Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1858

    Android kullanıcılarına GTA dopingi!

    Ekran Resmi 2016-02-13 01.35.31Çok sayıda markanın akıllı telefon ve tabletleri beraberinde Android platformu,Türkiye’de yoğun şekilde tercih ediliyor. Platformun oyun meraklılarına sunduğu skala da dikkat çekici. Uygulama mağazasında milyonlarca oyun yer alırken, sayının durmaksızın arttığı da görülüyor. Her gün yeni oyunların dahil olduğu Android uygulama mağazasına ilgi çekici bir yapım daha katıldı…

    GTA severlerin oyun deneyimini PlayStation, PC gibi platformlardan sonra mobile de taşıyacağı yapımın adıGTA: Liberty City Stories. Android için yayınlanan oyun, aslında yeni değil, 2005 çıkışlı. Mobil oyun, bir dizi iyileştirme ve dokunmatik kontrol optimizasyonu beraberinde mobile geldi. GTA nostajisi arayanlar için güzel haber! Mobil cihazlarında farklı bir GTA oyununa kapılmak isteyenler için de.

    Ekran Resmi 2016-02-13 01.35.442015’in sonuna doğru iOS için yayınlanan yapan GTA: Liberty City Stories, iki ayı aşkın bir sürenin ardından Android kullanıcılarına sunuldu. Böylelikle oyun, hem iOS hem de Android’e gelmiş oldu.

    İlgili GTA yapımı, keyifli bir mobil oyun arayanlar için ideal seçenekler arasında. Konusu tanıdık; Leone ailesinin üyelerinden Toni Cipriani’nin kontrol edilmesine dayanıyor. Suça meyilli karakterimizi serüvenden serüvene taşıyoruz…

    Fiyatı 10.49 TL şeklinde. Android sürümünü akıllı cihazınıza indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.

    iOS sürümü için buraya tıklayınız.

    İyi oyunlar…

    Daha fazla oyun haberi ve incelemesi için buraya tıklayınız.

    Twitter ‘kazanmama’ eğiliminde

    GTY_twitter_nt_131003_16x9_992Mikro blog ağı kavramının sosyal medyadaki öncüsü Twitter, kendine özgü yapısı ile Türkiye’de hatrı sayılır bir kullanıcı kesiminin ilgisi altında. Global düzeyde de ilgi görüyor, ancak bu noktadaki göstergeler ivmenin oldukça zayıf olduğunu gösteriyor. Sosyal medya şirketi, 2015’i mali yönden zararla (-521 milyon Amerikan Doları) kapatmış, aylık aktif kullanıcı (ayda en az bir kez sosyal ağa giriş yapan kullanıcı) sayısı parametresi de yine beklentileri aşamamamıştı. Facebook’un 1 milyar 500 milyonu aşkın aylık aktif kullanıcı sayısının yanında Twitter’da aynı rakam 320 milyon seviyesinde…

    twitter-ceo2016 beklentileri

    Twitter’da 2016 beklentileri ve motivasyon bir hayli yüksek. Şirketin CEO’sunun kullanıcıların ilgisini çekecek yenilikler üzerinde çalışıldığı yönündeki açıklamarı buna örnek. Ancak ilginç bir gerilimin de söz konusu olduğunun altı çizilmesi gerekiyor. Dorsey, geçtiğimiz günlerde bazı üst düzey yöneticilerle yolların ayrıldığını doğrulamıştı. İşten çıkarmaların devam edeceği de çeşitli kaynaklar tarafından basına yansıtılmıştı. Yeni iddia ise ünlü medya organı Reuters tarafından kamuoyuyla paylaşıldı…

    2016 ilk çeyreği için Twitter gelirlerinin 610-595 milyon Amerikan Doları aralığında olabileceği iddiası Reuters’ta yer aldı. Giderler sonucu net karın eksi şekilde gelişmesi yönündeki beklenti de burada dikkat çekici detaylar arasında. Yani 2015’i zararla kapatan Twitter, 2016’ya da pek iyi bir start veremeyebilir. 2016 ilk çeyreği finansal bilançosuna ilişkin resmi açıklamanın önümüzdeki süreçte geleceğini belirtelim.

    Gelişmeleri izlemeye devam edeceğiz…

    Samsung Galaxy Tab S3 detaylandı

    0

    01-samsung-galaxy-tab-s2Samsung’un iki ayrı tablet modeli üzerinde çalıştığına dair bilgiler geçtiğimiz haftalarda açığa çıkmıştı. Hindistan kaynaklı bilgilere göre Samsung, SM-T718 ve SM-T813 model koduna sahip tabletleri üzerindeki çalışmalarını devam ettiriyor. Yeni detaylar ise SM-T819 kodu ve Samsung’un Galaxy Tab S3 adıyla gelecek modeline işaret ediyor.

    Super AMOLED ekrana sahip olduğu anlaşılan tablet modelinin teknik detayları da açığa çıkmış durumda. Buna göre Galaxy Tab S3 modelinde ekran boyutu 9.7 inç formuna olacak ve ekranın çözünürlük değeri de 2048 x 1536 olacak. Bu çözünürlük değeri iPad ile aynı.

    Öte yandan Samsung’un sonraki tablet modeli Galaxy Tab S3’ün donanımyapı taşlarına dair bazı detaylar da açığa çıktı. Buna göre cihazda Snapdragon 652 çipseti (4 adet Cortex-A72 ve dört adet A53) ile Adreno 510 GPU kullanılıyor. Bu özellik, tabletin orta seviye donanım yapısı ve bütçe dostu bir fiyatla geleceğine işaret. Burada hatırlanılması gereken detay, Samsung’un kendi işlemcisi Exynos’u kullanmak yerine Qualcomm’a yönelmiş olması. Henüz resmi olmayan bu bilginin kısa süre içinde açıklık kazanacağını belirtelim.

    Diğer detaylar, modelde 3 GB RAM, 32 GB dahili depolama alanı, 8 MP/1080p arka kamera ile 2 MP/1080p ön kameranın olacağı yönünde. 150Mbps LTE desteği ve yazılım tarafında Android 6.0 Marshmallow ise diğer öne çıkan özellikler. Öte yandan SM-T719 kodlu modelin de ‘daha küçük ekranlı’ Galaxy Tab S3 olacağının altını çizelim. Bu modelin farklı ekran boyutu ve çözünürlüğü haricinde büyük ekranlı Tab S3 ile aynı donanım örgüsü ile gelmesi bekleniyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz.

    Not: Görsel temsilidir. 

    Son 10 yılın en önemli 10 teknolojisi

    0

    androidTeknoloji hızlı bir şekilde gelişmeye devam ederken günlük yaşamımızı ve iş süreçlerimizi de her geçen gün daha fazla kolaylaştırıyor. Bu esnada hayatımıza bir çok yeni cihaz ya da yazılım dahil oluyor. Bu teknolojilerin birçoğu zaman içerisinde normalleşse de bazıları ilk lanse edildikleri gün kadar heyecan verici ve çoktan hepimiz için vazgeçilmez bir noktaya gelmiş durumda. Bu haftaki yazımda son 10 yıl içerisinde bence hayatımızı derinden etkileyen en önemli 10 teknolojiyi ele aldım.

    Android
    Google’ın 5 Temmuz 2005’te Palo Alto’da küçük bir şirket olarak temellerini attığı Android son 10 yılın en önemli yeniliklerinden biri. Kısa sürede çok yol alan Android, Symbian ve Java’nın önüne geçmeyi başardı. Gartner Mart 2015 verilerine göre tüm dünyada akıllı telefonların yüzde 82’si Android işletim sistemine sahip. ABD’de ise bu rakam comScore Temmuz 2015 verilerine göre yüzde 52 civarında. Şu an Android için geliştirilmiş 1,5 milyonun üzerinde uygulama var.

    GPS
    GPS veya açık adıyla Global Positioning System ilk olarak Amerikan Savunma Departmanı ve Dr. Ivan Getting tarafından geliştirildi.2005 yılında ticari olarak kullanılmaya başlanan GPS, akıllı telefonlar içindeki yerini de aldı. Bu başka ülkeye veya şehir dışına giden öğrenciler veya çalışanlar için bulunmaz bir nimetti. Bugün günlük hayatımızın vazgeçilmezi ve en büyük kolaylıklarından biri.

    Sosyal ağlar
    Sosyal ağlar devrimi 2003 yılında Friendster sitesinin hayatımıza girmesiyle başladı. Bir sonraki yıl Friendster yılın en iyi 50 internet sitesinden biri olmaya hak kazandı. Ancak bu başarısı kısa sürdü. Ancak buna rağmen sosyal ağlar fikri oldukça başarılıydı ve Facebook, MySpace, Twitter ve diğer ağlarla hayatımızdaki yerini sağlamlaştırdı.

    Bilgisayarlı görü
    Bilgisayarlı görü gerçek hayattaki çok boyutlu datayı toplama, işleme, analiz etme ve anlama yoluyla sayısal ve sembolik bilgi üretme anlamına geliyor. Bilgisayarlı görünün alt dallarına örnek olarak sahne rekonstrüksiyonu, olay algılama, video izleme, nesne tanıma, nesne poz tahmini, öğrenme, indeksleme, hareket tahmini ve görüntü restorasyonu verilebilir. Bilgisayarlı görü ve makine öğrenmesi uygulamaları son zamanlarda yükselişte. Google Glass’ın bu konuda başarılı uygulamaları bulunuyor.

    YouTube
    YouTube PayPal’ın eski çalışanlarından Jawed Karim, Steve Chen ve Chad Hurley tarafından kuruldu. Dünyaca ünlü video paylaşım sitesi 6 aylık bir sürede geliştirildi ve Google tarafından 1.65 milyar dolara satın alındı. Kurulduğu günden itibaren YouTube film ve programları yayınlayabilmek için CBS, Vevo, BBC ve Lions Gate Entertainment gibi pek çok şirketle anlaşma imzaladı. Son birkaç yıldır ise markalar dünyasının bir numaralı dijital pazarlama aracı.

    iPhone
    İlk defa 2007 yılında piyasaya çıkan iPhone o yılın en fazla merakla beklenen teknolojik ürünü oldu. Binlerce tüketici Apple’ın çok konuşulan bu yeni ürününe sahip olmak için yorulmak nedir bilmeden bekledi. İlk 3 ayda 1 milyondan fazla akıllı telefon satışı yapıldı. iPhone insanların telefon kullanma alışkanlıklarını değiştirdi. Telefonun temel amacı olan arama yapabilme özelliğinin yanı sıra insanlar artık telefondan internete girebiliyor, mail gönderebiliyor, oyun oynayabiliyor, resim ve video çekebiliyorlardı. Apple’ın uygulama mağazası App Store Mayıs 2015 verilerine göre 1.4 milyon uygulama ile 2. en büyük uygulama mağazası olma özelliğine sahip.

    Google sürücüsüz araçlar
    Google ilk olarak 2008 yılında sürücüsüz araç çalışmalarına başlamıştı. Dört yıllık bir geliştirme sürecinin ardından nihayetinde Mayıs 2012’de Nevada’da trafiğe çıkma izni alan Google’ın teknolojisine sahip Toyota Prius’de fren pedalı, gaz ve direksiyon bulunmuyor. Araç hiçbir şekilde sürücüye bağımlı değil ve gücünü elektrikli motordan alıyor. Özel bir yazılım kullanan Prius’ta sürüşü rahat ve konforlu hale getirmek üzere tasarlanmış sensör kombinasyonları ve dijital haritalar yer alıyor. Sürücüsüz araçlar istenilen şekilde yaygınlaştığında trafikte milyonlarca kişinin hayatını kurtaracağı öngörülüyor.Bu anlamda bence son 10 yıla damgasını vuran teknolojilerden biri.

    Dokunmatik ekran devrimi
    Tuşlu telefonların kullanıldığı günleri hatırlıyorsunuzdur. Ancak bugün neredeyse tüm dünyada küçük çocuklardan yaşlı insanlara kadar her yaştan insan dokunmatik ekranlı cihazlara aşina oldu. Bu dalga dünyanın en büyük yazılım geliştiricisi olan Microsoft’u ve en önemli ürünü Windows’u dahi en sonunda etkisi etkisi altına aldı. 3-4 yaşındaki çocukların TV ekranlarını hatta dergi sayfalarını parmaklarıyla dokunarak değiştirmeye çalıştığı eğlenceli videolar dokunmatik ekran devriminin en önemli kanıtı.

    iPad
    Apple’ın bir diğer önemli ürünü 2010 yılında piyasaya çıkan iPad.iPad ile güçlü bir tüketici elektroniği segmentine dönüşen tabletler kullanıcılar için internete girmek, film izlemek, oyun oynamak ve kitap okumak yepyeni bir deneyim demekti ve kısa sürede popülerleşti. Tabletler son yıllarda tahtlarını yavaş yavaş kaybediyor gibi görünse de Apple her yeni versiyonda iPad için sunduğu yeniliklerle devrimsel cihazının pazardaki gücünü korumaya devam ediyor.

    GitHub
    Şubat 2008’de kurulan ve 10 Nisan 2008’de hizmet vermeye başlayan Github, Git kullanan yazılım geliştirme projeleri için web tabanlı bir depolama servisi. Git ve Github kullanarak geliştirdiğiniz bir projeye farklı konumlardan farklı kişiler ekleyip, onlara görevler atayabiliyor ve yaptıkları işleri kontrol edebiliyorsunuz. GitHub bu anlamda yazılım dünyası için oyunun kuralını değiştiren bir teknoloji oldu.

    Görsel kaynak: androidauthority.com

    Giyilebilir Teknolojide Geçmiş, Günümüz ve Gelecek

    0

    Günümüzde akıllı cep telefonu kullanmak ne kadar normal ise yakın gelecekte giyilebilir teknoloji kullanımı da o derece normal olacak desem, sanırım bu teknolojinin potansiyeli konusunda ne demek istediğimi tam olarak anlatmış olurum.

    Öncelikle giyilebilir teknolojinin ne demek olduğunu  açıklamak istiyorum.  Üzerimizde taşıyabildiğimiz, elektronik veya bilgisayar temelli dijital sensörleri olan cihazlar olarak ifade edebiliriz. Bu tanım yaşanılan döneme göre değişiklikler gösterebilir. Zaten uzun süredir geleneksel giyilebilir teknolojiyi kullanıyoruz. Kol saatleri ve kulaklıklar bunun en güzel örnekleri.

    Günümüzde bir cihazın giyilebilir teknoloji kapsamında değerlendirilebilmesi için akıllı sensörlere sahip olması, internet bağlantısı ve bluetooth gibi ortamlar ile akıllı telefonlar aracılığıyla kullanıcısına bilgi veriyor olması gerekiyor. Yani, giyilebilir teknoloji kapsamına giren cihazların, dış dünya ile dijital ortamları kullanarak iletişimde olması gerekiyor.

    Çeşitli teknoloji  firmalarının yaptığı araştırmalar göre; 2020’li yıllar bu teknolojinin tam anlamı ile hayatın içinde olacağı yıllar olacak. Günümüzde giyilebilir teknolojiye örnek olarak; Akıllı saatler, fitness bileklikler, spor saatleri, akıllı bilezikler, akıllı elbiseler, implantlar, 3D gözlükleri sayabiliriz.

    Bu haftaki yazımda, özellikle geçmişte kullanılmış giyilebilir teknolojilerden bahsedeceğim. Aynı zamanda günümüz ve gelecekteki  giyilebilir teknolojiler de olacak.

    İlk Giyilebilir Teknoloji: Gözlük

    Giyilebilir teknoloji aslında tahmin edilenden çok daha önceleri hayatımıza girmiş. Google Glass’tan önce  ” The glasshole” adında gözlük varmış. İlk giyilebilir cihaz olarak gözlüğü sayabiliriz.

    giyilebilirteknoloji001

    Giyilebilir teknolojinin büyüleyici tarihi tam 700 yıl önce başlamış. Dışbükey camın keşfinden önce imparator Nero, gladyatör dövüşlerini daha yakından görebilmek için gözüne zümrüt takıyormuş.

    Daha sonra, Giordano ve Rivalto’nun 1286’da bugünkü anlamda, gözlüğü icat etmesi ile ilk giyilebilir teknolojinin de kapısı aralanmış.

    Eski Akıllı Yüzük

    Quing Hanedanı döneminde (1644-1911) 1.2 cm ve 0.7 cm  boyutlarında bugünkü abaküse benzer bir yüzük kullanılıyordu. giyilebilirteknoloji002

    İlk Giyilebilir Saat

    Tarihteki ilk taşınabilir saat olarak Pomander ( 1505) bilinir. Zamanında oldukça pahalı satılan saat, ağır ve fazla kullanışlı değildi. Bu saati taşımak belli bir statünün sembolü olarak kabul ediliyordu.

    giyilebilirteknoloji003

    İlk Giyilebilir Moda Teknolojisi

    Giyilebilir teknolojinin moda sektöründe kullanılması, Londra merkezli “Cute Circuit”  moda şirketi sayesinde olmuş. Tarihte moda sektöründe giyilebilir teknolojiyi ilk ” Elektrikli Kızlar” grubu kullanmış. Moda konusunda giyilebilir teknolojinin geçmişi denildiğinde, tarih sadece  Londra’dan bahsetmiyor. Londra’dan da önce New York’ta bu konuda bazı denemeler yapılmış.

    giyilebilirteknoloji00033

    İlk Giyilebilir Kamera Teknolojisi

    Günümüzde kullanılan GoPro kamera teknolojisinin geldiği noktayı geçmişte kim tahmin edebilirdi ki?

    Geçmişte, güvercinlerin fotoğraf çekmede kullanılması ilk kez  Alman eczacı Julius Neubronner tarafından 1907’de gerçekleştirilmiş. Amaç; Alman ordusunun düşman hatlarının arka tarafını görmek istemesiymiş. Bu teknik aynı zamanda fotograf ve kameranın giyilebilir şekilde kullanılmasınında yolunu açmış.

    giyilebilirteknoloji00034

    İlk Sanal Gerçeklik Başlığı

    1960 yılında  sinema yönetmeni olan Morton Heilig, ilk sinema altı görüntü deneyimi ile sanal gerçekliğin kapısını aralamış. Daha sonra stereofonik televizyon adıyla buluşuna patent almış.

    giyilebilirteknoloji00035

    İlk Giyilebilir Bilgisayar

    Profesör Edward Thorp ve Claude Shannon, dünyada ilk giyilebilir bilgisayar tasarımını yapmışlar. Bu iki bilim adamının buluşu, iki modelden oluşuyormuş. Birisi ayakkabıya saklanmış, diğer ise bir kibrit kabına sığdırılmış. Bu bilgisayarlar ile rulet masasında oyun sonuçlarını tahmin etmeye çalışıyorlarmış.

    giyilebilirteknoloji00036

    Kola Takılan İlk Bilgisayar

    Hayvanseverler için en iyi uygulamalar

    0

    Mobil cihazların hayatımıza girmesiyle birlikte hayatımızda birçok şey değişti. Sosyal medya artık hayatımızda daha aktif, mobil cihazlarımız üzerinden alışveriş yapıyoruz, trafiğin durumuna mobil cihazımızdan bakıp alternatif yollara karar veriyoruz. Bu gibi durumları artırmak elbette mümkün, kısacası mobil cihazlar, dolayısıyla mobil uygulamalar hayatımızı kolaylaştırıyor. Eğer evinizde evcil hayvan besliyorsanız ya da hayvanları seviyorsanız sizin için de çok güzel uygulamalar mevcut. Hayvanlar için oyunlardan, eş bulmaya, veteriner kliniklerine kadar birçok uygulama mevcut. Bu uygulamalar üzerinden hayvanlar hakkında bilgiler almak dahi mümkün. Sadece hayvanseverler için değil, veteriner hekimler için de hayvanların anatomilerini hızlı bir şekilde görebilmelerini sağlayan oldukça gelişmiş uygulamalar da mevcut. Uygulama geliştiriciler sizi unutmamış. Aşağıda hayvanseverlerin hoşuna gidecek çeşitli uygulamaları sizin için sıraladık.

    VetMapp

    vetmappVetMapp uygulaması, bulunduğunuz konuma en yakın veteriner hekime en kısa yoldan kolayca ulaşabilmenizi sağlamak için geliştirilmiş bir uygulama. Haritada veteriner kliniklerini, sokak hayvanları için belediye barınaklarının ve rehabilitasyon merkezlerinin bulunduğu yerleri görebiliyor, bu noktalara rota çizme özelliği ile en kısa yoldan ulaşabiliyorsunuz. Uygulamada ayrıca veteriner kliniklerinin, belediyelerin çalışma saatleri, internet sayfaları ve telefonlarına da ulaşılabiliyor. Uygulama şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Samsun, Muğla, Siirt, Kocaeli, Sakarya, Adana, Mersin, Adıyaman, Konya, Artvin, Gaziantep ve Antalya’da kullanılabiliyor. Uygulamanın diğer şehirlerde kullanılabilmesi için çalışmalar devam ediyor.

    Uygulamanın hem Android hem de iOS sürümü bulunuyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.esmobileinc.vetmapp

    iOS için: https://itunes.apple.com/tr/app/vetmapp-hayat-kurtar-n-!-turkiye/id969463902?mt=8

    Petsbro

    Aslında bir nevi hayvanlar için Instagram olarak kabul edebileceğimiz uygulama ile evcil hayvanlarınız için özel albümler oluşturabiliyor, bu albümleri diğer hayvanseverlerle paylaşabiliyorsunuz. Uygulamayı kullanabilmek için üye olunması gerekiyor. Üye olmak için hayvan sahibi olmanıza gerek yok, fakat içerisinde hayvanların olmadığı fotoğraflar ayıklanıyor.

    Uygulamanın hem Android hem de iOs sürümü bulunuyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.petsbro.PetsbroApp

    iOS için: https://itunes.apple.com/us/app/petsbro/id919400672?mt=8

    Human-to-Cat Translator (Kedi Dili Çevirmeni)

    Eğer kedilerin dikkatini çekmekte başarılı olamıyorsanız bu uygulamayı deneyebilirsiniz. Uygulama sizin konuşmanızı yaklaşık 25 farklı miyavlama sesine dönüştürüyor ve kedinin dikkatini çekmeyi başarıyor. Hem sizin hem de kedinizin canı sıkılıyorsa uygulamayı denemekte fayda var.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electricfrenchfries.htct.free

    Cat Snaps

    snapcatKediniz selfie çekemiyor mu? O zaman bu uygulama tam kediniz için. Eğer kedinizin fotoğrafını çekmek istiyor ama bir türlü başaramıyorsanız bu uygulamayı kullanarak kendisinin fotoğraf çekmesini sağlayabilirsiniz. Uygulamayı çalıştırdığınızda ekran üzerinde küçük bir fare gezinmeye başlıyor. Kediniz bu fareye odaklanıyor ve yakalamak isterken ekrana dokunduğunda kedinizin selfie’sini çekiyor. Siz de kedinizin yanına geçip kedinizin çektiği selfie’ye dahil olabilir hatta Facebook’ta da paylaşabilirsiniz.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.noahdev.catsnaps

    Crazy Cat

    Mobil oyun geliştiricileri de kedileri unutmamış. Siz akşama kadar oyun oynarsınız da kediniz oynamaz mı? Kedinizin tabletten, sizin telefonunuz üzerinden oynadığınız bu etkileşimli oyunda; siz telefonunuzla tabletinizin ekranını kontrol ederken, kedinizde tablet üzerinde sizin kontrol ettiğiniz nesneleri yakalamaya çalışıyor. Eğer kediniz oyun oynamayı seviyorsa, sizin de canınız sıkılıyorsa bu oyun sayesinde oldukça keyifli bir vakit geçirebilirsiniz.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keyes.crazycat.androidmarket&

    crazycat

    Twindog

    İnsanlar için arkadaşlık uygulamaları olur da köpekler için olmaz mı. Bu uygulama sayesinde köpeğiniz için uygun bir eş bulabiliyorsunuz. Cinsi, rengi, yaşadığı yer ve diğer özelliklere göre arama yapabiliyor, eş adayının fotoğrafını görebiliyor sahibi ile sohbet edebiliyorsunuz. Her ne kadar köpekler için geliştirilmiş bir uygulama gibi gözükse de kedi ve diğer evcil hayvanlar için de uygulamayı kullanmak mümkün.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=co.tindog.tindog

    Eski rallici ve yeni başkan Serkan Yazıcı ile motor sporları

    0

    1989 yılında başladığı otomobil sporları kariyeri boyunca 4 kez Türkiye Ralli Şampiyonluğunu kazanan ve 2000 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’nda ülkemizi temsil eden Serkan Yazıcı hem hızlı bir pilot hem de başarılı bir yönetici. 2011 yılında aktif sporculuk hayatına ara veren Serkan Yazıcı Aralık 2015’te düzenlenen Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Olağanüstü Genel Kurulu sonucunda başkanlık görevine seçilerek motor sporlarına yeni bir boyut katmak için kolları sıvamış durumda.

    serkan_yazici
    Birçok kupa kazanan Serkan Yazıcı artık yönetici olarak hünerlerini sergiliyor

    TOSFED nedir, tam olarak ne yapar kısaca açıklayabilir misiniz?
    TOSFED Gençlik ve Spor Bakanlığı – Spor Genel Müdürlüğü ve Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından tanınan, Türkiye’de otomobil sporları yöneticisi konumunda bulunan resmi kurumdur. 1991 yılında kurulan Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu, ulusal yarış organizatörü tescilli kulüpleri ile bugün ralli, pist, karting, tırmanma, rallikros, offroad, trial, klasik oto, drift olmak üzere 9 ayrı branşta faaliyetler gerçekleştirmektedir.

    TOSFED başkanı olarak gördüğünüz en büyük eksiklik nedir? İlk olarak neleri değiştirmek istiyorsunuz?
    Kısa vadede sporu ucuzlatarak halka indirmeyi düşünüyoruz. Yıl sonunda da tüm otomotiv sektörünün dikkatini çekecek ‘Otomobil Sporları Festivali’ düzenlemeyi planlıyoruz. Bütün branşlar 3-4 gün süresinde aynı bölgede etkinlikler, yarışlar, gösteriler yapacaklar. Sporun tüm paydaşlarının bir araya gelerek büyük bir sinerji yaratacağı, otomobil üreticileri ve tedarikçilerinin buluşacağı büyük bir festival olacak. Geleneksel hale gelecek olan bu projemizle uluslararası arenada bile kendinden söz ettirecek bir ilk’i gerçekleştireceğiz…

    Otomobil sporlarında Türkiye’nin durumu nedir? Aktif seyirci, bilgi, kültür ve sporcu anlamında dünyaya göre durumumuz nedir?
    Avrupa’nın birçok ülkesine göre geride olsak da, ülkemizde otomobile büyük bir ilgi olduğu bir gerçek. Bugüne kadar onlarca marka ülkemizde ya yarışları destekledi, ya takım kimliğinde bir şekilde sporun içerisinde yer aldı. Ancak bugün baktığımızda sadece Ford ve BMW markaları var ki, onlara uzun süredir devam eden bu desteklerinden dolayı çok teşekkür ediyorum. Marka ve üreticilerin, sportif mücadelenin yanında, bunu sosyal projelerle destekleyerek yeniden otomobil sporlarına destek vereceklerinden eminiz. Bugüne kadar gençlere bu işe başlayabilecekleri kapıları açamadık, onları doğru yönlendiremedik. Otomobil markalarının desteği ile ‘Ben de yarışçı olmak istiyorum’ diyen, kendine güvenen gençlerin bu spora başlamalarını sağlayacak, Anadolu ve büyük şehirleri kapsayan projelerimiz var.

    Yarışçı geçmişi olan biri olarak başkanlık yapmanın artıları ve eksileri nelerdir?
    Bence mutlaka tüm spor federasyonları, geçmişte o sporu yapmış başarılı kişiler tarafından yönetilmelidir. TOSFED de bir spor federasyonudur ve benim gibi sporcu geçmişi olan, sporla içiçe birisinin sporu yönetmesi daha kolay. Ayrıca bizim yönetimimiz benim haricimde, otomobil sporları geçmiş olan arkadaşlarımızdan oluşuyor.

    SY-001
    Serkan Yazıcı’nın yarış günlerinden bir kare…

    Teknolojinin motor sporları üzerindeki etkileri nelerdir?
    Otomobil sporları markalar için büyük bir ARGE alanıdır. ABS ESR gibi birçok sistem otomobil sporlarından elde edilen veriler sayesinde geliştirilmiş sistemlerdir. Hatta otomobilin “beyin” olarak bilinen ECU (elektronik control unit) bir yarışçı beyni gibi düşünülebilir.

    Eskiye göre araçların spec’leri, yakıt değerleri, güvenlik önlemleri ya da neler değişiyor teknoloji ile?
    Elbette öncelikle güvenlik… Güvenlik sistemlerinin gelişimine paralel, daha az yakıt tüketimi ile ilgili çalışmalardan çok ciddi sonuçlar alınmaya başlandı. Bugün çok küçük hacimli motorlardan düşük yakıt değerleri ile yüksek güçler elde edilebiliyor. Bunların yanı sıra konvansiyonel motorlar yerine hybrid ve elektrikli motorlarda ciddi yol alındı hatta sürücüsüz otomobile kadar ulaşıldı.

    Bilgisayar oyunlarıyla aranız nasıl? Oynadığınız bir yarış oyunu var mı? Simülatör veya benzeri bir şeyi deneyimleme ve gerçek hayattakiyle karşılaştırma şansınız oldu mu?
    PlayStation’da Colin McRae Rally ve WRC oyunları ile vakit geçirmişliğimiz var tabii ki. Hatta sıksık yarışçı arkadaşlarımızla karşılaşıp, aynı etapta daha iyi zaman yapabilmek için yarış konsantrasyonunda birbirimizle yarışmışlığımız vardır. Gerçekle karşılaştırdığımızda ise, birebir olmasa da bayağı başarılı olduklarını söyleyebilirim.

    Teknoloji sizin hayatınızda nasıl bir yer tutuyor? Akıllı telefon ve sosyal medya ile bağınız nasıl?
    Sosyal medya artık o kadar hayatımızın içindeki, dışında kalmak mümkün değil. Bende akıllı telefonum sayesinde günün her saati başta Facebook ve Instagram olmak üzere sosyal medyayı takip ediyor, pek çok konu hakkında çok daha hızlı bilgi sahibi olabiliyor ve bilgilerimi paylaşabiliyorum.

     

    Not: Söyleşimizde emeği geçen Atıl Atılgan’a teşekkür ederiz.

    Sanal gerçeklik ‘paketi’ 16 Şubat’ta satın alınabilecek

    occulus-rift2016’nın en önemli teknoloji trendlerinden birinin de sanal gerçeklik olması bekleniyor. Temelde gözlük ve kulaklık içeren bir başlığın takılmasını, elde kontrolcü ya da başka bir ekipmanla ‘bir sanal dünyaya’ adım atılmasını baz alan teknoloji aslında yeni değil. Önceki yıllarda da emekleme hallerine tanıklık edildi. Ancak 2016’da çok daha gelişmiş şekliyle kullanıcıların karşısına çıkacağı belirtiliyor. Bu yöndeki iddialı aygıtlardan biri de şüphesiz Oculus Rift…

    Daha önce mart ayının sonunda satışlarına başlanacağı duyurulan sanal gerçeklik aygıtı Oculus Rift’in, çeşitli PC’lerle birlikte sunulacağı bundle’ların 16 Şubat 2016 itibarıyla bazı e-ticaret platformları üzerinden önsiparişlere açılacağı açıklandı. Yani sanal gerçeklik meraklıları, ilgili tarihte hem PC hem de Oculus Rift’i bir arada satın alıp, Mart ayındaki (28 Mart olarak açıklandı) gönderime kadar bekleyebilirler…

    minecraft-occulus

    Önsipariş; stoklarının tükenmesi riskine karşı, kullanıcıların bir tür ‘yer ayırtma’ hamlesi şeklinde düşünülebilir. Peki 16 Şubat için önsipariş alternatifleri neler? Potansiyel kullanıcıları neler bekliyor?

    Bundle olarak bilinen paketlerde Oculus Rift ve bir de PC bulunuyor. Fiyatlar ise 1499 dolardan başlıyor ve gelişmiş PC özelliklerine bağlı olarak 3000 doları aşabiliyor. Daha önce açıklanan Oculus Rift fiyatı 599 dolardı. Özetle kullanıcılara sanal gerçeklik aygıtıyla birlikte söz konusu önsiparişlerde en az 900 dolarlık bir de PC sunuluyor.

    1499 dolarlık paket içindeki PC’nin markası Asus; Intel Core i5 işlemci, Nvidia GeForce GTX970 grafik ve 8 GB RAM ile geliyor. Dell ve Alienware marka alternatifler de bulunuyor.

    Sanal gerçeklik, 2016’daki en pahalı tüketici elektroniği eğlencelerinden biri olacak gibi görünüyor. Ne seviyede ilgi göreceği konusu ise yılın merakla beklenen soruları arasında.

    Media Markt’tan Sevgililer Günü reklam kampanyası

    0

    1455098945_MM_SG_TVC_FILMI_MASTER_HD_00_00_29_02_Still006

    Media Markt, ‘Sevgililer Günü’ alışverişlerinde de müşterilerinin yüzünü güldürmeye devam ediyor…

    Müşteri memnuniyetiyle fark yaratarak tüketicilerin en çok tercih ettiği elektronik perakende firması olmayı hedefleyen Media Markt, tüketicilerinin yüzünü rakipsiz fiyatları ve kaliteli hizmetleri ile güldürmeye devam ediyor. “Gülmek Sana Yakışıyor” sloganı ve jingle’ıyla yıla eğlenceli bir başlangıç yapan Media Markt, son olarak Sevgililer Günü’ne özel reklam filmini de izleyiciyle buluşturdu.

    Sevgililer Günü alışverişini yük olmaktan kurtararak keyfe dönüştüren Media Markt’ın “Sevgililer Günü” reklam filmi yayına girdi.

    Her 14 Şubat’ta klişe hediyelerin peşinden koşan kalabalıkları son teknoloji hediyelerle ve rakipsiz fiyatlarla buluşturan Media Markt, bu sevgililer gününde de müşterilerinin yüzünü sunduğu çeşit ile güldürmeyi hedefliyor.

    Birçok ödüllü işe imza atan Wanda Digital tarafından 1 günde 70 kişilik bir ekiple çekilen film “Son teknoloji hediyenle sevdiğini şaşırttığında, gülmek sana yakışıyor” sloganı, eğlenceli ve tempolu kurgusuyla dikkat çekiyor.

    Gülmek Sana Yakışıyor “Sevgililer Günü” Filmi:

    [vsw id=”JN5XE8sK_Mk” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    KÜNYE

    Reklamveren: Media Markt Türkiye

    Reklamveren Yetkilileri: Çağanur Atay Uçtu, Sinem Öztürk, Selda Yıldırım, Selen Bekiroğlu

    Reklam Ajansı: Wanda Digital

    Kreatif Direktör: Enis Baruh

    Ajans Prodüktörü: Kerem Aygün

    Kreatif Grup Head: Armağan Ükünç

    Yaratıcı Ekip: Kutsal Bayraktar, Okan Özyörük, Cihat Er

    Marka Yöneticisi Ekibi: Yeşim Gürsel (Uzman Marka Yöneticisi), Müge Yıldırım (Marka Yöneticisi)

    Ajans Video Prodüktörü: Engin Aydoğan

    Sanat Yönetmeni (Lead Art Director) : Murathan Eker

    Prodüksiyon: GoGo Project

    Yönetmen: Cem Adıyaman

    Yapımcı: Güneş Zahid

    Genel Koordinatör: Emre Özgür

    Prodüksiyon Koordinatörü: Cihan Yorulmaz

    Offline Edit: Sezen Yalçınkaya

    Art Direction: Tural Polat

    Gaffer: Mehmet Cemal Toz

    Post Production: Digiflame

    Color Correction: Color-Ist

    Jingle Yapım Şirketi: Jingleist

    Beste: Kemal Taşçeşme

    Düzenleme: Çağdaş Göktuna

    Medya Ajansı: Starcom