Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürMüşteri memnuniyeti için teknolojik öneriler

    Müşteri memnuniyeti için teknolojik öneriler

    Müşterilerin memnuniyetini sağlamak ve sadakatlerini kazanmak için teknolojinin sunduğu yeni yollar her geçen gün daha da önemli hale geliyor. ELYT.net, bu konuda bir adım önde olmayı hedefliyor. ELYT.net Kurucu Ortağı Ahmet Usta ile müşteri sadakati ve yeni nesil pazarlama araçlarını konuştuk. İşte müşteri memnuniyeti için teknolojik öneriler!…

    ELYT.net Kurucu Ortağı Ahmet Usta
    ELYT.net Kurucu Ortağı Ahmet Usta

    Yeni nesil müşteriler ne istiyor?

    Müşteri-marka ilişkisi uzun süredir sadece alışverişten ibaret değil. Müşteriler ve markalar arasında alışverişin ötesinde ilişkiler kuruluyor. Özel içerik platformları, müşterinin hayatına değer katacak sosyal faaliyetler ve elbette vazgeçilmez sadakat programları alışveriş ile başlayan ilişkilerin devam etmesi için büyük önem taşıyor.

    Diğer yandan sadakat programları artık her yerde müşterinin karşısına çıkmaya başladı. Markaların farklı olmak için zaman zaman komik durumlara düştüğüne de şahit oluyoruz. Oysa müşteriler ile duygusal bağlar kurmak en az insanlık tarihi kadar eski ama çok etkili bir yaklaşım. İşte bu noktada, ELYT gibi yenilikçi platformlar devreye giriyor. ELYT, müşteri sadakati ve pazarlama konusunda geleneksel yaklaşımların ötesine geçiyor. Artık müşterilerimiz sadece puan kazanmak istemiyor, aynı zamanda markamızla güçlü bir ilişki kurmayı ve kendilerini özel hissetmeyi bekliyorlar. Biz de bu beklentilere cevap vermek için özgün bir platform geliştirdik.

    Müşteri memnuniyeti için nasıl bir hizmet sunuyorsunuz?

    ELYT ile influencerler ve markalar ile tüketiciler arasında bir ağ oluşturmaya çalışıyoruz. Karşılıklı etkileşimlerin koleksiyon değeri olan hatıra kartlarına dönüştürülmesini sağlıyoruz. “Puanlar tükenir, miller uçar. ELYT ile hatıralar sonsuza dek yaşar.” Diyoruz. Mil kazanmak önemli ama ilk uçuşunuz veya ilk yurtdışı seyahatiniz ömrünüz boyunca unutamayacağınız bir hatıradır. Bu hatıra ile müşteri arasında duygusal bir ilişki kuruyoruz.

    Bizi farklı kılan, çalıştığımız marka aksi yönde bir talepte bulunmadıkça, Blockchain ve NFT teknolojilerinden faydalanmamız. Hatıra kartlarınızı birer NFT’ye dönüştürebilir ve mülkiyet hakkı size ait olacak şekilde kendi Web3 cüzdanınızda saklayabilirsiniz. Bu konulara yabancı mısınız? Hiç sorun değil biz bunu kullanıcılar için sağlıyoruz.

    Hatıra kartlarının markalar tarafından müşterilerine sunulacak özel tekliflere erişmek için kullanılması ise geleneksel sadakat programları içindeki kurguları kapsamayı mümkün kılıyor.

    ELYT sadece bir platformdan ibaret değil. Güçlü teknolojik altyapımız aynı anda PaaS, SaaS ve On-Prem uygulamalara izin veriyor. Güçlü bir API altyapımız mevcut. Bankacılık düzeyinde güvenlik yaklaşımları geliştirilmiş bir mikro servis mimarimiz var. Gururla diyebiliriz ki sunduğumuz özelliklerin tamamını bir arada sunan, dünyada henüz başka bir örnek yok.

    Müşteri memnuniyetini nasıl arttırabiliriz?

    Müşterilerin beklentileri aslında basit, en temelde alışveriş ile başlayan süreçte dürüstlük istiyorlar. Sonrasında müşterilerin kendi özgün hikayelerini oluşturmalarına yardımcı olmak ve bunları markanın hikayesi ile bütünleştirmek mutlak memnuniyete giden en hızlı yöntem. Bunu nasıl yapabilirsiniz?

    ELYT’in modüler güçlü altyapısı ile farklı amaçlara hizmet eden çözümler üretmek mümkün. Kişiselleştirilmiş deneyimlerden, sosyal etki yaratmaya, topluluk deneyimlerinden, dijital kartpostallara, dijital sanat uygulamalarından, eğitim sertifikalarına dek pek çok farklı başlıklarda müşteri ile etkileşim kurmayı mümkün hale getiriyoruz. Bu çeşitlilik içinde markaların müşteri ilişkilerinin parçalanmaması çok önemli. Biz tüm bunları tekilleştirip, aynı zamanda mevcut sadakat programlarını bozmadan içlerine entegre olabiliyoruz.

    NFT Müşteri Memnuniyeti
    NFT Müşteri Memnuniyeti

    NFT’lerin müşteri memnuniyetine katkısı nedir?

    N tane patates resminin tüm insanlık tarafından elde edileceğini beklemek ve bu mantık üzerinde NFT satmak bir dönem çok popülerdi, bu trend 30 milyar dolarlık bir pazar oluşturunca pek çok marka ne yaptığını ölçüp tartmadan bu dünyaya balıklama atladı. Maalesef bu süreç ne NFT müşterileri ne de markalar açısından çok iyi sonuçlar vermedi.

    NFT bir teknolojik uygulamadır. Amaç değil, araç olmalı. Biz NFT’lerin sınırlı sayıda olması üzerine değil, marka ve müşteri arasındaki ilişkinin unutulmaz hatıralara dönüştürülmesi üzerine bir iş modeli sunuyoruz. Bu hatıraların NFT’ye dönüştürülmesi için bir tercih meselesi. “Al bu NFT’yi çünkü değerli” demek yanlış, “Bu değerli ilişkimizin hatırasını istersen NFT’ye de dönüştürebilirsin” demek ise doğru.

    Marka ve influencerlar ile tüketiciler arasında zaten duygusal bağlar var veya bunları oluşturmak düşünüldüğü kadar zor değil. Bunu NFT ile taçlandırmak müşteri memnuniyeti ve sadakatinde bizlere yeni bir kanal açıyor.

    NFT oluşturmak ve dağıtmak konusunda bilgi verebilir misiniz?

    NFT oluşturmak artık çok kolay ama Web3 cüzdanlarını yönetmek, korumak hâlâ öğrenme ve deneyim gerektiriyor. Geri dönüşü olmayan hatalar çok olası. Ayrıca kullandığınız blockchain ağlarında az veya çok değişken işlem maliyetleri oluşuyor.

    ELYT üzerinde biz bu süreçleri geleneksel Web2 yaklaşımları ile birleştiriyoruz. Ne markaların ne de müşterilerin bir deneyime ihtiyacı yok, risk alması ise gerekmiyor. Ancak yine de dikkat edilmesi gereken pek çok parametre var. Biz bunların tamamını müşteri ve kullanıcılarımız için yönetiyoruz.

    Influencer pazarlama nasıl daha etkili bir şekilde kullanılabilir?

    Bu konuda influencerların, markaların ve ajansların önemli bir içgörüye sahip olduğunu düşünüyorum. Diğer yandan influencer pazarlama çok parçalanmış (fragmented) bir uygulama alanı. Tek bir ajans ile çalışabilirsiniz ama ajans değişebilir, ajansın çalıştığı influencerlar değişebilir, bireysel olarak influencerlar zaten pazarlama sürecinde sürekli değişiyor. Müşteriniz ile kurduğunuz ilişkinin hangi influencer veya hangi kanaldan geldiğini nasıl bileceksiniz? Bunların periyodik olarak performansını nasıl ölçeceksiniz? Biz ELYT’in bu noktada da bütünleştirici bir hizmet sunduğunu düşünüyoruz.

    Müşterileriniz bu hizmetten nasıl faydalanıyor?

    Daha önce de ifade ettiğim gibi ELYT bir teknolojik bir mimari. Bunu platform, servis veya özel olarak kullanmak mümkün. Markalar dilerse bunları hibrit olarak da kullanabilir. Tek şubesi olan bir Cafe veya milyonlarca müşterisi olan bir banka, bir mobil oyun veya Influencer… Hepsi için ELYT üzerinde uygun bir iş modeli var. Bize bir e-posta göndererek profesyonel ekibimizle iletişime geçebilir ve bu heyecanlı dünyaya adım atabilirler.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN