Çin merkezli akıllı telefon üreticisi Oppo’nun yeni bir telefon sürümü yolda. Oppo Reno 5 Marvel Edition olarak adlandırılan bu telefon film serisinin hayranlarını gerçekten de heyecanlandıracak türden. Telefonun arayüzü, tasarımı ve kılıfında özel Marvel esintisi bulunacak deniyor.
Oppo Reno 5 Marvel Edition çok havalı görünüyor
Oppo’nun yolda olan özel sürümü ‘Marvel ile kurulan’ bir ortaklığın sonucu değil. Daha önce F11 Pro Marvel’s Avengers Limited Edition sürümüyle dikkat çeken şirket, şimdi Marvel esintisini Reno 5’e getiriyor.
Film serisinin hayranlarının dikkatini çekecek bu özel seri hakkında yalnızca piyasaya sürüleceği bilgisi bulunuyor. CPH2159 model numarasıyla geleceği ortaya çıkan telefonun, 5G özellikte olmayacağı söyleniyor. Telefonun nasıl görüneceği ya da kutu içeriğinin nasıl olacağı hakkında henüz ne bir bilgi ne de bir görsel elimizde bulunuyor.
Daha önce piyasaya sürülen Oppo F11 Pro Marvel’s Avengers Limited Edition
Oppo F11 Pro Marvel’s Avengers Limited Edition modeli gibi etkileyici olması beklenen yeni ‘Marvel’ imzalı telefon modeli hakkında yeni bilgiler geldikçe aktarmaya devam edeceğiz.
Oppo Reno 5 modelinin özelliklerine sahip olacağı tahmin edilen özel telefon modelinin tasarımında Black Widow filmine gönderme yapması bekleniyor.
Sensor Tower’a göre, tüm dünyadaki Android ve iOS kullanıcılarıbir günde yaklaşık 407 milyon dolar harcadı. Araştırmaya göre, harcama rekoru kırılan yılbaşında en dikkat çeken istatistik ise oyun kategorisinin 295 milyon dolar gelir elde etmesi oldu.
Mobil uygulamalar altın çağını yaşıyor. Uzun yıllardır devam eden yoğun talebin 2020 yılındaki pandemi ile birlikte çok daha farklı ve yüksek bir noktaya ulaştığı mobil ekosistemin geleceği de aydınlık görünüyor. Bu kapsamdaki çarpıcı analizlerden biri de Sensor Tower tarafından kamuoyuyla paylaşıldı.
Uygulama analizi firması Sensor Tower tarafından yapılan araştırmaya göre, dünya genelindeki Android ve iOS kullanıcıları bir günde 407 milyon dolar harcadı. Söz konusu gün 1 Ocak 2021.
Bu son derece yüksek rakam, mobil uygulama geliştiriciler açısından önemli bir seviyeye işaret ediyor.
Mobil uygulama harcamaları açısından rekor kırılan yılbaşında oyun kategorisinden 295,6 milyon dolar gelir elde edildi. Mobil oyunların dışında dünya çapında 4,7 milyon dolar gelir elde edilen en kazançlı uygulama ise TikTok oldu.
Mobil uygulama harcamalarında yüzde 35’lik artış kaydedildi
Küresel uygulama harcamalarının 407 milyon dolara ulaştığı yılbaşında, geçen yılın aynı gününe kıyasla yüzde 35 artış yaşandı. Tüketiciler, oyun dışı uygulamalara yılbaşında 112 milyon dolar harcayarak bir önceki yılki tutar olan 70,5 milyon dolardan yüzde 59 fazla ödedi.
Bu yazıd ile uçtan uca şifreleme (E2E) nasıl çalışır, özellikleri nedir ve güvenlik açısından faydaları nelerdir öğrenebilirsiniz.
Gizliliği korumak ve iletişim güvenliği için uçtan uca şifreleme
Uçtan uca şifreleme terimi, son günlerde sıkça karşımıza çıkmaya başladı. Mesajlaşma uygulamaları özelliklerinde özellikle bu terim kullanılıyor. Ayrıca video görüşmeleri veya video konferanslar yapmak için kullanılan araçlarda da çok yer almaya başladı. Bu yazıda ne olduğunu ve bizi nasıl koruduğunu açıklayacağız.
Ağdaki yayınlanacak için güvenlik ve gizliliğin çok önemli olduğunu faktörler zaten biliyoruz. Tüm iletişimimizi korumak, artık hepimiz için önem taşıyor. İnternet sayesinde iletişim şeklimizin çok değiştiği bir gerçek. Görüntülü görüşme yapmak için çok sayıda anlık mesajlaşma uygulamamız, sosyal ağ hesabımız ve kullandığımız servislervar.
Ancak tüm bu platformlar kendilerini tanıtırken güvenliği ön plana çıkartıyorlar. Diğer yandan mesajlarımız, kısaca iletişimlerimiz sızabilir ve yanlış ellere geçebilir korkusu yaşıyoruz. Bu yüzden hangi hizmeti kullanacağımızı ve herhangi bir rahatsızlığa maruz kalmayacağımızdan emin olmak hayati önem taşıyor.
Uçtan uca şifreleme (E2E) nedir, hangi özellikleri sunar, güvenli midir?
Burada iletişimin güvenli olması, açığa çıkmaması ve mahremiyetimizin korunması için farklı faktörler devreye giriyor. Bunlardan biri, bahsedeceğimiz uçtan uca şifrelemedir. Günümüzde internet üzerinden iletişiminde kilit nokta haline geldiğini söylesek, yanlış olmaz.
Uçtan uca şifreleme (E2E) nedir?
Basitçe, uçtan uca şifreleme, göndereceğimiz mesajları, videoları, fotoğrafları korumanın bir yoludur. Olası davetsiz misafirlerin içeriğe erişmesine ve kullanıcılardan kişisel bilgi almasına fırsat verilmeden her şey şifrelenir.
Uçtan uca şifreleme iki cihaz ya da nokta arasında olur ve tüm iletişimde verilerin şifreli olarak aktarılmasını sağlar. Örneğin, bir kişiyle WhatsApp üzerinden konuşuyorsak ve bu sohbet uçtan uca şifrelenmişse, mesaj gönderen kullanıcı sırayla diğer kişi tarafından çözülebilen bir kod yayınlıyor demektir. Bu şekilde, uygulama, başka herhangi bir kullanıcı ya da taraf, mesajın içeriğini göremez.
Bu kavram end-to-end encryption ya da E2E olarak da geçer, bazı uygulamalarda veya hizmetlerde bu kelimeleri görebilirsiniz. Amaç, iletişimin gerçekten gizli kalmasını, kimse tarafından görülmemesini sağlamaktır. Mesajı gönderen kullanıcı, şifrelenmesi için bir anahtarı da karşı tarafa verir ve bu anahtarı bilen, şifresini çözen ve içerik okuyan taraf da alıcıdır.
Bu güvenlik mekanizması sayesinde müdahale edebilecek parçalar, en aza indirgenir.
Uçtan uca şifreleme özellikleri: Bizi nasıl korur?
Kuşkusuz uçtan uca şifrelemeyi engelleyen bir şey, ortadaki adam (Man-in-the-middle) saldırılarıdır. Bir üçüncü şahıs, bir davetsiz misafir, ID yani kimlik bilgierini okuyabilir veya yaptığımız bir video görüşmesine erişebilir. Bunu yapmanın tek yolu, şifreli olmayan iletişime dahil olmak ve içeriği okumaktır.
Ancak E2E kullanılınca, mesaj göndermek veya görüntülü görüşme yapmak için kullandığımız aracı sağlayan şirket dahi, bu içeriği göremez, çünkü şifreleme anahtarı sadece iki tarafta bulunur. Bu sayede uçtan uca şifrelenen içerik, yalnızca ilgili cihazlarda çözülebilir.
Kısacası, uçtan-uca şifreleme, İnternet üzerinden konuşmaları korur ve uzun yıllardır mümkün olan iletişim gözetleme çalışmalarını engeller. Örneğin, WhatsApp kullanılan bir Wi-Fi ağına erişen olası bir saldırganın, gönderilen ve alınan iletileri okuyabileceği yöntemler vardı. Uçtan uca şifreleme ile artık bu mümkün değil.
MediaMarkt Türkiye, 2021 yılının ilk Apple Günlerini başlattı. CLUB üyelerine özel mediamarkt.com.tr’de geçerli olan “Apple Günleri” kapsamında MediaMarkt, 4 Şubat tarihine kadar seçili MacBook’larda yüzde 10’a, iPad’lerde yüzde 8’e, iPhone’larda yüzde 5’e, Apple Watch’larda yüzde 10’a ve Apple markalı aksesuarlarda yüzde 25’e varan indirimler uyguluyor.
Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, yılın neredeyse tamamında teknolojiseverlere birçok kategoride özel indirimler sunarken gerçekleştirdiği Apple Günleri ile de Apple markalı birçok üründe indirim uyguluyor. MediaMarkt Türkiye’nin 4 Şubat tarihine kadar sürdüreceği “Apple Günleri” ile mediamarkt.com.tr’den alışveriş yapan MediaMarkt CLUB üyelerine seçili Apple markalı ürünlerde indirimler sağlanacak.
Apple Günleri kapsamında MediaMarkt’ta iPhone’lardan iPad’lere, Air ve Pro modelleri dahil olmak üzere Macbook’lardan Apple Watch’lara, kulaklıklara ve çeşitli aksesuarlara kadar birçok üründe indirim gerçekleştirilirken seçili MacBook’lar yüzde 10’a, iPad’ler yüzde 8’e, iPhone’lar yüzde 5’e, Apple Watch’la yüzde 10’a ve Apple markalı aksesuarlar ise yüzde 25’e varan indirimlerle satılıyor.
HUAWEI, geliştirdiği Petal Search arama motorunun tanıtıldığı “Türkiye’de İş Birlikleri Webinarı’nda” kendi sektörlerinde öncü sayılabilecek birçok marka ile bir araya geldi.
Geçtiğimiz yaz döneminde kullanıcıların beğenisine sunulan ve HUAWEI ailesinin son gözdelerinden olan Petal Search, Türkiye’de ilk webinarını gerçekleştirdi. Dünya çapında 170’ten fazla ülkede ve bölgede, 50’den fazla dilde kullanıcılarına sunduğu arama motoru Petal Search’ü daha yakından tanıtmak amacıyla düzenlenen bu webinara kendi sektöründe önemli markalar da katıldı.
Webinarın açılışını yapan HUAWEI Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ekosistem İş Geliştirme Müdürü Kaan Arlı yaptığı konuşmada, “Sizlerin de bildiği üzere, Huawei tarafından geliştirilen Petal Search, dünya çapında 170’ten fazla ülkede faaliyet gösteren, mobil hayat için tasarlanmış bir arama motoru ve içerikleri ile mobil ekosistem odaklı. Petal Search ile yerel iş ortaklarımızın hizmetleri ve kapasitelerine odaklanıp, yerel kullanıcılar ile aralarında köprüler kurmayı, daha çok kullanıcı ve iş imkanı kazanmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz. Kullanıcılarımıza daha çok seçenek ve iş ortaklarımıza daha fazla görünürlük fırsatları sağlamak için ürünler, hizmetler, özel ayrıcalıklar ve haklar sunmak için çalışıyoruz. Huawei’nin mobil servisleri Türk kullanıcılar tarafından da sevilerek kullanılıyor. Özellikle geçtiğimiz sene, AppGallery ve Huawei Mobil Sistemlerine sahip ürünlerimizin de tüketicilere sunulmasının ardından bunu rakamsal bazda gözlemledik” diyerek Petal Search’in yerelleşme, çok yönlülük ve özelleştirme konularına değindi.
Epic Games, geçtiğimiz yıl içerisinde ücretsiz olarak dağıttığı oyunlarla epey ses getirmişti. Şirket, ücretsiz dağıttığı oyunlarla ilgili verileri paylaştı.
Şirket, geçtiğimiz 2020 yılında GTA V, Fortnite gibi birçok yüksek fiyatlı oyunu ücretsiz dağıtarak oyunseverlerin takdirini kazanmıştı. 2021 yılıyla beraber ise şirket her hafta yeni oyunları ücretsiz dağıtmaya devam ediyor.
Bu noktada Epic Games tarafından 2020 yılının verileri kullanıcılarla paylaşıldı. Veriler içerisinde şirketin ücretsiz oyun kampanyalarıyla ne kadar büyüdüğü ve ne kadar oyuncuyu kendi platformuna kazandırdığı gibi bilgiler yer alıyor.
Epic Games, internet sitesinde paylaştığı yazıda çeşitli görsellerle 2020 yılının verilerini yayınladı. Yayınlanan rakamlara göre, 2020 yılına kadar toplamda 108 milyon oyuncuya ulaşmayı başarmış olan şirket, 2020 yılı sonunda bu sayıyı 160 milyona çıkarmayı başardı. Dahası, 2020 yılı boyunca 160 milyon oyuncunun 700 milyon dolardan fazla harcama yaptığı tahmin ediliyor.
Platformdaki oyunların sayısı da başarılı bir büyüme gerçekleştirerek bir yılda 108’den 471’e yükselmiş durumda. 2020 yılında şirket tarafından ücretsiz dağıtılan oyunların sayısı ise 103 olarak paylaşılmış durumda.
Ücretsiz verilen 103 oyunun toplamda 2407 dolar değerinde ve toplamda 750 milyon kez oyunseverler tarafından kütüphaneye eklenmiş durumda.
Şirket, 2021 yılında da ücretsiz oyunlar vermeye devam edeceklerini ve daha kişiselleştirilmiş bir kullanıcı deneyimi geliştireceklerini bilgisini de paylaştı.
Xiaomi, kablosuz şarj teknolojilerinde en başarılı firmalardan birisi. Yakın zamanda şirket, Mi Air Charge isminde tamamen kablosuz şarj imkânı sunan yeni teknolojisini tanıttı. Yakından bakalım…
Xiaomi geçtiğimiz günlerde 80W kablosuz hızlı şarj aleti ile epey ses getirmişti ve kablosuz şarj teknolojilerinde epey ilerlediğini göstermişti. Şirket bu kez, çok daha uzun mesafelerden telefonları şarj edebilen Mi Air Charge teknolojisini duyurdu.
Geliştirilen bu yeni ürün akıllı telefonun konumunu çok daha uzaktan tespit edebilen gelişmiş antenlere sahip bir şarj istasyonu olarak tanımlanıyor. 5 adet ana antenle cihazın konumunu tespit edebilen istasyon, 144 adet yüksek frekanslı anteniyle de şarj işlemini gerçekleştiriyor.
Şarj işleminin gerçekleşmesi için şarj edilecek cihazlarda bulunması gereken işaret anteni (beacon antenna) ve alıcı anten dizisi (receiving antenna array) teknolojilerini geliştiren şirket, yakın gelecekte şarj standı ve şarj kablosuna duyulan ihtiyacı ortadan kaldırabilir.
14 antenden oluşan alıcı anten dizisi redresör devresi (AC akımı DC akıma çeviren devre) ile şarj işlemini gerçekleştiriyor. Bu gelişmiş antenler 2-3 metre uzaklıklardan bile 5W şarj imkânı sağlayabilecek. Üstelik birden fazla cihazı şarj etmek de mümkün olacak.
Xiaomi, yeni şarj teknolojisinin fiziksel engellerden etkilenmediğini ve yakında birçok akıllı cihazla uyumlu olacağını da kullanıcılara duyurdu.
Apple’ın en güncel yazılım versiyonu olacak iOS 14.5 sayesinde iPhone’lar bazı yeni özelliklere kavuşacak. Aslında her yazılım güncellemesi önemli değişiklikler sunmuyor olsa da iOS 14.5 iki yeni önemli özellik getirecek.
iOS 14.5 güncellemesiyle gelecek yenilikler
Daha önce iOS 14 ve üstü sürümlerde iPhone 11 ve iPhone 12 serisindeki modellerden herhangi birisine sahip kişiler sorunlar yaşadıklarını bildirmişti. iOS 14’ün ilk etapta ‘bildirim sorunu’ olarak gündeme geldiğini ancak daha sonra ise kullanıcıların başka sorunları yaşadıklarını da bildirmesiyle sorunlar havuzunun dolup taştığını görmüştük. Şimdi ise işler değişiyor olabilir.
Apple en son iOS 14.4 sürümünü kullanıcılarına sunmuştu. Bu sürüm üç önemli güvenlik açığını kapatıyordu. Çalışmalarına başlanan ve yeni bazı özelliklerle bizi karşılaması beklenen iOS 14.5 faydalı bir özellik sunacak. Söylenene göre Apple Watch sayesinde kullanıcılar maske takarken bile Face ID ile telefonların ekranını açabilecek. Bu noktada kilidin açılması Apple Watch sayesinde olacak.
Koronavirüs döneminde özellikle iPhone kullanıcıları Face ID noktasında sorunlar yaşıyordu. iPhone’larda yıllardır Face ID ve ekran kilidi girilmesi dışında bir güvenlik yöntemi bulunmuyor. Bu nedenle maske yüzde takılıyken Face ID’yi açmak mümkün olmuyordu.
Haliyle maske takan milyonlarca kişi Face ID kullanırken ya maskeyi indiriyordu ya da şifre ekranına geçmek için beklemek zorunda kalıyordu. Apple bu sorunu odağına alan bir güncelleme yayımlamış ve kullanıcıların maske taktığı durumlarda çok kısa süre içinde kilit ekranının gelmesini sağlayacak bir destek sunmuştu.
Bu özelliğe ek olarak iOS 14.5 ile oyun oynamayı seven kullanıcılar hem iPad ile hem de iPhone’larıyla PlayStation 5 ve Xbox Series X kontrollerine ulaşabilecek. Denetleyicileri destekleyen Apple Arcade oyunları ve diğer App Store oyunları, PS5 DualSense ve Xbox Series X denetleyici seçenekleriyle uyumlu hale geliyor.
Yeni güncelleme içinse kullanıcıların birkaç ay daha beklemesi gerekiyor.
Kaspersky, 2021 yılına dair gizlilik perspektifinden bazı öngörülerini paylaştı…
1- Akıllı sağlık cihazları üreticileri giderek daha çeşitli veriler toplayacak ve bunları çeşitli şekillerde kullanacak.
Kalp atış hızı monitörleri ve adım sayaçları, en ucuz akıllı sağlık bandı modellerinde bile standart olarak sunuluyor. Bununla birlikte daha fazla giyilebilir cihaz, beraberine bir oksimetre ve hatta EKG ölçüm fonksiyonuyla gelerek olası kalp atış hızı sorunlarını sağlığınız üzerinde olumsuz etkiye neden olmadan önce tespit etmenize yardımcı oluyor. Akıllı vücut tartıları, glikoz seviyesi izleyicileri, tansiyon monitörleri ve hatta diş fırçaları gibi daha akıllı sağlık cihazları nedeniyle pazarlamacılar ve sigortacılar açısından paha biçilmez değeri olan devasa miktarda veriye sahipsiniz.
2- Tüketici mahremiyeti bir değer önerisine dönüşecek ve çoğu durumda bir maliyeti olacak.
Sınırsız veri toplamanın tehlikelerine ilişkin kamuoyu bilinci artıyor ve serbest piyasa da bunun farkına varıyor.
3- Hükümetler, büyük teknoloji şirketlerinin veri istiflemesini kontrol altına almak için daha fazla regülasyon uygulama yoluna gidecek.
Büyük teknoloji şirketlerinin sahip olduğu kişisel veriler, hükümetler için bir altın madenine dönüştü. Daha verimli ulaşım sağlamak için coğrafi verileri kullanmaktan çocuk istismarıyla mücadelede bulut üzerindeki fotoğrafları taramaya, hatta özel konuşmalara göz atmaya kadar bu veriler pek çok farklı şekillerde kullanılabilir. Ancak özel şirketler bunu paylaşmaya pek hevesli gözükmüyorlar ve bu konudaki gelişmeleri izleyeceğiz.
4- Veri şirketleri, davranışsal analiz makinesini beslemek için her zamankinden daha yaratıcı ve hatta bazen daha müdahaleci veri kaynakları bulacaklar.
Bazı davranışsal analitik veri kaynakları günümüzde çok yaygın. Bunlar size yeni ürün tavsiye etmek için en son neler satın aldığınıza bakmaktan kredi temerrüt riskini hesaplamak için gelir ve harcama bilgilerinizi kontrol etmeye kadar geniş bir alana uzanır. Peki, iş toplantılarına katılımınızı izlemek ve buradaki performansınızdan hareketle yıllık ikramiyenize karar vermek için web kameranızdaki verileri kullanmak isterlerse ne olacak?
5- Çok taraflı hesaplamalar, farklılaşmış gizlilik ve birleşik öğrenme, sınır bilgi işlemin yanı sıra daha geniş çapta benimsenecek.
Yazılım açısından bakıldığında Apple, Google ve Microsoft gibi şirketler, verileri kullanmaya devam ederken insanlara katı (matematiksel anlamda) gizlilik garantileri vermek için farklı gizlilik tekniklerini benimsiyor. Federe öğrenme, kullanıcıların paylaşamayacağı ve şirketlerin depolayamayacağı kadar özel olduğu düşünülen verilerle uğraşmak için başvurulacak yöntem haline gelecek.
LG’nin tarihindeki en yüksek dördüncü çeyrek satış ve işletme karının yanında 2020 yılında elde edilen toplam kar da yeni bir şirket rekoru oldu…
LG, 2020’de 56,45 milyar dolar ciro ve 2,85 milyar dolarlık rekor işletme karı gerçekleştirdiğini duyurdu. 2019’la karşılaştırıldığında yüzde 31,1’lik bir artış olmasının ardındaki en büyük neden; üst sınıf beyaz eşya ve OLED televizyonların yüksek satışı yanında otomotiv malzemelerindeki büyüme oldu.
Dördüncü çeyrekte gerçekleşen satışlar 2019’un aynı dönemine göre yüzde 16,9 ve bir önceki çeyreğe göre yüzde 11’lik bir artış göstererek 16,76 milyar dolar olarak gerçekleşti. COVID-19’un etkilerine rağmen dördüncü çeyreğin işletme karı da 2019’un dördüncü çeyreğine göre yüzde 539’luk bir artışla 580,19 milyon dolar oldu.
Her ne kadar 2021 için de COVID-19’un etkilerinin sürmesi ve ekonomik durumun yavaş bir şekilde düzelmesi beklense de LG, dünya hükümetlerinin sağlam mali politikaları ve aşıların başarılı bir şekilde uygulanmasıyla birlikte küresel ekonominin normalleşmesini bekliyor. 2021’de, LG’nin çeşitli iş alanlarında AI (yapay zeka), 5G, IoT (nesnelerin interneti) ve mobilite gibi temel teknolojiler geniş çapta kullanılacak.
Bazı detaylar…
LG Beyaz Eşya & İklimlendirme Çözümleri Şirketi,2020 cirosunu geçen yıla göre yüzde 3,5 artırdı ve rekor kırarak 19,87 milyar dolar olarak gerçekleştirdi. İşletme karı da rekor kırarak 2,10 milyar dolar olarak gerçekleşti.
LG Ev Eğlence Sistemleri Şirketi2020 cirosunu 11,76 milyar dolar ve işletme karını geçen yıla göre yüzde 22,9 artışla 865,29 milyon dolar olarak açıkladı. Bu çeyrekte gerçekleşen satışlar 2019’un aynı dönemine göre yüzde 7,9 ve bir önceki çeyreğe göre yüzde 16,7 artışla 3,82 milyar dolar oldu.