Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 1309

    Yılın oyunu açıklandı!

    0

    The Game Awards 2018 kapsamında yılın oyunu God of War seçildi. İşte ayrıntılar…

    God of War, yılın oyunu seçildi!
    The Game Awards 2018 kapsamında yılın oyunu adayları;

    • Assassin’s Creed Odyssey,
    • Celeste,
    • God of War,
    • Marvel’s Spider-Man,
    • Monster Hunter: World
    • Red Dead Redemption 2 şeklinde belirlenmişti.

    Jürinin oyları sonucu God of War, 2018 yılının en iyi oyunu seçildi.

    Kategorilerine göre kazananlar ise şöyle;

    En İyi Aksiyon Oyunu

    •    Dead Cells

    En İyi Aksiyon / Macera Oyunu

    •    God of War

    En İyi Rol Yapma Oyunu

    •    Monster Hunter: World

    En İyi Sürekli Oyun

    •    Fortnite

    En İyi Oyun Yönetimi

    •    God of War

    En İyi Hikaye Anlatımı

    •    Red Dead Redemption 2

    En İyi Sanat Yönetimi

    •    Return of the Obra Dinn

    En İyi Skor / Müzik

    •    Red Dead Redemption 2

    En İyi Ses Tasarımı

    •    Red Dead Redemption 2

    En İyi Performans

    •    Roger Clark, Arthur Morgan – Red Dead Redemption 2

    En İyi Bağımsız Oyun

    •    Celeste

    En İyi Mobil Oyun

    •    Florence

    En İyi Dövüş Oyunu

    •    Dragon Ball FighterZ

    En İyi Aile Oyunu

    •    Overcooked 2

    En İyi Spor / Yarış Oyunu

    •    Forza Horizon 4

    En İyi Strateji Oyunu

    •    Into the Breach

    En İyi Çok Oyunculu Oyun

    •    Fortnite

    En İyi Espor Oyunu

    •    Overwatch

    İddia: Samsung Galaxy S10, üç model halinde gelebilir

    0

    Samsung’un merakla beklenen Galaxy S10 serisinin üç farklı model halinde gelebileceği iddia edildi. İşte detaylar…

    Teknoloji dünyasının önde gelen haber kaynaklarından biri olan Evan Blass, bir kez daha kamuoyunun dikkatlerini üzerine çekmeyi başardı. Popüler ‘sızıntı’ habercisi Blass, Samsung’un sonraki büyük süper-star akıllı telefonu Galaxy S10’la ilgili olarak sosyal medya hesabı üzerinden paylaşımda bulundu.

    Twitter hesabından yaptığı paylaşımda Galaxy S10’un üç farklı model halinde geleceğine işaret eden Blass, böylelikle tanıtımına uzun bir süre olan üst segment akıllı telefona dair merak edilen önemli soruya –henüz resmi olarak doğrulanmamakla birlikte- ilginç bir yanıt getirmiş oldu.

    Çeşitli kaynaklardan sızdırdığı bilgilerle tanınan Blass’e göre Galaxy S10 serisi; Galaxy S10 Lite, Galaxy S10 ve Galaxy S10+ olmak üzere üç farklı model halinde geliyor. Söz konusu modellerin ekran boyutları da belirtiliyor. S10 Lite’ın 5.8 inç, S10’un 6.1 inç ve S10+ modelinin 6.4 inçlik ekrana sahip olacağı kaydediliyor. Ek olarak cihazların ön kısımda ‘delik’ şeklinde kamera tasarımının da yeni Galaxy S serisinde belirleyici özellikler arasında olacağı vurgulandı.

    Diğer yandan S10 ve S10+ modellerinin yanında S10 Lite’ın da yer alması sürpriz olarak yorumlandı.

    Popüler Samsung Galaxy S serisinin bir sonraki üyeleri, 2019 yılında tanıtılacak.

    Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

    TP-Link Archer C50 AC1200 : Uygun fiyata Router arayanlara

    TP-Link,  uygun fiyata router arayanlar için Archer C50 AC1200 Wireless Dual Band Router ile boy gösteriyor. Bu ürün, şık tasarımının yanında kullanışlı yapısı ve yüksek performansıyla dikkat çekiyor.

    AC1200 Wireless Dual Band Router, çok şık bir tasarıma sahip. Yanlardan ortaya doğru kavislendirilen oval yapısı ve katmanlı yüzeyi sayesinde bir porselen hissi uyandırıyor diyebiliriz. Tabii en dikkat çeken tarafı, ikisi yanlarda, ikisi de arkada konumlandırılan toplamda 4 tane antene sahip olması. Yerlerinden çıkarılamayan bu antenler, cihazın doğru konumlandırılmasıyla gerçekten verimli çalışıyor. Ürünün ön tarafında led bildirimler yer alırken arka tarafta da 4 tane ethernet portu mevcut.

    Ürünü masanızda kullabileceğiniz gibi, isterseniz duvara da asabilirsiniz. Aslında antenlerine ufak sticker’lar ya da fotoğraflar yapıştırarak ortaya daha renki görüntüler çıkarabilir, dekoratif anlamda da kendinizi memnun edebilirsiniz.

    Gelelim kullanımına

    TP-Link, pek çok ürününde olduğu gibi bu ürününde de gelişmiş yazılımsal destek sunuyor. İsterseniz akıllı telefonunuza Tether uygulamasını ücretsiz olarak indirebilir ve klasik web arayüzü yöntemlerinin dışına çıkarak kurulumu tamamlayabilirsiniz.

    AC1200 Wireless Dual Band Router sayesinde mevcut modeminiz daha işlevsel bir hale bürünüyor ve internet sağlayıcınızın size sunduğu hızı daha verimli kullanabiliyorsunuz. Bu router’da Wi-Fi 802.11ac desteği bulunuyor. Böylelikle eş zamanlı olarak 2.4Ghz bantta 300Mbps ve 5GHz bantta 867Mbps bağlantı hızlarından söz edebiliriz.

    Daha basit şekilde anlatmak gerekirse, modeminizi kullanırken kablolu bağlantının yanında kablosuz bağlantıya da başvurduğunuz oluyor. Hele aynı anda birden fazla cihazın bağlı olduğunu düşünürsek, performans düşüşleri muhtemel. TP-Link’in bu router’ı sayesinde ise mevcut hızın verimli kullanılması mümkün hale geliyor. Bir düşünün. Bir yandan tabletinizde 1080p çözünürlüklü diziler izlerken bir yandan da yüksek hız gereksinimi duyan online oyunları rahatlıkla oynayabilirsiniz. Hele akıllı televizyonların ve Netflix gibi video içerik platformlarının yaygınlaştığını düşündüğümüzde “yüksek hız” gerçekten olmazsa olmaz bir ihtiyaç.

    Güvenli kullanım için seçenekleriniz var

    Az evvel Tether uygulamasından söz etmiştik. Bu uygulama, aynı zamanda güvenlik detayları, ebeveyn modu ve misafir modu gibi seçenekleri de düzenlemenize imkan sunuyor. Çocuklarınız için daha güvenli bir internet deneyimi sağlayabilir, eviniz ya da iş yerinize gelen misafirleriniz için kullanışlı misafir modları hazırlayabilirsiniz.

    Toparlamak gerekirse AC1200 Wireless Dual Band Router, hem şık tasarımı, hem kullanışlı ve performanslı yapısıyla dikkat çekiyor. Eğer internet sağlayıcınızın size sunduğu bağlantı hızını daha verimli şekilde kullanmak istiyor ve bir router’a ihtiyaç duyuyorsanız, AC1200 Wireless Dual Band Router’a şans verebilirsiniz. İnternet Protokol Versiyon 6 desteği de sunan ürün, ülkemizde 250 TL satış fiyatı etiketiyle bulunabiliyor.

    TP-Link  ailesi hakkında detaylı bilgi ve satın almak için buraya tıklayın

    Fotoğraflarımı Bulutta Nasıl Saklayabilirim? 

    Fotoğraflarımı Bulutta Nasıl Saklayabilirim? diye düşünüyor ancak bunu nasıl yapacağınızı bilemiyorsanız Google Drive ve iCloud üzerinden buluta geçişinizi kolaylaştıracak önerilerim yazımda sizi bekliyor.

    Xiaomi Mi Mix 3 yeni işlemcisi ile çok konuşulacak!

    Son dönemde tanıtılması merakla beklenilen akıllı telefonlardan birisi de, Snapdragon 855’li Xiaomi Mi Mix 3. Geçtiğimiz günlerde Qualcomm tarafından gerçekleştirilen etkinlikte tanıtılan Snapdragon 855‘den güç alacak olan bu akıllı telefon, sunduğu üst seviye performansın yanı sıra 5G desteğiyle ön plana çıkacak.

    Snapdragon 855’li Mi Mix 3 oldukça dikkat çekecek!

    Ekim ayında düzenlenen etkinlikte üç farklı Mi Mix 3 tanıtıldı. Bunlar arasında en üst seviye olan 10 GB RAM’li modelin 5G desteği ile 2019’da satışa sunulacağı belirtilmişti. Nihayet, Snapdragon 855 işlemciden güç alan bu akıllı telefonun resmi detayları Xiaomi tarafından paylaşıldı.

    Snapdragon 855’in sahip olduğu 5G desteği sayesinde bu telefonun teorik olarak 2 Gbps’e kadar indirme hızına ulaşabileceği belirtildi. 2019’un ilk çeyreğinde raflardaki yerini almaya başlayacak olan Mi Mix 3, Snapdragon 845‘li Mix 3 modellerine kıyasla yüzde 50 oranında daha hızlı işlem yapabilecek.

    6.4 inç büyüklüğünde 2340×1080 piksel çözünürlük sunan bir AMOLED ekranın yer alacağı telefona, 10 GB LPDDR4x RAM ve 256 GB depolama alanı eşlik edecek. Telefon, 3200 mAh‘lik bir bataryadan beslenecek.

    Akıllı baskül ile formunuzu koruyun

    Formunuzu korumanın en iyi yolu kilonuzu her gün kontrol etmek ve ona göre beslenmek. Bu yazıda sadece kilonuzu değil, vücut kitle oranı, vücut yağ oranı, vücut su oranı, vücut kas ve kemik oranınızı takip edebileceğiniz, gerektiğinde diyetisyeninizle paylaşabileceğiniz akıllı baskül inceliyoruz

    Formda kalmak için öncelikle kilonuzu sürekli kontrol altında tutmanız gerekir. Bunun yolu ise baskül kullanmak. Her sabah kilonuzu öğrenerek güne başlamak sizi formda kalmak için motive edecektir. Kilonuzun beklentinizin üstünde olduğunu görerek güne başlamak o gün size daha az kalori almanız gerektiği şeklinde uyarı kabul edilebilir. Bu sayede kilonuzun kontrolü sizin elinizde olur.

    Sağlık verileriniz akıllı baskülle cepte

    Daha gelişmiş basküller kullanarak, sadece kilonuzu değil vücut analizinizi de öğrenebilirsiniz. Bu amaçla MediaMarkt internet mağazasında satışa sunulan MEDISANA marka bluetooth bağlantılı vücut analizi yapan akıllı baskülü satın alarak kullanabilirsiniz.

    Kilonu anında diyetisyeninle paylaş

    Akıllı baskül bluetooth bağlantısı sayesinde kilo durumunuzu anında cep telefonunuza aktarıyor ve düzenli olarak raporlanmasını sağlıyor. Grafiksel olarak gün gün kilo durumunuzu takip etmek, dönemsel ve mevsimsel olarak formunuzu korumanız için size veri sağlar. Akıllı baskülün size sağlayacağı kilo durumu ve vücut analizini dilerseniz diyetisyeninizle de kolayca paylaşabilirsiniz.

    Yağ, su, kas ve kemik ölçümü yapabiliyor

    Hassas kilo ölçümü yapan MEDISANA akıllı baskül, vücut kitle oranı (BMI), vücut yağ oranı, vücut su oranı, vücut kas ve kemik oranını belirleyebiliyor. MEDISANA akıllı baskül, ailedeki 4 kişi için ayrı ayrı tanımlanabiliyor ve bu kişileri cihaz otomatik olarak tanıyor. Akıllı baskülde ayrıca sporcular için sporcu modu mevcut.

    MEDISANA Akıllı Baskül

    MEDISANA şirketinin akıllı baskülü için VitaDock+ adlı mobil uygulamayı Android için buradan, iOS içinse buradan indirebilirsiniz. VitaDock+ uygulaması sadece akıllı baskül için değil şirketin diğer sağlık ürünleri için de kullanılabiliyor.

    Sorularınız olursa yorumlardan bana ulaştırabilirsiniz

    Bu yazıda size Bluetooth bağlantılı vücut analizi yapan akıllı baskül hakkında detaylı bilgi vermeye çalıştım. MediaMarkt internet mağazasında satışa sunulan tüm sağlık ürünleri seçeneklerini buradan görebilirsiniz.Konuyla ilgili sorularınız olursa, aşağıdan yorum bırakarak bana ulaştırabilirsiniz. Şimdilik hoşça kalın.

    Twitter’da beni takip edin: https://twitter.com/melihbayramdede

    YouTube kanalıma abone olun: https://www.youtube.com/c/melihbayramdede


    MediaTrend’de yayınlanan diğer yazılarıma göz atmak ister misiniz?

    En popüler verimlilik uygulamaları

    Android platformundaki en popüler podcast uygulamaları

    11.11 Singles Day için özel: Yalnızlığınızı bitirecek uygulamalar

    Adım adım müşteri deneyimi yolculuğunu haritalama

    Müşteri deneyimi yolculuğu, son yılların en önemli pazarlama trendlerinden biri. Ve bu alanla ilgileniyor iseniz karşınıza çıkacak ilk kavramların başında ise “müşteri yolculuğu haritası” (Customer Journey Map) geliyor. Müşteri yolcuğu haritası, adı üstünde müşterilerin ilgili markanın ürün ya da hizmetle olan deneyimini analiz eden bir yolculuk planıdır. Başka bir ifade ile müşterinin marka ile olan ilişkisinin her adımının görsel bir sunum haline getirilmesidir. Bu planlama ile markalar müşterilerinin kendileri ile ilgili olan deneyimlerini en başından itibaren doğru idrak edip, bu bağlamda uzun vadeli planlar yapabiliyor. Müşterileri ile empati kurabiliyor, onlara değer yaratmaya odaklanıp, ürün ve servislerinin verimliliği ile müşterilerinin marka farkındalığını artırabiliyorlar. Bu sayede markanın tüketici ile eş zamanlı olarak hareket etmesi sağlanıyor.

    Müşterinin bir marka ile olan deneyimi dışarıdan son derece basit görünür. Marka bir ürün ya da hizmet sunar, müşteri o ürün ya da hizmeti satın alır. Ancak işin detayına indiğinizde müşteri yolculuğunun o kadar da basit olmadığının, aksine karmaşık ve çok fazla değişkene sahip olduğunu anlarsınız. En basitinden müşteri ilgili marka ile çok farklı kanallar üzerinden iletişime geçmiş olabilir. Bu kanal sosyal medya, TV’deki bir iletişim kampanyası ya da müşteri hizmetleri üzerinden olabilir. Kuşkusuz ki markalarının çoğu müşterileri için en iyi deneyimi sunmayı ister. Markanın bunu sağlama adına yapması gereken en önemli başlangıç her temas noktasını ve müşteri yolculuğunu detaylıca haritalandırmak. Peki bu nasıl olmalı? Bu haftaki yazımda müşteri yolculuğu haritasının adımlarını bir araya getirdim.

    Hedefi belirlemek
    Müşteri yolculuğu haritaları gerçek müşteri deneyimi ve beklentiler arasındaki farkı ortaya koymak adına önemlidir. Ayrıca ilerleme adına fırsatları belirlemeyi ve çalışanların farklı kanal ve fonksiyonlardaki neden ve nasıllarını anlamalarını sağlar. Müşteri yolculuğu haritalamada örneğin pazarlamanın farklı alt disiplinlerinde olduğu gibi hedefi belirlemek, markanın o noktaya ulaşmasını kolaylaştıracaktır.
    Hedef kitleyi belirlemek
    Müşteri yolcuğu haritalamanın gücü bir müşteri grubunun markayla olan ilişkisini efektif olarak ortaya koymaktan kaynaklanır. Bunun için geniş bir müşteri kitlesinin isteklerini temsil eden odaklı bir müşteri grubu belirlemeniz gerekli. Aksi halde haritalama başarılı sonuç vermeyecektir.
    Çapraz müşteri grubu görüşleri almak
    Marka için müşteri hedef kitlesini belirledikten sonra onlarla iletişim kurmak gerekli. Temas noktaları, fırsatlar ve sorunlar dahil olmak üzere yolculuğa ilişkin görüşleri haritalamak için çapraz ve işlevsel bir müşteri grubu oluşturulmalı. Bununla birlikte böyle gruplar ilişkileri haritalamak ve anahtar noktaları belirlemek için önemli ancak yeterli değildir.
    Müşteri ile diyalog kurmak
    Pek çok marka dışarıdan müşteri gözüyle bakmayı başaramaz. Ancak dışarıdan bir bakış açısı olmadan yolculuk haritasında müşterilerin gerçek görüşleri eksik kalacaktır. Ve sonuçta yanlış ya da eksik kararlar almaya sebep olacaktır.
    Müşteriyi doğru anlamak
    Müşteri deneyimini haritalamak için ilk olarak hedef markanın müşteri kitlesi ile olan ilişkileri iyi anlamak, analiz etmek olmalı. Bu noktada şu sorulara yanıt bulmak son derece kritiktir. ‘Müşteri ne ister’, ‘Marka ile olan ilişkilerinde neye ihtiyaç duyar’, ‘Müşteri ne düşünür ve ne hisseder’.
    Hangi araçlar önemli?
    Müşteri deneyimini haritalama çok fazla veri gerektirir. Marka algısı, bireysel temas noktaları, operasyonel performans metrikleri, iyileştirme fırsatları markaya müşteri anlama adına önemli iç görüler sunar.
    Anlaşılabilir bir dil
    Müşteri deneyimi haritalamada marka hedeflerine ve kullandığı verinin derinliğine göre farklı yöntemler tercih edebilir. Önemli olan bu yöntemleri uygularken markanın kullandığı dil ve bunun herkesçe algılanabilir olması.
    Paylaşılabilir olmak
    Müşteri yolculuğu haritasının markanın çalışanları arasında paylaşılması ve herkesçe öğrenilmesi diğer önemli adımdır. Bunun için de haritaların ve planlamaların kolay anlaşılması gerekli.
    Ana mesaja odaklanmak
    Çok fazla veri bazen işlerin karmaşık hale gelmesine sebep olabilir. Bu durumda marka bunun müşterileri daha iyi anlamak icin bir araç oldugunu hatırlamalı. Ve detaylarda kaybolmak yerine ana mesaja odaklanmanın önemi marka çalışanlarının aklından çıkmamalı.

    Görsel kaynak: adweek

    Galaxy S10 ile üç farklı seçenek sunulacak!

    2019 yılına girmemize sayılı günler kalırken, akıllı telefon sektöründe heyecan artıyor. Önümüzdeki yılın merakla beklenilen telefonlarının başında Samsung’un, yenilikçi ekran tasarımına ve birden fazla arka kameraya sahip olan Galaxy S10 modelleri geliyor.

    Serinin teknik detayları büyük oranda ortaya çıkarken, tasarım konusunda halen cevaplanması gereken bazı sorular vardı. Geçtiğimiz haftalarda yapılan etkinlik sonrasında yeni amiral gemilerinin Infinity-O adı verilen ekrana gömülü kamera sistemine sahip olacağı kesinleşmişti.

    Galaxy S10 serisi üç farklı modelden oluşacak!

    Akıllı telefonlar ile ilgili sızıntılarının doğruluğu ile tanınan Evan Blass‘ın yaptığı paylaşım birçok detayı gün yüzüne çıkardı. Bu kapsamda seri SM-G970F model numaralı Galaxy S10Lite, SM-G973F model numaralı S10 ve SM-G975F model numaralı S10+ modellerinden oluşacak.

    Ekran boyutlarının ise sırasıyla 5.8 inç, 6.1 inç ve 6.4 inç olacağı belirtiliyor. Diğer kaynaklarında bu ekran boyutları doğrularken, ekranda yer alan kameraların konumu hakkında halen bir çelişki bulunuyor.

    Huawei Mate 20 Pro artık daha iyi bir kameraya sahip!

    Huawei’nin Ekim ayında Londra’da tanıtımını gerçekleştirdiği amiral gemisi Mate 20 Pro için yeni güncellemeler yayınlanmaya devam ediyor. Cihaz için yayınlanan yeni güncelleme, bir önceki ile benzer şekilde kamera ve güvenlik odaklı yenilikler sunuyor.

    523 MB boyutunda olan güncelleme yüklendiğinde cihazın arayüzü EMUI 9.0.0.142 sürümüne yükseltiliyor.

    Mate 20 Pro için yeni güncelleme!

    Kasım ayı güvenlik yamalarına ev sahipliği yapan güncelleme, cihazın kamera performansını ve buna bağlı olarak fotoğraf kalitesini iyileştiriyor. Tabi, güncelleme ile sunulan yenilikler bununla sınırlı değil.

    Cihazın yüz tanıma özelliği çok daha hızlı hale getirildi. Böylece kullanıcılar çok daha kısa bir sürede yüzleri ile cihazın kilidini açabilecek. Bir diğer güvenlik yöntemi olan parmak izi okuyucu ise aynı şekilde daha hızlı hale gelmesi için optimize edildi.

    Google Mesajlar uygulamasında yaşanan bildirim sorunu giderilirken, Google Haritalar uygulamasında daha iyi bir konumlandırma sağlanmaya başlandı. Güncelleme ülkelere göre kademeli bir şekilde yayınlandığı için ülkemizde bulunan cihazlara ulaşması biraz zaman alabilir.

    Word Dosyalarına Güncel Excel İçerikleri Nasıl Bağlanır?

          Bir Microsoft Word dosyasındaki tablo içeriğinin dinamik  olarak değiştirilmesi gerekiyorsa, ilgili tablo bilgilerinin Excel dosyası ile ilişkilendirmesi oldukça işinize yarayacaktır.

          Word dokümanı içinde anlık değişen veriler ile alakalı Excel tablolar oluşturmak istenildiğinde, Excel içeriğinin dokümana linklenmesi için kullanılan yöntemlere bulunur. Çalışılan word dokümanına excel dosyasından direk bağlantı sağlamak, değişken bilgilerin anlık olarak word dosyasındaki tablolarda güncellenmesini sağlar.

          Bu haftaki yazımda, bir Excel dosyasındaki değişen verilerin, Word dokümanı içeriğindeki bir tabloda nasıl güncel olarak gösterilebileceğinden bahsedeceğim. Diğer taraftan; yazının devamında eğer istenirse Word içeriğine Excel dosyasındaki bütün bileşenlerin nasıl gömülebileceğinden bahsedeceğim.

          Bu makaledeki anlatılanlar Microsoft Office 2016 paketindeki Word ve Excel için geçerlidir. Diğer Ofis sürümlerinde farklılıklar olabilir.

    Word dosyasında Excel Bağlantısı Nasıl Yapılır?

          Bir Excel dosyası içindeki değişken verilerin Word dokümanına bağlanması ile tek yönlü bir bağlantı sağlanmış olur. Veriler Excel dosyasından Word dosyasına anlık olarak taşınır. Word dokümanının boyutu veriler geldikçe değişmez. Gelen veriler aslında Excel dosyasında olduğu için sadece ilgili tablodaki verilerin linki Word dokümanına yansır. Excel dosyasındaki seçilen alandaki verilerin Word dosyasındaki tablo ya da alana direk bağlanması söz konusudur.

          Excel dosyasındaki bir içeriğin Word dokümanına bağlanması için:

    1. Bir Word dokümanı açılır.
    2. Excel dosyasından link verilecek içeriğin olduğu kısım seçilerek kopyalanır.
    3. Word dosyasında içeriğin yapıştırılacağı nokta seçilerek, “Hedef Stilleri Bağla ve Kullan” şeklinde yapıştırılır.

          Bu işlemden sonra Excel yani kaynakta yapılan herhangi bir değişiklik anlık olarak Word dosyası üzerinde de güncellenecektir. Bir Word dosyasında Excel içeriği ile ilişki kurulurken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta: Excel dosyasından kopyalanarak alınan içeriğin, Word dosyasında “Stilleri Bağla ve Kullan”  veya “Kaynak Biçimlendirmesini Bağla ve Sakla” seçilerek  yapıştırılmasıdır. Word dosyasına bir excel dosyasındaki bütün bir sayfadaki içeriğin linki verilmek istenildiğinde, excel dosyasındaki satır numaralarının ve sütun harflerinin birleşimindeki sol üst köşede bulunan ortak kutu seçilerek kopyalanır.

    Excel içeriğinin tamamı Word dosyasına nasıl eklenir?

          Bir Word dosyasına Excel dosyasındaki bütün bileşenler eklenirken, sadece seçilen alan değil, dosyanın çalışma sayfasındaki bütün içeriğinin eklenmesi söz konusudur. Bu işlemle Excel çalışma sayfasındaki bütün verilerin Word dokümanına taşınması sağlanır.

          Bir Word dokümanına Excel dosyasındaki bütün içeriğin gömülmesi için:

    1. Bir Word dokümanı açılır.
    2. Üst menüdeki “Ekle”  seçilerek “Nesne” ‘ye tıklanır.
    3. Nesne penceresinde: “Yeni oluştur”  ve “Dosyadan Oluştur”  tab’ları bulunur.
    4. Yeni oluştur tabı’nda, “Microsoft Excel Çalışma Sayfası” seçilir.
    5. “Dosya Oluştur” tabı’nda, “Gözat” tıklanarak, eklenmek istenen Excel dosyası bulunur.
    6. Excel dosyası seçilerek, üzerinde çalışılan Word dosyasına eklenir.

          Word dosyasına bir Excel çalışma sayfası eklendiğinde; Word, Excel çalışma sayfasındaki biçimlendirmeyi kullanır. Biçimleme konusunda Word dosyası üzerinde değişiklikler yapılabilir.