Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1735

    Twitter’da DM’ye yenilik geldi

    Twitter-logo

    Twitter, son dönemde satılmasıyla ve mali bilanço raporlarındaki kötü tabloyla gündemde olsa da kullanıcıya dönük iyileştirmeleri de ihmal etmiyor. Mikro blog ağı, iki yeni özelliği duyurdu. İşte detaylar…

    Twitter’ın geçtiğimiz sene 140 karakter sınırı kaldırılan ve kullanıcılar arasında uzun sohbet ve iş olanaklarının kapısını aralayan direkt mesaj (DM) özelliğine yenilikler geldi. Kullanıcı deneyimini artıran yeni özelliklerden ilki hızlı yanıtlar. (https://aardvarkisrael.com/)

    Hızlı yanıtlar, seçenek listesinden belirlenen uygun yanıtların gönderilebilmesini esas alıyor.

    Yeniliklerden diğeri ise hoş geldiniz mesajları. Özellikle işletmeler için yapılandırılan özellik kapsamında, kullanıcının ilk mesajı atmasına gerek kalmaksızın bir karşılama mesajı gönderilmiş olunacak. İlginç bir iletişimsel geliştirme faktörü meydaha getireceğine şüphe yok.

    Her iki DM özelliği ile birlikte işletmeler arasındaki doğrudan mesajlaşamalarda bekleme sürelerinin kısalacağı, iletişimin daha hızlı şekilde oluşacağı kaydediliyor.

    Bilindiği üzere işletmelerin çeşitli sosyal medya hesapları, aynı zamanda birer müşteri hizmetleri mecrası olarak da kullanılıyor. Bir ürün ya da hizmeti satın alan bireylerle işletmeler arasında çıkacak sorunlar, talep ve görüşlerin Twitter platformu özelinde DM yoluyla karşılanması gerekebiliyor. İşte bu noktada devreye giren yeni ek özelliklerin fonksiyonel olduğu aşikar.

    Sosyal medya gündemine dair gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    PS4 Pro’nun merakla beklenen Türkiye fiyatı ve çıkış tarihi açıklandı

    1473333672_PS4_7000_01_1473281614

    Japon teknoloji şirketi Sony’nin 2013 yılında satışlarına başlanan PlayStation 4 üzerinde tasarım ve donanım açısından önemli geliştirmeler sunan yeni oyun konsolu PlayStation 4 Pro’ya (PS4 Pro) dair merakla beklenen bir bilgi daha paylaşıldı. Resmi açıklamada 10 Kasım 2016 tarihinde, tüm dünya ile aynı anda satışlarına başlanacağı kaydedilen PS4 Pro’nun fiyatı duyuruldu.

    Media Markt’ta da satışa sunulacak yeni PS4 Pro tavsiye edilen fiyatının 1.699 TL olacağı kaydedildi. Oyun severlere daha kaliteli grafikler ve daha pürüzsüz görüntü sağlayan PS4 Pro’yla kısa süre içinde buluşmaya başlıyor…

    Gelişmiş görüntü işleme yeteneği ve 4K kalitesinde görüntü desteği sunan PS4 Pro (CUH-7000 serisi) oyun konsolunun Türkiye’de yoğun ilgi görmesi bekleniyor.

    1473333672_PS4_7000_12_1473281620
    Öncül modeline göre daha net görüntüler sunmak üzere geliştirilen PS4 Pro, işlemci ve grafik birimleri de dâhil olmak üzere sistem mimarisinin performansını ve yeteneklerini artırıyor. Böylece, oyunlar uyumlu TV’ler üzerinden çok daha detaylı grafikler ve daha önce görülmemiş görsel keskinlik sunuyor.

    PS4 Pro ile 4K TV sahipleri, 4K kalitesinde çözünürlük ile PS4 oyunlarını daha yüksek kalitede oynayabilecek. PS4 Pro Ayrıca, Netflix ve YouTube gibi 4K video hizmetleri sunan servisler üzerinden 4K video oynatma özelliğine sahip oluşuyla da dikkat çekiyor.

    Oyun konsolu ile ilgili daha fazla detay için buraya tıklayabilirsiniz.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Akılı telefonunuz ve tabletinizle çektiğiniz fotoğraflara renk katın

    0

    Son dönemlerde akıllı telefonların kameraları profesyonel kameralarla yarışır hale geldi. Eskiden akıllı telefon ile çekilen fotoğraflar kolaylıkla ayırt edilebilirken artık bu iyice zorlaşmaya başladı. Diğer taraftan da kullanıcılar Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya araçlarında her gün fotoğraf paylaşır hale geldiler. Dolayısıyla fotoğraf çekmek artık günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi. Kısacası 24 pozluk, 36 pozluk günleri geride bıraktık. Bu yazıyı okuyanların bazıları belki de 24 ya da 36 rakamlarının anlamını dahi bilmeyecek.

    Fotoğrafın bu derece günlük hayatımızın parçası haline gelmesiyle birlikte akıllı cihazlarda kullanılan fotoğraf düzenleme ve efekt uygulamaları da gelişti. Birçok kullanıcı fotoğraf paylaşmadan önce çektiği fotoğrafı işlemden geçiriyor, bazıları efekt veriyor bazıları kesme işlemi yapıyor bazıları farklı işlemleri yapıyor. Bu hafta kullanıcıların fotoğrafları üzerinde düzenleme yapabilmelerini ve efekt verebilmelerini sağlayan çeşitli uygulamaları sizler için derledik…

    AirBrush

    Çok fazla selfie çeken birisiyseniz AirBrush sizin için çok kullanışlı bir uygulama olabilir. Çektiğiniz selfie’lerde diş beyazlatma, yüzünüzdeki lekeleri giderme gibi çeşitli düzenlemeleri yapabilirsiniz. Birçok düzenlemeyi sadece tek bir tıklama ile yapabilmeniz de cabası. Selfie çekimlerinizin yanında diğer fotoğraflarınıza da derinlik ve farklı stiller katan filtreleri de bulunuyor. (Phentermine) AirBrush’ı ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz. Bazı özelliklerini kullanmak için ücret ödemeniz gerekiyor.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.magicv.airbrush

    Fotor Photo Editor

    Android dünyasının uzun bir süredir tanıdığı bir fotoğraf düzenleme uygulaması olan Fotor Photo Editor, fotoğrafla uğraşan Android kullanıcılarının mutlaka sahip olması gereken uygulamalardan birisi. Uygulama bünyesinde birçok farklı efekti barındırıyor. Uygulama ile fotoğrafı çektikten sonra döndürme, kırpma gibi düzenlemeler yapabiliyor, çeşitli özel efektler verebiliyor hatta 9 fotoğrafa kadar kolaj dahi yapabiliyorsunuz. Kullanımı oldukça kolay ve birçok kullanıcıyı tatmin edecek özelliklere sahip. Uygulamayı ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz. Bazı özelliklerini kullanabilmek için ücret ödemeniz gerekiyor.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.everimaging.photoeffectstudio

     

    PhotoDirector

    PhotoDirector birçok uygulamadan farklı olarak fotoğraflar üzerindeki değişikliklerin kullanıcılar tarafından manuel olarak yapılmasını amaçlayan farklı bir uygulama. Uygulamayı kullanarak beyaz dengesini değiştirebiliyor, RGB kanallarında oynama yapabiliyor, parlaklık ve kontrast ayarlarını değiştirebiliyor ve tüm bunların üstüne çeşitli efektler verebiliyorsunuz. Tüm bu değişiklikleri düzgün bir şekilde yaptığınız takdirde akıllı telefonunuzla çektiğiniz fotoğraf profesyonel bir makine ile çekilmiş bir hale kolayca gelebiliyor.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cyberlink.photodirector

     

    Photo Editor

    Ücretsiz bir uygulama olan Photo Editor üzerinde birçok farklı özelliği barındırıyor. Photo Editor ile akıllı telefonunuzla çektiğiniz fotoğraflar üzerinde düzenlemeler yapabiliyor, beyaz dengesi, parlaklık, kontrast gibi ayarları manuel olarak değiştirebiliyor, kendi filtrelerini kullanarak çeşitli efektler verebiliyor ve fotoğraflarınıza çerçeveler ekleyebiliyorsunuz. Uygulama ücretsiz olduğu için kullanırken birçok reklam çıkıyor. Eğer bu reklamlardan rahatsız olmazsanız gayet kullanışlı bir uygulama.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zentertain.photoeditor

    Photo Effect

    Fotoğraflarınıza efekt vermeyi ve etiketler eklemeyi seviyorsanız bu uygulamayı kesinlikle seveceksiniz. Uygulamanın içinde 40’ın üzerinde efekt, çeşitli etiketler, farklı yazı tipleri ve ayarlar bulunuyor. Uygulama ile ayrıca fotoğraf kolajları ve dergi kapakları da yapılabiliyor. Düzenlediğiniz fotoğrafları sosyal medyada kolaylıkla paylaşabiliyorsunuz. Photo Effect’i ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dhqsolutions.enjoyphoto

    Photo Lab PRO

    Ücretli bir uygulama olan ve 600’ün üzerinde filtre, çerçeve, etiket ve montaj materyalini bünyesinde barındıran Photo Lab PRO çok zengin özellikleri ile dikkat çekiyor. Photo Lab PRO internet tabanlı bir yazılım, yani tüm efektler, eklenen çerçeveler ve diğer materyalleri internet üzerinden yapılan işlemlerle ekleniyor. Bu yüzden kotanız sınırlıysa uygulamayı kablosuz ağdan kullanmakta fayda bulunuyor. Uygulamanın kullanılışı oldukça basit. Düzenlemek istediğiniz fotoğrafı seçiyor ve istediğiniz değişiklikleri yapıyorsunuz.

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vicman.photolabpro

    Nintendo’nun Melez Oyun Konsolu Switch

    0

    Oyun dünyasının kendine has oyuncusu Nintendo yenilikçi yaklaşımının son göstergesi olarak geçtiğimiz günlerde Switch isimli konsolunu duyurdu. Nintendo Switch hem bir el konsolu hem de salonda kendine yer edinen ana bir oyun makinesi olarak konumlandırılıyor. Başka bir deyişle mobil oyunculuk deneyimiyle evlerimizdeki konsollar arasındaki çizgi ortadan kalkıyor. Switch’in öne çıkan özelliği 6.2 inç 720p çözünürlükteki çoklu dokunmatik ekranı. Bu ekran nedeniyle Switch’i bir tablet veya büyük bir telefon olarak düşünmek mümkün. Switch’e asıl değer katan unsur ise bu ekranın sağ ve sol tarafına takılan kumandalar. Joy-Con (80’lerin Joystick’ine selam) adı verilen simetrik olarak tasarlanan bu parçalar konsolu mobil hale getiriyor. Switch’i özel dock’una taktığınızda ise görüntü televizyona yansıyor. Konsolun güç kaynağı ise düşük güç tüketimi ile öne çıkan Nvidia Tegra işlemcisi. Nvidia Shield’den aşina olduğumuz bu işlemci, Nintendo tarafından özelleştirilecek de olsa konsolun PlayStation 4 ve Xbox One’dan daha az güçlü olduğunu biliyoruz. Zaten ekranın da 720p olması konsolun el modunda bu çözünürlükte çalışacağını gösteriyor. Bunun bir avantajı pil ömrünü artırmak olabilir. Zira dedikodulara göre Switch’in pil ömrü 3 saat ile sınırlı. Resmi olmasa da bu bilginin oyunculara tedirginlik verdiği bir gerçek. Kesin olduğumuz bir konu ise Switch’in yeni nesil Type-C USB kullanması. Bu da şarj süresini kısaltacaktır. Bir diğer söylenti de Switch’in dock modunda kullanılması durumunda Nvidia mimarisinin elvermesi sebebiyle daha yüksek (1080p gibi) çözünürlüklere ulaşabilmesi. Switch aynı zamanda daha profesyonel oyunculara hitap edecek geleneksel bir joypad’i de satışa sunacak. Görüldüğü gibi gerek mobil gerek klasik konsol oyuncularının hiçbirini kaçırmak istemeyen Nintendo dört bir taraftan saldırıya geçmiş durumda.

    20-nintendo-switch

    Neden melez bir çözüm?
    Switch melez bir çözüm. Öyle ki Switch ne 3DS ne de Wii U ile uyumlu olacak. Nintendo yeni bir tür yaratmak adına bu radikal kararı almış durumda. Nintendo’nun mobil ve normal konsol deneyimini birleştirmesinin ve ardında mobil pazarın değişmesi yatıyor. Nintendo ise 80’lerden beri özellikle el konsollarında başarılı işlere imza atıyor. Son dönemdeki DS ve 3DS de bunun en büyük örneği. Buna karşın Nintendo masaüstü konsol pazarında ise tam anlamıyla güven vermiyor. Ancak gidişat el konsolları pazarının cep telefonlarına karşı yenik düşerek pazar payını kaybedeceğini çoktan göstermiş durumda. Dolayısıyla Nintendo bu değişimden en az etkilenen firma olmak ve öncü konuma gelmek için aslında en iyi bildiği ve zayıflama potansiyeline sahip el konsolu tecrübesini, çok başarılı olmadığı ama etkisini artırmak istediği masaüstü konsol pazarına taşımanın amacında. iPhone için Mario’nun hazırlanması ve telefonlardaki Pokemon çılgınlığı zaten bu flörtün ilk belirtileri.Ancak bu geçiş ya da birleşme fikri Nintendo’yu zirveye taşıyabileceği gibi büyük zarara da uğratabilir. Çünkü Nintendo’yu bekleyen riskler mevcut.

    first_look_at_nintendo_switch_-_youtube_-_google_chrome_2016-10-20_10-13-34-1
    Joy-Con adı verilen takılıp çıkarılabilen kumandanın farklı bir kullanımı…

    Tamam mı, devam mı?

    Nintendo ilk olarak DS kültüründen gelen oyuncuları kaybetmemek ve Wii’de olduğu gibi oyuncu profilini genişletmek istiyor. Hayatında ilk defa oyun oynayan anneleri düşündüğünüzde Nintendo’nun zamanında başarılı işlere imza attığını görüyoruz. Ancak başarının sağlanması için mesajın doğru iletilmesi gerekiyor. Bu da doğru tanıtım ve verilen sözlerin arkasında durabilmek demek. Oyun sektörü gibi değişken bir piyasada kuralların hızlı değiştiğini hatırlayalım. Bu kuralı en iyi bilenlerden biri de Nintendo. İnişli çıkışlı bir satış başarısı yakalayan Nintendo, Wii ürününde rekor kırarken onu takip eden Wii U’da hüsrana uğramıştı. Wii U’nun tam olarak ne olduğu yeterince iyi ifade edilemedi. Öyle ki birçok kullanıcı Wii U’yu Wii’nin bir aparatı ya da genişleme aygıtı olarak yorumladı. Bu durumun üzerine bir de tanıtım videolarındaki dudak uçuklatıcı özelliklerin (tableti yere koyup üzerindeki sanal bir topa golf sopasıyla atış yapmak vs.) gerçekte uygulanmaması sıkıntı doğurdu. Öyle ki yakın bir zaman önce Nintendo, Wii U üretimini durduracağını açıklayarak en kısa ömürlü konsollardan birine imza atmış oldu. Benzer durum Switch için de geçerli. Switch tasarımından dolayı çok geniş bir potansiyele sahip. İlk çıkan reklam videosunda Switch’in birçok farklı kullanımı mevcut. Eğer bu özellikler yapımcılar tarafından kullanılmazsa alet hüsrana uğrayabilir. Bir de videodaki oyunların resmi olarak onaylanmamış olması da heyecan seviyesini düşürüyor. Tabii sütten ağzı yanan Nintendo’nun bu sefer çok daha emin adımlar atacağını düşünüyoruz.

    Nintendo’nun resmi tanıtım videosunu izlemek için burayı ziyaret edebilirsiniz.

    Media Markt iş ortaklarıyla birlikte liderliğe doğru yürüyor

    0

    1477990928_foto___mm

    Avrupa’nın 1 numaralı tüketici elektroniği perakendecisi Media Markt, Levent’e taşıdığı genel merkez ofisinde, liderliğe giden yolda aldıkları başarılı sonuçları ve yeni mağaza yatırımlarını iş ortaklarıyla birlikte kutladı.

    Media Markt, yeni Genel Merkez ofisinde iş ortaklarıyla bir araya gelerek 2016 yılında elde ettiği başarıları ve mağaza yatırımlarını kutladı.

    Kutlama etkinliğinde konuşan Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım; “Türkiye’nin en çok tercih edilen tüketici elektroniği perakendecisi” olma hedefiyle kaydettikleri başarılara değindi. Gökyıldırım: “10 ay boyunca tüketicimizi merkezimize alarak çalışanlarımızın eğitiminden daha iyi bir organizasyon kurmaya kadar birçok çalışma yaptık. Henüz aradan 1 yıl bile geçmeden yaptığımız çalışmaların meyvelerini almaya başladık. Eylül ayında taşındığımız yeni ofisimiz ile hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza bir adım daha yaklaşmış olmanın mutluluğu içindeyiz.” dedi.

    Son 3-4 yıla kıyasla şirket cirosunun iki katına ulaştığını vurgulayan Gökyıldırım, sadece lider olmayı değil, açık ara liderliği hedeflediklerinin altını çizerek: “Büyümemizi hızlandırmayı başardık. Sektörün yaklaşık 2 katı büyümeye başladık. Toplam pazardan da ilave pay aldık. E-ticaretimiz de iki yıl içinde %120 büyüdü. Bu yıl da e-ticarette yaklaşık %70 civarında bir büyüme hedefliyoruz” dedi. 1477991672_media_markt_yeni_ofis

    “Yeni mağaza açmaya devam edeceğiz”

    Büyüme hedefi doğrultusunda yeni mağaza açılışlarına da ağırlık verdiklerini ifade eden Yenal Gökyıldırım: Geçtiğimiz Eylül ayında Ankara, İstanbul ve Konya’da 4 mağaza birden açtık. Son açılan mağazalarımızla birlikte toplam mağaza sayımız da 45’e yükseldi. Yeni mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi.

    “İş ortaklarımızla çalışmalarımızı arttırarak güçlendireceğiz”

    Türkiye’de rakipleri içinde en uygun fiyatı sunma ve en fazla ürün çeşidi bulundurma konusunda lider olduklarını belirten Yenal Gökyıldırım: “Media Markt mağazaları içinde geniş sergi alanları oluşturarak iş ortaklarımızın ürünlerinin görünürlüğünü arttırdık. Bundan sonraki dönemde de ortak çalışmalarımızı artırarak daha da güçleneceğiz ve iş ortaklarımızla birlikte başarılı bir çok işe imza atacağız” dedi.

    PS4, PSVR ve PS3’te 5 Kasım’a kadar çıkacak oyunlar

    0

    701124

    PlayStation oyuncuları için dopdolu bir hafta başladı. Kuşkusuz en fazla beklenen yapım Call of Duty Infinite Warfare. İşte detaylar…

    Ekim ayı sona eriyor, Kasım’la birlikte Sony PlayStation oyuncuları için kendilerini konsollarının yakınlarına adeta hapsedecek yapımlara da az kaldı. İşte bunların başında Call of Duty Infinite Warfare geliyor. Ayrıca Call of Duty: Modern Warfare Remastered da öne çıkacak, yapımın bir ek paket olduğunu, ancak ilginç değişiklikler vaat ettiğini belirtelim. Elbette CoD dışında önümüzdeki günler için çıkışını gerçekleştirecek başka dikkate değer yapımlar da var.

    Dövüş oyunu BlazBlue: Central Fiction, kökeni 2000’lerin başına dayanan, aksiyon macera türündeki Destroy All Humans, bir diğer fantastik çarpıcı yapım Earth’s Dawn, yarış oyunu Grand Prix: Rock ‘n Racing, PC tarafında yoğun ilgi gören Seraph, multiplayer de oynanabilen savaş oyunu Super Dungeon Bros ile iyi refleksler gerektiren eşleştirme oyunu Tumblestone dikkat çekenler arasında. Bu arada iki de PSVR oyunu çıkış yapıyor. Haberin devamında oyunların tam listesi yer alıyor…

    PlayStation 4 Oyunları

    BlazBlue: Central Fiction

    Call of Duty: Infinite Warfare

    Call of Duty: Modern Warfare Remastered

    Destroy All Humans

    Earth’s Dawn

    Grand Prix: Rock ‘n Racing

    Honor and Duty: Arcade Edition

    Moto Racer 4

    Ronin

    Root Letter

    Seraph

    SteamWorld Collection

    Super Dungeon Bros

    Tumblestone

    Wick

    PlayStation VR Oyunları

    Here They Lie

    O!My Genesis VR

    PlayStation 3 Oyunları

    BlazBlue: Central Fiction

    PlayStation Vita Oyunları

    Root Letter

    Slain: Back From Hell

    iOS 10 benimsenme oranı yüzde 60’a ulaştı

    0

    ios10gizliozellikleri_0112

    Mobil işletim sistemleri arasındaki rekabetin teknoloji boyutunun etkileri şüphesiz yüz güldürücü. Kullanıcılar, her yeni sürümde daha stabil ve fonksiyonel kullanım deneyimine merhaba diyorlar.

    Android ve iOS arasındaki birbirine yakın teknoloji argümanları heyecan verici. Ancak arada ilginç bir farkın olduğu da gözardı edilemez bir detay…

    Android işletim sisteminin teoride yayınlanan güncellemelerinin, dünya genelindeki yüz milyonlarca cihaza entegrasyonu uzun bir süreci de beraberinde getirirken iOS de durum çok farklı. Yazılımını aynı anda destekleyen tüm iOS cihazlara aynı anda sunan Apple, bunun sonuçlarını da kısa sürede yüz milyonlarca kullanıcının en son işletim sistemi sürümünü kullanmaya başlamasıyla alıyor.

    Son verilere göre ulaşılan en yeni sürüm iOS 10’un tüm cihazlarda (uyumlu iPhone, iPad ve iPod touch’lar) kullanım oranı da bunun göstergesi durumunda.

    ekran-resmi-2016-10-31-00-03-48

    Yüzde 60’a ulaşıldı

    Son açıklamaya göre 25 Ekim 2016 tarihi itibarıyla dünya genelindeki iOS cihazların yüzde 60’ı en güncel temel sürüm olan iOS 10’u kullanıyor. Oran geçtiğimiz aya göre hızlı bir artış göstermiş durumda. Öte yandan hala yüzde 40’lık bir kesimin iOS 10 kullanmadığı da bir gerçek. Bir tereddütün söz konusu olduğuna şüphe yok. iOS 9 kullanı oranı yüzde 32 seviyesinde. iOS 9 öncesi versiyonların yer aldığı cihazların oranı ise yüzde 8 şeklinde.

    iOS 10’un benimsenme oranına dair istatistikleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Vine kapatılıyor

    Vine

    Popüler mobil uygulamalardan biri olan Vine’ın kapatılacağı duyurusu gerçekleşti. Kısık sesle de olsa bir süredir konuşulan gelişme resmiyet kazanmış oldu.

    Bir Twitter platformu olan Vine’ın kapatılacağı, bunun ‘izleyen aylarda’ gerçekleşeceği bilgisi aktarıldı. Vine’ın Medium sayfası üzerinden paylaşılan bilgilendirmede, süreçle ilgili olarak kullanıcıların bilgilendirilmeye devam edileceği, kapatmanın ardından da bir süre daha web sitesi üzerinden videoların izlenebileceği belirtildi. Bu sayede yüklenmiş videoların bir süre daha izlenenmesinin sağlanacağı kaydedildi. En nihayetinde ise ‘Vine fenomeni’ trendinin de aralarında bulunduğu bir dizi sosyal medya kavramının sonuna geliniyor. Peki Vine’ın fişinin çekilme kararının arkasındaki neden neydi? Kısa video paylaşım ağı neden kapanıyor?

    200 milyon kullanıcı rakamına ulaştığı bir dönemin de olduğu Vine’ın son dönemde Snapchat ve Instagram’ın gerisinde kaldığı biliniyordu. Ayrıca Twitter da kendisine ait olan bir diğer platform Periscope’a daha fazla ağırlık veriyordu.

    Twitter küçülüyor

    Bu kapatma kararından yola çıkıldığında gelirleri şimdiye kadar hiç paylaşılmayan Vine’ın, 11 çeyrektir zarar eden Twitter’ın önemli bir ‘zarar kalemi’ olduğu yönündeki tahminler doğru olabilir gibi görünüyor.

    Vine’ın Türkiye’de bir hayli popüler olduğu biliniyordu.

    Mikro blog ağı Twitter, geçtiğimiz günlerde açıkladığı finansal bilanço raporundan hemen sonra aldığı karara ek olarak 200’e yakın personelinin de işine son vereceğini duyurmuştu. Ayrıca sosyal medya şirketi yüzde 9 oranında küçülme kararı almıştı.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Oculus Rift büyümeye devam ediyor

    mike-abrash-3-930x729

    Sanal gerçeklik alanı, şimdinin ve geleceğin en parlak iş kollarından biri olacağa benziyor. Bu alanda sayısız teknoloji şirketi ve girişiminin faaliyet içinde olduğu da aşikar. Geçtiğimiz günlerde Microsoft Store üzerinden yayınlanan artırılmış gerçeklik uygulama sayısının 100’e ulaşması da konunun bir diğer yönü. En nihayetinde ise geleceğe ilişkin gerek artırılmış gerçeklik, gerekse sanal gerçeklik tarafında dikkat çekici gelişmeler söz konusu. İşte bunlardan biri de konunun önemli donanım üretici markalarından Oculus Rift kaynaklı olarak şekilleniyor.

    Kamuoyuna yansıyan yeni bilgilere göre Oculus Rift’in yapımcısı, halihazırda 100’den fazla açık iş pozisyonuna sahip. Çok sayıda alanda yeni ve yetenekli kişileri bünyesine katmaya çalışıyor.

    ABD merkezli şirketin önemli isimlerinden Michael Abrash, yapılması gereken çok iş olduğundan söz ettikten kısa süre önce ortaya çıkan son bilgiler önemli. Peki hangi alanda açıklar var? Özellikle mühendislik, tasarım, operasyon gibi konulardaki pozisyonlarla ilgili arayışta olununulduğu görülüyor. Özellikle yazılım mühendisi ve donanım mühendisi (optic, elektrik ve mekanik) gibi pozisyonlarda büyük bir ihtiyaç olduğu dikkat çekici.

    Sanal gerçeklik henüz çok yeni, bu alanda öğrenim gören, ilgili bireylerin gelecekte büyük fırsatlarla karşılaşması kuvvetle muhtemel. Modern insanın kariyer planlarında önemli bir yere sahip olacağı görüşü ise otoritelerin ortak kanısı.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    Google çatı şirketi Alphabet 2016 3. çeyrek gelirini açıkladı

    0

    google

    Her ne kadar teknoloji dünyası bir türlü buna alışamasa da Google’ı da bünyesinde barındıran Alphabet, 2016 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Apple, Microsoft gibi şirketlerin ardınan gelecek veri ve göstergeler merakla bekşeniyordu. Genel itibarıyla şirketin gelirleri ve karı artış trendinde.

    Buna göre gelirler 22 milyar 500 milyon dolar. Net kar ise 5 milyar 100 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Gelirlerin geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20, karlılığın da yüzde 27 arttığı görülüyor. Sıçrama bir hayli dikkat çekici. Mobil arama ve YouTube gelirleri, her zaman olduğu gibi burada ateşleyici ikili.

    Öte yandan Alphabet bünyesinde Google’ın sağladığı gelirlerin yanı sıra ‘Diğer İşler’ adlı birimin düşük performansı da öne çıktı. 197 milyon dolar gelir ve toplamda 865 milyon dolar zarar ettiği belirtilen bölüm, Alphabet’in ‘deneysel’ konulardaki iştiraklarını içeriyor. Bunlar arasında Nest ve Calico da var.

    Google’ın geçtiğimiz haftalardaki yeni ürün tanıtımları ile birlikte sonraki çeyrekte çok daha yüksek bir performans sergilemesi bekleniyor. Bilindiği üzere teknoloji şirket, aralarında yeni akıllı telefonları Google Pixel ve Pixel XL ile sanal gerçeklik aygıtı Daydream VR’ın da bulunduğu bir dizi yeni ürünü tanıtmıştı.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz..