Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaLinkedIn Analizi Nasıl Yapılır?

    LinkedIn Analizi Nasıl Yapılır?

    İş bulmanın ve iş bağlantılarını güçlendirmenin yanında, yeni müşterilere ulaşmak için de yeni yollar sunan LinkedIn Analizi Nasıl Yapılır?

    İşlerinizi tanıtmak ve yeni bağlantılar kurmanın yanında, iş bulmak ve yeni beceriler kazanmak için de kullanabileceğiniz LinkedIn, profesyonel varlıklarınızı sergilemenin dijital bir yolunu sunar.

    Bu makalemde, LinkedIn’deki etkinizi büyütmeyi kolaylaştıran verileri nasıl anlamlandırabileceğinizi anlatacağım.

     

    LinkedIn’i Analiz Etmeye Neden İhtiyaç Var? 

    LinkedIn’de büyümek, Facebook, Instagram veya Twitter’dan tamamen farklı bir strateji gerektirir. Platform, profesyonel içerikler üretmenin ve paylaşmanın yeni yollarını sunarken, benzersiz bir dizi ölçümü de beraberinde getirir. 

    LinkedIn yalnızca daha profesyonel ve gösterişli içerik talep etmekle kalmaz, aynı zamanda benzersiz bir dizi ölçümü de sıralar. Platformun sunduğu bu verileri anlamlandırmak, parmaklarınızın ucundaki gösterge tablolarını ve ölçümleri anlamanızla başlar.

     

     

     

    LinkedIn Analizi Nasıl Yapılır? 

    LinkedIn analizi  yapmaya başlamadan önce bir parça karmaşık görünen verileri parçalara bölmekte fayda var.

    Analiz edebileceğiniz bu üç alan sırasıyla;

    • Güncellemeler 
    • Takip edenler
    • Ziyaretçi verileridir. 

     

     

    Güncellemeler

    Şirket güncellemeleri şirketin kilometre taşları, ekibinizle ilgili önemli duyuruları içerir. LinkedIn takipçi sayınızı büyütmek, hangi tür içeriğin hedef kitlenizde yankı bulduğunu anlamanız açısından önemlidir. 

    LinkedIn’deki şirket güncellemeleri bölümünden aşağıdaki verileri takip edebilirsiniz:

    • Görüntüleme: Bir gönderinin LinkedIn üyelerine gösterilme sayısı.
    • Tıklamalar: Şirket adınızın, içeriğinizin veya logonuzun tıklanma sayısı.
    • Etkileşimler: Gönderinizdeki etkileşimlerin (tepkiler, yorumlar veya paylaşımlar) sayısı.
    • Edinilen Takipçiler: Sponsorlu bir güncellemeden kazandığınız yeni takipçi sayısı. (Gönderiniz organik (ücretsiz) ise, bu alan boş görünecektir.)  
    • Etkileşim: Etkileşim sayısının gösterimlere bölümü.

    Etkileşim bölümü, gönderilerinizin aldığı etkileşim türlerini ayırır. Orada, yayınlarınızın kaç tıklama, beğeni, yorum ve paylaşım kazandığını görebilirsiniz. Ayrıca katılım yüzdenizi ve sponsorlu güncellemelerden kaç takipçi kazandığınızı da izleyebilirsiniz.

     

    LinkedIn Etkileşimi Nasıl Yorumlanır? 

    LinkedIn’de etkileşim oranı, gösterimlere ve benzersizlere göre ikiye ayrılır. 

    • Gösterimler, yayınlarınızın kullanıcılara zaman akışında veya arama sonuçlarında kaç kere sunulduğunu gösterir.
    • Tekil görüntülemeler ise bir kişinin aynı gönderinize iki veya ikiden daha fazla bakmasıyla hesaplanır. bir kullanıcı paylaşımınızı cep telefonunda, masaüstü bilgisayarında veya tabletinde görüntülediğinde paylaşımınız 3 gösterim alır. Tekil görüntülemeler, bu gösterimlerin her birinin tek bir kullanıcıdan geldiğini gösterir. 

    Şirket güncellemeleriniz ve katılım verileriniz arasındaki korelasyon, hangi tür güncellemelerin işe yarayıp, hangilerinin yaramadığına dair ipucu verir. LinkedIn’in mevcut algoritması göz önüne alındığında yapılması gereken çalışmalara aşağıdakileri de ekleyebilirsiniz. 

    • Kullanıcılar, yalnızca bağlantıları bırakmak yerine, siz ve takipçileriniz arasında bağ kurmaya teşvik eden gönderiler yayınlamalıdır. Buna soru temelli gönderiler, sektör tavsiyeleri ve anlık görüntüler (video – fotoğraf – canlı yayın) dahildir.
    • Görüntü tabanlı gönderiler ve videolar anekdot olarak LinkedIn’de daha yüksek katılım oranlarına sahip olsa da, platform belirli bir içerik biçimini desteklememektedir.
    • Platform, her ne kadar gönderilerimizi kısa ve tadında tutmamızı söylese de, kurumsal olmaktan çok dikkat çekici görünen başlıklar da oluşturabilirsiniz. 
    • Katılım verilerinizi de bağlam içine koymanız öneririm. Örneğin, ileriye doğru üretmeniz gereken içerik türleri için olumlu tepkiler almanızı kolaylaştıracak ve beklentinizi görsel olarakta destekleyecek bir tür şablon kullanabilirsiniz. 

     

    LinkedIn’de ne sıklıkla gönderi paylaştığınıza da dikkat edin!

    Diğer tüm sosyal algoritmalar gibi, LinkedIn de bazı gönderiler adeta uçarken, diğerleri hiç kimseye ulaşmıyor gibi görünerek kararsızlığa sebep olabilir. Bu sebeple zamanlama ve tutarlılık, hesabınızı büyütmek için erişiminizi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır. 

     

     

    Takip Edenler 

    İçerik stratejinizin önemli bir bileşeni de doğru insanlara ulaşmaktır. LinkedIn analitiğinin takipçi bölümü, platformdaki hedef kitleniz hakkında bilgi sağlar. Burada toplam takipçi sayınızı, kitle demografinizi ve takipçi büyümenizdeki trendleri izleyebilirsiniz. 

    Takipçi demografisi için hedef kitlenizi şu şekilde görüntüleyebilirsiniz:

    • Kıdem: Bu bilgi önemlidir çünkü markanıza bağlı olarak alt, orta veya üst düzey çalışanlara ulaşmaya çalışıyor olabilirsiniz. Kıdem demografisi, uygun kitleyi çekip çekmediğinizi size bildirir.
    • Sektör: Belirli bir sektörü hedefliyorsanız, bu verilere daha sık bakmak isteyebilirsiniz. Yalnızca kilit hedef kitlenize hitap edip etmediğinizi görmekle kalmadan, aynı zamanda hedefleyeceğiniz yeni sektörler için de fikirler edinebilirsiniz.
    • Şirket Büyüklüğü: KOBİ’lere mi yoksa kurumsal ölçekli şirketlere mi ulaşmak istiyorsunuz? Buradaki veriler, hedef kitlenizdeki şirketlerin çalışan sayılarına göre sıralanır. 
    • İşlev: Hedef kitlenizin hangi iş işlevine hizmet ettiğini bilmek, onlarla yankı uyandıran içeriği paylaşmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin, pazarlamacılarla BT uzmanları için hedefleri karşılaştırmak benzersiz iki metriktir. 
    • Çalışan ve Çalışan Olmayan Kişi: Çok sayıda takipçiye sahip olmak güzeldir, ancak bunların çoğu şirketiniz için çalışıyorsa, temelde bir gösteriş metriği ile uğraşıyorsunuz demektir. İdeal olarak, çalışan olmayan takipçi sayınız, çalışan takipçilerinizden daha fazla sayıda olmalıdır. 

    Takipçi demografinizin özelliklerinin ötesinde, LinkedIn analitik panonuzda takipçi sayınızın zaman içinde nasıl dalgalandığını da görebilirsiniz.

     

     

    Ziyaretçiler

    LinkedIn analitiğinin ziyaretçi bölümü, içeriğiniz konusunda değil, şirket sayfanız hakkında size veri verir. Sunulan bu veri noktaları aşağıdakileri içerir:

    • Sayfa Görüntüleme Sayısı: Şirket sayfanızın belirttiğiniz tarih aralığında toplam görüntülenme sayısıdır. Bu aynı zamanda bir kurulumunuz varsa bir kariyer sayfasındaki görünümleri de içerir.
    • Tekil ziyaretçiler: Şirket sayfanızı görüntüleyen toplam benzersiz kullanıcı sayısıdır. Bu sayı, tek bir kullanıcıdan gelen birden fazla ziyareti hariç tutar. Birisi şirket sayfanıza gelirse, giderse ve daha sonra geri dönerse, iki sayfa görüntüleme, ancak aynı kişi olduğu için bu bir benzersiz görüntüleme olarak kabul edilir. 
    • Ziyaretçi Demografisi: Takipçi demografinize benzer şekilde, bu bölüm şirket sayfanızı kimlerin görüntülediğini gösterir. Sayfanızı görüntüleyen kişilerin demografisi ile takipçileriniz arasında bir tutarsızlık varsa, bu, paylaştığınız içerik ile profilinizdeki bilgiler arasında bir kopukluk olduğu anlamına gelebilir. Bu açıdan, verdiğiniz mesajın tüm sosyal kanallarınızda tutarlı olduğundan emin olmanızı öneririm. 

     

    LinkedIn Analizi Sonrası Bunlara Dikkat Edin! 

    Daha fazla ziyaretçi kazanmanın ilk adımı, LinkedIn profilinizin şirket bilgileriniz açısından tamamen doldurulmasını sağlamaktır. Bu bilgiler zaman içerisinde Google üzerinden organik aramada ve LinkedIn’in kendi şirket arama özelliğinde ortaya çıkmanıza yardımcı olacaktır. Platformda aktif olmak, profilinize daha fazla göz atılmasını tetikleyecektir. Bu, diğer profillerle etkileşim kurmak ve çalışanlarınızı ve ekip arkadaşlarınızı da aynısını yapmaya teşvik etmek anlamına gelir.

     

    LinkedIn profilinizi LinkedIn’in ötesinde tanıttığınızdan emin olun 

    Sadece LinkedIn’de aktif olmak ve belirli sınırlar içinde kalmak yeterli gelmez. Diğer sosyal ağlardaki hesaplarınızda veya e-posta listenizde LinkedIn hesabınıza yönlendiren sosyal simgeler kullanmayı unutmayın.

    Lütfen unutmayın, başarılı bir LinkedIn stratejisinin en önemli adımı verileri doğru okumaktır. Yukarıda sıraladığım verileri belirli dönemlerde okumak ve anlamlandırmak bu yolda size hız kazandırır. Bu sayede neyin işe yarayıp yaramadığını ikinci kez tahmin etmek yerine, en iyi performans gösteren içeriklere odaklanarak hesabınızı kolayca büyütebilirsiniz.

     

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim? 

    İşlerinizi tanıtmak ve yeni bağlantılar kurmanın yanında, iş bulmak ve yeni beceriler kazanmak için de kullanabileceğiniz LinkedIn, profesyonel varlıklarınızı sergilemenin dijital bir yolunu sunar. LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim diye düşünüyor ve nereden başlayacağınızı bilemiyorsanız rehber niteliğindeki yazımla aklınıza takılan sorulardan kurtulabilirsiniz.

    LinkedIn profilimi nasıl geliştirebilirim

     

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN