Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1742

    3 boyutlu yazıcıdan bu kez de mikro otomobil çıktı!

    honda1

    Honda, mikro elektrikli otomobil platformunu 3 boyutlu yazıcı teknolojisiyle birleştirdi. İşte detaylar…

    3 boyutlu yazıcılar, günümüzde çeşitli amaçlarla kullanılırken, kimi durumlarda sundukları ilginç sonuçlarla da kamuoyunun dikkatini çekmeyi başarıyorlar. Haberler Japonya’dan…

    Japon otomobil şirketi Honda, yazılım ve donanım konusunda Ar-Ge çalışmaları yürüten Kabuku adlı şirket ile birlikte geliştirdiği yeni modeli CREATEC’i duyurdu. Japan 2016 Fuarı’nda sergilenen ve 3 boyutlu yazıcıdan oluşturulan otomobil, Japon kurabiye üreticisi Toshima’nın plasiyer işlerinde kullanılacak.

    honda3

    Ürün ve üretim teknolojilerinde her geçen gün yeni bir buluşa imza atan Honda, 3 boyutlu yazıcıdan çıkartılan otomobili kullanıma sundu. Kısa menzilli elektrikli otomobil, meşhur güvercin şeklindeki Japon kurabiyelerini üretip satışını yapan Toshima şirketine hizmet verecek.

    Dar sokaklarıyla bilinen Kamakura kentinde görev yapacak olan araç tek kişilik ve arkasında da sadece küçük bir kargo bölümü barındırıyor. İhtiyaca yönelik uygun tasarım arayışında Toshima şirketine destek veren Honda ve Kabuku, aracın şasisini 3 boyutlu yazıcı teknolojisiyle oluşturulan panellerle kapladı.

    Bu teknoloji sayesinde gövde panelleri müşteri isteği doğrultusunda şekillenebiliyor. Rijit özellikte hafif yapılı şasiye sahip Honda’nın elektrikli aracı, 80 km’lik menzile sahip. 200 volt kaynağında tam şarj süresi 3 saatten az sürede tamamlanan 600 kg ağırlığındaki araç 70 km/s’lik hıza ulaşabiliyor.

    Teknik özellikler:
    Uzunluk 2495mm
    Genişlik 1280mm
    Yükseklik 1545mm
    Ağırlık 600kg
    Maks. Güç 11 kW (15 DIN hp)
    Maks. Hız 70 km/h (43 mph)
    Şarj süresi 3 saatten az (AC200V)

    7 saatten az (AC100V)

    Araştırma: Mobil ticarette Türkiye başı çekiyor

    o-MOBILE-SHOPPING-facebook

    Mobil kullanıcıların dörtte üçü satın almalarını mobil cihazlar üzerinden yapıyor. Mobil reklamlar ve sosyal medya alışverişi tetikliyor ve kullanıcıların dörtte biri haftada bir satın alma gerçekleştiriyor.

    IAB ABD’nin 19 ülkeyi kapsayan Mobil e-Ticaret-Global Perspektif Araştırması’na göre, mobil alışveriş tüm dünyada yeni bir norm olmaya başladı. Araştırmaya göre tablet ve akıllı telefon kullanıcılarının dörtte üçü son altı ayda akıllı telefonlarından veya tabletlerinden ürün veya hizmet satın aldı. Satın alanların yüzde 23’ü mobil cihazlarından her hafta alışveriş yapıyor.

    Akıllı telefon ve tabletler üzerinden aylık mobil alışveriş yüzdelerinin en yüksek olduğu ülkelerin başında Türkiye (%44) ve Çin (%42) geliyor. İngiltere, Singapur ve Avustralya’daki mobil kullanıcılar da alışverişlilerin büyük bir kısmını mobil ekranları üzerinden yapıyor.

    Araştırmaya katılanların yüzde 57’si bir yıldan fazla bir süredir mobilde satın alma yapmaları dikkat çekiyor. Avusturya, Peru ve Kolombiya ise mobil pazarı yeni benimseyen ülkeler arasındaki yer alırken, son bir sene içinde ilk mobil alışveriş deneyimini yaşayan ülkeleri Meksika, Fransa, Türkiye ve Şili takip ediyor.

    Mobil alışveriş deneyimi, rahatlık, zaman ve fiyat tasarrufu sağlamasından dolayı ankete katılanların yüzde 80’inden yüksek not aldı. Ayrıca, katılımcıların yüzde 62’si gelecek altı ayda akıllı telefon ve tabletlerinden daha fazla alışveriş yapmayı planlıyor.

    Müşteri Kaybetmemek için Sosyal Medya Nasıl Kullanılmalı?

    0

    Firmaların müşterileri ile iletişime geçmek için sosyal medya ve dijital ortamları daha fazla kullanmaya başladıkları günümüzde, bu platformu aynı zamanda mevcut müşterileri elde tutmak ve daha fazla müşteri elde etmek için de değerlendirdiklerini görüyoruz.

    Firma hizmetinden memnun müşterilerin şirket için büyük önemi bulunuyor. Bu müşteriler; hem yeniden alışveriş yapmak için daha istekli hem de yeni müşteri kazandırma konusunda etken rol oynuyorlar. Müşterilerin firma hakkında sosyal medyada olumlu yorum yapmaları yeni müşteri kazanmak için yararlı olduğu kadar, olumsuz yorum da müşteri kaybında önemli rol oynuyor.

    Bu haftaki yazımda; mevcut müşterileri korumak ve daha çok müşteri elde etmek için Sosyal Medya’nın nasıl kullanılması gerektiğinden bahsedeceğim.

    Kişisel ve Gerçek Etkileşim

    Firmaların sosyal medya üzerinde müşterileri ile iletişime geçtiğinde olumlu yanıt dönmeleri, müşterilerini takdir etmeleri ve kendileri için değerli olduklarını hissettirmeleri oldukça önemli. Müşterilerin firmanın sağladığı hizmet ya da ürün ile bağlantılarını pekiştirmeleri açısından bu durum oldukça etkilidir. Firmanın sosyal medya üzerinden müşterileri ile iletişime geçerken, gerçek kişileri kullanması ve sorun ile birebir ilgilenmesi, memnuniyeti direk  olarak etkileyen unsurların başında geliyor. Sonuç olumsuz bile olsa, bu durumu uygun bir dil kullanarak ifade etmek, müşteriye verilen değeri göstermesi açısından önemlidir..

    İletişimi Koparmamak

    Müşteriler ile sosyal medya üzerinden etkileşim iki yönlü gerçekleşir: Müşterilerin firma ile iletişim geçmesi ve firmanın müşteri ile iletişime geçmesi. Müşterilerin bir sorun karşısında firma ile etkileşime geçtiğinde aldıkları cevabın çözüm odaklı olması, kısa sürede sonuca ulaşılması ne kadar önemli ise, firmanın da müşterileri ile iletişime geçtiğinde olumlu ve samimi bir dil kullanması da bir o kadar  önemlidir.

    Hızlı Cevap

    Cevapsız mesaj, kayıp müşteri ikilisini göz önünde tutarak, sosyal medya ortamlarından iletilen mesaja zamanında yanıt, müşteri ilişkilerinde en temel ilke olarak değerlendirilmelidir. İletilen mesaja iş saatleri içinde cevap vermek, ayrıntılı yanıt için yeterince zaman yoksa bile mesajı kabul edip, cevap için bir zaman dilimi verildiğini bildiren bir mesaj göndermek, yapılması gerekenlerin başında geliyor.

    Twitter ya da Facebook üzerinde bırakılan mesajlarda standart otomatik cevap şekilleri kullanmamak, twitter üzerinden profil ismi etiketleyerek gönderilen mesajlara DM yani özel mesaj üzerinde cevap göndermek firmayı farklı kılmaktadır .

    Sosyal Medya’da müşterilerin gerçek kişiler olduğunu unutmadan  sorulan sorulara saygılı şekilde cevap vermek, online ortamlarda müşteri ilişkilerinin olmazsa olmazlarındandır .

    Geri bildirim

    Müşterilerden geri bildirim alma konusunda çekingen davranmamak gerekir. Yaşanılan bir sorun karşısında verilen hizmetin sonucunda, müşteriden geri bildirim almak, konuya ne kadar önem verdiğinizin bir göstergesidir.

    Sosyal Medya üzerinden bırakılan yorumlarda, olumlu olanlar kadar olumsuz olanların da olacağı hiç bir zaman unutulmamalıdır.  Olumsuz deneyimleri duymak çok daha değerlidir. Şirket olarak olumsuz deneyim mesajlarına gösterilen ilgi, şirketin gerek ürün veya gerekse de hizmet kalitesini geliştirmesi bakımından çok daha fazla deneyim kazanılmasında yararlı olacaktır. Olumsuz mesajlara hemen cevap vermek yerine, belli bir zaman sonra yapıcı şekilde karşılık vermek, müşteriyi yeniden kazanma konusunda yardımcı olamaktadır.

    Verilen hizmetler konusunda online anketler düzenlemek, başarının ölçeklendirilebilmesi konusunda yararlı olacaktır.

    Farklı sosyal ağlarda bulunmak

    Farklı sosyal medya ortamlarında hesaplar oluşturmak, müşteri çeşitliliğinin tamamını kapsamak açısından önemlidir. Özellikle hedef kitlenin hangi sosyal ağlarda daha aktif olduğu ile ilgili bir araştırma yapmak, ilgili sosyal ağlarda kullanılan hesapların başarısını da artıracaktır. Gerekirse hesabın tanıtımı konusunda reklam yapmak, son kullanıcı ile iletişime geçmede yardımcı olmaktadır. Sosyal medya platformunun farklı mecralarından bulunmak, aranıldığında bulunulması açısından da yararlıdır.

    Günümüzde müşterileri büyük çoğunluğu sosyal ağlar üzerinden firmalar ile bağlantıya geçiyorlar. Bir ürün almadan, o ürün ile alakalı olarak dijital ortamlarda araştırma yapıyor, yorumları okuyarak ürün hakkında fikir sahibi olmaya çalışıyorlar. Firmaların sosyal medya gerçeğinin farkında olarak, gerekli çözümler geliştirmesi şirket başarısı açısından oldukça önemli olmaktadır.

    Kış için alternatif ısınma teknolojileri

    Sonbahar aylarının son günlerini yaşadığımız şu günlerde soğuklar ve beraberinde gelen hastalıklar kendisini iyice hissettirmeye başladı. Siz de benim gibi çok üşüyen biriyseniz alternatif ve ekonomik ısınma yöntemleriyle kışı daha sıcak geçirebilirsiniz. Peki ama nasıl? Bu hafta kabarık doğalgaz faturalarına da bir nebze çare olacak alternatif ısınma teknolojilerini yazdım.

    crose

    Dyson AM05 Hot&Cool Isıtıcılar:

    Özellikle şık tasarımı ile dikkat çeken Dyson AM05 Hot&Cool Isıtıcılar, hem ısıtma hem de soğutma konusunda imdadınıza yetişiyor. Hılı ve dengeli br ısı dağılımı sunan  AM05, Air Multiplier teknolojisini kullanıyor. Bu sayede odanın her taarfına eşit ısı dağılımı gerçekleşiyor ve odanın her yerinde aynı sıcaklığı hissedebiliyorsunuz. Fanlı ısıtma ve soğutma yapan bu ürün, güçlü bir hava sirkülasyonuna sahip. Ayrıca çocukların güvenliğini tehdit edecek pervane bulunmaması ve ürünün devrildiğinde otomatik olarak durması da önemli bir avantaj olarak dikkat çekiyor.

    fakir-rf11-turbo-yagli-radyator

    Fakir RF-11 Turbo Yağlı Radyatör:

    2500 watt gücündeki Fakir RF-11 turbo yağlı radyatör, soğuk kış günlerinde evlerde sıcak ortamlar yaratıyor. Düşük ses seviyesi ile konforlu kullanım sağlayan ısıtıcı, devrilme sonrası devre kesici özelliğiyle de güvenli kullanım sağlıyor. 11 dilimli Fakir RF-11 yağlı radyatör, aşırı ısınmaya karşı korumalı ve ısı ayarlı termostata sahip. 4 tekerlekli kola manevra özelliği ile istenilen her yere rahatça hareket ettirilebiliyor.

    fakir-hobby-premium-hellgrau

    Ayakları çok üşüyen kızlar için Fakir Hobby S Fanlı Isıtıcı:

    Fakir’in bu küçük fanlı ısıtıcısı kış aylarında ayakları çok üşüyen kızlar için oldukça ideal bir ürün. 2000 Watt’lık ısınma imkanı sunan Hobby S, ayarlanabiir termostat, kontrol lambası ve yanma bir gövdeye sahip. Ayrıca ayak ve duvar aparatı da bulunuyor.

    simfer-craft-serisi

    Simfer Craft Serisi:

    Yeni Craft serisi ile dikkat çeken Simfer, evde ve iş yerinizde kullanabieceğiniz birçok ürün seçeneğiyle dikkat çekiyor. Hem konforlu hem de ekonomik ısınmak istiyorsanız ürün serisini incelemenizde fayda var. Craft serisi ve diğer bütün ısıtıcılarda kullanılan özel açılı yansıtma sistemi ile standart yansıtıcı reflektörlerden farklı olarak ısıl ortama 3 farklı açıda yansıtılarak hızlı bir ısınma sağlanıyor ve ısı verimi bu sayede maksimuma çıkıyor. Böylece ısıtıcı sadece çevresini değil, odanın diğer alanlarını da homojen bir ısı dağılımı ile ısıtıyor.

    lg-sirius-inverter-klima

    LG Sirius Deluxe Inverter V Klima:

    Ülkemizin güney kesimlerinde kış ayları diğer bölgelere kıyasla daha sıcak geçtiği için klima diğer ısınma yöntemlerine göre daha çok tercih ediliyor. Yazın sıcak havalarda serinleten, kışın da ısınmaya yardımcı olan klimalar Akdeniz’de oldukça revaçta.

    LG Electronics’in inovatif kliması Sirius Deluxe Inverter V, ya sıcaklarında ve kış soğuklarında rahatlıkla kullanılabilecek bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Geliştirdiği en yeni teknoloji ile yüksek ısıtma ve soğutma kapasitesine sahip olan Sirius Deluxe Inverter V’nin harcadığı enerji miktarı gerçek zamanlı olarak izlenebiliyor Sirius Deluxe Inverter V, bu özelliğinin yanında sahip olduğu yüksek A++ enerji verimliliği sayesinde kullanıcılara tam bir kontrol ve enerji tasarrufu sağlıyor. Sirius Deluxe Inverter V, 15Hz daha azaltılmış titreşim seviyesi ve yüzde 20 azaltılmış tork kontrolüne sahip gelişmiş kompresör teknolojisi sayesinde sessiz ve yüksek performanslı çalışıyor. Touch Soft Air özelliği ile sağlanan dolaylı hava akımıyla yaz döneminde doğal bir serinlik, kış döneminde ise her noktada eşit ısınma sağlıyor. 9 metre uzaklıktan hissedilebilen güçlü uzun hava akımı ile de geniş mekanları ısıtmaya da yardımcı oluyor.

    Android’li Kodak Ektra tanıtıldı

    ekran_resmi_2016-10-20_15_25_14

    Android işletim sistemli yeni bir akıllı telefon duyurusu gerçekleşti. Ancak bu kez üretici ne Samsung, ne de bir diğer öncü teknoloji markası; cihazın arkasındaki şirket Kodak.

    Uzun yıllarada dayalı fotoğrafçılık geçmişi ile tanınan şirketin akıllı telefon modeli, Ektra adıyla geldi. Ön duyurusunu geçtiğimiz haftalarda gerçekleştiren Kodak’ın IM5’ten sonra ikinci Android’li cihazıyla birlikte tanıtılan deri kılıfında da fotoğrafçılığa vurgu dikkat çekti.

    ekran_resmi_2016-10-20_15_25_25

    Kodak Ektra tahmin edileceği gibi iddialı bir kamera konfigürasyonu vaat ediyor. Cihazda 21 MP arka kamera bulunurken, düşük ışıkta daha net fotoğraflar için f/2.0 diyafram açıklığı ve optik görüntü sabitleme teknolojisi dikkat çekiyor. Faz algılamalı otomatik odaklama gibi modern kamera özellikleri de sunan Kodak Ektra’nın ön kamerası da 13 MP çözünürlüklü selfie’lere imkan tanıyor. Ana kameranın çift tonlu LED flaşa sahip olduğunu belirtelim.

    Kamera arayüzünde manuel modların da aralarında yer aldığı bir dijital mod kadranı bulunan Ektra, ayrıca ekran üzerindeki Kodak ikonuna sahip deklanşör butonuyla da çarpıcı.

    ekran_resmi_2016-10-20_15_25_30

    5 inç ekrana sahip

    Kamera özellikleri ile öne çıksa da temelde bir akıllı telefon olan Kodak modelinde 5 inçlik 1080p ekran bulunuyor. Helio X20 çipseti, 3 GB RAM, 32 GB dahili depolama kapasitesi, microSD desteği ve 3000 mAh pil kapasitesi donanım özellikleri arasında yer alıyor. Model için İngiltere fiyatının 450 Paund olduğu belirtilirken satışların 2017 yılında başlayacağı kaydedildi.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Apple yeni Mac’leri 27 Ekim’de tanıtıyor

    ekran-resmi-2016-10-20-15-46-02

    Apple’ın yeni nesil Mac modeller için tarih belli oldu. İşte detaylar…

    Apple, kendi web sitesinde yayınladığı açıklamada 27 Ekim 2016 tarihinde bir etkinlik düzenleneceğini duyurdu. ‘Yine merhaba’ yazısı ve Apple logosu şeklindeki duyuru, şirketin Mac modellerinde açılışta yazan ‘Merhaba’ yazısına referans olarak görülebilir. Şimdilik kesin olmamakla birlikte görüş bu yönde.

    Apple, büyük olasılıkla 27 Ekim tarihinde uzun süredir beklenen yeni Mac modellerini lanse edecek. Tanıtımı muhtemel 2016 MacBook Pro için tasarımsal anlamda da bir dizi güncellemenin söz konusu olabileceği yönünde raporlar kamuoyuna yansımıştı. Dokunmatik özelliklerin entegre olacağı bir ön panel, güç düğmesinin parmak izi okuyucusu işlevi de görmesi, USB 3.0 yerine sadece USB Type-C portunun sunulması gibi bir dizi özelliğin, tanıtılacak modelde görülmesinin beklendiğini belirtelim.

    mac

    Yeni iMac ve iPad modelleri de gelecek mi?

    Diğer yandan MacBook Pro haricinde başka yeni ürünlerin de tanıtımı bekleniyor. Yeni bir iMac ile 11 inçlik yeni nesil MacBook Air beklentisi yüksek. Ayrıca daha düşük bir olasılık olmakla birlikte Apple’ın yeni iPad modelleri de tanıtabileceği konuşuluyor. Nihai model ve haberler ise 27 Ekim tarihinde günyüzüne çıkacak.

    Gelişmeleri ve yenilikleri aktarmaya devam edeceğiz. Takipte kalınız…

    NOT: Üstteki görsel temsilidir. 

    PES 2017’ye 4K desteği yolda

    pes-2107

    PES 2017’ye 4K desteği geliyor. İşte konuya ilişkin detaylar…

    Spor oyunları denildiğinde akla gelen ilk serilerden biri olan PES, bu sene de büyük ilgi görmeye devam ediyor. Heyecan dolu futbol müsabakalarını iddialı grafiklerle bir arada sunan PES 2017 ile ilgili olarak güzel haberler gelmeye de devam ediyor…

    Oyunun geliştiricisi Konami’nin PES 2017 için yayınlanacak güncelleme ile yapıma 4K desteğini de entegre edeceği duyuruldu.

    Öte yandan ekim ayının sonuna doğru yayınlanacak güncellemenin sadece daha gerçekçi görüntüler vaat etmeyeceği, bazı futbolcu modellemeleri baştan aşağı yeniden hazırlandığı belirtildi. Bu futbolcular arasında Wissam Ben Yedder, Mario Lemina, Aymeric Laporte, Victor Wanyama gibi isimler de bulunuyor. Verilen yeniden modellenen futbolcu sayısı ise 39 olarak açıklandı.

    Söz konusu 4K güncellemesinin temel nedeni ise PlayStation 4 Pro. Kasım ayında 4K desteği ile gelecek yeni oyun konsolunun PES 2017’yle tam uyumu planlanmış durumda. Dolaısıyla konsol alacak oyun meraklıları, PES 2017’yi çok daha yüksek çözünürlükte oynayabilecekler. Elbette bunun için konsolun bağlı olduğu TV’nin de 4K özellikli olması gerekiyor. Bu sayede 4K görüntü deneyimi yaşanabilecek. Ek olarak diğer birçok PS4 oyununun da 4K desteği için güncelleme alacağını belirtelim.

    Media Markt’taki 4K TV seçenekleri için buraya tıklayınız.

    Facebook Sayfalar güncellendi

    facebook

    Sosyal medya ağı Facebook, Sayfalar özelliğini işletmelere bir dizi yenilik sunulacak şekilde güncelledi. İşte detaylar…

    Facebook, işletmelerin müşteri bulmalarına ve onlarla bağlantı kurmalarına yardımcı olmak doğrultusunda Sayfaları güncellediğini açıkladı. Yeni güncelleme kapsamında ‘Eylem Çağrısı’ özelliğinin geliştirilmesi sayesinde insanlar Sayfalar üzerinden fiyat teklifi alabiliyor, alışveriş ve daha fazlasını yapabiliyor.

    Eylem Çağrısı düğmeleri

    İşletmeler, Sayfalarına yeni ‘Eylem Çağrısı’ düğmeleri ekleyebiliyor ve müşterilerine birkaç adımda, kolaylıkla tamamlanacak formlar sunabiliyor.

    Dünyada, 60 milyondan fazla işletmenin her ay Sayfaları kullandığını açıklayan Facebook, söz konusu Sayfaları 1 milyarın üzerinde insanın ziyaret ettiğini vurguladı. İşletmeler için mobil bir çözüm sunan Facebook, Sayfalar ile insanların işletmeleri keşfetmelerini, onlarla etkileşime geçmelerini ve her an, her yerde, herhangi bir cihaz üzerinden iletişim kurmalarını sağlıyor.

    ekran-resmi-2016-10-20-13-47-23

    Bilet satışı ve daha fazlası

    Öte yandan Facebook, Sayfalar’a bazı bileşenleri de ekledi. Türkiye’de bulunmayan uygulama ve sitelerin kapsam içinde olduğu bileşenler arasında rezervasyon başvuruları, sipariş işlemleri, bilet satışları öne çıkıyor. Sosyal medya ağının işletmelere, platform içinden çıkmadan satış ya da siparişe dönük adımlar sunduğu anlaşılıyor.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Apple MWC 2017’ye katılıyor

    0

    apple

    2000’lerin başından beri uluslararası ölçekte bir teknoloji fuarına katılmayan Apple’ın önümüzdeki yıl düzenlenecek MWC 2017’de yer alacağı duyuruldu. İşte detaylar…

    Her yıl düzenlenen Mobile World Congress (MWC), mobil ekosistem adına büyük bir buluşma sahası konumunda. Şubat-Mart aylarında İspanya’da düzenlenen MWC, kapsamlı bir fuar havası ve çok sayıda şirketin lansman/tanıtımları ile şekillenir. Samsung, LG, Sony, Huawei, Xiaomi ve diğer tüm öncü mobil cihaz üreticilerinin hazır bulunduğu MWC’de dikkat çeken bir eksiklik ise her sene öne çıkar: Apple. Ancak bu alışılagelmiş durum 2017’de değişiyor…

    MWC’ye uzak durmasıyla tanınan şirketin 2017 için büyük bir sürprize imza atacağı ortaya çıktı. MWC 2017 katılımcı markaları arasında Apple’ın da yer aldığı duyuruldu. Peki MWC 2017 ne zaman?

    Apple Unveils iPhone 6

    27 Şubat-2 Mart 2017 tarihleri arasında düzenlenecek MWC 2017’de boy gösterecek olan Apple, böylelikle uzun bir süre sonra ilk kez uluslararası ölçekte bir teknoloji fuarının katılımcıları arasında yer alacak. Teknoloji şirketi, en son 2000’lerin başında bir teknoloji fuarına katılmıştı.

    Öte yandan gelişme ile birlikte ‘Apple yeni ürün tanıtacak mı’ soruları da gündeme geldi. İlk göstergeler ise markanın yeni akıllı cihazlardan ziyade mobil uygulamaları ile öne çıkacağı yönünde. Yine de yeni bir iPhone lansmanı da söz konusu olabilir. Gelişmeler merakla bekleniyor…

     

    Instagram’dan intiharı önlemeye dönük adım

    instagramers-city-guide-1-1090x655

    Popüler fotoğraf ve kısa video paylaşım ağı Instagram, son dönemde ciddi yeniliklere sahne oluyor. Arayüzünde bir dizi değişiklik ve kullanıcıyı platformda daha uzun süre tutma yönündeki geliştirmeler derken sosyal ağa yeni bir özellik geldi. Ancak daha öncekilerden oldukça farklı bir özellik…

    Geliştirilen yeni servis, kullanıcıların bir yakınları ya da takip ettikleri herhangi bir kimseyle ilgili doğrudan Instagram’a bildirimde bulunma odaklı. Kısa süre içinde kullanıma sunulacak özellik, özetle bir tür ihbar hattı vazifesi görecek. Görülen paylaşımdan yola çıkarak kendisine zarar verebileceği düşünülen kimselere müdahale etme fikrine dayalı. Üstelik gizlilik de korunacak…

    Bildirimde bulunulan kimseye ‘Biri sizing gönderinizi gördü ve kötü bir zaman geçirdiğiniz düşünüyor’ şeklinde bir bildirimle beraber ‘Eğer desteğe ihtiyacınız varsa yardım edebiliriz’ iletisi gönderilecek. Servis, kullanıcının direkt olarak Instagram Destek Sayfası’na yönlendirilmesi, destek noktaları ve tanıdıklarından yardım alınmasının sağlanması şeklinde tamamlanacak.

    Sosyal medya platformları adına son derece ilgi çekici bir yenilik olduğuna şüphe yok. 500 milyonun üzerinde kullanıcına sahip olan Instagram’ın sosyal sorumluluk adına sergilediği dikkate değer bir adım olduğu da aşikar. Ne seviyede başarılı olacağı ise merak edilen konu durumunda.

    Sosyal medya dünyasında öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…