Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1743

    Elektrikli Otomobillerde Yeni Oyuncu Çin’in Tesla’sı LeSEE

    0

    Otomobil dünyasının yükselen değeri elektrikli araçlar, her geçen gün gündemdeki yerini sağlamlaştırıyor. Özellikle Tesla firmasının bu konuda yaptığı atılımlardan sonra kelimenin tam anlamıyla ezberin bozulduğunu söyleyebiliriz. Son yasal düzenlemelerle birlikte ülkemiz dahil birçok ülkenin elektrikli ve hibrit araçlara vergi indiriminde bulunması ve sürücülerin artan çevre bilinciyle birlikte daha duyarlı davranması elektrikli otomobil pazarını büyüten en temel etkenlerden. Diğer taraftan kullanıcıya uzun vadede maliyet düşüşü olarak da geri dönen elektrikli otomobil pazarının yeni oyuncusu olmak için Çin markası LeEco kolları sıvamış durumda. Çin’in otomobil konusundaki başarısı büyük oranda taklit otomobillerle sınırlıydı. Taklit otomobil ismi de sizi yanıltmasın çünkü Çin’de üretim derinliği o kadar geniş ki dünyanın en gelişmiş otomobillerinin taklidini asıllarından ayırmak çoğu zaman mümkün olmuyor. Meraklıları bu alandaki fuarları hiç kaçırmıyor. “İmitasyondan” aldığı cesaretle ilk defa gözünü bu denli yükseğe diken LeEco sağlam gelecek gibi duruyor.

    leeco-lesee-concept-2016-beijing-auto-show_100553358_h

    Teknoloji Parkı ve Özgün Üretim

    Çin’in önemli üreticilerinden biri olan LeEco aslında bisikletten akıllı telefona birçok ürün gamına farklı çözümler getiren yenilikçi bir firma. Son dönemde daha çok Netflix’e yerel bir rakip olarak adından söz ettiren internet televizyonu hizmeti ile konuşuluyor. Özellikle satış hacmini genişletmek ve tanınma anlamında Çin dışına çıkmak için elektrikli otomobil trenine atlayan LeEco bu alana 3 milyar dolar yatırım yapmış durumda. Bu rakam Tesla’nın üretimini gerçekleştirdiği Gigafactory isimli fabrikasına nispet yaparcasına Çin’in Huzhou kentinde kurulan teknoloji parkına harcanmış. Bu büyük alanda hem geleceğe dair araştırma ve geliştirme hem de direkt olarak mevcut modellerin üretimi gerçekleşecek. Yılda 200,000 araç üretim kapasitesine sahip bu fabrika aynı zamanda elektrikli otomobillerin kalbi olan bataryayı da geliştirecek. Birkaç yıl içerisinde üretim bandını iki katına çıkarması beklenen LeEco’nun bu gelişmiş tesisine ek olarak bu yıl içerisinde Amerikan – Çin ortaklı elektrikli otomobil projesi Faraday Future ve Aston Martin’e yatırım yapması LeEco’nun işi ciddiye aldığının göstergesi.

    lesee_ext_0

    Hedef Ticari Araçlar ve Tam Otonom

    LeEco firması şu an için LeSEE ismini verdiği konsept otomobilini üretmiş durumda. Firmanın CEO’su Jia Yueting, yaptığı etkileyici bir sunumla aracın akıllı özelliklerini meraklılarıyla paylaştı. Bu arada vizyoner, hobi sahibi ve yeniliğe açık bir milyarder olarak tanımlanan Yueting aklına koyduğunu gerçekleştirmesiyle tanınan bir kişiliğe sahip. Böyle bakınca Tesla CEO’su Elon Musk akıllara gelmiyor değil. En az Elon Musk kadar renkli olan Yueting’in sunumunda akıllı telefonla entegre çalışan otomobil, kendi kendine zor noktalara park edebiliyor. Jia Yueting’e göre aracın en vurucu noktası otonom özelliği. Kendi kendine sürüş olarak tanımladığımız bu özellik sayesinde LeSEE’nin Çin’deki taksilerin yerini alması planlanıyor. Bu iddianın gerçekleşmesi için de otonom özelliğinin Tesla’dan ileri seviyede olması gerekiyor ki bu gerçekleşirse gerçekten LeSEE büyük bir iş başarmış olacak.
    LeSEE’ye dair şu an teknik bilgiler sınırlı. En önemli konu aracın menziline dair bir ipucumuz yok. Ancak aracın hız olarak 210 km yaptığı biliniyor. Bilinen bir diğer konu ise LeSEE’nin lüks özellikleri. Sürücü ve yolcular oturduğunda kişilerin ağırlık ve boylarına göre otomatik olarak koltuk ayarı yapabilen LeSEE, ön koltukların arkasında iki ekranla çoklu medya desteği veriyor. LeSEE’nin 2020’den önce üretime geçeceği tahmin edilse de firmanın önündeki yegane engel Çin hükumetinden şu ana dek elektrikli araç üretim lisansını alamamış olması. Yueting ise bu konuda son derece ılımlı konuşsa da lisans sorunu elektrikli hayallere kavuşmamızı geciktirebilir. O veya bu şekilde Tesla’ya rakip olma vizyonuna sahip bir firma ve konsept otomobil bile elektrikli otomobillerin geleceğini daha parlak hale getirecektir.

    Kişisel istihbarat toplamanın en yeni adresi: Facebook

    Facebook, 4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi okuyan bir öğrenci olan Mark Zuckerberg tarafından kuruldu. Aslında kuruluş amacı Harvard öğrencilerinin birbirleri arasındaki iletişimi içindi. Facebook kısa bir zaman sonra Boston civarındaki okulları da içine aldı ve kurulduğu ilk yılın sonunda Amerika Birleşik Devletleri‘ndeki tüm okullarda boy göstermeye başlamıştı. 2006 Yılı sonrasında ise herkese  açıldı. Şu an gelinen noktada Facebook dünyanın en fazla ziyaret edilen sosyal ağı olarak biliniyor.

    Farkında Olmadan Hangi Bilgilerimizi Paylaşıyoruz

    Böylesine büyük ve yüz milyonlarca kullanıcısı olan bir sosyal ağ elbette bünyesinde çok kıymetli kişisel bilgiler barındırıyor. Bu kişisel bilgileri değerli kılan ise tamamen kendi isteğimiz yani özgür irademiz ile bu bilgileri paylaşıyor olmamız. Facebook şu anda dünyadaki bir kişiyle ilgili istihbarat toplamak istediğinizde en güvenilir ve en büyük kaynak niteliğinde. Hiç düşündünüz mü Facebook’u kullanan sıradan masum bir kullanıcı kötü niyetli bazı kişiler için ne tür kritik bilgileri sağlıyor?

    Facebook kullanıcılarının aslında pek de farkında olmadan kendileriyle ilgili çok özel ve normalde başkalarının bu bilgileri edinmek için çok ciddi çabalar göstermesi gereken bilgileri paylaşıyorlar. Özellikle de paylaştıkları fotoğraf sayısı ne kadar fazlaysa kötü niyetli kişiler için verdikleri kişisel istihbarat o denli büyük oluyor. Belki de kişisel istihbarat toplamanın en yeni adresi “Facebook” dersek yanılmış olmayız.

    Bu bilgilerin genel olarak neler olduğunu aşağıda listelemeye çalıştım.

    –  Yaşınız, doğum yeriniz ve yaşadığınız yer. Daha en baştaki profil bilgilerinizden.

    – Temel İletişim bilgileriniz. Telefon, e-posta ve açık ev adresi vs.

    – Evinizin ve işinizin konumu. Müstakil bir villa mı olduğu yoksa apartman dairesinde mi oturduğunuzun bilgisi

    – Cinsiyetiniz, yaşınız ve etnik durumunuz

    – Bildiğiniz yabancı diller ve aldığınız sertifikalar ve gördüğünüz kurslar.

    – Eğitim durumunuz ve hangi okullarda okuduğunuz. Hangi yıl ve hangi sınıftan mezun olduğunuz.

    – Yaşam ve gelir düzeyinizin durumu. Geceleri dışarı çıkıp çıkmadığınız

    – Kimlerle arkadaş olduğunuz ve bunların hangileriyle daha samimi olduğunuz

    – Ailenizle yaşayıp yaşamadığınız. Varsa ev arkadaşlarınız.

    – Evde bir hayvan besleyip beslemediğiniz ve hayvanlara olan ilginiz

    – Mesleğiniz ve çalışıp çalışmadığınız

    – Medeni durumunuz. Yani bir ilişkinizin olup olmadığı ve varsa ne kadar zamandır sürdüğü

    – Ne tür etkinliklere gittiğiniz ve ne zaman gideceğiniz

    – Aileniz ve akrabalarınız ile ilgili bilgiler

    – Çocuk sahibi olup olmadığınız. Varsa bunların yaşları

    – Bebek bekleyip beklemediğiniz

    – Siyasi görüşünüzün ne olduğu. Politikaya konusunda aktif olup olmadığınız

    – Hangi sektörde çalıştığınız ve ne iş yaptığınız

    – En çok ne ile ilgilendiğiniz. Yaptığınız koleksiyonlar ve uğraştığınız hobileriniz.

    – Spor yapıp yapmadığınız. Yapıyorsanız hangi spor dallarıyla uğraştığınız

    – Hangi takımı tuttuğunuz. Ne kadar fanatik olduğunuz. Maçlara gidip gitmediğiniz

    – Nasıl bir ofiste çalıştığınız ve iş arkadaşlarınızın kimler olduğu

    – Arabaya sahip olup olmadığınız. Varsa marka ve modeli

    – Dostlarınıza ne tür hediyeler aldığınız. Dostlarınızın size ne tür hediyeler aldığı

    – Kullandığınız, bilgisayar, laptop, akıllı telefon ve tablet modelleri

    – Hangi tür oyun oynamayı tercih ettiğiniz. Hangi oyunları oynadığınız

    – Yemek için hangi mekanlara gittiğiniz ve hangi tür  yemekleri yemekten hoşlandığınız

    – Hangi bankalarla çalışıp hangi bankalara sempati duyduğunuz

    – İnternet bağlantı türünüz ve servis sağlayıcınızın hangisi olduğu

    – Seyrettiğiniz TV kanalları ve programları. Gördüğünüz filmler

    – Kullandığınız mobil uygulamalar

    – Giyim ve yaşam tarzınız. Alkol ve sigara kullanıp kullanmadığınız. Kadınların ne tür makyaj yaptıkları

    – Nerelerden alışveriş yaptığınız. Daha çok nelere para harcadığınız ve hangi günler günler hangi saatlerde alışveriş yaptığınız.

    – Sağlık durumunuz. Bir tedavi görüp görmediğiniz. Düzenli olarak kullandığınız ilaçlar.

    – Daha çok evde mi yoksa dışarıda mı zaman geçirdiğinizin bilgisi

    Soğuk kış günlerine hazır mısınız?

    0

    Dışarıdaki soğuk havanın etkisinden de anlaşılacağı üzere içimizi ısıtan sıcak yaz günleri geride kaldı ve artık kendimizi soğuk bir kışa hazırlamaya başlıyoruz. Son birkaç gündür dışarı çıkarken sizin de ayaklarınız geri geri gidip evde battaniyenin altında televizyon karşısında keyif yapmak istemiyor mu? Bunun için haftasonunun gelmesini beklemenize gerek yok. Hemen bugün iş çıkışı, yoğun trafiği atlattıktan sonra evinize gidin ve en rahat eşofmanlarınızı üzerinize geçirin. Dolabınızdan battaniyeleri çıkarın ve elinize çayınızı alıp televizyonun karşısına kurulun…

    Sabah evden çok erken bir saatte çıkmanıza rağmen yine trafikten dolayı 2 saatte mi işe gidebildiniz? Hafif çiseleyen yağmur bile günün ilk saatlerinde bütün enerjinizi üzerinizden aldı mı? Daha 1 ay önce bayramda tatilde olduğunuzu ve sıcacık güneşin içinizi ısıttığını mı hatırladınız? O zaman ilk işiniz yarın sosyal medya hesaplarından paylaşacağınız #tbt’nizi seçmek olsun. Çünkü o sıcak yaz günleri artık geride kaldı ve soğuk bir kışa hazırlanıyoruz. Gardroplarımızdaki askılı bluzlarımız yerini kalın kazaklara bıraktı bile. İşte bugünlerde birçoğumuz evden dışarı çıkmayıp, koltuğun bir köşesinde pijama, terlik, televizyon (ptt) moduna geçmek istiyoruz. Elimizde sıcak bir çayla dizi, film, belgesel izlemek fikri kulağa çok hoş geliyor. Ancak bir anda ofis masanızda çalan telefon, sizi hayal aleminden çıkmanız konusunda adeta uyarıyor. Hemen üzüntüye kapılmayın! Akşam iş çıkışında bu keyfin tadını çıkarabilirsiniz.

    Sıcak bir tost yanına da çay…
    Bugün kendinizi ödüllendirin ve mutfağa yemek yapmak için girmeyin. Uyumadan önce birkaç saatinizin olduğunu hatırlayın bu keyfinizi bölmemek için kendinize sıcak bir tost hazırlayın. Arzum’un Sultane Granite modelindeki tost makinesi birbirinden lezzetli tostlar hazırlamanız için oldukça ideal bir ürün. Şık tasarımıyla mutfak tezgahınızın üzerinde hoş duracağı gibi minimal ölçüleriyle dolap içine de rahatlıkla sığabiliyor. Yiyecek kalınlığına göre ayarlanabilen ve 180 derece açılabilen üst gövdesi, 4 adet tost yapabilmeye imkan sağlıyor. Şimdi dolaptan tost ekmeğinizi çıkarın, üzerine tost ekmeği için özel kesilmiş kaşar peynirini koyun ve son olarak da ince ince kestiğiniz sucukları yerleştirin. Mis gibi kokusu burnunuza geldi değil mi? Tabii ki sucuklu tostun yanına en iyi çay gider. Bunun için de son derece pratik kullanımı olan Fakir’in Ceremony Cam modelindeki çay makinesini tercih edebilirsiniz. İlk olarak ürünün demlik haznesinin cam olduğunu belirtelim. Yani kullandıktan sonra rahatlıkla bulaşık makinesinde yıkayabilirsiniz. Ürünün 2 litre kapasiteli yine cam olan su ısıtıcısı ve 1 litre kapasiteli de demliği var. Yani isterseniz ürünü sadece su kaynatmak için de kullanabilirsiniz. Suyun kaynadığını ise kırmızı ışık yanan göstergelerden rahatlıkla anlayabiliyorsunuz. Sıcak tutma fonksiyonunu ise mavi renkteki ışık gösteriyor.

    Patlat bir patlamış mısır!
    Tostunuzu yediniz, çayınızı içtiniz, en sevdiğiniz dizinin son bölümünü de izlediniz. Saate baktınız ve yatmak için daha çok vaktiniz var. Televizyonda kanallar arasında geçiş yaparken, geçtiğimiz aylarda sinemada gişe rekorları kıran, o çok merak ettiğiniz filmin 15 dakika içinde başlayacağını gördünüz. Çayınızı tazelemek için mutfağa giderken, gözünüz mutfak tezgahının üzerinde tüm albenisiyle duran Arnica Mısırmatik Eco mısır patlatma makinesine takıldı. Çekmeceleri kontrol ettiniz ve patlatılmaya hazır bir kavanoz mısırınız olduğunu da gördünüz. Bu keyfi yakalamışken bir akşamlığına diyetinizi de bir kenara bırakın. Kolay kullanım sağlayan bu ürün ile en hızlı şekilde mısırınızı patlatabilir ve filme yetişebilirsiniz. Zaten ürünün şeffaf kapağı sayesinde, tüm patlama aşamalarını gördüğünüz mısırlara uzun süre dayanmanız da mümkün değil. Size şimdiden afiyet olsun ancak bu keyfe fazla kapılıp yarın sabah işe gitmeniz gerektiğini de unutmayın.

    Snapdragon 653, 626 ve 427 duyuruldu

    qc_social_sd653-626-427_1_101316_1

    Akıllı telefonlar için işlemcilerin önemi büyük. Hız, performans ve stabilite anlamında mobil ekosistem içinde Qualcomm, MediaTek gibi öncü markaların rekabeti de yakından takip ediliyor. Teknoloji şirketleri 2017’ye yönelik ürünlerine dair detayları paylaşmaya başladılar. İşte bunlardan biri de Qualcomm oldu…

    Çip üreticisi Qualcomm, üç yeni Snapdragon işlemcisinin duyurusunu gerçekleştirdi. Yeni işlemciler, sonraki çok sayıda orta segment akıllı telefonda teknolojinin çekirdeğini oluşturacak.

    Yeni işlemcilerin öne çıkan detayları arasında ise performans geliyor. Ayrıca üst seviye modellerde görülen çift kamera teknolojilerinin de orta segmentteki modellere entegre edilmesinin önünü açan donanımsal argümanların sunulduğu görülüyor.

    Üst segmente yakın orta seviye akıllı telefonlar için yapılandırılan Snapdragon 653, 8 GB’a kadar RAM, Cat.7 LTE modem, yüzde 10 daha yüksek performans gibi özelliklere imkan tanıyacak. Ayrıca Qualcomm Quick Charge 3.0 hızlı şarj desteği de söz konusu.

    nexus2cee_626-668x475

    Snapdragon 626’da da benzer şekilde çift kamera desteği, yüzde 10 daha yüksek performans ve Cat.7 LTE modem desteği var. Ek olarak Qualcomm TruSignal anten özelliği de sağlanıyor.

    Snapdragon 427; 1.4 GHz saat hızlarına performans vaat eden 427 ise entegre DSP özelliği ile geliyor. 427 haricindeki işlemcilerin 2016 sonundan itibaren akıllı telefonlarda kullanılmaya başlanacağı belirtildi. Snapdragon 427’li ilk modellerin 2017’de sunulacağı kaydedildi.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Faruk Kocabaş Media Markt Türkiye’ye Satın Almadan Sorumlu CPO olarak atandı

    0

    1476709512_media_markt_faruk_kocaba__

    Pazarlama ve satıştan iş geliştirme ve kanal yönetimine kadar farklı alanlarda uzun yıllara dayanan engin bir yöneticilik deneyimine sahip olan Faruk Kocabaş, Media Markt Türkiye’nin Satın Almadan Sorumlu CPO’su oldu

    Philips’te satış ve pazarlama yönetimi alanında farklı pozisyonlarda görev alarak dikkat çekici bir başarı grafiği çizen Faruk Kocabaş, Media Markt Türkiye’ye Satın Almadan Sorumlu CPO olarak atandı.

    Faruk Kocabaş, 1998 yılında Satış ve Pazarlama Müdürü olarak başladığı Philips’te sırasıyla Tüketici Pazarlama Müdürü, Amsterdam’da Avrupa Bölge Satış Direktörü, Lifestyle Tüketici Ürünleri Türkiye Satış Direktörü ve Televizyon Birimi Ülke Genel Müdürü pozisyonlarında görev aldı.

    Media+Markt+Logo

    Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme bölümü mezunu olan Kocabaş; genel yönetim, pazarlama ve satış, iş geliştirme, kategori yönetimi, ürün ve ticari pazarlama, şirket ayrılma ve birleşmeleri sonrası yönetimi gibi alanlarda uzun yıllara dayanan deneyimiyle dikkat çekiyor.

    1 Ekim itibarıyla Media Markt Türkiye’deki yeni görevine başlayan Faruk Kocabaş, Satın Almadan Sorumlu CPO olarak ekibe liderlik edecek.

    Facebook Messenger daha az mobil veri tüketecek

    facebook-messenger

    Mobil uygulama ekositemi her geçen saniye büyürken veri paketlerinin yetersiz kalma olasılığı da artıyor. Bu basit sebep-sonuç çıkarımının temel aktörü ise şüphesiz yüksek data tüketiminin önünü açan yazılım özellikleri. Yeni bir ipucu ise en çok kullanılan mobil uygulamalar arasında yer alan Facebook’un Messenger hizmetinde ilginç bir adımın atılmak üzere olduğuna işaret ediyor. Buna göre Messenger uygulaması, otomatik multimedya (fotoğraf, video, vb) indirmenin önüne geçecek yeniliği test ediyor. WhatsApp’ta zaten kullanımda olan özelliğin kısa süre içinde Messenger’da da geleceğini şimdiden belirtelim.

    Kullanıcı onay verdikten sonra multimedyaların indirilmesi söz konusu olacak. Ancak bu özellik, WiFi üzerinden erişim olduğunda deaktif olacak. Özetle sadece mobil veri kullanımı sırasında işlev gösterecek bir Messenger yeniliği geliyor.

    Öte yandan Messenger ya da WhatsApp gibi anlık mesajlaşma platformlarının çok yüksek oranda indirme yapılmadığı durumlarda data paketlerini çok da yormayan uygulamalar oldukları biliniyor. Asıl sorunun ise Facebook, Instagram, YouTube, Twitter gibi görsel ağırlıklı platformlarda olduğu görülüyor.

    ekran-resmi-2016-10-18-00-53-51

    Genel itibarıyla veri paketini hızla tüketen etmenler yüksek çözünürlüklü videolar, fotoğraf ve ses dosyaları. Facebook’un artan videolu içerik platformu olma hamleleri, Instagram ve Vine gibi doğrudan multimedya alanlarında aralıksız şekilde yükselen kullanım sıklığı gibi göstergeler, günümüz veri tüketiminin ana faktörlerinden sadece birkaçı.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    CoD: Infinite Warfare çıkış videosu geldi!

    call-of-duty-infinite-warfare-media-trend

    Call Of Duty: Infinite Warfare için merakla beklenen çıkış videosu yayınlandı. İşte o heyecan dolu video ve diğer detaylar…

    Yılın önemli yapımlarından biri de şüphesiz Call Of Duty: Infinite Warfare olacak. Efsanevi CoD serisinin en yeni oyunu için Activision’dan ilginç bir sürpriz geldi. Önceki yıllarda oyun çıkmadan kısa süre önce yayınlanan çıkış videoları geleneğini rafa kaldırdığı anlaşılan geliştirici firma, bu sene erken davranmayı tercih etti…

    Call Of Duty: Infinite Warfare çıkış videosunu aylar öncesinden oyun severlere sunarak –bir nevi- gönülleri de fetheden yapımcılar, hikaye anlamında çarpıcı bir yapıma imza attıklarına dair ilk işaretleri de veriyorlar. Videonun oyun içi görüntüleri içermemesi ise belki tek hayal kırıklığı olabilir. Bu noktada merak bir süre daha devam edecek gibi görünüyor…

    Yapıma dair hikayeyi kısa da olsa gözler önüne seren Call Of Duty: Infinite Warfare çıkış videosunun görsel anlamda etkileyici bir iş yorumlarını kaptığını da belirtelim. Haberin devamında söz konusu videoyu izleyebilirsiniz. Yaş sınırı olduğunu hatırlatalım. Şimdiden iyi seyirler…

    [vsw id=”Vv0qL9rig3U” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

    Beta testler başlıyor!

    Call Of Duty: Infinite Warfare’i ön siparişle satın alan PS4 oyun meraklıları, oyunun multiplayer betasına katılma hakkı kazanıyor. İkinci test ise önümüzdeki hafta ve PS4 oyuncularına ek olarak Xbox One tarafındakiler de bu teste dahil olabilecekler. Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    iPhone 7’nin bu ay 7 ülkede daha satışa sunulacağı kesinleşti

    0

    iphone-7

    Apple, Ekim ayı içerisinde iPhone 7’nin satışa sunulacağı 7 ülkeyi daha resmi olarak duyurdu. Apple’ın söz konusu yeni akıllı telefon modelleri 30’dan fazla ülkede satışta. Rakam hızla artıyor…

    Kendi web sitesi üzerinde yeni ülkeleri paylaşan teknoloji şirketi, önemli rakiplerinin menşei Kore pazarına 21 Ekim 2016 itibarıyla açılıyor. Mısır’da satışlara 20 Ekim’de, Güney Amerika ülkesi Kolombiya’da da yine 21 Ekim’de başlacağını belirtiliyor. Eklenen diğer ülkeler ise Kamerun, Botswana, Kenya ve Mozambik. Apple’ın Afrika kıtasında hızla yayıldığını görmek mümkün.

    Önümüzdeki günlerde satışa sunulacağı yeni ülkeleri toparlamak gerekirse;

    20 Ekim 2016

    -İsrail
    -Mısır

    21 Ekim 2016

    -Kore
    -Kolombiya
    -Maurice
    -Madagaskar
    -Fas
    -Uganda
    -Tayland

    28 Ekim 2016

    -Kamerun
    -Botswana
    -Kenya
    -Mozambik
    -Senegal
    -Moldova

    Bilindiği üzere Apple iPhone 7 için resmi Türkiye satışları 14 Ekim 2016’da başlamıştı. Teknoloji markasının yeni nesil akıllı telefonlarını küresel pazarlara sunma stratejisi hızlı bir şekilde sürerken Apple Watch Series 2 de yeni ülkelerde satışa sunulmaya devam ediliyor.

    Öte yandan 25 Ekim 2016 tarihinde duyurulacak Apple 2016 yılı 4. Çeyrek finansal bilanço raporu merakla bekleniyor. iPhone satışlarında son durumu da ortaya koyacak göstergelerin ne yönde seyredeceği önümüzdeki günlerde sıklıkla gündeme gelecek gibi.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Teknoloji parayı nasıl değiştiriyor?

    0

    Kullandığımız para birimlerinden ödeme metotlarına, güvenlikten kullanım alanlarına kadar her şey büyük bir değişimin eşiğinde.

    Samsung 2016 model UHD TV’lere Digital Europe’tan sertifika

    0

    uhd-logo-alex4d-white-on-black

    Samsung Electronics’in tüm 2016 model UHD TV’leri, Avrupa’daki IT ve tüketici elektroniği şirketlerince oluşturulan ortak bir kurul olan Digital Europe’tan (DE) ultra yüksek çözünürlüğü ifade eden UHD TV belgesini almaya hak kazandı.

    62 kurumsal üye ve 37 ulusal ticaret birliğinden oluşan Digital Europe, Avrupa’da dijital teknoloji endüstrisini temsil eden en etkili kurullardan biri olarak kabul ediliyor. DE tarafından belirlenen zorunlu standartları karşılayan 2016 SUHD TV serisinden 6 serisi UHD TV’lere kadar tüm Samsung TV’ler, artık üzerlerinde Digital Europe UHD TV logosunu taşıyarak sağladığı standartları müşterilerine gösterebilecek.

    Sertifika için RGB panel gerekiyor.

    Digital Europe, belgelendirme için bir pikseli özel olarak tüm ekranla aynı parlaklık ölçeğini sunabilen asgari görüntü çözünürlük unsuru olarak tanımladı. RGB’siz ilave alt-piksellerin sayılmadığı yatay ve dikey piksel toplamı,  tamamen üçlü kırmızı, yeşil ve mavi alt-piksellerden oluşuyor.

    DE belgesinin gerektirdiği ek kriterler ise şöyle:

    • Minimum ekran (ör: LCD, PDP, OLED) ya da ekran motoru (ör: DLP) çözünürlüğünün 3840 x 2160 olması
    • Desteklenen minimum renk ölçümünün BT.709 ya da üzeri olması
    • Ekranın-cihazın, kullanıcının erişebileceği ve en azından UHD girişini UHD arayüzü aracılığıyla kaynaktan alınandan daha düşük bir çerçeve oranı ya da çözünürlüğünde sunmayacak bir uçtan uca sinyal dizisine sahip olması
    • Ekranın-cihazın, ekran öncesi işlem süresince bir UHD girişinin ne çözünürlüğünü ne de çerçeve oranını düşürmeyecek ve kullanıcının erişebileceği bir uçtan uca sinyal dizisine sahip olması.