Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 165

    Yapay Zekayı Kullanarak Yapabileceğiniz 10 Yeni Meslek Nelerdir?

    Bu yazıda yapay zekayı kullanarak yapabileceğiniz 10 yeni meslek hakkında bilgi vereceğim. Günümüzün en popüler konularından biri olan yapay zeka (YZ) birçok sektörde hayatımıza dahil oldu. Kullanıldığı her alanda ve özellikle iş dünyasında büyük bir değişim oluşturuyor. Bunun sonucu olarak yapay zeka hem iş dünyasında hem de toplum içinde büyük bir etki yaratmaya devam edecek. Bu teknolojik devrim mevcut işleri otomatikleştirmekle kalmayacak aynı zamanda tamamen yeni iş alanlarının da ortaya çıkmasını sağlayacak.

    10 Yeni Meslek Neler Olacak?

    İşte yapay zeka kullanılarak yapılabilen 10 yeni meslek konusundaki öngörülerimi aşağıda paylaştım.

    1. Yapay Zeka Veri Analisti

    Yapay Zeka Veri Analisti, yapay zeka ile oluşturulan algoritmalarının eğitilmesi ve geliştirilmesi için çalışır. Gerekli olan veri analizini yapar ve işleme süreçlerini yönetir. Bu meslek daha çok büyük veri analitiği ve yapay zeka konusunda uzmanlaşmış kişilere uygundur.

    2. Yapay Zeka Eğitmeni

    Yapay zeka konularında uzmanlaşmış olan eğitimciler yapay zeka teknolojilerini eğitim programları için kullanabilirler. Hatta bu konuda kurslar bile geliştirebilirler. Daha çok bu meslek yapay zeka konularına hakim olan olan ve bu konularda tecrübe ve becerileri sahibi olanlar için idealdir.

    3. Yapay Zeka Robotik Mühendisi

    Yapay zeka robotik mühendisi, yapay zeka teknolojilerini kullanarak robotik sistemlerin tasarımını yapar ve geliştirir. Dahası sistemin düzenli işleyebilmesi için bakımını yapar. Diğer bir deyişle, yapay zeka teknolojilerini robot sistemlerine entegre eder.

    4. Yapay Zeka İş Geliştirme Uzmanı

    Yapay Zeka İş Geliştirme Uzmanı, yapay zekayı iş süreçlerine entegrasyonunu sağlayan ve böylece iş verimliliğini artırmayı amaçlayan kişilerdir. Lakin bu mesleği yapabilmek için işletme ve teknoloji alanında bilgili ve tecrübeli olmak gerekir. Genel olarak yenilikçi çözümler üretmeye meyilli kişiler için uygundur.

    5. Yapay Zeka Güvenlik Uzmanı

    Yapay Zeka Güvenlik Uzmanı, aktif olarak kullanılan yapay zeka sistemlerinin güvenliğini sağlar. Gerekli önlemleri alarak yapay zeka tabanlı saldırıları önlemeye çalışır. Eğer bilgisayar güvenliği konusunda uzman ve yapay zeka teknolojilerine hakimseniz bu meslek tam olarak size hitap eder.

    6- Yapay Zeka Sağlık Danışmanı

    Yapay zeka teknolojilerini kullanarak sağlık hizmetlerini iyileştirmeye çalışan kişilere yönelik bir meslek olarak dikkat çeker. Hastalıkların teşhisi ve tedavisinde, hasta bakımı ve sağlık hizmetlerimde iyileştirme çalışmalarına rehberlik ederler. Daha çok sağlık sektöründe tecrübe sahibi ve yapay zeka konularına hakim uzmanlaşmış kişiler içindir.

    7- Yapay Zeka Pazarlama Sorumlusu

    Yapay Zeka Pazarlama Sorumlusu, yapay zeka konusuna hakimdir. Ayrıca bu teknolojiyi kullanarak pazarlama kampanyalarının etkinliğini artırır. Veri analizi yapar ve satış tahmin modelleri oluşturur. Pazarlama sektöründe tecrübeli ve yapay zeka konularına hakim kişilere yöneliktir.

    8- Yapay Zeka e-Ticaret Analisti

    Yapay Zeka e-Ticaret Analisti, e-Ticaret sitelerine yapay zeka teknolojilerini adapte ederek müşteri davranışlarını analiz eder. Müşteri önerilerini değerlendirerek yeni sistemleri geliştirir ve daha çok satış gerçekleştirmek için kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri oluşturur. Eğer e-Ticaret ve veri analitiği konularına hakimseniz ve önemli bir tecrübeniz varsa bilgi sahibi olan uzmanlara hitap eder.

    9- Yapay Zeka Sağlık Koçu

    Yapay Zeka Sağlık Koçu, kişilerin sağlık ve fitness alanında istedikleri hedeflere ulaşmalarına yapay zekayı kullanarak yardım eden kişidir. Diğer bir deyişle yapay zeka tabanlı sağlık danışmanlığı yaparlar. Lakin bu mesleği yapabilmek için sağlık, spor ve yapay zeka alanında tecrübeli ve bilgili olması gerekir.

    10- Yapay Zeka Sanatçısı

    Yapay Zeka Sanatçısı, yapay zekayı kullanarak sanatsal eserler üretir. Bu kişiler, derin öğrenme, görüntü tanıma ve çeşitli yapay zeka yöntemlerini kullanırlar. Yenilikçi sanat eserleri üretirler ve teknoloji ile sanat arasında yeni ve ilgi çekici bağlantı kurarlar.

    Özetle 10 Yeni Meslek

    Yukarıda bahsi geçen mesleklerin hepsi yapay zeka teknolojilerine ilgi duyan ve uzmanlaşmak isteyenler için uygundur. Yapay zeka meslekleri gelecekte çeşitli sektörlerdeki verimliliğin artışına büyük katkı sağlayacaktır. Hem yeni iş imkanları oluşturacak hem de yaratıcı çözümler yaratacak bu meslekler için şimdiden kariyer planı yapmaya başlayın.

    www.mediamart.com.tr

    Yeni Profilo XXL buzdolabı ‘Esnek Soğutma’ teknolojisi ile dikkat çekiyor

    0

    Yeni C enerji sınıfı Profilo XXL Buzdolapları, ‘Esnek Soğutma’ teknolojisiyle ihtiyaç duyduğunuz anda dondurucunuzu ekstra bir soğutucu alanı olarak kullanmanıza imkân tanıyor.

    Geniş kapasiteli Profilo XXL Buzdolapları yenilendi. ‘Esnek Soğutma’ teknolojisi ihtiyaç duyduğunuz anda dondurucunuzu ekstra bir soğutucu alanı olarak kullanmanıza imkân tanıyor. Esnek Soğutma teknolojili buzdolabı, soğutucu ve dondurucu, soğutucu ve soğutucu, tatil modu ve dondurucu, tatil modu ve soğutucu modları ile farklı ihtiyaçlara uygun çözümler üretiyor. ‘Esnek Raf+’ özelliği ise buzdolabının alanını daha esnek ve verimli kullanmaya imkân sunuyor. Bu özellik sayesinde, buzdolabının kapı rafları ihtiyaca uygun şekilde kolayca düzenlenebiliyor. Ayrıca kapı rafları pratik şekilde takıp çıkarıldığı için temizlik ve yıkamayı da kolaylaştırıyor. Yeni C enerji sınıfı Profilo XXL Buzdolapları, yüzde 44 enerji tasarrufuyla aile bütçesine de katkıda bulunuyor.

    ‘İkili Soğutma Teknoloji’ sayesinde daha verimli soğutma için buzdolabının soğutucu ve dondurucu bölmeleri iki ayrı hava akımıyla soğutuluyor. Böylece buzdolabındaki yiyecekler tazeliğini uzun süre korurken bu iki bölmedeki kokular da birbirine karışmıyor.

    Profilo Buzdolaplarındaki ‘4D Soğuk Hava’ özelliği ise buzdolabının farklı noktalarına soğuk hava üflüyor. Bu sayede hava kanallarının önüne konulacak tava ve tencereler hava akışını engellemiyor. Bu özellikle buzdolabının her noktası aynı şekilde soğuyor ve yiyecekler hep taptaze kalıyor. Ayrıca yenilenen dondurucu bölmesi yüzde 33 daha geniş dondurucu kapasitesi ile tüm mevsimlerde yüksek dondurucu kapasitesi ihtiyacını karşılıyor.

    iOS 17.5.1 güncellemesi yayınlandı! İşte yenilikler

    Apple, geçtiğimiz günlerde yayınladığı iOS 17.5 ile işletim sisteminde büyük değişikler sağladı. App Store politikalarını değiştiren bu sürümün ardından iOS 17.5.1 / iPadOS 17.5.1 çıktı. Herhangi bir özellik getirmeyen bu güncelleme, telefondan silinen fotoğrafların galeride görünmesine yol açan bir hatayı düzeltiyor.

    Apple, iOS ve iPadOS’te silinen fotoğrafların cihazda yeniden görünmesine neden olan hatayı gidermek için harekete geçti. Şirket, iOS 17.5.1 ve iPadOS 17.5.1 güncellemesini kullanıma sunarak bu hatayı düzelttiğini açıkladı.

    Geçtiğimiz haftadan bu yana birçok kullanıcı, yıllar önce silinen fotoğrafların iPhone ve iPad’de yeniden ortaya çıktığını bildirdi. Reddit’te yapılan bir paylaşım, 2010 yılına ait fotoğrafların iCloud arşivinde yeniden göründüğünü belirterek hatayı detaylandırdı.

    Bu hata ise Apple’ın yedekleme politikası hakkında bazı soruları gündeme getirdi. Hassas fotoğrafların kalıcı olarak kaldırıldığını düşünen Apple kullanıcılarında gizlilik endişelerine yol açtı. Apple tarafından yayınlanan sürümü notu ise sorunu Fotoğraflar veritabanındaki bir veri sorununa bağladı.

    iOS 17.5.1 için paylaşılan açıklamada, “Bu güncelleme önemli hata düzeltmeleri sağlar ve veri tabanı bozulması yaşayan fotoğrafların silinmiş olsalar bile Fotoğraflar kütüphanesinde yeniden görünebildiği nadir bir sorunu giderir” ifadeleri kullanıldı.

    • 1. Adım: İlk olarak iPhone’unuzda Ayarlar uygulamasını açın.
    • 2. Adım: Genel > Yazılım Güncelleme bölümüne giriş yapın.
    • 3. Adım: Yeni güncellemeyi indirin.
    • 4. Adım: Güncelleme indikten sonra kurulumu başlatabilirsiniz.

    iPhone SE 4 fiyatı ne kadar olacak?

    Apple‘ın en ucuz iPhone’u SE’nin yeni modeli için dikkat çeken bir iddia ortaya atıldı. Son SE modelini 2022 yılında gözler önüne süren Apple, bugün iPhone SE 4 için fiyat bilgisi ile karşımıza çıktı. Görünüşe göre SE 4, fiyatı ile Android cihazların düşmanı olacak.

    Apple’ın uygun fiyatlı iPhone bekleyenler için geliştirdiği modeli iPhone SE, ilk modelinden son modeline beğenileri toplamayı başardı. Şimdiye kadar ortaya çıkan üç modelde iPhone 6, 7 ve 8’in tasarımın taşıyan SE, şimdi iPhone 14 görünümü ile piyasanın altını üstüne getirmeye geliyor. Hem de şaşıracağınız bir fiyata.

    iphone-se-4-fiyati-ortaya-cikti-2

    Bildiğiniz üzere hala satışta olan iPhone SE 3 (2022) bugün 429 Dolar gibi bir fiyatla satın alınabiliyor. Sızıntılar ise SE’nin yeni modeli SE 4’ün bu fiyata yakın bir fiyatla satışa sunulacağını bildiriyor. Tabi ki yeni bir modeli eski cihazla aynı fiyata satmayı düşünmeyen Apple, sızıntılara göre iPhone SE 4‘ü 499 Dolar gibi rekabetçi bir fiyata pazara sunacak.

    Şimdilik Apple tarafından net bir açıklama olmasa da SE 4 bu yıl tanıtılmayacak. Beklentilere göre 2025’te iPhone 17 ile birlikte pazara sürülecek olan SE 4, tasarım anlamında iPhone 14’ü takip edecek. 6,1 inç büyüklüğünde bir ekranla gelmesi beklenilen cihaz, A16 Bionic işlemci ile çalışacak. Muhtemelen 60Hz OLED ekran ile donatılacak olan yeni SE, arka tarafta 12 Megapiksellik bir kamera taşıyacak.

    Henüz iPhone SE 4 ile karşılaşmamız için bir yıldan fazla zaman olsa da, Apple’ın fiyat tarafında böyle bir politika uygulayacak olması hepimizi heyecanlandırdı. Eğer yeni SE bu fiyata satışa sunulursa, Android modellerin başı dertte diyebiliriz. Siz SE 4’ün fiyatını nasıl buldunuz? Fikirlerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz.

    Samsung, Türkiye’de popüler F/P telefonuna One UI 6.1 veriyor!

    Samsung, One UI 6.1 güncellemesini orta sınıf telefonlarına dağıtmaya devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde A53 için yayınlanan One UI 6.1 güncellemesi şimdi de Galaxy A33 çıkış yaptı. Avrupa’daki modellere yayınlanan güncelleme, One UI arayüzünde iyileştirme ve performans artışı vadediyor.

    Galaxy A33 kısa bir süre önce Android 14 yükseltmesine kavuşmuştu. One UI 6.1 ise son Android sürümünün üzerine ek yenilikler getiriyor. Ancak Samsung’un One UI 6.1 ile birlikte Galaxy AI vermediğinin altını çizmek gerekiyor.

    Galaxy A33 one ui 6.1

    Galaxy A33 güncellemesiyle birlikte Nisan 2024 güvenlik paketinin de sunulduğunu belirtelim. Güncelleme, Avrupa’daki cihazlara A336BXXU8EXDC yapı numarasıyla geliyor. Önümüzdeki günlerde ülkemize de dağıtılacağını söylemek mümkün.

    Galaxy A33 5G, 6,4 inç FHD+ 90 Hz Super AMOLED ekran ile geliyor. Cihaz gücünü yeni Exynos 1280 işlemciden alıyor ve normalde 6 GB – 8 GB RAM + 128 GB – 256 GB depolama taşıyor. 13 Megapiksel selfie kamerası olan telefonun arkasında 48 Megapiksel ana kamera OIS + 8 Megapiksel ultra geniş açı + 5 Megapiksel makro + 2 Megapiksel portre kameraları bir araya geliyor.

    Yakında Türkiye de dahil olmak üzere diğer bölgelere gelmesi beklenen Galaxy A33 One UI 6.1 güncellemesi, birçok yenilik barındırıyor. Bunlar arasında gelişmiş görüntü kırpma, daha fazla kilit ekranı widget’ı ve Relumino çerçeve modu dikkat çekiyor.

    Peki ya siz Galaxy One UI 6.1 güncellemesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.

    Excalibur G911, GeForce RTX4070 ve RTX4090 ekran kartları ile yenilendi

    0

    Grafik teknolojisinin gelişimiyle birlikte gerçek hayatın izleri, dijital dünyada daha belirgin bir şekilde öne çıkmaya başladı.

    Son dönemde, film sahnelerini andıran gerçeklikte piyasaya sürülen video oyunları, bu gelişimi kanıtlar nitelikte. NVIDIA’nın ADA LoveLace Mimarisi ile geliştirilen GeForce RTX4070 ve RTX4090 ekran kartları ile yenilenen Excalibur G911 hem deneyimi en üst seviyede yaşamak isteyen oyuncuların hem de maksimum performans isteyen profesyonellerin taleplerini karşılıyor. Yapay zeka destekli GeForce RTX4070 ve RTX4090 ekran kartlarının kullanıcılara sağladığı faydalar dikkat çekiyor.

    Grafik teknolojilerinin gelişimi, oyun tutkunlarının ve profesyonellerin görsel deneyimini artıran en önemli faktör. Gerçek ile dijital dünya arasındaki sınırları ortadan kaldıran bu gelişmeler, oyun tutkunlarına daha gerçekçi bir görüntü sunarken, profesyoneller için de yaratıcı bir alan oluşturuyor.

    Oyun ve performans bilgisayarı Excalibur, NVIDIA’nın ADA LoveLace Mimarisi ile geliştirdiği GeForce RTX4070 ve RTX4090 ekran kartlarıyla, oyun tutkunlarına daha gerçekçi bir deneyim, profesyonellere ise ultra verimlilik sağlıyor. Yapay zeka destekli algoritması sayesinde eksik pikselleri otomatik tamamlama, iki kata kadar performans artışı ve enerji tasarrufu gibi birçok konuda kullanıcıların görsel deneyimini iyileştiriyor.

    Instagram’da Keşfete Düşmek İçin Yapmanız Gerekenler

    Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından Instagram’da daha çok takipçiye ulaşmak, daha fazla kullanıcıya paylaştığımız görüntüleri ulaştırabilmek oldukça önemli. Özellikle de burayı bir iş modeli haline getirenler için Instagram’ı yakından tanımak çok önemli. Bu çerçevede Instagram’ın algoritmalarına bakış atarak Keşfet sayfasına düşmenin formüllerine odaklanacağız. Elinizden geleni yapıp kaliteli bir içerik oluştursanız bile Instagram’ın kurallarına uymadığınızda emeğiniz çöpe gidebilir.

    Çok basit bir kuralı hatırlatmak istiyorum: Instagram’da Reels olarak bir videoyu paylaşabilmek için geçtiğimiz haftalarda süre 90 saniyeden 180 saniyeye çıktı. Bu oldukça önemli elbette. Çünkü Reels formatında olmayan ve bu süreyi aşan videoları Instagram algoritması sevmiyor ve dolayısıyla videonuz ne yaparsanız yapın etkileşim alamıyor.

    Ancak Instagram Reels süresini 180 saniyeye çıkarmış olsa bile 90 saniye kuralı hala aslında bir noktada geçerli. Evet, 180 saniyelik Reels paylaşabilirsiniz, ancak bu süreyi 90 saniye ve hatta 60 saniyede tutarsanız Instagram videolarınızın çok daha fazla etkileşim alacağını söylüyor. Bunu da tamamen tesadüfen fark ettim.

    Instagram’da süre sınırını aştığımda bana bir uyarı geldi ve uyarının ekran görüntüsünü sizlerle paylaşıyorum:

    “Yakınlarda paylaştığın videonun uzunluğu 90 saniyenin üzerindeydi. Bu nedenle erişimi sınırlanabilir. En iyi sonuçlar için uzunluğu 30-60 saniye olan videolar paylaşmayı dene.”

    Instagram’ın bana gönderdiği uyarı, daha doğrusu tüyo bu şekilde. Yani Bırakın 180 saniyeyi, 90 saniye bile Instagram Reels etkileşimleri için çok uzun bir süre. Instagram bu süreyi 30 ila 60 saniye arasında tutmamızı istiyor. Yani ne kadar kısa, o kadar iyi. Elbette bu 10 saniyelik video paylaşmak anlamına gelmiyor. Ancak derdimizi 30-60 saniyede anlatabilmek de öyle göründüğü kadar kolay değil, onun da farkındayım.

    Dolayısıyla Keşfet’e düşmek için Reels’in kurallarına uyarak işe başlamakta yarar var. Ancak yapacaklarımız elbette bununla da sınırlı değil.

    Öncelikle Instagram algoritmaları nasıl çalışıyor, onu görelim:

    İlgi: Instagram algoritması, Instagram’ın bir gönderiyi ne kadar önemseyeceğinizi tahmin ettiğini dikkate alıyor. Bunu geçmiş davranışlarınıza ve benzer içeriklerle etkileşiminize dayanarak yapıyor.

    Gönderi popülerliği: Algoritma daha sonra gönderinin ne kadar popüler olduğunu, ne kadar hızlı beğeni, yorum, paylaşım ve kaydetme kazandığına ve ne zaman ve nerede yayınlandığına bağlı olarak değerlendiriyor.

    Post (Gönderi) bilgileri: Daha sonra, sizin için ne kadar ilginç olabileceklerini belirlemek için paylaştığın içeriğin metin kısmındaki bilgileri kullanıyor. Bu, geçmiş etkileşimler, gönderi sıklığı ve daha fazlası gibi faktörleri içeriyor.

    Etkileşim geçmişi: Ayrıca, gönderilerini görmekle ne kadar ilgilendiğinizi belirlemek için belirli bir kişiyle etkileşim geçmişiniz dahi dikkate alınıyor.

    Algoritma bir Instagram kullanıcısı için kabaca bu şekilde işliyor ve böyle bir kullanıcıya siz ulaşmaya çalışıyorsunuz. Herkesin ilgi alanı, beğendiği ve takip edip yorum yaptığı hesap ve paylaşımlar farklı. Dolayısıyla algoritma kişiye özel çalışıyor ve buradan genele doğru ilerliyor.

    Şimdi de Instagram paylaşımını yapan ve bu paylaşımları gören arasındaki bağlantıya odaklanalım:

    Instagram algoritmasının en önemli 3 sıralama faktörü şunlardır:

    Yaratıcı ve izleyici arasındaki ilişki: Birbirinizi takip ediyor musunuz? Birbirinize mesaj atıyor veya yorum bırakıyor musunuz? Geçmişte belirli bir kullanıcıyla defalarca etkileşimde bulunduysanız, yayınladıkları yeni içeriği görme olasılığınız daha yüksek. (Bu, işletmeler için çok önemli: DM’lere ve yorumlara yanıt vermek de dahil olmak üzere aktif topluluk yönetimi, bir markanın Instagram’daki görünürlüğünü artırabilir).

    İlgi Alanı: Bir kullanıcı genellikle bu tür içeriklerle etkileşime girer mi? Instagram algoritması, bir kullanıcının belirli bir içerik türünden veya biçiminden hoşlandığını fark ettiğinde, onlara aynısından daha fazlasını gösteriyor. Siz de buna kendi Keşfet ekranınızdan tanık olmuşsunuzdur. Örneğin dizilerle ilgili hesaplara sıkça bakıyor ve yorum yapıyorsanız, Keşfet sayfanız da dizilere dair daha çok şey görürsünüz.

    Alaka düzeyi: Instagram her içerik parçasının ne kadar “alakalı” olduğuna karar verir. Bu, içeriğin trend konulara uygunluğunun yanı sıra güncellik faktörünün (son gönderiler eski gönderilere göre daha alakalı kabul edilir) analizini de içeriyor.

    Reels Instagram algoritmasında geriye düştü

    Instagram’ın yeni algoritması makaralara daha az odaklanıyor. Önceki yıllarda makaralara yoğun bir şekilde odaklanılmasının ardından, Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri bir IG Live’da Instagram algoritmasının Hikayeler ve normal gönderiler gibi diğer içerik türlerine daha fazla ağırlık verecek şekilde değiştiğini söyledi. Yani Reels bir adım daha geride tutulmaya başladı.

    Bu değişiklik, akışlarının makaralarla çok doygun hale geldiğini düşünen kullanıcılardan gelen geri bildirimlerin ardından geldi.

    Görüntülenme sayısına birden çok kez yapılan izlenemeler de dahil

    Önceden bir makaranın görüntülenme sayısına yalnızca ilk kez yapılan görüntülemeler dahil edilirken, artık bir makarayı her izlediğinizde toplam görüntülemelere ekleniyor. Bu, içerik oluşturucuların daha fazla Reels oluşturup paylaştıkça görüntüleme sayılarında artış görebilecekleri anlamına geliyor.

    Instagram’da etkileşimi artırmanın formülü

    Instagram’da kurallara uyar ve kendi özel planınızı doğru bir şekilde uygularsanız hesabınızı başarıya götürmenin önünde önemli bir engeli aşmış olursunuz.

    1. Topluluk kurallarına saygı gösterin

    İster Akış’ta, ister Reels’te veya Hikayeler’de paylaşım yapıyor olun, Instagram’ın algoritmaları uygulamanın Topluluk Kuralları’na aykırı içeriklerin görünürlüğünü sınırlar. Yanlış bilgi, potansiyel olarak üzücü veya hassas içerik ya da sadece düşük çözünürlüklü görüntü paylaşıyorsanız, içeriğinizin daha az yayıldığını görebilirsiniz.

    2. Katılımı teşvik edin

    Instagram’da etkileşim her şeyi yönetir (aslında, tüm en iyi sosyal medya platformlarında en önemli sıralama faktörlerinden biridir). Görüntülenme harika olsa da beğeniler, yorumlar, paylaşımlar ve kaydetmeler daha önemli. Soru sorarak, çekilişler düzenleyerek veya ultra paylaşılabilir gönderiler oluşturarak kitlenizi içeriğinizle etkileşime geçmeye teşvik ederek etkileşiminizi artırabilirsiniz.

    3. Maksimum erişim için gönderilerinizi doğru zamanda planlayın

    Kitle etkileşimi Instagram’da önemli bir sinyaldir, bu nedenle içeriğinizi doğru gün ve saatte yayınlamak organik erişiminizde büyük bir fark yaratabilir.

    4. İlgili hashtag’leri kullanın

    Hashtag’ler Instagram’ın gönderinizin ne hakkında olduğunu bilmesine yardımcı olurken bunları kullanmak içeriğinizi doğru kitlenin önüne koyar. Ayrıca, Instagram reklamlarının aksine (mevcut kitlenizin ötesine ulaşmanın diğer yolu) hashtag’leri koymak elbette ücretsiz.

    5. Konumunuzu etiketleyin

    Tıpkı hashtag’ler gibi, konum etiketleri de Instagram’a gönderiniz hakkında önemli bilgiler vermenin ücretsiz bir yolu. Algoritma, fotoğrafın veya videonun kendileriyle alakalı olduğunu varsayarak içeriğinizi bölgenizdeki diğer kişilerle paylaşıyor. Ayrıca, belirli bir bölgede yayınlanan içeriği arayan kullanıcılar, o konumla etiketlenmiş gönderileri görebilir.

    6. Sürekli olarak gönder

    Erişim, etkileşim veya takipçi artışı konusunda yardım arıyorsanız bu çok önemli. (Çünkü elbette bu üç şey birbiriyle bağlantılı). Ortalama olarak, işletmeler Instagram’da haftada 3-5 kez paylaşım yapmalı. Bu, küçük işletmeniz için çok fazla gibi geliyorsa, sadece tutarlı bir şekilde (örneğin hafta içi her gün) görünmenin topu yuvarlamaya devam etmek için yeterli olduğundan emin olabilirsiniz.

    Tutarlılık planlama gerektirir. Bu noktada bir sosyal medya içerik takvimine sahip olmanın yanı sıra paylaşımlarınızı önceden planlamak da çok önemli hale geliyor.

    7. Özgün içerik oluşturun

    Instagram CEO’su Adam Mosseri, platformun orijinal içeriğe yeniden paylaşılan içerikten daha fazla değer verdiğini söylüyor. Bu nedenle yeni gönderiler için beyin fırtınası yaparken olabildiğince yaratıcı olun.

    Reels için orijinal sesinizi kullanmayı, farklı ve bilgilendirici altyazılar oluşturmayı ve alışılmadık fikirleri benimsemeyi deneyin.

    8. Trend sesleri kullanın

    Instagram Reels, platformun çok önemli (ve kazançlı) bir özelliği haline geldi. Normal akıştan farklı olarak, bir kullanıcının görüntülediği Reels’in çoğu takip etmedikleri içerik oluşturuculara ait, bu nedenle Reels, kitlenizi takipçilerinizin ötesine genişletmek için harika bir fırsat.

    Ancak bunu yapmak için algoritmanın içeriğinizi yeni kitlelerin önüne koyması gerekiyor. Instagram’a Reels’in üst sıralarda yer almaya değer olduğu sinyalini vermenin en basit yollarından biri trend olan bir şarkı kullanmak.

    Bir şarkı Reels’te trend olduğunda, Instagram algoritması kullanıcılara aynı şarkıya sahip çok sayıda video gösteriyor.

    9. Dikey videolar yayınlayın

    Instagram, Reels’in sıralanması söz konusu olduğunda formatın önemli olduğunu doğruladı. Dikey formatta (telefonunuzu tuttuğunuz şekilde) oluşturulan videoların üst sıralarda yer alma şansı daha yüksek. Reels’in telefonunuzda izlenmek üzere tasarlandığı düşünüldüğünde bu mantıklı.

    10. Makaraların üzerindeki kelime işaretlerini kaldırın

    Pek çok kullanıcının dikkat etmediği ama sıkça düştüğü bir hata var. Örneğin Instagram’da veya TikTok’ta paylaştığınız bir videoyu düşünün. Bu videoyu telefonunuza indirdiniz. Ve o videoya Instagram’dan indirdiyseniz Instagram, TikTok’ta indirdiyseniz TikTok logosu göreceksiniz. İşte bu logolu videoyu yüklemek büyük bir yanlış. TikTok filigranları gibi kelime işaretleri içeren Reels, daha önce yayınlanmış video muamalesi göreceğinden bunları Reels olarak yeniden kullanırsanız Instagram algoritması sizi cezalandırabilir. Videoda kesinlikle bu tür logolar bulundurmayın. Emeğinize yazık.

    11. Hikaye özellikleri ile katılımı teşvik edin

    Tıpkı normal Instagram gönderilerinde olduğu gibi, Hikayeler’de de daha fazla erişim elde etmenin anahtarı etkileşim.

    İşte takipçilerinizi dokunmaya, yanıt vermeye ve paylaşmaya teşvik etmenin birkaç yolu:

    Soru sorun. Soru etiketini kullanın veya insanların doğrudan yanıt vermesini isteyin.
    Anketler. Anketleri kullanmak, insanların bir yanıt yazmak zorunda kalmadan katılmalarını kolaylaştırır.

    Paylaşım için çıkartmalar. İnsanları Hikayelerinizi arkadaşlarıyla paylaşmaya teşvik etmek için ‘konum’ çıkartmasını veya ‘bahsetme’ çıkartmasını kullanın.

    Hashtag çıkartmaları. Yine bu, Instagram’ın hikayenizin ne hakkında olduğunu bilmesine yardımcı olur, böylece daha fazla kişiyle paylaşılabilir.

    12. Sürekli paylaşım yapın

    Tıpkı normal gönderilerde olduğu gibi, Hikayeler için de tutarlılık çok önemli. Algoritmayı mutlu etmek ve içeriğinizi takipçilerinizin önünde tutmak için düzenli olarak gönderi paylaşmalısınız.

    Ayrıca, sürekli olarak paylaşım yaparsanız profiliniz “aktif” olarak etiketlenir ve bu da görünürlüğün artmasına yardımcı olabilir.

    13. Hikayelerinizde kullanıcıları etiketleyin

    Hikayelerinizde diğer kullanıcıları etiketlemek, etkileşimi ve erişimi artırmak için harika bir yol olabilir. Birini etiketlediğinizde, muhtemelen Hikayeyi kendi takipçileriyle paylaşacak ve yeni bir kitleye görünürlüğünüzü artıracak.

    Yalnızca ilgili kullanıcıları etiketlemelisiniz ve paylaştığınız görüntüyle bir ilgisi bulunmayan kişi ya da kurumları etiketlememekte yarar var.

    14. Yüksek kaliteli içerik oluşturun

    Keşfet sayfası, kullanıcıların önceki etkinliklerine ve ilgi alanlarına göre ilgilenebilecekleri yeni içerikleri bulabilecekleri özel bir katolog. Gönderilerinizin Keşfet sayfasında yer alması için hedef kitlenizde yankı uyandıran yüksek kaliteli içerikler oluşturmanız önemli.

    Keşfet sayfasında yer alma şansınızı artırmak için yüksek çözünürlüklü görseller veya videolar, ilgi çekici başlıklar ve alakalı hashtag’ler kullanmayı deneyin.

    15. Diğer içeriklerle etkileşim kurun

    Keşfet sayfası için ana sıralama faktörlerinden birinin benzer içeriklerdeki etkinliğiniz olduğunu biliyoruz. Bu nedenle, Instagram’daki diğer içeriklerle, özellikle de alanınızdaki hesaplardan veya hashtag’lerden diğer hesaplara ulaşarak yorum yapın, beğeni yapın, kısacası etkileşim kurun.

    Bu, algoritmaya söz konusu belirli içerik türüyle ilgilendiğinizi ve aktif olduğunuzu göstererek gönderilerinizin Keşfet sayfasında görünme olasılığını artırabilir.

    16. Trendleri takip edin

    Keşfet sayfası aynı zamanda trend olan içerikleri sergilemesiyle de bilinir. Platformdaki popüler hashtag’lere ve meydan okumalara dikkat edin ve bunları gönderilerinize dahil etmeye çalışın. Bu, içeriğinizin Keşfet sayfası aracılığıyla daha geniş bir kitle tarafından keşfedilme şansını yükseltebilir.

    17. Bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına geçin

    Instagram’ı markanız veya işletmeniz için kullanıyorsanız, bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına geçmeniz önemli. Bu, gönderileriniz ve kitleniz hakkında değerli içgörülere ve analizlere erişmenizi sağlayarak hangi içeriğin iyi performans gösterdiğini daha iyi anlamanıza ve gelecekteki gönderiler için bilinçli kararlar almanıza olanak tanıyabilir.

    18. Kitlenizle etkileşim kurun

    Instagram algoritmasında etkileşim çok önemli bir faktör, bu nedenle takipçilerinizden gelen yorumlara ve mesajlara yanıt verdiğinizden emin olun. Bu, topluluğa aktif olarak katıldığınızı gösterirken gönderileriniz için daha yüksek görünürlük sağlayabilir.

    Ayrıca, yorum bölümünüzde ve DM’lerinizde duyarlı olmak takipçilerinizle aranızda güven oluşturur ve onlara ekranlarının diğer tarafında gerçek insanlar olduğunu hatırlatmaya yardımcı olur.

    Vestel’e ‘Düşük Karbon Kahramanı’ ödülü

    Tüm faaliyetlerini sürdürülebilirlik ilkeleri ekseninde şekillendiren Vestel’in geliştirdiği sürdürülebilir ürün ve üretim yöntemlerine bir ödül de 9. İstanbul Karbon Zirvesi’nden geldi. Vestel’in ‘Eko-tasarım ambalaj çözümleri ile sürdürülebilir paketleme’ projesi, zirveden ‘Düşük Karbon Kahramanı’ ödülüyle döndü.

    Vestel, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ana desteğinde, Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği (SÜT-D) tarafından ‘İklim Değişikliği Kaynaklı Riskler, Fırsatlar ve Karbon Ticareti’ temasıyla düzenlenen 9. İstanbul Karbon Zirvesi’nde yeni paketleme tasarımıyla ödül aldı.

    Vestel, en iyi karbon yönetimi başarılarının ödüllendirdiği zirvede, ‘Eko-tasarım ambalaj çözümleri ile sürdürülebilir paketleme’ projesiyle ‘Düşük Karbon Kahramanı’ ödülüne layık görüldü.

    Sürdürülebilir ve ekosisteme saygılı üretim yöntemlerinin yanı sıra geliştirdiği teknolojilerle doğal kaynaklar üzerindeki baskının azaltılmasına da katkıda bulunan Vestel, bu kapsamda doğal kaynakların korunması, karbon emisyonlarının azaltımı, atıkların azaltılması ve döngüsel ekonomiye katkı sağlayan çevre dostu ürünlerin geliştirilmesi gibi alanlara katkı sağlayan Ar-Ge, girişimcilik ve inovasyon çalışmaları hayata geçiriyor.

    Çevre dostu ambalajlar geliştiriyor 

    Çevre odaklı faaliyetlerine tüketicileri de dahil etmek için projeler geliştiren Vestel, müşterilerinin karbon ayak izlerini azaltmalarına destek amacıyla ürünlerinde ve kullandığı ambalajlarda, karbon emisyonu yüksek hammaddeler yerine daha çevreci hammaddeler kullanarak karbon ayak izini azaltıyor.

     

    Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Derneği ‘Düşük Karbon Kahramanları’ Ödülleri ile üretim ve tüketimde karbon yönetimini en iyi şekilde sağlayan, düşük karbon ekonomisi için çalışan markaları desteklemeyi, bu sayede de toplumda konunun bilinirliğini artırmayı amaçlıyor.

    Tehdit gruplarının hedefi devlet kurumları 

    0

    Dijital güvenlik şirketi ESET, Ekim 2023’ten Mart 2024 sonuna kadar ESET araştırmacıları tarafından belgelenen seçilmiş gelişmiş kalıcı tehdit (APT) gruplarının dikkate değer faaliyetlerini özetleyen en son APT Faaliyet Raporu’nu yayımladı. 

    Rapora göre, Kuzey Kore’ye bağlı gruplar havacılık ve savunma şirketleri ile kripto para sektörünü hedef almaya devam etti. Rusya’ya bağlı gruplar, faaliyetlerini Avrupa Birliği içinde casusluk ve Ukrayna’ya yönelik saldırılara odakladı.  Öte yandan, Çin’e bağlı bazı tehdit aktörleri, VPN’ler ve güvenlik duvarları gibi kamuya açık cihazlardaki ve Confluence ve Microsoft Exchange Server gibi yazılımlardaki güvenlik açıklarından yararlanarak birden fazla sektördeki hedeflere ilk erişimi sağladı.

    ESET Tehdit Araştırmaları Direktörü Jean-Ian Boutin “Kampanyaların çoğunun hedefi devlet kurumları ve belirli dikey sektörler: Örneğin, Ukrayna altyapısına yönelik sürekli ve aralıksız saldırılarda hedef alınanlar. Avrupa, çeşitli tehdit aktörlerinden gelen daha çeşitli saldırılara maruz kaldı. Rusya’ya bağlı gruplar, Çin’e bağlı tehdit aktörlerinin de istikrarlı bir varlık gösterdiği Avrupa Birliği’nde casusluğa odaklanmayı güçlendirdi ve bu da hem Rusya’ya hem de Çin’e bağlı grupların Avrupa meselelerine olan ilgisinin devam ettiğini gösteriyor.” dedi.

    ESET Research, Çinli güvenlik hizmetleri şirketi I-SOON’dan (Anxun) gelen veri sızıntısına dayanarak, bu Çinli şirketin gerçekten de siber casusluk yaptığını doğrulayabilir. ESET, şirketin faaliyetlerinin bir bölümünü FishMonger grubu altında izliyor. Bu son raporda ESET, benzersiz özellikleriyle öne çıkan ancak dijital ayak izi açısından Mustang Panda grubuyla bağlantılı olması muhtemel CeranaKeeper adlı yeni bir Çin bağlantılı APT grubunu da tanıtıyor.

    Call of Duty: Mobil Sezon 5’teki bilim kurgu distopyasına hazır mısınız?

    Call of Duty: Mobil Sezon 5’te Bir Bilim Kurgu Distopyasına Girin – Dijital Alacakaranlık…

    Distopik dünyayla doğrudan tanışma ya da yeni bir savaş çağının altında kaybolma riskini alma zamanı. Yeni içerik ve ödüller getirecek Call of Duty®’de Sezon 5 – Dijital Alacakaranlık’ta hazırlanın ve sizi bekleyen zorluklarla yüzleşin. Ayrıca, mevcut Çok Oyunculu Dereceli Seri sezonunda rütbe atlamak için bu son şans.

    Bu sezon, Makineli Tabanca ile düşmanları ortadan kaldırın ve Acil Durum Airdrop’u ile ciddi takviyeler çağırın. Dijital Alacakaranlık 22 Mayıs 17:00’de yayınlandığında yeni Frekans haritasına konuşlanın ve bilimkurgu ve siber punk temalı Silah Tasarımları, Operatör Görünümleri ve daha fazlasını edinin.

    Call of Duty: Mobil Sezon 5 – Dijital Alacakaranlık hakkında tüm ayrıntılar için Call of Duty® Blog’una göz atmayı unutmayın: https://www.callofduty.com/blog/2024/05/call-of-duty-mobile-season-5-digital-dusk-operators-map-challenge-announcement

    Call of Duty: Mobil Sezon 5 – Dijital Alacakaranlık tanıtım fragmanını burada bulabilirsiniz: