Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürYükselen trend podcast hakkında tüm merak edilenler

    Yükselen trend podcast hakkında tüm merak edilenler

    Dünyada podcast altın çağını yaşıyor. Pandemi döneminde hayatımıza giren ClubHouse sayesinde ses uygulamaları gelişip, iyice popülerleşti. Bütün dünyayı etkisine alan bu dalgayla yeni podcast fenomenleri de hayatımıza dahil oldu. Artık arabada, sokakta, dinlenirken ve bulduğumuz her fırsatta podcast dinliyoruz.

    Bu hafta podcaster olmak isteyen okuyucularım için Türkiye’nin tek podcast stüdyosu MarkaPodcast’in ofisine konuk oldum ve MarkaPodcast CEO’su Fatih Taha’ya podcast yayıncısı olmak için yapılması gerekenleri sordum.

    Podcastin geleceği oldukça parlak ve yeniliklerle dolu

    Podcast dinlemek özellikle kitap okuyamadığım dönemlerde yeni bir şeyler öğrenmek için harika bir yöntem. Özellikle Bir konuya odaklanmak, O konu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak için oldukça yararlı. Benim favorim özellikle TED konuşmaları. Başkalarının tecrübelerinden faydalanmak, hayat hikayelerini dinlemek, zorluklarla nasıl başa çıktıklarını öğrenmek insana gerçekten iyi geliyor. Geceleri uyumadan önce de içimdeki kız çocuğu masal dinlemek istiyor. Bir taraftan masal dinlerken, diğer taraftan tatlı bir uykuya dalıyorum.

    Son zamanlarda podcast dinleyicisi o kadar fazla arttı ki yıl sonunda bu sayının tüm dünyada 383,7 milyona ulaşması bekleniyor. Önümüzdeki yıl ise bu sayının katlanarak artarak, dinleyici sayısının 424,2 milyona çıkacağı tahmin ediliyor. Görüldüğü üzere podcastin geleceği oldukça parlak. Peki biz bu trendin neresinde olabiliriz, podcast yayıncısı olmak için neye ihtiyacımız var? Podcastler markaların pazarlama stratejisine nasıl dahil edilebilir?

    MarkaPodcast CEO'su Fatih Taha
    MarkaPodcast CEO’su Fatih Taha

    MarkaPodcast’i ve sizi tanıyabilir miyiz?

    Kariyerime ilk olarak 18 yaşında radyo açarak başladım. Kendi radyosunu kuran genç bir girişimci olarak, radyo ve ses teknolojileri konusunda deneyim kazandım. Kocaeli Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümü mezunuyum. Kendi radyo istasyonumu kurduktan sonra Türkiye’de pek çok radyonun kuruluşunda bulundum ve yönetici olarak uzun yıllar bu alanda hizmet verdim.

    Radyoculuk alanında edindiğim tecrübe ve bilgi birikiminin ardından MarkaRadyo’yu kurarak, markalara kurumsal müzik yayını hizmeti vermeye başladım. Ana şirketimiz MarkaRadyo olarak, 7 yıldır hali hazırda kurumsal, telifli müzik yayıncılığı hizmeti veriyoruz. Şu anda Türkiye’nin en önde gelen markalarına seslendirmeden telifli müzik satışına, kamuya açık alanlarda lisanslama hizmetinden zincir mağaza yapılarında kapalı devre kurumsal yayın hizmeti yönetimine kadar bütün aşamaları yönetiyoruz. Marka, kurum ve işletmelerin ses alanında her türlü ihtiyacı sağlamaya çalışıyoruz.

    Son zamanlarda dünya genelinde podcast yayıncılığının popülerleşmesi ve markalarımızdan aldığımız talepler doğrultusunda şirketimiz bünyesinde MarkaPodcast’i kurduk. İstanbul’da anahtar çözümü hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış olan ilk podcast prodüksiyon şirketi ve stüdyosuyuz. MarkaPodcast, bugün yurt dışında emsallerini pek çok yerde gördüğümüz A’dan Z’ye podcast ile ilgili her konuda hizmet alabileceğiniz bir işletme. Editöründen, moderatörüne, ses mühendislerine, yayınlanacak platformlara dağıtımına, endüstri standartlarından kayıt olanaklarına kadar ihtiyacınız olan tüm hizmetleri tek çatı altında sunuyoruz.

    Podcast nedir? Podcast yayıncısı olmak için neye ihtiyacımız var?

    Podcast yayıncısı olmak için aslında bugün sadece bir cep telefonuna sahip olmanız yeterli. Ancak bunu şu şekilde değerlendirmek lazım; bugün bir film yapımcısı olmak için de sadece bir cep telefonu yeterli diyebiliyoruz ancak daha yüksek standartlarda daha kaliteli içerikler üretebilmek için yardımcı araçlara ihtiyaç duyuyoruz. Nasıl bir filmi telefonda çekiyorsak,  podcastle de telefonuna basit bir şekilde kaydedebiliriz ve podcastimizi yayınlayabiliriz . Nitekim amatör podcast yayıncılığı ile profesyonel podcast yayıncılığının birbirinden ayrıştığı nokta burası. Profesyonel olarak podcast yayıncılığı yapmak isteyenlerin de teknik olarak daha ileri düzeyde ses teknolojilerinden ve ekipmanlardan faydalanmaları gerekiyor. Nasıl ki bugün kurumlar ve markalar görsel içeriklerini, video içeriklerini tamamen profesyonel stüdyo şartlarında ve profesyonel ekiplerle gerçekleştiriyorlarsa, aynı şekilde podcast için de yüksek kalitede kayıt edilmesi ve dağıtılması gerekiyor. Ancak işe yeni başlayan bireysel podcasterler için sadece bir cep telefonu yeterli olacaktır.

    Podcast kaydı nasıl yapılır? Evde podcast kaydı yapabilir miyiz?

    Podcast kaydını her yerde yapabilirsiniz. Az önce de bahsetmiş olduğumuz gibi bir podcast ile başlamak için bir akıllı cep telefonu olması yeterli.  Elbette evde de podcast kaydı yapılabilir ancak daha önce de belirtmiş olduğum gibi stüdyo ortamında, profesyonel şartlarda yapılan bir kayıt ile evde cep telefonu ile alınabilecek veyahut da evde yapılabilecek bir podcast kaydı arasında bariz farklılıklar oluyor. Aynı şekilde bugün artık video içerikleri de görsel içeriklerde evde çok rahat bir şekilde üretilebiliyor. Podcastinde bundan açıkçası çok bir fark yok çünkü teknoloji gelişti, küçüldü cebimize sığdı.

              “Podcast fenomenleri geliyor”

    Podcast yayıncıları nasıl gelir elde edebilir?

    Podcastten para kazanma yayıncıların en çok merak ettiği konuların başında geliyor. Podcast yayıncıları tıpkı YouTube dünyasında olduğu gibi podcastin yayınlandığı platformlar üzerinden gelir paylaşımlı biçimde içerik sağlayarak, oradaki reklam gelirlerini ortak olabilir. Bunun haricinde; markalarla sadece Instagram ve YouTube’da değil, podcast yayınlayan diğer mecralar için de içerik üretebilirler. Google Podcast ve Spotify’ın bu şekilde çalışmaları var… Diğer taraftan, Dünya üzerinde özellikle Avrupa ve Amerika’da podcast fenomenleri çok var. Çeşitli markalarda işbirliği yaparak, çok ciddi gelirler elde edebiliyorlar.

    Podcast içeriği nasıl yapılır? Hangi konular dinleyicilerin dikkati çeker?

    Podcast, her türlü her kesimden insana 7’den 70 herkesin sana her kitleye hitap edebilir çünkü her podcastin içeriği kendine münhasır olarak özeldir ve kendi kitlesi için yapılmıştır.  Dolayısıyla konuyu sınırlandırmak doğru olmayacaktır. Dilediğiniz her konuda podcast kaydı yapabilirsiniz…

    Podcast, bugün bireysel ve bağımsız yeni nesil gazetecilerin en çok tercih ettiği platformlardan birisi haline geldi. Dünya genelinde mecra olarak sadece podcast kullanan çok önemli gazeteci isimler var.  Bahsettiğim podcasterlar podcastleriyle dünyada gündem yaratıyorlar ve günden belirleyebiliyorlar. YouTube örneğinde olduğu gibi, podcast dünyası da kendi fenomenlerini yarattı. Sadece bireysel kullanıcılar değil, kurumlar da bu teknolojiyi iç iletişimlerinde ve pazarlama enstrümanı olarak kullanıyorlar. Önümüzdeki aylarda bu alanda daha fazla marka iş birliğini göreceğimizi düşünüyorum.

    İdeal podcast süresi ne kadar olmalı?

    Şehirde yaşayanlar için zaman çok hızlı akıp geçiyor. Hayatın koşuşturmasında bize kalan süreler çok kısa anlar. İşte bu kısa kısa anlarda artık insanoğlu bilgi edinmeye çalışıyor, erişmek istediği içeriye erişiyor ve kısıtlı zamanını daha verimli kullanmaya çalışıyor. Podcast yayıncısı olarak dinleyicilerimizin kısa sürede tüketebileceği faydalı içeriklerle bu süreyi en verimli şekilde değerlendirmelerini sağlayabiliriz. İdeal podcast süresi olarak da 20 dakika ile yarım saat arası uygundur.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN