Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaLinkedIn İçerik Fikirleri ve Strateji İpuçları

    LinkedIn İçerik Fikirleri ve Strateji İpuçları

    LinkedIn içerik fikirleri ve LinkedIn Stratejinizi Geliştirmenize Yardımcı Olacak İpuçları yazımda sizi bekliyor.

    LinkedIn Stratejinizi Geliştirmenize Yardımcı Olacak İpuçları

    LinkedIn profilinize erişim ve etkileşim düşüşü yaşıyorsanız LinkedIn içerik stratejinizi gözden geçirmenizin zamanı gelmiş demektir. Sizin için derlediğim Linkedin içerik fikirleri ile etkileşiminizi ve bağlantılarınızı artırabilirsiniz.

     

    LinkedIn en basit içeriğiniz için bile planlı programlı olmayı gerektiren bir platformdur

    Burada istediğiniz her şeyi yayınlayıp, hedef kitlenize ulaşmasını ve etkileşim yaratmasını bekleyemezsiniz. Bu sebeple LinkedIn içerik stratejinize aşağıdaki üç faktörü temel bileşenler olarak konumlandırabilirsiniz.

     

    LinkedIn içeriklerinin kalitesini artırmak

    LinkedIn profesyonel bir platformdur ve içeriğinizin bunu yansıtması şarttır. Burada İnsanlar takip ettikleri işletmelerin ve kişisel profillerin kendilerine değer sağlayan içerikler sunmasını beklerler. Hedef kitlenize uygun, kaliteli içerikler üreterek ve hem bilgilendirici hem de ilgi çekici paylaşımlar yaparak içerik kalitenizi artırabilirsiniz. LinkedIn’de uzman olarak konumlanmak ve güven kazanmak için bu ilk adım ile çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

     

    İçeriği doğru ve tutarlı şekilde planlamak

    Tüm sosyal medya platformlarında olduğu gibi LinkedIn’de de tutarlılık çok önemlidir. Mesajınızın açık, tutarlı ve ideal müşteri profilinize odaklandığından emin olmak için içeriğinizi planlamanız gerekir. Bu sebeple LinkedIn ile hedefinizin ne olduğunu düşünün:

    • Yeni bir ürünü tanıtmaya mı çalışıyorsunuz?
    • Kendinizi bir düşünce lideri olarak konumlamak için güncel bir konuda fikir mi beyan ediyorsunuz?
    • Yeni müşteriler mi yaratacaksınız?
    • Gelecekteki potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek mi istiyorsunuz?

    Hedefiniz ne olursa olsun içeriğinizin hedefinize ulaşacak şekilde tasarladığınızdan emin olmalısınız.

     

    Zamandan kazanmak

    LinkedIn içerik stratejisine sahip olmanın en büyük faydalarından biri size zaman kazandırmasıdır. Platformun algoritması sebebiyle anlık içerik oluşturmak yerine daha verimli bir şekilde planlama yapabilirsiniz. Bunun için konunuzla ilgili hashtagleri araştırmak, genel kullanıcı sorularına yanıt bulacak açıklamalar hazırlamak ve ilgi çekici bir başlık yaratmak için vakit ayırabilirsiniz. Bu yaklaşım, diğer içeriklere odaklanmanız için zaman kazandıracak ve içeriğinizin sürekli olarak yüksek kalitede ve ilgi çekici olmasına katkı sağlayacaktır.

     

    LinkedIn içerik fikirleri

    LinkedIn, 922 milyondan fazla kullanıcısıyla dünyanın en büyük profesyonel ağıdır. Bu, onu markanızı geliştirmek ve tanıtmak için mükemmel bir platform haline getirir. Sağlam bir LinkedIn varlığına sahip olmak size ve işletmenize önemli ölçüde fayda sağlar ve bu da güçlü bir içerik stratejisine sahip olmanızı mecbur kılar.

    Aşağıda özetlediğim LinkedIn içerik fikirleri, içerik stratejinizi güçlendirecek ve başarıyı getirecek unsurları içerir.

     

    LinkedIn Algoritması Nasıl Çalışır?

    LinkedIn algoritmasını anlamak, içeriğinizi optimize etmenize yardımcı olur. Algoritma, sohbeti ve katılımı teşvik eden gönderileri ödüllendirir. LinkedIn algoritması, yeni gönderinizi yaklaşık bir saat boyunca, çok çok az bir takipçinize yayınlar. Gönderiniz etkileşim alırsa bunu diğer insanlarla paylaşmaya devam edilir. Bir başka deyişle, gönderilerinizi etkileşim sağlayacak şekilde tasarlamak, bu sosyal ağda başarılı olmanın anahtarıdır.

     

    LinkedIn Analizi Nasıl Yapılır?

    LinkedIn’deki etkinizi büyütmeyi kolaylaştıran verileri nasıl anlamlandırabileceğinizi öğrenmek için aşağıdaki makalemi de okuyabilirsiniz.

     

    LinkedIn Analizi Nasıl Yapılır?

     

     

    Hedef kitle ve müşteri araştırması

    Hedef kitlenizin sorunlarına çözüm olacak başlıkları ve hedeflerini belirlemeye ne dersiniz? Böylece içerik konularınızı onlara hitap edecek şekilde hizalayabilirsiniz. Bu konuda anket aracı kullanmak, işletmenizden ve rakiplerinizden çevrimiçi incelemeler duyurmak, satış yönelik söylemlerinizin en sonuna kullanıcı görüşü sormak, planlı canlı yayınlar yapmak gibi platformun sunduğu araçları değerlendirebilirsiniz.

    Hedef kitlenizi ve onların sıkıntılı noktalarını bilmek, onlara hitap eden içerik oluşturmanın anahtarıdır. Müşteri araştırması, daha iyi içerik oluşturmanıza yardımcı olabilecek bilgiler oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

     

    Hedef kitlenizin aktif olduğu zamanlar

    Hedef kitleniz tıpkı sizin gibi her zaman çevrimiçi değildir. Yoğun zamanlarda paylaşım yaptığınızda görünürlük şansınızı artırırsınız, bu da daha fazla etkileşime ve sonuçta daha fazla takipçiye yol açabilir. Hedef kitlenizin ne zaman aktif olduğunu belirlemek için, LinkedIn Oluşturucu Araçlarının analiz bölümünü kullanabilirsiniz. Önceki gönderilerinizin günün belirli saatlerinde ne kadar başarılı olduğuna bakarak ideal paylaşım zamanları not alabilirsiniz.

     

    Deneyime dayalı paylaşımlar 

    LinkedIn’de herkesin zaten bildiği bilgileri tekrarlayan çok fazla insan var. Bu yaygın tutumun aksine hikaye anlatımını kullanarak ve sektörünüzdeki kişisel deneyimlerinizden bahsederek platformda öne çıkabilirsiniz. Örneğin, müşterilerinizle çalışmalarınızla ilgili hikayeleri, akışları ve sektörünüzde öğrendiğiniz şeyleri paylaşabilirsiniz.

     

    Tutarlı ve düzenli gönderimler

    Düzenli olarak paylaşım yapmak görünürlüğünüzü artırır ve takipçilerinizin akıllarında kalmanızı sağlar. İdeali günde en az bir kez, en fazla iki kez paylaşım yapmak olarak genellenebilir. Bundan çok fazlası profilinizin spam gibi görünmesine neden olabilir. Çok daha azı, takipçilerinize sizi unutmaları için zaman tanır ve bu da etkileşiminizi azaltabilir.

     

    Görsellerin gücü

    LinkedIn’de gezinirken gözünüze çarpan şeyler üzerinde düşünün. Metin gönderileri mi yoksa görsel olanlar mı ilginizi çekiyor? Genel olarak değinmek gerekirse, görsel olarak çekici grafiklere sahip gönderiler daha iyi performans gösterir. Bu nedenle hedef kitlenizi cezbeden görseller veya videolar ekleyebilirsiniz.

     

    Metin Yazarlığı ve Yaratıcılık

    Yaptığınız herhangi bir metin gönderisi, insanların ilgisini çekmek, okumaya devam etmek ve onları beğenmeye veya yorum yapmaya teşvik etmek için ilgi çekici metin yazarlığı gerektirir. Kısa ve etkili bir giriş cümlesi yazmak, okumaya devam etmeyi mümkün kılacak gelişme bölümü ve yorum yapmayı teşvik edecek bir final her zaman işe yarayacaktır. Kalabalığın arasından sıyrılmak ve insanların onu tüketmesini sağlamak için içeriğinizi yaratıcılıkla renklendirmeyi de unutmayın.

     

    Etkileşim

    LinkedIn içerik fikirleri arasında etkileşimin gücü tartışılmaz. Burada hedef kitlenizle etkileşim kurmak, her gönderiden en iyi şekilde yararlanmanın anahtarıdır. Yorumlara yanıt vererek ve soruları yanıtlayarak tutarlı bir davranış sergilemek, mesajları kişiselleştirmek ve takipçilerinizin katılımını takdir ettiğinizi gösteren düşünceli yanıtlar vermek etkileşim yaratmanın kilit anahtarıdır.

    Etkileşim oluşturmak için özel olarak tasarlanmış bazı gönderi fikirlerini aşağıda bulabilirsiniz:

    • Düşündürücü sorular
    • Geri bildirim talepleri
    • Topluluk etkinlikleri için kayıt sayfaları
    • Esprili, eğlendiren içerikler
    • Motivasyon cümleleri
    • Alanınızla ilgili trend başlıklar, grafikler

    Sizin için önerdiğim bu fikirler üzerinden kolaylıkla bir kuyruk plan oluşturarak, haftanın belirli günlerine paylaştırabilirsiniz. Örneğin pazartesi gününü motivasyon sağlayan ve eğlenceli, salı gününü bilgilendirici, çarşamba gününü düşündürücü ve geri bildirim odaklı olarak içeriklerinizi planlayabilirsiniz. Böylelikle sizi takip edenlerin telefon veya bilgisayarlarında sık kontrol ettikleri hesaplardan biri haline gelebilirsiniz.

     

    Sektör öncülerinden faydalanmak

    Profilinize daha fazla ilgi gösterilmesine yardımcı olmak için sektör etkileyicilerinden de yararlanabilirsiniz. Bunun için biraz araştırma yapıp, isimleri belirlemeniz gerekir. Ardından, kendinizi onların alanında yetkili bir ses olarak kanıtlamak için gönderilerine yorum yapabilirsiniz. Etkileyenler ve onların takipçileriyle sohbetlere katılarak konu hakkında bilgili olduğunuzu gösterebilirsiniz. Bu yoldan gitmek görünürlüğünüzü artırır ve uzmanlığınızı sergilemenize olanak tanır. Bu yolda ilerleyen çok fazla kullanıcı var ve kişisel olarak tercih etmesem bile işe yarayan bir yöntem olduğunu söyleyebilirim.

     

    Video içeriklerin etkisi

    LinkedIn içerik fikirleri arasında videoları da es geçmek olmaz. Videolar ister kısa ister uzun olsun tüm sosyal medya platformlarında popüler içeriklerdir. Videolar sürekli olarak yüksek düzeyde etkileşim alır, bu nedenle bunları LinkedIn stratejinizde kullanmanız gerekir.

    Video içeriklerinizi:

    • Yeni ürün ve hizmetlerinizi vurgulamak
    • Hedef kitlenizi alanınızla ilgili eğitmek
    • Güncel haberleri ve gündem başlıklarını tartışmak
    • Alanınızla ilgili bir ile sohbet etmek için kullanabilirsiniz.

     

    Sonuç:

    Lütfen unutmayın, LinkedIn içerik fikirleri hesabınızı geliştirmek konusunda size güç sağlar. Diğer yandan LinkedIn en basit içeriğiniz için bile planlı programlı olmayı gerektiren bir platformdur. Burada istediğiniz her şeyi yayınlayıp, hedef kitlenize ulaşmasını ve etkileşim yaratmasını bekleyemezsiniz.

    Başarılı bir LinkedIn stratejisinin bir diğer önemli adımı verileri doğru okumaktır. Bu sayede neyin işe yarayıp yaramadığını ikinci kez tahmin etmek yerine, en iyi performans gösteren içeriklere odaklanarak hesabınızı kolayca büyütebilirsiniz.

     

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim?

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim diye düşünüyor ve nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız rehber niteliğindeki yazımla aklınıza takılan sorulardan kurtulabilirsiniz.

     

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN