalması, kanser hastalarının tedavi şartlarının iyileştirilmesi konusunda pek çok projeye imza attık. Özellikle gençler tarafından kullanılan TikTok’la yaptığımız işbirliği sayesinde, daha geniş bir kitleye ulaşarak, sağlıklı ve kansersiz bir yaşamın mümkün olduğunu duyurmak istiyoruz…”

    Apple yeni ürünler için hazırlanıyor

    Apple’ın son 1 ay içerisinde 2 farklı büyük etkinlik yapmasına alışkın olmasak da bu etkinliklerin heyecanı devam edebilir. 13 Eylül’de yeni iPad modelleri, 15 Ekim’de ise yeni iPhone modellerinin tanıtılması büyük bir ses getirdi. Bu ürünlerin tanıtımı sırasında ise AirTag olarak beklenen ürünler yoktu. Peki AirTag ne zaman tanıtılacak? AirTag hakkında son detaylar neler?

    Herkesin merak ettiği AirTag ne zaman tanıtılacak?

    AirTag, Apple tarafından hayatımıza kazandırılacak yeni bir alışkanlık gibi duruyor. Takip etme aksesuarı olarak adlandırabileceğimiz yeni ürün sayesinde sırt çantası, bavul ve motosiklet gibi birçok farklı şeyin konumunu anlık olarak takip edebileceğiz. Apple, Airtag gibi bir ürün için tek başına bir etkinlik düzenlemeyebilir ancak bazı sızıntılar beklenleri heyecanlandırıyor.

    https://twitter.com/L0vetodream/status/1318424420193505280?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1318424420193505280%7Ctwgr%5Eshare_3%2Ccontainerclick_0&ref_url=https%3A%2F%2Fshiftdelete.net%2Fapple-airtags-ile-ilgili-yeni-iddia

    iPhone 12 mini gibi bir cihaz ile karşılacağımızı tüm dünyaya ilk defa sızdıran L0vetodream Twitter hesabı, AirTag hakkında yeni bir tweet attı. Bu tweet’ten de anlaşılacağı üzere, 2 farklı AirTag modeli göreceğiz. Bu modeller, büyük ve küçük şekilde olacak ve dolayısıyla farklı özelliklere sahip olacak. Apple’ın tanıtım tarihi hakkında kesin bir duyum yok ancak yine tweet üzerinden görebildiğimiz gibi daha fazla beklemeyeceğiz gibi duruyor.