Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1801

    Apple Watch: En popüler akıllı saat

    Apple Watch ilk piyasaya çıktığında oldukça fazla sükse toplamıştı. Bazılarına göre bu ürün dünyanın en iyi akıllı saati. Bazılarına göre de, bileğe takılan pahalı bir oyuncaktan fazlasını sunmuyor. Apple Watch’ın gerçekte ne olduğunu bu yazımızda okuyabilirsiniz.

    Apple Watch ilk olarak tasarımı ve ergonomisi ile fark yaratıyor.  Farklı sürüm ve renk seçenekleri ile satılan Apple Watch, değiştirilebilir saat kayışları sayesinde kullanıcıya çok geniş bir seçenek sunuyor. Oldukça hafif olan Apple Watch , tıpkı bir analog saat gibi bileği zorlamıyor ve  rahatlıkla taşınabiliyor. Apple Watch benzer ürünlerle kıyaslandığında çok daha küçük boyut değerlerine sahip. Büyük saat seven kişiler 42 mm’lik ürünü tercih edebiliyorken, daha zarif bir saat takmak isteyen kişiler 38 mm’lik tasarımı tercih edebiliyor olmaları iyi düşünülmüş bir özellik olduğunu söylemeliyiz. Apple Watch hem alüminyum hem de çelik çerçeveli seçeneklere de sahip. Hafif bir saat taşımak isteyen kullanıcılar alüminyum çerçeveli ürünü tercih edebiliyorken, sağlam ve çizilmeye karlı daha dayanıklı bir saat isteyen kişiler de çelik kasalı ve safir camlı 42 mm’lik ürünü tercih edebilirler.

    2

    Apple Watch’a yakından bakıldığında malzeme kalitesinin ve işçiliğinin ne kadar başarılı olduğu hemen anlaşılıyor. Ürünü haftalardır kullanmamıza rağmen herhangi bir çiziğin oluşmaması bu kalitenin ne kadar başarılı olduğunun en iyi örneği.  Üzerindeki Safir cam en az Gorilla GLass  kadar sağlam ve dayanıklı. Bununla birlikte Apple Watch IPX7 (1 metre derinliğinde 30 dakika boyunca) standartlarına göre su geçirmez özelliğine sahip.

    Apple Watch’da beğendiğimiz bir özellik, çok fazla kayış seçeneğine sahip olması. Metal kayışlardan tutun, deri ve silikon kayışlara kadar çok geniş bir renk seçeneği ile ürünün görünümünü değiştirebiliyorsunuz. Bununla birlikte kablosuz şarj özelliği de iyi düşünülmüş bir özellik.

    3

    iPhone şart

    Apple Watch’dan verim alabilmek için mutlaka bir iPhone 5-5C-5S-6-6SSE sahibi olmak gerekiyor. Ürünü kurmak için en azından iOS 8.2 sürümü ile çalışan bir iPhone 5 şart. Ekranda çıkan soruları yanıtladığınızda ve Apple Watch  Bluetooth ile telefona bağlandığında hızlı bir şekilde hazır hale geliyor. Apple Watch için binlerce uygulama yazılmış durumda. Ama bu uygulamaların çalışması için iPhone’un Apple Watch’dan çok uzak durmaması şartı aranıyor. Nedeni de, bu uygulamaların esasında iPhone’dan çalıştırıldığını ve Apple Watch’un bir gösterge aygıtı gibi görev yaptığını söylemeliyiz.

    Apple Watch’un diğer akıllı saatlerle olan bir farkı analog saatlerden bildiğimiz ayar tekerleğine sahip olması. Bu tekerleği döndürdüğünüzde menünün içinde dolaşabiliyorsunuz veya resimleri büyütebiliyorsunuz. Bu tekerleğe  bir kere bastığınızda ana menüye dönüyor. İki kere bastığınızda uygulamalar arasında geçiş yapıyor, uzun süre bastığınızda da Siri açılıyor.

    4

    Apple Watch’un diğer bir önemli özelliği kuşkusuz Force Touch teknolojisine sahip olması. Kullanıcı ekrana uzun süre bastığında bazı uygulamaların ekstra fonksiyonlarını açılabiliyor. Tekerleğin altında bulunan düğme ise arkadaş listesine anında bağlanıyor. Bunla birlikte Taptic Engine teknolojisi sayesinde, size gelen bildirimlerde hafif bir titreşim ile uyarılıyorsunuz.  Bunlar hepsi güzel özellikler. Apple kullanıcının hayatını kolaylaştırmak için birçok inovasyon yaptığını hemen görüyorsunuz. Fakat tüm bu kısa yollara ve yeniliklere alışmak oldukça güç.  Parmağınızla ekranın üstünde aşağı kaydırmak, sağa kaydırmak, sola kaydırmak, alttan üste kaydırmak, iki kere tuşa basmak, basılı tutmak  v.s. gibi özellikler kullanıcıyı zaman zaman ciddi yoruyor.

    5

    Sağlığınız önem veriyor

    Apple Watch kullanıcıya sadece hava durumu, takvim ve eposta bildirimleri göstermiyor. Apple Watch aynı zamanda çok iyi bir Fitness koçu. Gün içinde attığınız adımlardan tutun, kaç kalori yaktığınızı hesaplayabiliyor. İşin güzel tarafı ise çeşitli spor aktiviteleri için farklı hesaplamalar oluşturabilmesi. Bununla birlikte çok başarılı bir nabız ölçer fonksiyonuna sahip. Burada dikkat etmeniz gereken bir nokta, nabız ölçen sensorların dövmenin üzerine gelmemesi.

    Bitmedi. Apple Watch, iPhone’un yardımı ile tam teşekküllü bir navigasyon aletine dönüşebiliyor. Bununla birlikte üzerinde bulunan hoparlör ve mikrofon sayesinde telefon görüşmelerinizi iPhone’u cepten çıkarmadan yapabiliyorsunuz.  iPhone’daki müzikleri ve kamera fonksiyonlarını da kontrol etmenizi sağlayan Apple Watch, sesli mesajlarınızı yazıya döküp eposta olarak gönderebiliyor.

    6

    Uzun lafın kısası. Apple Watch, kullanımı çok eğlenceli ve çok başarılı bir tasarıma sahip bir akıllı saat. Apple kullanıcıların hayatını kolaylaştırmak için birçok özelliği bu ürüne entegre ettiği belli oluyor. Tabi bunu yaparken, temel olarak baz aldığı basit kullanımını ister istemez kompleks bir kullanıma dönüştürdü. Yani bu ürünün kullanımına alışmanız gerekiyor.  Üzerinde bulunan pil sayesinde yaklaşık 20 saat dayanabiliyor. Ayrıca performansı  da gayet başarılı. Üründe herhangi bir takılma veya yavaşlama gözlemleyemedik.

    Apple Watch’un en büyük dezavantajı sadece iPhone sahiplerine hitap etmesi.

    Oyun severlerin şenliği: E3

    0

    Her yıl haziran ayında Los Angeles’da gerçekleşen E3 oyun fuarını bu sene de geride bıraktık. Bizler de fuarda yerimizi aldık ve yeni gelişmeleri sizler için takip ettik.

    Geçtiğimiz pazar günü yola çıktık. 14 saatlik yorucu bir yolculuğun ardından otele yerleştik. İki ülke arasındaki zaman farkında ötürü oldukça zor geçecek beş gün bizi bekliyordu. Zira Türkiye uyurken, orada gündüz vakti oluyordu. Bu sebeple ters yüz olmuştuk resmen. Yine de iş aşkı başka olsa gerek, orada bulunduğumuz süre içinde girdiğimiz her toplantı ve etkinlikten ağzımız kulaklarımızda çıktık.

    galeri_34

    Fuar başlamadan önce büyük firmalar konferanslarını gerçekleştiriyor. Sony, Nintendo, Ubisoft gibi firmalar, etkinlik başlamadan önce bu sene duyuracağı başlıkları orada anlatıyorlar. Bu sebep ile özellikle fuardan önceki iki gün çok önemli bir süreç. Burada tüm başlıkları öğreniyor ve programınızda son dakika değişiklikleri yapıyorsunuz. Bu sene benim nerede ise tüm programım değişti. Zira Ubisoft ve Sony’nin duyuruları tüm oyun dünyasına bomba gibi düşmüştü. Özellikle de Sony’nin duyuruları. Sanki ‘Oyun bizden sorulur’ mesajı veriyordu. Birbiri ardına duyurdu başlıklar, oyun dünyasına bomba gibi düştü. God of War, Resident Evil VII, Detroid gibi başlıklar oyuncular arasında büyük heyecan yarattı.

    galeri_27

    Bir çoğunuz konferansları zaten takip ettiniz. Ancak o kadar çok içerik üretildi ki bizlerin bile gözünden kaçanlar oldu. Sizlere gezip gördüğüm kısmını kısaca anlatmak istiyorum. Öncelikle beni en çok mutlu eden kısmını söylemem lazım. Ülkemizde yapılan etkinliklerin aksine fuar alanında cosplay curcunası değil, gerçekten içerik şenliği vardı. Yeni yapımlardan tutun birçok oyun geliştiricisi de etkinlik alanında sevenleri ile buluşuyor ya da ürünlerini anlatıyordu. Mesela Quantic Dream’in CEO’su David Cage’den Detroit: Become Human’ın tanıtımını dinlemek, inanılmaz bir deneyimdi. Hislerini, geliştirme sürecini ve hedeflerini dinlemek gerçekten eşsiz bir deneyim. Ya da yürürken Yoshinori Ono ile karşılaşıp selfie çekmek harika idi.

    galeri_20

    Bunların yanında etkinlikle en çok dikkatimi çeken konulardan biri de VR yapımları idi. VR’ı yıllardır konuşuyor, yazıp-çiziyoruz. Ancak ilk defa bu kadar yoğun bir içerik ile karşılaştım. Bunlar içinde beni en çok etkileyenlerden biri Resident Evil VII ile Star Trek: Bridge Commander oldu. Deneyimlerimi kısa süre içinde paylaşacağım. Ancak Star Trek’ten de kısaca bahsetmek istiyorum. Uzay Yolu’nu bilmeyeniz yoktur. Kaptan Kirk, Spock, Scotty deyince bilim kurgu severler için akan sular durur. Bridge Commander’da da bunun suyu çıkmış. USS AEGIS gemisini kullanarak uzay yolculuğuna çıkıyorsunuz. Ancak öyle böyle değil. VR gözlüğünüzü takarak, gemideki bir görevi alıyorsunuz. Ben Scotty’nin görevini aldım ve geminin enerji, kalkan gibi görevlerini üstlendim. Daha fazla detay vermiyorum. Yazımı bekleyin. Ancak dediğim gibi VR konusu çok ön plana çıkmıştı. Hatta yetişkin içeriklerini sunan bir firma da etkinlikte yerini almıştı. Önünde çok fazla sıra olduğu için deneyimleme şansı bulamadım ama kullananların yüz ifadelerinden sonuç belli oluyordu. Kısacası sanal gözlüğün sınırları birçok noktada görünüyordu.

    Tabi büyük usta Hideo Kojima’yı da unutmamak lazım. Sony konferansında sahneyi alıp da ‘Geri Döndüm’ demesi hala birçoğumuzun kulaklarında çınlıyordur.

    Hideo-Kojima-E3-2016-02-800x500

    Ayrıca fuarda dolaşırken birçok basın mensubu ile karşılaşıp sohbet edebiliyoruz. Birçok kişi ile konuşma şansım oldu. Herkesin fikri aynı: Son 10 yılın en iyi E3 Fuarı bu oldu. Ayrıca oyun üreticisi firmaların da şovları gerçekten övgüye değerdi.

    Elbette anlatılacak çok fazla şey var. Önümüzdeki günlerde bir yazı daha hazırlayıp, deneyimlediğim oyunları da anlatmayı planlıyorum.

    galeri_21

    Pazarlamacıların hedefi milenyum babaları

    0

    babalarReklam ve pazarlama dünyası çoğunlukla milenyum anneleri üzerinde yoğunlaşmışken unutulan bir şey var ki o da milenyum babalarının azımsanmayacak kadar çok olduğu. Bugün dünya üzerinde 18-34 yaş arasında pek çok genç baba bulunuyor. Ve milenyum babalarının kendilerine özel alışveriş alışkanlıkları ve karakterleri mevcut. Yeni nesil babalar ev işleri ile daha ilgili, daha çok alışveriş yapıyor ve tüm bunları yaparken de teknolojiyi çok fazla kullanıyorlar. Bir nevi babalık tanımını yeniden yazan bu babalar bu benim işim değil anlayışından tamamen uzaklaşmış bir şekilde aile ile ilgili kararlarda daha aktif olarak yer alıyorlar.

    Çocukları ile ilgili kararlarda daha fazla söz sahibiler
    Milenyum babaları yalnızca çocukları ile daha fazla zaman geçirmekle kalmıyor aynı zamanda çocuklarının hayatları ile daha yakından ilgileniyorlar. Çocuklarının yedikleri yemeklerden, aktivite planlarına kadar her konuda aktif olarak yer alıyorlar. Araştırmalara göre 1965 yılından beri babaların çocukları ile birlikte geçirdikleri zaman 3 katına çıkmış durumda.

    Daha çok alışveriş yapıyorlar
    Milenyum babaları çocukları ve evleri ile ilgili alışveriş işlerinde daha aktifler. % 80’i ev alışverişini kendi yapmayı ya da paylaşarak yapmayı tercih ediyor. Eşlerinin söylediklerini uygulamaktansa kendi kararlarını kendileri veriyor. Bu verilerin markalar tarafından babaların dikkatini çekmek amacıyla kullanılabileceğinin altınız çizmekte fayda var. Diğer yandan reklamlarda kullanılan ünlü tavsiyelerinin babaların alışveriş karalarında etkili olmadığını söylemeliyim. Ve babaların yalnızca % 30’u sosyal medyada arkadaşları tarafından bir reklam üzerinden yapılan tavsiyeye güveniyor.

    Kaliteyi sayıya tercih ediyorlar
    Bugün 0-15 yaş arası çocuğu bulunan babaların %52’si alışverişlerinde kaliteyi tercih ediyor. Pazarlama uzun yıllar boyunca ev alışverişlerinde son kararı verdiğine inanılan anneler üzerinde yoğunlaştı ancak artık bu inanç doğru değil. Bugün babalar da anneler kadar söz sahibi ve ürünün yeterince kaliteli olduğuna ikna edilebilirlerse daha fazla para harcayabilirler.

    Ebeveynliğe teknoloji yaklaşımı
    Milenyum babaları aynı zamanda mobil babalar olarak da adlandırılabiliriz. Nedeni alışveriş ve araştırma için mobil platformları çok sık kullanıyor olmaları. Araştırmalara göre milenyum babalarının % 70’i aile ile ilgili bilgi ve rehberlik konularında online ağları tercih ederken, bunların %59’u mobil ağları kullanıyor.

    Son yıllarda bebeklerle ilgili yapılan araştırmalar %52 oranında artarken, ‘nasıl’ sorusu ile başlayan aramalar % 49 oranında artış gösterdi. Yalnızca Amerika’da babaların % 80’i akıllı telefon kullanıyor. Bu babalar zamanlarının % 57’sini mobil cihazları ile geçirirken, bu oran her yıl % 7 artış gösteriyor. Diğer bir hayati tespit ise babaların fotoğraf paylaşmaya ve alışveriş uygulamalarını kullanmaya %4 daha meyilli olması. Yapılan alışveriş ve ödemeler karşılaştırıldığında milenyum babalarının aileleri için alışveriş yapmaya 4 kat daha meyilli olduğu görülüyor.
    Araştırmalar babaların % 44’ünün haftada en az bir kere sosyal hesaplarındaki güncellemeleri kontrol ettiğini, % 24’ünün ise günde bir kez kontrol ettiğini söylüyor. TV izlerken aynı anda ikinci bir platformu kullandığını söyleyenlerin sayısı da oldukça fazla. Markaların annelere daha fazla odaklanmış olduğu düşünülürse artık çalışmalarını baba ve anneler arasında eşit olarak paylaştırmalarının zamanı gelmiş gibi görünüyor.

    Görünüş babalar için önemli
    Milenyum babaları yalnızca çok düşünceli değil aynı zamanda kendi dış görünüş ve sağlıklarına da önem veriyorlar. Verilere göre erkekler için bakım endüstrisi her yıl % 6 oranında büyüme gösteriyor ve bu yılki büyüklüğü yaklaşık 3,2 milyar dolar değerinde. Babalar gününde milenyum babalarının dışındaki babaların da elbette unutulmaması gerekli. Yalnızca Amerika’da X jenerasyonu babalar tüm babaların neredeyse yarısını oluşturuyor. Bu pazarlamacıların göz ardı edemeyecekleri kadar yüksek bir oran.
    Yapılan bir araştırmaya göre insanların yaklaşık % 40’ı babalar gününde bir kravat ya da takım elbise almayı düşünüyor. Bu da yaklaşık 1,8 milyar dolarlık bir harcamaya karşılık geliyor. % 43’lük bir dilim konser, sportif etkinlik, akşam yemeği gibi bir dış mekan aktivitesi planlıyor ki bu da toplamda yaklaşık 2.5 milyar dolar değerinde bir harcama. Ortalama 1.6 milyar doların tablet, akıllı telefon, akıllı saat gibi elektronik ürünler için harcanacağı tahmin ediliyor.

    Sonuç olarak pazarlama kampanyaları oluşturulmadan önce yukardaki tespitlerin dikkate alınması faydalı olacaktır. Hedef kitlenin milenyum babaları mı yoksa diğer jenerasyonlar mı olacağı belirlenmeli ve doğru zamanda doğru ürün, uygun promosyon ile sunulmalı.

    Kaynak: techomebuilder.com

    Babalar Günü için teknolojik hediyeler

    0

    Sonora-Smart-DoddBir Amerikan İç Savaş gazisi olan William Smart, savaştan sonra, beş çocuğu ve eşi Ellen’la birlikte daha batıya, Spokane Washington’a taşınmak zorunda kalır. En küçük çocukları olan ve 1882 yılında doğmuş olan Sonora, babasına inanılmaz bir tutkuyla bağlı olan bir kızdır. Taşınmalarından sonra altıncı çocuğa hamile olan Ellen Smart, doğum sırasında hayatını kaybeder. William, altı çocuğuyla bir başına kalmıştır. Ancak geçen zaman zarfında o zor koşullara rağmen çocuklarını büyütmeyi başarır… Sonora, “Anneler Günü”nden ilham alır ve babası William Smart’ın bünyesinde tüm babaları anmak için özel bir gün olması gerektiğini düşünerek çalışmalara başlar. Amacı “Babalar Günü”nün 5 Haziran’da yani babasının doğum günü olan tarihte kutlanmasıdır.

    Sonora Smart Dodd
    Sonora Smart Dodd

    Ancak, çalışmalar uzayınca, ilk Babalar Günü 19 Haziran 1910 yılında, Spokane Washington’da kutlanır. Daha sonra bu özel günün yaygınlaşmaya başladığını gören ABD Başkanı Woodrow Wilson, “Babalar Günü”ne destek verir. 1924 yılında Başkan Coolidge de bu fikri destekler ama “resmi olarak tanınma” 1966 yılında Başkan Lyndon Johnson’la gelir. Ancak, sabit olarak her yılın haziran ayının üçüncü pazarı kutlanmasıyla ilgili asıl genelge 1972 yılında Başkan Richard Nixon tarafından imzalanır. Bundan altı yıl sonra, 1978’de Sonora 96 yaşında hayata gözlerini yumar.

    İşte Babalar Günü’nün hikayesi… İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre çocukların anneler için ayırdığı bütçe babalara ayrılanın neredeyse iki katı… Yalnızca İngiltere’de değil birçok ülkede babalar açık ve seçik bir şekilde ihmal ediliyor. Yılda bir kere de olsa onları hatırlamak o kadar da zor değil aslında… Ben de babalarımız için bazı teknolojik hediye önerilerinde bulunmak istiyorum.

    Loving children celebrating Father's Day surprising him with a gift

    Bütçeniz uygunsa babanıza son teknoloji bir akıllı telefon alabilirsiniz. Özellikle “eğlendirmek” üzere tasarlanmış çıkartılabilir batarya özellikli LG G5, 2599 TL’lik etiketiyle Media Markt mağazalarında sizleri bekliyor. Bu akıllı telefon 360 derece çekim yeteneği, müthiş müzik performansıyla babanızı mutlu edecek. Akıllı telefon yerine bir iPad Air 2 de hoş bir Babalar Günü hediyesi olabilir. Fiyatı 1299 TL olan Apple’ın 9,7” boyutundaki 16 GB hafızaya sahip bu muhteşem tabletini zaman zaman babanızdan ödünç alabilirsiniz. Biraz daha hesaplı bir hediye arıyorsanız, Lenovo Vibe P1, 1099 TL gibi uygun bir fiyata sahip…

    Bunlar bizim bütçeyi aşıyor diyorsanız biraz daha nokta atışı ve çok daha hesaplı teknolojik hediyeler de var elbette. Babanız işi gereği dosyalarını sürekli yanında taşıyorsa, ya da kendisine filmlerini, müziklerini saklayacak bir depolama donanımına ihtiyaç duyuyorsa Sony’den 1TB kapasiteli taşınabilir bir harici sabit disk, 189 TL fiyatıyla onun için en büyük hediye olacaktır. Bu yıl harçlıklardan arttıramadıysanız, bütçe biraz daha uygun olsun istiyorsanız babanızın yolda şarjsız kalmaması için Sony CP VA5W taşınabilir şarj cihazı yalnızca 35 TL’ye satılıyor.

    Aslında hediyeler, onu hatırladığınızın bir göstergesi yalnızca… Babalar Günü’nde elini öpmeniz, onu ne kadar sevdiğinizi söylemeniz eminim ona en büyük hediye olacaktır.

     

    Media Markt Twitter kullanıcılarının maç izleme alışkanlıklarını araştırdı

    Ekran Resmi 2016-06-17 00.58.09

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi Media Markt, Gonzo Insight işbirliğiyle son bir yıl içinde atılan 175.393 Tweet’i inceleyerek Twitter kullanıcılarının maç izleme alışkanlıklarını ortaya koydu.

    Totemler olmazsa olmazlardan

    18.881 kullanıcının %12’si maç esnasında totem için formasını giyiyor, %3’ü maçı yanındakilerle kol kola, %3’ü ise güneş gözlüğü ile izliyor. Kritik pozisyonlara kalbi dayanmayan %1’lik kesim maç esnasında çay koymaya giderken, %1’i ise kendini tuvalete kapatıyor.

    Ekran Resmi 2016-06-17 00.58.21

    İzleyiciler maç coşkusunu en çok babalarıyla yaşıyor

    Yapılan araştırmanın sonucuna göre; 18.458 kullanıcının %38’i maç heyecanını ve coşkusunu babasıyla paylaşmayı tercih ediyor. %24’ü arkadaşlarıyla izlerken, %9’u ağabeyi, %9’u küçük kardeşi, %9’u annesi, %6’sı sevgilisi, %4’ü eşi ve %1’i ise ablasıyla maç coşkusunu yaşıyor.

    Yüzleri en çok gol sevinci güldürüyor

    1.892 kullanıcının %36’sı en çok gol kaçmasına sinirlenirken, %33’ü ise gereksiz çalıma kızıyor. 829 kullanıcının %54’ünün yüzünü en çok güldüren rakibinin kaybetmesi oluyor. %19’unu en çok gol sevinci, %19’unu ise galibiyet sevinci güldürüyor.

    34.310 Twitter kullanıcısının %48’i maç sırasında bir şeyler içiyor, %18’i direk sofra başında televizyon izlerken, %6’sı çekirdek çitlemeyi tercih ediyor.

    Ekran Resmi 2016-06-17 00.58.52

    İzleyiciler en çok maç esnasında kanalın değiştirilmesinden şikayet ediyor

    34.310 kullanıcıdan %65’i maçı trafik yüzünden, %10’u ise iş nedeniyle maçı kaçırıyor. %20’si eşinin farklı bir programı tercih etmesi nedeniyle maçı izleyemiyor.

    Maç esnasında eşinin/annesinin kanal değiştirmesinden şikayet edenlerin sayısı ise bir hayli fazla. 55.323 Twitter kullanıcısı maç sırasında kanalın değiştirilmesinden, 1.152 kullanıcı ise televizyonun önünden geçenlerden müzdarip.

    Milli Takım için umutlar yüksek

    Avrupa Şampiyonası için ise kullanıcılar şimdiden beklentilerini paylaşıyor. 4.223 kullanıcının %32’si Milli Takım’ın yarı finale çıkacağını söylerken, %28’i ise çeyrek finali garanti olarak görüyor. %17 ise Milli Takım’ın Türkiye’yi finale taşıyacağından emin.

    1443424092_Media_Markt_CEO_Yenal_G__ky__ld__r__m

    Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım ise araştırmayı şöyle değerlendiriyor; “Media Markt olarak her zaman rakipsiz fiyatlarımız ve kaçırılmaz kampanyalarımızla müşterilerimizin yüzünü güldürmeyi amaçlıyoruz. Tüketicilerimizin formalarını giyip son teknoloji televizyonlarının başına geçtiklerinde, sevdikleriyle birlikte Euro 2016 coşkusunu kesintisiz, doyasıya yaşamalarını istiyoruz. Media Markt’ta Euro 2016’ya özel olarak dekore edilen mağazalarımıza gelen tüketicilerimizi indirimlerimiz ve 50 bine varan ürün çeşidimiz ile buluşturuyor, turnuva ruhunu adeta sahadaymışçasına hep birlikte yaşıyoruz. Milli takımımıza başarılar diliyor ve bu coşkuyu Euro 2016 süresince birlikte doyasıya yaşayabilmeyi umuyoruz.”

    Eğitimciler için Video Siteleri

    0

    Günümüzde öğretmenlerin interaktif ders işlemesi, öğrencilerin derse katılım ve ilgilerinin devamını sağlama açısından oldukça etkili ve yararlı. Sınıfta multimedya kullanılması, öğrencilerin daha başarılı olmasından etken rol oynuyor. Öğretmenlerin öğrencilerine web üzerinden eğitim videoları izlettirmesi gerek dersleri tamamlayıcı olması açısından ve gerekse de ilham vermesiyle oldukça ilgi çekiyor.

    Bu haftaki yazımda, konunun önemine binaen öğretmenlerimiz için yararlı olacağını düşündüğüm eğitim videoları yayınlayan sitelerinden bahsedeceğim.

    TeacherTube

    ogretmenlericinvideo_116

    YouTube’ın öğretmenler için hazırladığı sayfa, sınıfta paylaşmak için eğitimsel odaklı içeriklerin aranabildiği, inanılmaz bir kaynak olarak öne çıkıyor. Diğer öğretmenler tarafından yüklenen eğitim videolarının paylaşıldığı sayfada, öğretmenler aynı zamanda kendi eğitici paylaşımlarını da yapabiliyorlar.

    EBA

    ogretmenlericinvideo_115

    Eğitim-öğretim sürecinde bilişim teknolojisi donanımlarını kullanarak, etkin materyallerin olduğu, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından tasarlanan, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir e-içeriklerin bulunduğu bir sosyal platform olarak tanımlanıyor.

    Sitede farklı, zengin ve eğitici içerikler; Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak, eğitimde kullanılmasını sağlıyor. Aynı zamanda eğitim içerikleri ile ilgili ihtiyaçlara cevap vermek amaçlanıyor. Sitede sosyal ağ yapısına uygun içerikler ile bilgi alışverişine destek veriliyor. Bunun ile birlikte zengin ve büyüyen arşivi ile derslere katkı sağlanıyor. Bilgi öğrenilirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek ve bilgiden bilgi öğrenme hedefleniyor. Sözel, görsel, sayısal, bireysel, işitsel öğrenme ile farklı öğrenme stillerine hitap ediliyor. Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak, eğitime el birliğiyle yön vermelerine ön ayak olmaya çalışılıyor. Teknoloji bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanılıyor.

    neoK12

    ogretmenlericinvideo_114

    NeoK12 sitesi, başta fen bilimleri olmak üzere, eğitici videoların bulunduğu video portalı olarak adından söz ettiriyor. Öğrenciler sitedeki videoları izlerken; zihinlerinde görsel resimler oluşturuyor, öğrenme için gerekli olan kavrama ve anlama yeteneklerinin geliştiriyorlar.

    CosmoLearning

    ogretmenlericinvideo_113

    Bu ücretsiz eğitim sitesinde, 36 farklı akademik konuda eğitici videoları bulunuyor.

    Brightstorm

    ogretmenlericinvideo_112

    Brightstorm portalında; matematik ve fen konularında görsel videolar bulunuyor. Aynı zamanda deneme sınavlarıda uygulanıyor. Sitenin ingilizce olması bir dezavantaj gibi gözükse de, öğretmenlerimiz için farklı kaynak olması bakımında, önemli bir web sitesi olarak öne çıkıyor.

    TED

    ogretmenlericinvideo_111

    Öğrencilere ilhan kaynağı olması bakımından, oldukça yararlı olduğunu düşündüğüm TED sayfası ile konuşmacıların daha önceki deneyimlerini, bilgilerini paylaştıkları bir ortam oluşturulmuş durumda. Öncelikle öğretmenlerin izleyip, öğrencilerine aktarılabileceği konuşmalar bulunmakta.

    WatchKnowLearn

    ogretmenlericinvideo_110

    WatchKnowLearn, eğitim videolarının olduğu bir depo olarak öne çıkıyor.Konu kategorileri ve yaşa göre sıralanmış olan konuları ile inanılmaz bir kaynak sunuyor. Çok kolay arama yapabileceğiniz portalda, geniş bir video kaynağı bulunmakta.

    Khan Academy Türkçe

    ogretmenler_icin_videolar_112

     

    3.200 ‘den fazla video ile, Khan Academy neredeyse her şeyi öğrenmek için kullanabileceğiniz bir portal. Eğer fizik, finans, ya da tarih konularında arama yapıyorsanız, Khan Academy’de bunun ile alakalı mutlaka bir ders bulacaksınız.

    Khan Academy, alışılagelen eğitim sistemini değiştirip geliştirmeyi ve özgürleştirmeyi hedefleyen; kar amacı gütmeyen bir organizasyon olarak adından söz ettiriyor. İsteyen herkesin, istediği an, istediği yerde dünya standartlarında ve ücretsiz bir öğrenim imkanına sahip olabilmesi amaçlanıyor.

    Öğrenci, öğretmen, işadamı, ev hanımı kim olursanız olun, Khan Academy’deki eğitici içerik ve kaynaklarına hiçbir bedel ödemeden ulaşabiliyorsunuz. Khan Academy, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlamasına katkıda bulunmayı hedefliyor.

    Khan Academy’nin sunduğu kişiye özel öğrenim içerikleri ile kendi hız ve ihtiyacınız doğrultusunda öğrenebilir, kendinizi geliştirebilir, ders çalışabilir, sınava hazırlanabilir, çocuğunuza öğretebilir, ya da öğretmenseniz Khan Academy’yi sınıfınızda kullanabilirsiniz. Khan Academy; hem öğrenciler için bireysel öğrenim kaynağı hem de öğretmenler için sınıflarında, ya da veliler için evlerinde kullanabilecekleri, yeni eğitim teknolojileri sunan bir eğitim sayfasıdır.

    ARKive

    ogretmenlericinvideo_118

    Öğretmenlerin, öğrencilerine  dünyanın tehlike altındaki türleri hakkındaki videoları seyrettirebileceği video kaynağı olan ARKive’de yaban hayatı filmlerleri ve fotoğraf paylaşımları bulunuyor.

    MathTV

    ogretmenlericinvideo_119

    MathTV sitesi, matematikte ekstra yardıma ihtiyacı olan öğrenciler için kurulmuş bir portal.  Bu sitede; temel matematik başta olmak üzere, tüm matematik konularında açıklayıcı videolar bulunuyor.

    National Geographic

    ogretmenlericinvideo_120

    National Geographic portalında, doğal yaşam konusunda dünyanın en şaşırtıcı videolarını bulup, öğrencileriniz ile paylaşabileceğiniz içerikler bulunuyor.

    Google Adile Naşit’i unutmadı

    1466094701_Adile_Nasit_Doodle

    Teknoloji şirketi Google, özel günlerde anasayfasını tıklayan kullanıcıları Doodle adını verdiği özel logolarla karşılıyor. Google logosundaki değişikliklerde festivaller ve yıl dönümlerinin yanı sıra ünlü sanatçıların, kâşiflerin ve bilim insanlarının doğum günleri de kutlanıyor. 17 Haziran tarihli Google Doodle’u da bunlardan biri…

    Kuzucukları” Adile Naşit’i unutmadı

    Google, ülkemizin çok sevilen sinema-tiyatro oyuncusu ve televizyon sunucusu Adile Naşit’in doğumunun 86. yılını özel olarak hazırlanan doodle ile kutluyor. Oyun ve filmlerinin yanı sıra bir dönem “Kuzucuklarım” diye seslendiği çocuklara yönelik televizyon programlarıyla gönüllerde taht kuran 17 Haziran 1930 doğumlu Adile Naşit, yaşasaydı bugün 86 yaşında olacaktı.

    Google, Türkiye’deki özel günler ve ünlü kişilerin doğum/ölüm günlerine özel Doodle hazırlama geleneğini devam ettiriyor. Hazırlanan Doodle’da Adile Naşit beraberinde Türk motifleri, paylaşım teması ve güler yüz öne çıkıyor.

    Adile Naşit kimdir?

    Gerçek adı Adela Özcan olan Adile Naşit İnce,  İstanbul’da doğmuş Türk sinema oyuncusu, tiyatro sanatçısı ve televizyon sunucusu. Hababam Sınıfı ve Neşeli Günler adlı filmleri ile gönüllere taht kuran Naşit, 11 Aralık 1987’de hayatını kaybetti.

    1940’ların sonunda başladığı oyunculuk kariyerini 40 yılı aşkın süre boyunca devam ettirdi ve sayısız sinema yapımında rol altı. Ayrıca iki TV dizisi ve aralarında Lüküs Hayatı’ın da yer aldığı çeşitli tiyatro gösterinde yer almıştır.

     

     

    Çeviri yazılımları gelişiyor

    0

    Son yıllarda çeviri yazılımları teknolojinin de gelişmesiyle birlikte çok önemli gelişmeler kaydetti. Başlangıçta sadece bir kelimenin başka bir dildeki anlamını görebilmemizi sağlayan kısacası sözlük olarak tabir edebileceğimiz yazılımlardan artık anında çeviri yapabilen, hatta sizin konuşmanızı aynı anda karşı tarafa sesli bir şekilde çevirerek aktaran yazılımlar dahi var.

    Bir Otostopçunun Galaksi Rehberi gibi bilim kurgu filmlerine meraklıysanız kesinlikle dikkatinizi çekmiştir, uzaydaki en faydalı şey bu anlık çeviri yapabilen cihazlardır. Gerçi daha bu kadar iyi çeviri yapabilen yazılım yok ama günlük hayatta birçok şeyi anlayabilmemizi ya da karşı tarafa ifade edebilmemizi sağlayan yazılımlar mevcut. Profesyonel anlamda baktığımızda ise çeviri hafızaları gibi çeşitli yöntemlerle oldukça doğru çeviri yapabilen yazılımlar da mevcut. Fakat bu tarz profesyonel çeviri yazılımları şimdilik bizim konumuz değil. Daha çok günlük hayatta işimize yarayabilecek kendimizi ifade edebilmemizi sağlayacak yazılımlardan sizlere bahsetmek istiyorum.

    Biraz önce de bahsettiğim gibi şu an kullanılan birçok yazılım, özellikle sosyal medya ve sohbet yazılımları hem mobil hem de diğer cihazlara anında çeviri özelliğini ekliyor. Instagram, Skype, Google Translate bunlara aslında çok güzel bir örnek. Çevirileri her ne kadar mükemmel olmasa da iki tarafın birbirini anlamasına yetiyor. Hatta bu yazılımları kullanıp ticaret yapan küçük ve orta ölçekli şirketler mevcut. Gelelim akıllı telefonumuzda, tabletimizde ve bilgisayarımızda kullanabileceğimiz uygulamalara.

     

     

    Google Çeviri

    Benim özellikle Rusya, Yunanistan ya da Arap ülkeleri gibi alfabesini bilmediğim ülkelere gittiğimde en çok kullandığım yazılımlardan birisi Google Çeviri. Uygulamayı telefonunuzdan açıp, kamerasıyla tabelaya gösterdiğinizde çeviriyi görebiliyorsunuz. Bu da işinizi büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Ya da herhangi bir metni girdiğinizde size anında çeviri yapabiliyor. En güzel özelliği ise çevrimdışı çalışabilmesi. Yazılım 103 dilde çeviriyi destekliyor. İnternet bağlantısı olmadan 52 dilde çeviri yapılabiliyor. Anında kamera çevirisi 29 dili destekliyor. 32 dilde de çift yönlü konuşma çevirisi yapabiliyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.translate&hl=tr

    iOS için: https://itunes.apple.com/us/app/google-translate/id414706506?mt=8c

    Vocre

    30’un üzerinde dilde çeviri yapabilen bir uygulama olan Vocre, hem Android hem de iOS cihazlarda kullanılabiliyor. Vocre’nin desteklediği diller arasında Türkçe de var. Uygulamanın çalışabilmesi için internet bağlantısı gerekiyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Vocre.Translate&hl=tr

    iOS için: https://itunes.apple.com/us/app/vocre-translate-voice-text/id454405637?mt=8

    iTranslate

    Anında çeviri ve konuşma çevirisi yeteneğine sahip olan yazılım 90’ın üzerinde dili destekliyor. Farklı diyalektlerin de desteklediği yazılım çevri yapabilmek için internet bağlantısı gerektiriyor. Uygulama farklı karakterlere sahip dillerin latin karakterleriyle gösterilebilmesini ya da tam tersini sağlayabiliyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=at.nk.tools.iTranslate&hl=tr

    iOS için: https://itunes.apple.com/us/app/itranslate-free-translator/id288113403?mt=8

    Voice Translator

    Android cihazlarda çalışabilen uygulama iki ya da birden fazla dilde aynı anda çeviri yapabilme yeteneğine sahip. Uygulamayı açıp konuşuyorsunuz uygulama sizin konuştuklarınızı istediğiniz dile çeviriyor. Uygulamanın Türkçe desteği var. Çeviri yapabilmesi için internet bağlantısına ihtiyaç duyuyor.

    Android için: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.axis.mobile.chapters.trans&hl=tr

    MeetPilot

    Son olarak sizlere henüz daha proje aşamasında olan bir kulaklıktan bahsetmek istiyorum. Bu kulaklık, bilim kurgu filmlerinde gördüğünüz gibi farklı dilleri çevirebilme yeteneğine sahip olacak. Cihazın çalışma şekli aslında oldukça basit. İki kişi kulaklığı takıyor ve biri konuştuğunda diğeri kulaklığından çeviriyi dinliyor. Böylece iki kişi farklı dilde birbirleriyle anlaşabiliyor. Cihazın geliştirilmesi için şu an kitlesel fonlama aşamasında. Projeye 10 dolarla destek verebiliyor ya da 199 dolar vererek ürünü ilk alanlardan birisi olabiliyorsunuz. Cihazın 2017 Mayıs ayında tamamlanması bekleniyor. Cihaz için şu ana kadar 2 milyon doların üzerinde bir para toplanmış. Açıkçası böyle bir cihaza ihtiyaç duyan oldukça çok insan varmış ve çok iyi bir destek almış.

    MeetPilot hakkında bilgi için: https://www.indiegogo.com/projects/meet-the-pilot-smart-earpiece-language-translator–2

    meetpilot

    Teknolojik Karne Hediyeleri

    0

    Okullar kapandı şimdi tatil zamanı! Sürekli değişim gösteren eğitim sistemimizde sabit kalan belki de en güzel nokta tatildir. Yaz mevsimini ve dolayısıyla tatili güzel geçirip bir sonraki yıla bomba gibi girmek için kullanabileceğiniz karne hediyelerini inceleyelim.

     

    camlink_aksesuar

    Camlink Cl Ac20

    Yazın kendini maceraya atacak her öğrenci için uygun fiyatlı ve yetenekli bir aksiyon kamera Camlink Cl Ac20’yı öneriyoruz. FullHD 30 FPS çekim modu, microSD depolama yuvası, mini HDMI çıkışı ve Wi-fi bağlantı özellikleri ürünün ilk bakışta göze çarpan özellikleri. 50 metre derinliğe kadar su altı çekimleri yapabilmesi onu daha da önemli bir hale getiriyor. Ürünün kutu içeriği de son derece etkileyici. Kask montaj ve gidon montaj kiti, kafa bandı, vantuzlu araç kiti, araç şarj adaptörü kutuya dahil. 120 derece geniş açı lense sahip ürün fiyat ve performans oranında rakipsiz denebilecek kadar kaliteli. Buraya tıklayarak ürünü daha yakından görebilirsiniz.

    485051-gear-vr

    Samsung Gear VR Oculus ve Cardboard
    Bu yılın en çok gündeme gelen konusu sanal gerçeklik. Birçok marka sanal gerçeklik deneyimini bizlerle buluşturmak için kolları sıvamış durumda. Samsung’un geliştirdiği ürün rakiplerine göre kablosuz olduğu için avantajlı. Belirtmeden geçmek istemem, bana göre sanal gerçeklik ürünlerinin en büyük sıkıntısı kablolu yapının getirdiği hareket kısıtlılığı. Bunu ortadan kaldıran Samsung Gear VR’ın eksi yönü ise sadece uyumlu Samsung telefonlarla çalışması. Alternatif olarak Google Cardboard ürünlerine de bakabilirsiniz. Ülkemizde 10-30 lira arasında bulabileceğiniz Cardboard ekranı ikiye bölerek mercekten izlemenizi sağlayan Google’ın geliştirdiği basit ama etkili bir düzenek. Sanal gerçeklik konusunda merak ve tereddüdü aynı anda yaşıyorsanız Cardboard ile şüphelerinizi çok ekonomik bir yolla giderebilirsiniz. Bu yola kendinizi adayacaksanız da Samsung Gear VR doğru bir ürün olacaktır. Daha ileri ve pahalı uygulamalar için bir sonraki karneyi veya mezuniyeti bekleyebilirsiniz. Ürünü daha detaylı incelemek isterseniz sizi buraya davet edelim.

    AuraH2O_right_reading

     

     

    Elektronik kitap okuyucu
    Dünyada fenomen haline gelen elektronik kitap okuyucular gerçek kitap okuyucusunun daha çok sayıda olduğu ülkelerde popülerken bizde tam olarak arzulanan konuma gelmedi. E-mürekkep denen özel bir ekran kullanan bu tarz ürünler alışıldığı zaman kitap aratmıyor. Amazon’un 99 dolara sattığı Paperwhite modelini ülkemize göndertmeniz mümkün. Bir diğer alternatif de Kobo kitap okuyucusu. Ülkemizde resmi olarak satışı başlayan Kobo, başlangıç için hiç de azımsanmayacak bir kütüphane ile hizmet veriyor. Piyasada bulunan ikinci el okuyucularla birlikte 200-500 lira civarında e-kitap okuyucu satın almanız mümkün. Kitap okumayı seviyorsanız bu tarz bir ürünle daha çok kitap okuyacağınızı garanti edebiliriz. Sadece ön yargılı olmayın. Tatilde yanınıza birkaç kilo kitap almak yerine böyle bir ürünle yolculuk ettiğinizi hayal edin.

    PS4_Vita

    PlayStation 4 ve Vita
    PC mi konsol mu tartışmalarına hiç girmeden zahmetsiz oyun deneyimi için PlayStation 4’ü tavsiye edebilirim. İkinci kol ve Uncharted 4 gibi bir oyunla paket halinde bulunabilen kampanyaları yakalarsanız sizden iyisi yok. Çevrimiçi oyun deneyimi içinse Rainbow 6 Siege’i ve fiyatı oldukça düşen Destiny’i öneriyorum. Vita konusuna gelince Vita’nın biraz hakkının yendiğini söylemek mümkün. Sony de yeterince bu ürünün arkasında durmadı. Ancak uygun fiyata alabileceğiniz Vita, özellikle PlayStation 4 ile ortak kullanabileceğiniz Plus üyelik sayesinde her ay güzel iki oyun hediye veriyor. Her ne kadar cep telefonları mobil oyun piyasasını ele geçiriyor gibi gözükse de Vita veya Nintendo 3DS gibi ürünlerin yeri başka. Vita alırsanız önereceğim oyun LittleBigPlanet ve Child of Light. Oyun konsolları için burayı ziyaret edebilirsiniz.

    parrot-minidrone-airborne-night-blaze-desc2

     

    Parrot Airborne Night Blaze Drone Multikopter
    İstikbal ve eğlence göklerdedir! Yaz demek bir anlamda uzaktan kumandalı ürünlerin sezonu demektir. Ancak yeni nesil uzaktan kumandalı eğlence anlayışı drone’lardan oluşuyor. Mediamarkt’ın buraya tıklayarak ulaşabileceğiniz kategorisinde eğlence ve profesyonel amaçlı drone’ları bulmanız lazım. Benim önerim ise Parrot’un Airbrone Night Blaze modeli. Kolay kullanımı ve sağlam yapısıyla dikkat çeken ürün ideal bir ilk drone. Ürünün LED’leri sayesinde karanlıkta da çekim yapmanız mümkün. Ancak görüntü kalitesi açısından çok tatmin edici olmadığı için ürünü sadece uçarken aldığınız keyifle değerlendirin.

    Media Markt’tan Euro 2016 için dev ekran

    0

    1465907292_Media_Markt_mac_izleme

    Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi Media Markt, Milli Takım’ın Euro 2016’daki ilk karşılaşması için Ümraniye Meydan AVM bahçesine dev bir ekran kurdu. Maçı dev ekrandan hep birlikte izleyen misafirler Milli Takımı omuz omuza destekleyerek, futbol ruhunu ve coşkusunu yaşadı.

    Media+Markt+Logo

    Euro 2016 heyecanını tüketicileriyle paylaşmak adına Media Markt, Milli Takım’ın şampiyonadaki ilk maçı için Ümraniye Meydan AVM’de dev bir ekran kurdu. Milli takımı omuz omuza desteklemek isteyen misafirlerin yoğun katılımı ile gerçekleştirilen özel etkinlikte futbol ruhu ve coşkusu doyasıya yaşandı.

    Euro 2016 heyecanı Media Markt’ta yaşanmaya devam edilecek

    Media Markt, Euro 2016 süresince futbol ruhu ve heyecanını yaşatabilmek adına tüketicilerini, şampiyona için hazırlanan özel marşı, mağaza içi dev halılar, büyük posterler ve özel kampanyalarla karşılamaya devam edecek.