Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital Kültür2023'ün dijital pazarlama trendleri

    2023’ün dijital pazarlama trendleri

    2022 pazarlama dünyasında dijitalleşmenin hız kazandığı bir yıl oldu. Insider Intelligence’a göre, dijital pazarlama alanında yapılan harcamalar 2021’de 522,5 milyar dolar iken bu yıl 567,49 milyar dolara ulaşmış durumda. Aynı şirket 2024’te bu rakamın 695,96 milyar dolar değerinde olacağını tahmin ediyor. Bu tabloda Google ve Facebook, sırasıyla 168.44 milyar dolar ve 112.68 milyar dolar ilk iki sırayı paylaşıyor. Türkiye’de dijital pazarlamaya harcanan bütçeler her geçen yıl artıyor. Yılın ilk 6 ayında dijital pazarlama alanında yapılan yatırımlar 14 milyar liranın üzerinde gerçekleşti. Bu rakam 2021’in aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 78’lik bir büyümeye elde edilirken, 2022’nin ikinci yarısında ise sektöre yapılan yatırımların toplamı yaklaşık 20 milyar lira düzeyinde gerçekleşti. Rakamlar büyürken, markaların dijital dünyadaki alternatif kanallara ve yeni trendlere ilgisi sürüyor. Peki 2023’te dijital pazarlama dünyası en fazla hangi konuları konuşacak? 2022’deki son yazımda 2023’ün dijital pazarlama trendlerini bir araya getirdim.

    Pazarlama profesyonellerinin gizli silahı olarak yapay zeka
    Yapay zeka olgunlaştıkça şirketler, müşterileriyle etkileşim kurmanın yeni yollarını keşfediyor. İşletmeler, kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları yaparak müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve hatta sıfırdan ürünler oluşturmak da dahil olmak üzere bir dizi amaç için yapay zekayı kullanabilir. Bu teknolojinin sunduğu pek çok avantajı göz önünde bulundurarak, dünyanın dört bir yanındaki işletmelerin müşterilerin isteklerini yerine getirirken aynı zamanda verimliliği artırmak için bu teknolojiyi benimsemeye başlamasına şaşmamalı. Ancak, her yeni teknolojide olduğu gibi, yapay zekanın da veri gizliliği gibi bazı potansiyel riskleri de var. AI, dijital pazarlama karmasının giderek daha önemli bir parçası haline gelirken kısaca pazarlama sektörünü nasıl değiştireceğine bakalım.

    AI, dijital pazarlamacıların veri toplama ve analiz etme şeklini değiştirecek. Pazarlamacılar, müşteri davranışlarını daha iyi anlamak, daha hedefli pazarlama kampanyaları geliştirmek ve dijital pazarlama uygulamalarının başarısını ölçmek için çok büyük miktardaki verileri anlamlandırmalarına yardımcı olacak yapay zeka destekli araçlara giderek daha fazla güvenecek. I ayrıca pazarlamacıların tüketicilerle iletişimlerini kişiselleştirmelerine ve onlara özel ihtiyaçları ve ilgi alanlarına göre oldukça kişiselleştirilmiş mesajlar göndermelerine olanak tanıyacak. Bu kişiselleştirilmiş iletişim yöntemi, müşteri sadakatini ve satışları artırmada son derece değerli olacak. Ayrıca dijital pazarlamacıların metin yazarlığını, anahtar kelime araştırmasını ve hatta video yapımını otomatikleştirmesine yardımcı olacak. 2022’de bu konudaki örneklerin hızla yaygınlaştığına hep birlikte şahitlik ettik.

    Sesli aramalar ve dijital asistanların yükselişi
    10 yıl önce biri size Siri’nin dijital pazarlamada etkin bir rol üsteleneceğini söylese ne dersiniz? Bugün sesli arama ve dijital asistanlara büyük bir dijital pazarlama potansiyeli olarak bakıyoruz. İhtiyacımız olanı aramak için sesimizi kullanmanın rahatlığı, sesli aramayı niş bir teknolojiden birçok insanın hayatının ayrılmaz bir parçası haline getiriyor. Giderek daha fazla kişi çevrimiçi bilgi bulmak için Siri, Alexa, Bixby ve Google Assistant gibi sesli yardımcıları kullanıyor. Sonuç olarak, pazarlamacıların hedef kitleleri tarafından bulunmalarını istiyorlarsa içeriklerini sesli arama için optimize etmeleri gerekir. Bir anlamda SEO’dan bahsediyoruz.
    Şu anda dijital asistanlar çoğunlukla zaman ayarlama ve müzik çalmak gibi temel görevler için kullanılıyor, ancak gelecekte karmaşık soruları yanıtlayabilecekler. Geçmişte, Sesle etkinleştirilen cihazlar çoğunlukla akıllı telefonlar ve akıllı hoparlörlerle sınırlıydı, ancak şimdi her yerdeler. Dijital asistanlar ve sesli aramanın 2023’te ve önümüzdeki yıllarda dijital pazarlamayı etkileyeceği açık. Stratejilerini bu yeni teknolojilere uyarlayabilen işletmeler, gelecekte başarılı olmak için iyi bir konumda olacaklar.

    Müşterilerin markanızı Metaverse’te deneyimlemesine izin verin
    Dijital pazarlama üzerinde büyük etkisi olması beklenen bir diğer trend de Metaverse’nin yükselişi. Metaverse, dijital pazarlamacıların tüketicilere ulaşma şeklini değiştirmeye başlamış olan internetin sonraki adımı olarak karşımıza geliyor. Metaverse’te markalar, ürün lansmanlarından sanal etkinliklere ve fuarlara kadar her şey için kullanılabilecek kendi sanal 3B alanlarını oluşturabiliyorlar. Metaverse’in, tüketicilerin markalarla çevrimiçi etkileşimde bulunmalarının birincil yolu olarak geleneksel web sitelerinin yerini alması bekleniyor. Markaların Metaverse’i nasıl kullanabileceğine dair bazı örnekler vermek gerekirse:
    Marka deneyimi: Markalar, Metaverse içinde müşterilerle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmalarına olanak tanıyan sürükleyici deneyimler yaratabilecek.
    Sanal oyunlar: Metaverse, oyun gibi pazarlama için etkili araçların kullanımı için çok uygun bir dünya getiriyor. Oyuncular, görevleri tamamlamak veya belirli dönüm noktalarına ulaşmak için ödüller kazanabilir ve ödüller, gerçek dünya ürünleri veya oyun içindeki sanal öğeler olabilir.
    Hiper hedefleme: Dijital pazarlamacılar, Metaverse’ün benzersiz bağlamını anlayarak hedef kitlelerini yüksek hassasiyetle hiper hedefleyebilirler. Bağlamsallaştırma, zaman içinde gelişen temel dijital trendlerden biri olacak. Metaverse’de bağlam, hedeflenen reklamlar ve oyun içi etkinlikler aracılığıyla bir ürün veya hizmetle ilgili farkındalığı artırmak için kullanılabilir.

    Yenilikçi platformlar ve daha fazla kişiselleştirme
    Ocak 2022’de sosyal medya devleri Meta ve Twitter, zayıf kullanıcı etkileşimleri nedeniyle %26 ve %31oranuında hisse kaybettiler. Değer kaybı yalnızca platformları değil, bir bütün olarak dijital pazarlama ortamını da etkiledi. Meta ve Twitter’ın hisse senedi fiyatlarının düşmesi sonucunda birçok marka sosyal medya stratejilerini yeniden değerlendirmeye başladı. Bu eğilim 2023’te çok daha fazla gündemde olacak.
    Yenilikçi platformlar: Meta ve Twitter’da azalan kullanıcı etkileşiminin bir sonucu olarak, dijital pazarlama gelecekte bazı büyük değişikliklerle karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle yeni platformlar (örneğin Tik Tok) bu durumdan faydalanmak için yavaş yavaş adım atabilir. Start-up’lar ve daha küçük işletmelerin başarılı olma şansı çok daha yüksek olacak.
    Yaratıcı ve kişiselleştirilmiş dijital pazarlama: Meta ve Twitter’da azalan kullanıcı etkileşimi, işletmelerin gelecekte hedef kitlelerine ulaşmak için yeni yollar bulmasına neden olacak. Bu durum influencer ve içerik pazarlaması gibi dijital pazarlama araçlarının daha yaratıcı kullanımına da yol açabilir. Bu nedenle, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikte (UGC) bir artış ve ürün ve hizmetlerin reklamını yapmak için daha organik yöntemler bekleyebiliriz.
    Yeni kurallar ve ifade özgürlüğü: Eşitlik ve ifade özgürlüğü tüm dijital platformlarda yeni bir trend haline gelecek. Yeni düzen, platform sağlayıcılarının kullanıcıları hakkında izinleri olmadan veri toplamasını da yasaklayacak. Bu, pazarlamacıların reklamları hedeflemesini ve kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimleri oluşturmasını çok daha zorlaştıracak.

    Görsel kaynak: growthagency.co

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN